Taitaa olla passeli aika lopettaa.
Loppujen lopuksi Kai_A avoimesti myönsi, että vuosikymmenien saatossa a-kirkon opetukset pelastukseen liittyvissä(kin) asioissa ovat muuttuneet.
Seikka, jota olen tuonut esille usein ja vastakaikua saamatta. Enemmänkin reaktio on ollut haistatteluun ja rikinkatkuun verrattavaa.
Kaipa muuten olisi vielä yrittänyt jatkaakin, mutta täällä, missä nyt kirjoittelen, nettiyhteydet ovat kutakuinkin kelvottomat.
Suomi24:än on lähes mahdotonta päästä, ja omaan nimimerkkiin kirjautuminen voi vaatia yli tunnin yrittämisen.
Kaiken kukkuraksi puolisoni signaloi, että perheessä olisi tärkeämpääkin tekemistä.
Jos nettisurffailussa kuluvan ajan käyttäisi vaikkapa raamatun lukemiseen, taitaisi sekin olla järkevämpi valinta.
Mutta olisi minulla muutama mielestäni rakentava ehdotus niille, jotka vielä jaksavat jatkaa.
A) adventismipalsta surkeasti kaipaisi moderaattoria, joka perkaisi pois ala-arvoisimmat viestit ja samojen asioiden monikymmenkertaiset toistot.
B) jotkut kirjoittajat ovat aivan ilmeisesti sielunhoidon tarpeessa. Adventistien osalta kai vastuu sen järjestämisestä - ainakin moraalisesti - kuuluisi a-kirkolle.
C) joidenkin kirjoittajien kiinnostus kadotuksen iankaikkisuuteen tai sen väliaikaisuuteen tuntuu aivan makaaberilta. Kyllä helvetistä saarnaaminen oli tavallista vielä 1800-luvullakin, mutta ei minun nuoruudessani eikä minun kasvuympäristössäni alinomaa puhuttu tulijärvestä. Toki adventistien kanta sielun kuolevaisuuteen tehtiin hyvin selväksi, mutta taivaastakin sentään puhuttiin, ehkä melkein yhtä paljon kuin kadotuksesta.
Toki minun annettiin ymmärtää, että taivaaseen ei ole helppo päästä ja että sinne pääsy oli lähinnä varattu adventisteille, mutta minusta tuntuu, että ne adventismi-palstan kirjoittajat, jotka yrittävät vakuuttaa, ettei kenenkään tarvitse kitua helvetissä iankaikkisesti, koettavat itse asiassa lohduttaa itseään! Eli pidän mahdollisena, että se heidän oma pelastusvarmuutensa on heikoissa kantimissa ja että he oikestaan yrittävät itse terapoida itseään!
Vai onko tuo vastenmielinen kiinnostus helvettiin jokin uusi painotus nykyisessä suomalaisessa adventismissa? Vai onko peräti niin, että jäljet johtavat johonkin tiettyyn adventtikirkon saarnaajaan?
D) veli Bushmannin tiedeaiheisia viestejä minun tulee ikävä, mutta kuten mainitsin, nettiyhteyteni ovat nyt sellaiset, mitä ovat, eli kovin huonot. Joten jään odottamaan, josko ne joskus paranisivat ja jos paranevat, sitten teen laajan haun B:n viesteistä tästä päivästä eteenpäin.
Jääkää Herran haltuun!
Aika aikaa kutakin, sanoi ...
10
77
Vastaukset
"nettiyhteydet ovat kutakuinkin kelvottomat."
(Tuomaskuoma, jäljempänä kuomaseni)
Luultavammin kiintolevysi osiot ovat täynnä tai muistikammat ylikuormitettu.
Kiintolevyn eheytys pitäisi suorittaa joka viikko, jottei kasaannu käyttökelvottomia kohtia.
## D) veli Bushmannin tiedeaiheisia viestejä minun tulee ikävä, ## (kuoma)
Käsittämätöntä, että luonnehdit tuota viidakkomiestä, bushmannia, veljeksesi. Evoluutio-Darwinin marakateista polveutuvaksi ilmoittautunut bushmannihan on palstalle suoltanut vain varjotiedettä ja sitä sitten vakuutellut tieteellisiksi totuuksiksi. Bushmannin viestin ainoa tarkoitus on ollut mollata ja nollata Kristukseen uskomista ja erityisesti adventisteihin se on tietysti TÄLLÄ palstalla suuntautunut.
