milloinkahan saataisiin asiallista uutisointia onnettomuuksista joissa ammattikuski on toisena osa puolena?katselinpa tänään että esim is ilmoitti netissä rekkakolarista hankasalmella kun taas iltalehti kertoi että henkilöauto ajautui tuntemattomasta syystä vastaan tulleen yhdistelmän alle.miksi kolari on uutinen vain siihen asti kun ammattikuskia tutkitaan olipa hän syyllinen tai ei?kuten rahtari lehdessä todettiin :laiva ajoi karille syynä kapteenin inhimillinen erehdys.Lentokone tippui syynä lentäjän inhimillinen erehdyd.kaksi junaa törmää toisiinsa syynä kuljettajien inhimillinen erehdys.ammattikuski ajaa kolarin henkilöauton kanssa syy:rahtari on hullu idiootti joka haluaa vain tappaa!
asiallista uutisointia?
29
259
Vastaukset
- Jakari789
Samaa mieltä! Sitten joku "juu eipä" kommentoi täällä ilman että on kunnolla tutustunut aiheeseen!
- dfgvbn
Missä on ammattikuskit häh ???Ei ainakaan Suomlaisissa rekoissa. Ei kukaan ammattikuski lähde ajelemaan ilmaiseksi.
- juupajoen eipä
Olen kommentoinut vaan ja ainoastaan teidän ammattimiesten omia töppöilyjä, esim. matalan sillan alle ajoa, päin punaisia mopojen, henkilöautojen päälle ajoja, toistenne perään ajoja, en kertaakaan jonkun toopen ajamisesta rekan keulaan tunnetuin seurauksin.
- Laivakoira mopsi
Saatko tuosta töppäilyjen kommentoinneista suurtakin tyydytystä?
- juupajoen eipä
En, huolestuneena tuon julki ammattikunnan ammattitaidottomuutta ja vastuuttomuutta esille teille itsellenne.
http://www.kymensanomat.fi/Online/2011/08/04/Rekkakuski narahti ratista Haminassa/2011311848715/4
Tässä taas tällainen tapaus.- lavettikuski
No sitten varmaan osaat julkituoda ammatin, jonka edustajat eivät tee yhtään virheitä. Jos samanlaisella innolla viitsisit tutustua esim. vakuutusyhtiöiden tilastoihin, kuin nyt erilaisten lehtien myynninkasvattamistarkoituksessa sorvaamiin otsikoihin, niin voisi se moneen kertaan kielletty totuus paljastua. Voisi olla monelle ihan valaisevaa tutustua Moottori-lehden julkaisemiin kuolemankolareihin ja ihan OIKEAN tutkintalautakunnan niistä tekemiin tutkimuksiin ja suosituksiin. On aika harvassa siellä isojen autojen AIHEUTTAMAT onnettomuudet.
Vaan pakko on osin itsekkin myöntää, etttä aina ei ison auton ohjaimissa ole se sinne kaikein soveltuvin henkilö, mutta siitä on syyttäminen myös tilaajia. Aina kun otetaan se halvin tarjous millä tavara kulkee vaikka selkeästi ymmärretään, että kyseisellä hinnalla ei ole mahdollista noudattaa kaikkia lakeja ja asetuksia, saati sitten pitää ihan oikeaa ammattilaista kuljettajana. Lukemattomat ovat ne kertomukset, kun oikea kuljettaja jää kotiin nukkumaan,kun reissuun laitetaan se siskon kummin kaima kahvipalkalla ja siitä seuraakin kaikenlaisia kommelluksia. Ja sitten taas onkin ammattikuljettajat otsikoissa ja ratsioissa.
- jgtxsd
Haluatko, että keltainen lehdistö kuvaa Jussi Parviaisen alukalsarit takaa ja sen naisen edestä ja laittaa ne etusivuilleen?
- juupajoen eipä
Pakettiauton kuljettaja töppäilee, otaksun
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/kuolema-senteista-kiinni-iso-metallipalkki-tuulilasista-lapi---katso-kuva/art-1288405645777.html- Laivakoira mopsi
Kyllä sinä sittenkin taidat saada jotain perverissiä tyydytystä tuosta otsikoitten julkaisemisesta vaikka muuta väitätkin.
No samapa tuo mulle onpa tässä mailmassa muutakin mietittävää, ku joku häiriintynyt nettitrollaaja..
Jatka hienoa "työtäsi" oi sinä suuri ja mahtava totuuden ilmituoja !!!!
- juupajoen eipä
Tarkkaavaisuutta ja kärsivällisyyttä liikenteessä armon herrat, niin ei tule silta törmäyksiä, päin punaisia ja humalassa ajoja otsikoihin.
