Minulle on tullut sellainen asia eteen, etten enää tiedä omaa tehtävääni perheessä. En osallistu lasten harrastuksiin. Emme nuku vaimon kanssa yhdessä, emmekä ruokaile yhdessä, emme katso edes televisiota yhdessä.
Toisinsanoen minä vaan maksan laskut, eikä vastineeksi ole oikein mitään.
Mikä on oikeasti miehen paikka. Mikä on miehen tarkoitus perheessä muuta kuin toimia maksajana.
Tietysti välitän perheestäni, mutta perhe-elämäni on pelkkää työtä ja päänsärkyä.
Miehen tehtävä perheessä?
211
6654
Vastaukset
- Vaihda tyyliä
Uskoisin että on sinusta itsestäsi kiinni, miten osallistut perhe-elämään. Järjestätkö aktiivisesti yhteistä tekemistä vaimon ja lasten kanssa? Miksi ette nuku ja ruokaile yhdessä, etkö voi vaikuttaa asiaan? Miksi ette katso televisiota yhdessä. Ota puheeksi vaimon kanssa ja miettikää yhteistä ajankäyttöä.
miehen tarkoitus perheessä on toimia yhdessä toisten kanssa, viettää yhdessä vapaa-aikaa, keskustella ja olla toisillenne seurana. Tehkää yhdessä perheen suunnitelmat ja päätökset, huvitelkaa, matkustelkaa, kyläilkää yhdessä. Kyllä sinun kuuluisi saada perheestä myös iloa itsellesi eikä kokea sitä vain velvollisuutena. Muutoksen voit tehdä sinä itse.- Ei nimimerkkiä
"Kyllä sinun kuuluisi saada perheestä myös iloa itsellesi eikä kokea sitä vain velvollisuutena."
On varmaan iso määrä ihmisiä, jotka eivät saa perheestä iloa. Velvollisuudet on kuitenkin hoidettava.
Turha lisätä ahdistusta sanomalla, että kaikki on vain itsestä kiinni. - en vaihda tyyliä
Ei nimimerkkiä kirjoitti:
"Kyllä sinun kuuluisi saada perheestä myös iloa itsellesi eikä kokea sitä vain velvollisuutena."
On varmaan iso määrä ihmisiä, jotka eivät saa perheestä iloa. Velvollisuudet on kuitenkin hoidettava.
Turha lisätä ahdistusta sanomalla, että kaikki on vain itsestä kiinni.juurikin niin,
minulla ap:n kanssa samoja kokemuksia,paitsi, ettäminä hoidan kaikki lasten harrastukset, yli puolet kotitöistä ja ihan kohtuullisen kasan laskujakin
ai mikä on niin...ei ole kyllä itsestä kiinni, kun keskustelun avaus näistä asioista pehmeälläkin aloiutksella kääntyy haukuksi... siis minut haukutaan
täytyy varmaan jatkaa samaa rataa, muutakaan ei voi, kun lapset eivät vielä aikuisia
- Ei nimimerkkiä
"Toisinsanoen minä vaan maksan laskut, eikä vastineeksi ole oikein mitään."
Mutta ei sinun kuulukaan saada vastinetta. Sinä teit lapset, niin ne myös elätät. Ei se ole mikään uroteko, josta pitäisi saada kiitosta.
Minun täytyy sanoa kylläkin, että lasten harrastuksiin osallistuminen ja niiden seuraaminen on valtavan nautinnollista.
"Mikä on miehen tarkoitus perheessä muuta kuin toimia maksajana."
Jos et muuta keksi, maksajan roolikin on tosi hyvä. Jatka samaa rataa.- Liina Anniina
Totta kai JOKAISEN kuuluu saada kiitosta!
Mikä ihmeen perhe se sellainen on, jossa ei kiitetä jossain muodossa.
Vastinettakin kuuluu saada, totta kai... ei kai se niin mene, että yksi vain perheessä maksaa ja muut elää kiittämättöminä kuin pullopyllypossut.
Kiitos on sana, joka EI maksa mitään, mutta antaa paljon. - proxxy.error
En minä niin siitä kiitoksesta sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta tätä tämänhetkistä isän roolia voisin hoitaa vaikka etätyönä ulkomailta.
Ei me keskustellakkaan. jos vaimo sanoo jotakin ja minä kysyn että mitä, jos en saa täysin selvää, niin saan vaan kivahduksen ettei hän minulle mitään sanonut, vaan lapsille.
En muista ihan tarkkaan monenko vuoden ajan olen selkä kipeänä aamuisin herännyt sohvalta. Kun lapset haluavat katsoa telkkaria, niin minä en edes saa levätä missään. jatkuva jomotus kaiken lisäksi.
Vaimo on antanut lapsille luvan syödä olohuoneessa ja vaimo syö keittiössä. Kun vaimo on tehnyt ruokaa, niin minulle ei ole tehty, vaan minun on jotakin tehtävä itse. kaikki laskut kuitenkin maksan. Sen voin siis tosiaan tehdä myös jostakin muualta.
Eikä minulla ole oikeastaan ketään kavereitakaan joiden kanssa voisi harrastaa jotakin rakentavaa.
Kuppiloissa ei jaksa käydä.
Möläytin vaimolleni että haluan muuttaa Kamloopsiin ja vaimo sekä lapsetkin olisivat kiinnostuneita muuttamaan kanssani. En tiedä mitähän siitäkin tulisi.
On myös käynyt mielessä että hankkisi itselle vaan toisen asunnon jostakin jänkhältä.
Normaalia perhe-elämää en tule ehkä enää koskaan elämään.
Eikä ole mikään provo. Ja vaikkei kukaan usko, niin tässä yhteiskunnassakin on syytä. - Ei nimimerkkiä
proxxy.error kirjoitti:
En minä niin siitä kiitoksesta sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta tätä tämänhetkistä isän roolia voisin hoitaa vaikka etätyönä ulkomailta.
Ei me keskustellakkaan. jos vaimo sanoo jotakin ja minä kysyn että mitä, jos en saa täysin selvää, niin saan vaan kivahduksen ettei hän minulle mitään sanonut, vaan lapsille.
En muista ihan tarkkaan monenko vuoden ajan olen selkä kipeänä aamuisin herännyt sohvalta. Kun lapset haluavat katsoa telkkaria, niin minä en edes saa levätä missään. jatkuva jomotus kaiken lisäksi.
Vaimo on antanut lapsille luvan syödä olohuoneessa ja vaimo syö keittiössä. Kun vaimo on tehnyt ruokaa, niin minulle ei ole tehty, vaan minun on jotakin tehtävä itse. kaikki laskut kuitenkin maksan. Sen voin siis tosiaan tehdä myös jostakin muualta.
Eikä minulla ole oikeastaan ketään kavereitakaan joiden kanssa voisi harrastaa jotakin rakentavaa.
Möläytin vaimolleni että haluan muuttaa Kamloopsiin ja vaimo sekä lapsetkin olisivat kiinnostuneita muuttamaan kanssani. En tiedä mitähän siitäkin tulisi.
On myös käynyt mielessä että hankkisi itselle vaan toisen asunnon jostakin jänkhältä.
Eikä ole mikään provo. Ja vaikkei kukaan usko, niin tässä yhteiskunnassakin on syytä.Valituksen kohteita on tosiaan monta: selkä, vaimo, lapset, yhteiskunta. Olet nyt kietoutunut itsesääliin, mikä ei ole hedelmällistä, vaikka aihetta olisikin. Jos et saa raivattua sohvalta tilaa lepuuttaaksesi kipeää selkääsi, ehkä tosiaan on paras, että muutat toiseen kämppään.
Mutta niin kuin itsekin jo arvelet, erillään asuminen tuskin tuo parannusta oloosi. Siellä vain murehdit selkää, yksinäisyyttä ja yhteiskuntaa. Lisäksi toinen kämppä maksaa paljon ja on pois perheen elannosta.
Paremmin rahasi käytät, jos palkkaat asiantuntevaa keskusteluseuraa. Jos pääset ylös masennuksen kourista, olet ehkä kotonakin rakentavampaa seuraa, ja perheesi alkaa taas toivoa läsnäoloasi. - mk
proxxy.error kirjoitti:
Eikä ole mikään provo. Ja vaikkei kukaan usko, niin tässä yhteiskunnassakin on syytä.Lopeta se laskujen maksu niin voit saada jutun jyyrta vaimosi kanssa ja kun tässä perhe-elämäss ei minua oteta huomioon niin en minäkäöä maksele näitä laskuja kun ei olemitää hyötyä. Toimiiko sekiselämä ja muut yhteinen vaimosi kanssa ja ei vaimosi voi lapsille antaa lupaa syödä olohuoneessa jos se ei sinulle sovi ja ole mies talossa ja sanot että täällä ollaan niinkuin minä sanon ja sama homma vaimollesi ja hän hyppii sinun silmille koko ajan,.
- .,.,
proxxy.error kirjoitti:
Eikä ole mikään provo. Ja vaikkei kukaan usko, niin tässä yhteiskunnassakin on syytä."Kun vaimo on tehnyt ruokaa, niin minulle ei ole tehty, vaan minun on jotakin tehtävä itse. "
Oletko tullut ajatelleeksi, että on aika rankkaa pyörittää lapsiperhettä ja sitten pitäisi vielä miehelle tehdä ruoat? Ehkä, jos auttaisit vaikka vaimoa joskus ruoanlaitossa tai muissa kotitöissä, hänkin jaksaisi huomioida sinua eikä vain tiuskisi, kun kysyt jotain.
Se on kumma juttu, miten isät monesti luulee, että kun on kotona lasten kanssa, on aikaa tehdä kotihommia. Lapset vaatii lähes kaiken huomion, ei siinä paljon tehdä mitään ylimääräistä. Ja väsyneenä on todella vaikea hoitaa parisuhdetta... - mca<jbp
.,., kirjoitti:
"Kun vaimo on tehnyt ruokaa, niin minulle ei ole tehty, vaan minun on jotakin tehtävä itse. "
Oletko tullut ajatelleeksi, että on aika rankkaa pyörittää lapsiperhettä ja sitten pitäisi vielä miehelle tehdä ruoat? Ehkä, jos auttaisit vaikka vaimoa joskus ruoanlaitossa tai muissa kotitöissä, hänkin jaksaisi huomioida sinua eikä vain tiuskisi, kun kysyt jotain.
Se on kumma juttu, miten isät monesti luulee, että kun on kotona lasten kanssa, on aikaa tehdä kotihommia. Lapset vaatii lähes kaiken huomion, ei siinä paljon tehdä mitään ylimääräistä. Ja väsyneenä on todella vaikea hoitaa parisuhdetta...Täh? Lapsiperheen pyörittäminen rankkaa? Lapsia kannattaa tehdä sen verran mitä pystyy hoitamaan. Jos mies käy töissä ja tuo perheelle leivän, on kohtuullista jos vaimo on kotona, että hän hoitaa lapset ja laittaa ruuan kaikille. Kannattaa opetella tehokasta ajankäyttöä.Perhe on sosiaalinen yksikkö,jossa jokainen osallistuu kodin hoitamiseen kykyjensä pohjalta. Mistä muualta lapset oppii vuorovaikutusta ja elämää? Kävelemään oppinut lapsi osaa itse viedä likaisen vaippansa roskikseen ja isommat lapset roskiksen ulos. Lapset voi ottaa mukaan ruuanlaittoon ja pyykkämiseen. Siivouksessa lapset auttaa keräämällä omat lelut paikoilleen ja aika pienestä osaavat laittaa valmiiksi taitetut vaatteet kaappiin paikoilleen. Lapset voi opettaa pesemään omat ruokailuvälineet aterian jälkeen niin ei tartte riidella tiskivuoroista yms. Ei lapsia tartte koko ajan kädestä pitää kiinni. Kotityöt voi myös jakaa, käydä yhdessä kaupassa/suunnitella viikon ruokalistan ja tehdä viikonloppuna ruokia puolivalmiiksi. Näin meillä tehtiin ja me molemmat käytiin töissä. Ehdittiin harrastaakin lasten kanssa. Aloittajan tekstistä tulee mieleen; onko tullut tehtyä jotain tai jäänyt tekemättä, kun sohvalle on jouduttu. Selvää myös ettei ko. toimivaperhe vaan valtaa käytetään. Kaikki pienten lasten vanhemmat on väsyneitä ja silti useimmat hoitaa suhdettakin puhaltaen samaan hiileen. Kyse on välittämisestä.
- ............
Totta kai jokaisen kuuluu myös saada.
- No vellihousuko olet
proxxy.error kirjoitti:
Eikä ole mikään provo. Ja vaikkei kukaan usko, niin tässä yhteiskunnassakin on syytä.Perheesi varmasti kaipaa tukea ja jämäkkyyttä isältä ja aviomieheltä paljon enemmän kuin sitä rahaa. Yritä murtaa tuo roolisi olla ulkopuolinen ja pistä vähän sitä kuuluisaa miehisyyttä kehiin. Kaikki naiset haluavat sitä, et löydä ketään vaimoa, joka oikeasti olisi onnellinen ulkopuolisen tossukan kanssa!
Vaadi että vietätte enemmän aikaa yhdessä, syötte yhdessä ja olette enemmän läsnä toisillenne muutenkin. Se on aluksi vaikeaa, mutta palkitsee sinuakin myöhemmin kun huomaat olevasi perheellesi tärkeä ja korvaamaton. - ota tila itsellesi
.,., kirjoitti:
"Kun vaimo on tehnyt ruokaa, niin minulle ei ole tehty, vaan minun on jotakin tehtävä itse. "
Se on kumma juttu, miten isät monesti luulee, että kun on kotona lasten kanssa, on aikaa tehdä kotihommia. Lapset vaatii lähes kaiken huomion, ei siinä paljon tehdä mitään ylimääräistä. Ja väsyneenä on todella vaikea hoitaa parisuhdetta..." Se on kumma juttu, miten isät monesti luulee, että kun on kotona lasten kanssa, on aikaa tehdä kotihommia. Lapset vaatii lähes kaiken huomion, ei siinä paljon tehdä mitään ylimääräistä. "
Ai, että jos on 2 lasta ja vanhemmat, niin ruokaa tehdään vain kolmelle ??
Aika pupppua, samalla siinä tekee ruoan 3:lle, kuin 4:kin.
ap:lle
Mielenosoitusta tuo vain on tai ylikävelemistä. Tosin, ei pidä alkaa kynnysmatoksi vaan on otettava oma tila.
Joko vaimolle sanoa, että maksa itse laskut, jos ei saa normi kohtelua, tai etsiä oma kämppä.
Olet liian kiltti se siinä on vikana. - hsdfgsfdg
.,., kirjoitti:
Se on kumma juttu, miten isät monesti luulee, että kun on kotona lasten kanssa, on aikaa tehdä kotihommia. Lapset vaatii lähes kaiken huomion, ei siinä paljon tehdä mitään ylimääräistä. Ja väsyneenä on todella vaikea hoitaa parisuhdetta..."Se on kumma juttu, miten isät monesti luulee, että kun on kotona lasten kanssa, on aikaa tehdä kotihommia. Lapset vaatii lähes kaiken huomion, ei siinä paljon tehdä mitään ylimääräistä. "
Itsellä on kaksi pientä lasta 1,5 vuoden ikäerolla (10kk ja 2v4kk ikäiset) ja olen ollut koko ajan kotiäitinä ja aina on ollut aikaa tehdä suurin osa kotitöistä lasten kanssa päivän aikana, jos esim. imuroin tai teen ruokaa, niin laitan toisen lapsen kävelytuoliin tai syöttötuoliin viereen (tai joskus ratsastaa imurin päällä) ja toinen katsoo sillä aikaa vaikka TiTi-nallea telkusta. Lisäksi aina ehdin ulkoilla aamupäivisin lasten kanssa puistossa, en ymmärrä muita, kun jotkut laittaa lapset hoitoon päiväkotiin tai isovanhemmille "että ehtii tehdä rauhassa kotityöt". Siten kasvatetaan uusavuttomia lapsia, jotka eivät koskaan näe tai osallistu kotitöihin! - pah ja pah
proxxy.error kirjoitti:
Eikä ole mikään provo. Ja vaikkei kukaan usko, niin tässä yhteiskunnassakin on syytä.Voi tuota itsesäälin määrää. Ja pelkällä rahalla mielestäsi on isän velvollisuudet kuitattu ja perheen kunnioitus ansaittu?
- Broxybocy
Valituksen kohteita on tosiaan monta: selkä, vaimo, lapset, yhteiskunta. Olet nyt kietoutunut itsesääliin, mikä ei ole hedelmällistä, vaikka aihetta olisikin. Jos et saa raivattua sohvalta tilaa lepuuttaaksesi kipeää selkääsi, ehkä tosiaan on paras, että muutat toiseen kämppään.
Mutta niin kuin itsekin jo arvelet, erillään asuminen tuskin tuo parannusta oloosi. Siellä vain murehdit selkää, yksinäisyyttä ja yhteiskuntaa. Lisäksi toinen kämppä maksaa paljon ja on pois perheen elannosta.
Paremmin rahasi käytät, jos palkkaat asiantuntevaa keskusteluseuraa. Jos pääset ylös masennuksen kourista, olet ehkä kotonakin rakentavampaa seuraa, ja perheesi alkaa taas toivoa läsnäoloasi.Sun muijas haluu päästä sinusta ja jälkeläisistäsi eroon. Minnen sitä ihmettele olkoon sun muijas sit vaiks kmmonen, mut et säkään oo kovin kummonen.
