Luin, että Altzheimer-potilaan virikkeeksi voi tehdä yhdyssanalappuja, sana sana = yhdyssana. Mitä muuta voisi tehdä antaakseen onnistumisen tunteita potilaalle?
alzheimer-sairaan piristäminen ja aktivointi
2
247
Vastaukset
- ristiina ja tytär
No laulappa tuttuja vanhoja lauluja,sit keskeytä ja kysy miten jatkuu,sama lorujen ja sanalaskujen kanssa.Mieheni osaa vielä kirjoittaa vähän,niin pitää esim.tilastoa kun urheilukisat telkussa,hiihto ja yleisurheilu esim.Tyttären vanhasta tehtäväkirjasta löysin myös helppoja juttuja,ja lehdistä leikellyt juttuja,urheilua esim.
- Ongelmakoukut
Vein äidilleni uuteen asuntoon hänen omia klinkkisiä "ongelmakoukkuja",sekä muita aivoja aktivoivia näppäriä "pelejä"."Ongelmakoukut"on mukava ajanviete-siinä kahta koukkua yritetään pujottaa yhteen ja erilleen.Se on hyvä ajanviete vieraiden kanssa.Saa nauraa yrityksille.Äitini saa sen vielä auki,mutta ei kiinni.Olen erittäin huono peleissä,mutta onneksi osaan laittaa nuo koukut yhteen.Äiti irrottaa ne vierailun jälkeen :)
Dementikon kädet ja sormet muuttuu kankeiksi,joten kantsii viedä sellaisia ajanvietteitä mihin hän pystyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911224Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221088- 48814
- 70810
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53750Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49667- 33662
- 60659
- 52627
- 50605