Treffeille työttömän Naisen kanssa

TyötöN tyttö

Monesti täällä pohdiskellaan sitä, että lähtisikö nainen työttömän miehen kanssa treffeille, saatikka suhteeseen.

Mitäs kun tilanne on toisinpäin?

Olen alle 30-vuotias lapseton nainen, ikäni tehnyt töitä.
Nyt jäin työttömäksi työnantajan tehdessä ylläri-konkurssin.

Oikeastaan en osaa stressata tästä tilanteesta, ainakaan vielä, noin niinkuin taloudellisessa merkityksessä. Vaikken työllistyisikään heti uudelleen, liiton rahoillakin elän samanveroisesti kuin esim. kaupan alan työntekijä.

Asia mikä mua tällä hetkellä mietityttää, on markkina-arvoni laskeminen sinkku-maailmassa.
Olen loisteliasta tyttöystävämateriaalia, mutta nyt olen työtön. Työtön!

Jos laitan profiiliini (sikäli mikäli sen ikinä uudelleen asetan käyttöön) tiedon, että olen työtön, ei taida pärstäkerroinkaan edesauttaa löytämään kumppania :))

Itse voisin tässäkin tilanteessa seurustella työttömän miehen kanssa, mutta ehkä eniten siinä pelottaisi se mahdollisuus, että on liikaa yhteistä aikaa.

Mitä noin yleisesti miesten mielipide tällaisesta tilanteesta on?

95

3045

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Grimmix

En koskaan alkaisi treffailemaan työtöntä, mutta en myöskään lopettaisi suhdetta jos seurustelukumppani jäisi työttömäksi. Työ/opiskelu on ehdoton edellytys. Jos olisin itse työtön, niin ehkä sitten...

• hoho.......

Mikäs siinä jos haluaa seurustella toisen työllisyystilanteen kanssa eikä itse ihmisen.

• Poikamieskö?

Onnettomia rääpäleitä, mikä sen takaa että molemmat olisivat yhtä aikaa työttöminä. Pätkätöiden aikakautena voi olla lyhyitä aikoja jolloin ei ole töitä.

• ex-työtön

Ihan sama minulla, uutta suhdetta en aloittaisi työttömän kanssa mutta jos oltaisiin jo yhdessä kun toinen jää työttömäksi, silloin selvitään siitä yhdessä.

Ei ole mitään järkeä ottaa riskiä ja aloittaa mitään työttömän kanssa. Työttömyys on ihmiselle niin suuri rasite ettei sitä taakkaa halua tuntemattoman kanssa ruveta jakamaan.

• xd
        ex-työtön kirjoitti:

Ihan sama minulla, uutta suhdetta en aloittaisi työttömän kanssa mutta jos oltaisiin jo yhdessä kun toinen jää työttömäksi, silloin selvitään siitä yhdessä.

Ei ole mitään järkeä ottaa riskiä ja aloittaa mitään työttömän kanssa. Työttömyys on ihmiselle niin suuri rasite ettei sitä taakkaa halua tuntemattoman kanssa ruveta jakamaan.

Voi elämän kevät, mitä sontaa !

• voi elämän kevät
        xd kirjoitti:

Voi elämän kevät, mitä sontaa !

...mikä kommentti! Osta aivot jostain.

• älytöntä
        hoho....... kirjoitti:

Mikäs siinä jos haluaa seurustella toisen työllisyystilanteen kanssa eikä itse ihmisen.

Ei työllisyystilanteen kanssa voi seurustella

• TyötöN tyttö

Voisitko vielä perustella, miksi se saattaisi muuttaa tilanteen, jos sinä itsekin olisit työtön? :)

Esim omalla kohdallani taloudellinen tilanteeni ei hetkeen muuttuisi pahasti huonompaan, vaikka työttömyyteni jatkuisi. Tai jatkuukin, koska ajattelin lähteä vähän kouluttautumaan lisää :)
      Eli siis voiko vastauksestasi jotenkin päätellä, että työtöntä ei tapailla siksi, että pelkäät hänen käyvän sinulle kalliiksi?

• Itseäni ei ainakaan häiritsisi moinen, jos nainen kuitenkin yrittää kovasti löytää uutta työtä häntä elättämään. Ihme inisijöitä täällä palstoillakin riittää.

Ei työpaikan menetys ole välttämättä naisesta kiinni ollenkaan niin miksi nykyinen/tuleva kumppaninne ei voisi olla ihan hyvin ollut työtönkin juuri ennen teidän löytämistänne? Eikö työllistyminen muka onnistuisi suhteen aikana vai mitä oikein pelkäätte? Itse tosin tunnen muutaman työttömän sukulaisen joka jäänyt ihan omasta laiskuudestaan työttömäksi...

• ex-työtön

Minä ainakin pelkäisin sitä, että vaikka toinen sanoo jääneensä työttömäksi ilman omaa syytään ja sanoo etsivänsä ahkerasti uutta työtä, en voi tietää onko se totta.

Eri asia tietysti jos ollaan oltu kavereita pitkään ja tietää että toinen osaa hoitaa asiansa. Silloin voisi aloittaa seurustelun vaikka toinen olisikin sillä hetkellä työtön. Mutta jos ihmistä ei tunne kovin hyvin niin silloin tuo työttömyys pistää miettimään.

• mitmit
        ex-työtön kirjoitti:

Minä ainakin pelkäisin sitä, että vaikka toinen sanoo jääneensä työttömäksi ilman omaa syytään ja sanoo etsivänsä ahkerasti uutta työtä, en voi tietää onko se totta.

Eri asia tietysti jos ollaan oltu kavereita pitkään ja tietää että toinen osaa hoitaa asiansa. Silloin voisi aloittaa seurustelun vaikka toinen olisikin sillä hetkellä työtön. Mutta jos ihmistä ei tunne kovin hyvin niin silloin tuo työttömyys pistää miettimään.

Miten ylpääsä voi olla varma mistään, mitä toinen on luritellut.

• ex-työtön
        mitmit kirjoitti:

Miten ylpääsä voi olla varma mistään, mitä toinen on luritellut.

Työttömyys on epäilyttävää ja pistää miettimään enemmän kuin se, jos joku sanoo olevansa töissä kirjakaupassa tai pyörittävänsä omaa yritystä. Noihin juttuihin ei tarvitse yleensä pelätä olevan negatiivisia syitä, mutta työttömyyteen voi olla.

• ex-työtön kirjoitti:

Työttömyys on epäilyttävää ja pistää miettimään enemmän kuin se, jos joku sanoo olevansa töissä kirjakaupassa tai pyörittävänsä omaa yritystä. Noihin juttuihin ei tarvitse yleensä pelätä olevan negatiivisia syitä, mutta työttömyyteen voi olla.

Työttömyyteen harvoin liittyy mitään tahallista syytä, ellei tapaile esim. ex-siivoojaa eli ns. roskaduuneja tekevää porukkaa.

Kun rajaat kaikki vain ensimmäisen asteen koulutuksen käyneet pois niin siitä löytyy ihan takuulla töihin haluavaa porukkaa.

• ex-työtön
        mikk86 kirjoitti:

Työttömyyteen harvoin liittyy mitään tahallista syytä, ellei tapaile esim. ex-siivoojaa eli ns. roskaduuneja tekevää porukkaa.

Kun rajaat kaikki vain ensimmäisen asteen koulutuksen käyneet pois niin siitä löytyy ihan takuulla töihin haluavaa porukkaa.

"Työttömyyteen harvoin liittyy mitään tahallista syytä"

Miten usein on "harvoin"? Kyllä työttömien joukosta löytyy myös laiskoja, mielenterveysongelmien vuoksi työkyvyttömiä, muuten vain saamattomia ym. Mitkään noista ominaisuuksista eivät ole miellyttäviä kun etsii uutta kumppania. Työssäkäynti on aika varma osoitus siitä, että on ainakin jossain määrin mukana tämän maailman menossa. Työttömyys voi tarkoittaa että ei ole.

Työttömyys on ongelma myös siksi, että pitkittyessään se vie valtavasti energiaa ja huonontaa kovasti henkistä ja aineellista elämänlaatua. Esimerkiksi korkeasti koulutetut työttömät masentuvat ja turhautuvat tehdessään pätkätöitä siivoojana. He haluavat töihin mutta nimenomaan oman alansa töihin. Mitäs sitten jos niitä ei olekaan tarjolla?

• ex-työtön kirjoitti:

"Työttömyyteen harvoin liittyy mitään tahallista syytä"

Miten usein on "harvoin"? Kyllä työttömien joukosta löytyy myös laiskoja, mielenterveysongelmien vuoksi työkyvyttömiä, muuten vain saamattomia ym. Mitkään noista ominaisuuksista eivät ole miellyttäviä kun etsii uutta kumppania. Työssäkäynti on aika varma osoitus siitä, että on ainakin jossain määrin mukana tämän maailman menossa. Työttömyys voi tarkoittaa että ei ole.

Työttömyys on ongelma myös siksi, että pitkittyessään se vie valtavasti energiaa ja huonontaa kovasti henkistä ja aineellista elämänlaatua. Esimerkiksi korkeasti koulutetut työttömät masentuvat ja turhautuvat tehdessään pätkätöitä siivoojana. He haluavat töihin mutta nimenomaan oman alansa töihin. Mitäs sitten jos niitä ei olekaan tarjolla?

