VENE "SUTII"

Elikkä potkuri tuntuisi "sutivan" tyhjää välillä. Koneena 60/70 luvun taitteen 35hv mercury. pientä vikaa ollut osto hetkestä saakka isoilla kierroksilla/lujaa ajettaessa mikä vähän ehkä lisääntykin kunnes perästä petti kiinnitykset. tai oli jo jollain muulta pettänyt se iso jengoilla oleva lukiterengas ja oli kasattu sivusta päin läpipulteilla jotka löystyneet yms. ja klapin huomatessani purin ja kasasin uusilla stefoilla yms. ja sen kamat sisään prässäämällä ja puristuksessa hitsaamalla. eli nyt niiltä osin kunnossa. mutta kun reunat olivan syöpyneet pois ja jäljellä oleviakin piti rälläköidä vähän että olisi paremmin hitsattavissa niin nykyään potkurin ja perän reunojen väliin ja useempi milli lähes joka kohtaa tyhjää ja varmasti aiheuttaa pakokaasun pääsyn potkurin ulkopuolelle. aika paljon niitä reunoja puuttu ennen tätä viimestä remonttiakin. Eilen laskin veneen vesille ja säädöt on muutenkin hakusessa mutta välillä ei meinaa päästä ku kävely vauhtia ku rupee jo suttaa ja välillä pääsee jopa hölkkä vauhtia. pari kaveria hyppäs takapenkille ni ei ruvennut suttaan ni helpolla mutta kuitenkin. eli voiko kyse olla tästä nk. ventilointi ilmiöstä eli pakokaasut haittaa vai jostain muusta. ekana tuli potkuri mieleen ja sinne pistettiin naarmu lapaan akselisokan suuntasesti ja viis kertaa kävin sil ruopimassa ja aina näytti olevan samassa kohtaa tai ainakin helkkarin lähellä. eli tuskin vika sen kumien pettämisessä. tänään ajattelin koittaa laittaa patentiks testin ajaksi jonkun pellisoiron perän ympärille klemmarilla sillai että korvaisi puuttuvat kohdat ja estäisi pakokaasun kulkeutumisen väärää reittiä mahdollisimman paljon. Olisko jotain muuta mikä vois olla vikana. vaihde ei hyppää päältä mun mielestä ku sillonkin ku se rupee "sutiin" ja kierroksen nousee nopeesti ni silti se kuitenkin liikkuu hiljakseen eteenpäin. ja ku kaasua hiljetää lähes pois ni tulee taas pitoja,

5

452

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ni ja potkuri on kakslapanen ja varmaan messinkiä tai jotain eikä o kolhuilla tai näyttäsi muutenkan kärsineeltä.

• Laske

pakettia alemmas.

• korkeus tai kulma ei muuttunut ja sama potkurikin millä toimi kuukaudenpäivät mitä mulla kerinnyt oleen. ainoastaan ennen välillä täysiä ajaessa kierrokset nousi isommiksi saman tyylisesti mutta vaihti ei tippunut kuin 2kmh korkeintaan jos sitäkään

• Sitten
    • jaskka7

vika korjattu. oli nimenomaan vikana toi ventilointi. ewli pakokaasut vuoi potkurin väärälle puolelle. nyt vuotokohta paikattu eikä yhtään ongelmia enään

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      67
      2801
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2554
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      431
      2217
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2128
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1692
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1526
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1477
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      26
      1283
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      18
      1165
    Aihe