Pappani oli uskonnollinen ja kerran vieraillessamme siellä ehkä vuosi ennen hänen kuolemaansa, siellä oli aika monta vierasta, ehkä 7 yhteensä, hän luetutti raamattua kaikilla muilla paitsi minulla, siitä yhden kohdan ainoastaan, missä luki "koko maailma on pahuuden vallassa".
Myöhemmin hänen jo kuoltuaan olimme kaverin kanssa ajemassa autollani, joka oli minulla silloin ollut puoli vuotta. Ajovalojen merkkivalo ei koetaulussa ollut koskaan toiminut kertaakaan. Tie oli syrjäinen asfalttitie keskellä metsää pimeällä pohjois Suomessa, jolla on 80-rajoitus. Sanoin ajaessani kaverilleni siitä, mitä pappani oli toistellut, että koko maailma on pahuuden vallassa. Hetikohta sen jälkeen tunsin vasemmalla puolella päätä yllättävän kivunpistoksen - sanoinkin ääneen "AUTS!" - ja ajovalojen merkkivalo syttyi palamaan. Ihmettelin miten se syttyi vaikka ei ollut koskaan palanutkaan. Ehkä viiden minuutin päästä se sammui. Vähän sen jälkeen tiellä tuli porolauma vastaan. Koetimme sitten saada sitä uudellee syttymään, mutta emme saaneet, eikä se ole nyt sen jälkeenkään vuoteen palanut.
Kun pappani oli kuollut
168
5137
Vastaukset
- Owneeeu
Mulle ja miehelleni tapahtunut samankaltainen tapaus. Mieheni autossa ei myöskään toiminut mittarivalo, ei ole koskaan palanut eikä mies ole saanut koskaan vikaa korjattua, eikä selvitettyä. Ajoimme Isojoella metsätietä, yöllä myöhään, ja tuli puhetta Kyllikki Saaren murhasta, siinä samassa kun sanoin ääneen Kyllikki Saaren nimen, auton mittarivalo syttyi. paloin pari minuuttia ja sammui. Sen jälkeen ei ole palanut. Jäi mietityttämään tämä asia...
- koponen2
hei! mittarissasi on kosketusvika. pyyä ukkoas aukaseen mittaripaneeli ja laittaan juotoskanavat kuntoon. toi nimi nyt vaan sattu sillä hetkellä tuleen suustasi.
- Teppo.
koponen2 kirjoitti:
hei! mittarissasi on kosketusvika. pyyä ukkoas aukaseen mittaripaneeli ja laittaan juotoskanavat kuntoon. toi nimi nyt vaan sattu sillä hetkellä tuleen suustasi.
Joo kun kaikki on kunnossa niin ei edes "heikot henget" tule tekemään noita temppuja.
Nuo kun tuppaa kummitukset ja henget olemaan kovin heikkokuntoisia, ei tule kuin takaapäin pelottelemaan pimeällä - ei uskalla päivänvalossa pelotella :-)
Ei sen puoleen pienet asunnotkaan kummituksia kiehdo - iso huvila parissa kerroksessa ja kellarilla on oiva paikka - ainakin amerikkalaiset ja englantilaiset näillä tienaa taaloja ja puntia ja jotkut "aivottomat" maksaa näistä tarinoista vielä. Kun olisi aika niitä sitten nähdä muittenkin, niin on ehditty jo karkotttaa pois. Hauskaa huvia siinä missä vampyyritkin. Silti uskon jälleensyntymiseen, sillä ei täällä mitään olisi jos ei näin tapahtuisi. Kaikki on ikuista ja me emme ymmärrä maailmankaikkeudesta juuri mitään vielä...emmekä siitä, miksi juuri täällä epävarmalla maapallolla asumme - nythän kansoitus tuhoaa maapalloa hyvää vauhtia. - ogrkogpkoreooerprg
Kerran, kun ajoin syrjäisellä hyväkuntoisella asfalttitiellä Turun lähistöllä vaimoni kanssa keskustellen paikasta, johon pysähtyisimme syömään, niin tapahtui jotain kummaa. Juuri, kun minä ehdotin Kotipizzaa, niin auton ajovalot välähtivät pitkiksi. Sanoin vaimolleni, että tuo oli merkki tuonpuoleisesta. Hän vain naurahti, ja päätti, että menemme Hesburgeriin. Juuri kun pääsimme perille ja tilauksemme saapuivat pöytäämme, niin huomasin erään ranskalaisen näyttävän aivan vihaiselle Jeesus Kristukselle. Vaimoni ranskalaisissa taas oli aivan liikaa suolaa. Asia jäi mietityttämään...
- ....................
ogrkogpkoreooerprg kirjoitti:
Kerran, kun ajoin syrjäisellä hyväkuntoisella asfalttitiellä Turun lähistöllä vaimoni kanssa keskustellen paikasta, johon pysähtyisimme syömään, niin tapahtui jotain kummaa. Juuri, kun minä ehdotin Kotipizzaa, niin auton ajovalot välähtivät pitkiksi. Sanoin vaimolleni, että tuo oli merkki tuonpuoleisesta. Hän vain naurahti, ja päätti, että menemme Hesburgeriin. Juuri kun pääsimme perille ja tilauksemme saapuivat pöytäämme, niin huomasin erään ranskalaisen näyttävän aivan vihaiselle Jeesus Kristukselle. Vaimoni ranskalaisissa taas oli aivan liikaa suolaa. Asia jäi mietityttämään...
Koko ketjun järkevin viesti, kiitos päivän nauruista! :)
- tuonpuoleinen ilmoit
Teppo. kirjoitti:
Joo kun kaikki on kunnossa niin ei edes "heikot henget" tule tekemään noita temppuja.
Nuo kun tuppaa kummitukset ja henget olemaan kovin heikkokuntoisia, ei tule kuin takaapäin pelottelemaan pimeällä - ei uskalla päivänvalossa pelotella :-)
Ei sen puoleen pienet asunnotkaan kummituksia kiehdo - iso huvila parissa kerroksessa ja kellarilla on oiva paikka - ainakin amerikkalaiset ja englantilaiset näillä tienaa taaloja ja puntia ja jotkut "aivottomat" maksaa näistä tarinoista vielä. Kun olisi aika niitä sitten nähdä muittenkin, niin on ehditty jo karkotttaa pois. Hauskaa huvia siinä missä vampyyritkin. Silti uskon jälleensyntymiseen, sillä ei täällä mitään olisi jos ei näin tapahtuisi. Kaikki on ikuista ja me emme ymmärrä maailmankaikkeudesta juuri mitään vielä...emmekä siitä, miksi juuri täällä epävarmalla maapallolla asumme - nythän kansoitus tuhoaa maapalloa hyvää vauhtia.En kyllä asu kartanossa, mutta ihmettelen tätä unta! Tapahtui n.20v sitten...Näin unta naapurin yksiössä asuvasta n.60v mormooni miehestä että kuoli, jostaan syystä minä olin siellä ensin ja löysin häneet , häneen sängyn alla oli matkalaukku täynnä seteli rahaa? mietin siinä että miten ilmoitan häneen pojallen siitä,kun asuu jossain canadassa! Kun heräsin ihmettelin että kaikkia unia sitä näkee! SEURAAVANA päivänä tuli hautaustoimiston auto meidän rappuun eteen, ja uteliaana katsoin ovisilmästä kuka on kuollut, ei tullut edes mieleen mikään enne uni, mutta näin vain kävi naapuriin meni, mies oli kuollut! Usein olen miettinyt siihen selitystä mutta en tiedä, ajatellut että olikohan myös matkalaukku täynnä rahaa?
- Niin paljon,,,
koponen2 kirjoitti:
Älä ole noin ylimielinen. Minäkin kerron pari juttua. Olin Lapissa kyläilemässä, joo ihan oikeesti. Yöllä heräsin sellaiseen kuvaan, oli pilvi ja sen päällä oli setäni, tiesin kumpi, olivat kaksosia. Seuraavana päivänä sain tietää, että hän oli saanut halvausta, eli vähän aikaa sen jälkeen.
Näin talon entisen edesmenneen isännän yöllä sänkyni vierellä, vanha mies. Hän lohdutti minua aivojen kautta keskustelemalla, koska pelkäsin olla kodissa, jossa asuimme, omaa miestäni. En pystynyt nukkumaan juuri koskaan. Sitten se vanha mies tepasteli keittiöön ja se rauhoitti. Uskalsin laittaa nukkumaan, mies ei tulisi sinä yönä kotiin.
Samalla hetkellä kun mies ajoi kolarin, varttia vaille henki meni, minulle kaupattiin ruumisarkkua, siinä oli hintalappu, sanoin siihen että en tarvitse sitä.
Äitini näki mustan käden samalla hetkellä kun veljeni kuoli liikenneonnettomuudessa, ollessani nuori. Äiti sanoi, että tuo ei tiennyt hyvää ja aamulla tultiin sanomaan miten oli käynyt. Tämä on vasta alkua. - juuseedee15
Missä isojoella mennee kyllikki saaren murhapaikal metsätie? Paitsi vastapäätä lähe, siäkö olitte? Ja ooks säki isojoelta?
- auto inssi
Höpiset omiasi. Vai ajeletko katsastamattomalla autolla?
On aivan varma, että mittarinvalaistuksen pitää toimia vuosikatsastuksessa, muuten leimaa ei tule.
Ihan kiva juttu kuiteski, mut ei tosi. - tietäjä iänikuinen
auto inssi kirjoitti:
Höpiset omiasi. Vai ajeletko katsastamattomalla autolla?
On aivan varma, että mittarinvalaistuksen pitää toimia vuosikatsastuksessa, muuten leimaa ei tule.
Ihan kiva juttu kuiteski, mut ei tosi.ja mistähän olet tuon tiedon repinyt??
ite olen käynyt katsastaa jokunen vuosi sitten auton jossa ei toiminut mittariston valot mut ei kyllä toiminu nopeusmittarikaan.. ja miten kävi..sain leiman niin että heilahti!!!!
eli sinä se tässä paskaa jauhat jos joku sitä tekee.. - ____
juuseedee15 kirjoitti:
Missä isojoella mennee kyllikki saaren murhapaikal metsätie? Paitsi vastapäätä lähe, siäkö olitte? Ja ooks säki isojoelta?
Kävin kesällä Kyllikki Saaren suohaudalla.
Aika rauhallista seutua.
Isojoelta ajetaan jonkin matkaa Kauhajoelle päin, siinä on levike ja viitta missä hauta sijaitsee.
Seisoin siinä muistokiven äärellä kauan ja ajattelin mitä kaikkea tämäkin metsä kätkee sisäänsä.
En tuntenut mitään yliluonnollista.
Sitä ajattelin että Kyllikki Saari voisi olla jo isoäiti jos häntä ei olisi surmattu, voisi vieläkin elossa.
- ...
Sen tiedän, että kyse ei ole ainakaan siitä, että edesmennyt olisi yrittänyt ottaa yhteyttä. Jumala on järjestyksen Jumala eikä jätä sieluja "pyöriskelemään" ympäriinsä. Pahat henget voivat kyllä yrittää hämätä uskomaan jotain muuta, ja tätä tiettävästi ahkerasti harjoittavatkin.
- Faith--
Täällä pyöriskelee sieluja, usko tai älä, ja heillä on tehtävä. Eivät he täältä poistu ennen kuin ovat tehtävänsä täyttäneet. Tuo "pahat henget"- sonta alkaa pikkuhiljaa potuttaa.
- Faith--
Faith-- kirjoitti:
Täällä pyöriskelee sieluja, usko tai älä, ja heillä on tehtävä. Eivät he täältä poistu ennen kuin ovat tehtävänsä täyttäneet. Tuo "pahat henget"- sonta alkaa pikkuhiljaa potuttaa.
Pahat henget on asia erikseen, ja ihminen varmasti tuntee välittömästi eron sielun ja pahan hengen välillä.
- Sillä sipuli
Faith-- kirjoitti:
Pahat henget on asia erikseen, ja ihminen varmasti tuntee välittömästi eron sielun ja pahan hengen välillä.
Paha henki tulee minulle kun syön valkosipulia!
- q3523
Voin taata sinulle että et todellakaan voi TIETÄÄ. Voit vain arvailla ja uskoa.
- mustakaapu8
Faith-- kirjoitti:
Asuin koko lapsuuteni ja periaatteessa nuoruutenikin aidossa kummitustalossa (noin 20 vuotta) ja täytyy sanoa että se oli sellainen kauhukylpy että nykyisin en pelkää pimeää lainkaan, enkä mitään mörköjäkään. Ehkä minulta meni hermot siellä niin pahasti että kaikki kauhuleffatkin vain naurattaa. Molemmat rakkaat vanhempani harrastivat salatieteitä ja varsinkin äitini oli todella taitava noita. Ihmisillä on paljon aivan turhia yliluonnollisuuteen liittyviä pelkoja, mutta tietysti ymmärrettävistä syistä. Tuntemattomat ilmiöt ja tiedonpuute pelottaa.
- saleva
Sillä sipuli kirjoitti:
Paha henki tulee minulle kun syön valkosipulia!
hyviä tai pahoja henkiä... ei niitä kuitenkaan nää tai tunne, ei ainakaan muut kun ne jotka niihin uskoo ja muut heikkohermoset.... paitsi valkosipulin aistii kyllä kaikki läsnäolijat :D
- Aivopesu hallitaan
mustakaapu8 kirjoitti:
Asuin koko lapsuuteni ja periaatteessa nuoruutenikin aidossa kummitustalossa (noin 20 vuotta) ja täytyy sanoa että se oli sellainen kauhukylpy että nykyisin en pelkää pimeää lainkaan, enkä mitään mörköjäkään. Ehkä minulta meni hermot siellä niin pahasti että kaikki kauhuleffatkin vain naurattaa. Molemmat rakkaat vanhempani harrastivat salatieteitä ja varsinkin äitini oli todella taitava noita. Ihmisillä on paljon aivan turhia yliluonnollisuuteen liittyviä pelkoja, mutta tietysti ymmärrettävistä syistä. Tuntemattomat ilmiöt ja tiedonpuute pelottaa.
henkimaailman puolellakin.