"Miten usein on "harvoin"? Kyllä työttömien joukosta löytyy myös laiskoja, mielenterveysongelmien vuoksi työkyvyttömiä, muuten vain saamattomia ym"
        On tietenkin totta että jotkin ihmiset työttömistä ovat työttömiä omasta tahdosta, varsinkin matalan palkan aloilla. (Mutta on niitä korkeammin koulutettujakin joita ei nappaa)

"Työssäkäynti on aika varma osoitus siitä, että on ainakin jossain määrin mukana tämän maailman menossa. Työttömyys voi tarkoittaa että ei ole."
        Mutta ei se ole 100% varmaa. Kaverinikin sai tyttöystävän vaikka oli työttömänä ja kas niin kuukausi myöhemmin aloitti duunit raksalla.

"Esimerkiksi korkeasti koulutetut työttömät masentuvat ja turhautuvat tehdessään pätkätöitä siivoojana."
        Niinpä, ja oikea ratkaisu on sitten jättää ne oman onnensa nojaan kun eivät kelpaa suhteeseen.

• ex-työtön
        mikk86 kirjoitti:

"Miten usein on "harvoin"? Kyllä työttömien joukosta löytyy myös laiskoja, mielenterveysongelmien vuoksi työkyvyttömiä, muuten vain saamattomia ym"
        On tietenkin totta että jotkin ihmiset työttömistä ovat työttömiä omasta tahdosta, varsinkin matalan palkan aloilla. (Mutta on niitä korkeammin koulutettujakin joita ei nappaa)

"Työssäkäynti on aika varma osoitus siitä, että on ainakin jossain määrin mukana tämän maailman menossa. Työttömyys voi tarkoittaa että ei ole."
        Mutta ei se ole 100% varmaa. Kaverinikin sai tyttöystävän vaikka oli työttömänä ja kas niin kuukausi myöhemmin aloitti duunit raksalla.

"Esimerkiksi korkeasti koulutetut työttömät masentuvat ja turhautuvat tehdessään pätkätöitä siivoojana."
        Niinpä, ja oikea ratkaisu on sitten jättää ne oman onnensa nojaan kun eivät kelpaa suhteeseen.

Ei ole 100 % varmaa, mutta todennäköisempää on että työtön on syrjäytynyt tai syrjäytymässä yhteiskunnasta, kuin työssä käyvä.

"Niinpä, ja oikea ratkaisu on sitten jättää ne oman onnensa nojaan kun eivät kelpaa suhteeseen."

Aivan, se on oikea ratkaisu, jos ei nyt nimenomaan ole etsimässä draamaa ja vaikeuksia omaankin elämäänsä. Miksi kukaan haluaisi sitä tehdä?

Jokainen voi tietenkin aloittaa seurustelun työttömän kanssa, mutta ei ole mitään syytä kritisoida niitä jotka eivät halua. Työttömyys, varsinkin pitkäaikaistyöttömyys, on niin valtava taakka, että ei moni halua auttaa vierasta ihmistä kantamaan sitä.

• 4+3
        ex-työtön kirjoitti:

Ei ole 100 % varmaa, mutta todennäköisempää on että työtön on syrjäytynyt tai syrjäytymässä yhteiskunnasta, kuin työssä käyvä.

"Niinpä, ja oikea ratkaisu on sitten jättää ne oman onnensa nojaan kun eivät kelpaa suhteeseen."

Aivan, se on oikea ratkaisu, jos ei nyt nimenomaan ole etsimässä draamaa ja vaikeuksia omaankin elämäänsä. Miksi kukaan haluaisi sitä tehdä?

Jokainen voi tietenkin aloittaa seurustelun työttömän kanssa, mutta ei ole mitään syytä kritisoida niitä jotka eivät halua. Työttömyys, varsinkin pitkäaikaistyöttömyys, on niin valtava taakka, että ei moni halua auttaa vierasta ihmistä kantamaan sitä.

Työttömyys, edes pitkäaikais- sellainen, ei ole välttämättä valtava taakka, jos sitä ei sellaisena ota. Monen ihmisen identiteetti ja omanarvontunto ovat rakentuneet aivan liiaksi työnteon varaan. Elämässä on muitakin asioita ja arvoja kuin työ, vaikka se ihan tärkeä asia onkin.

Työttömyysajan voi käyttää kaikenlaiseen hauskaan ja hyödylliseen, monenlaiseen itsensä kehittämiseen, kenties sellaisiinkin juttuihin joihin ei ole aikaa silloin kun on töissä. Eikä kaikki tekeminen edes hirveästi maksa.
        Se on siis omasta asenteesta kiinni, käyttääkö ajan edukseen vai alkaako esim. rypeä itsesäälissä.

Olen itsekin ollut muutaman kerran työttömänä, sekä vasten tahtoani että myös vapaaehtoisesti (työttömyys voi olla vähäksi aikaa parempi vaihtoehto kuin työ joka tekee sairaaksi). Eikä ole kyllä tullut mieleenikään, että olisin ollut sen takia jollekin epätoivottava kumppani. Olenhan minä sama ihminen sekä työssäkäyvänä että työttömänä.

Ja jos joku ei haluaisi minua työttömyyden vuoksi, niin voinpa vain todeta, ettei ole arvoiseni mies. :)

• ex-työtön
        4+3 kirjoitti:

Työttömyys, edes pitkäaikais- sellainen, ei ole välttämättä valtava taakka, jos sitä ei sellaisena ota. Monen ihmisen identiteetti ja omanarvontunto ovat rakentuneet aivan liiaksi työnteon varaan. Elämässä on muitakin asioita ja arvoja kuin työ, vaikka se ihan tärkeä asia onkin.

Työttömyysajan voi käyttää kaikenlaiseen hauskaan ja hyödylliseen, monenlaiseen itsensä kehittämiseen, kenties sellaisiinkin juttuihin joihin ei ole aikaa silloin kun on töissä. Eikä kaikki tekeminen edes hirveästi maksa.
        Se on siis omasta asenteesta kiinni, käyttääkö ajan edukseen vai alkaako esim. rypeä itsesäälissä.

Olen itsekin ollut muutaman kerran työttömänä, sekä vasten tahtoani että myös vapaaehtoisesti (työttömyys voi olla vähäksi aikaa parempi vaihtoehto kuin työ joka tekee sairaaksi). Eikä ole kyllä tullut mieleenikään, että olisin ollut sen takia jollekin epätoivottava kumppani. Olenhan minä sama ihminen sekä työssäkäyvänä että työttömänä.

Ja jos joku ei haluaisi minua työttömyyden vuoksi, niin voinpa vain todeta, ettei ole arvoiseni mies. :)

Riippuu millaista työtä tekee. Jos istuu kaupan kassalla, eipä moni rakenna identiteettiään sen työn varaan. Mutta on olemassa töitä joita ei tehdä vain siksi että saisi laskut maksettua. Silloin tuo itsensä kehittäminen työttömyysaikana on mahdotonta, koska kehittyminen vaatisi sen työpaikan. Jotkut tekevät työtä joka on osa heidän minuuttaan, ei sitä omanarvontuntoa silloin voi rakentaa liikaa työpaikan varaan.

Sinulla ilmeisesti on ollut siitä onnellinen tilanne että olet voinut huviksesi jäädä työttömäksi ilman pelkoa siitä että et saisi uutta työpaikkaa. Mutta jos vaikka pitkään opikellut ihminen jää työttömäksi valmistumisen jälkeen, siitä on leikki kaukana. Aivan turha tulla silloin selittämään mitään positiivisesta asenteesta. Kun voi käydä niin että on opiskellut vuosikausia mieleistä alaa ja kituuttanut opintotuella, ja sitten huomaa että on aivan mahdollista että joutuu lopun ikäänsä tekemään huonopalkkaisia pätkätöitä, ja vieläpä sellaista työtä jota vihaa niin paljon että on aivan sairas työhön lähtiessä.

Tuollaisessa tilanteessa on ainakin minusta paljon terveempää olla vihainen ja katkera kuin hilpeän välinpitämätön. Ja siksi en haluaisi työttömän kanssa seurustella. Koska olen kiinnostunut ihmisistä jotka hakeutuvat itselleen merkitykselliseen työhön, ja nämä ihmiset luonnollisesti ovat huonoa seuraa työttömänä ollessaan. Kuten minäkin olin.

• 4+3
        ex-työtön kirjoitti:

Riippuu millaista työtä tekee. Jos istuu kaupan kassalla, eipä moni rakenna identiteettiään sen työn varaan. Mutta on olemassa töitä joita ei tehdä vain siksi että saisi laskut maksettua. Silloin tuo itsensä kehittäminen työttömyysaikana on mahdotonta, koska kehittyminen vaatisi sen työpaikan. Jotkut tekevät työtä joka on osa heidän minuuttaan, ei sitä omanarvontuntoa silloin voi rakentaa liikaa työpaikan varaan.

Sinulla ilmeisesti on ollut siitä onnellinen tilanne että olet voinut huviksesi jäädä työttömäksi ilman pelkoa siitä että et saisi uutta työpaikkaa. Mutta jos vaikka pitkään opikellut ihminen jää työttömäksi valmistumisen jälkeen, siitä on leikki kaukana. Aivan turha tulla silloin selittämään mitään positiivisesta asenteesta. Kun voi käydä niin että on opiskellut vuosikausia mieleistä alaa ja kituuttanut opintotuella, ja sitten huomaa että on aivan mahdollista että joutuu lopun ikäänsä tekemään huonopalkkaisia pätkätöitä, ja vieläpä sellaista työtä jota vihaa niin paljon että on aivan sairas työhön lähtiessä.

Tuollaisessa tilanteessa on ainakin minusta paljon terveempää olla vihainen ja katkera kuin hilpeän välinpitämätön. Ja siksi en haluaisi työttömän kanssa seurustella. Koska olen kiinnostunut ihmisistä jotka hakeutuvat itselleen merkitykselliseen työhön, ja nämä ihmiset luonnollisesti ovat huonoa seuraa työttömänä ollessaan. Kuten minäkin olin.