- jhkycgvl
mca<jbp kirjoitti:
Täh? Lapsiperheen pyörittäminen rankkaa? Lapsia kannattaa tehdä sen verran mitä pystyy hoitamaan. Jos mies käy töissä ja tuo perheelle leivän, on kohtuullista jos vaimo on kotona, että hän hoitaa lapset ja laittaa ruuan kaikille. Kannattaa opetella tehokasta ajankäyttöä.Perhe on sosiaalinen yksikkö,jossa jokainen osallistuu kodin hoitamiseen kykyjensä pohjalta. Mistä muualta lapset oppii vuorovaikutusta ja elämää? Kävelemään oppinut lapsi osaa itse viedä likaisen vaippansa roskikseen ja isommat lapset roskiksen ulos. Lapset voi ottaa mukaan ruuanlaittoon ja pyykkämiseen. Siivouksessa lapset auttaa keräämällä omat lelut paikoilleen ja aika pienestä osaavat laittaa valmiiksi taitetut vaatteet kaappiin paikoilleen. Lapset voi opettaa pesemään omat ruokailuvälineet aterian jälkeen niin ei tartte riidella tiskivuoroista yms. Ei lapsia tartte koko ajan kädestä pitää kiinni. Kotityöt voi myös jakaa, käydä yhdessä kaupassa/suunnitella viikon ruokalistan ja tehdä viikonloppuna ruokia puolivalmiiksi. Näin meillä tehtiin ja me molemmat käytiin töissä. Ehdittiin harrastaakin lasten kanssa. Aloittajan tekstistä tulee mieleen; onko tullut tehtyä jotain tai jäänyt tekemättä, kun sohvalle on jouduttu. Selvää myös ettei ko. toimivaperhe vaan valtaa käytetään. Kaikki pienten lasten vanhemmat on väsyneitä ja silti useimmat hoitaa suhdettakin puhaltaen samaan hiileen. Kyse on välittämisestä.
Sulle mca
- proxxy.error
Valituksen kohteita on tosiaan monta: selkä, vaimo, lapset, yhteiskunta. Olet nyt kietoutunut itsesääliin, mikä ei ole hedelmällistä, vaikka aihetta olisikin. Jos et saa raivattua sohvalta tilaa lepuuttaaksesi kipeää selkääsi, ehkä tosiaan on paras, että muutat toiseen kämppään.
Paremmin rahasi käytät, jos palkkaat asiantuntevaa keskusteluseuraa. Jos pääset ylös masennuksen kourista, olet ehkä kotonakin rakentavampaa seuraa, ja perheesi alkaa taas toivoa läsnäoloasi.En olekkaan aiemmin ajatellut itseäni ja siitä tämä pohdinta.
Yhteiskunta on ihan oikeasti tuottanut minulle tarpeetonta kipua. jos ei olisi, niin en harkitsisi muuttoa pois koko maasta.
Koko systeemi on mennyt niin surrealistiseksi.
Tarkoitus on aika pian tehdä päätös poismuuttamisesta.
Lapsillakaan ei ole suhteellisuuden tajua rahan käytössä. Vaimokin on minua vastaan.
Nytkin pitäisi yhdelle antaa 100euroa shoppailua varten.
kaikki toisetkin saavat kuulemma aina 100 euroa, kun lähtevät shoppailemaan. jotkut jopa 500euroa.
On tämä kyllä yhtä sontaa. - 3131
proxxy.error kirjoitti:
En olekkaan aiemmin ajatellut itseäni ja siitä tämä pohdinta.
Yhteiskunta on ihan oikeasti tuottanut minulle tarpeetonta kipua. jos ei olisi, niin en harkitsisi muuttoa pois koko maasta.
Lapsillakaan ei ole suhteellisuuden tajua rahan käytössä. Vaimokin on minua vastaan.
kaikki toisetkin saavat kuulemma aina 100 euroa, kun lähtevät shoppailemaan. jotkut jopa 500euroa.
On tämä kyllä yhtä sontaa.Ja missähän maassa sinua ymmärrettäisiin? Thaimaan naiset, koska maksat heille siitä että hymyilevät? Anna lapsellesi shoppailua varten sen verran kuin tarvitsee ostoihinsa. Kysy mitä ostaa, jos pitkät housut ja puseron, niin silloin anna se satanen. Jos karkkia ja pizzaa, riittää 15 euroa. Sehän on lähes 100 markkaa!!! Miksi et kysyisi mihin ostoihin tarvii rahaa ja anna sen mukaan. Ota selvää mitä mikin maksaa.
- ?!?
.,., kirjoitti:
Se on kumma juttu, miten isät monesti luulee, että kun on kotona lasten kanssa, on aikaa tehdä kotihommia. Lapset vaatii lähes kaiken huomion, ei siinä paljon tehdä mitään ylimääräistä. Ja väsyneenä on todella vaikea hoitaa parisuhdetta...no haloo, siinä samalla kai voisi tehdä sitä ruokaa niin että miehellekin riittäisi, kun kerran tekee,,,,, kyllä minä tein ukollenikin ruuan samalla kuin muillekin, eipä tuo niin kauhean vaivalloista ollut kokata hieman enempi kerralla,,,
- karisa1960
hsdfgsfdg kirjoitti:
"Se on kumma juttu, miten isät monesti luulee, että kun on kotona lasten kanssa, on aikaa tehdä kotihommia. Lapset vaatii lähes kaiken huomion, ei siinä paljon tehdä mitään ylimääräistä. "
Itsellä on kaksi pientä lasta 1,5 vuoden ikäerolla (10kk ja 2v4kk ikäiset) ja olen ollut koko ajan kotiäitinä ja aina on ollut aikaa tehdä suurin osa kotitöistä lasten kanssa päivän aikana, jos esim. imuroin tai teen ruokaa, niin laitan toisen lapsen kävelytuoliin tai syöttötuoliin viereen (tai joskus ratsastaa imurin päällä) ja toinen katsoo sillä aikaa vaikka TiTi-nallea telkusta. Lisäksi aina ehdin ulkoilla aamupäivisin lasten kanssa puistossa, en ymmärrä muita, kun jotkut laittaa lapset hoitoon päiväkotiin tai isovanhemmille "että ehtii tehdä rauhassa kotityöt". Siten kasvatetaan uusavuttomia lapsia, jotka eivät koskaan näe tai osallistu kotitöihin!No joo, olen kolmen jo aikuisen lapsen isä ja viettänyt kotona lasten varhaisiän ns koti-isänä elikkäs pyykit, ruuat,siivoukset, leikit jne. Kotivanhemman päivä on täyttä työtä vaikka lapsiaan ja aviopuolisoaan kuinka rakastaisi. Jos kaikki rajoittuu neljän seinän sisälle elämä on aika synkkää putkea rakkauden määrästä huolimatta. Paitsi jos rakkaus on pyyteetöntä ja sittenkin aikuinen ihminen tarvitsee perheen ulkopuolisia kontakteja ja toimintaa.
Nykyään kaikki tasa-arvo hömppä ja naisten(anteeksivaan) tasa-arvo vouhotus on johtanut siihen että kaikki mulle heti nyt ja miehen tulisi hoitaa perinteiset naisten työt perinteisten miesten töiden lisäksi(useimmissa tapauksissa). Pitää olla hiuspidennykset ja tekokynnet jne. Lapset nyt vaan ovat useimmile ämmille keino imeä miehestä kaikki irti.
Yhteiskunta syyllistää miestä ja kun avioliitto päättyy eroon niin sama paska yhteiskunta syyllistää miestä sosiaalitanttojen avulla ja imee loputkin voimat jätkästä kuin jätkästä. Jos nainen (niinkuin yleensä käy kaikkia tosiasioita vastaankin saa lasten huoltajuuden tai lapset määrätään äidille) pääsee yh:ksi niin sitten se kuppaus vasta alkaakin, elintason kun näet pitää säilyä samana ja lasten varjolla on helppo lypsää kun sosiaalitantat auttaa. Vai miten selitätte sen että lukemattomissa tapauksissa kun lapset lopulta saavat päättää ja muuttavat isänsä luokse elatusavut tippuvat kuin lentokone josta moottori on sammunut?
Ok eihän näin käy aina mutta suurimmaksi osaksi ainakin tuttavapiirissäni ja omalla kohdallani on käynyt.
Ota ero ja odota että lapset ehkä vartuttuaan haluavat muuttaa luoksesi asumaan(epätodennäköistä mutta mahdollista). Siten voit maksaa kuten tähänkin asti kaikkien kulu mutta voit samalla etsiä naista(niitäkin on) joka on reilu, suoraselkäinen ja rakastava, ei siis mikään nykyajan tai paremminkin -70 luvun vapaankasvatuksen tuottama lehmä(naisille samat terveiset sillä miehissäkin on suurin määrin näitä vapaankasvatuksen helmiä; ei vastuunkantokykyä, ei sosiaalisia taitoja vain oman tyydytyksen hakemista). - Sirkka-täti
Liina Anniina kirjoitti:
Totta kai JOKAISEN kuuluu saada kiitosta!
Mikä ihmeen perhe se sellainen on, jossa ei kiitetä jossain muodossa.
Vastinettakin kuuluu saada, totta kai... ei kai se niin mene, että yksi vain perheessä maksaa ja muut elää kiittämättöminä kuin pullopyllypossut.
Kiitos on sana, joka EI maksa mitään, mutta antaa paljon.Kiitoksesta!
Mieheni on opettanut minulle ettei ole ollut ennenkään tapana kiitellä. Hyvien asioiden sanominen on syntiä ja kiellettyä! Varsinkaan tyyttölapsia joista kasvaa myöhemmin naisia, äitejä jne. ei saa kiitellä. Kehuja ja kiitoksia saaneista lapsista kasvaa itsekeskeisiä ja nykyään heitä sanotaan narsisteiksi! Mahtaisko tarkoittaa myös ei niin poljettuja?????
Mies on nössö ja tossun alla, jos hän sanoo jotain hyvää omalle naiselleen. Äidille viedään vasta haudalle jouluna kynttilä ja sekin vain sattumalta saadun vaimon "pakottamana" ja mahdollisesti vahingossa tehtyjen lasten mieliksi, kun koulussa niin opetetaan ja kaikki muutkin..... naapuritkin katsoo. vittuun akka ja kakarat, mut entä ne muut!
Kenenkään, siis miesten ja kaikkien niiden miehisten instanssien, eli esimerkiksi kristinopin hapattamien miesten ei kuulu sanoa kenellekään (= ei kukaan on nainen/koira/äiti/piika...) ainuttakaan hyvää sanaa. Eihän ne onnettomat miehet kehu edes koiriaan koiralle itselleen. Kaunis sana sanotaan koirastakin vain sen poissa oltua ja silloin kun halutaan retkuporukoissa edes jollain päteä ja tietysti viimeistään koiran jo kuoltua. Kuoltuaan koira tapansa parantaa- sanonta saattaa tarkoittaa myös juuri tuota! Hyvä vasta kuollessaan/kuoltuaan/kuolleena. Eihän se välttämättä tarkoita, että koiralla tai naisella oli huono luonne tms... ehkä isännässä oli ja on vikaa! - kerransekirpaisee
proxxy.error kirjoitti:
Eikä ole mikään provo. Ja vaikkei kukaan usko, niin tässä yhteiskunnassakin on syytä.herätys!! aika klassinen esimerkki suhteesta jossa suhde "kuivui" syystä tai toisesta,vaimoa ei enää kiinnosta. 3 kertaa tuon kokenut,viimeiseltä reissulta kolme lasta :( onneksi tullaan toimeen nykyisin ja näen lapsiani aina halutessani :))) tuommoista suhdetta ei kannata lämmittää ,hieman sama kuin pinaattikeiton kanssa ;) ja varmasti (melko)käy vieraissa?!
nyt elämähymyilee:uusi,ihana vaimo ja pieni 5 v. poika :) mieti suhteesi kannattavuutta,parempaakin voi löytyä,myös vaimosi mielestä ;) - laiskan tytär
proxxy.error kirjoitti:
Eikä ole mikään provo. Ja vaikkei kukaan usko, niin tässä yhteiskunnassakin on syytä.kuulostat ihan isältäni.
hän vaan makasi sohvalla katsellen telkkaa koko lapsuuteni. aluksi pyydettiin sitä sun tätä ja osallistumaan leikkeihin ja sieniretkiin, lopulta kun huomattiin, ettei perhe-elämä kiinnosta, sai olla yksin. ei halunnut syödä äitini ruokia, mutta ei viitsinyt itse käydä kaupassa tai tehdä ruokaa, olis mieluummin aina syönyt muuta, joten lopulta ei hänelle sitten ruokaa tehty samaan aikaan.
isästä tuli sitten aikaa myöten raha-automaatti, kun ei itse halunnut osallistua mihinkään, niin sai siltä sentään rahaa.
ei se paha isä ollut, kiltti mies, mutta todella laiska. sama meno jatkuu nyt vaimon nro 3 kanssa, jolle yritin kertoa, ettei isä ole oikeasti aktiiviseksi muuttunut, se vaan hämää ennen avioitumista. nyt on sitten liitto numero 3 samassa jamassa kuin oman äitini kanssa. harmittaa että isä saa huijattua naista toisensa jälkeen omaksi palvelijakseen. eikä anna suhteeseen juuri mitään.
isä joskus kysyi, että miski pidän enemmän yhteyttä äitiini, vastasin, että koska hänkion soittaa minulle, enkä minä ole ainoa, joka pitää suhdetta kasassa (isä ei koskaan soita minulle) hän sanoi, että mutta tiedäthän sinä minut, en koskaan soita kenellekkään. mitä tohon sanois? ehkä olis syytä itekkin tehdä jotain eikä kuvitella, että muut tekee kaiken. - 546aomz-
ota tila itsellesi kirjoitti:
" Se on kumma juttu, miten isät monesti luulee, että kun on kotona lasten kanssa, on aikaa tehdä kotihommia. Lapset vaatii lähes kaiken huomion, ei siinä paljon tehdä mitään ylimääräistä. "
Ai, että jos on 2 lasta ja vanhemmat, niin ruokaa tehdään vain kolmelle ??
Aika pupppua, samalla siinä tekee ruoan 3:lle, kuin 4:kin.
ap:lle
Mielenosoitusta tuo vain on tai ylikävelemistä. Tosin, ei pidä alkaa kynnysmatoksi vaan on otettava oma tila.
Joko vaimolle sanoa, että maksa itse laskut, jos ei saa normi kohtelua, tai etsiä oma kämppä.
Olet liian kiltti se siinä on vikana."Olet liian kiltti se siinä on vikana."
Usein liian kilttejä pidetään myös tyhminä!
Kumma juttu, kun tyhmiä ei ajatella kilteiksi! - saman kokenut nainen
proxxy.error kirjoitti:
Eikä ole mikään provo. Ja vaikkei kukaan usko, niin tässä yhteiskunnassakin on syytä.Hyvä mies!
Lähe lätkimään. Huomaavatko sitten että jotakin puuttuu kun jätät laskutkin hoitamatta? - vertaiset
546aomz- kirjoitti:
"Olet liian kiltti se siinä on vikana."
Usein liian kilttejä pidetään myös tyhminä!
Kumma juttu, kun tyhmiä ei ajatella kilteiksi!Niinpä, kilttejä pidetään tyhminä.
Kuullostaa ihan kuin toinen olisi puolisoista mensan jäsen ja toinen ei.
Ystävyys yliälykkään kanssa ja sen vähemmän älykkään kanssa ei toimi. - 19+17
proxxy.error kirjoitti:
En olekkaan aiemmin ajatellut itseäni ja siitä tämä pohdinta.
On tämä kyllä yhtä sontaa.Kun ihminen on noin materialistinen kuin sinä (raharaharaha, vaan rahanmeno kirpaisee), niin eroa. Tosin joudut taas maksamaan elareita, mutta saatpa muutoin tehdä, mitäs lystäät.
- maamosi
Sirkka-täti kirjoitti:
Kiitoksesta!
Mieheni on opettanut minulle ettei ole ollut ennenkään tapana kiitellä. Hyvien asioiden sanominen on syntiä ja kiellettyä! Varsinkaan tyyttölapsia joista kasvaa myöhemmin naisia, äitejä jne. ei saa kiitellä. Kehuja ja kiitoksia saaneista lapsista kasvaa itsekeskeisiä ja nykyään heitä sanotaan narsisteiksi! Mahtaisko tarkoittaa myös ei niin poljettuja?????
Mies on nössö ja tossun alla, jos hän sanoo jotain hyvää omalle naiselleen. Äidille viedään vasta haudalle jouluna kynttilä ja sekin vain sattumalta saadun vaimon "pakottamana" ja mahdollisesti vahingossa tehtyjen lasten mieliksi, kun koulussa niin opetetaan ja kaikki muutkin..... naapuritkin katsoo. vittuun akka ja kakarat, mut entä ne muut!
Kenenkään, siis miesten ja kaikkien niiden miehisten instanssien, eli esimerkiksi kristinopin hapattamien miesten ei kuulu sanoa kenellekään (= ei kukaan on nainen/koira/äiti/piika...) ainuttakaan hyvää sanaa. Eihän ne onnettomat miehet kehu edes koiriaan koiralle itselleen. Kaunis sana sanotaan koirastakin vain sen poissa oltua ja silloin kun halutaan retkuporukoissa edes jollain päteä ja tietysti viimeistään koiran jo kuoltua. Kuoltuaan koira tapansa parantaa- sanonta saattaa tarkoittaa myös juuri tuota! Hyvä vasta kuollessaan/kuoltuaan/kuolleena. Eihän se välttämättä tarkoita, että koiralla tai naisella oli huono luonne tms... ehkä isännässä oli ja on vikaa!hyvin kirjoitettu :)
Minulla tuollainen mies "ystävä" jonka mielestä naisen kuuluu olla miehelle alamainen. Naisten kuuluu palvella ja palvoa miehen kalua, ja kyllä, hänen mielestään hänellä kuuluisi olla monta naista ja naisten tulisi olla vain häntä varten. No, kysyttäessä miksei sitten ole hankkinut sellaista haaremia. Jaa taas olisi naisen tehtävä hommata niitä toisia naisia. Voi herranjestas. No kykykään ei edes riittäisi haaremin pitoon, kunhan edes yhden pystyisi. Ai niin mutta hänen mielestäänhä naisen ei edes kuulu saada mitään, kun naisen kerta kuuluu olla se miehen kylkiluu, eli ei yhtään mitään. Ai niin mutta tuleehan naisen palvella herraansa.