Eipä ihme, että tulee "kummituksia", kun harrastetaan salatieteitä. Pahoja henkiä eli langenneita enkeleitä miellyttävät kaikenlaiset valheopit, ja ne saavat niiden kautta jalansijaa ihmisen elämässä. Rukoilepa ristillä kuollutta Jeesusta vaikka ääneen näissä paikoissa ja pyydä uskovia rukoilemaan myös, sekä luopukaa salatieteiden harjoittamisesta. Ihmisille ei ole auringon alla annettu muuta nimeä kuin Jeesus, jossa pelastua. Vihollinen ei ole tullut muuta kuin varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan, mutta Jeesus on tullut, jotta meillä olisi elämä ja yltäkyllin. saatana osaa esiintyä valkeuden enkelinä, mutta onneksi Raamattu toteaa senkin. - mustakaapu8
Aivopesu hallitaan kirjoitti:
henkimaailman puolellakin.
Eipä ihme, että tulee "kummituksia", kun harrastetaan salatieteitä. Pahoja henkiä eli langenneita enkeleitä miellyttävät kaikenlaiset valheopit, ja ne saavat niiden kautta jalansijaa ihmisen elämässä. Rukoilepa ristillä kuollutta Jeesusta vaikka ääneen näissä paikoissa ja pyydä uskovia rukoilemaan myös, sekä luopukaa salatieteiden harjoittamisesta. Ihmisille ei ole auringon alla annettu muuta nimeä kuin Jeesus, jossa pelastua. Vihollinen ei ole tullut muuta kuin varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan, mutta Jeesus on tullut, jotta meillä olisi elämä ja yltäkyllin. saatana osaa esiintyä valkeuden enkelinä, mutta onneksi Raamattu toteaa senkin.Vähänpä sinä tiedät Luonnon syvemmästä puolesta. Siitä kuinka puut puhuvat ja kivet kuiskivat, ja siitä miten metsässä neuvoja antavat keijut ja maahiset niille joilla on kuulevat korvat. Ei se ole satua, vaan totista totta, eikä kuitenkaan mitään uutta auringon alla. Jospa lähettäisin luoksesi vierailulle kalpeaa kalman väkeä tai muutamia riehakkaita sorkkajalkaisia satyyrejä, tai manaisin esiin vesilähteestä kuvankauniin haltijan? Taikuus, noituus ja velhous toimii tänäänkin, eikä se ole suloisessa Suomessamme lailla kiellettyä toimintaa. Paljon on sekopäitä ja huijareitakin liikkeellä, mutta tämä ei ole mitään rahastusteatteria tai lavataikurin temppuja, vaan salattua ikivanhaa viisautta, joka on kuitenkin lähes jokaisen itse opiskeltavissa. Okkultisti itse päättää, käyttääkö voimiaan hyvään vai pahaan. Suosittelen käyttämään hyvään ja parantavaan. Oikein käytettynä ei lainkaan vaarallista.
- juoskaa elmua karkuu
saleva kirjoitti:
hyviä tai pahoja henkiä... ei niitä kuitenkaan nää tai tunne, ei ainakaan muut kun ne jotka niihin uskoo ja muut heikkohermoset.... paitsi valkosipulin aistii kyllä kaikki läsnäolijat :D
Ja peräpuhurin. Sen tunnistaa lemusta.
- hospotipospoti vaan
Tyypillistä liirum laarumia. Maanjäristyksiäkin on moninpaikoin näinä lopunaikoina. On ollut jo miljoonia vuosia...
- Olemassaolo jatkuu
Lisa Williamsia voi muuten TV:stä katsoa. Oon tykännyt ja vakuuttunut (terveen tarkastelun ja pohdinnan lisäksi), mutta pyytäisin varmuuden vuoksi Lisan kanssa Jeesusta-Kristusta mukaan.
- uskomaton ihminen
Läheisen ihmisen poismenon jälkeen huomaa ihmeellisiä asioita tapahtuvan. Poismenneestä ihmisestä on tullut suojelusenkelimme, joka järjestää asioita. Mieluummin minä niihin uskon kuin ennustuksiin, kun olen ne itse kokenut.
- sorry..
Vaikka ihmiset kuinka haluaisivat uskoa tuohon, niin ihmisistä ei tule enkeleitä. Suojelusenkeleillä ei ole sielua, vain ihmisellä on sielu. Ihmisen sielu voi auttaa toista esim. surutyössä, jonka jälkeen sielu poistuu maan päältä. Näin ihmiset virheellisesti uskovat että heitä auttanut sielu on enkeli. Suojelusenkeli on ihmisen kanssa jatkuvasti, syntymästä kuolemaan saakka.
- Musta Enkeli
sorry.. kirjoitti:
Vaikka ihmiset kuinka haluaisivat uskoa tuohon, niin ihmisistä ei tule enkeleitä. Suojelusenkeleillä ei ole sielua, vain ihmisellä on sielu. Ihmisen sielu voi auttaa toista esim. surutyössä, jonka jälkeen sielu poistuu maan päältä. Näin ihmiset virheellisesti uskovat että heitä auttanut sielu on enkeli. Suojelusenkeli on ihmisen kanssa jatkuvasti, syntymästä kuolemaan saakka.
Kuten Raamatusta (huoh) oon lukenut, Sieluihin puhallettiin elämä, eikä toisinpäin. Ruumis on sielu ja toisinpäin. Jos meissä on jotain "ylimmääräistä" toisin kuin nuo pyhät hammaskeijukirjat, niin se on taas yksi naula "jumalten" arkkuun.
- paljon nähnyt
kyllä se on totta että kuoleman jälkeen poi mennyt ottaa jossain vaiheessa yhteyttä.me emme vain oikein usko ennen kuin se tapahtuu omalle kohdalle.muihin sää ym ennustuksiin en oikein jaksa uskoa.kun luonnon merkkejä on seurannut vuosia niin kyllä syksy tulee,2 urpusade niin lumisataa 9 viikon päästä,kun kurjet menee lähtee niin 6 viikkoa siitä ja lunta sataa.kun hanhet lähtee 3 vuorokauden sisällä tulee lunta.
- korjausta
Musta Enkeli kirjoitti:
Kuten Raamatusta (huoh) oon lukenut, Sieluihin puhallettiin elämä, eikä toisinpäin. Ruumis on sielu ja toisinpäin. Jos meissä on jotain "ylimmääräistä" toisin kuin nuo pyhät hammaskeijukirjat, niin se on taas yksi naula "jumalten" arkkuun.
"Sieluihin puhallettiin elämä, eikä toisinpäin"
Aika huonosti olet raamattusi lukenut.
1. Moos. 2:7
Ja Herra Jumala muovasi maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän henkäyksen. Näin ihmisestä tuli elävä olento.*
Ruumiiseen puhallettiin elämän henkäys, eli sielu. En usko.
Entä sellaiset joilla menee hyvin huonosti, missä heidän suojelusenkelinsä on?
Itsekin olen ollut viime vuosina todella suurten vaikeuksien edesä.
Aika hankalaa on tuonpuoleisessa jos joutuu kyttäämään koko ajan läheistensä tekemisiä, ja estää heitä tekemästä tyhmyyksiä.
Toivoisin mieluummin vaikka ikuista unta.- donotplay
korjausta kirjoitti:
"Sieluihin puhallettiin elämä, eikä toisinpäin"
Aika huonosti olet raamattusi lukenut.
1. Moos. 2:7
Ja Herra Jumala muovasi maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän henkäyksen. Näin ihmisestä tuli elävä olento.*
Ruumiiseen puhallettiin elämän henkäys, eli sielu.Tässä Raamatun henkimaailman kohtia, osa varoitukseksi niiden kanssa leikkijöille.
3. moos. 16: 22
Sitten hän lähteköön pyhäkköteltasta, uhratkoon oman polttouhrinsa ja kansan polttouhrin sekä toimittakoon sovitusmenot itsensä ja kansan puolesta. Syntiuhrieläimen rasvat hän polttakoon alttarilla. Kun mies, joka ajoi pukin Asaselin luo, on pessyt vaatteensa ja peseytynyt, hän voi palata leiriin.(Asaselista on tehty leffakin)
1.kunin. 22: 19
Miika sanoi vielä: "Kuule siis Herran sana! Minä näin Herran istuvan valtaistuimellaan, ja kaikki taivaan joukot seisoivat hänen ympärillään hänen oikealla ja vasemmalla puolellaan.
Ja Herra sanoi: 'Kuka eksyttäisi Ahabin, niin että hän lähtee sotaretkelle ja kaatuu Ramot-Gileadissa?' Yksi vastasi yhtä, toinen toista, kunnes esiin tuli muuan henki. Se asettui Herran eteen ja sanoi: 'Minä eksytän hänet.' 'Millä tavoin?' kysyi Herra. Henki vastasi: 'Minä lähden sinne ja menen valheen henkenä jokaisen hänen profeettansa suuhun.' Silloin Herra sanoi: 'Eksytä sinä hänet, sinä pystyt siihen. Mene ja tee niin.'Ja niin on käynyt, Herra on lähettänyt valheen hengen kaikkien näiden profeettojesi suuhun. Onnettomuuden hän on sinun osallesi määrännyt!"
1.Samuelin 28: 8
Nainen kysyi: "Kenet minun pitäisi manata esiin?" Saul vastasi: "Manaa Samuel." Kun nainen näki Samuelin, hän parkaisi ja sanoi Saulille: "Miksi petit minua? Sinähän olet Saul!" Mutta kuningas vastasi: "Ole rauhassa! Mitä sinä oikein näet?" Nainen sanoi: "Näen jumalolennon nousevan maasta."
Saul kysyi: "Minkä näköinen hän on?" Nainen vastasi: "Sieltä nousee vanha mies. Hän on kääriytynyt viittaan." Silloin Saul tiesi, että se oli Samuel, ja hän kumartui kunnioittavasti maahan saakka.
Jesaja 37: 36 (myös sama kerrotaan 2.kunink.kirja 19: 35)
Niin Herran enkeli lähti liikkeelle ja löi assyrialaisten leirissä kuoliaaksi
satakahdeksankymmentäviisituhatta miestä. Kun eloon jääneet heräsivät aamulla, kaikkialla lojui ruumiita. Silloin Sanherib, Assyrian kuningas, purki leirinsä ja lähti. Hän meni takaisin maahansa ja jäi Niniveen.
Jesaja 34. 14
Villikoirat ja sakaalit siellä kohtaavat,
villivuohi villivuohta kutsuu.
Siellä lepäilee Lilit, öinen velhotar,
sieltä hän löytää rauhallisen sijan.
Luuk. 8:30
"Mikä sinun nimesi on?" kysyi Jeesus. Mies vastasi: "Legioona*", sillä häneen oli mennyt monta pahaa henkeä. Ne pyysivät, että Jeesus ei käskisi niiden syöksyä kadotuksen kuiluun. Läheisellä vuorella oli iso sikalauma laitumella. Pahat henget pyysivät Jeesukselta lupaa mennä sikoihin, ja hän salli sen.Silloin henget lähtivät miehestä ja menivät sikoihin, ja lauma syöksyi jyrkännettä alas järveen ja hukkui.
2 Piet. 2:10
varsinkin niiden, jotka seuraavat saastaisia ruumiin haluja ja halveksivat Herraa ja hänen valtaansa. Nuo itseään täynnä olevat röyhkimykset eivät kaihda herjaamasta henkivaltojakaan,vaikka edes enkelit, joilla on enemmän voimaa ja valtaa, eivät Herran edessä niitä herjaa ja tuomitse
Nuo ihmiset herjaavat sellaista, mitä eivät tunne.
1. Joh. 4
Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. Yksikään henki, joka kieltää Jeesuksen, ei ole Jumalasta. Sellainen henki on Antikristuksen henki, jonka te olette kuulleet olevan tulossa ja joka jo on maailmassa.
Johanneksen ilm. 9:20
Loput ihmiset, ne jotka eivät kuolleet näihin vitsauksiin, eivät kuitenkaan lakanneet palvomasta kättensä töitä. He kumarsivat yhä pahoja henkiä ja kullasta, hopeasta, pronssista, kivestä ja puusta tekemiään jumalankuvia, jotka eivät voi nähdä, eivät kuulla eivätkä kävellä.
He eivät kääntyneet, he eivät luopuneet murhatöistään eivätkä taioistaan, eivät siveettömästä elämästä eivätkä varastamisesta.
Johanneksen ilm. 12: 9
Tuo suuri lohikäärme, tuo muinaisaikojen käärme, jota kutsutaan Paholaiseksi ja Saatanaksi, tuo koko ihmiskunnan eksyttäjä, syöstiin maan päälle, ja samoin syöstiin alas sen enkelit. - vastaus--
hilma-maria kirjoitti:
En usko.
Entä sellaiset joilla menee hyvin huonosti, missä heidän suojelusenkelinsä on?
Itsekin olen ollut viime vuosina todella suurten vaikeuksien edesä.
Aika hankalaa on tuonpuoleisessa jos joutuu kyttäämään koko ajan läheistensä tekemisiä, ja estää heitä tekemästä tyhmyyksiä.
Toivoisin mieluummin vaikka ikuista unta.Mitä tarkoitat, että tuonpuoleisessa joutuu kyttäämään läheistensä tekemisiä? Sielut auttavat ihmisiä vain harvoin. Enkeleiden tehtävä on auttaa, Jumala on lähettänyt enkelit tänne nimenomaan meidän avuksemme. Enkelit puhuvat ihmisille jatkuvasti, mutta vain harva kuuntelee. Kuinka moni ylipäätään uskoo, että heidän ympärillään on jatkuvasti enkeleitä, jotka vain odottavat kutsua apuun? Eivät enkelit voi ihmistä auttaa ellei ihminen heidän apuaan halua. Kokeilkaa ihmiset, avatkaa sydämenne ja pyytäkää enkeleiltä apua. Saatatte yllättyä!
vastaus-- kirjoitti:
Mitä tarkoitat, että tuonpuoleisessa joutuu kyttäämään läheistensä tekemisiä? Sielut auttavat ihmisiä vain harvoin. Enkeleiden tehtävä on auttaa, Jumala on lähettänyt enkelit tänne nimenomaan meidän avuksemme. Enkelit puhuvat ihmisille jatkuvasti, mutta vain harva kuuntelee. Kuinka moni ylipäätään uskoo, että heidän ympärillään on jatkuvasti enkeleitä, jotka vain odottavat kutsua apuun? Eivät enkelit voi ihmistä auttaa ellei ihminen heidän apuaan halua. Kokeilkaa ihmiset, avatkaa sydämenne ja pyytäkää enkeleiltä apua. Saatatte yllättyä!
