parannettua pohjan kunnostamisella? Kyseessä on yhdeksän metrinen liukuva vene syvällä V-pohjalla ja dieselkoneella. Painoa n. 2500kg. Veneen pohja on hiekkapuhallettu -96, jolloin vedetty myös primerit.
Myrkkykerroksia on kertynyt siis melkoisesti, mutta muuten pohjan puhtaudessa ei ole vikaa. Epätasaisuutta on jonkin verran, kun ei ole hiomista jaksanut tehdä kunnolla.
Primerin uusimisesta ei tietenkään muutenkaan haittaa olisi, mutta mitäs meinaatte, katoaako se epoksi sieltä mihinkään? Äkkiä ajateltuna ei pääse kulumaan, jos ei kerran myrkkykään ole lähtenyt.
Tiedustelin soodapuhalluksesta ja sain hinta-arvioksi n. 700€. Totesin, että taidan itse vesihiekkapuhaltaa pohjan, jos nyt sille yleensä mitään alan tekemään.
Kannattaako projekti mielestänne ylipäätään?
miten paljon olette saaneet nopeutta/taloudellisuutta
7
262
Vastaukset
- Teräsvenekö ?
Onko teräsvene kun pohja on hiekkapuhallettu ?
Jos saat jostain niin tehokkaat vehkeet. että pystyt päivässä puhaltamaan ja jos saat jostain puhallushiekkaa halvalla niin sitten ehkä kannattaa. Itse kun ostin Kärcherin puhalluslisälaitteen niin iskin käteni sontaan. Laite katkesi veneen puolivälissä (muovia). Hiekkaa kului 65 säkkiä a¨ 5,5 € muistaakseni. Aikaa kului pari viikkoa, kun se puhallusalue on n. 1 neliöcm. Vieläkin on viemärit välillä tukossa kun se hiekka kulkeutui jaloissa sisälle.
Ja on viheliäistä hommaa, suojalasit koko ajan huurussa. Ja puhallusputki tukossa. Se ei siedä yhtään kosteutta hiekassa.Hyvää liikuntaa siinä kyllä saa parin viikon ajaksi.Oma kokemukseni:
Tiiskeri 770 P (entinen poliisivene) ja moottorina AQAD 41/290SP, kokonaispaino n. 3.600 kg. Ennen pohjan hiekkapuhallusta ja kunnostusta 27 solmua, sen jälkeen 29 (optimiolosuhteissa 30) solmua (nopeudet mitattu perinteisellä "ropellisumlogilla").
Ja tuolle toiselle vastaajalle kysymys! Miksi lasikuituveneen pohjaa ei voisi hiekkapuhaltaa, ainoa joka lähtee on gelcoat, eikä se ole vedenpitävä materiaali..Varmaan voikin. Jasiinä on vielä sekin etu, että pohja on valmiiksi kuiva ennen pohjamaalia.
- Tuplaslutsev
Itseasiassa gelcoat on vedenpitävä, toppari ei
- niinkö luulet
Tuplaslutsev kirjoitti:
Itseasiassa gelcoat on vedenpitävä, toppari ei
Toppari ja gelcoat ovat kuitenkin täsmälleen samaa tavaraa. Toppariin on lisätty tilkka parafiinia, joka muodostaa pintaan ilmatiiviin kalvon. Vesitiivistä se topparista tee, mutta pinta ei jää tahmeaksi ilman vaikutuksesta. Polyesterihartsit eivät ole vesitiiviitä, epoksi on.
- valittaja-lkv
suorat putket?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577280Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7313503Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3491807Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1621768- 841405
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841371- 911270
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631237Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2611235- 811144