Tää ei mitenkään liittynyt alkuperäiseen avaukseen muuten kuin siltäosin, että löytyy niin miehistä kuin naisista sellaisia henkilöitä joilla ei ole sitten yhtään empatia kykyä tahi jotain muuta myötäelämisen kykyä. Miehelle sanoisin, että sinä voit itse kylläpaljonkin vaikuttaa mitä perheesi kanssa teet lapset ainakin tarvitsevat sinua, jos nainen ei tarvitsekkaan,,, maamosi kirjoitti:
hyvin kirjoitettu :)
Minulla tuollainen mies "ystävä" jonka mielestä naisen kuuluu olla miehelle alamainen. Naisten kuuluu palvella ja palvoa miehen kalua, ja kyllä, hänen mielestään hänellä kuuluisi olla monta naista ja naisten tulisi olla vain häntä varten. No, kysyttäessä miksei sitten ole hankkinut sellaista haaremia. Jaa taas olisi naisen tehtävä hommata niitä toisia naisia. Voi herranjestas. No kykykään ei edes riittäisi haaremin pitoon, kunhan edes yhden pystyisi. Ai niin mutta hänen mielestäänhä naisen ei edes kuulu saada mitään, kun naisen kerta kuuluu olla se miehen kylkiluu, eli ei yhtään mitään. Ai niin mutta tuleehan naisen palvella herraansa.
Tää ei mitenkään liittynyt alkuperäiseen avaukseen muuten kuin siltäosin, että löytyy niin miehistä kuin naisista sellaisia henkilöitä joilla ei ole sitten yhtään empatia kykyä tahi jotain muuta myötäelämisen kykyä. Miehelle sanoisin, että sinä voit itse kylläpaljonkin vaikuttaa mitä perheesi kanssa teet lapset ainakin tarvitsevat sinua, jos nainen ei tarvitsekkaan,,,kuule näitä miehiä on nähty ja koettu! En voi yleistää,enkä pannata,sillä olen kuitekin kokenut miesten kanssa sekä upeaa aikaa,että helvettiä! Nykyiseni on ehkä jotain siltä väliltä..kuitenkin olemme naimisissa(5v) ja saaneet 4 upeaa lasta! kuitenkin välillä heittää ajatus...teinkö kuitenkaan oikean päätöksen?
- kakkfö
Se, että miehen eli isän pitäisi vaan tajuta mennä mukaan lasten harrastuksiin ja muihin juttuihin. Silloin huomaa, miten ihania ne ovat.
Ja miten hauskaa on katsella, lasten touhuja auttaa ja huomata että he kehittyvät.'
Isänkin pitäisi vihdoin ruveta tajuamaan tämä. Osa onkin mutta osa jää jotenkin paitsioon. Johtuuko sitten vaan siitä kun ei ole halua mennä mukaan. Tai äiti jotenkin estää sen.
Äidillä on kyllä iso rooli siinä miten isä otetaan mukaan. Niin en osaa sanoa enempää, koska meillä lapset oli isän ja äidin.
- 67-v
Paksummaksi ei enää voi pistää!
Typerän provon tehoa todistaa se että minäkin ärsyynnyin vastaamaan! - ystävä olemassa
Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. mies ja vaimo yhdessä päättävät yhteisasioista.
sillä mies on vaimon pää, niinkuin myös Kristus Jeesus on seurakunnan pää, hän, ruumiin vapahtaja.
Vaimot, olkaa omille miehillenne alamaiset(kunnioitus) niinkuin Herralle.
Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristus rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä...
lapset tarvitsee turvallisuutta molemmalta isältä ja äidiltä.- Liina Anniina
Naisenkin tulee luopua lapsuuden perheestänsä. Muuten ei tule yhtä lihaa.
Vaimoille onkin tuo alamaisuus eli miehen kunnioitus tosi vaikea paikka tänä aikana.
Kun avioliitossa puuttuu kunnioitus, puuttuu siitä kaikki.
- Liina Anniina
Taistele itsellesi paikka perheessä.
Vaikuttaa siltä, että vaimosi on ottanut auktoriteetin kokonaan itselleen, lapset ovat hänen "omistuksessaan" ja sinusta on tehty alin, kastiton, paaria-luokkaa oleva henkilö.
Ilmaise vaimollesi, että asiat ovat menneet raiteiltaan ja että olet päättänyt ottaa tiettyjä rooleja perheessä hallintaasi.
Alat osallistua lasten harrastuksiin, jos niissä nyt on osallistumista... muuta kuin kyyditys. Etsi lastesi kanssa uusi yhteinen tekeminen, joka on vain sinun ja lasten juttu.
Alat vain kylmästi ruokailla yhdessä, sillä sinusta se on paljolti kiinni, ei kaiketi sinua voi ruokapöydästä ajaa pois kuin koiraa.
Samaten, hyvänen aika, sinne vain televisiota tuijottamaan muiden kanssa yhdessä. Ja sitkeästi.
Onnea koitokselle!- soffalöhö
Vie TV kierrätyskeskukseen ja ala ulkoilemaan lasten kanssa!
- kummaahommaa
Ennen kuin aloittaja lähtee Thaimaahan käyttämään rahojaan omaan virkistykseensä, niin pariterapiakaan ei olisi hullummasta päästä. Epäilen, että mies itse työnarkomaanina, hiljaisena, vetäytyvänä on ajanut itsensä eroon perheen "kovasta ytimestä" eli äiti plus lapset-ydinperheestä näin termejä hieman väärinkäytten. Jotta tällainen onnistuu, niin täytyy siinä silloin miehessäkin olla jotakin taitamattomuutta, ehkä ns. tunnelukkoja (katso testi netistä). Vaimon luonteesta emme osaa sanoa mitään, kun ei ole kerrottu.
- Trrruuuttman
Ainakin miun piti ottaa paikkani perheessä. Mie onnistuin valtaamaan sohvan, nyt mie piereskelen sohvala kaiket päivät ja vaimo kantaa sapuskaa toiseen käteen. (toisessa kädessä on kaukosäädin)
- Sirkka-täti
Trrruuuttman, sie oot ihana! Peukku sulle. Piristit päivääni!
- HihiiH :)
Hyvä Truuttman, anna töristä! :D
- hyi hitto
Taasko täällä rutisee joku itse asiansa mokannut? Sama, joka aina huutaa että naisille kun järjesteään tasa-arvoa, ovat miehet vähemmässä asemassa? Naisissa on kaikki vika, mutta omasta peilikuvasta vain heijastuu täydellisyys?
Mitä jos et vain odottaisi että kaikki tippuu valmiina syliisi? Mitä jos ehdottaisit vaimollesi että tehdäänkö yhdessä jotain? Entäs mitä jos itse kokkaisit yhteisen aterian? Olisiko siinä mitään? Jospa tekisit itsekin jotain! Sitten vasta kun olet yli puoli vuotta yrittänyt itsestäsi lähtevää elämänkorjausta, niin sitten vasta saat valittaa.
Mene kuntosalille, hanki omia ystäviä ja yritä itse pelastaa suhteesi vaimoosi. En yhtään ihmettele jos mitään ei tapahdu. Sen sijaan että yrittäisit, itket suoli24-palstalla.
Ihan oksettaa moiset saamattömat käntyt.- Riippuu mist roikkuu
Tosimies ei kysy mitä vaimo haaveille tai tahtoo. Tosimies tekee mitä tahtoo ja vie muijansa sinne minne hän itse tahtoo ja varsinkin sinne minne muija ei tahdo tai jättää ämmänsä kotiin kersojen kanssa tai yksin. Tosimies roikkuu pienen ikänsä passaavan äidin esiliinan nyöreissä ja kun siitä irtautuu, tosimies roikkuu samantien paskat housuissaan köydenjatkona.
- niinpä niin
jep minulla oli vähän sama tilanne erotuksena että osallistuin koti töihin tiskasin pesin pyykit ja tein ruuat imuriin en koske periaatteesta..apro poo jätinkin kaikki nämä hommat tekemättä plus lumi työt talvella ja takka puut nämä kaikki päivä työn ohessa.. nooh ei siinä kauvan mennyt kun muija alko nalkuttaan. minä fiksuna en vastannut mitään täyttelin vaan ristikoita...no nyt menee taas hyvin kun vaimokin huomasi... mitä kaikkea se ukko tekeekin.. ei sitä huomaa ennenkun ne jättää tekemättä. mutta tsemppiä kaikille tällaista se on nyky suomessa kun perheiden perus arvot on vähän hukassa.
- tsatsatsaa
Meillä minä maksan laskut ja elämisen. Hoidan lapset (eivät ole miehen) ja siivouksen ja ruokakaupassakäynnin. Mieheni ei koskaan katso tv:tä kanssani vaan hän katsoo ohjelmia tietokoneelta. Emme käy missään yhdessä, joskus harvoin ruokakauppaan hän suostuu tulemaan avuksi. Ehkä kerran viikossa syömme yhdessä tai sitten hän menee kavereille tai ulos syömään ja minä syön lasten kanssa kotona. Mutta me sentään nukumme yhdessä.
- no sama sinullakin
Et siis tee mitään pitääksesi parisuhteesi kunnossa, miksi tekisi miehesikään? Sinulla ei ole kohta miestä ollenkaan tuota menoa. Tehkää parisuhteenne hyväksi jotain, älkääkä syytelkö sitä puolisoa! Yleensä ongelma on, että molemmat odottavat toiselta muutosta, eivätkä osaa itse muuttua.
- hfgj
no sama sinullakin kirjoitti:
Et siis tee mitään pitääksesi parisuhteesi kunnossa, miksi tekisi miehesikään? Sinulla ei ole kohta miestä ollenkaan tuota menoa. Tehkää parisuhteenne hyväksi jotain, älkääkä syytelkö sitä puolisoa! Yleensä ongelma on, että molemmat odottavat toiselta muutosta, eivätkä osaa itse muuttua.
Eipä tuollaisen parisuhteen menettäminen mikään menetrys olisi! jos vaimo maksaa kaiken, tekee kaiken, hoitaa kaiken, ottaa kaiken vastuun, ja mies ei pysty muuhun kuin tulemaan samaan sänkyyn, niin miksi vaimon pitäisi nähdä vaivaa parisuhteen säilymisen eteen? Tuon sortin loiseläjämies lähtee kaikin mokomin kalppimaan.
- tunteet tallella
minä myös hoidan koko taloutta olen pyörittäny talouden kokonaisuudessa,mutta ei mies ollu tyytyväinen koska loukkas tunteita pahasti ei hyvä rakkaus toivo ja yhteis ymmä'rys luottaminen kaiken voittaa.mut silti vielä yhdessä.olen vaakaa punninut hyvin tarkkaan ja miettinyt ei petetty ole vielä eikä edes haluta.ei tartte yrittää ole oma itsesi
- suomi24.
Maksaisit EDES ne laskut niin voisit sanoa että sulla on jokin tehtävä perheessä.
Kuka näitä soopa-aloituksia muuten tehtailee? - -----
Ei kukaan ulkopuolinen oikeasti tiedä miten tuossa perheessä asiat on.
Nyt luimme vaan miehen kannan asioihin. Jos vaimo saisi esittää kantansa niin olisi helpompi kommentoida koko asiaa. - :P
Menkää avioliittoneuvojalle. Seurakunnat järjestävät avioliittokursseja, joilla opitaan huoltamaan parisuhdetta ja kommunikoimaan tarpeistaan. Tulisi teille tarpeeseen.
- ennen oli tämäkin
asia paljon paremmin. Tämä suomalainen hömpötys on saanut aikaan juuri tämän, että naiset hyppii silmille!
Ps. Laita vaimosi ojennukseen ennen kuin on liian myöhäistä. Naiset nimittäin kun saavat vähän valtaa tai " valtaa " niin niistä tulee ilkeitä ja häikäilemättömiä.
Nyky ihmiset ovat vaan niin saatanan tyhmiä, että ne luulee että se on hienoa ja modernia kun nainen on vallassa, ei se ennenkään niin ollut ja kaikki oli silti näissä asioissa paremmin kuin nyt. Naisen paikka on kotona valmistamassa miehelleen ruokaa raskaan työpäivän jälkeen, siivoustyöt kuuluvat myös naiselle ja muut alentavat kotityöt.- heluna76
joo ei kuules ole naisten asia hoitaa kaikkia siivous töitä, taikka niitä ns alentavia kotitöitä, se on hyvä nykypäivänä jos nainenkin uskaltaa sanoa
ja toimia oman päänsä mukaan. en minäkään tee miehelleni ruokaa jos ei ole sitä ansainnut, (tekemällä kotitöitä) muiden töittensä lisäksi.
ei tule persettäkään jos ei vaivaudu jotain kotona tekemään, menkööt vieraisiin...miehen paikka on nyrkin ja hellan välissä :D
ei jaksa kuunnella kun mies tulee töistä kotiin ja valittaa et voi kun oli rankka työpäivä, ei jaksa tehä mitään vali vali vali... että tälläsiä nyky ukot on, ite kun kävin töissä niin kyllä vielä työ päivän jälkeen tein kotitöitä ja olin muksujen kanssa. nyt kun mies on töissä niin eipäs oo ukolla voimia tehdä kotitöitä. niimpä minä sitten määrään kaikesta tässä tönössä. - Perheellinen mies.
Alentavat??? Onko siivoaminen alentavaa? onko tiskaaminen alentavaa? onko ruoanlaitto alentavaa??
Mitä jos itse asuisit yksin ei ole varaa kotipalvelijalle jolle joutuisit maksaa 10€ tunnilta?? mitä tekisit jos sinulla ei ole tyttöystävä/vaimoa siellä tekemässä niitä?
Uskon että sulla olisi melko Paskanen asunto!
Onneksi on olemassa tasa-arvo ettei tuollaista aikaa ole jossa naisia pietetään alempiarvoisena.
Sanon että tuollaiset ovat ''''päitä.
- Niin minä tekisin
Opeta sille akalles tapoja! Naisen kuuluisi olla perse pystyssä ja palvella miestään! Ota komento perheessä,se on kaikkien parhaaksi.
- Perheellinen mies
Toivottavasti sä et saa koskaan naista.
Sinunlaisia ''''päitä pitäisi naiset karttaa!
onneksi sinunlaisia ihmisiäei ole paljon, muuten oltais pulassa.
Et koskaan ole varmaan ajatellu mitä on tasa-arvo!
- Miesten puolesta!
Potki muija pellolle ja hae uus Thaimaasta. Siitä se onni tulee. Älä alistu!
- Reetu 61
Olet antanut liikaa siimaa vaimollesi joten nyt olisi aika ruveta kiristämään siimoja.
Jos ollaan niinsanotussa normaaliperheessä jos näin voi sanoa molemmat osallistuvat yhteisesti kodin ylläpitämiseen.Toisen ei tarvitse tällaiseen dominoimiseen alistua.Jos asiat eivät muutu keskustelemalla omin avuin silloin pitää mennä keskustelemaan ammattiauttajan kanssa ja sen jälkeen tehdä omat johtopäätökset.
- hhmmm.....
Voi herranjee, mitä vastauksia täällä on..... empatia ja äly, mitä ne on?
- zontteri
No kyllä pitää aika haluton ja aikaan saamaton mies olla, jos ei sen vertaa saa aikaiseksi että käyttäisi omia lapsiaan harrastuksissa. On kuitenkin saanut alulle pantua, tais olla hetken hurmio. Ei kyl vaadi kovin paljoa mieheltä tuollainen. Tulee vaan mieleen että mitä hittoo se nainen tekee, ei varmaan käy töissä ainakaan. Korkeintaan viikonloppu hommia.
Arjesta nauttiminen ja aktiviteettien keksiminen on kuitenkin se elämän suola. Kyllä siitä täytyy puuttua se tekemisen ja elämisen hohto! - IHME JA KUMMAko
Jos tehtävä perheessä on hämärtynyt ....että mitä se on...eli elättää lapsesi kun olet isä...huolehtia ja kasvattaa ....antaa turvaa..ISÄNI 80V VANHA JA VIISAS..HYVÄ 10 .nyt saamme vain kiittää neuvoistaan>.Ala siis mukaan lastesi elämään j a harrastuksiin enneko on myöhäistä...he kasvavat jättävät kodin aikanaan...jäät siihen sohvalle YKSIN..eli kannaattaakohan vaimonkin kans keskustella enneko potkasee sinunut PIHALLE...ota nyt OTE ELÄMÄÄN muulloinkin kun laskujen maksun muodossa...vihjaa vaimolle että on sun vuoro maksaa laksuja..vai kuinka ois? tai ehkä ois keskustelun paikka...ja kummasti saat vaimoon säpinää ja varmaan puhettakin..KOKEILE EI SE MITÄÄN MAKSA!
- heivaa muija ulos
Voi helvetin suoli24 dr.philit ja oprahit.
Tuohon aivan yksinkertainen ratkaisu, koitat puhua ongelmista ja jos akka ei halua puhua tai selvittää ongelmia niin se on niinkin yksinkertaista, että sanot sille vaan et kerää akka kamppeesi ja elä iteksesi omillasi etkä minun rahoillani.
Ketään ei tarvitse elättää ja alistua vielä samaan aikaan tuollaiseen paskaan. - minä vaan
Kömmi vain jonain iltana vaimon viekkuun ;) Sitä tiedä jos vaikka siitä lämpenis ja pääsisitte puhumaan asioista. Sillä eihän tuo ole ollenkaan normaalia!!
Ja jos minä (vaimo) kotona laitan ruokaa, niin todellakin teen sitä miehelle asti, vaikka olisi vasta myöhemmin kotia tulossa. Samoin tekee mieskin. Törkeää laittaa ruokaa ja sanoa toiselle tee itelles oma sapuska!!! Tuhlaustakin kaikenlisäksi.
Oletteko koittaneet puhua tilanteesta? Tai käyneet esim. juttelemassa jonkun ulkopuolisen henkilön kanssa perheneuvolassa tms.?