>Läheisen ihmisen poismenon jälkeen huomaa ihmeellisiä asioita tapahtuvan. Poismenneestä ihmisestä on tullut suojelusenkelimme, joka järjestää asioita. Mieluummin minä niihin uskon kuin ennustuksiin, kun olen ne itse kokenut. <
Tälle vastasin, ihan vain oman mielipiteeni.
En tiedä kuolleitten sieluista jotka meitä joutuisivat vahtimaan, siksi kirjoitin.
Enkä osaa selittää, kahdesti olen huomannut jotain yli-luonnollista, lieneekö sitten suojelusenkeli.
Kerran estin läheisen itsemurhan kun joku tuli sanomaan että mene sinne heti.
Ihan tavallinen nainen vuoteeni vieressä. Mutta ei kuitenkaan tavallinen, kuten me sen ymmärrämme.
En vieläkään tiedä mitä uskoisin?
Sitten minua kiusanneen ihmisen kuolinhetkellä joku seisoi sänkyni vieressä, aamuyöllä kello 05.15, heräsin siihen, oliko sattumaa, ja oliko uni jäänyt päälle, en tiedä.
Onneksi en ole kovin herkkä uskomaan yli-luonnollisiin.
Mutta en voi sanoa että siinä ei olisi mitään perää, ei kai minun asiani ole sitä selvittää.
- veemäiset linkit
tai suomi24 etusivun linkkivinkkinä on aiheena tälläiset oudot mysteerit sekopäiset jutut joten saadan ihmiset entistä sekaisin. Eilen aiheena pedofiilit jossa sadistit masokistit ja muut seksihullut keskustelivat.. Näillä jutuillako ihmisset saadaan pysähtymään näille etusivuille niin että mainostajat saisivat tuotteilleen katetta ja niin myös suomi24 itsekin pysyisi menestyvänä foormuina. Niin aiheet eivät ole kauniita.
- Mainosvapaa Masa.
Mitkä mainokset? Firefox Adblock Plus eikä tarvitse mainoksia katsella.
- hmm.
Aihe on minusta hyvä. Ei ole mitään pelättävää ja varsinkin jos on perehtynyt asioihin vähän tarkemmin. Jos et tiedä asioista.. niin sitten on pelkoja vierasta asiaa kohtaan. Ei ns. mysteereissä ole mitään pahaa, ne ovat mielenkiintoisia vaikka teorioita on suuntaan ja toiseen. Tietty jos ajatusmaailmansa haluaa rajoittaa ateismiin tms. niin oma asia. Minusta toki on ymmärrettävää että ihminen ei halua olla kaikkien kanssa tekemisissä, esim. jokainen henki ei ole tervetullut. Silloin ahdistus on ymmärrettävää, mutta eroonkin pääsee vääränlaisista vieraista rukouksin ym. Minusta tuntuu että päähän tullut pistos voi olla enemmän muusta kiinni, esim. verenkierrosta, autossa saattoi olla joku virtapiikki joka sai sen toimimaan oudosti, porolauma tuli sattumalta vastaan. Mutta mistä tietää. Toki laitteet voivat jonkun teorian mukaan reistata joko ihmisen omasta sähköisyydestä, tai miksei ehkä hengen. Saahan näihin uskoa. Kiva tarina ja minusta on piristävää luettavaa. Jokainen saa olla omaa mieltään, ehkä näitä ei ole pakko kuitenkaan lukea, jos siltä tuntuu.
- hmm.
hmm. kirjoitti:
Aihe on minusta hyvä. Ei ole mitään pelättävää ja varsinkin jos on perehtynyt asioihin vähän tarkemmin. Jos et tiedä asioista.. niin sitten on pelkoja vierasta asiaa kohtaan. Ei ns. mysteereissä ole mitään pahaa, ne ovat mielenkiintoisia vaikka teorioita on suuntaan ja toiseen. Tietty jos ajatusmaailmansa haluaa rajoittaa ateismiin tms. niin oma asia. Minusta toki on ymmärrettävää että ihminen ei halua olla kaikkien kanssa tekemisissä, esim. jokainen henki ei ole tervetullut. Silloin ahdistus on ymmärrettävää, mutta eroonkin pääsee vääränlaisista vieraista rukouksin ym. Minusta tuntuu että päähän tullut pistos voi olla enemmän muusta kiinni, esim. verenkierrosta, autossa saattoi olla joku virtapiikki joka sai sen toimimaan oudosti, porolauma tuli sattumalta vastaan. Mutta mistä tietää. Toki laitteet voivat jonkun teorian mukaan reistata joko ihmisen omasta sähköisyydestä, tai miksei ehkä hengen. Saahan näihin uskoa. Kiva tarina ja minusta on piristävää luettavaa. Jokainen saa olla omaa mieltään, ehkä näitä ei ole pakko kuitenkaan lukea, jos siltä tuntuu.
Ehkä joku meedio osaisi kertoa (kunhan on positiivinen ja fiksu) että millä tavalla merkkivaloon voisi vaikuttaa tai mitä se vaatii. Ja myös autojen asiantuntija voi kertoa auton toiminnasta tietämystään.
hmm. kirjoitti:
Ehkä joku meedio osaisi kertoa (kunhan on positiivinen ja fiksu) että millä tavalla merkkivaloon voisi vaikuttaa tai mitä se vaatii. Ja myös autojen asiantuntija voi kertoa auton toiminnasta tietämystään.
Taannoin työkaverini kertoi minunkin ulkonäöltä tuntemastani miehestä Loviisassa.
Oli ollut poikasena rassaamassa mopoa toisten poikien kanssa. Tuli "poppamies" paikalle ja kysyi. "Mitäs pojat?"
"Tässä vain katsellaan olisiko lamppu palanut..."
"Annapa kun katsotaan" sanoi mies. Otti polttimon etu- ja keskisormen väliin ja painoi peukalolla kantaa. Lamppu syttyi. "Ei ole palanut" sanoi mies ja lähti.
Kaveri vakuuttaa, että totta on eikä keksittyä.
Monta muutakin tapausta on tiedossa.
- Hmmmmm??
Kyllähän näitä sattuu..ei pysty millään järellä selittämään. Monasti on myös todistajina läsnä..mutta kuten minulle on neuvottu- Unohda..älä mieti.
Etiäiset, toteutuneet ennustukset (jonka myötä pahat seuraamukset), yliluonnolliset kokemukset, unet.. valopallot ja muut valoilmiöt (!)..ei niitä voi selittää..tieto lisää tuskaa?
Tämä on tavallaan kiehtovaa, mutta ei näistä pidä puhua liian paljon. - VIE AUTOSI HUOLTOON
ja ne omat lääkkeet kuntoon.
- ei vikoja
vein autoni huoltoon sanoivat ettei tässä ole mitään vikaa,ei ollut poksissa vikoja muistissa.merkkivalot on kunnossa miksi ne vain paloivat hetki ennen hirven tuloa tielle,miksi minun piti säpsähtää,ja hiljentää ennen hirveä vaikken nähnykää sitä kuin puoli minutia ennen sen tuloa.
- Koita pysyä tarinas
ei vikoja kirjoitti:
vein autoni huoltoon sanoivat ettei tässä ole mitään vikaa,ei ollut poksissa vikoja muistissa.merkkivalot on kunnossa miksi ne vain paloivat hetki ennen hirven tuloa tielle,miksi minun piti säpsähtää,ja hiljentää ennen hirveä vaikken nähnykää sitä kuin puoli minutia ennen sen tuloa.
MikähHirvi? Äsken ne oli poroja...? Oisko nyt kuitenkin hyä ottaa ne lääkkeet?
- tuota...
Koita pysyä tarinas kirjoitti:
MikähHirvi? Äsken ne oli poroja...? Oisko nyt kuitenkin hyä ottaa ne lääkkeet?
Taitaa olla joku muu kirjoittaja tämä toinen? Tässä on erilainen kirjoitustyyli.
- *Huru-Ukko*
tuota... kirjoitti:
Taitaa olla joku muu kirjoittaja tämä toinen? Tässä on erilainen kirjoitustyyli.
Nii. Kerta. Meillekin kerran syttyi pappatunturissa käsijarrun valo palamaan ja peppuun pisti, ja sanoinkin"AUTS". Hetkeä myöhemmin Joulupukki tuli Petteri Punakuonon ja muiden porojen kanssavasemmalta suoraan eteen. Ja korkeutta oli tapahtumahekellä melkein kilometri. Ei ollut Hirviä siellä. Ihan oli kirkas yö, aurinko paistoi täydeltä terältä, paksun pilviverhon takaa. Vannon ja vakuutan että oli tosi juttu tämä. Pappani kuolikin sitten muutama kymmentä vuotta tämän jälkeen. Ja muutama muukin siinä kuoli. Jossakin välissä.
- Tuo ainakin
on pelkkää p a s k a a! Auto ajovalojen merkkivalon ON TOIMITTAVA katsastuksen aikana.
Huono provo, olisit keksiny jotain parempaa autontoimintaan kuuluvaa.- höpöhöpöj
Ei tartte toimia,kaikissa autoissa ei edes ole mitään valojen merkkivaloa ja jos on ei sitä päivänvalossa juuri näe.
- lamput palaa
ei merkkivaloilla ole katsastuksen kanssa mitään tekemistä.kun päästöt on kohdallaan,jarrut valot vilkut toimii leima on tullut joka kerta.apsin ja joku kolmio valo lampun merkkivalot palaneet vuosia mittarissa,eivät ole välttämättömi sano katsastus inssi ot lamput poies,on vaan hankala purkaa mittaritaulu.
- lamput palo
lamput palaa kirjoitti:
ei merkkivaloilla ole katsastuksen kanssa mitään tekemistä.kun päästöt on kohdallaan,jarrut valot vilkut toimii leima on tullut joka kerta.apsin ja joku kolmio valo lampun merkkivalot palaneet vuosia mittarissa,eivät ole välttämättömi sano katsastus inssi ot lamput poies,on vaan hankala purkaa mittaritaulu.
miul palo lamput,otin mittarin irti ja otin lampun poekkees ei oo palana sen koomin.
- merkki lamppu
höpöhöpöj kirjoitti:
Ei tartte toimia,kaikissa autoissa ei edes ole mitään valojen merkkivaloa ja jos on ei sitä päivänvalossa juuri näe.
ei merkkivalo oo tarpeellinen jos pitkät pallaa ja lyhyvet vilkut parkit jarruvalot,hätä vilkku,niin ei tarvii mittää merkkivlloi.miul pallaa oljyn merkkivalo kun sammutan auton pittää pallookkii sano katsastus mies.
- kuolleet kurkistelee
Kaikenlaista tapahtuu, mitä nykytiede ei osaa selittää. Parhaana esimerkkinä omasta lähipiiristäni on juttu ukin kuolemaan liittyen. Ukki kuoli ja saatettiin haudan lepoon erään vuoden joulukuussa. Talvi meni ja kevät tuli, ja huhti-toukokuussa oli aika lähteä ottamaan suvun rakas kesäpaikka pois talviteloilta. Ukki oli tämän hiekkaisen lahden ohi soudellut pikkupoikana ja päätti, että aikuisena ostaisi siitä tontin ja rakentaisi mökin. Niin kävi, ja sotien jälkeen alettiin kyhäämään mökkiä pystyyn. Paikka muodostui ukille kaikkein rakkaimmaksi. Näin ollen ukin kuoleman jälkeen keväällä muu perhe lähti mökille, ensimmäistä kertaa ilman ukkia.
Ensimmäisenä iltana tätini, ukin tytär, oli tiskaamassa oman tyttönsä kanssa keittiössä astioita muiden ollessa vielä ulkona. Keittiön vieressä oli makuuhuone, jossa ukki ja mummi olivat aina nukkuneet. Yhtäkkiä makuuhuoneesta kuului ääni, joka oli kuin puheensorinasta irrotettu yksi ääni, ja jonka sanoista ei saanut selvää mutta yhtäkaikki kuului selvästi ukille. Tervejärkisenä ihmisenä täti tietysti luuli kuulevansa omiaan, mutta tytärpä kysyi:"Puhuiko ukki?". Eipä tälle tapaukselle ole meidän sakki selitystä keksinyt, mutta ehkäpä ukki halusi käydä vielä haudan takaa kurkistelemassa, miten se perikunta tärkeistä asioista selviytyy. :) - aaapuaa
uskomatonta sanoisin jopa sensaatio! siis ota nyt ihmeessä yhteyttä setiin yhdysvalloissa avaruus asioita tutkivaan virastoon? tai kokoomuksen kataiseen tai siihen sisäministeri anne holmlundiin se järestää uffot ja muut asiat pois jotka häiritsee sinua tai muita:) myös sdp urpilainen tai heinäkuoma vois auttaa? ei varma tieto mutta toivottavasti auttaa?
- yarew
Olen kaverin kanssa ajelemassa autolla kesällä yöllä myöhään hiljaista valaistua kaupunkitietä pitkin risteystä kohti ja puhuimme kuolemasta. Erikoisinta tässä on se että kun ajoimme samaan risteykseen toinen kerta, katuvalot pimeni kohdallamme juuri kun olimme tulossa yöllä valaistuun risteykseen. Pimeä risteys ei ole niitä turvallisempia tietenkään. Katuvalojen on/off ajastuksella ei tässä ollut kuitenkaan tekemistä kun selvitimme asiaa.
Risteykset ovat muutenkin itselleni paikkoja jotka tuovat ikäviä muistoja mieleen koska olen joutunut kerran liikenneonnettomuuteen ja ollut lähellä kuolemaan ja sekin tapahtui tienristeyksessä. Liikenneonnettomuutta selvittäneet eivät voi ymmärtää miten olen voinut selvitä hengissä.
Kun puhun kuolemasta ympärilläni tapahtuu ihmeellisiä asioita joita minä ja kaverini voi käsittää.