## C) joidenkin kirjoittajien kiinnostus kadotuksen iankaikkisuuteen
tai sen väliaikaisuuteen tuntuu aivan makaaberilta ## (kuomaseni)
Niin. Alex ylläpitää ikuinen piina -käsitettään ja on vastustavinaan sitä ja muut mukamas puolustavat sitä. Sairasta puuhaa. Jos vähääkään uskoo Jumalan olevan oikeudenmukainen ja siksi rankaisevan ainakin vähäsen niitä, jotka tekevät pahaa toisille tahallaan - alex heti leimaa ikuisen piinan kannattajaksi. Ei siedä pienintäkään rankaisutekoa Jumalalta, lienee pilalle hemmoteltu.
## B) jotkut kirjoittajat ovat aivan ilmeisesti sielunhoidon tarpeessa. Adventistien osalta kai vastuu sen järjestämisestä - ainakin moraalisesti - kuuluisi a-kirkolle. ## (kuomaseni)
Tuskinpa sentään, sillä se olisi mahdotonta, kun ne puskajussit ovat nimettömiä tai jos rekisteröityneitä, niin ei siltikään mitään tietoja Galleriassa.
Mutta kenelle vastuu kuuluu sinun kohdallasi? Minun tapauksessani vastuu on lähimmän terveyskeskuksen vastaavalla lääkärillä ja hän sitten tarvittaessa passittaisi terveyskeskuksen konsultoivan psyk.esh:n pakeille.
##A) adventismipalsta surkeasti kaipaisi moderaattoria, joka perkaisi pois ala-arvoisimmat viestit ja samojen asioiden monikymmenkertaiset toistot.##
Valitettavasti semmoiset elkeet yleensä johtavat fasismiin. Demokratia ja vapaus on sittenkin parempi. Kristinusko loi demokratian.- Jumala näkee valheen
Antin uusin valhe kuuluu:
Alex ylläpitää ikuinen piina -käsitettään ja on vastustavinaan sitä ja muut mukamas puolustavat sitä. Sairasta puuhaa. Jos vähääkään uskoo Jumalan olevan oikeudenmukainen ja siksi rankaisevan ainakin vähäsen niitä, jotka tekevät pahaa toisille tahallaan - alex heti leimaa ikuisen piinan kannattajaksi. Ei siedä pienintäkään rankaisutekoa Jumalalta, lienee pilalle hemmoteltu.
--
totuushan on että alex nimenomaan vastustaa IKUISTA piinaa ja perustelee sen esimerkiksi sillä että Jumala on oikeudenmukainen ja erehtymätön. >>> Käsittämätöntä, että luonnehdit tuota viidakkomiestä, bushmannia, veljeksesi. Evoluutio-Darwinin marakateista polveutuvaksi ilmoittautunut bushmannihan on palstalle suoltanut vain varjotiedettä ja sitä sitten vakuutellut tieteellisiksi totuuksiksi. Bushmannin viestin ainoa tarkoitus on ollut mollata ja nollata Kristukseen uskomista ja erityisesti adventisteihin se on tietysti TÄLLÄ palstalla suuntautunut. >>>
Minä pidän sinua kuitenkin veljenäni Kristuksessa, rakas Antti.
Mutta sinä kun olet ottanut tämän valheeseen ja suureen typeryyteen perustuvan amerikkalaisen höpölahkon "kristillisyyden" omaksesi, niin siellä todellakaan ei pidetä veljinä, jos ei ajattele ja käyttäydy juuri kuten käsketään, joten olet oikeassa.
Sellaista kristillisyyttä sinä nykyään liputat ja eipä se minua yllätä.
Sinun veljiäsi ovat vain ne, jotka ajattelevat asioista samalla tavalla kuin sinä, ei kukaan muu, joten kuinka kauan luulet sellaisen kristillisyyden vielä amerikkalaisia liikemiehiä pitävän pystyssä?
Niinkö se Jeesus muuten opetti?
Potki pois kaikki ne, jotka eivät maksa jäsenmaksuja meidän piirikuntaan?- pyh!
bushmanni kirjoitti:
>>> Käsittämätöntä, että luonnehdit tuota viidakkomiestä, bushmannia, veljeksesi. Evoluutio-Darwinin marakateista polveutuvaksi ilmoittautunut bushmannihan on palstalle suoltanut vain varjotiedettä ja sitä sitten vakuutellut tieteellisiksi totuuksiksi. Bushmannin viestin ainoa tarkoitus on ollut mollata ja nollata Kristukseen uskomista ja erityisesti adventisteihin se on tietysti TÄLLÄ palstalla suuntautunut. >>>
Minä pidän sinua kuitenkin veljenäni Kristuksessa, rakas Antti.
Mutta sinä kun olet ottanut tämän valheeseen ja suureen typeryyteen perustuvan amerikkalaisen höpölahkon "kristillisyyden" omaksesi, niin siellä todellakaan ei pidetä veljinä, jos ei ajattele ja käyttäydy juuri kuten käsketään, joten olet oikeassa.