Ja hommaa jotain sellaisia harrastuksia, joita voit lasten kanssa tehdä? Minkä ikäisiä he ovat? Ja yhteisiä leffailtoja on lasten kanssa myös kiva pitää...
Ja hyvä mies, jos se eukkos ei sua viereen ota, niin OSTA edes kunnon sänky itelles kotiin jonnekin nurkkaan, sohvalla nukkuminen ei todellakaan ole kenenkään selälle hyväksi!!!
Ja vielä sellainen juttu, että aika moni avo/aviopari kertoo nykyään nukkuvansa eri sängyissä/huoneissa. Viime aikoina monesta tuttavaperheestä paljastunut tällainen juttu, ja minusta se on NIIN kummallista!?!? Itse en kyllä suostuisi moiseen, jos ei isännälle vierus kelpaa, niin menköön sitten menojaan... ;o) - Suomlalainen mies
Kyllä se seksi miehen tiellä pitää. Siis seksiä. Jokainen nainen tai vaimo tykkää seksistä. Jo on kumma, jos ei pidä maailman mukavimmasta hommasta.
- No ohhoh
Kyllä naiset ja vaimot seksistä pitää. Mikä siinä on, ettei vaan oman ukon kanssa kovinkaan usein. Enkä ole ainut suomalainen mies, jonka vaimo pihtaa. (Ainakin kotona)
- sitä ohhoh
No ohhoh kirjoitti:
Kyllä naiset ja vaimot seksistä pitää. Mikä siinä on, ettei vaan oman ukon kanssa kovinkaan usein. Enkä ole ainut suomalainen mies, jonka vaimo pihtaa. (Ainakin kotona)
siitäpä se johtuu, että oman ukon kanssa uutuuden viehätys on kauan aikaa sitten kadonnut ja kun ei äijä osaa tai viitsi sytyttää vaikka kuinka yrittäisi opastaa niin vierasta sitä lähdetään hakemaan.
- viriili 50v
Ei pidä ainakaan mun muija. Kuulemma kerta kuussa riittäisi! Missä niitä halukkaita akkoja on?
- Hukkaliha 52v
viriili 50v kirjoitti:
Ei pidä ainakaan mun muija. Kuulemma kerta kuussa riittäisi! Missä niitä halukkaita akkoja on?
Täällä yks halukas jo ilmoittautuu, mut käytännössä teen "sen" oman pihtariäijäni kanssa kolmen kuukauden välein. Mie oon katsos pussintyhjennyskone en nainen tai ihminen! On meitä muitakin, mut nyt ei aiheena olekaan "se".
- &&¤%&¤"!"!¤%&/&/((/
Tee niinkuin minä: Hommaa jostan fuckbuddy. Ja takuulla on hauskaa! Akka saa kotkailla ihan miten-kuten-vaan. Hommaat vaan ittes "ylitöihin" tai "liikematkalle" tai "iltakokoukseen" tai "iltalenkille" what-ever.. Samahan se, mitä kexit, kunhan homma pelaa. Ja jos on oikke kiva buddy, niin mikäs on vaikka olla yökyläs. NAM!
- ryyppypäivässä
järkevää tekstiä:
"Oletteko koittaneet puhua tilanteesta? Tai käyneet esim. juttelemassa jonkun ulkopuolisen henkilön kanssa perheneuvolassa tms.?
Ja hommaa jotain sellaisia harrastuksia, joita voit lasten kanssa tehdä? Minkä ikäisiä he ovat? Ja yhteisiä leffailtoja on lasten kanssa myös kiva pitää..."
Idiootin tekstiä:
"No kyllä pitää aika haluton ja aikaan saamaton mies olla, jos ei sen vertaa saa aikaiseksi että käyttäisi omia lapsiaan harrastuksissa"
on se kumma et toisten asiat tiedetään valmiiksi,(tämä alempi)..ei kyllä yhtään mieti mitä kirjottaa :D noo,tampioita riittää :D
Koitahan tuota kömmit sen viereen,ns. pakotat puhumaan,johdat sen tilanteeseen jossa puhutaan,älä anna enään periksi! - Huonomminkin voisi..
Mihin unohtuivat luettelostasi seuraavat tehtävät: siivooja, pyykkäri, autonkuljettaja ja nikkari? Jos selviät pelkällä maksamisella, niin hyvinhän sinulle menee.
- Hukkaliha 52v
Niin niin, mut ku! Katsos hän ei kelpaa mihinkään muuhun kuin maksajaksi. Ilmeisesti nikkaroinnit, autokuskaukset, roskapussinraahaukset, kauppakassin kantamiset yms. on hommia joihin häntä ei tarvita. Ruokaa hän ei itse valmista, kuin korkeintaan itselleen - eipä tarvitse hänen laittaa edes lapsilleen sapuskaa. Mitenkäs pyykinpesut. Osaakos hän käyttää pesukonetta vai eikö häntä vaan tarvita siihenkään. Pestäänkö hänen vaatteensa ja missä???? jne.........
Ei kelpaa mihinkään, eikä tunne itseään tarpeelliseksi! Uskon!
- vastaa
muslimit.
- Orja000789
Nykyään miehen asema perheessä on laskujen maksaja ja raha automaatti ei mitään muuta surullista mutta totta
- Kaaleeee...
Meillä tällähetkellä sellainen tilanne että avovaimo maksaa lähestulkoon kaikki laskut koska itse olen työtön.Olen siitä saanut kuulla siitä lähes päivittäin kuinka en osallistu siihen ja siihen laskun maksamiseen uusia nimityksiäkin olen saanut esim: Luuseri,,Elätettävä..ja kuinka ne muiden miehet on paljon parempia...No tästä hyvästä laitoin asuntoni myyntiin että saan avovaimoni asunnosta ulos kun ei muuten tajua lähtee vaikka tällainen luuseri olenkin ja hankin uuden asunnon jonne en ota ketään asumaan minun kanssa..Suuressa viisaudessaan olen huomannut että ei sitä koko lehmää tarvitse hankkia jos lasin maitoo haluaa..:-))) Ja onneksi todella onneksi emme ole hankkineet lapsia...Sinulle sanon että potki akka pihalle ja elä sinkkuna naiset ei ole mitään muuta kuin rahanahneita hirviöitä....
Mielestäni lopetat laskujen maksun ja täyden ylläpidon...muijas on vaan tottunut liian hyvälle kun kaikki tulee valmiina kuin Manulle illallinen...ei tuollaista tarvitse sietää! Rahahanat vaan kiinni ja keksit jotain kivaa tekemistä lasten kanssa ilman hallitsevaa muijaasi! Ja ihan pokkana vaan illalla nukkumaan sänkyyn sanoi tai teki muijas mitä tahansa, se on sun kotis ja sänkys myöskin! Älä hyvä mies alistu moiseen, nyt ryhtiä ja selkärankaa peliin, pystyt siihen kyllä :))
Voimia ja tsemppiä, koska kokeilemalla et ainakaan menetä mitään....päin vastoin voit saada paljon enemmän, rohekasti vaan (=- isät vapaamatkustaji
Vaimo on varmaan luopunut omasta työstään hoitaakseen molempien yhteisiä lapsia kotona? Ukot vielä ne kehtaakin sitten valittaa tällaisessa tilanteessa, kun toinen on luopunut työstään, tuloistaa, urakehityksestään yms. ja itse voivat kaikessa rauhassa jatkaa uraansa ja omaisuutensa kerryttämistä, kun toinen hoitaa heidän lastensa kasvatuksen.
Kotiäiti tekee 24/7 työtä ruokapalkalla ilman työaikoja tai eläkekertymää. Missä on maksut menetetyistä ansiotuloista lasten hoidon ajalta?
- vaarivaan
Tuollainen elämäntapa alkaa pian olla rikollista Suomessa kun maksullisen seksin osto riminalisoidaan.
- Sirkka-täti
Aivan!
Kuka ihme on sanonut jotain semmoista kuin, että: Rakkaudeton avioliitto on huoruuksista suurinta. ??????
Paikkansa pitää, on kyseessä sitten nainen tai mies ja sitten usein jo molemmat!
- minä vaan
Kyllä se kun rupee kaikki tökkimään yhtetiselossa niin ei siihen pysty antamaan neuvoja ventovieraat, eikä aina ammattiauttajatkaan. Älkää ainakaan moittiko tuntematta ihmisiä. Eikä tänne pysty muutamalla textirivillä ilmaisemaan todellista ongelmaa mitä se oikeasti on. Varmaan kova ahdistus ja siksi toi jotain asiaa esille sisimmästään. Tuskin on tarkoitus aliarvioida muuta perhettä.
- suhteellisestiottaen
"Aah.", tyytyväinen huokaus.
Tällaisia kun lukee niin tuntuu todella hyvältä, koska minulla ei ole vaimoa, lapsia, televisiota, työtä, eikä päänsärkyä.
Kiitos.- Höpölöpölöllää
Ahhha, loistavaa :D
Voisin korjata yhden asian, ainakin melkein. Voisin kertoa että mulla on päänsärky. - Sirkka-täti
Höpölöpölöllää kirjoitti:
Ahhha, loistavaa :D
Voisin korjata yhden asian, ainakin melkein. Voisin kertoa että mulla on päänsärky.Se päänsärky lähtee .... Kuinkas ilmaisisin.... hmmmmh...
Yskä lähtee yskimällä, nuha lähtee n****malla, eiku niistämällä.
Mut päänsärky lähteekin "käsitöillä". Rentouttaa nääs!
- Ala elämään
omaa elämää. Tee edelleen työtäsi. Lisäksi ole LAPSILLESI läsnä, ole kiinnostunut heidän harrastuksistaan. OLE ISÄ HEILLE, sehän on sinun velvollisuutesi. Tulet huomaamaan, että heidän aito elämän ilo tarttuu myös sinuun. Ala toteuttamaan isänä olemista arkipäivässä, tuntui milta tuntui. Ajan antaminen ja toisten aito huomioiminen on paras masennuksen karkoittaja.
Muuttunut elämäsi aiheuttaa myös sen, että vaimosi tulee mustasukkaiseksi ja alkaa kadehtimaan sinua, ja sehän vaan osoittaa sen, että vaimosi kokee jäävänsä toiseksi, jaa saa jäädäkin.
Osoittaa sairasta välinpitämättömyytta jättää perheenisä ilman ruokaa kun sitä kuitenkin on laittanut lapsille ja itselle. Ala elämään niinkuin olisit yksinhuoltaja, älä korvaas lotkauta muijan narinoille, äläkä hyvänen aika enää alistu. Nosta pää pystyyn ja ole mies SINUN kodissasi. Voimia... - saakurin p-housut
Samanlaisen kohtalon olen minäkin kokenut, mutta olen NAINEN. Hoidin oman työni ohella koko talouden laskut hankinnat ruokaostokset siivoukset ruoanlaiton jne...... äijien makailessa sohvilla ja piereskellessä. Tultuani kotiin sairaalasta isosta leikkauksesta, ensimmäiset sanat mieheltäni olivat:"Miksei jääkaapissa ole ruokaa?" Kaksi kertaa olen naimisissa ollut ja kolmatta kertaa enää erehdy!
- Miehen uusi elämä
Hanki ero ja uusi elämä.
- egfdefghjkulöioklhyg
etteX tajuu??? tää on TROLLI!!! HEI HALOOoo?!?
- Lähes onneton vaaka
Meillä molemmat käymme töissä (olen nainen). Laitan ruoat, mies ei vaan odottaa sohvalla valmista , käyn kaupassa, mies ei, olen hoitanut ja etupäässä kasvattanutkin kaksi lasta ja osallistunut heidän harrastuuksiin, mies ei, teen lähes kaikki kotityöt (mies tekee lumityöt ja leikkaa ruohon). Palkkamme menee yhteiselle tilille joten hoidan laskun maksutkin kun mies ei (ei edes osaa). Mihin minä miestä tarviin ???? Samassa vuoteessa nukumme joten kerran viikossa hän hoitaa homman vasten minun tahtoani. Mieheni on kylmä ja tunteeton ihminen. Hellä ja tunteellinen ihminen piti etsiä muualta jota tapaan vähintään kerran viikossa. Hän pitää mieleni virkeänä muuten oisin kuollut tylsyyteen.
Sanoisinko että jos maitoa tarvitsen niin miksi hankkisin koko lehmän :D- Paljon sanomatta jää
Sanoit: "Samassa vuoteessa nukumme joten kerran viikossa hän hoitaa homman vasten minun tahtoani."
Ei juma! Miksi sinä puhut lehmästä? En ymmärrä! - Aina siviä
No jopas on neuvo. Vieraisiin vaan, jos ei oo kivaa! Oppii lapsetkin, ettei ongelmia tarvitse ratkoa, voi lepytellä ja hyvitellä itseään kerran viikossa. Minunkin mieheni on pääasiassa ollut aina töissä. Lapsia neljä, kohta vanhimmat aikuisia. Olen hoitanut lapset, kodin, nurmikon ajon ja lumien kolaamisen. Harrastuksiin vein minä, vanhempainilloissa istuin minä.
Minulla ei ole mitään valittamista. Olen vapaasti saanut miehen valita ja sain parhaan. Muksut on suht normaaleja perimästä huolimatta:) Olin vuosikausia kotona, senkin omasta tahdosta. En kadu ainuttakaan valintaani perheen suhteen. Eläessäni en voisi vieraissa käydä, enkä käy. Se on myös valinta, jonka pohjalle on aika helppo elämäänsä rakentaa.
On aika mukavaa olla luotettava. - Hyaburn
Englannin kielessa on sellainen sanonta, joka nain vapaasti suomennettuna voisi menna "kun simenet on kylvetty, niin kaareen voi heittaa pois". Eli miksi hyysata sita aikuista lasta, kun siita on ihan haitaksi asti ja toisen miehen voi aina hankkia sitten niihin muihin tarkoituksiin, jos tarve vaatii.
- vaarivaan
Sitten kun se nies lähtee pois niin miehen palkka, lumitöiden tekijä ja ruohon leikkaaja pitää kompensoida jollakin tavalla. Sitten ajan kuluessa huomaa että kyllä se äijä jotain muutakin teki.
- Melko siviä
Aina siviä kirjoitti:
No jopas on neuvo. Vieraisiin vaan, jos ei oo kivaa! Oppii lapsetkin, ettei ongelmia tarvitse ratkoa, voi lepytellä ja hyvitellä itseään kerran viikossa. Minunkin mieheni on pääasiassa ollut aina töissä. Lapsia neljä, kohta vanhimmat aikuisia. Olen hoitanut lapset, kodin, nurmikon ajon ja lumien kolaamisen. Harrastuksiin vein minä, vanhempainilloissa istuin minä.
Minulla ei ole mitään valittamista. Olen vapaasti saanut miehen valita ja sain parhaan. Muksut on suht normaaleja perimästä huolimatta:) Olin vuosikausia kotona, senkin omasta tahdosta. En kadu ainuttakaan valintaani perheen suhteen. Eläessäni en voisi vieraissa käydä, enkä käy. Se on myös valinta, jonka pohjalle on aika helppo elämäänsä rakentaa.
On aika mukavaa olla luotettava."On aika mukavaa olla luotettava."
Mahtavasti tuumailtu!
- Paljon sanomatta jää
Mene pois! Itselläni on juuri sinun kaltaisesi aviomies. Hän nappaa sapuskat lautaselleen ja menee tietokoneen tai telkkarin ääreen ne syömään. Telkkarista hän katsoo kaikki mainokset ja muut teinipaskat, räiskintäelokuvat ja pornoa!
Nukahtaa mielellään sohvalle tai istuu yötämyöden tietokoneella. Tosin hän ei maksa minun laskujani, enkä minä hänen laskujaan, eli olemme kuin kämppikset. Tähän mielestäni outoon tilanteeseen taloudenpidossa olemme ajautuneet vain ja ainoastaan sen vuoksi ettei mieheni pidä asiallisena keskustella ekonomisista seikoista eli rahasta/taloudenhoidosta. Olemme siinäkin asiassa erillisiä.
Miehen tarkoitus! Nyky-yhteiskunta on kakkapaikka miehelle. Ei ole nikkaroitavaa, puiden pilkonta ja metsätyöt tekevät lämpölaitokset. Hevosen hoito tapahtuu korjaamolla, talon rakentaa joku muu betonista ja valmiista elementeistä, lapsetkin kasvattaa koulu ja maailma. Nainen ei enää tarvitse miestä turvakseen, sitä varten on naisella oma äly, koulutus, työ, palkka, tuet, äänioikeus, kokemus ja viimekädessä erilaiset viranomaistahot.
Elämäsi on pelkkää työtä ja päänsärkyä! Mitä sinun vaimosi elämä on?
Mitä on lastesi elämä? Hei isä ja mies! - sotanorsujen maa
Hommaa Thaimaasta uusi nainen.
- Älykäppänä
No, mitä ne thait sitten tekee? Ovatko he jotain sirkustirehtöörejä jotka saavat mielikuvituksettomat suomipojat eloon. Ei! he ovat hiljaisia ja nöyriä nysveröitä! Rahaa he tarvitsevat ja elättäjää, aivan kuin aloittajan naisesta voisi äkkipäätä kuvitella! Aina sama provoilu!
- Vag ????
Älä hyvä mies ,sitten vasta ongelmat alkaakin,ei läheskään kaikki thait alistu, vaan osaavat olla pirullisia ja lähtevät menemään...sanoo senkin kokenut
- älykkökö
Älä tee kuten minä ja jää säälistä liittoon roikkumaan. Yksi elämä ja tässä sopassa ollaan. Lapset jo aikuisia, mutta "vaimoni" niin uusavuton, ettei selviä ilman minua.
Kadun päivittäin olemistani, mutta ehkä seuraavassa elämässä. Voi H-tti!- -----
Oletko ihan varma ettei selviä. Jokainen selviää kun on pakko. Vaimollasi voi jopa alkaa ihana uusi elämä ilman sinua.. et olekaan korvaamaton.
