Poikien huonontunut koulumenestys?

Älkää syrjäytykö!

Aikoinaan, kun kävin itse peruskoulua yhdeksän vuotta ja lukiota 3 vuotta 70-80 luvuilla, kaikkina noina vuosina luokan paras keskiarvo oli pojalla. Kokonaisuutena tyttöjen ja poikien keskiarvoissa ei ollut juuri eroa. Nyt olen huomannut, että nykyään ainakin yläasteikäiset pojat pärjäävät lähes aina tyttöjä selkeästi huonommin, eikä tuo ero näy pelkässä keskiarvossa.

Mikä ihme nykyajan pojissa mättää? Tällä menolla tulevaisuus ei näytä kovin ruusuiselta - ei kenellekkään!

En tiedä johtuuko tuo muutos ajasta, vai siitä että näen tilanteen tällä hetkellä aivan toiselta puolella Suomea vai kohdistuvatko ympäristön kemikaalien haittavaikutukset erityisesti poikiin.

Älkää nyt hyvät nykypojat syrjäytykö tulevaisuudessa marginaaliin! Siitä tulee ongelmia kaikille.

4

174

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysyt viestissäsi, mikä nykyajan pojissa mättää. EI MIKÄÄN! Et voi yleistää kaikkia poikia samaan muottiin!

Minulla (poika) oli koko yläkoulun ajan luokkani paras keskiarvo, ja kouluni toiseksi paras (3 parasta olivat poikia), ja luokkani huonoin keskiarvo oli tytöllä (päättelin tämän siitä että hän oli ainoa joka ei päässyt muualle kuin kymppiluokalle). Toki tytöillä oli tietääkseni parempi yhteiskeskiarvo, mutta en usko sen olleen kovinkaan suurella erolla.

Et myöskään kerro viestissäsi, millä perusteella voit edes väittää tuollaista. Koska olet käynyt koulusi 30-40 vuotta sitten, voit ainoastaan opettajana tms. väittää mitään Suomen koululaitoksesta/keskiarvoista/oppilaista. Pääsin itse siis peruskoulusta vuosi sitten, joten tiedän todellakin, mitä ne todelliset ongelmat ovat.

Useimmat pojat yrittävät saada mahdollisimman hyvät numerot, mutta siihen ei ole edellytyksiä, koska päteviä opettajia ei ole tarpeeksi yhtä oppilasta kohti. Jos luokassa on esim. 25 oppilasta ja yksi opettaja, kärsivät siitä kaikki. Huonommat jäävät jälkeen ja paremmat kyllästyvät hitaasta tahdista. Eli luokkakoot alas niin lähtevät ne keskiarvotkin nousuun!

Loppuun vielä eräs esimerkki, jonka luin lehdestä vähän aikaa sitten:
      "Torilla on 8 juoppoa näillä 2 vartijaa eli vartija neljää juoppoa kohti. Samaan aikaan tyttäreni luokassa on 23 oppilasta ja vain yksi opettaja. Kummat ovatkaan tärkeämpiä, oppivat lapset vai juopot?"

• sadgsrhgsdfh

Luulet vain olevasi parempi kuin muut, koska satuit menestymään siihen aikaan hyvin ja vertailit itseäsi muihin.

Kannattaa käydä lääkärissä ja tarkistaa, jos sinulla vaikka on asperger, se on tuollaisella asenteella yleistä.

• Tarkoititko viestin minulle? Jos kyllä, voin vakuuttaa, etten millään tavalla kuvittele olevani parempi kuin muut, sain hyviä numeroita kovalla työllä. Tarkoitin viestilläni kertoa, että aloittajan ei pitäisi tehdä turhan laajoja yleistyksiä "nykyajan pojista". Jos viestistäni saa vaikutuksen, että jotenkin aliarvoisin tai halveksisin toisia, tahdon pyytää anteeksi.

Voisitko myös selventää, mitä tarkoitat "tuollaisella asenteella"?

• lgk2nö

Älä yleistä kaikkea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      100
      3467
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3127
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2634
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2423
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      84
      2406
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2086
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      41
      2083
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1700
    9. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1686
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      41
      1667
    Aihe