Niin no, nuo asiat voi tietysti mieltää eri tavoin, eivätkä esim. identeetin tai minuuden käsitteetkään ihan yksiselitteisiä ole. Tarkoitin alunperin sitä, että on olemassa ihmisiä, joille työ ja työssäkäyminen sinänsä on niin tärkeää, että heidän lähes tulkoon koko maailmansa romahtaa työttömyyden myötä - siis riippumatta siitä mitä työtä tekevät. Ehkä se liittyy johonkin kunnon ihmisen tai kunnon kansalaisen identiteettin, tai luterilaiseen ajattelutapaan kenties. Tai hyvin suorituskeskeiseen arvomaailmaan ja ihmiskuvaan. En osaa sanoa.

Totta kai työn ja työttömyyden vaikutus ihmiseen on erilainen riippuen siitä, tekeekö omaa kutsumustyötään tai sellaista työtä, jossa toteuttaa itseään todella kokonaisvaltaisesti, vai tekeekö vain jotain duunia saadakseen laskut maksettua ja leipää pöytään. Tämä lienee itsestään selvää.

Mutta tekee sitten mitä tahansa työtä tai mistä tahansa syystä, niin työ ei koskaan olo koko elämä kuitenkaan. Jos siltä tuntuu, niin sitten kyllä jossain mättää. :) Tuolla itsensä kehittämisellä tarkoitin myös (ja ennen kaikkea) asioita, jotka eivät liity omaan työhön. Maailma on täynnä erilaisia asioita ja jokaiselle löytyy varmaan jotain itseä kiinnostavaa.

"Sinulla ilmeisesti on ollut siitä onnellinen tilanne että olet voinut huviksesi jäädä työttömäksi ilman pelkoa siitä että et saisi uutta työpaikkaa."

Ei itse asiassa ollut enkä jäänyt huvikseni, vaan terveyteni ja itsekunniotukseni takia. Enkä saanut aivan mieleistäni uutta työtä, mutta paremman kuitenkin mitä entinen. Itselleni se kaikkein merkityksellisin ja omin työ sattuu olemaan niin marginaalista alaa, että sillä on vaikea tässä maassa itseään elättää, ainakaan kokonaan. :(

"Tuollaisessa tilanteessa on ainakin minusta paljon terveempää olla vihainen ja katkera kuin hilpeän välinpitämätön."

Totta kai vihaisuus ja katkeruus ovat luonnollisia reaktioita erilaisiin vastoinkäymisiin. Samoin masennus ja ahdistus. Olen itsekin käynyt läpi nuo kaikki, tosin enemmän liittyen muihin asioihin kuin työttömyyteen. Mutta jos niihin jää kohtuuttoman pitkäksi aikaa kiinni, niin siinä vahingoittaa vain itseään turhaan. Niistä pääsee kyllä yli jos haluaa, joko yksin tai muiden tuella.

Enkä tarkoittanut mitään hilpeää välinpitämättömyyttä, vaan sitä että kiinnittää huomiota myös niihin positiivisiin asioihin, joita elämässä aina kuitenkin on. :)

Niin ja tuli vielä mieleeni, etä jos työ on itselle jonkinlainen kutsumus tai elämäntapa, niin silloinhan sille itsensä toteuttamiselle nimenomaan luulisi löytyvän keinoja myös ansiotyön ulkopuolelta.

• ex-työtön
        4+3 kirjoitti:

Niin no, nuo asiat voi tietysti mieltää eri tavoin, eivätkä esim. identeetin tai minuuden käsitteetkään ihan yksiselitteisiä ole. Tarkoitin alunperin sitä, että on olemassa ihmisiä, joille työ ja työssäkäyminen sinänsä on niin tärkeää, että heidän lähes tulkoon koko maailmansa romahtaa työttömyyden myötä - siis riippumatta siitä mitä työtä tekevät. Ehkä se liittyy johonkin kunnon ihmisen tai kunnon kansalaisen identiteettin, tai luterilaiseen ajattelutapaan kenties. Tai hyvin suorituskeskeiseen arvomaailmaan ja ihmiskuvaan. En osaa sanoa.

Totta kai työn ja työttömyyden vaikutus ihmiseen on erilainen riippuen siitä, tekeekö omaa kutsumustyötään tai sellaista työtä, jossa toteuttaa itseään todella kokonaisvaltaisesti, vai tekeekö vain jotain duunia saadakseen laskut maksettua ja leipää pöytään. Tämä lienee itsestään selvää.

Mutta tekee sitten mitä tahansa työtä tai mistä tahansa syystä, niin työ ei koskaan olo koko elämä kuitenkaan. Jos siltä tuntuu, niin sitten kyllä jossain mättää. :) Tuolla itsensä kehittämisellä tarkoitin myös (ja ennen kaikkea) asioita, jotka eivät liity omaan työhön. Maailma on täynnä erilaisia asioita ja jokaiselle löytyy varmaan jotain itseä kiinnostavaa.

"Sinulla ilmeisesti on ollut siitä onnellinen tilanne että olet voinut huviksesi jäädä työttömäksi ilman pelkoa siitä että et saisi uutta työpaikkaa."

Ei itse asiassa ollut enkä jäänyt huvikseni, vaan terveyteni ja itsekunniotukseni takia. Enkä saanut aivan mieleistäni uutta työtä, mutta paremman kuitenkin mitä entinen. Itselleni se kaikkein merkityksellisin ja omin työ sattuu olemaan niin marginaalista alaa, että sillä on vaikea tässä maassa itseään elättää, ainakaan kokonaan. :(

"Tuollaisessa tilanteessa on ainakin minusta paljon terveempää olla vihainen ja katkera kuin hilpeän välinpitämätön."

Totta kai vihaisuus ja katkeruus ovat luonnollisia reaktioita erilaisiin vastoinkäymisiin. Samoin masennus ja ahdistus. Olen itsekin käynyt läpi nuo kaikki, tosin enemmän liittyen muihin asioihin kuin työttömyyteen. Mutta jos niihin jää kohtuuttoman pitkäksi aikaa kiinni, niin siinä vahingoittaa vain itseään turhaan. Niistä pääsee kyllä yli jos haluaa, joko yksin tai muiden tuella.

Enkä tarkoittanut mitään hilpeää välinpitämättömyyttä, vaan sitä että kiinnittää huomiota myös niihin positiivisiin asioihin, joita elämässä aina kuitenkin on. :)

Niin ja tuli vielä mieleeni, etä jos työ on itselle jonkinlainen kutsumus tai elämäntapa, niin silloinhan sille itsensä toteuttamiselle nimenomaan luulisi löytyvän keinoja myös ansiotyön ulkopuolelta.

"Totta kai työn ja työttömyyden vaikutus ihmiseen on erilainen riippuen siitä, tekeekö omaa kutsumustyötään tai sellaista työtä, jossa toteuttaa itseään todella kokonaisvaltaisesti, vai tekeekö vain jotain duunia saadakseen laskut maksettua ja leipää pöytään. Tämä lienee itsestään selvää."

Minun ei varmaan kannattaisi sitten kirjoittaa mitään kun kommenttini ovat niin itsestään selviä.

"Ei itse asiassa ollut enkä jäänyt huvikseni, vaan terveyteni ja itsekunniotukseni takia."

Juuri tätä tarkoitin, kun sanoin että olet jäänyt huviksesi työttömäksi. Joidenkin on pakko tehdä vihaamaansa työtä koska rahat eivät muuten riitä ja työttömyyttä on takana niin paljon ettei sitä voi sietää enää. Ja sitten kun on niin vaikea saada edes sitä vastenmielistä työtä...

"Enkä tarkoittanut mitään hilpeää välinpitämättömyyttä, vaan sitä että kiinnittää huomiota myös niihin positiivisiin asioihin, joita elämässä aina kuitenkin on. :)"

Tässäkin kohdassa, juuri tuota asennetta tarkoitin hilpeällä välinpitämättömyydellä. Ei työttömyys ole hyvä asia, siitä ei pidä etsiä hyviä puolia, vaan siitä pitää pyrkiä pois sen sijaan että tekisi olonsa mukavaksi.

Jos työ on kutsumus ja elämäntapa eikä sitä työtä saa, se tarkoittaa että ei ole tarpeeksi hyvä siinä. Ehdottomasti identiteettikriisin paikka.

• 4+3
        ex-työtön kirjoitti:

"Totta kai työn ja työttömyyden vaikutus ihmiseen on erilainen riippuen siitä, tekeekö omaa kutsumustyötään tai sellaista työtä, jossa toteuttaa itseään todella kokonaisvaltaisesti, vai tekeekö vain jotain duunia saadakseen laskut maksettua ja leipää pöytään. Tämä lienee itsestään selvää."

Minun ei varmaan kannattaisi sitten kirjoittaa mitään kun kommenttini ovat niin itsestään selviä.

"Ei itse asiassa ollut enkä jäänyt huvikseni, vaan terveyteni ja itsekunniotukseni takia."

Juuri tätä tarkoitin, kun sanoin että olet jäänyt huviksesi työttömäksi. Joidenkin on pakko tehdä vihaamaansa työtä koska rahat eivät muuten riitä ja työttömyyttä on takana niin paljon ettei sitä voi sietää enää. Ja sitten kun on niin vaikea saada edes sitä vastenmielistä työtä...