- marjastajamies
VOI voi,vali vali,.miksi ihmeessä olet erehtynyt pariutumaan.? Pitäisi hiukan miettiä ekaks,eikai sinua ole väkisin naitu tai raiskattu ,tekemisistään kun pitää kantaa vastuu aikuisen ihmisen..Suosittelen terapiaa vai oliko tää provo...
- Lähes onneton vaaka
Ei tarvitse koko lehmää jos haluaa maitoa. Ja ei tarvitse koko päiväistä miestä jos johonkin "hommaan" miestä tarvii :D Eikö lamppu syty....
- fdshghfd
Miksi et osallistu? Miksi et nuku? Miksi ette ruokaile? Ja miksi ette katso?
Onko järkeä tulla valittamaan jos ei edes kerro kaikkea.- Justiinsa Justiina
Veit jalat suustani:-D
- kylmä suhde..
Miksi et osallistu? jos torjutaan,,, Miksi et nuku? jos käännetään selkää.. Miksi ette ruokaile? jos ruuvan tekijä ei kokoa perhettä kokoon jonkun syyn takia- Ja miksi ette katso? nekun olis selvillä, ei roblems..
Onko järkeä tulla valittamaan jos ei edes kerro kaikkea.
- Justiinsa Justiina
"En osallistu lasten harrastuksiin." Miksi et osallistu?
Miksi et nuku vaimon kanssa. Miksi et ruokaile vaimon kanssa? Miksi ette katso telkkua yhdessä??????
Miksi elämäsi on vain työtä ja päänsärkyä??????????????? - iksu666
Itsari?
- böönautti
TäH? iksu666! Mitä horiset?
Aika masentuneelta aloittaja vaikuttaa! Olikos tuo nyt joku hyväkin neuvo! No, en suosittele tuota lääkettä edes sinulle itsellesi!
- lyhyt elämä
Minkähän taki olisi trolli? Minun elämä hyvinkin samanlainen kuin aloittajan.
- RomanttikoN
Kyllähän nyt taitaa olla niin, että vaimosi osoittaa sinulle mieltään jostain. Ehkä hän kokee, että sinä kohtelet häntä jotenkin kaltoin. Pidät kenties työkoneena? Et arvosta häntä naisena? Tai ihan mitä muuta vaan lukuisista vaihtoehdoista.
Nyt hyvä mies otat homman hanskaan ja yllätät vaimosi olemalla muutakin, kun laskunmaksuautomaatti. Viet esim. joku viikko lapset kaikkiin harrastuksiin, autat vaimoa jossain kotiaskareessa (joku ihan pienikin usein toimii), kehut häntä!!!!! ja miten on seksin laita? Siitä en maininnut mitään. Vai oliko se tuo lause, että vastineeksi et saa mitään? No joka tapauksessa. Illalla, kun lapset nukkuu mene vaimosi lähelle, ole hellä ja rakastelkaa. Sitä ei moni usko miten suuri voima ja vaikutus seksillä on parisuhteen solmukohdissa. Ja yksi kokeilemisen arvoinen vinkki voisi olla, että hommaat lapsille hoitajan ja viet vaimosi ulos ihan kahdestaan tekemään jotain mistä te yhdessä tykkäsitte joskus tai jos mahdollista niin hoitajan koko viikonlopuksi ja viet vaimosi esim. kylpylään, Tallinnaan tms. ihan kahdestaan. Kahdestaan oleminen ja kotikuvioista irrottautuminen voi lähentää teitä kummasti ja sen jälkeen arkikin voisi maistua ihan erilaiselta.
Joka suhteessa tulee kriisejä ja huonoja aikoja, mutta ne on voitettavissa jos niin halua. Toki voit olla luuseri ja luikkia karkuun.- ruutipruut
Ei se muijaansa mihinkään vie tai mitään sillä tee, kun hänellä on niin mahottoman paha olla! tehkää nyt joku jotain kun lapsella on paha olla! Byäääähhhhh... Hirviöt!
- Kohtalotoveri,,
Vaimolla itsetunto-ongelma???, joka purkautuu oikutteluna. Siinä on äijän keinot vähis jos toinen ei päästä lähelle. Mies rakastaa lapsiaan eikä voi lähteä, eli kantaa vastuun. Hyvä mies. Tsemppiä
- vinkkivitonen.
No, hei! Ensiksikin ala tekemään kotitöitä, kuten tiskaamaan astioita. Toiseksi laita itsesi kuntoon, jotta vaimo huolii viereen nukkumaan. Käy parturissa, suihkussa ja laita deodorattia. Ja ala harrastamaan vaikka juoksemista. Sitten vaihda ne kuluneet vaatteet tyylikkäimpiin vaatteisiin ja ala kuuntelemaan vaimoasi. Kysy vaikka ensimmäikseksi töistä tultuaisi vaimoltasi, miten päivä on mennyt. Tuo joskus vaikka pitsaa kotiin ja muuta herkkua. Ala paapomaan! Jos et keksi enempää työtä, kysy vaimoltasi, mitä tekemistä vielä olisi.
- sohva.
ostaa toinen..
- Free mind
Tutulta kuulostaa tuo sun tilanne ja fiilis. Itse tosin hoidan reilusti yli puolet arjen kaikista rutiineista laskujen maksamisen lisäksi. Olen kokeillut jättää nämä hommat tekemättä ajatellen, että kai se vaimokin niitä hoitaa, kun huomaa että kaikki on tekemättä. Lopputuloksena oli semmoinen kaaos kämpässä ettei siinä voinut asua tai ainakaan antaa lasten asua. Laskuja meni ulosottoon, puhelimia irtisanottiin etc. Sen jälkeen päätin hoitaa hommat jatkossakin ilman mitään huomauttamista tai toiveita muusta. Näin jatkan vielä muutamia vuosia, kunnes lapset lähtevät omille teilleen, Sen jälkeen aloitan itsekin uuden elämän. On yksi asia jonka vaimo hoitaa meillä lähes kokonaan, nimittäin valittaminen ja kiukuttelu, mutta eipä haittaa mua enää.
- vapaus koittaa
tutun tuntuista tekstisi,tosin laskut aina hoitanut. Meilläkin melkoinen sotku ,jos en siivoisi ja pesisi pyykkiä,samoin ruokapuoli olisi heitteillä,no nämä hoitanut mukisematta,mutta sitten piti hommata koira ,jonka ulkoilutus pitää hoitaa kaiken muun lisäksi,tietty käyn töissä myös normaalisti.No vaimolla ei aikaa kotitöihin kun pitää harrastaa ja shoppailla.Tosin hän hoitanut lasten yhteydet kouluun sattuneesta syystä.Sänkyasiat jääneet myös kun olen kyllästynyt vonkaamiseen.Olen kyllä joskus asemastani sanonut ,viitannut renkinä ja piikana olemiseen ja rahani kaikki tietty perheen käytössä,vaimon tilit menee yleensä shoppailuun.Mutta vajaa vuosi ja sitten saa piisata,nuorimmainen pääsee ylioppilaaksi ja olen siihen päättänyt rajan vetää,sitten muutan omilleni ,vaimo jääköön taloomme ja hoitakoon miten haluaa tai olkoon hoitamatta talomme ja koiransa,olen lapseni hoitanut sen olen katsonut velvollisuudekseni kun olen alulle saattanut
- been there
Thaimaalaiset naiset hoitavat kaikki kotityöt, eivätkä valita!
- Rööririitta
Mamumiehet, myös thaimaalaiset miehet hoitavat miesten työt eivätkä valita!
- matias k
Ei pidä paikkaansa,thainaiselle pitää olla rahapussi aina auki,milloin on sukulaiset rahantarpeessa kotimaassa,milloin tarvitaan mitäkin...en ymmärrä,.että tällaisia neuvoja annetaan,voit joutua paljon pahempiin vaikeuksiin kun nyt olet...niin kävi minulle.
- panu2.toivonen
Ennenvanhaan vaimo oli kotona ja hoiti kotitalouden. Piti kodin kunnossa ja lapset järjestyksessä. Kotiäiti vastasi siitä, että palkkatyössä oleva aviomies sai ajallaan ruoan ja huolenpidon. Lapset, mikäli he olivat alaikäisiä, olivat kotiäidin vastuulla. Oli myös kotiapulaisia niissä talouksissa, joissa molemmat vanhemmat olivat töissä. Televisiokulttuurin alkuaikana mustavalkotelevision aikana perhe kokoontui katsomaan rakentavia ohjelmia. Vapaa-aikana käytiin kylässä ja muissa perheelle tärkeissä paikoissa, kuten sukuloitiin.
Nykyään rahakeskeisenä aikana raha määrää, mitä perhe voi tehdä. Kuten nimim.proxxy.error luonnehtii, hän perheen isänä kokee olevansa ulkopuolinen perheessään, kun muut perheenjäsenet ovat jossakin muualla omilla tahoillaan. Kuten perheenpää luonnehtii, hänen roolinsa on maksaa laskut ja kulut.
Tänä aikana yhteiskunta on muuttunut kiireiseksi ja kiire on tullut myös koteihin, Lapsiperheissä eri aktiviteetit vievät vapaa-ajan. Multimediakulttuurin ja elektroniikan aikana yhteyttä pidetään matkapuhelimilla ja tietokoneilla.
Vapaa-ajan ja arjen yhteensovittaminen niin, että perheenjäsenet kohtaavat toisensa, voi olla vaativaa. Miläli aviopuolisot ovat omien töidensä takia eri kellonajoissa, niin nukkuminenkin eri paikoissa on ymmärrettävää. Näin häiriytymätön yöuni takaa taas uuteen päivään luontevan ponnistuslaudan. Kun yhteiskunta vaatii kiirettä, niin jokaisen pitää sovittaa omat lukujärjestyksenä sopiviksi.
Lastenkin kohdalla heidän varttuessaan tapahtuu ajankäytössä eriytymistä, ja kun koulunkäynti ja opiskelu vievät keskeisen ajan, jäljelle jäävä vapaa tulee käyttää nuoren piristykseen. Kaveripiiri ohjaa myös nuoren ajankäyttöä. Eri kehittävät harrastukset voivat tukea nuoren sijoittumista hyperkilpailuyhteiskuntaan.
Onkin todettava, että nykyihminen ei saa hukata aikaa, koska jossakin vaiheessa kaikki voidaan mitata rahassa, joten ajankäyttö hyödyksi auttaa myöhemmin sijoittumaan paremmin varsinkin nuorta tähän kiireen kulttuuriin. Täytyy sanoa, että varakas perhe voi höllätä paremmin narujaan ja joustaa perhekeskeisen elämän puolesta.
Lapsettomissa perheissä luulisi kiireen olevan tekosyy aviopuolisoiden etääntyessä toisistaan. Tietysti ammattien luonteesta johtuen on sovitettava yhteen paremmin vapaa-ajanvietto.
Kun ihminen elää sinkkuna, hänkin voi etääntyä jopa itsestään. Tällöin hän pakenee eri aktiviteetteihin ja työelämä korostuu hänelle elämää tärkeämmäksi asiaksi.
Proxxy.error kertoo, ettei hän osallistu lasten harrastuksiin. Ilmeisesti hän kokee asian itselleen jollakin tavoin ei-kiinnostavaksi. Mitä lapset taas tuumaavat? Nimim. kertoo, ettei hän nuku vaimon kanssa. Ei ruokaile hänen kanssaan. Ei katso televisiota hänen kanssaan.
Miten sitten avioerot alkavat syntyä? Onko todellakin niin, että perhe-elämä alkaa rapautua jopa kiireen takia? Milloin tulisi kääntyä perheterapeuttien ja muiden ammattiauttajien puoleen? Onko perhe-elämä käsitteenä jo mennyttä aikaa?- pikkurouva34
"Ennenvanhaan vaimo oli kotona ja hoiti kotitalouden. Piti kodin kunnossa ja lapset järjestyksessä. "
Tällaista suloista ennenvanhaata ei ole ollut kuin varakkaissa perheissä eikä se ole koskenut milloinkaan enemmistöä.
Maalla tietysti asia toinen. Siellä vaimo ei ole ollut vain kotirouva, vaan pyörittänyt yritystä eli hoitanut navetta- ja peltotöitä siinä missä mieskin.
- kotona.
ja työtön tietysti..
- Totuuksien_Laukoja_1
Se on SUN OSASI.. Nainen tarvitsee TIIKERIN SÄNKYYNSÄ (Somalimies) JAGUAARIN TALLIINSA (Amerikkalainen mies) JA AASIN JOKA MAKSAA KAIKEN (Suomalainen mies)
- vaarivaan
Suomalaisen naisen ihannemiehellä on hopeaa ohimoilla, kultaa taskuissa ja terästä housuissa.
- tasa-arvon uhri
olet tasa-arvon uhri. Miehen tehtävä on maksaa laskut ja vaimon tehtävä on antaa pillua. Tasa-arvo ajattelu on pistänyt monen naisen pään sekaisin ja kotona ei tuu enään pillua. Kannattaa laittaa eropaperit vetämään, koska ei semmoisella vaimolla mitään tee, joka ei nuku samassa sängyssä ja anna pillua. Minusta tuo erillään nukkuminen ja pillun puute riittää jo avioeron perusteeksi.
- :))
Näin kirjoittaa mulkullaan ajatteleva mies.
- Hengenheimolainen
Meikäläisellä vähän samanlainen tilanne, on meitä varmaankin aika paljon. Älä nyt ainakaan tee mitään lopullista ratkaisua vaikka pahalta tuntuukin. Noista aiemmista kommenteista ei paljon tarvitse välittää, suurin osa naisilta (jotka siis todellakaan eivät tajua tätä juttua yhtään). Suosittelisin kuitenkin kokeilemaan ns. "ärähtämistä" eli kysyppä vaimoltasi että mitäs helvetin avioelämää se tällainen on-haluaako hän että lähdet vai ollaanko edelleen kimpassa. Minulla ainakin naljailu väheni ja tehdään nykyään joskus jotain yhdessäkin...
- sitä,tätä vai mitä
sama homma oon nainen odotan että lapset muutaman vuoden päästä ovat omillaan .olen vapaa .ukko makaa ja juo päivät pitkät, puolet kuluista maksan silti ei ukolle ole hyvä sekään . tuntuu että miehille ei mikään ole hyvä ei yksin eikä kaksin,olen monelta eronneelta kuullut ,saa siitä sitten selvä mitä ne haluaa
- asdfghjklöä'äölkjhgf
Jos jättäytyy itse pois perheen elämästä, ei luulisi ihmettelevän sitä, miksi ei ole mukana perheen elämässä.
Jos käytät jatkuvasti päänsärkypillereitä niihin jää koukkuun. Ne aiheuttaa itse päänsärkyä siten ettei ilman voi olla.
Muuten ei perhe sinulle päänsärkyä aiheuta. Pääset helpolla. Maksat laskut, teet ateriasi. Miten olisi jos kokkaisitte vuoropäivinä vaimon kanssa koko perheelle. Teetkö yhtään kotitöitä?
Jos et osallistu lasten harrastuksiin edes kuskaamisen muodossa voit viedä elokuviin, ostoksille, veneilemään, uimaan, hiihtämään jne. Ei ole pakko maata sohvalla. Et kai odota että lapset tulee pyytämään aikaasi? Tee itse aloite.- KUOPIONmies35
Hei vaan, en koskaan ennen ole näihin lööppeihin vastannut mut nyt tuli liian lähelle sydämeen. En minäkään varmaan maailman helpoin MIES ole mutta jotakin kaipaisin vaimoltani. Olemme olleet kohta yhdessä 20 vuotta ja meillä kaksi jo kohta aikuista lasta, vaimoni kanssa emme ole olleet sängyssä viiteen vuoteen, yritän tehdä bisnestä ostaa kämpät kaupungin satamasta ja rakentaa mökin hyvälle paikalle mut ei niin ei kemiat kohtaa.....paljon miettinyt teenkö rikoksen jos jätän hänet ja rupean minäkin elämään... no niinpä sainpa edes purkaa sydäntäni täältä mökiltä yksin, vaikka naapurin Rouva kaipaisikin seuraani, tekisinkö väärin ??
- yx täält eteläst
kuopion mies: tämä on sun elämäs, joten älä jää turhaan säälistä liittoon joka ei toimi. Ja jos jäät niin käy edes naapurin rouvan luona niin saat edes jotain iloa elämääs. Et tee asiassa mitään väärin. Älä turhaan pode omantunnon tuskia tollaisista asioista.
- uutta helmaa ylös
yx täält eteläst kirjoitti:
kuopion mies: tämä on sun elämäs, joten älä jää turhaan säälistä liittoon joka ei toimi. Ja jos jäät niin käy edes naapurin rouvan luona niin saat edes jotain iloa elämääs. Et tee asiassa mitään väärin. Älä turhaan pode omantunnon tuskia tollaisista asioista.
naapurin rouvaa tarvitaan,.. ja vihjaten, et naapuri antaa puuttuvan.. jo piristyy.. rupea hengailemaan, voi tärpätä.
- stop tykkänään
Älä nyt pelkäksi lompakoksi suostu. Aika monelle naiselle mies valitettavasti on sitä! Sanon tämän vaikka itse olenkin nainen ja myönnän että joskus omassakin suhteessa tuntuu, että olen vain rahavirtojen takia mieheni kanssa. Mutta se on niin väärin! Juttelemalla avoimesti tarpeistaan ja toisen arvostamisella me kuitenkin on aina saatu homma jatkumaan. Puhu sinäkin rehellisesti tunteistasi, älä odota että toinen on ajatustenlukija! Enemmän se puhumattomuus on suhteita tappanut kuin puhuminen.
- been there...
Miksi miehet antavat naiselle kaiken vastuun kodista? Tiedän monta uraa tekevää miestä, jotka esimerkiksi vetävät lapsensa jalkapalloryhmää, kuskaavat tytärtään pianotunneille ja jaksavat vielä itsekin harrastaa vuosikausia. Perheesi on oppinut pitämään rahojasi itsestäänselvyytenä eivätkä he näe, että millä tavalla sinua pitäisi arvostaa ja kunnioittaa, kun et ole tehnyt mitään käsinkosketeltavaa kotona (esim. siivous, ruoanlaitto, auttaminen läksyissä).
