Suurin tuska ei skitsofreenikolle ole se, että hän joutuu virumaan lääkkeiden vaikutusten alaisena. Suuriin tuska on , että hän joutuu pettämään vanhemipien luottamuksen.Ei tullut koskaan lääkäriä tai diplomaattia. Voi, voi.
Skitsofreenikon suuri tuska!!
9
407
Vastaukset
- psykiatri
Minusta tuli lääkäri.
- t. p. vaipitäisikös
Muttei diplomaattia!
- M78I
Minusta tulee Yhdysvaltojen ensimmäinen suomenkielinen Presidentti. CIA:sta on helppo edetä vallanportaissa.
- Il faciet
Vanhemmat tarkoittivat normaalia elämää ja hyväpalkkaista ammattia, jotta voisit elättää aikuisena itsesi. En usko, että vanhempiesi takia sinun tarvitsee tuskastua skitsofreniasta. Se voi olla opettavaista teille kaikille, vanhempasi ovat edelleenkin vanhempasi ja he ovat voineet antaa sinulle elämän...itse päätät aikuisena mikä sinusta tulee.
- skitsofreenikko
Juu, ihan samanlaiset ajatukset mullakin. Äitini tossa eilen kävi miesystävänsä kanssa kylässä ja sit siinä jossakin vaiheessa puheenaiheet vaihtuivat siihen, miks minusta on tullut tämmönen paska, kun kaikista muista neljästä sisaruksestani on tullut niin terveitä ja hyvin pärjääviä. Äiti sanoi että ois ehkä hänen silloin minun odottamisaikana raskaana ollessa pitänyt polttaa ja käyttää alkoholia niin kuin muiden sisarusteni kohdalla hän teki kun niistä on tullut muka niin hyvin pärjääviä verrattuna minuun. Äitini siis ei tupakoinut ja eli aika terveellisesti minua odottaessaan. Ainut niin hän itki kuulemma aika paljon minua odottaessaan. Että tämmöstä. Tätä oon saanut aina silloin tällöin kuulla ja ei oo mitään mieluista kuultavaa kyllä. Ärsyttää aika lailla. :(
- ensitalvesta tulee
Ei skitsofreniaa saa siitä, että äiti itki odotusaikana. Suurimmaksi osaksi on kysymys siitä, että alttius sairastua on perimässä ja jokin pitkäaikainen stressi tai tapahtuma laukaisee psykoosin.
Skitsolapsen vanhempana en toivonut lapsestani diplomaattia tai lääkäriä. Toivoin, että hän löytäisi paikkansa ja voisi tehdä sitä työtä mitä haluaa ja mistä nauttii. Ajattelin, että minä kannustan häntä koulunkäyntiin ja opiskeluun, perustaa menestymiselle tehdään jo nuorena. On vaikeaa opiskella mitään, jos perusta on huono. Tiedän sen itse, aika vähällä lukemisella olen kouluni käynyt, enemmänkin olisin voinut lukea. Minä vaihdoin koulua nuorena vaativampaan ja arvosanat hiukan tippui. Äitini sanoi jotain, mikä oli minusta asiatonta ja ei-kannustavaa. Olen toki päässyt siitä yli aikoja sitten, mutta sen jäljen se jätti, että omalle lapselleni en sitä samaa tee. Hän kuitenkin sairastui nuorena ja on kuluttanut viimeiset 10 vuotta pääasiassa minun syyttelyyni ja hoidon laiminlyöntiin. Eihän siitä mitään hyötyä ole. Siis hänelle. Huoh.
joo, mihinkä sairauteen vaihtaisit joka ei olisi yhtä paha, siis noista rampauttavista. niillä eväillä mennään mitkä on saatu, ei voi muuta, mutta mahdollisuuksien mukaan voi elämän täyttää harrastuksilla ja iloita niistä. Löytää uusia puolia ja lahjakkuuksia.
- vaihtokauppa
skitsofrenia kannattaa vaihtaa ms-tautiin jos vain mahdollista
- Ruchbach
Eihän noista skitsofreenikoiksi tuomituista suurin osa ole edes ollut sairaita. Musta tuntuu ettei noita skitsofreniatuomioita ole kukaan edes tutkinut. Koko skitsofreniadiagnoosi on mukatieteellistä hölynpölyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih547168Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113314Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1421605Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2451424- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 891220
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124