On asioita joita ei voi selittää. Se pitää vain kokea.
Tienristeys .. jo sanana tuo asioita mieleen.- +
siis ajoitte risteykseen kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla valo sammui vai vain toisella kerralla?
- heheh
Kuljin erään talven lenkkireittiä ja eräs katuvalo sammui aina minun kohdallani. Ei kenenkään muun.
Tosi mystistä. - sammunut valo
+ kirjoitti:
siis ajoitte risteykseen kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla valo sammui vai vain toisella kerralla?
mie ajoi risteykseen joka kerta on sammunut valo.
- lenkillä
+ kirjoitti:
mie käyn koiran kanssa lenkillä aina samassa risteyksessä sammu valo kun ollaan etempänä valo syttyy.olen kysellyt muilta lenkkeiliöiltä että sammuuko valo heille ei kuulemma sammu.
sammunut valo kirjoitti:
mie ajoi risteykseen joka kerta on sammunut valo.
Tuossakin lähimmässä risteyksessä valo sammuu aina silloin tällöin ja syttyy taas vähän ajan kuluttua. Enpä ole havainnut sillä olevan mitään yhteyttä mihinkään.
- puututka
lenkillä kirjoitti:
mie käyn koiran kanssa lenkillä aina samassa risteyksessä sammu valo kun ollaan etempänä valo syttyy.olen kysellyt muilta lenkkeiliöiltä että sammuuko valo heille ei kuulemma sammu.
Kaveri sanoi kerran ettei tuollaisia kannata kysellä vierailta ihmisiltä. Katso ensi kerralla että on varmasti tuttu "muu lenkkeilijä"
- pimeäss pitää kulkea
heheh kirjoitti:
Kuljin erään talven lenkkireittiä ja eräs katuvalo sammui aina minun kohdallani. Ei kenenkään muun.
Tosi mystistä.Sama juttu - paitsi että sammui 3 valoa peräkkäin - eikä paikalla ollut muita joten voi sammua muillakin. KAtuvalot kun ovat joskus aika herkkiä maasta väälittyvälle tärinälle. Harmitti juosta pimeässä.
- Auto-ja NoitaTohtori
Niin siis nykyajan autoissa on tuo HENKIENESTO (ASP, automated spirit protector) joka estää henkiolentojen häiritsemästä ajoa ja silloin kun tämä menee päälle se nimenomaan näyttää sitä ajovalon merkkivaloa. Vanhemmissa malleissa menee penkin lämmitin päälle.
- johoton
miul männöö aena loki lämmiti piälle vaekkei oo joho ajaessa mukana.
- autoton stop
miul männöö autoton stop piälle kun oon käänä lähi pupissa,sit tulloopi takso ja viep kota.millä sen autoton stopin suap poekkee piältä.nyt tarviis jo aatoo.
- leku neuvo
autoton stop kirjoitti:
miul männöö autoton stop piälle kun oon käänä lähi pupissa,sit tulloopi takso ja viep kota.millä sen autoton stopin suap poekkee piältä.nyt tarviis jo aatoo.
autoton stop,se lähtee kun vie auton parkkiin ennen pupiin menoa.eikä mene pupiin vaan seuraavana päivänä kun on vesi raitis,tilaa lääkäriin ajan,pyydä lääkäriä kohteliaasti lähettämään,katkaisu hoitoon,jos näillä ohjeilla autoton stop ei lähde poi päältä,kehoittaisin realisoimaan auton niin ongelmasi poistuu välittömäst.
- ongella
johoton kirjoitti:
miul männöö aena loki lämmiti piälle vaekkei oo joho ajaessa mukana.
kehoittaisin ottamaan loki lämmittimen seuraavassa huollossa pois niin ongelma poistuu.
- poesta ongelma
miulla män penkin lämmitin piälle seisatin otin penkin lämmittäjän johot irti ja vastukset panin nippuun,tul kiutakankaan mutkassa roskis vastaan laitoin siihen,eipä oo neljään viikkoon männä penkin lämmiti piäälle tokkopa ossoo statiin asti tulla perässä.että ongelman voep ratkassa kun ottaa asiaks.
- apostolin kyydillä
poesta ongelma kirjoitti:
miulla män penkin lämmitin piälle seisatin otin penkin lämmittäjän johot irti ja vastukset panin nippuun,tul kiutakankaan mutkassa roskis vastaan laitoin siihen,eipä oo neljään viikkoon männä penkin lämmiti piäälle tokkopa ossoo statiin asti tulla perässä.että ongelman voep ratkassa kun ottaa asiaks.
Kannattaa luopua autosta niin ei ei tartte pohtia jäikö päälle vai ei.
- rouva turhapuro
"aika ja aavistamattomat tapahtumat kohtaavat meitä kaikkia" Ei kaikkea pidä uskoa ja ajatella jotain enteitä.
- puututka
Mikä niistä sitten on se oikea, jos tämä ei sinule kelvannut?
- tapaus Iisalmesta
Minun edesmennyt isäni kertoi, että mökillä ikkunan edessä istuessaan usein ukkometso tulee tepastelemaan ikkunan alle ja hän tuntitolkulla ihailee lintua. Outo yhteensattuma tapahtui, kun säni oli kuollut heinäkuussa ja hänen ruumiinsa oli vielä maanpäällä ruumishuoneella. Mökillä käydessäni jouduin itse tämän ukkometson kanssa tekemisiin. Kun lähdin mökiltä pois ukkometso seurasi minua levottomasti lentäen monta monta kilometriä ja meinasin jopa autollani törmätä siihen. Tämän jälkeen en ole koskaan nähnyt ukkometsoa niin läheltä, saati sitten, että olisin joutunut tällaisen linnun kanssa tekemisiin. Omasta mielestä tällä linnulla oli minulle silloin viestettävää, mutta minulle tämä jäi elinikäiseksi arvoitukseksi.
- ihmeauto kit
Se ajoi sinua pois reviiriltään.
- Ööööööö.
Miten ne auton merkkivalot ja muut liittyvät pappasi kuolemaan? Eivätkö ne ole ihan erilaisia asioita, joilla ei edes ole mitään loogista yhteyttä keskenään.
- pummitus
Jos on tarpeeksi pihalla niin mikä tahansa voi vapaasti valiten liittyä mihin tahansa.
- Jaahas.
Äitini kuoltua huomasin vatsani olevan sekaisin ja telkun kaukosäädin ei toiminut kunnolla. Yhteen sattumia tutkiessani ymmärsin,että olin syönyt liiaksi täytekakkua ja paristot olivat jo niin heikot kaukosäätimessä, että se ei toiminut kunnolla. Mutta jos olisin ollut herkkäuskoinen narri,olisin kyseiset tapahtumat liittänyt pahoihin henkiin,tai tuonpuoleisten aaveiden tekosiksi.
- óutôô
mikä vittu teitä porilaisia oikein vaivaa
- a disperin
miu vaevoo hirvee aato kuume oon ottan a disperiiniä,mutta taes ver oheta liikoo kun vuan noppeemmin tuntuu ver kiertävän,ja kuume se vua pahenoo,luulen että vero mätkyt vie aeka noppeesti kuumeen poekkee.
- ellimellikellis
Minulle rakas mieshenkilö kuoli joitakin vuosia sitten. Olimme paljon tekemisissä toistemme kanssa ystävinä, mutta asiat eivät koskaan edenneet ystävyyttä pidemmälle, koska ikäeromme oli suuri ja olen naimisissa. Hänen kuolemansa jälkeen valitsinpa minkä kanavan tahansa radiosta tai jos joku toinen valitsi, aina soi sama rakkauslaulu, en ikävä kyllä muista laulua enää, koska se ei ole soinut sen jälkeen.
Isäni kuoleman jälkeen olen kokenut samanlaisia asioita. Tunnen hänen läsnäolonsa aina ja kun tulee jokin kiperä paikka, tunnen hänen kauttaan miten minun pitää toimia, jokin viite oikeasta tulee aina. Rakastin isääni paljon.
Kun äitini kuoli ja mietin ensimmäisenä yönä ajaessani, että missähän hän nyt on. Siinä ajaessani pimeää maantietä kotiin yöllä, radiossa alkoi soimaan This is the road to hell. Samaan aikaan kaukaa metsän rajassa loistivat numerot 666. Pelästyin h...vtisti ja ajaessani lähemmäksi, näin että bussikuski oli pelleillyt numeroillaan ja laittanut bussin tunnukseksi 666. Karmea kokemus. - Outo homma...
Minulla on ollut elämässäni vain yksi kokemus, jota en ole pystynyt millään järjellä selittämään.
25 vuotta sitten lokakuussa, ollessani teini-ikäinen, vanhempani lähtivät viikonlopuksi äitini veljen saarimökille ja jättivät minut yksin kotiin. Koska olin kiltti tyttö, en järjestänyt mitään bailuja enkä yksinänikään juonut mitään, vaan menin illalla normaalisti nukkumaan.
Iltayöstä puhelin soi (tämä oli lankapuhelinten aikaa; meidän perheessä ei ollut kännyköistä kuultukaan). Vastasin, mutta toisessa päässä ei ollut ketään, vain huminaa.
Puhelimen soiminen jatkui koko yön, suunnilleen tunnin välein (ei kuitenkaan tarkalleen). Joka kerta ei ketään toisessa päässä, samaa huminaa.
Puhelin soi viimeisen kerran aamulla klo 8 maissa.
Myöhemmin aamulla äitini soitti ja kertoi, että hänen ja veljensä ollessa matkalla saareen myöhään illalla oli yhtäkkiä noussut massiivinen myrsky, joka oli ollut todella lähellä kaataa veneen. Sadetta oli tullut massiivisella voimalla ja tuuli oli ollut hirveä. Jollain ihmeen keinolla enoni oli saanut veneen ohjattua jollekin lähes autiolle pikkusaarelle (josta vielä useita satoja metrejä matkaa omaan saareen). Vene oli kuitenkin mennyt rikki niin ettei sillä voinut enää ajaa. Siellä äitini ja enoni olivat joutuneet viettämään koko yön läpimärissä vaatteissa, myrskyn keskellä. Enoni oli saanut pienen nuotion tehtyä, mutta kylmä oli ollut silti luita hyytävä (myöhäinen lokakuu). Ja kuten sanottu, ei kännyköitä joten ei voinut soittaa apua.
Aamun valjettua enoni oli saanut kiinnitettyä ohi menevän veneen huomion, ja tämä oli vienyt haaksirikoiset turvaan.
Jälkeenpäin kellonaikoja vertailtuani tajusin että puhelin alkoi soida juuri kun äitini ja enoni hätä myrskyn keskellä oli alkanut, ja lakkasi soimasta kun heidät oli pelastettu.
Vaikka tämä tuntuu täysin järjettömältä, ainoa mahdollinen selitys minulle on että äitini kuolemanpelko (sillä vielä heidän päästyään pikkusaareen ei ollut ollenkaan varmaa että hypotermia ei iskisi) koko yön jotenkin manifestoitui eräänlaisena "yhteydenottona" kotipuhelimeemme.
Olen rationaalinen ihminen enkä edes usko mihinkään tuollaiseen, mutta kun muutakaan selitystä en keksi. Kertaakaan aiemmin tai kertaakaan myöhemmin ei ole tullut minkäänlaisia "haamusoittoja" tuohon puhelimeen. Kukaan ystävä tai tuttava ei jälkikäteen myöntänyt yrittäneensä soittaa.- +
On aika erikoinen yhteensattuma.
- järki hoi älä jätä
sattumia ja mielikuvituksen tuomia harhakuvitelmia.
- elämän toveri
eipähä muuten oo meillä oli myös yöllä saman laenen juttu uamulla kun kaveri löyty eipä oo sen koomin soena.
- numeromania
Onhan noita hauskoja sattumia. Itse satun asumaan osoitteessa, jonka numerossa peräkkäiset kolme kuutosta. Ei tuossa mitään ihmeellistä. Tänään oli uutisissa joku hörhö vissiin jenkkilässä, joka oli tatuoinut tuon numeron ottaansa, joten numerologia tuoreena mielessäni satuin tänään mittaamaan työmatkani ovelta ovelle jolloin mittari pysähtyi lukemaan 66.6 ! En siis pysäyttänyt autoa juuri tuohon kohtaan tarkoituksella vaan ovilukulaite töissä oli tollakohtaa ja vastaavasti lähtöpaikka oli tonttiliittymä (johon joutuu myös pysähtymään).
Onhan näitä sattumia mutta mun tapauksessa ei talonumerossa ole muita numeroita kuin nuo kolme kuutosta ja tämä on jo hauskaa :o - Niinpäniin...
Sattumaa vain. Uskonnollisissa piireissä liikkuvilla ihmisillä on vain taipumusta hakea yliluonnollisia kokemuksia kaikesta mahdollisesta.
- Porottaja
Sattumaa. Kyllä sitä sattuu kaikenlaista jatkuvasti, mutta kun sopiva yhdistelmä löytyy se on kuin löytäisi oikean avaimen heti isosta nipusta.
Lotto perustuu ihan samaan.
Ei tuossa mitään yliluonnollista ole - kaikki on luonnollista nimenomaan.
Joitakin asioita on vain vaikeampi selittää ja mitäpä noilla on merkitystäkään normaalielossa. - wippiii
Alkakaapa tutkimaan seuraavia asioita:
Who owns the media?
Who controls the banking system?
Who owns the federal reserve?
Ja miettikää mitä seuraa, kun jokaisesta luodusta rahasta peritään korkoa. Voiko maailmassa tällöin olla tarpeeksi rahaa velkojen maksamiseen, jos jokainen seteli sisältää koron?
Israel on myös hyvä tutkimuskohde, erityisesti se mitä he ajattelevat kristityistä. Juutalaiset ovat kovia huutamaan antisemitismia, mutta onko kukaan ikinä edes yrittänyt ottaa selvää, mitä israelilaiset meistä ajattelevat?
Kannattaisi. - perororor
Maailma on pahan vallassa:
Paholainen vei Jeesuksen korkealle paikalle, näytti hänelle yhdessä hetkessä kaikki maailman valtakunnat
ja sanoi: Kaiken tämän, koko maailman ja sen loiston minä annan sinun valtaasi, sillä se on annettu minun haltuuni ja minä voin antaa sen kenelle tahdon.