"Enkä tarkoittanut mitään hilpeää välinpitämättömyyttä, vaan sitä että kiinnittää huomiota myös niihin positiivisiin asioihin, joita elämässä aina kuitenkin on. :)"

Tässäkin kohdassa, juuri tuota asennetta tarkoitin hilpeällä välinpitämättömyydellä. Ei työttömyys ole hyvä asia, siitä ei pidä etsiä hyviä puolia, vaan siitä pitää pyrkiä pois sen sijaan että tekisi olonsa mukavaksi.

Jos työ on kutsumus ja elämäntapa eikä sitä työtä saa, se tarkoittaa että ei ole tarpeeksi hyvä siinä. Ehdottomasti identiteettikriisin paikka.

"Minun ei varmaan kannattaisi sitten kirjoittaa mitään kun kommenttini ovat niin itsestään selviä."

Tarkoitukseni oli vain sanoa, että olet siinä täysin oikeassa ja että olen kanssasi samaa mieltä. :)

"Joidenkin on pakko tehdä vihaamaansa työtä koska rahat eivät muuten riitä ja työttömyyttä on takana niin paljon ettei sitä voi sietää enää"

On totta että joskus on valittava kahdesta pahasta vähemmän paha. Mutta kaikki eivät silti valitse siinäkään tilanteessa samoin. Itselleni terveys on aina kaikkein tärkein, tärkeämpää kuin työ. Mutta ilmeisesti joillekin työttömyys on pahempaa kuin esim. jokin krooninen, kivullias sairaus tai jopa sairastuminen syöpään? Siltä se ainakin joskus kuulostaa. :( Itseni on sitä vaikea käsittää.

Jotkut myös kärvistelevät vihaamassaan työssä, koska eivät voi luopua yhtään elintasostaan, vaikka siihen olisi varaa. Tämäkin on tietoinen valinta. Samoin se, jos ei ylpeyttään nöyrry hakemaan esim. taloudellista apua. Tietenkin jotkut kärvistelevät ihan minimituloilla, että saavat edes ruokaa pöytään. Heidän tilanteensa on tietenkin kaikkein pahin.

Enkä nyt ylipäätään halua väheksyä kenenkään tilannetta tai ahdistusta. Aika helvetillistähän se monella on.

"Tässäkin kohdassa, juuri tuota asennetta tarkoitin hilpeällä välinpitämättömyydellä. Ei työttömyys ole hyvä asia, siitä ei pidä etsiä hyviä puolia, vaan siitä pitää pyrkiä pois sen sijaan että tekisi olonsa mukavaksi."

Työ ei ole synonyymi elämälle. Työ ei ole koko elämä. Tätä minä olen koko ajan yrittänyt sanoa. Eli työttömyys ei tarkoita sitä, että elämässä ei olisi mitään hyvää. Työttömyydestä voi pyrkiä pois, vaikka nauttisikin muista asioista elämässä. Se todennäköisesti jopa helpottaa työn löytymistä. :)

"Jos työ on kutsumus ja elämäntapa eikä sitä työtä saa, se tarkoittaa että ei ole tarpeeksi hyvä siinä."

Voi olla näinkin, mutta syitä voi olla muitakin. Esim. itselleni on tullut hiukan rajoitteita siitä, että en halua olla julkisuudessa. Se on siis luonteeseen liittyvä juttu.

• työtön nainen
        4+3 kirjoitti:

"Minun ei varmaan kannattaisi sitten kirjoittaa mitään kun kommenttini ovat niin itsestään selviä."

Tarkoitukseni oli vain sanoa, että olet siinä täysin oikeassa ja että olen kanssasi samaa mieltä. :)

"Joidenkin on pakko tehdä vihaamaansa työtä koska rahat eivät muuten riitä ja työttömyyttä on takana niin paljon ettei sitä voi sietää enää"

On totta että joskus on valittava kahdesta pahasta vähemmän paha. Mutta kaikki eivät silti valitse siinäkään tilanteessa samoin. Itselleni terveys on aina kaikkein tärkein, tärkeämpää kuin työ. Mutta ilmeisesti joillekin työttömyys on pahempaa kuin esim. jokin krooninen, kivullias sairaus tai jopa sairastuminen syöpään? Siltä se ainakin joskus kuulostaa. :( Itseni on sitä vaikea käsittää.

Jotkut myös kärvistelevät vihaamassaan työssä, koska eivät voi luopua yhtään elintasostaan, vaikka siihen olisi varaa. Tämäkin on tietoinen valinta. Samoin se, jos ei ylpeyttään nöyrry hakemaan esim. taloudellista apua. Tietenkin jotkut kärvistelevät ihan minimituloilla, että saavat edes ruokaa pöytään. Heidän tilanteensa on tietenkin kaikkein pahin.

Enkä nyt ylipäätään halua väheksyä kenenkään tilannetta tai ahdistusta. Aika helvetillistähän se monella on.

"Tässäkin kohdassa, juuri tuota asennetta tarkoitin hilpeällä välinpitämättömyydellä. Ei työttömyys ole hyvä asia, siitä ei pidä etsiä hyviä puolia, vaan siitä pitää pyrkiä pois sen sijaan että tekisi olonsa mukavaksi."

Työ ei ole synonyymi elämälle. Työ ei ole koko elämä. Tätä minä olen koko ajan yrittänyt sanoa. Eli työttömyys ei tarkoita sitä, että elämässä ei olisi mitään hyvää. Työttömyydestä voi pyrkiä pois, vaikka nauttisikin muista asioista elämässä. Se todennäköisesti jopa helpottaa työn löytymistä. :)

"Jos työ on kutsumus ja elämäntapa eikä sitä työtä saa, se tarkoittaa että ei ole tarpeeksi hyvä siinä."

Voi olla näinkin, mutta syitä voi olla muitakin. Esim. itselleni on tullut hiukan rajoitteita siitä, että en halua olla julkisuudessa. Se on siis luonteeseen liittyvä juttu.

Todella viisasta pohdiskelua. Kiitos siitä!

• ex-työtön
        4+3 kirjoitti:

Minulla työttömyys kyllä vaikutti niin kovasti, että se sammutti kaiken elämänilon. Sen takia suhtaudun epäluuloisesti työttömiin, koska oletan että työttömyydellä on suuri vaikutus myös muihin, vaikkei ehkä olekaan. Olisi myös ikävää seurustella työttömän kanssa, koska se muistuttaisi jatkuvasti siitä miten kurjaa itsellä joskus oli. Ja kenties tulee joskus taas olemaan.

"Työttömyydestä voi pyrkiä pois, vaikka nauttisikin muista asioista elämässä. Se todennäköisesti jopa helpottaa työn löytymistä. :)"

No, itse sain työpaikan vaikka olin epätoivon vuoksi aika aggressiivinen työnhakija. Mutta kukin tyylillään :)

• Don Staublerz

No ei minua ainakaan haittaisi tuo yhtään. Kyse olisi pikemminkin siitä, mitä olet tehnyt ja mitä aiot jatkossa tehdä. eli onko kiinnostusta tehdä joatkin mielekästä työtä kun sellainen eteen tulee, vaiko vain jäädä laakereille lepäämään.

Asenne työelämään on se, mikä minulle ratkaisee.

• asennetta juu

Don S. olikin lentäjä, joten sellaisen vaimonhan ei tarvitse töissä käydä...

• mies kommentoi

Ei todellakaan haittaa.

Itse olen toinen äärimmäisyys, hoidossa on noin 5 miljoonaa euroa. Ei tietenkään kaikki omalla nimelläni.

Jos nainen on ahkera ja reipas sekä kohtuullisen näköinen niin mikäs siinä. Ongelmana on että omaa tilannetta on pakko peitellä, naiset kaikkoavat kun hoksaavat että olisi varaa ostaa piha täyteen mersuja pikkurahakukkarosta.

Toki on niitäkin jotka alkaisivat hanakasti suhteeseen edes jonkun työssäkäyvän kanssa mutta en sellaista etsi.

• missä on tasa-arvo?

Jännää että työtön nainen etsii miesseuraa, vaikka moni nainen myöntää avoimesti että heille miehessä tärkeintä on raha ja ettei ikinä seurustelisi työttömän miehen kanssa.

• mies kommentoi

No kun istuvat pankin päällä. :-)

Oli pakko kommentoida, en halua mollata naisia mutta näinhän se on.

• ylenyleistys

No, mutta taas tämä yleistäminen. Ei kaikki naiset karsasta työttömiä miehiä,
        eikä myöskään päinvastoin.

Tänne nyt kirjoitellaan, mitä sylki suuhun tuo.

• ,.,.,..,..,,

En tiedä millaisissa piireissä liikut, mutta käsittääkseni tuollaisia naisia, jotka pitävät rahaa tärkeimpänä asiana miehessä, on kuitenkin suhteellisen vähän. Siis jos suomalaisista naisista puhutaan.

Omassa ystäväpiirissäni ei ole koskaan ollut yhtä ainoaa. Jotkut saattavat laittaa sille painoa vähän enemmän kuin toiset, mutta kenelläkään se ei ole kyllä ollut arvoasteikon kärkipäässä.

• 14+4
        mies kommentoi kirjoitti:

Ja tuolla toisessa ketjussa kerrot, että naiset kaikkoavat kun huomaavat, että sinulla on paljon rahaa. :D :D

Tosin se ei kyllä taida olla se syy, miksi naiset ottavat jalat alleen. Olen sen verran lukenut viestejäsi täällä, että olettaisin syiden olevan ihan muualla. Asenteesi parisuhteeseen on sen verran erikoinen.

Tai ehkä et ihan tosissasi olekaan?

