..JA NIITÄ JOITA EI PETETÄ.Tämä on oma valinta. Kun tietää itsestään että ei pääse yli pettämisestä ja on sen tyylinen nainen jolle absoluuttinen uskollisuus on tärkeää, niin kyllä sitä tietoisesti koettaa hakea sellaista miestä jonka arvot ja odotukset ovat samanlaiset.
En tarkoita sitä, että kukaan menisi naimisiin periaatteella, että odottaa tulla petetyksi, ja ihminen muuttuu kun aikuistuu ja voi todella rakastua toiseen, mutta silloin täytyykin tämän ihmisen se myöntää suoraan eikä salata tätä toiselta. Se on rehtiä toimintaa, eikä sinänsä pettämistä.
Usein kuitenkin jo seurusteluvaiheessa on asiota, joista käy ilmi, että tuo mies ei välttämättä ole minulle aina uskollinen, kyllä niitä piirteitä tulee esille kun keskustellaan ja menneistä kerrotaan. SIlloin tällainen nainen mentyään naimisiin tällaisen miehen kanssa kyllä on itse osaltaan syypää, kun jo itse aavistaa tulevan.
Samoin usein samantyylisä naisia kyllä sisi tosiaan petetään, ei tarvitse väittää vastaan, tiedän monta esimerkkiä.
Tällainen nainen ei huomaa merkkejä, suhde ei ole ehkä aivan syvä rakkasusuhde, ja usein tämä nainen on jo edellisessä suhteessakin tullut petetyksi ja antanut anteeksi ja jatkanut liittoa tai suhdetta. Usein tällainen nainen myös etsii samantyylistä miestä, joka on taipuvainen pettämiseen, valitettavasti.
On todella näitä mustavalkoisia ihmisiä, joille seksuaalinen pettäminen on ylitsepääsemätöntä, itse kuulun niihin. Jos tiedän vielä että mies on rakastunut ja suhteessa, silloin suon todella toiselle tuon tunteen ja uuden onnen, minun kanssani hän ei voisi enää tulla onnelliseksi.
Sitten on näitä, joille pettäminen on harmaata, eivät ota siitä niin paljon itseensä, usein myös joissakin elämän muissa osa-alueissa tämä ihminen ajattelee hieman välinpitämättömästi, tämä on muuten totta, ja tällaiselle ihmiselle ei aito, puhdas, syvä rakkaus ole ehkä vielä tullut eteen tai ei ole vielä ketään oikeasti niin paljon rakastanut tai ennemminkin häntä ei ole rakastettu. Silloin voikin jatkaa vielä petämisen jälkeeen, koska arvomaailma on erilainen.
Hyvä on, että tällaisia erilaisia ihmisiä on olemassa, koska muutenhan ei miehille löytyisi vaimoja.
Ilo on kuitenkin huomata, että miehet jotka olen elämäöni aikana kohdannut, miehet joiden kanssa olen ollut suhteissa, ja naimisissakin pitkään yhden kerrran, että heillä ovat olleet aivan samat arvot kuin minulla.
Uskollisuus on todella vielä nykyaikana korostunut enemmän ja enemmän, ja tätä vien kyllä omille pojillenkin eteenpäin. Ensin erotaan jos ihastutaan tai rakastutaan toiseen, tätä voi tapahtua, eikä se silloin ole pettämistä. Lapsista tulee ottaa molempien vanhempien vastuu silti. Lapsilla ei sidota toista jäämään, eikä omaisuudella. Jokaisella meillä on oikeus olla onnellinen, ei vain tyytyväinen, sen verran itsekäs saa jokainen olla, koska meillä on oikeus siihen. Ero voi olla hyväkin asia, jos se perustuu siihen että on oikeasti löytänyt itselleen sopivamman, ja oikesti rakastuu. Tätä ei kuitenkaan pääse tapahtumaan, jos oma liitto on kunnossa, sen eteen tulee tietenkin tehdä itsekkin töitä. Joskus vaan sattuu nuorena valitsemaan väärän puolison.
MEITÄ NAISIA ON VAAN KAHTA TYYPPIÄ, NIITÄ JOITA PETETÄÄN...
40
343
Vastaukset
- Tyhmätyhmä
Voiko olla tyhmenpää ja petettyä syyllistävämpää kirjoitusta. Olisit nyt sanonut, että on vain kahdenlaisia miehiä tai naisia, niitä jotka pettävät ja niitä jotka eivät petä. Pettäminen on on vain ja ainoastaan pettäjän oma valinta.
Aika mustavalkoinen mielipide on ap:llä. "Sitten on näitä, joille pettäminen on harmaata, eivät ota siitä niin paljon itseensä, usein myös joissakin elämän muissa osa-alueissa tämä ihminen ajattelee hieman välinpitämättömästi, tämä on muuten totta, ja tällaiselle ihmiselle ei aito, puhdas, syvä rakkaus ole ehkä vielä tullut eteen tai ei ole vielä ketään oikeasti niin paljon rakastanut tai ennemminkin häntä ei ole rakastettu."
joopa joo....minä siis kuulun tähän "ryhmään", koska minua on petetty jo kaksi kertaa...eli en ota pettämistä niin paljon itseeni ja olen välinpitämätön...enkä ole ketään aidosti rakastanut...
No mielipiteitä on monia, jokainen pitäköön omansa. Mutta olen samaa mieltä tyhmätyhmän kanssa: pettäminen on pettäjän valinta, ei petetyn.- Tyhmätyhmä
Mummeli55 kirjoitti:
Aika mustavalkoinen mielipide on ap:llä. "Sitten on näitä, joille pettäminen on harmaata, eivät ota siitä niin paljon itseensä, usein myös joissakin elämän muissa osa-alueissa tämä ihminen ajattelee hieman välinpitämättömästi, tämä on muuten totta, ja tällaiselle ihmiselle ei aito, puhdas, syvä rakkaus ole ehkä vielä tullut eteen tai ei ole vielä ketään oikeasti niin paljon rakastanut tai ennemminkin häntä ei ole rakastettu."
joopa joo....minä siis kuulun tähän "ryhmään", koska minua on petetty jo kaksi kertaa...eli en ota pettämistä niin paljon itseeni ja olen välinpitämätön...enkä ole ketään aidosti rakastanut...
No mielipiteitä on monia, jokainen pitäköön omansa. Mutta olen samaa mieltä tyhmätyhmän kanssa: pettäminen on pettäjän valinta, ei petetyn.Tuo ap on tällä palstalla riehuva hylätty ja katkera kakkonen, joka luulee eläneensä tosi rakkaustarinan ukkomiehen kanssa. Nyt se sitten syyttää miehen vaimoa, kun ei saanutkaan miestä itselleen. Näiden kirjoitusten tarkoitus pahoittaa petettyjen vaimojen mieltä lisää ja erityisesti hyökätä niiden kimppuun, jotka ovat päättäneet jatkaa pettäjän kanssa.
- Mikä on oikea tie?