Sellaista kristillisyyttä sinä nykyään liputat ja eipä se minua yllätä.
Sinun veljiäsi ovat vain ne, jotka ajattelevat asioista samalla tavalla kuin sinä, ei kukaan muu, joten kuinka kauan luulet sellaisen kristillisyyden vielä amerikkalaisia liikemiehiä pitävän pystyssä?
Niinkö se Jeesus muuten opetti?
Potki pois kaikki ne, jotka eivät maksa jäsenmaksuja meidän piirikuntaan?mutta sinä et ole veli Kristuksessa.
pyh! kirjoitti:
mutta sinä et ole veli Kristuksessa.
>> mutta sinä et ole veli Kristuksessa. >>>
Näin höpölahkoissa ajatellaan. Kiitos tästäkin vähästä!
Minä pidän sinusta oikeasti, kun sinä osaat rehellisesti tuoda esiin adventtikirkon parhaat puolet. Toivottavasti sinun kaltaisia saapuu lahkoonne paljonkin uusina jäseninä, sillä sellaisia te kaipaatte.
>>> D) veli Bushmannin tiedeaiheisia viestejä minun tulee ikävä, >>>
Kesällä vähän rauhallisempaa, mutta jospa syksymmällä innostun taas kirjoittelemaan hiukan enemmän.
Tosin palstan taso on yhtä surkea nykyään, kuin on amerikkalaisten höpölahkojenkin, niin en ole vaivautunut kovin usein aikaani tänne uhraamaan.
Ja onneksi Ted Wilsonin typeryydet pitävät huolen siitä, että eipä minua juuri enää edes kaivata, vaan susi on riisunut lampaan turkin päältään ja on susi ihan avoimesti.
Adventtikirkon kauppaamalla nuoren maan kreationismilla menee yhä kurjemmin, sillä kreationismin viimeinen linnake Texas on torpannut sen tyystin, eikä sitä saa koulussa opettaa millään muotoa, joten alkaa olla tuonkin typeryyden aika suhteellisen vähissä.
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Texas torppasi kreationismin ja älykkään suunnittelun kouluista/1135268024087
Joka sitä hevosta on veikannut, niin voi voi sentään. Rahat olisi voinut käyttää paljon paremminkin.
Adventistien omalta uutispalstalta saisi tänne paljon hyviä avauksia, sillä adventtikirkko paljastaa tarkkaavaiselle lukijalle paljon enemmän kuin haluaisikaan, mutta niitäkin enemmän kun kelit jäähtyvät.- pyh!
Me emme luovu Raamatun totuudesta, urputat sinä mitä tahansa.
- toivotaan toivotaan
#
Tosin palstan taso on yhtä surkea nykyään, kuin on amerikkalaisten höpölahkojenkin, niin en ole vaivautunut kovin usein aikaani tänne uhraamaan.
#
Totta.
Ja surkeammaksi tulee jos sinä olet täällä. Kirjottelethan vain ja ainoastaan tarkoituksella saada muut kirjoittajat näyttämään typeryksiltä joilla ei ole mitään sanottavaa.
Jos tulet taas kirjoittelemaan niin toivon mukaan jätät ne lapsellisuutesi pois. pyh! kirjoitti:
Me emme luovu Raamatun totuudesta, urputat sinä mitä tahansa.
>>> Me emme luovu Raamatun totuudesta, urputat sinä mitä tahansa. >>>
Ja se raamatun totuus on, että liehuvapartainen taikaukkeli loi Maapallon elämän 6000 vuotta sitten?
Tuotako sinä pidät totuutena?
Ja joka tuohon uskoo, löytää todellakin hengenheimolaisia adventtikirkosta ja eikun tervemenoa!toivotaan toivotaan kirjoitti:
#
#
Totta.
Ja surkeammaksi tulee jos sinä olet täällä. Kirjottelethan vain ja ainoastaan tarkoituksella saada muut kirjoittajat näyttämään typeryksiltä joilla ei ole mitään sanottavaa.
Jos tulet taas kirjoittelemaan niin toivon mukaan jätät ne lapsellisuutesi pois.>>> Kirjottelethan vain ja ainoastaan tarkoituksella saada muut kirjoittajat näyttämään typeryksiltä joilla ei ole mitään sanottavaa. >>>
En suinkaan kirjoita tuo mielessäni.
Mutta jos sinun mielestäsi minun kirjoitukseni saavat muut näyttämään typeryksiltä, joilla ei ole mitään sanottavaa, olen otettu. Tuohan on kohteliaisuus suorastaan. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577320Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393594Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3711978Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651816- 861459
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911290
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164