• mies kommentoi
        ,.,.,..,..,, kirjoitti:

En tiedä millaisissa piireissä liikut, mutta käsittääkseni tuollaisia naisia, jotka pitävät rahaa tärkeimpänä asiana miehessä, on kuitenkin suhteellisen vähän. Siis jos suomalaisista naisista puhutaan.

Omassa ystäväpiirissäni ei ole koskaan ollut yhtä ainoaa. Jotkut saattavat laittaa sille painoa vähän enemmän kuin toiset, mutta kenelläkään se ei ole kyllä ollut arvoasteikon kärkipäässä.

Näitäkin naisia on.

Yksi elinkeino on tehdä kolme lasta kolmen eri miehen kanssa, elarit ja asumis- ja toimeentulotuet takaavat paremmat ansiot kuin työssäkäynti.

• Olet idiootti

Seurusteetko huorien kanssa?

• mies kommentoi
        14+4 kirjoitti:

Ja tuolla toisessa ketjussa kerrot, että naiset kaikkoavat kun huomaavat, että sinulla on paljon rahaa. :D :D

Tosin se ei kyllä taida olla se syy, miksi naiset ottavat jalat alleen. Olen sen verran lukenut viestejäsi täällä, että olettaisin syiden olevan ihan muualla. Asenteesi parisuhteeseen on sen verran erikoinen.

Tai ehkä et ihan tosissasi olekaan?

No jaa...

Kannatan perinteisiä arvoja, perhe-elämää ja niin edespäin. Tämänkin joku nettinainen sai käännettyä niin että syytti pedofiliasta.

Todellakin on käynyt niin että erittäin kiinnostava nainen lähti lätkimään kun hoksasi taustat joista ainoastaan varakkuutta en ollut kertonut. Sitä ennen meni oikein hyvin. Oli itse melko varaton.

Asenteestani parisuhteeseen ei pysty sanomaan yhtään mitään ainakaan viestieni perusteella. Paitsi sen että en aivan kenen kanssa halua sellaiseen, mikä kokemukseni mukaan on naisille yllätys.

En tietenkään ole tosissani täällä, ei kai kukaan muukaan. Päähän siinä menisi.

• Lökäpöksy oot

Näitäkin naisia on.

Yksi elinkeino on tehdä kolme lasta kolmen eri miehen kanssa, elarit ja asumis- ja toimeentulotuet takaavat paremmat ansiot kuin työssäkäynti.

Tiedätkö mitä maksaa lasten elättäminen? Taidat itse asua vielä aitisi luona ja hourailet sieltä käsin.

• ,.,.,,.,...,,.

Näitäkin naisia on.

Oletat siis, että tuo on ihan tarkoituksellista ja suunniteltua toimintaa? Eiköhän se ole ihan päinvastoin. Tuollaiseen tilanteeseen ajaudutaan tai päädytään erilaisten vaiheiden ja syiden kautta.

On hyvin kyynistä ajatella, että tuohon tietoisesti pyritään. Voi kai sitäkin tapahtua, mutta on varmasti todella marginaalinen ilmiö.

• mies kommentoi
        Olet idiootti kirjoitti:

Seurusteetko huorien kanssa?

Naiset vaan näyttävät ajattelevan noin.

Useimmiten onnistuukin, saavat helpon elämän.

• mies kommentoi
        ,.,.,,.,...,,. kirjoitti:

Oletat siis, että tuo on ihan tarkoituksellista ja suunniteltua toimintaa? Eiköhän se ole ihan päinvastoin. Tuollaiseen tilanteeseen ajaudutaan tai päädytään erilaisten vaiheiden ja syiden kautta.

On hyvin kyynistä ajatella, että tuohon tietoisesti pyritään. Voi kai sitäkin tapahtua, mutta on varmasti todella marginaalinen ilmiö.

Joillakin naisilla on.

On tullut vastaan nainen jolla on kaksi lasta eri miesten kanssa.
        Olisi ollut hyvin hanakka tekemään kolmannen kanssani ja kyseli tunnustamisjutuista lakitermein joita useimmat eivät ymmärrä.

Kuten sanoin, elinkeino tuo on siinä missä joku muukin. Paljon paremmin tienaa kuin lidlin tai siwan kassana eikä tarvitse edes tehdä töitä.

• ,.,.,,.,.,,

Joillakin naisilla on.

On tullut vastaan nainen jolla on kaksi lasta eri miesten kanssa.
        Olisi ollut hyvin hanakka tekemään kolmannen kanssani ja kyseli tunnustamisjutuista lakitermein joita useimmat eivät ymmärrä.

Kuten sanoin, elinkeino tuo on siinä missä joku muukin. Paljon paremmin tienaa kuin lidlin tai siwan kassana eikä tarvitse edes tehdä töitä.

No joo... Mutta yhden tapauksen perusteella ei pitäisi yleistää. Tässäkään asiassa. :)

• mies kommentoi
        ,.,.,,.,.,, kirjoitti:

No joo... Mutta yhden tapauksen perusteella ei pitäisi yleistää. Tässäkään asiassa. :)

Edellinen vastaus häipyi jonnekin.

On näitä kumminkin nähty monta, hyvän elannon saamiseksi naisen tulee olla ketarat levällään vähän aikaa. Jos haluaa ison omaisuuden niin samaa pitää tehdä muutama vuosi.

Tämä siis perustuen havaintoihini.

• 14+4

No jaa...

Kannatan perinteisiä arvoja, perhe-elämää ja niin edespäin. Tämänkin joku nettinainen sai käännettyä niin että syytti pedofiliasta.

Todellakin on käynyt niin että erittäin kiinnostava nainen lähti lätkimään kun hoksasi taustat joista ainoastaan varakkuutta en ollut kertonut. Sitä ennen meni oikein hyvin. Oli itse melko varaton.

Asenteestani parisuhteeseen ei pysty sanomaan yhtään mitään ainakaan viestieni perusteella. Paitsi sen että en aivan kenen kanssa halua sellaiseen, mikä kokemukseni mukaan on naisille yllätys.

En tietenkään ole tosissani täällä, ei kai kukaan muukaan. Päähän siinä menisi.

Tarkoitin tuolla asenteellasi parisuhteeseen sitä, että muistaakseni olet viesteissäsi korostanut ennen kaikkea jälkeläisten hankkimista ja oikeanlaista geeniperimää. Lisäksi olet kertonut ehdottaneesi lapsentekoa naiselle varttitunnin tutustumisen jälkeen. :)

On tietysti mahdollista, että muistan väärin tai olen sekoittanut nimimerkin johonkin toiseen. Jos näin on päässyt käymään, niin pyydän anteeksi "vihjailujani".

Enkä tarkoittanut muutenkaan olla loukkaava ta epäkunniottava, mutta kyllähän tuollaiset prioriteetit säikäyttävät useimmat naiset. :)

• ,.,.,.,.,.,

On näitä kumminkin nähty monta, hyvän elannon saamiseksi naisen tulee olla ketarat levällään vähän aikaa. Jos haluaa ison omaisuuden niin samaa pitää tehdä muutama vuosi.

Saat tämän nyt kuulostamaan siltä kuin miehillä ei olisi mitään osuutta asiaan. Onko miehen pakko levittää sitä siementään joka paikkaan?

Jos tähän maailmaan on saatettu lapsi, niin molemmat vanhemmat ovat siitä vastuussa. Ja jos se vastuu hoituu pelkällä rahalla, niin helpolla mies kyllä pääsee (olettaen siis että miehellä todella on mistä maksaa).

Eikä lapsesta huolehtiminen todellakaan ole halpaa. Eikä ole myöskään lapsen vika, jos vanhemmat ovat laittaneet sen alulle hieman "ajattelemattomasti".

• mies kommentoi
        14+4 kirjoitti:

Tarkoitin tuolla asenteellasi parisuhteeseen sitä, että muistaakseni olet viesteissäsi korostanut ennen kaikkea jälkeläisten hankkimista ja oikeanlaista geeniperimää. Lisäksi olet kertonut ehdottaneesi lapsentekoa naiselle varttitunnin tutustumisen jälkeen. :)

On tietysti mahdollista, että muistan väärin tai olen sekoittanut nimimerkin johonkin toiseen. Jos näin on päässyt käymään, niin pyydän anteeksi "vihjailujani".

Enkä tarkoittanut muutenkaan olla loukkaava ta epäkunniottava, mutta kyllähän tuollaiset prioriteetit säikäyttävät useimmat naiset. :)

Olet ymmärtänyt oikein ja muistanut oikein.

Lapset ovat mukavia, etenkin omat. Vaikkakin melko rasittavia.

Mitä tuohon muuta osaisi sanoa kuin että olen erittäin helposti houkuteltavissa kaikenlaiseen paitsi piiskausleikkeihin tai muuhun kummalliseen.

Netissä tämä lienee parittelukutsu. :-)

• 14+4

Olet ymmärtänyt oikein ja muistanut oikein.

Lapset ovat mukavia, etenkin omat. Vaikkakin melko rasittavia.

Mitä tuohon muuta osaisi sanoa kuin että olen erittäin helposti houkuteltavissa kaikenlaiseen paitsi piiskausleikkeihin tai muuhun kummalliseen.

Netissä tämä lienee parittelukutsu. :-)

:D :D

Toivon todellakin, että löydät itsellesi kumppanin, joka jakaa mieltymystesi (joiden suhteen ei kai pitäisi olla suurempia ongelmia :)) lisäksi arvomaailmasi ja pyrkimyksesi.

Toivottelen siis antoisaa syksyä sinulle, joko parittelun tai minkä tahansa muun mielekkään toiminnan parissa. :)

• mies kommestoi
        14+4 kirjoitti:

:D :D

Toivon todellakin, että löydät itsellesi kumppanin, joka jakaa mieltymystesi (joiden suhteen ei kai pitäisi olla suurempia ongelmia :)) lisäksi arvomaailmasi ja pyrkimyksesi.