Kaikilla on oikeus tehdä ja edetä niinkuin parhaaksi katsoo ja kukaan ei ole tänne syntynyt tekemään toista onnelliseksi ja puolison menettämisen mahdollisuus tavalla tai toisella on aina mahdollista ilman pettämistäkin.
Et voi luvata toiselle että et ihastu tai rakastu toiseen mutta rehellisyyden siinäkin tilanteessa voit luvata. En usko että se on naisesta tai miehestä kiinni jos kumppani menee ja rakastuu toiseen tai edes pettää sillä minua on petetty ensimäisessä suhteessa mutta toisessa ei ole. Ensimäisessä suhteessani olin nuori kakara niinkuin mieskin oli. Elimme kuitenkin hyvän ja pitkän avoliiton ja saimme kolme lasta. Pettäminen tapahtui jo suhteemme alkumetreillä odottaessani esikoistani. Onneksi suhteemme ei loppunut siihen sillä jos se olisi mennyt siitä kerrasta poikki niin tästä maailmasta puuttuisi kaksi erittäin fiksua ja kaunista nuorta aikuista. Tottakai miehen pettäminen oli loukkaus ja satutti minua kovasti. Eromme kuitenkin johtui ihan muista syistä ja ketään muuta miestä en soisi lastemme isäksi. Nyt elämme molemmat uusiosuhteissa ja mies tapasi nykyisen vaimonsa 5 vuotta eromme jälkeen. Minä myös elin pitkään yksin. Näin aikuisena jo pystyn ymmärtämään exmiehen vastuunpelon ja ihastumisen toiseen silloin kun petti minua. Nuori poika 23 v. Silloin en kyllä tietenkään ymmärtänyt sitä. Meillä on kuitenkin yhteisiä hyviä muistoja ja ihania aikoja perheenä joista voin iloita ja iloitsen myös siitä että olemme löytäneet molemmat vielä uudet onnet. Se nainen jonka kanssa exä minua petti ajautui alkoholin käyttäjäksi mikä on surullista. Hän oli vielä ystävättäreni mikä teki tilanteesta pahemman.
Nykyistä miestäni rakastan niin paljon että hänellä on kaikki vapaus olla sitä mitä on tehdä sitä mitä haluaa mutta hän näköjään haluaa olla vain minun kanssani. Meillä on yhteinen työ ja vapaa-aika ja molemmilla lapsia edellistä liioista joissa meitä kumpaakin on petetty mutta niistä liitoistamme saamme olla onnellisia sillä 5 lasta tähän maailmaan on hieno saavutus. Ilman toistemme exiä ja kykyämme anteeksiantoon emme olisi tässä nyt yhdessä. - rakkauden voima
AP olen. Tottakai kerrot asiaa.
En ole todella itse kyyninen, vaan uskon että rakkaus on se voima jonka vuoksi ei todella halua halua toista pettää. Ja kun nuorena mennään liittoon voi tulla todella vielä paljon eteen.
Enhän itsekkään kadu että minulla on mielestäni maailman ihanimmat pojat vaikka isän kanssa en enää yhdessä asukkaan, hoidamme kumpikin osuutemme vanhempina.
Ja uskon siihen, että sinua petettynä seuraavassa suhteessa..sillä olethan eronnut, on tuo tapahtunut kuitenkin opettanut niin paljon (myönsit että muut syyt johtivat eroon, usein siis liitoissa on muutakin vinossa joissa petetään,eikö vain?) olet nyt valinnut sellaisen puolison johon voit luottaa. Ja hän on löytänyt sinut, jolla periaatteet ovat samat.
Tarkoitin lähinnä sitä, että kun usein toinen pettää, ja aina vaan jatkaa petetty tällaisen kanssa eteenpäin, niin silloin on todella oma vikansa että on tuollainen, silloin voi vaan syyttää omaa tyhmyyttään. Ja tällaista pettää puoliso varmasti taas uudestaan. Tai jos päästää toisen liian helpolla, ja lakaisee asian käsittelemättömänä maton alle vain että ei tulisi riitaa, niin tapahtuu melko varmasti uudelleen. Tiedän tästä niin monta esimerkkiä.
Useimmiten, niikuin kerrot sinäkin, liitot joissa toinen pettää tai molemmat jopa, päättyvät jossakin vaiheessa eroon. Sataprosenttisesti.
Itse uskon todella rakkauteen, ja olen ollut oikeasti niin rakastunut, vieläkin olen sisimmässäni sydämessä, että se vie järjen. SIksi kestää aina pitkään päästä yli tällaisesta. Edellisestä , siis aviomiehestäni kesti 6-vuotta ennenkuin uskalsin rakastua, ja nyt sitten kun uskalsin kävikin lopussa olosuhteiden pakosta köpelösti, se koski ja tästäkin on aikaa jo 8 kuukautta, tosin olimme kontaktissa vielä muutamaan viikkon sitten saakka, enkä vieläkään ole valmis suhteeseen, koska rakastimme toisiamme todella oikeasti.- Se edell..
Tiedoksesi että siinä kohtaa kun mies petti minua ei liitossamme ollut vielä mikään asia vinossa. Me olimme yhdessä n 18 vuotta!!! Vinoon alkoi mennä vasta pettämisen jälkeen n. 15 v päästä kun mies lähti reissutöihin. Erkanimme toisistamme. Pettämisen jälkeen tosin vähän aikaan setvittiin ja olin murheen murtama. Lapsi syntyi ja arki palautti asiat uomilleen. Riitelimme tosi vähän ja teimme siis vielä 2 lasta lisää. Minä jopa pystyin sen pettämisen jälkeen luottamaan vielä mieheeni. En tosin ole varma vaikka mies myöhemmässä vaiheessa olisi pettänyt reissuillaan minua? Se on asia johon tuskin saan tai edes haluan vastausta. Minä en silloin loppuvaiheessa todellakaan edes halunnut nähdä mitään merkkejä ja olisin varmasti lakaissut asiat maton alle. Mies teki eropäätöksen ensimmäisenä ja kiitän siitä häntä tänään. Läheisyytemme loppui niin hyvä niin, minä olisin kyllä jatkanut lastenkin takia.
Kuitenkin loppu hyvin ja kaikki hyvin. - ...
Kannattaisiko vähän laajentaa kokemuspintaa, sillä liitot joissa on petetty, eivät todellakaan pääty 100-prosenttisesti eroon.
- sinä kyyninen?
Mitäs miinustamista tässä rakkauden voima-kirjoituksessa nyt sitten on?
- Kaiyksinkertainen?
Mitä täällä taas dissataan alkuperäisen ajatukset ja teilataan hänet kakkoseksi? Ap kirjoitti omia ajatuksiaan ja niihin kai jokaisella on oikeus.
Ja tottapuhuttuna olen samaa mieltä ap.n kanssa. Jos todella rakastaa, ei petä. Kuka haluaa tietoisesti satuttaa ihmistä , jota rakastaa? Kuka haluaa tietoisesti tuhota rakastamansa ihmisen luottamuksen, arvostuksen ja itsetunnonkin vielä siinä sivussa?