On aika paljon kiinni priorisoinnista, että mitkä asiat pistät elämässäsi sinne ykkössijoille. Jos olet uhrannut vuosikaudet aikaa uralle, niin jos se on vakaa, niin voisitko panostaa nyt vähän enemmän kotiasioihin? Perheen vuoksi minä esimerkiksi teen ylitöitä nimenomaan aamusta, jotta pääsen ajoissa kotiin lasten luokse.
Valitit, että vaimosi vain tiuskii sinulle. Ehkä silloin kannattaa sanoa vaimolle ystävällisesti takaisin, että miksi hän tiuskii, kun sinä olet sanonut ystävällisesti hänelle. Jos lapset pyytävät satasta käyttörahaa, niin oliskohan jo korkea aika pitää perhepalaveria ja keskustella myös vaimon kanssa siitä, että mihin suuntaan "laivaanne" ollaan ohjaamassa. Sinulla on oikeus muuhunkin kuin maksajaksi, mutta sinun pitää itse osallistua myös perheen elämään eikä vain olla siellä "vitriinissä" sivustaseuraajana.
Ihan kuten työpaikallakin pitää löytää oma paikkansa, niin sinun pitää nyt löytää sellainen paikka perheessä, joka on sinulle mieluinen. Et ole tilanteessa ainoa, joka valittaa asemaansa, mutta veikkaanpa, että myös vaimosi on ollut moneen kertaa turhautunut, kun hän joutuu yksin hoitamaan kaikki. Siinä nyt sitten olette toisistaan erkaantuneena ja syyttelette toisianne, että kumpi on tehnyt enemmän perheen eteen.
Pelkästään lasten takia ei kannata olla yhdessä, mutta jos olette joskus rakastaneet toisianne, niin ei se vaihtaminenkaan aina uuteen niin herkkua ole. Ehkä siksi kannattaisi ehdottaa vaimolle pariterapiaa, jotta ainakin tietäisit, että missä menit suhteen osalta pieleen ja mitä vaimosi ajattelee. Vaikka ero tulisikin, niin tietäisit, että mitä sinun ehkä tulisi tehdä paremmin sitten seuraavassa suhteessa. - hyvä faija silti..
Itselläni on täysin samanliainen tilanne, ei saa edes lämpöä, läheisyyttä sexiä.
Vaimo torjui alusi silloin tällöin, torjuminen teki epävarmasi fyysisesti ja henkisesti libido kärsi. Tiuskimista, kylmyyttä erihuoneet, mutta silti mustasukkaista kyttäämistä. Lapset/teinit kasvaa ristiriitaisuudessa.
Laskut maksan talkkari ja mekaanikko.
leimattu narsistiksi. - Ontäänyt
Ei voi muuta sanoa näitä kattoessa, kuin ei ristus millasia idiootteja tää yhteiskunta on täynnä..
- Varma ev.lut.neuvoja
Ontäänyt1.9.2011 22:03 0 Avaa
Sulje Ei voi muuta sanoa näitä kattoessa, kuin ei ristus millasia idiootteja tää yhteiskunta on täynnä..
Mikä jeesus sä oot??????????????? yksin asuva 100 varmaan,
- Yh mami
Olisin erittäin tyytyväinen jos minulla olisi mies, joka maksaisi laskut. Siitä hyvästä tekisin ne ruuat päivittäin ja pitäisin talon siistinä...
Sillä välin kun mami sitten siivoaa, on isillä aikaa käydä lasten kanssa harrastuksissa. Kun talon pitää päivittäin siistinä, ei niitä siivouspäiviä ole viikossa kuin yksi.
Olen ollut suhteessa jossa hoidin lapset, harrastukset, työn, ruuat, siivoukset ja laskut yksin. Oli pakko, mies ei nimittäin edes halunnut tehdä mitään. Nyt on mies ulkosyötössä, on yksi elätettävä siis vähemmän...
Laita muijas ruotuun, tottunu liian hyvälle!- ggalilei
Hei mä maksaisin laskut, mut mitä SÄ antaisit MULLE....?
- Helppoa ei ole--
-Liehuvaliekinvarsi-
Eräs karjalan upee nainen sanoi miehelleen hänen tullessa töistä; "syöt sie", "nait sie" vai "nukut sie ens", noin kun vaimo lähestyy, niin se tekee miehen "lähelle" tulemisen helpoksi. Ei jakuva mielenosoittaminen ole naisellista, se on vaan niin vittumaista.- Salkkarit opettaa..
Mies kysyy vaimolta Dior vai Lumene? Kirjoittamaton vastaus Diorin tuoksulla viiskertaa ja Lumenella kerran.
Olemmeko tämmöisiä?
- rhhhkuiio45
Ryhdy poikamieheksi niin ongelmat vähenevät ja olet oman elämäsi herra. Ei tuon kaltaisessa liitossa kannata elämäänsä tuhlata.
- Arkeen mukaan
Mikset osallistu lastesi harrastuksiin? Vaimo taitaa osallistua. Jos olet jättäytynyt lapsiperheen arkielämän ulkopuolelle, ei paljon tarvitse ulkopuolisuuttasi ihmetellä. Arkea se elämä pääasiassa on.
Hienoa, kun edes maksat laskut. Niitäkin on paljon, jotka haluavat sitä sun tätä mutta käyttävät palkkansa omiin menoihinsa.
Minun mielestäni miehen tarkoitus perheessä on antaa lapsille yhdessä äidin kanssa hyvät elämän eväät. Totuus on, että vanhempien suhde on lasten koti. Ehkä sinun pitäisi antaa lapsillesi koti. Osallistu siihen elämään, jota perheesi elää. Minä äitinä en ainakaan jaksaisi kiitellä pelkkää maksajaa. Olisinko silloin maksullinen nainen? Lapsista on paljon iloa, mutta murhetta ja huolta myös. Sen mielellään jakaa aikuisen miehen kanssa, joka kestää tämän elämänvaiheen ilman, että heittäytyy yhdeksi lisälapseksi. - aikuistu jo
no huh huh mitä vaimosi hoitaa lapset mitä hän saa siivota,pyykätä ym kyllä sun kuuluu edes maksaa eläminen jos et kerran muuten osallistu kun lapsia saa niin silloin pitää tajuta että ne vie aikaasinä olet aikuinen pane omat tarpeesi sivuun vielä tulee aika jolloin ootte taas kaksin puolisonne kanssa ja lapsenlapset ja lapsenne tulevat vanhana hoitamaan teitä minkä teet lapsen eteen tulet moninkerroin vanhana saamaan takaisin lasten harrastuksiin voit osallistua myös eivät varmaan kiellä jos vähän näytät kiinnostusta asiaan ja voithan sopia että viet perheen ulos syömään jutelkaa älä odota että muut pyytelevät äläkä valita jos et itse mene mukaan jos et osallistu perheen arkeen niin on paikallaan että hoidat laskut ym menot täytyy sanoa että helpollahan sä pääset
- ggalilei
Oletko nainut Suomalaisen akan vai ryssän , nimittäin ryssä kusee sua silmään minkä ehtii...hähääh, Suomalaisella on jo aikaa sitten ollut maksaja kaikelle niinkuin myös RYSSÄLLE. Tee ero ja ota eukko THAIMAASTA Kunnon suihin ottaja 18v
- iltavirkku
Hei!
Mielestäni meillä jokaisella on täällä yhtäläiset oikeudet ja velvollisuudet. Toisin sanoen ota vastuu omasta elämästäsi. Tietysti, kun on perheen perustanut ja aviovalan vannonut, olisi se tie kuljettava yhdessä toisen puoliskon kanssa. Jos näin ei tapahdu täytyisi istua yhdessä miettimään rauhassa mitä tehdä asian eteen. Tämä muuttuva maailma vaatii meiltä huippusuorituksia ja kaiken tulisi aina onnistua ja olla hyvin. Totuus on useimmiten toinen.
Minäkin eronneena ja virheitä siis tehneenä voin sanoa menettäneeni paljon, kun erosin. Menetin miehen, joka teki kaikkensa eteeni. Menetin ihanan kodin ja nyt, kun lapset jo isoja, niin melkein menetän heidätkin..tilalle sain miesystävän, joka ei halua muuttaa yhteen eikä ainakaan mennä naimisiin, ei jää enää edes yöksi, vaikka miten anelisin..aika kummallista siis, että tälle miehelle olen ollut uskollinen jo kohta 5v...mitä olen saanut tästä suhteesta ja miten paljon olisin ollutkaan valmis antamaan. En uskalla edes ajatella...kaiholla mietin mitä menetinkään.. - Ajattele Järjellä
Niin. se on tulevaisuuden tuomat velvollisuudet.
Ei enään ole perheen äitejä vaan omia etujansa tavoittelivia naisia.
Elämme 2000 lukua ja kaikki tekevät kariääriä olemalla jotakin.
Naisten asema yhteiskunnassa on saanut sen oikean aseman.
Ei ne enään miestä tarvi.
Kaikkiin pulmiin on tehty helpotus ja siinä ei ukkoja tarvita.
Miehet ovat tehty nenästä vedettäviksi ja ne lankee millaisen naisen polvien väliin kun ne vain niitä vähäkin vilauttaa.
Haukutaan että naiset on tyhmiä mutta ne vasta viisaita ovat.
Saavat ukot uskomaan kaikkea ja hakkauttaa puut liiteriin talveksi ja sitte ukkeli vaihtoon.
Siinä sitten ollaan ja taas langetaan niitten vikotteluun.
Sanon vaan että irtonumero ostaminen on kallista mutta tietää mitä rahallansa saa - mikset tee mitään
Miksi et osallistu mihinkään? Pitäsikö sinua jonkun pyytää? Sanotko sinä vaimollesi mitä pitä ätehdä? Et. Miksi sinulle pitää sanoa sitten mitä sinun pitää tehdä. Olet tyhmä ja itsekäs mies. Ellet osaa osallistua niin muista sekin, että osallistumista on myös se että tienaa rahaa ja maksa laskut.
Olet kai jo alunpitäen jättäytynyt taka-alalle. Nyt kukaan ei enää edes odota sinulta mitään. Sinun itsesi pitää osallistua.
Tee sitä ruokaa viikonloppuna tai vapaapäivänäsi ja ruokailkaa yhdessä. Miksi mariset jos et tee asioiden eteen mitään, vai pitäsikö jonkun muun tehdä, kantaa sintu ruokapöytään, viedä pelikentän laidalle katsomaan lastesi pelejä vai mitä sitten he harrastavatkaan. Olet kyllä harvinaisen saamaton mies. - m
keskustele vaimosi kanssa,,,,eiköhän asiat selviä, koska eihän tuo ole normaalia....... luultavasti kuitenkin ero edessä.. mutta parempi sekin kuin huono liitto.
Niinkö?
Ihmettelen miten ylläpitäjät laittaa tälläistä provoa tänne,eikö muuta löydy?- Vaihtoehtoja
Tässäpä vaihtoehtoja sinulle:
1. Lopeta laskujen maksu kun olet vain "rahapussi" perheessä.
2. Hanki tsellesi joku harrastus, nyt syksyllä esim työväenopiston kurssit
alkavat.
3. Vaadi, että vaimosi lattaa ruokaa sinulle myös (kun maksat kauppalaskut)
ja
että syötte yhdessä, lapset ei saa syödä telkkarin ääressä olohuoneessa.
4. Etsi itsellesi rakastajatar, esim netistä.
5. Hanki avioero ja itsellesi uusi elämä.
6. Älä ole nynny ja vaimosi tossun alla.
7. Tsemppiä, olet mies!- Vaihtarit
Edellä olevat vaihtoehdot ovat hyviä. Kannatan siis niitä.
Mikäli kotirintama on tyytyväinen, jotta maksat laskut eikä muuta tartte tehdä, niin eihän se huono juttu ole. Mikäli vain "pörssi" kestää sen. Hommaat tosiaan salarakkaan jostakin tai käyt maksullisissa. Käy vaikka vielä viettämässä äijien kanssa vähän iltaa jne. Panet eukkoas, jos se kerran parissa kuukaudessa sattuu ruinaamaan. Kaikki ovat onnellisia!
- df
juu jos ei elvytysyritykset! auta eli yhteistä aikaa, tai vaimo sanoo ettei ole tekemistä..yms,skeidaa ..avio ero on ihan hyvä, laitoin lusikat jakoon ja hyvin on mennyt meillä sen jälkeen kaksi yhteistä lasta vuoroitelaan kuukaudessa x määrä millloin on mulla ...muistakaa että eläminen on elämistä varten eikä huijari valtiota varten!
- pavezi41
Joo. Olen ollut kerran aviksessa ja tehtäväni oli toimia vain rahasampona ja pölyrättinä. Kun erosin niin pääti etten enää koskaa ala leikkimään kotia kenenkään naisen kanssa. mieluummin nautin sinkkuudestani kun lahjottelen niitä epäkiitollisille märmättäjille saamatta mitään kiitosta sexistä puhumattakaan.
Olen nyt tosin seurustellut erään naisen kanssa kaksi vuotta, mutta asumme omissa asunnoissa. hän on kyllä reilu ja työssäkäyva, mutta yhteen muuttaminen ei vielä tule kysymykseen lähiaikoina. Tuskin koskaan. - Aikansa kutakin
Tämä on miehen osa. Yhteiskunta on asettanut miehelle vastuuta lähes kaikista perheeseen liittyvistä vastattavista asioista. Miehellä on vain velvollisuuksia mutta vaimolla ja lapsilla vain oikeuksia. Nykyisinhän puhutaan vain naisten, lasten, maahanmuuttajien yms oikeuksista. Miehellä ei ole mihinkään oikeutta jos vaimo ei anna mutta kieltää vieraat. Minä olen nyt lopettelemassa perheen elatusta siirtymällä putkeen ja eläkkeelle. Kaikki perheessä ovat jo aikuisia ja eläkerahat riittävät minulle. Hankkikoot vaimo ja lapset leipänsä mistä haluavat.
Alan elää ittelle. - kansantauti
Saanko vielä arvata: vaimosi on lihonut naimisiinmenonne jälkeen n.30kiloa ja tietenkään ei käy töissä, eikä tietenkään hoida kotitöitä ollessaan päivät kotona(lapset tietenkin päiväkodissa,täytyyhän akankin levätä ts. löhötäsohvalla), femakkoemakot kun ovat opettaneet,että se on sovinismia,että naisen täytyisi hoitaa kotia,(sehän ei ole sinun puoleltasi osallistumista kodinhoitoon,että teet vähän pidempää päivää työssä ja elätät perheen!!!). Yleistä suomessa, ja syy miksei minun kotiini tule koskaan suomalaista ämmää siivelläeläjäksi.
- narinarinari
Onneksi mulla ei oo MITÄÄN noista kaikista ongelmista mitä tässä ketjussa ihmiset kirjoittelee.. Ei ole lapsia, ei asuntovelkaa. Ihana mies ja suhde. En hanki ikinä lapsia vaikka kohta pitäisi jos haluaisi. :D Nämä Suomi24 keskustelut auttaa hyvin päätöksenteossa. Tuntuu että kaikki on vaan narisemaassa siitä että on avioliitossa ja elämässä on muitakin kuin oma perse. Milloinka saa liian vähän seksiä, milloin liian vähän apua kotona.. Nari nari nari.. Siinä vaiheessa kun koko suhde on sitä narisemista niin sitten ihan oikeasti kannattaa miettiä että haluaako tuhlata aikaansa suhteeseen jossa ei ole hyväolla ja joka ei toimi. Me ollaan täällä vain hetki. Vanhukset sen tietää, ne vuodet vieriin niin nopeasti että se on kuin hyvin varjeltu salaisuus että joku päivä sitä vaan herään keski-ikäisenä. :)) Elämän täytyy olla joskus sitä juhlaa ja oikeastaan se voi sitä olla vähän joka päivä.
- narinarinari
Niin ja tosiaan kukaan mies ei tule koskaan alistamaan minua rahalla.. "Minä maksan kaiken ja sinä vaan makaat sohvalla".. Polttaisin koko sohvan jos joku sanoisi mulle noin.. Siinähän näkisi ettei sohvalla ole kerennyt istua.. Itse en voisi jäädä kotiin ylpeyteni takia.. Mies saa etulyöntiaseman rahasta ja käyttää sitä ns."rakastamaansa" vaimoa kohtaan.. Raha on vain rahaa, sillä saa ruokaa ja katon päänsä päälle. Mies asettaa itsensä jumalan paikalle kun hän "joutuu" käymään töissä. Itse nautin työn teosta ja en ole siitä valittanut ikinä. Narinari nari nari..
- tulet huomaamaan
narinarinari kirjoitti:
Niin ja tosiaan kukaan mies ei tule koskaan alistamaan minua rahalla.. "Minä maksan kaiken ja sinä vaan makaat sohvalla".. Polttaisin koko sohvan jos joku sanoisi mulle noin.. Siinähän näkisi ettei sohvalla ole kerennyt istua.. Itse en voisi jäädä kotiin ylpeyteni takia.. Mies saa etulyöntiaseman rahasta ja käyttää sitä ns."rakastamaansa" vaimoa kohtaan.. Raha on vain rahaa, sillä saa ruokaa ja katon päänsä päälle. Mies asettaa itsensä jumalan paikalle kun hän "joutuu" käymään töissä. Itse nautin työn teosta ja en ole siitä valittanut ikinä. Narinari nari nari..
Elät feikki elämää...ei se pelkkä seksi pitkälle kanna. Eihän sulla ole lapisakaan joten et tiedä perhe elämästä mitään. Meillä on 2 aivan mahtavaa lasta ja toinen on jo lukiossa..