Toivottelen siis antoisaa syksyä sinulle, joko parittelun tai minkä tahansa muun mielekkään toiminnan parissa. :)

Kiitos samoin.

Olenhan minä kaikenlaista nähnyt mutta täysjärkiset naiset ovat harvassa.

http://www.youtube.com/watch?v=ZTzA_xesrL8

• 2011

Ja mistäköhän ne miehet sen omaisuuden hankkii? Sama onnistuu varmasti naisilta, oletko ajatellut sitä.
        Hyvä palkka tai perintö tai molemmat.

• mies kommentoi
        2011 kirjoitti:

Ja mistäköhän ne miehet sen omaisuuden hankkii? Sama onnistuu varmasti naisilta, oletko ajatellut sitä.
        Hyvä palkka tai perintö tai molemmat.

Unohdit työnteon, omaisuutta saa silläkin tavoin.

Joskus ennen tein kolmeakin työtä yhtä aikaa, tosin olivat hyvinpalkattuja ja verotus oli huomattavasti keveämpää kuin nykyisin.

Ensimmäinen miljoona on vaikein, sen jälkeen niitä kertyy itsestään.

Toki mieskin voisi rikastua ns. reittä pitkin, mutta rikkaiden ruotsalaissukujen tyttäriä on varsin rajallisesti.

• työtön nainen

Työtön nainen ei siis mielestäsi saa hakea partneria elämäänsä, koska joillekin naisille tärkeintä on raha...? Sori, en ymmärrä logiikkaasi sitten millään :o

• huitsinnevada

Unohdit työnteon, omaisuutta saa silläkin tavoin.

Joskus ennen tein kolmeakin työtä yhtä aikaa, tosin olivat hyvinpalkattuja ja verotus oli huomattavasti keveämpää kuin nykyisin.

Ensimmäinen miljoona on vaikein, sen jälkeen niitä kertyy itsestään.

Toki mieskin voisi rikastua ns. reittä pitkin, mutta rikkaiden ruotsalaissukujen tyttäriä on varsin rajallisesti.

Mitä mitä, oiskohan kenties sinunkin aika palata maanpinnalle, kun jutut
        alkaa olla sitä luokkaa, ettet itekkään usko noita, saatikka sitten muut.

Liika on liikaa taivastelussakin. AMEN.

• Hah hah haaa

Mä kerron aina sellasille joista en ole kiinnostunut, että käyn leipäjonosta hakemassa ruokaa ja sossusta, vaikka pärjään omillani ja jos vielä jää roikumaan , niin sanon että on mielenterveystoimistoon aika huomenna :)) Eipähän ole enää stalkkereita näkyny :DDDD

• yksin kotona

Ei väliä onko työtön. lähtisin mielelläni. itse jäin työttömäksi kesäkuun alussa ekan kerran moneen vuoteen. Luonne ratkasee kuitenkin sen tykkääkö toisesta.
      Mut kukaan ei koskaan vastaile mulle niin en pääse treffeille.

• Itsetunto nolla

Sinun ongelmasi on huono itsetunto ja se että pitää kysellä toisten mielipidettä. Uskallatko arvostaa itse itseäsi vai alennatko itsesi ?

Tämä markkina-arvo avaus haiskahtaa provolta, ei kukaan nainen voi mitään noin pöljää kirjottaa. Ainakaan miehenä ennnoin pöljää naista haluaisi.

• TyötöN tyttö

Ah, ajattelinkin jo, missä ovat nämä kotipsykologit. Siinähän sinä olet :D

Kyllä täällä palstoilla mielestäni kysellään paljon pöljempiäkin asioita, kuin työttömyyden vaikutusta ihmissuhteiden aloittamisessa :)

Markkina-arvo on mielestäni hupaisa sana, ja mielestäni sopii ihan hyvin käytettäväksi tässäkin aiheessa. Yhtälailla kun joku puhuu treffi-sivustojen olevan virtuaalinen lihatiski. Aika pöljältähän sekin kuulostaa? :)

Lisäksi koska täällä on ollut paljon puhetta miesten työttömyyden vaikutuksesta, niin tuumasin omaakin tilannettani silmällä pitäen, vähän katsoa mihin vaakakuppi painuu.

Treffi-ilmoitukseen tuon Työtön -sanan laittaminen tuntuu vähän hassulta, siis siinä mielessä, että moni kuitenkin hakee naisten profiileja "työssäkäyvä, opiskelija" -kohdat ruksien. Silloinhan minä ja mahdollisesti miehen mielestä mahtava asenteeni ja persoonani jäisivät hakutulosten ulkopuolelle..

Mutta näillä mennään tällä hetkellä :)
        Ja

• Työtönkin kelpaa

Pakkohan se on myöntää, että työtön antaa hieman luoltaan työntävän fiiliksen, mutta esim. itse en ainakaan suoralta kädeltä menisi sanomaan, että "eihän tuo missään nimessä kelpaa, kun se on työtön".
      Eli jos tulisi sellainen profiili vastaan netissä tai ihan oikeassa elämässä, niin kyllähän minä voin vähintäänkin kahville mennä ja katsoa sitten miten siitä eteenpäin asia etenee, jos etenee.
      Enemmän ap:lla olisi huolenaihetta markkina-arvon romuttumisesta, jos hän olisi miespuolinen työtön.

• oivoi_

Ei herran pieksut, markkina-arvo ihmisellä !

• Töitähän tehdään sen takia , että olisi hiukan enemmän rahaa elämiseen.
      Pitääkö töitä tehdä vielä senkin takia, että olisi seurustelukelpoinenkin?
      Onhan tämä hiukan kummallista, eikö vaan!

• herätys

Nythän on niin, että kun on itsellä töitä, kuten minulla, elää siinä auvoisessa
      maailmassa, ettei mulle voi tulla pieksun kuvaa perseeseen, koska
      olen niin korvaamaton.

Virmoja lähtee kiinaan ja joissakin työpaikoissa muuten vaan saneerataan.
      On helppo jeesustella ja arvostella työttömiä, tehden heistä toisenluokan
      kansalaisia.

Luku sinänsä on nämä, ketä ei vähenmmän voi työn teko kiinnostaa.
      Muuten ymmärrän täysin niitä, ketkä on jäänyt työttömiksi, ekä ole mitään
      heitä vastaan.

Kannattaa ottaa pää pois pensaasta !

• TyötöN tyttö

Kiitoksia vastauksista :)

Haluan vielä korostaa, että itsetunnossani ei ole vikaa, eikä varsinkaan sen vuoksi, että jäin työttömäksi.
      Onhan se toki rankkaa kerätä itsensä, monen vuoden työsuhteen loputtua, niin moni asia kuitenkin jokapäiväisessä elämässä muuttuu. Mutta hei,, se on kuitenkin vaan 1 työ monen joukossa :)

Jännä ilmiö sinänsä, että niin moni kuvittelee työttömyyden olevan kaikilla a) itseaiheutettua b) jopa suotava olotila.
      - Tunnen toki itsekin tällaisia ihmisiä, jotka pysyttelevät työttöminä kaikenmaailman syiden ja tekosyiden turvalla.

Tai kuvittelevat ainakin siihen saakka, kunnes jäävät itse työttömiksi. Kuten nimimerkki "herätys"kin sanoi :) Nythän on tosiaan sellainen taloustilanne, että melkein joka alalla on vaarana jäädä työttömäksi, eikä kukaan ole korvaamaton :)

Ja koska tuo sana Markkina-arvo on saanut tässä ketjussa aika paljon kohua aikaan, pakko sitäkin vielä kommentoida :)
      Onhan ihmisellä markkina-arvo. On työmarkkinat, sinkkumarkkinat, talousmarkkinat jne.. Näissä kaikissa me yksilöinä pärjätään eritavalla, ja kyllähän meidän arvomme punnitaan :)
      Voi olla että tää on sitä surullisen kuuluisaa Naisen logiikkaa, mutta seison termini takana :)

• zet top

nämä vastauket selvästi tulevat köyhiltä, kouluttamattomilta ja matalapalkkaisilta miehiltä. He yrittävät itse parantaa omaa taloudellista tilannettaan yrittämällä löytää rikkaan naisen, koska eivät itse tule koskaan pääsemään käsiksi rkkauksiin. Naisen paikkahan piti olla kotona kotirouvana, mitä on sille tapahtunut? Itse etsin miehen joka pystyyy elättämmään minut palkallaan, koska kodinhoitokin voi olla täysipäiväistä työtä.

• mies kommentoi

Uteliaisuuttani kysyn...

Kuinka monta kertaa päivässä meinaat imuroida sen kodin tai pestä astiat?

Toki kodinhoidossakin on työtä mutta ei se aivan kokopäiväistä ole.

• Tähän on ihan pakko sanoo! Mä en ainakaan henkilökohtaisesti etsi mitään rikasta naista, vaikka köyhä olenkin:) Mulle kelpaisi ihan vaan rakastettava nainen, ja ihan sama millaisessa elämän-tilanteessa hän olisi.
        Tuo sinun haikailusi kotirouvaksi kertoo kyllä aika paljon sinusta.
        Mielestäni, nykyaikana ei kotirouvia siinä merkityksessä mitä ennen oli, ole enää olemassakaan.
        Haluaisit käyttää päiväsi naistenlehtiä selaten, ja puhelimessa juoruten.
        Sitten kun virkamiehesi tulisi kotiin työntäisit aterian mikrouuniin.
        Sanoisit oleppa hyvä rakas, en ehtinyt laittaa muuta kun tässä oli vähän kaikenlaista.
        Voithan tietenkin etsiä mitä haluat, aikaasi se varmaan vie.