Miettikää nyt hetki vanhemman ja lapsen välistä rakkautta? Eiköhän jokainen vanhempi yritä toimia aina lapsensa parhaaksi? Eiköhän jokainen vanhempi halua lapselleen vain hyvää? Ja halua suojella häntä kaikelta pahalta?? Ja miksi- rakkaudesta lapseensa.
Miksi on niin väärin odottaa ja ajatella, että puolisot voisivat rakastaa toisiaan yhtä ehdoitta? Että jos kerta rakastat, et satuta. Suojelet pahalta. Teet parhaasi. Vai onko se tosiaan mahdotonta? Omalla kohdallani olen ainakin toiminut näin.
Sen sijaan EN ole minäkään luvannut miehelleni ikuista rakkautta. En ole vannonut että pysyn ikuisesti yhdessä hänen kanssaan. Sellaista on mahdotonta luvata. Mutta olen luvannut, että jos jonain päivänä koen piittamattomuutta, välinpitämättömyyttä , eikä hänen tunteensa ja toiveensa enää kosketa minua, minä kerron sen hänelle. Ja sitten mietitään, mitä asialle on tehtävissä vai onko mitään. JA ONKO HALUAKAAN tehdä mitään?
Jos minä saisin tietää, että mieheni on pettänyt minua, ei ymmärrystä riittäisi. Jos taas hän rehellisesti kertoisi, että on rakastunut toiseen tai HALUAA jotain toista, nostaisin hattua. EN kiellä, ettenkö tuntisi suurta tuskaa ja surua tällaisessa tilanteessa, mutta toista en voi omistaa, enkä hänen ajatuksiinsa ja tunteisiinsa vaikuttaa. Mutta näin toimimalla mies EI särkisi uskoani ja luottamusta , eikä minun tarvitsisi miettiä , mikä kaikki elämässämme on ollut valhetta ja petosta.- kaiyksinkertainen
Ja jatkan vielä: Olen myös ap:n kanssa samaa mieltä siitä, että kyllä sitä hieman itseään saa syyttää siinä vaiheessa, jos tulee toistamiseen petetyksi.
Pettäminen ei ole koskaan petetyn vika. Suurin osa on täysin tietämättömiä siitä, että puolisonsa pettää, useimmat ovat vielä siinä uskossa, että heillä pyyhkii ihan hyvin. Harva voi kuvitellakaan, että puolisonsa tekisi mitään sellaista. Kaikki tulee kuin puun takaa ja varmasti siksikin tuntuu niin pahalta.
Mutta kun annat tällaisen pettämisen anteeksi ja jatkat suhdetta- SE ON MYÖS tietoinen valinta. Silloin TIEDÄT, että puolisosi kykenee pettämään sinua, sinä tiedät millaisen ihmisen kanssa olet yhdessä. Hän on jo kerran vannonut rakastavansa ja silti petti. Miksi siis ei tekisi sitä toistekin?
Tiedän, että saan tästä nyt sontaa päälleni, mutta näin ajattelen. - ein sontaa
kaiyksinkertainen kirjoitti:
Ja jatkan vielä: Olen myös ap:n kanssa samaa mieltä siitä, että kyllä sitä hieman itseään saa syyttää siinä vaiheessa, jos tulee toistamiseen petetyksi.
Pettäminen ei ole koskaan petetyn vika. Suurin osa on täysin tietämättömiä siitä, että puolisonsa pettää, useimmat ovat vielä siinä uskossa, että heillä pyyhkii ihan hyvin. Harva voi kuvitellakaan, että puolisonsa tekisi mitään sellaista. Kaikki tulee kuin puun takaa ja varmasti siksikin tuntuu niin pahalta.
Mutta kun annat tällaisen pettämisen anteeksi ja jatkat suhdetta- SE ON MYÖS tietoinen valinta. Silloin TIEDÄT, että puolisosi kykenee pettämään sinua, sinä tiedät millaisen ihmisen kanssa olet yhdessä. Hän on jo kerran vannonut rakastavansa ja silti petti. Miksi siis ei tekisi sitä toistekin?
Tiedän, että saan tästä nyt sontaa päälleni, mutta näin ajattelen.Et saa sontaa päällesi, vaan puhut totta.
Se on todella tietoinen valinta, tiedät että puolisosi tosiaan pystyy valehtelmaan sinulle noin, ja tosiaan et ole niin tärkeä ja hyvä hänelle kuin kuvittelit.
Näin se menee. Itsensä tekee valitettavasti noin hölmöksi ja osasyylliseksi, ei tarvitse seuraavalla kerralla enää miestä syyttää, koska itse teki tyhmästi.
Mutta meneppäs tällaiselle naiselle vihjaamaan, tai järkeä puhumaan!Q Sieltä alkaa tulla sellaista puolustuspuhetta. Kuitenkin tiedän niin monta yritystä, ja liitot päättyvät eroon, useimmiten on pettäjälät mennyt arvostus puolisoa kohtaan täysin ja itsekkin älyävät että puoliso on liian helppo nakki, ei sellaisesta vaimosta voi muuten olla ylpeekään. - Kaksinkertainen
kaiyksinkertainen kirjoitti:
Tiedän, että saan tästä nyt sontaa päälleni, mutta näin ajattelen.Millä tavoin se oikeasti on petetyn vika jos toistamiseen tulee petetyksi? Tähän haluan vastauksen?
Aina kun menet parisuhteeseen sinä otat riskin. Yksin elossa ei tarvitse pelätä tulevansa petetyksi. Aina kun sinä annat anteeksi se ei takaa että toinen siitä välittäisi. Anteeksianto on armahdus itselle ei toiselle. Ei kukaan voi armahtaa toista. Voi vain nöyrtyä tosiasioiden edessä ja joko kärsiä niistä tai päättää olla kärsimättä. Anteeksianto vapauttaa siitä kärsimyksestä mutta ei takaa sitä että toinen ei pettäisi uudestaan. Jos taas et anna anteeksi todennäköisesti kärsit itse enemmän.
En lähtisi syyllistämään vaimoa joka antaa yhden kerran anteeksi että siitä syystä häntä nyt petetään uudestaan. Kakkien pitäisi saada toinen mahdollisuus. Kaikki tekevät virheitä. Parisuhteessa niinkuin perheissäkin annetaan aina anteeksi koska siellä on pelissä niin paljon ja tunnesiteet syvempiä kuin vain kaveripiireissä.
Jos mies pettää toistamiseen se ei todellakaan ole vaimon vika vaan miehen ihan oma vika. Se että vaimo antoi anteeksi sen ensimmäisen kerran antoi miehelle mahdollisuuden myös toisenlaiseen tapaan toimia. Mies valitsi itse toisin. Kyllä kait me kaikki tiedämme riskit silloin kun eletään suhteissä. Voit menettää toisen koska vaan. Sen pitäisi olla tietoinen valinta. Ikävä kyllä useat taitavat luulla että kaikki pysyy muuttumattomana eivätkä edes huomaa sitä kuinka itse muuttuvat. Yhtä lailla sinulla itselläsi on kyky pettää toista koko ajan vaikka et ole sitä tehnytkään.