- selkärankaa!!!!
oot tossu,nysvä vässykkä! miten voi joku päästää kakarat määräämään tohon tyyliin! oisko kannattanut kasvattaa ja olla aikuisen mallina jo varhaisessa vaiheessa eikä nysvätä töissä tai jossain takavasemmalla.pelkkä rahan kantaminen kotiin ei sun asemaa lasten ja vaimon silmissä kasvata.
ja käyttäsit senkin ajan mitä koneella nysväät johonkin kehittävään lasten kanssa. - ai muka miehet
Mikähän äidin tehtävä perheessä Minä maksan laskut ja osallistun lasten harrastuksiin ... tällä hetkellä ovat jo aikuisia
- Kohta entinen vaimo
MIehen tehtävä perheessä on käydä kotona syömässä ja nukkumassa. Ehkä välissä vähän katsoa telkkaria ja tietokonetta. Laskut maksaa puoliksi. Lasten kanssa ei tee mitään eikä kotona tee mitään. Ja nalkuttaa ja räksyttää kaikesta. Surkeita tapauksia nämä miehet. Eipä ole ihme jos ei vaimo hymyile ja käy vieraissa.. Katsokaapa peiliin hyvät herrat, vika lienee peilissä;) Ei itsessä ainakaan..
- kuokkaa..
pitää huoli että syöjiä riittää pirtissä jne..
- ex-kyyninen
Kehu käyneesi työkaverin luona syömässä ja hänen vaimonsa oli laittanut aivan mahtavaa ruokaa.
Vie muksut vaikka lätkämatsiin(riippuen tietty iästä), tulee ainakin jokin muisto isästä ja lapsuudesta
Menkää yhdessä ostamaan perheella vaikka sukset tai luistimet.
Ota muksut mukaan kalalle, metsään marjastamaan ja sienestämään ja vaikka laavulle makkaraa paistamaan (tietty jos olet niin avuton ettet saa nuotiota syttymään niin unohda sit tämä).
Tee joku viikonloppu ruokaa koko perheelle tai vaikka vie perhe ulos syömään jotain extrahyvää.
RIpottele ruusunterälehdistä sydän makuuhuoneen sängyn päälle.
Monista näistä asioista tulee hyvä mieli myös itsellesi, eikä pelkästään perheellesi.
Minä olen ottanut valtaan keittiön jo sen takia että teen nopeammin ja parempaa ruokaa kuin toinen (hän tosin kyllä saattaa hyväsydämisyyttään joksu leipoa pullia kun tulen treeneistä kotiin)I. Minä teen remonttihommat koska olen niissäkin parempi ja nopeampi kuin toinen. Pyykkivuoro on sillä kuka huomaa likapyykkikorin täyttyneen. Kumpikin käy töissä ja tulomme ovat melko samat, suurinosa laskuista menee suoraveloituksella, kummalkin omat tilit paitsi ruokakauppatili on yhteinen, eipä ole koskaan tullu narinaa rahoista...
Seksin määrä ja laatukin riippuu viikoista mutta 2-3 kertaa viikossa riittää hyvin ja ja asiasta keskustellessa toinenkin tuntui oleavn tytyväinen.
Itsehän nukun joskus sohvalla koska kärsin kroonisesta selkävaivasta enkä viiti häiritä toisen unta pyörimiselläni.
Jotain tämäntyylistä kuvittelin parisuhteen/perheen olevankin ja hyvältä se tuntuu :) - M810
Juuri samat tuntemukset on tääläki. Että et oo yksin asian kans ainakaan. Eli menee justiinsa noin ku kerroit. Ja sitten jos ero tulis nii nainenhan se lapsetki vie,että todellaki..Mikä on se miehen palkka?? Nooh vaa en jaksa enää välittää,oon nii turtunut kaikkeen. Päivä kerrallaan..
- Kalmariunioni
Kyllä seksiä pitäisi hoitaa niin miehekkääst, että pelkästään sillä pysyy perheen päänä. Jos sen antaa repsahtaa, menee lopulta kaikki. Sinulla on jo mennyttä tuo perhe eli etsi uusi eukko ja aloita sen kanssa puhtailta lakanoilta. Muista naida niin, että miehen paikka pysyy päivänselvänä. Älä usko kukkahattuja, että muka joku muu olisi tärkeämpää.
- Kukko Tunkiolla
Melle kävi samalla tavalla. Kaiken kukkuraksi akka heilutteli avioeropapreita, joka toine viikko. Allekirjoitin yhdenpaperin ja sanoin ala vetää. Meni kaksi viikkoa ja akka tajusi, että hän puotaa tyhjämpäälle ja kaikki muuttui.
- Uuzer
Olet siinä mielessä oikeilla linjoilla, että lastenhoito on osaltasi minimoitu. Riittävää on, että mies tekee silloin tällöin lasten kanssa jotain speciaalia tai leikkii heidän kanssaan joskus.
Sinulle mitä ilmeisemmin siis pitäisi jäädä runsaasti aikaa omiin juttuihisi. Tästä pitäisi olla suorana seurauksena se, että pysyt elinvoimaisena ja pystyt antamaan vaimollesi huomiota, rakkautta ja hellyyttä, jota hän tarvitsee (hänhän purkaa sen kaiken lapsiin heitä hoitaessaan). Tämä on äärimmäisen tärkeätä, jotta parisuhteen toimimisen ja perheen koossapysymisen kannalta.
Moni iskä on parisuhdeosastolla täysin lamaannutettu sillä, että he osallistuvat (omasta tahdostaan tai pakotettuna) lastenhoitoon. - aaaaagffs
Osittain myös valinta kysymys pyhittääkö elöämänsä rahalle ja aamusta iltaan "välttämättömällä" notkumisella työpaikalla. vai viettääkö aikaa perheensä kanssa kotona. Toisaalta rahaakin tarvitaan joten ei tuo helppo yhtälö ole.
Itseä kaduttaa että hassasin jossain määrin omien lapsien lapsuuden sellaisessa vuorotyössä jossa en nähnyt välillä lapsia viikkoon. Kyllä siinä väkisin miettii mikä tässä elämässä on tärkeää ja mikä ei. - Jussi50v
Ei kuulosta tyypilliseltä miehen roolilta ollenkaan. Meillä maksetaan laskut puoliksi, isot asiat päätetään yhdessä. Kotityöt, no jaa, enemmän tai vähemmän puoliksi. Lasten ollessa pieniä kuljeteltiin periaatteella kumpi ehtii, vaimo tosin enemmän kun hällä on lyhyemmät päivät töissä.
Sohvalla olen nukkunut jonkun kerran kun uni tuli kesken elokuvan.
Seksiä on noin 3 / viikko, joskus enemmän joskus esim työmatkan takia on voinut mennä viikkokin ilman :o(, kurjaa mutta henkiin siitäkin jäi.
Tämmöstä tää on ollu viimeiset 25 vuotta, ei ehkä kovin yllätyksellistä, mutta ei kurjaakaan. - lysimachia
Kuule.Menkää yhdessä jollekin auttajalle.Jos ei ammatti sellaiselle niin hyvälle selvänäkijälle.Teissä molemmissa on joki pielessä,tai jokin ympäristössä,joka vaikuttaa teihin molempiin.On tärkeä päästä syiden alkulähteille.Yritystä.
"En osallistu lasten harrastuksiin. Emme nuku vaimon kanssa yhdessä, emmekä ruokaile yhdessä, emme katso edes televisiota yhdessä. "
Eli olet siirtänyt itsesi syrjään perheesi toiminnasta, miksi luulet että sinulle muodostuisi jonkinlainen erillinen paikka jos poistut sieltä missä sinun pitäisi olla?
Osallistu lastesi harrastukseen, nuku vaimosi kanssa, mene samaan pöytään ja katsokaa televisiota yhdessä.
Nyt käyttäydyt kuin lapsi joka haluaa että hänet haetaan pois nurkasta mököttämästä - sen sijaan että olisit se aikuinen joka pitää oman porukan koossa omilla valinnoillaan ja laittaa esim. kumppanisi kohtaamaan nämä parisuhteen haasteet ja selvittämään ne tavalla joka ei kuivata teidän perheenne elämää.
Ole mies.Ja tämä ei ole lupaus siitä että homma toimii, mutta tämä on se mitä sinun pitäisi minimissään tehdä että voit sanoa olevasi mies, kumppani ja perheenjäsen omissa henkilökohtaisissa valinnoissasi.
Nykyihminen on niin tottunut palveltavana olemiseen ja helppojen/merkityksettömien ratkaisujen tekemiseen omassa arkitoiminnassaan (laitanko lattea vai laitanko cappucinoa?) - että sinänsä hyvin suorasukaisetkin peruselämänmallit unohdetaan tai jätetään tekemättä koska odotetaan että "joku tulee kertoon mitä pitäisi nyt tehdä" - ja kun kumppani onkin liian väsynyt ja näreissään pyörittäessään arkea ei hän tule todellakaan hakemaan idioottiaan toiminnan keskukseen ja kertomaan miten peruselämää eletään. Jos tästä suuttuu ja ajautuu vielä enemmän ulos perheestä on sellainen ihminen lähinnä SUHDEKYVYTÖN tai vaatii vähintäänkin kunnon läpsäyksiä naamalle tajutakseen.
No, parisuhdeterapeuteille loistavat työmarkkinat tämä nykyinen nollakulttuuri ainakin takaa.
- sergyk57wy2
Aja vaimo ja lapset hankeen. TEho 100%
- yhteiseenhiileen
Varmaan vaimo on ottanut itselleen kaiken vallan kotona. Sinut, B. Virtanen, on heitetty karusellin laidalle roikkumaan. Yritä päästä ytimeen. Muuten tuntuu tuo tarina olevan, kuin luolamiehen ajoilta, mies metsästi ja vaimo eleli luolassa ruokaa laittaen ja suuren lapsikatraan kanssa. Terapiaan molemmat. Vaimo on sadistinen marttyyri.
Näyttää siltä että tää mies ei tee juuri mitään pitääkseen kiinni paikastaan, siis ei edes yritä kävellä suhdetta ja perhettään kohti vaan ajautuu passivisena erilleen.
Tällöin arkea pyörittävä nainen ei OTA VALTAA vaan hän tekee sen välttämättömän missä miehen pitäisi olla perheenjäsenenä mukana. Sillä ei ole mitään tekemistä vallan kanssa, vaan sen kanssa että mies on väärässä paikassa ollessaan sivussa.Kukkomies kirjoitti:
Näyttää siltä että tää mies ei tee juuri mitään pitääkseen kiinni paikastaan, siis ei edes yritä kävellä suhdetta ja perhettään kohti vaan ajautuu passivisena erilleen.
Tällöin arkea pyörittävä nainen ei OTA VALTAA vaan hän tekee sen välttämättömän missä miehen pitäisi olla perheenjäsenenä mukana. Sillä ei ole mitään tekemistä vallan kanssa, vaan sen kanssa että mies on väärässä paikassa ollessaan sivussa.Ja karu totuus on että MIES EI OLE PERHEEN KESKIPISTE, ja jos se suututtaa nyt tätä lapsenmielistä miestä niin voi hitsinvitsi.
Mies tekee itsensä tärkeäksi jos hän valitsee niin. Silloin hän on osa perhettä, ja osa sitä arkea ja siksi tärkeä.
EI meidän jalkojemme välissä roikkuva mulkku tee meitä minkään arvoisiksi perheessä itsearvoisesti. Vaan se kuka olemme ihmisenä ja mitä teemme toisten, etenkin perheen eteen - on se minkä kautta meille muodostuu se arvo - jonka perhettä perustaessamme olemme luvanneet sille antaa!
- Free mind
Miehen kannattaa kyllä yrittää tavalla tai toisella saada asiat kuntoon parisuhteessa ja kotielämässä. Aluksi pitäisi pystyä katsomaan itseään kriittisesti ja muuttaa ihan aluksi omaa käytöstään, muita kun on vaikeampi muuttaa. Itse olen yrittänyt toimia näin, en tosin itse osaa ihan arvioida kuinka hyvin loppujen lopuksi olen siinä onnistunut.
Jos ensin on hoitanut omat tekemisensä kuntoon ja puoliso senkin jälkeen pitää miestä vaan hyvänä maksajana ja sopivana työvoimana, voi sitten miettiä muita vaihtoehtoja. Itse totesin tilanteen toivottomaksi jo vuosia sitten ja mietin vaihtoehtojani, jotka olivat yksinkertaistaen: jatkuva riitely, ero tai asian tilaan tyytyminen. Lasten vuoksi päätin pysyä maisemissa ja osallistua heidän elämään aktiivisesti. Hintana on että vaimoni on siinä rinnalla aika täydellinen sitruunanaamainen saamaton vapaamatkustaja, niin rahan kuin kotitöidenkin suhteen. Kohdallani tämä on täysin tietoinen päätös, eikä mikään siihen liittyvä harmita. Mieltä keventää erityisesti tietoisuus, että suhde lapsiin on hyvä ja uskon sen pysyvän hyvänä myös sen jälkeen kun he muuttavat kotoa ja itse välittömästi heidän jälkeensä. Vaihtoehtona näin itseni onnettomana viikonloppuisänä taistelemassa katkeran vaimon kanssa ihan kaikista lapsiin liittyvistä asioista. Tämmöinen valinta sopii mulle, mutta ei varmaankaan kaikille. Antoisa työ, kaverit ja joku satunnainen daami (jos kupeita oikein sattuu kuumottamaan) tuo sopivaa vastapainoa elämään näissä olosuhteissa.- Femme non fatale
Loistavasti sanottu
Oma valintani oli pysyä lasten lähellä ja osana elämää lasten takia ja olla taistelematta suhdeasioista koska suhdetta ei ole. Muuttaa erilleen mutta pysyä maisemissa ja kohdella ex-kumppania arvostavasti ja ymmärtää sitä että hän olisi tahtonut toisin.
Vuoden verran hän jaksoi suhteen katkeamisen johdosta vihoitella, en heittänyt löylyä lisää - ja tajusi sitten että minusta on hyötyä enemmän yhteishuoltajana ja aktiivisena kanssavanhempana kuin katkeruuden kohteena. Jatkoin etäisänä (enempi kuin viikonloppu mutta vähempi kuin pääasiallinen huoltaja) ja nykyisin vanhemmuuden kautta suhde exään on sellainen että sain hänen asuntonsa avaimetkin tässä hiljattain koska se helpottaa lasten kanssa toimimista, eikä tee hänelle tai minulle kiusalliseksi istua kahvikupposelle tai satunnaisen elokuvan ääreen vaihtamaan kuulumisia muustakin kuin lasten asioista. Koen että huolehdin perustasolla myös exästäni ihmisenä sen verran kuin asiaan kuuluukin ihan jo siksikin että hän on lasteni äiti. Elareiden maksaminen on tässä systeemissä äärimmäisen luontevaa ja raha ei ole koskaan ollut ongelma vaikka sitä onkin äärimmäisen vähän.
Monella tapaa tuntuu että nyt perheemme voi paremmin kuin koskaan ennen, vaikka vanhemmat ovat erillään, kaikkein olennaisimmissa ja tärkeissä asioissa teemme jokseenkin saumatonta yhteistyötä, vanhempien roolit ovat sekä heille itselleen että lapsille OK ja tukevat kummankin elämäntilannetta, siis varsin tasapainoinen tilanne joka ei sisällä enää parisuhdetta mutta sisältää tarpeellisen ja perustellun suhteen kanssavanhempaan. Tämä oli paras ratkaisu, ei ihan niin hyvä kuin oikeasti toimiva ydinperhe - mutta järkevistä vaihtoehdoista silti ehdottomasti toimivin.- 20+16
Kukkomies kirjoitti:
Oma valintani oli pysyä lasten lähellä ja osana elämää lasten takia ja olla taistelematta suhdeasioista koska suhdetta ei ole. Muuttaa erilleen mutta pysyä maisemissa ja kohdella ex-kumppania arvostavasti ja ymmärtää sitä että hän olisi tahtonut toisin.
Vuoden verran hän jaksoi suhteen katkeamisen johdosta vihoitella, en heittänyt löylyä lisää - ja tajusi sitten että minusta on hyötyä enemmän yhteishuoltajana ja aktiivisena kanssavanhempana kuin katkeruuden kohteena. Jatkoin etäisänä (enempi kuin viikonloppu mutta vähempi kuin pääasiallinen huoltaja) ja nykyisin vanhemmuuden kautta suhde exään on sellainen että sain hänen asuntonsa avaimetkin tässä hiljattain koska se helpottaa lasten kanssa toimimista, eikä tee hänelle tai minulle kiusalliseksi istua kahvikupposelle tai satunnaisen elokuvan ääreen vaihtamaan kuulumisia muustakin kuin lasten asioista. Koen että huolehdin perustasolla myös exästäni ihmisenä sen verran kuin asiaan kuuluukin ihan jo siksikin että hän on lasteni äiti. Elareiden maksaminen on tässä systeemissä äärimmäisen luontevaa ja raha ei ole koskaan ollut ongelma vaikka sitä onkin äärimmäisen vähän.
Monella tapaa tuntuu että nyt perheemme voi paremmin kuin koskaan ennen, vaikka vanhemmat ovat erillään, kaikkein olennaisimmissa ja tärkeissä asioissa teemme jokseenkin saumatonta yhteistyötä, vanhempien roolit ovat sekä heille itselleen että lapsille OK ja tukevat kummankin elämäntilannetta, siis varsin tasapainoinen tilanne joka ei sisällä enää parisuhdetta mutta sisältää tarpeellisen ja perustellun suhteen kanssavanhempaan. Tämä oli paras ratkaisu, ei ihan niin hyvä kuin oikeasti toimiva ydinperhe - mutta järkevistä vaihtoehdoista silti ehdottomasti toimivin.Täytyy sanoa, että olet aika hieno ihminen. :)
Kannat vastuusi ja ajattelet lastesi parasta. Olet myös saanut säilytettyä välit exääsi ja huolehdit hänestä, koska HÄN ON LASTESI ÄITI. Minusta noin käyttäytyy MIES. Moni saisi ottaa sinusta mallia. :)
- Femme non fatale
On taas ihmisillä sanottavaa...