- ei elämää
Oletko vitun Juupajoen eipä ajanut metriäkään kuorma-autoa tai ajoneuvoyhdistelmää? Jos et, niin et kyllä ole kaikista pätevin ihminen vittuilemaan näistä kuljetusalan mokailuista. Ja ei kiitos tarvitse provoilla noilla linkeillä. Kiitos !
- juupajoen eipä
Lähestulkoon 30 vuotta ajelin, ilman vahinkoja. Sitten alkoi tulla tämä ammattilais sukupolvi ketjuineen ja puukenkineen, niin lopetin.
- Vilkku katolla
Valitettavasti joudun oleen Herra /Rouva? Juupajoen eipä:n kanssa samoilla linjoilla,ettei hän ole "mollannut" Ammattikuntaa vaan ja ainoastaan töppäilleitä yksittäisiä tapapauksia!! ja onko muiden kirjoittamat jutut mollaamista,jos otsikko on ollut iltapäivälehden kannes,niin näkyvyys ja sen kautta "vahinko" alaamme kohtaan on jo tapahtunut aiemmin!! Eikä vasta täällä ns. Ammattilaisten piirissä?!
Se,joka on teistä synnitön kaikenlaiseen Hutilointiin,Kiireessä ajamiseen,Työaikalain rikkomiseen sillain kuin se on laissa kirjoitettu!! ja ennen kaikkea itsensä YLI arviomiseen painakoon viestini arvostelu näppintä -!
Niin näette peilistä toden näköisesti Narsistisen luonteen tai pahempaa
-TYHMÄN KUSKIN!!
Itse oon ollu Logistiikka alalla 3 vuosikymmentä ja lähes JOKA päivä opin jotain uutta!!
Se on vaan POJAT ja TYTTÖSET,sillee että ihminen on erehtyväinen ja Lehmä märehtiväinen!!
Kritiikin pitäisi luoda katselmuksen OMAAN erehtyväisyyteemme,eikä vetää herneitä nenään joka kommentista.
Turvallisia kilometrejä kaikille ja ne aamu pakkaset alkaa,taas kohtpuoleen,joten renkiden kulutus pintoja tarkkaileen (on ollu kuitenki aikas kuuma,eli kuluttava kesä!!)
Ps: Olen ollut osallisena kolareissa,sekä syyllisenä,että syytömänä ja kaikki oltaisiin voitu vältää,jos olisin ITSE! joustanut!
- juupajoen eipä
Vahvasti samaa mieltä!!!
- ei elämää
Totta helvetissä pitää olla itsekritiikkiä omaan tekemiseensä, mutta se ei liity mitenkään siihen ku nää nelikymppiset ämmät provoo täällä asioista joita ei ole millään tapaa itse kokenut elämässään.
Jos mä mokaan liikenteessä, ni mä olen arvostelun kohteena ansaitusti ja niinhän se menee. Mut kenenkään vitun Micra-ämmän ei tarvii sanoo sanaakaan miten rekkakuski ois voinu tehdä esim. Konginkankaan tyyppisessä onnettomuudessa toisin jos ainoot kulkupelit läpi elämän on ollu fillari ja oma henkilöauto.
Ymmärän paheksunnan, mut tosiaan tänne ei tarvitse noita linkkejä postittaa meidän silmien eteen. Sen ymmärtää jos osaa rakentavasti keskustella jo olemassa olevista aiheista, mut ku pitää joka kolmas minuutti olla nostamassa uutta threadia taas jostain ulosajosta vahingoniloisesti ja alentavasti. Huonoa itsetuntoa kenties?
JUUPAJOEN EIPÄ, mitä olet ajanut sen kolmenkymmenen vuoden aikana jos saa kysyä? - juupajoen eipä
Kymmenen vuotta kotimaata ja n. 20v ulkomaille. Linkit ei ole provoa vaan herättelyä huomaamaan asioita mitä ei pitäisi tapahtua pelkän ylimielisen asenteen johdosta muita tiellä liikkujia kohtaan.
- risto r
no joo ilman kritiikkiähän ei synny ammattilaisia koska kukaan ei tajua virheitään mutta aloitukseni pointti oli että miksi ammatti kuski leimataan heti kun onnettomuus tapahtuu hulluksi tappajaksi ja samalla kerralla koko ammatti kunta kun muiden kulkuvälineiden onnettomuudet on aina inhimillisiä erehdyksiä tai huonoa tuuria?itse olen ajanut kuorma-autoa 10 vuotta ja tiedän että onhan se vika välillä meissäkin mutta toisaalta eipä sellaista ammatti kuntaa olekkaan joka ei ikinä tee virheitä.itse olen aina olen ollut ylpeä ammatistani ja koen että olemme tämän maan toiminnan kannalta tärkeitä mutta jotenkin ottaa päähän että se yleinen kuva on että ammattikuski on aivoton ammattitaidoton ja ylipalkkainen turhuus tien päällä joka on aina väärässä ja aiheuttaa onnettomuuksia huvikseen!