- oma tahto
Sinulle kaiyksinkertainen vastaan, että siksi miinustetaan, koska ihan oikeesti nämä naiset eivät ole kokeneet vielä sitä oikeaa rakkautta. Tiedän paljon naimisissa olevia, jotka ihan totta eivät oikeasti rakasta, eikä avioliitto ole sellainen joka tuottaisi suurta iloa ja elämäntyydytysta, ja että toinen olisi aina tukena.
En tarkoita nyt sitä ihastumista ja alkuhuumaan, vaan toisaalta tiedän pareja jotka eivät petä toisiian, mutta toden totta he myös arvostavat toisiaan, koskettelevat jatkuvasti, tekevät vieläkin yhdessä hulluja juttuja ja pitävät hauskaa, nauru raikaa ja sillee. En tarkoita kännäämistä, vaan todella sellaista oikeaa kivaa hauskaa olia toisen kanssa, jolloin kaikki arjen vaikeudet unohdetaan. Sitten kun on vaikeaa, ei suinkaan lähdetä hakemaan lohdusta piruuttaan toisen ihmisen sylistä, vaan oman kultanupun kanssa ollaan rehellisiä ja puhutaan.
Tällaiset parit muuten huomaan, he säteilevät SIIS molemmat pitkässäkin liitossa, koska välissä ei ole mitään ikävää kaunaa..kuten yksi pahimmista pettämisen jättämä jälkiviha joka aina muistuu mieleen.- Suuret odotukset.
Tarkoitatko että petetyt vaimot eivät ole kokeneet koskaan rakkautta? Se on surullista sillä tosiasiassa he taitavat olla ainoita jotka itse kykenevät ehdottomaan rakkauteen? Huono tuuri kun toinen ei rakasta mutta perin yleistä. Yleensä useat vain luulevat rakastavansa mutta kun toinen ei olekkaan virheetön ja tuo itselle sitä erityistä tunnetta niin rakkaus loppuu siihen. Sitä kestää niin kauan kun se rakastettu jaksaa tyydyttää sinun omia tarpeitasi. Pettävät miehet varmaan siinä kohtaa lähtevät sitten tyydyttämään näitä tarpeitaan vieraisiin. Liian suuret odotukset toista kohtaan voi olla myös aikamoinen kompastuskivi.
- liika ehdottomuus
Kaikessa yksinkertaisuudessaankin ap asenne elämään on aika mahdoton. Meillä kun ei ole kontrollia kauhean paljon mihinkään, vaikka itsellemme niin uskottelemme. Minä en voi päättä tulenko tetetyksi, toisten ihmisten tekoja kun ei minulla ole valta kontrolloida. En myöskään voi päättää, että minun kohdalleni ei iske salama, syöpä, onnettomuus, suru, kuolema.
Voin vain elää niin, että kannan vastuun itsestäni ja kerään elämästä niin paljon positiivisia ja hyvä kokemuksia ja asioita, että kestän ja selviän niistä asioista, joihin en voi vaikuttaa.
Ei kannata lukita itseään niin kapeaan railoon, jossa ei pääse kääntymään kun tulevaisuus vaatisi kääntymistä.
Vanha sanonta "en koskaan sano en koskaan" on ihan hyvä. Tässäkin tapauksessa. - KOSKAAN
En koskaan sano en koskaan. No sanonmpas. En koskaan tule lasta tai eläintä lyömään. En koskaan tule huumeita kokeilemaan. En koskaan varastamaan mitään. En koskaa vahingoittamaan fyysisesti ketään. En koskaan hyppäämään laskuvarjolla koneesta. EN koskaan myöskään aio rakastamaani ihmistä pettää.
- EN KOSKAAN
Juuri noin, kaikki lähtee itsestä. Pettäminen ---salasuhde---on TIETOINEN valinta. Pettäjälle taas uudestaan anteeksi antaminen on oma HÖLMÖ tietoinen valinta.
Kyllä mä ainakin jos jotakin päätän en tee sitä. tai sitten siihen on oltava todella hyvä syy........kuten esim. rakastuminen, jota et järjellä ohjaa.LEIDER - Kuka tuomitsee?
EN KOSKAAN kirjoitti:
Juuri noin, kaikki lähtee itsestä. Pettäminen ---salasuhde---on TIETOINEN valinta. Pettäjälle taas uudestaan anteeksi antaminen on oma HÖLMÖ tietoinen valinta.
Kyllä mä ainakin jos jotakin päätän en tee sitä. tai sitten siihen on oltava todella hyvä syy........kuten esim. rakastuminen, jota et järjellä ohjaa.LEIDERAnteeksiantaminen on taitolaji. Jos petetty oikeasti rakastaa niin rakkaus ei lopu pettämiseen vaikka se satuttaa. Siksi se myös satuttaa kun on luottanut ja rakastaa. Pettäminen ei satuttaisi jos et toisesta välittäisi. Sanotaan että rakkaus ja viha kulkevat käsi kädessä. Ymmärrän nyt näin sen että kun mies pettää jota sinä rakastat käännät tuon tunteen silloin vihaksi? Vain vihan voimalla voit viskaista miehen pelolle ja yrittää selvitä kivusta minkä hän sinulle on aiheuttanut. Se on siis itsesuojelua? Kuinka kauan sillä voimalla voi mennä eteenpäin ja kuinka paljon se viha auttaa petettyä? Onko viha parempi kuin rakkaus? Viha vie hirveästi energiaa ja lopulta se kääntyy itseä vastaan.
Jos rakastat kykenet anteeksiantoon et kykene siihen ilman sitä. Voisiko olla niin että vaimot jotka antavat oikeasti anteeksi nuo pettämiset oikeasti vain rakastavat niin paljon? Ansaitsevatko he täällä arvosteluja siitä?
Onko toisen rakastaminen ja virheiden anteeksiantaminen hölmömpää kuin tuomitseminen ja rankaiseminen? Tuomitkaamme pettäjät ei petetyt.