• 4&aviopari

Uteliaisuuttani kysyn...

Kuinka monta kertaa päivässä meinaat imuroida sen kodin tai pestä astiat?

Toki kodinhoidossakin on työtä mutta ei se aivan kokopäiväistä ole.

Jos on monta lasta, niin on, mutta tuskin sinkulle. Pienten lasten kanssa täytyy olla jonkiun kotona.

• TyötöN tyttö

Miten voikin olla, että näissä ketjuissa mennään AINA sivuraiteille..
      Lasten huoltajuus- asiat, kotirouvan roolit yms. eivät nyt kyllä oikein sovi siihen aiheeseen, mistä lähdin kysymään miesten mielipiteitä.

Toisekseen tuollaiset " naisen paikka on olla kotona" -kommentit edustavat vain hyvin pientä ryhmää naisia, joille ns. helppo elämä on mieluisin ja tavoiteltavin vaihtoehto.
      Itse ainakin uskon tasavertaiseen suhteeseen, missä molemmat ovat omalla tahollaan itsenäisiä, mutta puhaltavat silti samaan hiileen.

Ihan sama mulle, kommentoiko aloitustani köyhät vaiko rikkaat miehet, heidän tilinsä saldo ei merkitse Minulle mitään, vaan yleinen mielipide kysymästäni asiasta.

• Hetkinen ...mitä alunperin oikeen kysyitkään?
        Ai niin...

Laita vaan se profiilisi takaisin ja siihen työtön!
        Joku rikas mies kyllä nappaa sinut kotirouvaksi:)

Minullakin on täällä profiili jossa lukee työtön.
        Ei se niin vaarallista ole!

• Lusmu.....

"Helppo elämä"? Tee 4 lasta ja hoida ne kotona, koliikkia, yövalvomisia, pihatyöt, ison talon siivous, 3kk vauva, 1,5-vuotias, 3-vuotias ja 5-vuotias. Käy kaupassa, kokkaa, silitä...

• Lusmu..... kirjoitti:

"Helppo elämä"? Tee 4 lasta ja hoida ne kotona, koliikkia, yövalvomisia, pihatyöt, ison talon siivous, 3kk vauva, 1,5-vuotias, 3-vuotias ja 5-vuotias. Käy kaupassa, kokkaa, silitä...

Onhan se tietenkin rankkaa, mutta ei kukaan ole pakoittanut tekemään tuollaista liutaa.

• TyötöN tyttö

En mä halua kotirouvaksi :D

• (ei nimimerkkiä)

Ei haittaisi minua koska itsekin olen kohta työtön töiden loppuessa eikä ole vielä löytynyt uutta tilalle. Laitat vaan rehellisesti "työtön" sinne profiiliin jos palautat sen. Jos joku ei sinun kanssasi työttömyyden takia lähde treffeille se on hänen ongelma, ei sinun.

• Onkos tämä keskustelu tyrehtynyt ihan täysin?
      Vai vietetäänkö tässä muuten vaan hiljaiseloa.
      Mielestäni tämä on tämänhetken mielenkiintoisin keskusteluaihe, koska kääntäen painiskelen saman ongelman kanssa:)

• Mulle ainakin käy työtön siinä missä töissä oleva tai opiskelijakin. Itse oon myös työtön, joten ymmärrystä löytyy siihen suuntaan.

• -_-_-_

Joidenkin mielestä työnteko on kansallisvelvollisuus. Jep entäpä kun sulle
      sanotaankin, että saat potkut, hyvästi !

Miten se suu sitten pannaan ?

• työtön nainen

Sehän se onkin kun nämä jotka ovat niin onnellisessa asemassa ettei työpaikallaan ole yt-neuvotteluita eikä irtisanomisia taloudellisista ja tuotannollisista syistä, eivät osaa millään käsittää sitä että joku voi olla ihan oikeasti työtön ilman omaa syytä.

• Luulisi, että työtön seuranhakija kelpaisi ainakin toiselle työttömälle?
      Ei se kai ihan niin selvää olekkaan, kun on näitä kaikenlaisia syitä työttömyydelle.
      Sitten on vielä se työttömyyden pituuskin.
      Joku saattaa ajatella, että enhän mä nyt ton kanssa, kun se on pitkäaikaistyötön ja mähän olen vast' ikään jäänyt työttömäksi.

• ,-,-,-,-

"Joku saattaa ajatella, että enhän mä nyt ton kanssa, kun se on pitkäaikaistyötön ja mähän olen vast' ikään jäänyt työttömäksi."

Niin, joku voi tosiaan tuntea itsensä jotenkin paremmaksi tuossa tilanteessa. Vähän niinkuin joku alkoholisti karsastaa narkkareita, kun nehän on ihan rupusakkia. Ite kun ei nyt ihan niin pahassa jamassa sentään ole. :D:D
      Ei millään pahalla kumpiakaan kohtaan, tuli vain mieleen... :)

Ihmisten arvottaminen erilaisten ulkoisten juttujen ja olosuhteiden perusteella on kyllä hanurista. Itse en edes haluaisi seurustella miehen kanssa, jolle minun työttömyyteni olisi ongelma. Eli toisin sanoen ei mitään ongelmaa.:) Pinnallisen arvomaailman omaavat ihmiset eivät kiinnosta muutenkaan.

• Mä olen kyllä aika pitkälti samaa mieltä, tässä arvomaailma asiassa.

• Työtön tai työssä käyvä, mitä väliä sillä on? Ei kai kukaan seurustele sen vastapelurin työpaikan kanssa, ottakaa nyt järki käteen.

Jos joku on valmis seurustelemaan vain työssä käyvän kanssa, niin kyllä silloin on elämänarvot pahasti pielessä.

Jos on lausuttu mantraa "Koti, Uskonto, Isänmaa"
      Minun mantrani on "Koti, Perhe, Työ"

• katepillarilla

Alan ymmärtää, koko ketjun luettuani,
      miksi älyllistä elämää
      on etsittävä maapallon, tai no, ainakin
      suomi24:n ulkopuolelta :)

• Stadiin syömään

Totta kai lähtisin työttömän kanssa treffeille. Normaalisit ottaa lähinnä päähän se, että ihmisillä on aina kalenterit täynnä ja KIIRE KIIRE KIIRE! Kukaan ei ikinä ehdi mitään.

Työttömällä toivottavasti ei ole noita ongelmia ja silloin olisi helpompi sovittaa aikatualut yhteen. Musta se on aina yhtä hauskaa kun ruvetaan miettimään esim treffejä ja molempien kalentereista löytyy vapaa aika johonkin kahden kuukauden päähän esim tiistai illalle. ;)

Joten jos joku haluaa lähteä esim. kävelylle ja syömään stadissa niin pistä mailia vaan. juytnx9al17frc1 @ jetable.org tarjoan safkat.

Terveisin,
      Tommi 28v

• ....................

Jos on kalenterit buukattu noin täyteen noin pitkäksi aikaa, niin miten sitä ylipäätään olisi aikaa parisuhteelle?

Itseäni ahdistaa jo ajatuskin tuollaisesta ajankäytöstä. Ihan riippumatta olenko työssä vai työtön. :D

• N40+

Ihana kirjoitus!
      Harmi että olet liian nuori yli neljäkymppiselle naiselle :(

• Kyllä lähtisin treffeille työttömän naisen kanssa.Mulle ei merkkaa mitään se,että onko töissä vai ei, jos on muuten kiinnostava.

• sgsd

Moi,

Olen aina enemmän tai vähemmän elättänyt naiseni, jostain syystä mulla on kai sen verran vanhoillinen ajatus, että se on miehen velvollisuus. Toisinaan naiset ovat vaihtuneet tiheämpään ja toisinaan hitaammin. En näe siinä mitään kummallista, että mies maksaa naisensa kuluja.

Sillä sillähän ei ole mitään merkitystä, oletko työtön vai et. Yleensäkin on helvetin tylsää, että ihmiset puhuvat vapaa-ajallaan siitä mitä tekevät työkseen. Aivan kuin ihminen olisi sitä mitä tekee työkseen? eihän se näin saisi olla, vaikka itsekin joskus luulin niin.

Nythän sinulla on liiton avustuksella mahdollisuus tehdä vaihteeksi mitä huvittaa. Se saattaa olla vaikeaa, mutta yritä tehdä jotain sellaista mitä töissä ollessasi et ehdi.. näe kavereita, deittaile, pidä hauskaa, nauti siitä ettei sinun tarvitse nousta joka aamu töihin. Kirjoita se kirja, mitä sinulla ei ole ollut koskaan aikaa tehdä. Kyllä sekin aika vielä varmasti koittaa kun kiroat maanantaiaamuna, että olisipa jo perjantai. Olen kolmekymppinen ja voisin hyvin miellelläni jäädä jo eläkkeelle.

Olen vielä huomisilla stadissa ja vien sut mielelläni syömään jos haluat. Laita viestiä ylityollistetty@hushmail.com niin jatketaan juttua.

• Suvikki74

Onko käynyt mielessä että työtön voinut palaa loppuun työssä ja siksi huilaa?
      Pitää katsoa tapauskohtaisesti. On asioita mihin kys. henkilö voi ja ei voi vaikuttaa.

• Beautiful mind

Tai sitten työtön on huippulahjakas nero, joka etsii vaihtoehtoisia yhteiskuntaratkaisuja.
      Voi olla että se ei haekaan kumppanikseen mitään tavallisia pikkupomoja tai ulkomuistiakateemikkoja.