Niin ja jatkossa Paholainen pyysi Jeesusta kumartamaan itseään, maailman saamiseksi, mutta Jeesus ei suostunut, kun ei hän tietenkään Paholaista tottele.
Hyvää voi vain tavoitella taivaasta, Jumalta, täältä maan päältä sitä ei löydy, oikeaa hyvää. - jäävuoren huippu
Entäpä jos hyväksyisimme, että aistimme ovat rajallisia ja että monella eläimellä on moninverroin paremmat. Jos saisimme kissaeläimen hajuaistin, lepakon kyvyn suunnistaa ja delfiinin tavan pitää yhteyttä toisiimme, alkaisimeko pitää sitä "ihmeenä"?
"Rationaalinen" ajattelu on ihmisen keksimä siinä missä tiedeuskovaisen hupsutukset ja tapa selittää olemasaolonsa ihmisenä. On rikkautta että elämässä on määrätön määrä "selittämätöntä" ja vain olematon osa selitettävää "rationaalista".
Jäävuoren huippu on näkyvää, aistein havaittavaa ja jotenkin selitettävää.- 11
Hyväksy pois vain. Onko sinulla jotain tietoa siitä ketkä eivät hyväksy?
- godsman
"Mitä silmä ei nää, sen sydän ymmärtää.."-Juha Tapio. Silmät näkee vain rajallisesti, kuten profeetta, Elisa tapauksesta voi päätellä, sekä sen, yksi Jumalan mies vastaa kokonaista armeijaa:
Kun Jumalan miehen palvelija nousi aamulla varhain ja meni ulos, niin katso, sotajoukko, hevoset ja sotavaunut piirittivät kaupunkia. Ja hänen palvelijansa sanoi hänelle: "Voi, herrani, mitä me nyt teemme?"
Hän sanoi: "Älä pelkää, sillä niitä, jotka ovat meidän kanssamme, on enemmän kuin niitä, jotka ovat heidän kanssansa".
Ja Elisa rukoili ja sanoi: "Herra, avaa hänen silmänsä, että hän näkisi". Ja Herra avasi palvelijan silmät, ja hän näki, ja katso: vuori oli täynnä tulisia hevosia ja tulisia vaunuja Elisan ympärillä.Kun viholliset sitten tulivat häntä vastaan, rukoili Elisa Herraa ja sanoi: "Sokaise tämä väki". Silloin hän sokaisi heidät Elisan pyynnön mukaan. Ja Elisa sanoi heille: "Ei tämä ole oikea tie, eikä tämä ole oikea kaupunki. Seuratkaa minua, niin minä vien teidät sen miehen luo, jota te etsitte." Ja hän vei heidät Samariaan.
Mutta kun he tulivat Samariaan, sanoi Elisa: "Herra, avaa näiden silmät, että he näkisivät". Silloin Herra avasi heidän silmänsä, ja he näkivät; ja katso: he olivat keskellä Samariaa. Ja kun Israelin kuningas näki heidät, sanoi hän Elisalle: "Surmaanko minä heidät, isäni, surmaanko heidät?" Hän sanoi: "Älä surmaa. Surmaatko sinä ne, jotka otat vangiksi miekallasi ja jousellasi? Pane heidän eteensä ruokaa ja juomaa heidän syödä ja juoda; menkööt sitten takaisin herransa luo." Niin tämä valmisti heille suuren aterian, ja kun he olivat syöneet ja juoneet, päästi hän heidät menemään; ja he menivät herransa luo. Eikä aramilaisia partiojoukkoja sitten enää tullut Israelin maahan.
2. Kun. 6:1
- Sielun veli
Ei oo ollu pappa asialla. Täällä sairaat eivät enää tunne omaisiaan eikä kuoleman jälkeen ole edes aivoja enää, eli ei muista senkään vertaa. Ei ennen syntymää eikä sitten kuoleman jälkeen muisteta mitään. Kaikki on pyyhitty pois. Sinne menee meidän ystävämme ja me menemme aikanamme samaan kiertoon. Synnymme sitten taas minä hyvänsä, maan matosena tai ihmisenä tai siltä väliltä.
Isäni sanoi, että hän tulee kyllä varmasti ilmoittamaan olemassaolostaan kuolemansa jälkeen jos se on mahdollista, mutta ei ole tullut yli 20:een vuoteen mitään merkkiä - eli se uskomuksista. Todellisuus voisi järkyttää monen mielen, sen vuoksi näitä kaiken maailman hapatuksia ja uskomuksia levitellään...se rauhoittaa heikkoja sieluja.- vai niin
Sinulla ei ole mitään todistusaineistoa kuitenkaan väitteesi tueksi. Eli se perustuu sinun omaan teoriaasi. Katsopa joskus mielenkiinnosta Lisa Williamsin ohjelmia. ;) Muitakin hyviä on. Ehkä voit kysyä joltain asialliselta selvännäkijältä siitä isä asiasta mikä siinä voisi olla.
- no, voihan...
vai niin kirjoitti:
Sinulla ei ole mitään todistusaineistoa kuitenkaan väitteesi tueksi. Eli se perustuu sinun omaan teoriaasi. Katsopa joskus mielenkiinnosta Lisa Williamsin ohjelmia. ;) Muitakin hyviä on. Ehkä voit kysyä joltain asialliselta selvännäkijältä siitä isä asiasta mikä siinä voisi olla.
Lisa Williamsin ohjelma on TV-OHJELMA, se ei ole totta, vaikka niin väittävät. Ota nyt se pieni järki käteen ja ajattele omilla aivoillas.
- niin.
no, voihan... kirjoitti:
Lisa Williamsin ohjelma on TV-OHJELMA, se ei ole totta, vaikka niin väittävät. Ota nyt se pieni järki käteen ja ajattele omilla aivoillas.
Tutustu ensin aiheeseen ennenkuin kommentoit. Eli tutustu selvännäkijöihin tarkemmin, niihin osaavimpiin.
Raamatussa kerrotaan, että Jumala loi jokaisen ihmisen omaksi kuvakseen ja ainutkertaiseksi persoonaksi. Jälleensyntymisoppi ei kuulu kristilliseen ihmiskuvaan.
Ann-Maarit Joenperä- delfin3
niin. kirjoitti:
Tutustu ensin aiheeseen ennenkuin kommentoit. Eli tutustu selvännäkijöihin tarkemmin, niihin osaavimpiin.
En halua kertoa omista kokemuksistani, koska täällä tuntuu olevan niin paljon häiriköitä! Toivon vain, että he joskus kokevan jo edesmenneen henkilön läsnäolon! Kukaan ei ole palannut kertomaan minne hän on kuolemansa jälkeen mennyt, mutta kyllä sieelut voivat näyttää asioita, tai kertoa jotain!
Yleensä ne, jotka pelkäävät tälläisiä asioita, ovat suurimpia tuomitsijoita ja suun soittajia! Rauhaa kaikille!! - phooh.
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Raamatussa kerrotaan, että Jumala loi jokaisen ihmisen omaksi kuvakseen ja ainutkertaiseksi persoonaksi. Jälleensyntymisoppi ei kuulu kristilliseen ihmiskuvaan.
Ann-Maarit Joenperä - Leski63
no, voihan... kirjoitti:
Höpöhöpö! Lisa Williams esiintyy ensi viikon lauantaina Finlandia-talolla ja tilaisuus on loppuunmyyty! Siis se nainen on totta!
- 22
Ann-Maarit JoenperäOnko sinulla jokin erityinen tarve laittaa itsesi esille kirjoituksissasi?
Kukaan ei koskaan tee niin. Siihen ei ole tarvetta.
Suomi24 kieltää myös ohjeissaan levittämästä tietojaan keskusteluissa.
- all included
Kuka on määrittelemään, mikä on luonnollista ja mikä yliluonnollista?
- 8
No vaikka minä:
Selittämätön on yliluonnollista. Ei tiedetä miksi jokin asia tapahtuu.
Kun jokin asia osataan selittää miksi se tapahtuu, se ei ole yliluonnollista.
Eikös olekin yksinkertaista.
- *Daniel*
A Good Cristian Testmony Site:
http://www.testimoniesofheavenandhell.com/
Jeesus is so real! - Oliko se H4 vai H7?
Minulle kävi näin...ajelin viime syksynä autollani pimeällä tiellä maaseudulla. Oli sateinen ja tuulinen ilma, niinkuin tuona vuodenaikana yleensäkin. Liikenne oli tosi hiljaista eikä seurana ollut kuin radio, joka sekin pätki huonon antennin takia yhtenään. Yht´äkkiä...kuin salama kirkkaalta taivaalta tie pimeni kokonaan! Toinenkin ajovalo autostani paloi. Onneksi oli varapolttimoita mukana. Koskaan aikaisemmin tällaista ei ole tapahtunut. =O
Tästä en varmaan toivu koskaan... Minulla on niin paljon yliluonnollisia tapahtunut itselleni, ettei niitä jaksa kertoa. Jumala on ihan todellinen, olen ollut uskossa 58 vuotta. Armolahjat sain täytyttyäni Pyhällä Hengellä ja Jumala näyttää ilmestyksiä, antaa tiedon sanoja, rukouksessa toisten puolesta tulee rukouksia hänen asioissaan, joita en tiedä. Lue uuden testamentin puolelta 1.korinttolaiskirje luku 12. Kaikki tämä toteutuu uskovien keskuudessa. Raamatussa sanotaan, että tulevaiset Hän meille julistaa. Katsokaa TV7:n ohjelmia, mm. Yliluonnollista ja Klubi 700.
- Muumimaa
Todennäköisesti 'yliluonnollinen' kokemuksesi on ollut käsikirjoitettu tapahtuma, jotta 'ohjelmointisi' muuttuisi tiettyyn suuntaan. Vai, ettei maailmassa ole hirviöitä. HAH, katsopas vähän ulkomaista lnkeroprnoa ja kuuntele äänimaailmaa. Voisiko ollakin niin, että soluista on luotukin HIRVIÖ. Eihän niin _saa_ tehdä. HAHAHAH.
- kelan ex simputettu
Minä menin 3 vuotta sitten kelan toimistoon, ja virkailija otti vastaan työkyvyttömyyseläkepaperini? Tapahtui niinä aikoina että kela palautti bumerangina paperini takaisin, vaikkka niissä oli erikoislääkärin lausunnot?
Mutta sitten tapahtui ihme kun olin taistellut kaksi vuotta saman asian kanssa?
Suorastaan yliluonnollinen tapahtuma, koska lopulta minut todettiin työkyvyttömäksi? Koskaan sen jälkeen ei ole tapahtunut enää kelan hylkäyspäätöstä kohdallani,,, eikö olekkin ihme! - mulle kävi hassusti
yhtäkkiä keskellä yötä rupesi dildot tanssimaan keittiön pöydällä ja radiosta
soi Juicen sika. Kaikki tämä jouluaattona puolenyön aikaan.
Hassua tässä on se, että en omista ainuttakaan dildoa.
Mistä lie ovatkaan tulleet kämppääni??
Varmaankin ovat marssineet sisälle takapihan oven kautta :-)- Lapsuudenkoti
Ja höpö höpö sinulle!!!!
Ann-Maarit JoenperäOn kuitenkin olemassa henkivallat, sillä on olemassa niin hyvä kuin paha.
Valkeuden enkelit ja pimeyden ruhtinaan enkelit.
On siis henkivallat jotka voivat esim. kummitella taikka riivata
esim. jotain taloa.
Itse asuin 30-loppupuolela rakennetussa isossa omakotitalossa.
Kellarikerroksen saunatiloissa oli tehty "sikiönlähdetyksiä".
Kerran sisareni kanssa kun kävimme saunassa näimme pienen sikiön lauteiden alla n.3.5 -4 cm:n kokoinen. Huuhtelin sen viemäriin lattiakaivoon ensin tutkittuani sitä, ettei se ole esim. ns.jokin "saunamummo" elikko.
Talossa "kummitteli" asuin kuitenkin 26-vuotta samassa talossa.
Kerran yläkerran huoneistoon yöllä, lensi kohisten valopallo jonka keskellä
oli tähti ja tähden ympärillä kohiseva kaasukehä, sekä pallon perässä pyrstö,
niinkuin pyrstötähdellä.
Pallosalma se ei voinut olla koska se lensi huoneen poikki kohti suljettua ikkunaa ja verhoja, se oisi kyllä aiheuttanut joitakin jälkiä jos olisi ollut pallosalma.
Minä ja sisareni näimme sen ja pelästyimme. Epäilin että sen on täytynyt tulla sisään savupiipun kautta hormissa olevan avoimen räppänän kautta.
Oli siis talvi ei salamointia ollut. Ei myöskään uudenvuoden rakettikaan, eikä se voinut olla myöskään lentävä hiillos, koska puulämmitys ei ollut käytössä.
Kun kerran pyöräilimme sisareni kanssa, joku mies ajoi täysillä sisareni pyörään päin niin että sisareni lensi ohjaustangon ylitse katuun ja pyörä vääntyi.
Ensimmäinen ajatus mikä päähäni tuli oli kotona oleva seinäkello, en tiedä miksi..koska kai minun olisi pitänyt enempi olla huolissaan sisarestani.
Sillä hetkellä katsoin rannekelloani se on 13. min yli 13 päivällä.
Mies korjasi sisareni pyörän ja pääsimme kotiin ja sisareni valitti päätään
ja kylkeään.
Ekana juoksin olohuoneeseen ja sanoin sisarelleni jo matkalla että kello
on takuulla pysähtynyt, koska tunnen niin.
Heilurikello oli pysähtynyt näyttämän aikaa 13 min. yli 13.
Kiljuimme kirkumistaan.... ei siinä kummempia. sattuman piikkiin tuo meni.
Sitten vuosia myöhemmin nukuttuani alkovin syvennyksessä, ja sisareni nukkui samassa huoneessa huoneen toisella puolella.
Näin ikäänkuin unta unen ja valveen rajatilassa että suuret kädet tulivat kaulalleni, tunsin jokaisen uurteen kourissa ja kädet kuristivat minua.
Yritin huutaa sisareni hereille Apua! Ääni koristen, avasin silmäni ravistaen itseni väkisin hereille näkymättömät kädet olivat kaulallani yhä kuristaen, ja ajattelin silloin, että Piru oli minut nyt saanut.