- Voi HIttolainen
Miten kukaan voi sanoa että toiseen luottaminen tai sinisilmäisyys olisi väärin? Eikö pettäminen ole väärin? En lähtisi syyllistämään vaimoa, naista ja äitiä siitä että voi kun luotat ja olet tyhmä kun et jätä pettävää miestäsi? Hei Haloo!!! On päivänselvää että jokainen vaimo tuntee tulleensa loukatuksi eikä iloitse siitä kun mies pettää. Jos vaimo huomaa merkit on kuitenkin inhimillistä uskoa parempaan kuin huonompaan vaihtoehtoon. Rakastava vaimo haluaa ajatella että mies ei petä vaikka merkit olisivat kuinka selviä. On vain surullista ja niin helvetin väärin että jos vaimo on sellainen joka luottaa niin sitä petetään. SIKSI..että uskoisin olevan enemmän vaimoja jotka epäilevät miestänsä vaikka ei olisi mitään sytäkään. Nykyään viljellään niin paljon epäluottamusta ja ajatusmaailmaa että kaikki kuitenkin kusettavat sinua. Ihmiset pelkäävät ja uskovat enemmän tulevansa petetyiksi kuin uskovat että heitä ei petetä. Jos tälläistä vaimoa joka luottaa petetään niin ainoa paska siinä suhteessa on se pettäjä. Avioliitoissa on kuitenkin vaimolla ja äidillä niin paljon muutakin miettimistä jo arjen pyörittämisessä että on hiton väärin jos sen tarvitsisi vielä kuluttaa energiaansa miehensä vahtimiseen. Jos niin käy että mies jää selvästi kiinni pettämisestä ja ratkaisu suhteen jatkumisesta jää vaimon harteille on sekin väärin sillä eihän tämä vaimo ole mennyt naimisiin miehen kanssa ja tehnyt lapsia sillä ajatusmaailmalla että se loppuu miehen pettämiseen. Se voi tulla yllätyksenä ja on inhimillistä yrittää vielä siinäkin tilanteessa uskoa parempaan. Vaimolla ja äidillä on kuitenkin paljon muita motiiveja ajatella ja uskoa niin. Vaimon seksuaalisuutta, naiseutta ja äitiyttä on loukattu.Siinä on jo kärsimystä mutta jos vaimo siitä huolimatta jatkaa miehensä kanssa minun mielestäni hän ei enään ansaitse niiden naisten joiden miehet ei petä ilkkumista tai kettuilua tai syyllistämistä. Se olkoon hänen oma asiansa sillä naisen joka menee naimisiin tai parisuhteeseen luottaen puolisoonsa ei ikinä pitäisi joutua miettimään tai epäilemään mitä jos se pettääkin? Se että näin käy ei johdu siitä että vaimo ei nähnyt merkkejä tai ollut toisenlainen. Kaikkien pitäisi saada rauhassa uskoa ja luottaa jotka siihen kykenevät. Uskova ja luottava ei ole hölmö. Hölmö on se pettäjä joka ei ansaitse niin hyvää puolisoa.
Hölmö on se joka kuvittelee että vaimo piruuttaan jatkaa elämistään pettäjämiehensä kanssa ja nauttii siitä. Taustalla on silloin ihan muut motiivit ja vaimo on joutunut luopumaan uskollisesta puolisosta hei! Pitääkö vaimo tuomita vielä siitä että jatkaa siinä liitossa??? - rillithuurussa66
Ei kait täällä kukaan tuomitse näitä vaimoja. Paljon palstaa seuranneena olen tulkinnut, että lähinnä pettävän puolison kanssa jatkaminen aiheuttaa lukijoissa hämmennystä, epäuskoa ja moni saattaa kirjoittaa ihan varoittavana esimerkkinä siitä, miten tuli huijatuksi toistamiseen.
Suuri osa on tullut petetyksi jo pitkään. Harvemmassa ovat ne naiset, jotka kirjoittaisivat yhden yön kännihairahduksesta. Pitkään petetyksi tuleminen on suuri kriisi petetylle. En oikein tiedä miten se on niin monessa surullisessa tarinassa kriisi myös pettäjälle- siitä hetkestä lähtien kun jää kiinni . Sitä en tahdo ymmärtää. Kiinni jäämiseen asti on naida naksuteltu ilman kriiseilyä, mutta sitten kun käry käy on pettäjälläkin kriisiä jos toista.
Ja tästäpä ne ongelmat alkanevatkin. Petetty vaimo on pois tolaltaan, rikki ja särjetty. Sen sijaan, että voisi tuntea täysillä tuskansa ja hoitaa itsensä eheäksi ja tehdä sitten ratkaisujansa rauhassa- moni nainen on siinä pahassa olossaan kyvytön tunnistamaan faktoja. Vaan takertuu kuin hukkuva pelastusrenkaaseen, siihen ajatukseen, että ei se mies sika ole, ei se edes olisi halunnut pettää, sillä on vaan kriisi. Ja niin sitä sännätään pariterapiaan.
Ja onhan nyt tällainen kriisi tietysti annettava anteeksi. Eihän mies tarkoituksella, ei se vuosia tarkoituksella pettänyt, ei tietoisesti?? Että kunhan saadaan mies kuntoon, paranemaan, niin ei se enää koskaan petä.
Näin uskoo moni nainen. ( lukekaa vaikka tuo HEP- aloitus) . JA ennenpian , moni nainen myös huomaa, että kun tilanne on ns. "rauhoittunut" ja mies kriisistään ns .parantunut- käry käy uudelleen.
Vasta sitten on nainen valmis tunnustamaan, että mies on pettävä liero.
Mies ilman muuta on se tyhmin. Ja mies ilman muuta se joka tekee väärin. Mutta kyvyttömyys ja haluttomuus kohdata faktoja on naisen virhe. Tavallaan itse antaa tällaisella toiminnallaan miehelle mahdollisuuden pettää, ilman seuraamuksia. Mies kun huomaa, että kriisi tai joku psykiatrinen diagnoosi kehiin vaan ja elämä sen kun jatkuu ennallaan. Saa sekä syödä että säästää kakun. Niin vaimon, perheen kuin rakastajattarensa. Ja vieläpä ilman sen suurempaa syyllisyyttä.
Jotta joo- niinhän se vaan tahtoo mennä. Sitä saa mitä tilaa. Onko tämä nyt tuomitsemista? - Oivallus.-
Kyvyttömyys ja haluttomuus on inhimillistä!!! Aina on olemassa kaksi vaihtoehtoa se parempi ja se huonompi. Jos mennään terapiaan on se uskomista parempaan ja myös mahdollisuus siihen. Jos mies jatkaa pettämistään niin mies tekee jonakin päivänä tiliä itse itsensä kanssa vaikka vaimo tekisi mitä. Syyllisyyttä potee tai ei pode mutta vaimo ei siihen vaikuta. Pettäjä joutuu elämään itsensä kanssa hamaan tappiin saakka ja se oivallus omista tekemisistään tulee sille itselle jos tulee. Mikäli vaimo heittää pihalle tämä pettäjä voi syyllistää vaimon siitä että vaimo rikkoi perheen. Ei se tajua jos se ei halua tajuta!!! Paatunut paskahousu selittelee itseleen hautaan saakka. Vaikka nainen kohtaisi ne faktat hän voi olla ihan yhtä kyvytön rankaisemaan miestä kuin se että ei kotaisi faktoja. Ja lisään...paranemisen mahdollisuus on olemassa kuin sekin että ei parane. Siksi meistä kukaan ei voi sanoa mitä kenenkin pitäisi tehdä ja mikä on oikein. Se että kohtaa faktat vai ei kohtaa? Uskon että jokainen tarvitsee tietyn määrän kärsimystä oivaltaakseen jonkun tärkeän asian. Joku vaimo voi tarvita sitä just ne kymmenen pettämiskertaa ja jollekkin riittää kerta. Joku elää täällä kokematta yhtään kriisiä ja sitten kun kynsi katkee niin elämä loppuu siihen. Mies voi pettää sata kertaa ja herätä joku päivä hirveään syyllisyyteen vaikka ensin se tuntui niin hienolta. Siinä kohtaa on sama onko vaimo vielä siinä vai ei ole.