Kyllä perheessä kuuluu olla vuorovaikutusta. Maailma on kuitenkin muuttunut siitä kun istuttiin iltaisin perheen kanssa tekemässä jotain pärejuttuja yhdessä: nykyään on helpompi kasvaa erilleen.
Ongelmasi kuulostavat tosi henkisesti raskailta, ja en ihan tiedä onko Suomi24 paras paikka niihin kysyä ratkaisuja/mielipiteitä. Täällä käy oikeasti paljon ihmisiä jotka osaavat esittää eriävätkin mielipiteensä asiallisesti, mutta sitten on niitä joilta ei muuta tule kuin kiroamista.
Kun meidän perheessä tulee ongelmia, ne yleensä vaan kasaantuu ja kasaantuu kunnes joku lopulta lähtee ovet paukkuen ulos.
Sitten rauhoitutaan ja istutaan alas puhumaan asiat halki. Ei mikään paras tapa käsitellä asioita, tiedän, mutta puhuminen oikeasti auttaa. Ja jos perheeltä ei saa vastakaikua, ulkopuoliselle jutteleminen voi auttaa saamaan perspektiiviä ja ratkaisukeinoja. - Pian yksin
Mun mies 57v. kitisee ettei tämä huusholli ole hänen kotinsa. Tietenkään se ei ole. Tämä oli alkujaankin minun asuntoni! Kun hän muutti tähän, olin onnesta sykkyrällä! Ajattelin että nyt mun ei enää tartte itse tehdä, jaksaa ja osata kaikkea. Mitäs läksin? Ainuttakaan ruuvia hemmo ei ole seinään ruuvannut. Kertaakaan ei ole edes jälkiään siivonnut. Yhteenkään työhön ei ole osallistunut. Jatkuvaa kitinää ja marinaa vaan kaikesta.
Miten tämä koskaan voisi edes ruveta tuntumaan hänen omalta kodiltaan, jos elää täällä kuin passattava vieras. Ei tietenkään! Ei noilla elkeillä!- niin..
Teidän kannattaa muuttaa erilleen ja ehkä seurustella sieltä käsin. Ehkä voit ostaa jonkun muun tekemään (aviomiespalvelu - siellä ei ole aviomiehiä vaan siis muuta) ne hommat joita et pysty. Sun pitää tehdä päätöksiä rohkeasti, ei muut tee sinun puolesta. Jos haluat parantaa elämää! Eikä huonontaa sitä. Onnea jatkoon.
- niin..
niin.. kirjoitti:
Teidän kannattaa muuttaa erilleen ja ehkä seurustella sieltä käsin. Ehkä voit ostaa jonkun muun tekemään (aviomiespalvelu - siellä ei ole aviomiehiä vaan siis muuta) ne hommat joita et pysty. Sun pitää tehdä päätöksiä rohkeasti, ei muut tee sinun puolesta. Jos haluat parantaa elämää! Eikä huonontaa sitä. Onnea jatkoon.
Ja sekin että ootko antanut mahdollisuuden tehdä jotain hommaa. Ettet itse tee ensin liian nopeaan kaikkea ja liikaa. Onko kodissa enemmän sinun tavaraa, ehkä se ei tunnu toisen mielestä hänen kodiltaan. Mutta parempi asua erillään, se tilanne ei parane tuosta.
- Pian yksin
niin.. kirjoitti:
Ja sekin että ootko antanut mahdollisuuden tehdä jotain hommaa. Ettet itse tee ensin liian nopeaan kaikkea ja liikaa. Onko kodissa enemmän sinun tavaraa, ehkä se ei tunnu toisen mielestä hänen kodiltaan. Mutta parempi asua erillään, se tilanne ei parane tuosta.
Olen antanut tehdä = olen pyytänyt apua, olen ehdottanut jotain huushollin parannuksia jne.. Vastaus on olankohautus tai "sinä teet, mitä niitä hehkuttamaan".
Kun tarvitsisin apua vaikka vaan jonkun kamppeen nostamiseen tai kolmatta kättä jonkun pitelemiseen, ei näytä kuuluvan herran toimenkuvaan.
Kodissamme on todellakin enemmän minun kamaani kuin hänen. Eihän miehelläni ollut mitään tuotavaa kuin vaatteensa ja niitäkin nolon vähän ja vanhoja, vähän astioita ja yksi työpöytä tietsikka, kun tähän tuli.
Ei voi tuntua hänen kodiltaan. Ei sitten millään konstilla. Ei tuntuis minunkaan kodilta!
- mousetrap
Olet juhta ja hiiri samassa miehessä.
- hmm.
Ehkä sun pitää keskustella vaimon kanssa mikä suhteessa mättää. Onko teillä omaa suhdetta enää.
- wilma60
Sinä sentää maksat laskut, onhan sekin jotain. Minä naisena mietin myös että mikä on miehen paikka perheessä. Oman mielikuvani mukaan mies on tasavertainen aikuinen vaimon kanssa joka yhdessä kasvattaa lapsia ja hoitaa kotia. Mutta tämäpä onkin sellainen yhtälö että itse en ole sitä pystynyt koskaan toteuttamaan. Tai mieheni (nykyään ex) ulkoisti itsensä täysin kodista ja lasten elämästä. Minä yritin ottaa miehen huomioon; tehdä päivällinen niin että hän pääsee suoraan töistä ruokapöytään meidän seuraan. Mutta joka päivä tulo venyi ja venyi ja ruoka jäähtyi. Ehdottelin että veisi lapsia harrastuksiin ja harrastaisi lasten kanssa jotain mutta aina oli jotain muuta. Joten pikkuhiljaa opimme elämään erillistä elämää; hän töissä ja harrastuksissa, minä kotona kotitöitä tehden ja lapsia kasvattaen. Sittenpä meillä ei ollutkaan enää mitään yhteistä. Mies ei maksanut edes mitään kotiin ja lapsiin liittyviä laskuja joten kun mies yhtenä päivänä ilmoitti löytäneensä elämänsä rakkauden niin siinä se. Tokihan se otti koville mutta olin oppinut elämään yksin lasten knassa eikä meidän elämässä juuri mikään muuttunut kun isä poistui kuvioista. Joten minä en todellakaan osaa vastata siihen mikä on miehen paikka perheessä.
- miksi?
itse enää jaksa olla kiinnostunut suomalaisista naisista. En ole koskaan tavannut ketään naista, joka ei valittaisi. Kun kuuntelee kollegojen puheita, niin ei yhtään harmita elää yksin.
- ?&
Sama täällä naisena. En ottaisi saman katon alle enää miestä asumaan. Kiintiö täynnä. Parisuhdetta takana 30 vuotta.
- juudas1234
Voithan alkaa harrastaa jotain semmosia juttuja mitä voi tehdä ilman perhettä. Saada elämään sisältöä niistä. Kirjojen lukeminen, lenkkeily, pyöräily, valokuvaaminen, pienoismallien rakennus jne. Maksat perheen laskut ja toivot että pärjäävät elämässään siinä missä sinäkin. Kun lapset on täysi-ikäisiä ja lähteneet, vaimon kanssa poikki niin sitten huomaat että ehkä et tarvinnutkaan koko perhettä. Alat taas elämään yksin omaa elämääsi.
- juupajuu............
Siis mä olen äiti (poika 10v) ja mulla on kokemusta kyllä perhe-elämästä.
Tuntuu, että ole tossun alla. Vaadi enemmän, miten niin et nuku naisesi kanssa? Miksi et osaliistu lastesi elämään? Miksi et vaadi, että syötte yhdessä? Miksi et vaadi naiseltasi seuraa ja keskustelua?
Pistä kova kovaa vastaan! Tuo ei kuulosta parisuhteelta, vaan juuri siltä, että sinua pidetään perheessä vain laskujen maksajana. Miksi siedät sitä?
Sori että vastaukseni on vain miksi, miksi, miksi jne. Mutta sun pitää alkaa vaatiin oikeuksias, ei sun muijas sulle niitä tule tarjoomaan. Se on ikävä kyllä totuus!
Toi on tosi törkeetä vittuiluu, että esim. tekee ruuan itelleen ja kahelle muksulle, muttei sulle! Mitä ihmeen käytöstä se on?! Eikö perheen laskujen maksusta saa edes ruokaa? ( peti seuraa?)
Nyt oikeesti laitat homman järjestykseen, eihän tosta muuten mitään tule. - HÄRKÄÄ SARVISTA JA..
NO MENE SINNE LAPSESI HARRASTEISIIN MUKAAN..ÄLÄ OLE LIIAN AIKUINEN..HARRASTELKAA YHDESSÄ PALLOPELEJÄ,,,..LENTTISTÄ,SULKAPALLOA...KESKUSTELKAA------------ÄLÄ JÄÄ SYRJÄÄN!
- Haluton mies mulla
Meillä on juuri näin....Saa mies maksaa edes laskut kun siitä ei muuhun ole..Kyllä olen pyytänyt mukaan vaikka mihin, mutta itse ei halua joten kaivakoon kuvettaan sitten vaan.
- härkää sarvista
Haluton mies mulla kirjoitti:
Meillä on juuri näin....Saa mies maksaa edes laskut kun siitä ei muuhun ole..Kyllä olen pyytänyt mukaan vaikka mihin, mutta itse ei halua joten kaivakoon kuvettaan sitten vaan.
Jassoo....kaunista päivää sinne kuitenkin! http://pariisinpiiperot.files.wordpress.com/2009/09/capturer.jpg?w=448&h=312
- härkää sarvista
Haluton mies mulla kirjoitti:
kaunista päivää...ja jos ei toinen lähde...kengät jalkaan ja muulla joukolla ulkoilemaan http://pariisinpiiperot.files.wordpress.com/2009/09/capturer.jpg?w=448&h=312
- Miehenpuolikas?
Jäkäti jäkläkläkläklääääää...Mistä näitä mulkkuja oikein löytyy. Valivalialoituksia miehiltä joissa ei ole tippaakaan miestä. Kuka ei saa toosaa, kuka ei saa tavata lapsiaan, kuka ei mitäkin. Erotako vai, ollako vai ei, siinäpä vasta kysymys. Kyllä on nykyajan miehet lapatossuja, ainakin näiden kirjoitusten perusteella. Menkää ja pankaa niitä vaimojanne, ai niin, eihän teillä edes seiso......
- Toivoa elämään
Hei!
Ei kuulosta hyvältä tuo perhetilanne. Ehkä siinä ei ole hyvä ole kenelläkään. Tulee mieleeni, että voisi olla hyvä saada ulkopuolista apua tuohon tilanteeseen, jotta saataisiin ihmissuhteet ja sitä kautta perhetilanne kuntoon. Olisi olemassa avioliittoleirejä, joissa olen itsse käynyt ja kokenut hyviksi ja on myös perheasianneuvottelukeskuksia, joissa voi käydä yksin tai yhdessä juttelemassa asiantuntijan kanssa.
Itse olen tarvinnut ja saanut apuja niin avioliittoleireiltä kuin vertaistukiryhmistäkin.
Toivon, että saatte koko perhe uutta uskoa ja halua yhteiseen yritykseen. - mites se olikaan?
Et sanomasi mukaan osallistu mihinkään ja silti perhe-elämä on sulle työtä ja päänsärkyä. Ristiriitaista?
- don_juan
Mulla on kanssa vähän samanlaista ongelmaa.. maksan perheen laskut joudun hoitamaan kummankin asiat palkastani 90% menee siis perheen elättämiseen.. eikä lapsi ole edes minun joudun maksaa lapsen menot jopa silloinkin kun hän menee "oikealle isällensä" ... vietän lapsen kanssa melkein enemmän aikaa kuin aitinsä vien häntä elokuviin puistoihin korkeasaareen ja teemme kaikkea mitä vaan mieleen juolahtaa... Mä ymmärtäisin tilanteen jos olisimme naimisissa ja lapsi olisi meidän yhteinen .. miehen kyllä kuuluu kantaa vastuu ja elättää perheensä mutta kyllä naisen pitäis antaa miehelle myös se mitä se tarvitsee.. Mies on myös esimerkillinen perheen keulakuva mikä ratkaisee hyvin paljon lapsien tulevaisuuden katselmia... toivottavasti saatte asianne sopivasti raiteilleen ettei tule taas yhtä rikkinäistä perhettä... mitä mielestäni on maailmassa ihan liikaa...
- Vapahtaja
Hei!
Elkää perustako perheitä,kun ette osaa niitä hoitaa.Niin maailmasta tulee parempi paikka.Käyttäkää ehkäisyä,kyllä se kutka silläkin lähtee alapäästä. - KaunisNainen35
Otapa käteesi John Graynin kirja: Miehet marsista ja naiset venuksesta. Naisen pistelaskun mukaan olet saanut vain muutaman pisteen sillä, että maksat laskut. Mies kuvittelee saavansa 10 pistettä tuomalla rahaa perheeseen. Tottakai raha on tärkeätä ja sitä tarvitaan. Mutta jos mies ei osaa mitään muuta, niin nainen tuskin on kovin kiitollinen miehen taloudellisesta panostuksesta.
Naisen pistelasku menee toisella tavalla. Nainen antaa sinulle pisteen jokaisesta pienestä huomion osoituksesta ja pienestä teosta. Näistä asioista saat pisteitä, muistat viedä roskiksen, sanot naisellesi säännöllisesti kuinka kaunis ja ihana hän on, tuot joskus kukkia, yllätät naisesi, huolehdit omalta osaltasi lapsista, annat naiselle joskus vapaapäivän lapsista, halaat vaimoasi silloin tällöin, olet aktivinen ja osallistuva, teet pieniä kotitöitä ilman pyytämättä.. tässä oli nyt jotain asioita, mutta ymmärrät varmaan mitä tarkoitan.
Vaimosi on väsynyt ja turhautunut. HÄn kokee olevansa yksin vastuussa kaikesta. On raskasta ympärivuorokautisesti elää toisten tarpeille. Ruuan laitto, siivoaminen, lasten harrastukset, läksyt, kotityöt ja jne. Teidän roolinne ovat vääristyneet ja kumpikin kärsii siitä. Vaimosi on pitää ohjia käsissä. Se on raskasta hänelle, mutta hän ei osaa muuta. Teillä on nyt opettelua siinä, että sinä alat ottaa enemmän vastuuta lapsista ja kodista.Jos vaimosia on kotona, niin on tietysti selvää, että hän tekee pääsääntöisesti kotityöt. Mutta kun sinä tulet töistä, niin voit myös tehdä pieniä kotitöitä ja ennen kaikkea ottaa enemmän vastuuta lapsista.
Jos haluat mielenkiintoisen kirjan luettavaksi, lue Tony Dunderfelt ja parisuhteen kemia.- ..................
On se muutama piste parempi, kuin tuon naisen tilanne, jonka pisteet parisuhteessa näyttävät olevan aikalailla pakkasen puolella kaiken tuon mielenosoituksen ja suoranaisen miehensä hyväksikäytön vuoksi.
Naisen tulisi mitä pikimmin alkaa kerätä niitä pisteitä takaisin, ennen kuin mies todella kyllästyy ja päättää oikeasti lähteä, eikä vain valittaa asiasta netissä.
Asioita, joilla naisen tulisi aloittaa ovat esim:
Lopettaa kaikenlaiset v-mäisyydet, laittaa ruoka valmiiksi miehen tullessa töistä, niin että koko perhe voi ruokailla yhdessä, keksiä hyvä, viekoitteleva tapa saada miehensä pois sohvalta ja takaisin samaan sänkyyn kanssaan, sanoa miehelleen säännöllisesti kuinka komea, turvallinen ja ihana tämä on.
Siinä joitain ajatuksia.
- sössössööö
mene kuule taputtamaan pyllylle kun vaimosi häärää, saat ehkä muutakin kuin vain maksaa laskut
- Totuuden jyväsiä
Jätä yövalvomiset niin päänsärkysikin paranee.Toisaalta rahoitus,elätys kuuluvat perheenpäälle ts.olet työsi kautta heidän elämänsä ja elämäntapansa rahoittaja.Vaikka julkisuudessa ei pajoakaan puhuta ovat nainen,perhe ja lapset kulutuksen keskipisteitä.joten ilman heitä olisi Kataisenkin hallitus perikadossa ts,konkurssikypsä.Joten mies nosta pääsi ja käy ylpeänä naisesi viereen nukkumaan,sillä nyt tiedät velvotteesi ja yhteiskunnallisen tehtäväsi.
tjaa.mahdatko olla jonkun venakon kans naimisissa joka on saanut suomi äijjän satimeen.no,siinäpähän maksat.
- Syys-Keiju
Et ole selvästikään kasvanut aikuiseksi.Mies on perheen pää.Jos mies ei ole mies perheessä,niin koko perheesi kärsii.Haluatko siis sitä että koko perheesi kärsii vuoksesi?? Jos vastaat myöntävästi olisi ihanteellista silloin että eroisitte.Vaimoparkasi on ansainnut jotain paljon paljon parempaa.Siis:RAKKAUTTA.Koska et pysty sitä hänelle antamaan,niin anna hänelle vapaus mennä ja tulla----tai siis mennä!!
- Ei ole
Ei ole pakko perhe-elämää viettää. Avioero on monta kertaa ihan hyvä vaihtoehto. Jokaisella suhteella on aikansa. Varmaan löydät lastesi kanssakin enemmän yhteistä sen jälkeen kun olet ottanut etäisyyttä nykyiseen perheesi.
- Muhkurainen baana.
Heh, hauska oli kirjoituksesi, minä yksinhuoltaja äitinä voisin sanoa aivan samaa, mutten sano. Osallistun lasteni asioihin ja harrastuksiin, itsestänihän se on kiinni. (sinun kohdallasi myös)
Mitäs et ruokaile yhdessä, tai katso telkkua yhdessä? Kuulostat sangen vaikealta ihmiseltä, joka VAIN OSAA VALITTAA. Ennen pitkää, sinulla ei ole enää sitä mitä voi perheeksi kutsua......
Mutta ole sitten onnellinen itse valitsemallasi tiellä. Se on kivinen.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1103590
- 633216
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832523
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422144- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706