- risto r
lisäyksenä edelliseen mielestäni olisi ihan kohtuullista että nämä rekkakolari uutiset jotka on tehty vajavaisin tiedoin ja joiden käsittely loppuu siihen kun ammattikuski ei joudukkaan syytteeseen jätettäisiin kokonaan uutisoimatta jos ei kerran voida kirjoittaa että vika oli alle ajaneessa henkilöautossa! ja tässäpä koko jutun pointti koskapa halusin koittaa löytyykö täältä muitakin samankaltaisia ajatuksia ilman noita kehuja ja uhoja pitkistä työ urista ja virkaveljien taitamattomuudesta ja meidän nykykuskien asenteista
- risto r
olemme samaa mieltä!itse olen aina työllistynyt sillä kun isä ukko aikanaan takoi päähän että asiakkaialle ei vittuilla eikä huudeta vastaan kiroo sitten vaikka ittekses autossa!
- 245624572475
Jos Juupajoki sun puheet olisi totta ni lopettaisin jauhamisen tähän paikkaan. En kyllä niitä usko kun noin ympäripyöreesti kuvaat kokemustasi... Eli tarkempaa selostusta pöytään ja sukupuoli?
- juupajoen eipä
Totta joka sana minkä sanon, mutta käsittääkseni minun ei tarvitse sinulle en kummemmin työhistoriaani kertoa.
Sinun 245624572475 uskomisellasi ei ole merkitystä.- 2+2
Epäilen vahvasti ettei siinä historiassa olisi paljon kertomista. Jos nyt sattuisit olemaankin oikea ex-kuski niin jotain on jäänyt pahasti viiraamaan. Liittysikö siihen miksi olet joutunut lopettamaan. Jos 30v työhistoriasi pitäisi paikkansa saattaisit olla minuakin vanhempi. Silti pakko todeta että mene kotiin kasvamaan. Virheitä nyt vaan tehdään joka ammatissa.
Tässä vielä esimerkki kerrankin asiallisesta uutisoinnista
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011080714171418_uu.shtml
- juupajoen eipä
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011080714171400_uu.shtml
m
Miksi ei katsota vaan ajetaan vaan. - juupajoen eipä
Ajatelkaa sitten tilanne vaikka niin, jos kaikilla kuljettajilla linja- taksiautonkuljettajilla sattuisi yhtä paljon tuollaisia mokia, niin mitä sitten tapahtuisi???
- ffleawig
Rekkajullit on tainneet vetäytyä mietiskelemään "ammattitaitoaan" kun tuli vertaus toisiin Ammattilaisiin.
- Vilkku katolla
ffleawig kirjoitti:
Rekkajullit on tainneet vetäytyä mietiskelemään "ammattitaitoaan" kun tuli vertaus toisiin Ammattilaisiin.
Onhan se noloo,ku tollai verrataan!!
Bussikuskeille järjestettiin teho ratsia tos männä viikol:
-yli 500 tarkastusta.
-JOKA kuudennella työ ja lepoaika rikkomuksia.
-Huomattava osa Törkeitä rikkomuksia.
-Useita korttien menetyksiä.
Pitää varmaan ottaa opiks?! - ffleawig
Vilkku katolla kirjoitti:
Onhan se noloo,ku tollai verrataan!!
Bussikuskeille järjestettiin teho ratsia tos männä viikol:
-yli 500 tarkastusta.
-JOKA kuudennella työ ja lepoaika rikkomuksia.
-Huomattava osa Törkeitä rikkomuksia.
-Useita korttien menetyksiä.
Pitää varmaan ottaa opiks?!no entäs kolarit sitten, humalassa ajot jne........................, entäs taksisuharit sitten
- kjdfhuidsh ok
päät punaisena painavat pikitietä pitkin
niin mietitäänpä vaikka konginkangasta monta päivää lehdistö kirjoitti teorioitaan lopulta selvisi että yhdistelän kuljettaja oli äärimmäisen ammattitaitoinen ja kokenut kuski joka koitti kaikkensa estääkseen onnettomuuden mutta sehän oli vain pieni maininta jossain iltapäivälehtien lopputekstissä nykyäänkin näyttää moni uskovan että kärry lähti heittelemään kun ajettiin rajoitinta vasten vaikka näinhän asia ei ollut!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564750Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202245- 1031414
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos221324- 871315
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1271091Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel671036Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75945Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi251941- 65916