- naimisissa?
"Joku vaimo voi tarvita sitä just ne kymmenen pettämiskertaa ja jollekkin riittää kerta. Joku elää täällä kokematta yhtään kriisiä ja sitten kun kynsi katkee niin elämä loppuu siihen. Mies voi pettää sata kertaa ja herätä joku päivä hirveään syyllisyyteen vaikka ensin se tuntui niin hienolta. Siinä kohtaa on sama onko vaimo vielä siinä vai ei ole."
TOTA NOIN, NYT KYLLÄ HERÄÄ KYSYMYS MIKSI OLISITTE MENNEET YLEENSÄ SIT NAIMISIIN KUN TOINEN EI VOI LUOPUA SINKKUELÄMÄSTÄ?
KAI SÄ TIEDÄT ETTÄ AVIOLIITTO ON USKOLLISUUSLUPAUS JA NIMENOMAAN SEKSUAALINEN LUOTTAMUSLUPAUS MYÖS?
Jos kerran panettaa muut, ja tietää tään panettamisen loukkaavan toista, niin miksi pitäisi sitten olla vaan rinkula sormessa?
Minä oikein pidät avioliittoa? Muodollisuutena, jota ei tarvitse noudattaa, hei come on??????
EU JUMMARRA, ETKÄ VARMAAN ITSEKKÄÄN. - Ei niin
Hyvä kysymys mutta et sinä enkä minä osaa vastata tähän. Joku vitt..u käsittää nämä asiat eri tavoin kuin joku toinen. Sulle se on tuota ja toiselle se tarkoittaa jotsin muuta. Jos se pettäjä selittelee kaikki asiat itselleen eduksi niin se jatkaa sitä selittelyään vaikka eukko heittäis pihallekkin. Oikeesti pahimmat pettäjät uskovat tekevän vain hyvää kun ne haluaa niin ajatella.
- jatkuu..
..ja ne ei jummarra miksi toinen niin loukkaantuu??? Vaimojen syyllistäminen on tästä syystä ihan turhaa jos tarkoituksena on hakea rangaistusta pettäjälle.
- *^*^*^*^*
Minä todellakin luulin valinneeni miehen, jolla on samat arvot ja ajatukset kuin minulla. Asioista keskusteltiin moneen otteeseen 8 vuotta kestäneen avioliiton aikana. Viime vuonna jotain tapahtui. Jotain mitä myöskään mieheni ei ole vieläkään osannut selittää. Hän aloitti suhteen toiseen naiseen. Syy ei kuulema ollut se, ettei olisi rakastanut minua. Pikkuhiljaa minusta on alkanut tuntua siltä, ettei mieheni rakastanut itseään tarpeeksi. Hän oli valmis tuhoamaan liittomme lisäksi myös itsensä. Hän on aina ollut rehti ja rehellinen, pidetty ystävä, josta kukaan ei olisi uskonut moista. Niin kuitenkin kävi. Harva tosiaan tietoisesti varmaankaan menee naimisiin ihmisen kanssa jonka uskoo pettävän. Harva ihminen myöskään varmaan uskoo pettävänsä kumppaniaan siinä vaiheessa kun suhde vakiintuu, tapapettäjät toki poislukien.
- Heikit ei parannu
Niin, oletko sitten varma että tuo oli miehesi ensimmäinen kerta? Kyllähän he sanovat rakastavansa..kaikille osapuolille?
Itse olen alkanut suhteeseen varatun miehen kanssa, koska yksinkertaisesti rakastuin. Mutta sitten kun sieltä viinihuuruissa aloin udella menneisyyttä liiton aikana, oli selvää että en ollut eka. En edes toka, vaan todella kaikki näyttää ulkoisesti ulkopuolisille että liitossa on kaikki kunnossa, on talot, laajennukset, kaunis vaimo, ihanat lapset, hyvä työpaikka, rahaa,,,,
Vaan kun tämä mies alkoi kertoa tarkemmin ja hän sanoi että ei todella omalle puolisollekkaan ole näitä asioita kertonut, niin sieltä paljastui miehen ns.pimeä puoli. Luin miestä kuin avointa kirjaa, mies oli tehnyt todella paljon miellytyksiä vaimoaan kohtaan, monet asiat eivät olleet todella menneet niin kuin hän olisi halunnut. Oli ulkomaan työmahdollisuuksia, siellä mies jo olikin, mutta silloinen vaimo kihlattuna ei tullutkaan sinne niinkuin lupasi,,no siinä tapahtui kaikenlaista surullista. Oli raskaaksi tulo, ja mies ajatteli aborttia, koska oli jo tuossa vaiheessa varma että ei voi olla uskollinen, eikun myöntyi. Toinen lapsi, ja vasta sitten myöntyminen naimisiin. Häät olivat juuri sellaiset mitä hän ei halunnut, vaimo huijasi viime metreillä, mies itki sisäisesti. Kaikista näistä paistoi vitutus ja katkeruus. Ja niin kävi, heti kun mentiin naimisiin, alkoi mies pettää. Vaimo ei huomannut mitään, luuli että he ovat maailman ihanin pari. Sitten mies jäi nalkkiin, seksinalkkiin, tunnusti vaimolle että petti mutta lopetti. Vaimo ei halunnut erota, No, hirveää aikaa ollut avioliittohelvettiä pari vuotta sen jälkeen. Ainut ihminen joka ei muhun luota on vaimoni,niin hän sanoi minulle, Ei kauankaan, kun taas uutta seikkailua, vaimo ei taaskaan tietoinen, mies varoi että ei jää kiinni.
Sitten 3.lapselle raskaaksi, vaimon tekemä vahinko, ja sitten taas miehellä raskauden aikana pidempi suhde. Ja nyt mies ei uskaltanut tunnustaa,vaan mietti eroa valmiiksi hirveellä omantunnon tuskalla, koska 3. lapsi tulossa. Ja jäi kiinni, Kauhea kriisi, ja taas vaimo ei halua eroa.....
Voitteko siis tajuta ja ymmärtää mitä seuraavaksi tulee tapahtumaan? - ihan sama mitä
Heikit ei parannu kirjoitti:
Niin, oletko sitten varma että tuo oli miehesi ensimmäinen kerta? Kyllähän he sanovat rakastavansa..kaikille osapuolille?
