Kävelin tuttua rantatietä pitkin.
Odotin innolla puuta,
jota olin seuraillut keväästä lähtien.
Odotin kuulevani pesän iloista sirkutusta ja
emon hellyyttä poikasilleen.
Puu oli kaadettu,
jäljellä vain sulka.
Niin julmaa, niin väärin.
Vain sulka.
J. Karlstedt
Vain sulka
3
118
Vastaukset
- -harmajaneito-
Entisen kotini takana kasvoi kaksi puuta, ehdin seuraamaan niiden kietoutumista toisiinsa kahdenkymmenen vuoden ajan. Se hiukan vahvempirunkoinen taivutti sitä hennompaa kuin kavaljeeri neitoaan. Sinä kesänä kun muutin sieltä satojen kilometrien päähän, oli metsuri kaatanut puita uusien talojen tieltä. Siellä makasivat risujen keskellä rungot. Edelleen kiinni toisissaan, mutta juuristaan luopuneina. Ihan kuten minäkin - vaikka vasta myöhemmin sen tajusin. En väsännyt tästä sulle runoa, ei enää irtoa tästä rungosta...
Kun on tuttu/turvallinen polku että tuoneet lämpimiä muistoja kuin jopa elämyksiä - ja jos tuo kohde häviää/hävitetään - syystä tai toisesta,niin se jättää jälkeensä : Kaipauksen siemenen.
Muiston elämään... sulista puheenollen kerran löysin Närhen sulan,joka oli väriltään kaunis ja säilytin sitä,minkä sitten kuitenkin huomaamatta hyllystäni : imuri tuhosi pussiinsa ...
hitto kun tuon sulan vielä
joskus löytäisin ... ikuiseen säilöön näkyville laittaisin !
Osoitti : miten runo synnyttää Muistoja nyt Sinun kauttasi !
Hyvää Elokuunpäiviä Sinulle.... syysvaralle jo ennakkoon.- Jaana K
Mukava tietää, että sulka sai muistoja aikaan.
Ihanaa syksyn alkua ja kiitos palautteesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564770Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202245- 1031424
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231326- 871325
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1271101Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel671036Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi252946Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75945- 71932