Sivusilmällä näin että sisareni nukkui sikeästi huoneen toisella puolella.
Ote kuitenkin hellitti kurkustani.
Jostain naisten lehdestä luin, että joku kuuluisa malli oli kuristettu jenkilässä samana vuorokautena. Kuristaja oli ollut hänen ex- poikaystävä Maurice.
Siitä lähtien luin aina iltarukouksen ja nukuin risti kaulassani, kädet ristissä
ja valot päällä.
Vielä muutaman kerran näin unenpätkiä, että joku tavoitteli takaa päin kurkkuani ja tunsi että kädet tulivat niskan takaa kaulalleni ja ravistelin itseni hereille että on pakko herätä.
Myimme koti-talomme,.. ja se onkin vaihtanut omistajaa varsin tiuhaan. Koska yhä olen samalla paikkakunnalla, kuljen joskus talon ohi ja muistan hyvät hetket, mutta en uskaltaisi muuttaa sinne enää takaisin, vaikka se onkin usein mytävänä ja omistajat vaihtuu.
Eräs vanha (vuokralla asuva) täti sekosi siellä ja hänet vietiin loppuiäksi mielisairaalaan, siloin sanottiin kyllä että hullujen huoneelle. - 27
Ja höpö höpö sinulle!!!!
Ann-Maarit JoenperäOnko sinulla jokin erityinen tarve laittaa itsesi esille kirjoituksissasi?
Suomi24 kieltää myös ohjeissaan levittämästä tietojaan keskusteluissa. - posessedones
Lapsuudenkoti kirjoitti:
On kuitenkin olemassa henkivallat, sillä on olemassa niin hyvä kuin paha.
Valkeuden enkelit ja pimeyden ruhtinaan enkelit.
On siis henkivallat jotka voivat esim. kummitella taikka riivata
esim. jotain taloa.
Itse asuin 30-loppupuolela rakennetussa isossa omakotitalossa.
Kellarikerroksen saunatiloissa oli tehty "sikiönlähdetyksiä".
Kerran sisareni kanssa kun kävimme saunassa näimme pienen sikiön lauteiden alla n.3.5 -4 cm:n kokoinen. Huuhtelin sen viemäriin lattiakaivoon ensin tutkittuani sitä, ettei se ole esim. ns.jokin "saunamummo" elikko.
Talossa "kummitteli" asuin kuitenkin 26-vuotta samassa talossa.
Kerran yläkerran huoneistoon yöllä, lensi kohisten valopallo jonka keskellä
oli tähti ja tähden ympärillä kohiseva kaasukehä, sekä pallon perässä pyrstö,
niinkuin pyrstötähdellä.
Pallosalma se ei voinut olla koska se lensi huoneen poikki kohti suljettua ikkunaa ja verhoja, se oisi kyllä aiheuttanut joitakin jälkiä jos olisi ollut pallosalma.
Minä ja sisareni näimme sen ja pelästyimme. Epäilin että sen on täytynyt tulla sisään savupiipun kautta hormissa olevan avoimen räppänän kautta.
Oli siis talvi ei salamointia ollut. Ei myöskään uudenvuoden rakettikaan, eikä se voinut olla myöskään lentävä hiillos, koska puulämmitys ei ollut käytössä.
Kun kerran pyöräilimme sisareni kanssa, joku mies ajoi täysillä sisareni pyörään päin niin että sisareni lensi ohjaustangon ylitse katuun ja pyörä vääntyi.
Ensimmäinen ajatus mikä päähäni tuli oli kotona oleva seinäkello, en tiedä miksi..koska kai minun olisi pitänyt enempi olla huolissaan sisarestani.
Sillä hetkellä katsoin rannekelloani se on 13. min yli 13 päivällä.
Mies korjasi sisareni pyörän ja pääsimme kotiin ja sisareni valitti päätään
ja kylkeään.
Ekana juoksin olohuoneeseen ja sanoin sisarelleni jo matkalla että kello
on takuulla pysähtynyt, koska tunnen niin.
Heilurikello oli pysähtynyt näyttämän aikaa 13 min. yli 13.
Kiljuimme kirkumistaan.... ei siinä kummempia. sattuman piikkiin tuo meni.
Sitten vuosia myöhemmin nukuttuani alkovin syvennyksessä, ja sisareni nukkui samassa huoneessa huoneen toisella puolella.
Näin ikäänkuin unta unen ja valveen rajatilassa että suuret kädet tulivat kaulalleni, tunsin jokaisen uurteen kourissa ja kädet kuristivat minua.
Yritin huutaa sisareni hereille Apua! Ääni koristen, avasin silmäni ravistaen itseni väkisin hereille näkymättömät kädet olivat kaulallani yhä kuristaen, ja ajattelin silloin, että Piru oli minut nyt saanut.
Sivusilmällä näin että sisareni nukkui sikeästi huoneen toisella puolella.
Ote kuitenkin hellitti kurkustani.
Jostain naisten lehdestä luin, että joku kuuluisa malli oli kuristettu jenkilässä samana vuorokautena. Kuristaja oli ollut hänen ex- poikaystävä Maurice.
Siitä lähtien luin aina iltarukouksen ja nukuin risti kaulassani, kädet ristissä
ja valot päällä.
Vielä muutaman kerran näin unenpätkiä, että joku tavoitteli takaa päin kurkkuani ja tunsi että kädet tulivat niskan takaa kaulalleni ja ravistelin itseni hereille että on pakko herätä.
Myimme koti-talomme,.. ja se onkin vaihtanut omistajaa varsin tiuhaan. Koska yhä olen samalla paikkakunnalla, kuljen joskus talon ohi ja muistan hyvät hetket, mutta en uskaltaisi muuttaa sinne enää takaisin, vaikka se onkin usein mytävänä ja omistajat vaihtuu.
Eräs vanha (vuokralla asuva) täti sekosi siellä ja hänet vietiin loppuiäksi mielisairaalaan, siloin sanottiin kyllä että hullujen huoneelle.Tiedän neljä tapausta, joilla on yöllinen kuristuskokemus, jotkut nähneet tumman hahmonkin päällään tai huoneessa ennen hyökkäystä. kaksi näistä naisista on tehnyt abortin jossain elämänsä vaiheessa, kaikki ovat nykysin tietääkseni uskossa. Pappi on sanonut, että piru usein käyttää syntejä hyväkseen ja hyökkäilee ihmisten sielujen kimppuun.
- 5+14
Olimme sanomassa viimeiset hyvästit Isoisälleni ennen mullan alle menoa. Kun pappi alkoi siunata vainajaa, samalla hetkellä isäni, vainajan pojan penkkirivin ikkunan taakse tuli lintu ja räpytteli siinä koko siunaus hetken ja tämän jälkeen poistui. Ihmettelimme äitini kanssa tätä, isäni ei koskaan huomannut lintua. Mutta tuli kyllä aika kylmät väreet kun asiaa mietti.
- wertew
Ite pelästyin ihan sikana ku mul oli yölamppu päällä enkä varmasti sammuttanu sitä niin se sammu itellään. Todennäköisintä olis että siitä palo lamppu mut se oli mut ei ollut palanu kun laitoin kiinni ja uudestaan päälle.
- wertew
Tuli ensin kirjotusvirhe. Siis ei ollut lamppu palanut.
- ihme ja kumma.
Isoisäni sanoi ennen kuolemaansa "herran päivä on koittava pian" ja tasan vuoden päästä kohtasin täällä Suomi24:ssä Mylliksen Sepon, joka on jumala.
- wertew
Todennäköisintä on kuitenkin että siinä lampussa oli vaan jotain häikkää.
- 15
Saattaa olla niinkin, mutta entäpä jos ei ole?
Suomi24 kieltää myös ohjeissaan levittämästä tietojaan keskusteluissa.
- Tällaista tapahtuu!
Olin tulossa muistotilaisuudesta, jossa olin laulanut. Ajoin hiljaista vauhtia kaupungin katua kotiinpäin ja ajattelin vainajaa, joka oli kuollut väkivaltaisesti ja yllättäen. Tuntui kuin hän kuitenkin olisi tyytyväinen jotenkin tilanteeseen. Mietin voiko noin olla asia ja avasin radion. Ensimmäiset sanat jotka sieltä kuulin olivat laulun sanoja : Mun hyvä täällä on, en takaisin haluais... Ja samalla hetkellä tuulilasiin kopsahti lintu, joka kuitenkin pääsi ilmeisesti jatkamaan matkaansa...
Kyllä näitä sattuu, eikä ole minullekaan ainoa "yliluonnollinen " tapaus. - jokin aika sitten
tapahtui hassua. Kello oli 19.15 ja aurinko vielä paistoi, mutta
20.45 aurinkoa ei enää näkynyt. Täähän on Belsebuubin tekosia
sanokaa mitä sanotte!!! - :)
O Sole Fucking Mio
- luonnon ystävä
Pysähdyin viime talvena naapurini
kanssa juttelemaan ja juttumme kääntyi eräällä paikkakunnalla kadonneeseen poikaan, jota etsinnöistä huolimatta ei ollut löytynyt.
Sanoin, voi kerro korppi, missä kadonnut poika on. noin minuutin kuluttua läheisestä metsiköstä musta lintu ohitseni ja mieleeni muodostui viesti: Hän on kuollut ja päässyt rauhaan. Vainaja löytyy järven jäältä, sieltä tien varressa olevan huoltoaseman takaa.
Niin kuin löytyikin ja hänet siunattiin myohemmin kotipaikkakunnan multiin.
Liitetty näkymättömien todistajien joukkoon. - Hipsum lipsum
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Duis faucibus viverra est, sed semper ante porta in. In fermentum posuere erat, id congue eros vehicula ac. Mauris ullamcorper purus eu nibh fermentum vulputate. Quisque venenatis mollis ante, et adipiscing massa bibendum in. Cras consectetur dolor quis tellus ornare consectetur. Cras ac nisl eget metus adipiscing fringilla. Mauris rutrum, tellus nec imperdiet pulvinar, nunc nulla vehicula nibh, in pretium libero augue quis justo. Aliquam augue dui, pulvinar sed blandit a, scelerisque et nisl.
Proin suscipit nisi non enim scelerisque adipiscing. Morbi sit amet accumsan leo. Mauris a nulla diam, quis euismod felis. Suspendisse potenti. Nulla malesuada bibendum ullamcorper. Sed felis nisi, euismod convallis rhoncus sed, aliquet sit amet dui. In hac habitasse platea dictumst. In et aliquam leo.
Vivamus iaculis bibendum odio ac placerat. Sed commodo consectetur scelerisque. Nullam non diam diam, ut consectetur nisl. Vestibulum hendrerit pulvinar metus eu faucibus. Suspendisse in iaculis nulla. Nulla facilisi. Nulla tristique enim ut velit aliquet quis interdum metus rutrum.
Cras quis purus at lacus eleifend commodo eget pretium enim. Sed erat diam, euismod gravida tempus pharetra, posuere eu sapien. Mauris ultricies diam quis nulla semper pretium. In vel tincidunt leo. Ut at sodales eros. Sed eros dui, aliquet quis dictum ut, dapibus vitae tortor. Aenean sodales neque rutrum nisl tincidunt ultrices et at nunc. Curabitur at erat nibh. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Cras vitae leo est, eget lacinia odio. Sed eget diam massa.
Donec interdum ornare lacus et commodo. Proin porttitor mi quis leo aliquet vel euismod erat sollicitudin. Aenean lobortis velit non sem pharetra convallis eu ac diam. Curabitur mi elit, convallis ac ultricies gravida, volutpat et neque. Nullam est erat, cursus quis suscipit ac, tempus eget nulla. Nullam nisi sapien, tincidunt eu semper in, imperdiet nec ipsum. Aenean in libero nisi. Aliquam erat volutpat. Morbi vel nisl nec metus iaculis faucibus sit amet id neque. Sed et metus velit, et suscipit turpis. Quisque urna velit, porttitor a ornare volutpat, tempus a odio. - Minä88888
Pappasi varoitti sinua vaan porolaumasta.
- Selvin päin
Lämmön lämmön pöly. Zuba enker öm öm. Habba sana zum stjörbas.
Uskon siihen, että kaikella täällä maailmassa tapahtuvalla on jokin tarkoitus. Uskon myös siihen, että on olemassa todellisuus, joka ei ole aisteillamme todennettavissa, mutta joka ilmaantuu joskus välähdyksenomaisesti juuri sinun kokemasi kaltaisissa tilanteissa.
Ann-Maarit Joenperä- 16
Onko sinulla jokin erityinen tarve laittaa itsesi esille kirjoituksissasi?
Suomi24 kieltää myös ohjeissaan levittämästä tietojaan keskusteluissa, ja siihen on painava syy.
- sanoin että perhana
onpas hyvää sahtia ja hetken päästä pieraisin. Huonolla
menestyksellä, tuli nimittäin 4 viljan puurot housuun.
Serkku vielä varoitti, että varo sitä juomaa. On meinaan
sen verran ärhäkkää tavaraa. Serkku tiesi, että näin tulisi
tapahtumaan. Sanoin serkulle, että mikäs helvetin meedio
sinä olet. Uskomaton tapaus...........- ölkjölkjölk
Ai helkkari, johan repesin! Päivän paras naurunappula!
- ettekö jeesusfriikit
tajua, että teille nauretaan täällä?? Ja sittten jotkut teistä vielä
kirjoittavat tänne omilla nimillään. Pitääkö sitä LORDIA
joka paikkaan tunkea?? JOs minua ummettaa, onko se herran tahto??
Loihtiiko herrra suoleni auki tukoksista, vai pitääkö minun hakea
laksatiiviä läheisestä apteekista??
Tutkimattomat ovat herran tiet :-()
3:16 Stone Cold Steve Austin, that's the bottomline, cause Stone Cold said so!!!!! - Sielujen taistelu
Täällä keskustellaan onko sieluja ja henkiä maan päällä, kyllä on..
Yksikään sielu ei ole noussut taivaseen Jeesuksen lisäksi, sillä on tuleva päivä jolloin jokainen sielu otetaan taivaasen Jumalan ja Jeesuksen eteen tuomiolle. - kiva juttu...
lisää jeesustelijoita hohhohoijaaaaaaaa............