Itse olen alkanut suhteeseen varatun miehen kanssa, koska yksinkertaisesti rakastuin. Mutta sitten kun sieltä viinihuuruissa aloin udella menneisyyttä liiton aikana, oli selvää että en ollut eka. En edes toka, vaan todella kaikki näyttää ulkoisesti ulkopuolisille että liitossa on kaikki kunnossa, on talot, laajennukset, kaunis vaimo, ihanat lapset, hyvä työpaikka, rahaa,,,,
Vaan kun tämä mies alkoi kertoa tarkemmin ja hän sanoi että ei todella omalle puolisollekkaan ole näitä asioita kertonut, niin sieltä paljastui miehen ns.pimeä puoli. Luin miestä kuin avointa kirjaa, mies oli tehnyt todella paljon miellytyksiä vaimoaan kohtaan, monet asiat eivät olleet todella menneet niin kuin hän olisi halunnut. Oli ulkomaan työmahdollisuuksia, siellä mies jo olikin, mutta silloinen vaimo kihlattuna ei tullutkaan sinne niinkuin lupasi,,no siinä tapahtui kaikenlaista surullista. Oli raskaaksi tulo, ja mies ajatteli aborttia, koska oli jo tuossa vaiheessa varma että ei voi olla uskollinen, eikun myöntyi. Toinen lapsi, ja vasta sitten myöntyminen naimisiin. Häät olivat juuri sellaiset mitä hän ei halunnut, vaimo huijasi viime metreillä, mies itki sisäisesti. Kaikista näistä paistoi vitutus ja katkeruus. Ja niin kävi, heti kun mentiin naimisiin, alkoi mies pettää. Vaimo ei huomannut mitään, luuli että he ovat maailman ihanin pari. Sitten mies jäi nalkkiin, seksinalkkiin, tunnusti vaimolle että petti mutta lopetti. Vaimo ei halunnut erota, No, hirveää aikaa ollut avioliittohelvettiä pari vuotta sen jälkeen. Ainut ihminen joka ei muhun luota on vaimoni,niin hän sanoi minulle, Ei kauankaan, kun taas uutta seikkailua, vaimo ei taaskaan tietoinen, mies varoi että ei jää kiinni.
Sitten 3.lapselle raskaaksi, vaimon tekemä vahinko, ja sitten taas miehellä raskauden aikana pidempi suhde. Ja nyt mies ei uskaltanut tunnustaa,vaan mietti eroa valmiiksi hirveellä omantunnon tuskalla, koska 3. lapsi tulossa. Ja jäi kiinni, Kauhea kriisi, ja taas vaimo ei halua eroa.....
Voitteko siis tajuta ja ymmärtää mitä seuraavaksi tulee tapahtumaan?Tapahtuu mitä tapahtuu, se ei kuulu sulle yhtään. Hyvin on sinuun ukkomiehen tarinat uponneet. Etkö tajua, mitä hän noilla jutuillaan hakee? Säälivää naista, jolta saa helposti pesää kun kotona ei kaikki sujukkaan niin kuin herra itse haluaa. En mä sitä edes mieheksi sanoisi sun kuvauksesi perusteella. Ole onnellinen, jos hänestä eroon pääset ja anna kriiseillä ihan rauhassa ilman sun myötätuntoa.
Jospa mies kuitenkin rakastaa vaimoaan? Sua se nyt ei ainakaan rakasta. Et kai sä nyt jätä omaa elämääsi elämättä, odottamalla milloin mies sut taas muistaa? Nöyryyttävää elämäähän tuollainen on. Sä alistut räsymatoksi vielä pahemmin kuin vaimo, sori vaan. - no kuuleppas sie
ihan sama mitä kirjoitti:
Tapahtuu mitä tapahtuu, se ei kuulu sulle yhtään. Hyvin on sinuun ukkomiehen tarinat uponneet. Etkö tajua, mitä hän noilla jutuillaan hakee? Säälivää naista, jolta saa helposti pesää kun kotona ei kaikki sujukkaan niin kuin herra itse haluaa. En mä sitä edes mieheksi sanoisi sun kuvauksesi perusteella. Ole onnellinen, jos hänestä eroon pääset ja anna kriiseillä ihan rauhassa ilman sun myötätuntoa.
Jospa mies kuitenkin rakastaa vaimoaan? Sua se nyt ei ainakaan rakasta. Et kai sä nyt jätä omaa elämääsi elämättä, odottamalla milloin mies sut taas muistaa? Nöyryyttävää elämäähän tuollainen on. Sä alistut räsymatoksi vielä pahemmin kuin vaimo, sori vaan....en suinkaan ole hänen kanssaan enää, kyllähän minä huomasin millainen mies on, mutta tuo eron tekeminen,asunto jo katsottuna oli kyllä totta, sen vaimokin tietää.
Hei, etkö tuntisi oloasi vastaanvanlaisena vaimona kynnysmatoksi?No, meitä ihmisiä on monekis, jotkut jäävät paikalleen elämässä, ja luulevat että tässä on kaikki ihana, vaan kun eivät tiedä että voisi olla paljon paremmin.
Kyllä tuossa miehessä tietenkin on omat hyvät puolensakin, on vaan väärän vaimon kanssa siis joutunut, siis todella joutunut, naimisiin. - säälin sua.
no kuuleppas sie kirjoitti:
...en suinkaan ole hänen kanssaan enää, kyllähän minä huomasin millainen mies on, mutta tuo eron tekeminen,asunto jo katsottuna oli kyllä totta, sen vaimokin tietää.
Hei, etkö tuntisi oloasi vastaanvanlaisena vaimona kynnysmatoksi?No, meitä ihmisiä on monekis, jotkut jäävät paikalleen elämässä, ja luulevat että tässä on kaikki ihana, vaan kun eivät tiedä että voisi olla paljon paremmin.
Kyllä tuossa miehessä tietenkin on omat hyvät puolensakin, on vaan väärän vaimon kanssa siis joutunut, siis todella joutunut, naimisiin.Voi sua. Vai ihan joutunut naimisiin. Lienee jo silloin ollut tahdoton tossukka, jota naiset vie kuin pässiä narussa. Kaiken sä uskot. Milloin meinaat palata todellisuuteen?
- Ihanko totta
Voitteko siis tajuta ja ymmärtää mitä seuraavaksi tulee tapahtumaan?Siis oliko tuo mies sun rakastaja? Ja kehtaat kertoa sen? Mä en ihan heti voisi kuvitella häslääväni tuollaisen miehen kanssa jota viedään kuin pässiä narussa. Väkisin vaimo varmaan laittoi miehensä kikkelin sisälleen ja teki ne lapsetkin? Jos mies oikeasti on noin vietävissä saa viedäkkin. Eiköhän jokaisella täällä ole valinnanvapaus ihan itsellään oman kumppaninsa suhteen. Vai vielä väärä vaimo? En ole tyhmempää kuullut. Kyllä tuota miestä voi todella sääliä.