• keskustelun säännöt

"Monesti täällä pohdiskellaan sitä, että lähtisikö nainen työttömän miehen kanssa treffeille, saatikka suhteeseen."

Et kysy tätä tosissasi, vaan tulit keräämään vakuuttelut siitä että totta kai kelpaat kaikille muille paitsi pinnallisille ja rahanahneille ihmisille.

Tässä säännöt joita on noudatettava keskustelussa, kun puhutaan kumppanin ominaisuuksista:

NÄMÄ OMINAISUUDET KAIKKIEN ON HYVÄKSYTTÄVÄ

Lyhyys, lihavuus, huono koulutus, keskinkertainen ulkonäkö, rumuus, keskinkertainen älykkyys, tyhmyys, ujous, köyhyys, työttömyys, yksinäisyys, kunnianhimon puute, epäsosiaalisuus.

Jos et hyväksy näitä, kaikki käyvät kimppuusi ja tuomitsevat sinut pinnalliseksi ja rahanahneeksi. Kommenteissa perustelut ovat luokkaa: "Mutsis on ruma, kuole ******!!!!!!!!!!!!" Kun tunnustat omaavasi jonkin näistä pakollisesti hyväksyttävistä piirteistä, saat automaattisesti ämpärikaupalla sympatiaa.

AINOAT TUOMITTAVAT OMINAISUUDET

Väkivaltaisuus, alkoholismi. Näitä ei tarvitse hyväksyä. Kukaan ei kirjoita omaavansa näitä vikoja, paitsi sitten kun voi sanoa: OLIN alkoholisti, mutta nyt... Jos sanot ettet huolisi entistä alkoholistia, sinut tuomitaan pinnalliseksi ja rahanahneeksi. Sama väkivaltaisuuden suhteen.

Yhteenvetona: Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, mutta väärien mielipiteiden omistajat saavat luvan pitää turpansa kiinni. Kaikkien on kelvattava kaikille, koska kaikki ihmiset ovat SAMANARVOISIA. Eihän kukaan täällä halua olla pinnallinen ja rahanahne? En ainakaan minä.

• TyötöN tyttö.

Tokihan olin aloittamani aiheen kanssa tosissani, en kerätäkseni vakuutteluja sille, että pärjään deittimaailmassa.
        - Tiedän pärjääväni, mutta olen aidon kiinnostunut tietämään, millaisia ajatuksia työtön Nainen saa MIESTEN mielessä aikaan.

Itseni kohdalla on käynyt sinällään onnekkaasti, ettei minun tarvii laittaa enää tuota Työtön -kohtaa profiiliini, sillä olen aloittanut uudet työt :)
        - Mutta oikeastaan koen, että mikäli profiilin laittaisin jälleen aktiiviseksi, en välttämättä mainitsisi työnteosta mitään. Minussa on toivoakseni paljon muutakin mielenkiintoista kuin työllisyystilanteeni.

Haluan kiittää asiallisista ja aiheeseen liittyvistä vastauksista. Äkkiseltään voisi päätellä, että miehille naisen työllisyystilanne ei ole niin oleellinen asia, mitä se valitettavasti meille naisille on miesten suhteen..
        - Tosin kuten jo aloituksessa mainitsin, itse voisin seurustella työttömän miehen kanssa, mutta pelkäisin, että saattaisimme ajautua viettämään liikaa aikaa yhdessä. on kuitenkin ehdotonta, että miehellä on halua vielä edetä elämässään, eikä antautua vuosiksi työttömään tilaan.
        Aika hullultahan tuo kuulostaa, mutta tilanteessa olleet tietävät mitä tarkoitan :)

• keskustelun säännöt
        TyötöN tyttö. kirjoitti:

Tokihan olin aloittamani aiheen kanssa tosissani, en kerätäkseni vakuutteluja sille, että pärjään deittimaailmassa.
        - Tiedän pärjääväni, mutta olen aidon kiinnostunut tietämään, millaisia ajatuksia työtön Nainen saa MIESTEN mielessä aikaan.

Itseni kohdalla on käynyt sinällään onnekkaasti, ettei minun tarvii laittaa enää tuota Työtön -kohtaa profiiliini, sillä olen aloittanut uudet työt :)
        - Mutta oikeastaan koen, että mikäli profiilin laittaisin jälleen aktiiviseksi, en välttämättä mainitsisi työnteosta mitään. Minussa on toivoakseni paljon muutakin mielenkiintoista kuin työllisyystilanteeni.

Haluan kiittää asiallisista ja aiheeseen liittyvistä vastauksista. Äkkiseltään voisi päätellä, että miehille naisen työllisyystilanne ei ole niin oleellinen asia, mitä se valitettavasti meille naisille on miesten suhteen..
        - Tosin kuten jo aloituksessa mainitsin, itse voisin seurustella työttömän miehen kanssa, mutta pelkäisin, että saattaisimme ajautua viettämään liikaa aikaa yhdessä. on kuitenkin ehdotonta, että miehellä on halua vielä edetä elämässään, eikä antautua vuosiksi työttömään tilaan.
        Aika hullultahan tuo kuulostaa, mutta tilanteessa olleet tietävät mitä tarkoitan :)

"Tiedän pärjääväni, mutta olen aidon kiinnostunut tietämään, millaisia ajatuksia työtön Nainen saa MIESTEN mielessä aikaan."

Mistä johtuu että keskustelun aloittaja pitää aina oikeutenaan sanella mistä, kuka ja miten keskustelussa puhutaan. Keskustelu lähtee rönsyilemään ja joskus saattaa sattua että siihen vastaavat muutkin kuin MIEHET.

• TyötöN tyttö.
        keskustelun säännöt kirjoitti:

"Tiedän pärjääväni, mutta olen aidon kiinnostunut tietämään, millaisia ajatuksia työtön Nainen saa MIESTEN mielessä aikaan."

Mistä johtuu että keskustelun aloittaja pitää aina oikeutenaan sanella mistä, kuka ja miten keskustelussa puhutaan. Keskustelu lähtee rönsyilemään ja joskus saattaa sattua että siihen vastaavat muutkin kuin MIEHET.

Koska kun keskustelua halutaan herättää tietystä aiheesta, on ihan oikeutettua odottaa, että ne kommentoivat, joille kysymys on kohdistettu. Miksei siinä tapauksessa naisetkin voisi vastata, mikäli ovat samankaltaisessa tilanteessa kuin minä olin, aloittajana.

Tuo kommenttisi oli juurikin niin turha, kuin vaan voi odottaa sellaiselta ihmiseltä, jonka on pakko kommentoida joka asiaa, vaikkei mitään järkevää sanottavaa olisikaan :)
        Mutta kiva että vaivauduit. Ehkä sinun pitäisi aloittaa keskustelu siitä, kuinka inhottavaa se on, kun keskustelun aloittaja haluaisi aiheeseen liittyviä kommentteja :D

• Realisti!

Noh ei sillä oo yhtään merkitystä. Vielä muutama vuosikymmen sitten niin naisten homma oli olla kotona ja kasvattaa lapsia ja yksinomaan miehen tehtävä hankkia elanto. Noh ehkä jos sanot että oot työtön jaoot ruvennut alkoholistiksi ja narkkariksi niin asia olisi toinen. Vaikka olen mies niin en kyllä ole juuri huomannut mitään eroa miten nainen suhtautuu minuun. Jos antaa hyvän/huonon ensivaikutelman niin sitä on vaikea muuttaa vaikka selviäisi että olisit Rockerfellerien sukua!

• Mies.

Mua ei ainakaan estä joku tommonen. Oon ettimässä sielunkumppania, ihmistä jonka kanssa viihtyis. Se on tietty eri asia jos kumppani aikoo jatkossaki pysyä työttömänä ihan vaan koska mää elätän.. se ei toimi. Oon sinisilmänen ja kerran huijattavissa mut that's it.

• poksuko

Naisen työttömyys ei ole ongelma, jos vain nainen on ylipäätänsä koulunsa käynyt ja työttömyys ei johdu omasta työhaluttomuudesta. Siinä on se pieni mutta merkittävä ero.

Kannattaa erottaa kaksi eri asiaa toisistaan, nimittäin työsuhde ihmissuhteesta.

• Köyhä mies

Minulle naisen työttömyys ei olisi ongelma, jos nainen olisi miljonääri:)

• klföorlödjjbnndj

Kun on työtön ja nainen pysyttelen sinkkuna tai korkeintaan muutaman viikon tapailuja (nykyään en halua edes lyhyitä juttuja), sillä tiedän mitä kaikkea sellaisesta asetelmasta ajatellaan. En ole kuitenkaan muiden mielipiteiden mukaan elävä, en todellakaan ole. Odottelen rauhassa parempia aikoja ja teen vapaaehtoistyötä. Eiköhän sitä työtä jonkinlaista vielä löydy ja sen myötä mieskin :)))

• Kalle_12345

Itselleni toisen ihmisen työttömyydellä ei ole merkitystä jos henkilö itse pitää elämäntilannettaan välivaiheena ja miettii aktiivisesti keinoja päästä työttömyyden. Työttämänä oleminen ei ole mitään herkkua joten tekisin itse kaikkeni tukeakseni ja työntääkseni toista elämässä eteenpäin.

• Anonyymi

mä alkaisin seurustelemaan koska visi yhdessä hakea töitä ja mua ei haitaa vaikka on työtön helppo pitää terveydestä huolta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4810
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2255
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1424
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1336
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      88
      1332
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      130
      1131
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1065
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      955
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      253
      950
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      947
    Aihe