- tämmöstä ittelleni
Tämä tapahtui siis muutama vuosi sitten keväällä. Olin opiskelemassa, ja piirtelin samalla kun ope kertoi jostain. Tunnin aihetta en enään muista.
Olin ottanut paperihyllystä keltaisen kartongin palasen, ja menin paikalleni istumaan. Aloin piirtämään koiraani, jonka haimme syksyllä Mynämäeltä. Samalla piirtäessäni sitä kuvaa, tuli yhtäkkiä mieleeni, että se on poissa. Koirani on nyt auringossa. ( en tiedä miksi aurinko juuri tuli päähäni, mutta luultavasti se tarkoitti taivasta = koirani olisi kuollut ).
Tunnin aikana mielessäni kävi monesti että koirani ei ole enään täällä. Kello oli n. 9 aamulla. Jätin kuvan pulpetilleni ja lähdin välitunnille, menin välkällä ulos, ja näin äitini kävelevän koulun viereistä tietä. Menin äitini luokse, ja näin hänen itkevän. Kysyin että; mitä on tapahtunut? ..onks..? äitini vastasi et joo,.. on poissa. menin hiljaseks ja halasin äitiä. aloin itkemään. Halattiin toisiamme siinä tosi kauan ja itkettiin. Välkkä jopa loppus siinä.. sovittiin et mun ei tartte mennä sinä päivänä kouluun..
Sain sinä samana päivänä viel kotona monta kertaa itkun purskahduksia ja muistelin koiraani.. Se oli musta, vahva, sen juoksua olisi voinut verrata jänikseen, se oli iloinen mutta ailahtelevainen.. Rakastin sitä tosi paljon, ja se oli uskollinen, kerran tultiin kävellen kotiin ja vastaan käveli joku juoppolalli, mentiin kadun toiselle puolelle käveleen mut kyl oli tosi tarkkaavainen ja suojelusvaistoinen koira.
Et semmonen tarina oli. En usko mihinkään hömpänpömppä juttuihin, mutta mun mielestä mun koiran kohtalo oli koskettava, ja se mun piirrustus oli outoa, ja se on jäänyt kaivamaan mieltä... Ei ole ainut outo tapaus mitä on kohdalleni sattunut, mutta aika erikoinen tapa saada tietää mitä on käynyt. aa, ja unohdin sanoa et myöhemmin sinä päivänä kysyin vielä äidiltäni, et mihin aikaan oli käyneet viemään piikil,.. se oli niihin samoihin aikoihin kun piirsin sitä kuvaa.- minä taas..
juuh tarkotin siis ettei enään tartte mennä sinä päivänä kouluun* :PP ja joo, tapahtumasta on tosiaan jo muutama vuosi..
Kannattaa katsastuttaa se auto.
- toffutiN
Naurettavia ovat nuo, jotka täällä kirjoittelevat ivaillen ihmisiä, jotka uskoo yliluonnollisiin asioihin kuten esim, henkiin...
Ehkä he ovat joitain ala-asteikäisiä korkeintaan sillä moista käytöstä ei juuri muilta odota..tai sitten jälkeenjääneitä vai vähä-älysiksikö heitä sanotaan??????- #####.....,,
Isäni menehtyi yllättäen. Häntä ei vielä ollut haudattu, olin lasten kanssa kotona. Yllättäin kuulin terssilta kovan rysähdyksen. Menin katsomaan, kukka-amppeli oli pudonnut oikein voimalla, ja särkynyt palasiksi. Oli tyyni loppukesän ilta, tuulen voimasta se ei ollut voinut pudota.
Muistin tuolloin ettei isäni koskaan pitänyt kukka-amppeleista , vaan otatti äidilläni pois jos äiti sellaisen laittoi sisätiloihin. Hänen mielestään ne olivat tiellä ja peittivät näkyvyyden ulos.
toinen vastaavanlainen tapahtuma liittyyy myöskin kukkaruukkuun. Olin seurustellut vuoden miesystäväni kanssa, ja -08 alkuvuodesta sain häneltä lahjaksi sormuksen.
Olin juuri laittanut sen sormeeni, olimme hänen luonaan. Kumpikin ihmettelimme rysähdystä, ihmettelimme hieman, mutta emme huomanneet mitään erikoista. Seuraavana aamuna huomasimme että sohvan takana olevalta ikkunalaudalta oli pudonnut miesytäväni, edell. syksynä menehtyneen äidin kotoa tuotu kaktusruukku särkyen palasiksi....Aina hänen luonaan tunsin ihan kuin joku seuraisi ja kuuntelisi meitä, kerrankin sanoin kaverilleni että ihan kuin seinän vieressä joku seisoisi hiljaa ja kuuntelisi puheitamme. Nuo tapahtumat olivat ikäänkuin jonkinlaista varoitusta. Myöhemmin n. vuoden kuluttua pelastin miesystäväni varmalta kuolemalta tuost a talosta, eikä hän enää koskaan palannut sinne asumaan.
- pimeä metsä kotina
Miten olisi tällainen tapaus jossa kotona keskiyöllä ollessani sain yhtäkkiä olon että huoneessa on joku muukin ja lamppuni alkoi vilkkua holtittomasti.
Kyseessä on veivaamisella ladattava lamppu, johon saa ns. vilkkumisen päälle tahtoessaan ja erivoimakkuuksilla valoa tulemaan.
Vilkkuminen oli lampusta rikki jo aiemmin, ja mietin miksi se nyt toimi.
Sanoin sitten muuten vain että jos huoneessa on joku muu ja tarvitsee apuani johonkin, vilkuttakoon SOS merkkiä lampullani, kun kerran sitä vilkuttaa muutenkin.
Seurasin valon vilkkumista tarkoin ja SOS sieltä tulikin, jatkuvasti.
3 lyhyttä, 3 pitkää, 3 lyhyttä.
Tämän kaiken voisi kait kuitata paskapuheena, mutta kun otin sen videolle ja useat jotka sen näkivät äimistyivät että miten tuo on mahdollista.
En myöskään saanut lamppua sammumaan mitenkään pitkään aikaan, vaikka painoin nappia toistuvasti.Akkua siinä ei ole, jonka olisi irti voinut ottaa.
Tämäkin on videolla.
Noin 15 min päästä sain vihdoin lampun sammumaan.- katsokaa vain...
lamppujen vilkkumisen syynä on usein ukkonen, tai lamppu on "palamaisillaa loppuun , ennenkuin rikkoontuu. saoin entiset lankapuhelimet myöskin reagoivat usein salaman iskuihin soimalla, ja soivat kyllä herkästi vaikka ukonilma olisi ollut kauempanakin. Tätä tapahtui lapsuudenkodissani usein, ja tämä voisi olla selitys edell. viestiin, jossa kerrottiin vanhempien olleen saaressa myrskyllä, ja puhelin soi kotona...
Sensijaan vanha uskomus on että sielu käy hyvästelemässä läheisensä ennekuin on siunattu haudan lepoon.
Myös tuo kertomus vanhan äidin luota tuodusta kukkaruukusta, joka särkyi...Ihan kuin äiti todellakin olisi valvonut poikansa toimia vielä tuonpuoleisesta, vastaavaa olen itsekin kuullut ja koneut. Se on todellakin varoitus. joko suhde ei ole äisin mieleen, tai hän koittaa varottaa tulevaa miniäänsä pojastaan, ehkä äiti näki mitä muuta tapahtui salassa tai oli tapahtumassa...äiti jos kuka tuntee poikansa... - outoa lampun juttua
katsokaa vain... kirjoitti:
lamppujen vilkkumisen syynä on usein ukkonen, tai lamppu on "palamaisillaa loppuun , ennenkuin rikkoontuu. saoin entiset lankapuhelimet myöskin reagoivat usein salaman iskuihin soimalla, ja soivat kyllä herkästi vaikka ukonilma olisi ollut kauempanakin. Tätä tapahtui lapsuudenkodissani usein, ja tämä voisi olla selitys edell. viestiin, jossa kerrottiin vanhempien olleen saaressa myrskyllä, ja puhelin soi kotona...
Sensijaan vanha uskomus on että sielu käy hyvästelemässä läheisensä ennekuin on siunattu haudan lepoon.
Myös tuo kertomus vanhan äidin luota tuodusta kukkaruukusta, joka särkyi...Ihan kuin äiti todellakin olisi valvonut poikansa toimia vielä tuonpuoleisesta, vastaavaa olen itsekin kuullut ja koneut. Se on todellakin varoitus. joko suhde ei ole äisin mieleen, tai hän koittaa varottaa tulevaa miniäänsä pojastaan, ehkä äiti näki mitä muuta tapahtui salassa tai oli tapahtumassa...äiti jos kuka tuntee poikansa..."lamppujen vilkkumisen syynä on usein ukkonen, tai lamppu on "palamaisillaa loppuun , ennenkuin rikkoontuu. saoin entiset lankapuhelimet myöskin reagoivat usein salaman iskuihin soimalla, ja soivat kyllä herkästi vaikka ukonilma olisi ollut kauempanakin. "
Mutta kun salama ei ole iskenyt pieneen käsilamppuuni, eikä ukkosta ollut mailla halmeilla.Mikään muukaan valo omakotitalossani ei reagoinut paitsi tuo käsilamppu..
Outoahan se olisikin jos salama kulkisi osumatta taloon ja pimauttaisi vain käsilampun pöydältä joka ei ole yhteydessä mihinkään ja säästäisi muun talon kokonaan :D
Tämä tapahtuma tuntuu olevan vielä ainoa näistä viesteistä joka on kuvattu videolle.
Jotain selittämätöntä tai yliluonnollista on varmasti olemassa. Sitä en tiedä onko tuo tapaus sellainen. Voi olla vaan sattumaa/kosketusvika. Ja vaikka kyseessä olisi yliluonnollinen tapahtuma, ei se tarkoita sitä että pappasi olisi pistänyt valon palamaan. Mutta olen itsekkin kirjottanut tänne vastaavasta aiheesta otsikolla Eriskummallisia (yliluonnollisia?) tapahtumia jos kiinnostaa.
- Aloittaja___
Outoa oli se kivun pistos päässä ja valon syttyminen samalla silmänräpäyksellä, yhtä aikaa, sekunti sen jälkeen kun puhuin isoisästäni.
Katsastuksessa ajovalojen merkkivalosta ei ole koskaan sanottu mitään. Valot toimii muuten normaalisti. Pitkien ajovalojen valo kuitenkin toimii jos pitkät laittaa päälle.
Pappani viesti ja näkemys oli että "maailma on pahuuden vallassa"... Hän ei kyennyt puhumaan sairautensa vuoksi, ja kävi vain näyttämässä jokaiselle raamatusta sitä kohtaa, että lukea ääneen. Ilmeisesti viesti on tullut nyt aika monen tietoon, kun juttu lisättiin tuonne "tästä Suomi puhuu nyt" -osioon!- pahamaailma
Sun pappa oli harvinaisen oikeessa sen suhteen, että maailma on pahuuden vallassa.
- wert...
Tässä viestiketjussa on 110 viestiä ja siitä ei löydy mitään järkevää asia. Ihmiset ovat niin suunnattoman innokkaita löytämään jotain yliluonnollista, että keksivät sitä itse.
Toteutuneita ennustuksia on kuitenkin sattunut, mutta niistä ei juurikaan voi puhua. Jos ennustaa hyvin suuria onnettomuuksia, voi itsekin tulla tapetuksi. Se on siksi, että ennustajan uskotaan olevan jotenkin sekaantunut asiaan kun tietää liikaa.
Muutenkaan ei ole miellyttävää ennustaa suuria onnettomuuksia. Niitä ei kuitenkaan voida estää, koska yhteiskunta toimii muulla tavoilla, eikä ennustuksiin luottaen.- hehheh--
Onnea vaan sullekki. Jos vain uskaltaisit kuunnella, niin huomaisit että yli puolilla kaikista maailman ihmisistä on jonkinlaisia yliluonnollisia kokemuksia. Suurin osa näistä on henkien ja enkelien kohtaamisia. Ne jotka eivät usko, joko pelkäävät tai ovat harvinaisen yksinkertaisia. Se mitä ihminen pystyy aisteillaan aistimaan tästä maailmasta, on vain jäävuoren huippu todellisuudesta. Ihmisen järki on hyvin rajallinen, eikä pidä ylpistyä ja sanoa että se mitä emme kykene pienellä pääkopallamme ymmärtämään, sitä ei ole olemassa. Tällaista olen kuullut, ja se vain osoittaa kuinka rajoittuneita nämä ihmiset ovat.
- Noita-akkaluudallaan
Mietin vaan, että mitä ovat "yliluonnolliset henget"?
Jos ne henget ovat olemassa, niin eikös ne ole sitten ihan luonnollisia ?
Arvelisin, että tuskin yliluonnollisia henkiä on olemassa ? - ljej1
painu helkuttiin.... tai mä XXXsut... vitu runccu!
- ime sinä xxx
ljej1 jos ei ole järkevää kommentoitavaa, pitänet suusi ummessa.
- Sa ukolles että
pitää tarkempaa huolta autos huoltoväleistä, niin sun ei tartte alkaa yhdisteleen mielessäs asioita joilla ei toistensa kanssa ole mitään tekemistä. Tuskin se porolauma, semmin kun se varotusvalokaan, olivat tietoisia pappasi poismenosta.
- Oisko?
Kerran ajellessamme hanhilauma lensi yllämme ja bensamittarinvalo syttyi palamaan. Vasenta jalkaani kutitti ja päättelin että nyt on henki kyseessä.
Hei hetkinen!
Otsikko on: "Yliluonnollisia kokemuksia".
Eikö se ole loogisesti täysin mahdotonta!?
Joko ihminen kokee jotain tai sitten ei.
(Aivan toinen seikka on sitten selittää toiselle ihmiselle omia kokemuksiaan. Silloin toisen täytyy joko uskoa - tai sitten ei. Tästä johtunee ns. vertauskuvallinen puhe.)
Määritelkää "YLILUONNOLLINEN"!!!- DejaVu?