- kun bussi ajaa ohits
Voitteko siis tajuta ja ymmärtää mitä seuraavaksi tulee tapahtumaan?Ai mitä tulee seuraavaksi tapahtumaan? Mies tulee järkiinsä ja lemppaa sinut. Sinä vedät herneen nenään, kiukuttelet, käräytät miehen vaimollee, lähettelet kaikenmaailman kuvia ja kirjeitä, postaa samaa löpinää suomi24:n uskottomuuspalstalle kuukausitolkulla etkä vieläkään tajua, että sinua kusettiin eikä se ukkomies sinusta välittänyt pätkääkaan.
- Ihmettelen vain
Kyllähän meistä jokainen haluaa uskoa kumppanistaan hyvää, sen minäkin ymmärrän iha täysin.
Kuitenkin jos toinen pystyy minua vuosia pettämään ja valehtelemaan, tuntuisi omistuiselta luottaa, uskoa, jatkaa liittoa.
Joku tuossa heitti ettei pettäjä rakasta itseään tai hänellä on kriisi tai jotain muuta. Miksi hän sitten vuodesta toiseen potee samaa ei missään vaiheessa herää todellisuuteen, en oikein usko sitä. Ehkä joissain kertapanoissa tuo voisi olla mahdollista muttei pidempiaisissa suhteissa. Pettäjälle tulee se kriisi juuri silloin kun jää kiinni ja tuskin se katumuksesta johtuu ainoastaan siitä, että oli niin tyhmä ettei tajunnut olla ovelampi, kierompi sitä katuu muttei pettämistä. Monihan näist ns. paparrnuksen tehneistä kuitenkin yrittää saada edelleen pidettyä siihen toiseenkin yhteyttä tavalla tai toisella. Eli kaipuu siihen mitä oli on näillä ylitsepääsemätön. Eikä suhteet jotka ovat vuosia kestäneet pääty jos ei niissä ole ollut mitään ongelmaa niinkuin siinä ydinsuhteessa jossa kiinnijäämisen jälkeen kriisi petetyllä on vielä järkyttävä(olin juuri siis petetty). Se kasvattaa kaipuuta tuohon ongelmattomampaan suhteeseen vielä enemmän.
Ihmettelen vain missä vaiheessa suhde korjaantuisi, palautuisi edes vanhaan tai niinkuin jotkut uskovat on parempi?- minun pitää....
Sinulle "ihmettelen vaan". Toteamukseesi lopussa ja kysymykseen yksinkertainen vastaus: ei missään vaiheessa! Vitutus jää taka-alalle, koko ajan yritetään olla ajattelematta, kun tulee riia, on hyvä petetyn syyttää pettäjää tapahtuneella, ja pettäjän petettyä että; no ,, oma vikas, annoithan anteeks ja halusit jatkaa..; sama pyörä pyörii. Petetty yrittää näytellä että kaikki ok, sisäisesti itkee ja miettii epätoivossa, miehen lirkuttelut ärsyttävät, vahtii ukkoa kuin haukka, ukkoparan housut tutisee kun ei saa enää edes katsoa vierasta naista...
Helvetillistä, epätoivoista toisessa riippumisyritystä, joka ei johda mihinkää. Itsensä huijaamista, muka ;KYLLÄ ME SELVITÄÄN tänne tarinoiden kirjoittamista, elämää ilman oikeaa rakkautta.
Rakkaus on aivan erilaista kuin velvollisuus, Rakkaus ei KOSKAAN tee pahaa toiselle, eikä ajattele rahallista hyötyä eikä itseään, velvollisuus kyllä. Kun on vain velvollisuus kyseessä yhdessä olemisesta, huomaavat sen puolisot keskenään ennen pitkää, kohta taas toinen etsii rakkautta muualta. Niin se menee.
- pppooo
Loistokirjoitus.
- expukki
Mä petin mun vaimoa melkein kaks vuotta. Siitä on reilut vuosi aikaa. Nyt vaimo käy lukeen näitä juttuja ja käskee mut vierelle katsoon. Ihme hommaa täällä. Akat repii toisiansa rikki ja tietää miesten ajatuksista kaiken. Aattelin nyt oikaista pari juttua näin miehisestä näkökulmasta. Mies voi pettää ja haluta olla vaimonsa kanssa. Oikeastaan se on aika ongelmatonta, ainakin mulle oli. Vähän kun olisin lähtenyt verstaalle tekeen puutöitä. En mä silloin miettisi vaimoa enkä vaimon kanssa puutöitä. Mulla vaan ei ollu sitä verstasta. Sen takia mun vaimo itkee yhä, enkä mä saa sitä tajuaan, että se homma oli kun joku pirun harrastus. Te naiset teette välillä kaikesta niin helvetin vakavaa ja tuijotatte silmät kovana jotain doktor piliä ja pohditte päänne puhki kaikella turhalla. En aio toista kertaa pettää. Se suhde oli ja meni ja paskan haju jäi käsiin. Vaimon itku kourasee välillä niin syvältä, että ei helvetti soikoon.
- ;)
Tän taisi kirjoittaa vaimo ihan itse=)
- mikä p a s k a
itse olet syypää, ja et näe tajuavan mitä toiselle aiheutit, nyt yrität sitten puolustella itseäsi. >Oikeesti on sun vaimo on hömppö, miten sait muka seliteltyä että sait pitää hänet? Sitten vielä tuota naista jonka kanssa olit haloo 2 vuotta !!!!!!! pidät vaan verstas-harrastuksenav ja halveksit, vai paskan maku suuhun? Tiedätkö se paskan maku suustas ei tuu poistumaan, koska olet p a s k a. Juuri tuo asenteesi, miten olet kohdellut omaa vaimoa, ja sitten tuota toista naista sanoo paljon sinusta.
Nyt sitten vielä vaimon itkua ajattelet....voi elämän kevät. Tiedätkö, sun vaimo ansaitsee todella oikean miehen eikä tuollaista munaheikkiä. SInä joudat olla yksin ja miettiä tekojasi ja sit saat panna niin monta kuin tykkäät. Saisit antaa vaimollesi sen mahdollisuuden myös, ja vapauttaa hänet että voisi itkemisen sijaan tutustua toiseen kunnon mieheen.
Ja tämä on niin totta, et aio toista kertaa pettää, just joo, vaimosi saisi pettää kuule sinua oikein kunnon kollin kanssa kans 2 vuotta, niin katoppa sitten itkettääkö sinua, ja haluatko sinäkin vielä olla hänen kanssaan? Veikkaan et.- eunukki
Tämä mies joka täällä kirjoitti on NARSISTINEN, aivan selvästi. Ei tajua mitä toisille aiheuttaa pelaamalla koti-verstas peliään, Munat täytyis kuohita ja pakkotyöhön vaikka verstaalle niin tietää miksi on pakkotyössä.
- Ikävä tosiasia
Mut kaveri kuitenkin valaisi miehen ajatusmaailmaa ja varmasti noin se menee ja naiset todellakin repii toisiaan täällä palasiksi. Ikävä tosiasia.
- narsistien uhrit
Narsistihan tuo ihan selvästi. Voi niitä naisraukkoja jotka tuollaiseen lankeaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496315Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6422611Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831209- 821123
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.791087Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3011074Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601068- 78983
- 66951
- 228854