Olen nyt ryypännyt lähes joka päivä useamman vuoden ajan noin 5-7v.
Päivät menee ihan ok mutta illalla viinan himo iskee. Vaikka kuinka päivällä ajattelee että tänään korkki pysyy kiinni niin illalla käyn hakemassa kaupasta 6-8 puolen litran tölkkiä kaljaa tai alkosta viiniä tai viskiä. Kuinka viinanhimosta irti mitä viinanjuonnin tilalle? Urheilu, mässäily, Jeesus(no ei jeesusta)? Kuinka ihmiset ovat onnistuneet tässä. Onko elämän laatu parantunut? Kirjoitan tänne koska ajattelin että tunnustaminen on ensimmäinen askel joten nyt se on tehty ja kamppailu voi alkaa. Eli tänään aloitan raitistumisen.
Viinapirusta irti.
3
139
Vastaukset
- halvempaakaljaon
Kerran itse huomasin samanlaisen ongelman, aloin tekemään omaa kotikaljaa, viinakaupassa en ole käynyt vuosiin.
Voi olla ihan pientä alkoholipitoista juomaa, sitähän juo lähinnä sitten ajankuluksi.
Varsinkin kun maito (sellainen laktoositon), on kalliimpaa kuin kalja kaupassa. Kun juomisen on lopettanut, tilalle aikanaan tulee jokaisen taipumuksien ja kiinnostuksien myötä muita aktiviteetteja.
Itsellä alkoi saletisti koko loppuelämän kestävä kuntoliikunta.
Tuollaisenkin juomishistorian jälkeen vaikeudet vasta alkavat, ja psyykkiset vieroitusoireet, mielialavaihtelut, ahdistukset ja unihäiriöt voivat jatkua muutamasta kuukaudesta puoleen vuoteen, mutta niistäkin pääsee yli, kun lujasti pitää korkin kiinni.
Toivon menestystä, sillä henkinen kanttisi totisesti joutuu koetukselle.- t. voipytty
Kysyt, kuinka viinanhimosta irti, mitä viinanjuonnin tilalle.
Omasta kokemuksestani vastaan, että vapauduin viinanhimosta menemällä AA:n kokoukseen, ja liittymällä mukaan viinanhimo ei ole tullut takaisin. Raittiuden myötä olen myös löytänyt pari itselleni mieluista ja sopivaa uutta harrastusta, ja juomavuosina sivuun jääneet ovat palanneet.
Ensimmäinen askel on juuri kuten kirjoitat: myönsimme voimattomuutemme alkoholiin nähden...
Hieno juttu, että et siirrä raitistumisen aloitusta huomiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506873Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6762978Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981271- 841265
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371120- 721022
- 223927