Itse olen kokenut jonkin verran seillaisia asioita,joita en ole osannut selittää "maalaisjärjellä" enkä ole löytänyt selityksiä muualtakaan vaikka olen niitä etsinyt. Mutta näistä asioista en ala sen verran kertoilemaan kun en voi olla VARMA siitä että mitä on todellisuudessa tapahtunut.
Mutta yksi todella omituinen homma on. Ollessani jonkun 18v. vanha, sain sellaisia deja vu - tyylisiä "kohtauksia" viikottain. Mutta erona oli se että olin asiasta jo tietoinen ennen kuin tuli tilanne joka toistui (eli jostain syystä tiesin jo odottaa tilannetta). Kaikki nämä mielikuvat ei aina toistunut, mutta suurin osa näistä toteutui täydellisesti). Näihin liittyi vielä hirveää ahdistusta, koska jostain syystä oli tunne että kun tilanne toistuu, tapahtuu sen jälkeen jotain kamalaa. Koskaan ei tapahtunut mitään kamalaa, mutta se tunne oli niin hirvittävän voimakas, että oli pakko lähteä aina tilanteesta äkkiä pois ja tehdä äkkiä jotain muuta. Tätä kesti vuoden kaksi.
En tiedä mitä tuo oli, enkä ole sen koomin selitystä etsinytkään. Se oli kyllä semmosta aikaa että mieleen jäi. Kai mie sitte ennustin tulevaa ;) Tosin ois voinu joskus olla etes joku hyödyllinen eikä vaan aina joku arkipäiväinen tilanne :D - Pelkkää soopaako? Ei
Lintu on täällä ollut kokemuksen välikappaleena ainakin kolmella kertojalla, joista yksi olin itse.
Minulla lintu toimi myös niin, että kysyin mielessäni ihan suoraan jotain merkkiä siihen, saanko lapsen joskus. Oli ollut yksi keskenmeno. Lintu tuli samalla hetkellä jälleen ikkunan taa ihan eteeni ja kopautti lasia nokallaan. Ja toteutuihan se.
Toinen tapaus. Isäni oli kuollut juuri. Unessa yöllä hän soitti puhelimella ja keskustelimme, yritti olla niin kuin ei mitään olis tapahtunut, otin puheeksi myös sen että hänhän on kuollut. Tuli hiljaisuus. Myönteli. Välillä yhteys katkesi, mutta palasi. Toivotti hyvää jatkoa minulle ja sisarelleni.
Sitten toisena yönä isäni kuoleman jälkeen heräsin unen huutoon: Helena on kuollut! Kun isäni myöhemmin haudattiin, vastapäätä hänen hautaansa haudattiin Helena niminen henkilö, joka oli kuollut juuri tuohon aikaan.
Aasian tsunamia edeltävänä yönä (tai silloin jouluyönä oikeastaan) heräsin pahaan uneen, jossa näin hukkuneen ruumiin vedessä. Lähestyin sitä ikäänkuin alhaalta päin vedessä tarkastellakseni tarkemmin. Huomasin sen olevan eräs olisko se nyt ed. kesänä kuollut puolijulkkis P. Jussila. Ikäänkuin kohtasin tuon hukkuneen hengen tms. tavallaan, vaikka hän makasi siinä mahallaan hukkuneena.
Unessa nuori tyttö toi minulle seppeleen. Kysyin kuka on kuollut? Seppelessä luki erään lääkärin nimi, jonka luona olin käynyt silloin tällöin. Sanoin että nyt taisit tuoda viestin väärälle henkilölle. Hiljainen tyttö meni pois. Myöhemmin luin lehdestä ja vielä käynnilläni varmistin kyseseltä lääkäriltä, että hänen äitinsä oli kuollut pari kuukautta tuon unen jälkeen.
Olin erkaantumassa uskonnollisesta yhteisöstä jossa olin ollut lapsesta. Mielessä pyöri nämä asiat kun palasin ulkomaanmatkalta ja otin nappikorvikset pois kotikaupunkiin tullessa, koska ne olivat "syntiä" ja pelkäsin, että tulee sanomista jos joku heikäläisistä sattuu tuleen vastaan. Ahdisti asia. Outo vanhempi nainen käveli eteeni (sisareni oli myös paikalla) ja sanoi vain sanat: "Kuunnelkaa omaa sydäntänne, älkääkä uskoko ihmisten puheita".- rukous...
v-94 upposi Itämerellä Estonia alus. Tuona yönä silloin neljä- vuotias poikani herätti minut yöllä ja pyysi rukoilemaan. Tälläistä ei ollut aiemmin eikä myöhemminkään sattunut. Unenpöpperössä siinä en oikein osannut muuta rukoilla, luimme yöllä yhdessä rukoukseksi ensimmäisen säkeistön" Ystävä sä lapsien "lasten virrestä, ensimmäinen mikä siinä yöllä tuli mieleeni.
Aamulla sain kuulla uutisista laiva haaksirikosta, ja ajattelin että jospa rukous sitten oli tarkoitettu suojaks myösi jollekin muulle pienelle kuin omalleni.
- jk
vai iin
- DejaVu?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/6487354
tuolla oli aikaisempikin keskustelu asiasta :) - Ossi sinisilmä
Olin lomalla Thaimaassa ja kulli jäi hotellihuoneen pöydälle. Olipa näppy! Nyt etsitään sopivaa proteesia.
Todellakin olisi paikallaan vaikka kaukoparantaja tuonpuoleisesta. - kummia koputuksia
Olen tänä kesänä kaksi kertaa yöllä herännyt koputuksiin, joku koputtaa ovea.
Eka kerran yöllä klo 3 avasin ulko-oven, kun ajattelin että onko jollain naapurilla joku hätä. Ovella ei ollut ketään, ulkona oli pimeää ja niinpä menin takaisin
nukkumaan.
Näin unta. Joku nuori poika, jolla tatuointeja ihossa, pyytää apua. Hän on vedessä. Herään ja kyselen mielessäni, missä olet.
Muutama yö sitten sama toistuu, herään koputuksiin..
Kuin todella joku pyytäisi apua.
Tai välittää viesti jollekin.
Oletteko koskaan kokeneet samaa? - weki
oliko lääkkeet lopussa
- Diaz-pam
Lääkäriin ja vahvemmat lääkkeet, kyllä alkaa kipu asettua ja lamput himmetä.
- suojelijaaa
Sinkkuna ollessani asuin pienessä yksiössä kaupungissa. Ihmettelin aina iltaisin, että kukahan naapuri napsuttelee valokatkaisijaa monta kertaa peräkkäin. Ajattelin, että omituiset tavat ovat ihmisillä. Muutin myöhemmin omakotitaloon ja valokatkaisimien napsuttelu jatkui, valot vaan eivät syttyneet. Mieheni kuuli tämän myös kerran keittössä ollessaan ja tuli ihmettelemään, miksi napsuttelin valoja. Nykyisin napsutteluja kuuluu harvemmin, toisinaan. Peloissani en silti ole koskaan ollut.
- hyyyyypppä
Mummoni kuoli muutama vuosi sitten. Eräänä aamuna hänen kuolemansa jälkeen minulle tuli sellainen olo, että haluan jonkun tiedon tai merkin siitä, onko hän päässyt taivaaseen. En ajatellut asiaa kuitenkaan enempää ja menin kylpyhuoneeseen meikkaamaan päivää varten. Olen aika vahvasti likinäköinen enkä nää kunnolla kauas, mutta kun otin siellä kylppärissä silmälasini valmiiksi pois, näin yhtäkkiä itseni ja kasvonpiirteeni ihan selvästi peilissä, joka sijaitsi aika ison kylppärin toisella puolella. Astuin vielä kauemmas olohuoneeseen ja näin yksityiskohtani vieläkin aivan selvästi. En tiedä nyt sitten, onko se muiden mielestä nyt niin ihmeellistä, mutta mulle se oli, koska olen vuosia kärsinyt huonosta näöstäni ja sitten yhtäkkiä, näenkin ihan selvästi ilman mitään apuvälineitä. Laittaessani lasit takaisin parantunut näkökyky ei ikävä kyllä enää palannut..
- pimeää...
Henkimaailman asiat ovat sellaisia että kannattaa olla pilkkaamatta. Joka niihi n perehtyy, pääsee aina syvemmälle, mutta se onko henki hyvä vai paha on taas eri asia.
Itse opettelin ennustamaan korteista, kun olin oikein kiinnostunut, niin eikös vaan aina jostain lisää tietoa löytynyt, kerrankin osuin kirjaston poistomyyntiin, ja löysin kaksikin , näin jälkeenpäin sanottuna suorastaan pirun tekemää opasta ennustamisen saloihin.
Lopulta osasin ennustaa todella hyvin,se johti siihen että kortit oli oltava mukana joka paikassa jopa etelän matkalla, ja sielläkin piti monta kertaa päivässä katsoa erilaisia asioita korteista. Ja pimeyden henki tiestysti seurasi mukana. Jopa joskus ihan aistin hänet seinän vierestä kuuntelemasta ja milloin mistäkin.
Olen onnellinen että erilaisten ikävien tapahtumien jälkeen osasin lopettaa ennustamisen. Enää en kortteja ostaisi saati niistä ennustaisi.
Paha ei tule muuta kuin tappamaan ja tuhoamaan, on tosi. - zet_
Kerronpa oman kokemukseni minäkin, olkoon nyt sitten sattuma tai Ylemmän Tahon aikaansaannos.
Vuosia sitten ystäväni luki Raamatusta Psalmia 23. Oli pimeä talvi-ilta, ja valona oli vain yksi kynttilä. Kun hän tuli jakeeseen, joka alkaa: "Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa...", kynttilä otti ja sammui ilman mitään ilmeistä syytä. Naurahdimme, eikä kukaan puhunut varsinkaan mistään pelosta.
Olen kristitty, mutta olen myös jonkinlainen realisti. Todennäköisesti kynttilässä oli jokin vika, joka sen sammutti. Tai oli nyt mikä vain, olen vakaasti sitä mieltä, että sammumiseen olisi ollut löydettävissä jokin järkeenkäypä syy. Siitä huolimatta tilanne kyseenalaisti naiivin uskon täyteen sattumanvaraisuuteen. Toisaalta, yksi kynttilän sammuminen ei minusta ole kummoinenkaan argumentti perimmäisiä kysymyksiä käsittelevissä keskusteluissa.
En siis ehkä usko yliluonnolliseen. Sen sijaan selittämättömään uskon. En nimittäin usko, että maailmastamme tiedetään jo kaikki. Emme ole juurikaan viisaampia kuin ne, jotka pitivät maailmaa litteänä. Ikävä kyllä en ole se, joka kertoisi tuleville viisailla, mikä on se asia, jota emme vielä tiedä. - Tervettä järkeä
Jos jokin asia tapahtuu se on mahdollinen ja siis luonnollinen. Mitään "yliluonnollista" ei ole koskaan missään tapahtunut koska kaikki mitä on jossain tapahtunut on mahdollista ja siis täysin luonnollista.
Vaikka miljoonat uskoisivat hölynpölyyn se on edelleenkin hölynpölyä, ja se ettei joko joku tyhjäpää tai "tiede" osaa jotain ilmiötä ymmärtää tai selittää ei tee siitä yliluonnollista.
Valojen vilkkumiset, oviin tai ikkunoihin koputtelevat äänet ovat tyhmimpienkin helppo ymmärtää tuulen heiluttamiksi puun oksiksi, pilaileviksi pikkupojiksi, reistaileviksi sähkölaitteiksi ja muiksi vastaaviksi, sellaisista tapahtumista arvoitusten hakeminen osoittaa varsin suurta henkistä köyhyyttä. - KotimekaaMikko
Auto pitää viedä huoltoon ja kertoa ongelmasta, joka ei ole pappasi.
- titititietokone
Meillä on sattunut todella kummallinen asia, emmekä ole emmekä varmaan koskaan saakaan selville asian oikeaa laitaa. Mutta siis. Tästä on jo varmaan 3-4 vuotta kun olimme kotona ja lapset olivat jo nukkumassa ja kellokin ol jo melkein yli puolen yön. Illalla oli ukkostanut, niin olimme ottaneet pöyttietokoneemme kaikki johdot irti, emmekä sitten olleet kytkeneet sitä takaisin. Kello oli venähtänyt jo 12 tuolle puolen niin yhtäkkiä tietokone alkaa niinkuin vinkumaan ja pitämään sellaista ihmeellistä ääntä. Se oli sellaista nopeatemoista (tititititititi) Myöhemmin kuulimme, että äitini siskon mies oli saanut sydänkohtauksen. Ja oudointa tässä on se, että molemmat tapahtuivat minuutilleen samaan aikaan.
- titititietokone
Ja huom! Se on pöytätietokone ja virtajohdot kaikki oli poissa sähköverkosta.
- nainen'32'
Minulle sattui kerran niin, kun olimme jo edesmenneen tätinin luona kaukana Tammisaaren metsiköissä. Hän kun siellä asui, sillä hänen miehensä oli joku ylempi komentaja armeijassa. Yöllä olin kuitenkin jostain syystä herännyt. En ymmärrä, kun joku ajoi pihaan ja tuli sisään. Käveli ullakon ovelle avasi sen ja meni ullakkoon?! Ihmeellistä tässä on se, kun ullakossa ei ole kenenkään huonetta eikä muutakaan asutusta eikä kukaan ainakaan sanomansa mukaan ollut yöllä käynyt missään?! KUittasin sen sitten vaan uneksi, vaikka ihan varma olen siitä, että olin hereillä...?
- nainen '32'
Vähän lisäystä edelliseen. Toki hänen miehensä oli ollut, mutta aikoja sitten jo kuollut. Toki kyseessä siis oli iso-tätini. Tämän kyseisen jutun tapahtuessa siis iso-tätini eli, mutta hänen miehensä oli ollut jo kauan kuolleena
.
- surutyön vaiheitako?
Jo aiemmin kuolleista sukulaisista ja tuttavista
minäkin saan välähdyksenomaisia kuvavisioita
poissa heiltä on kuolemaanjohtanut sairaus ja suru, ovat terveitä ja onnellisen näköisiä, joskus vilkuttavat ja sitten katoavat.
Jotenkin lohduttavaa, eikä yhtään pelottavaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577250Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243418Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1581719Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3181682- 841375
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911260
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631227Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2491217- 811144