kaks drinkkiä yhden hinnalla,,luvataan mainoksissa
heikinbaarissa,,mikä on monen matkanjärjestäjän suosikkilistoilla
tottuus on sit toisenlainen,sen sain kokea ja naapuripöydässä myös
eka tom collins ok,,toinen myös ja sen mukana vähän ajan kuluttua tuli se ilmanen collari,,mut oudon makuinen,,,,,,,vesipaukku,,ninpä tietenkii
aikas tiukan neuvottelun jälkeen,pyysin pomoa paikalle,,,ei tullu eikä saatu
vaan sain tiukkasävyisen uhkauksen,jot loppulomani päättyy surkeasti
tulipa pikkuse orpo olo,noo hengissä selvittii,,ja mun osalt meni heikinbaari boikottiin
happy hour heikinbaarissa
50
1996
Vastaukset
- HeikkiRocks
Meillä ainaki toimi happy hour. Drinkit olivat isoja ja kyllä sisälsi hyvin alkoholia, ehkä vähän liikaakin :) Vaikka ei kyllä tullut enempää siellä istuttua kun alanyaan asti mentiin nii ei huvittanut viettää lomaa suomalaisten keskellä :)
- no surprise
Useimmissa baareissa Turkissa on tuo lortto-hour jonka aikana sujautellaan kaikkea mukavaa helposti hoynäytettävien turistilehmien drinkkeihin.
- nyt jo @home
Heikin baari.. joo o... käytiin ensimmäisen kerran siellä ja kaikki tarjoilijat olivat niin kaveria niin kaveria kun oltiin aika kauan ja juotiin monta paukkua, no seuraavana iltana mentii vaan pikaisesti juomaan yhdet Efesit ja moikkaamaan niitä "niin mukavia tarjoilijoita"...
ja mites kävikään... ei oltu enää yhtään kavereita eikä ystävällisiä, ei tuotu poppareita pöytään jne..... olis nääs varmaan pitäny istua koko ilta siellä ja syödä ja juoda....
Että tämmösiä kokemuksia siitä paikasta.... ei tarvi enää käydä sielläkään...- Ei Heikin baariin
Juu totlita tuo mitä mitä kirjoitit varmasti. Meille kävi niin , että mainostivat hakevansa ja tuovansa hotellille, hkivat kyllä, vaan kuinkas kävikään, kun lähdön aika tuli...kehoittivat ottamaan taxin ja menemään sillä... että se siitä baarista:-(((
Samo ja kokemuksia myös drinksuista toinen vettä kun kaksi yhden hinnalla ostit:-((( sen kyllä vaihdoimme kun huomasimme huijauksen- - Mitäs menitte
Ei Heikin baariin kirjoitti:
Juu totlita tuo mitä mitä kirjoitit varmasti. Meille kävi niin , että mainostivat hakevansa ja tuovansa hotellille, hkivat kyllä, vaan kuinkas kävikään, kun lähdön aika tuli...kehoittivat ottamaan taxin ja menemään sillä... että se siitä baarista:-(((
Samo ja kokemuksia myös drinksuista toinen vettä kun kaksi yhden hinnalla ostit:-((( sen kyllä vaihdoimme kun huomasimme huijauksen-paskaturkkiin.
- Reissu äippä
Mitäs menitte kirjoitti:
paskaturkkiin.
Et ole varmaan käynyt koko maassa, kun paskaksi haukut.Siellä on todella hyvää ruokaa, ihmiset ystävällisiä, paljon nähtävää, edullinen lomakohde, ihanat rannat. Itse Heikinbaarissa käyneenä olen jo nähnyt sen baarin ja menen muihin.Jokainen valitkoon lomakohteensa , kuin parhaaksi näkee:-)
- Se on totta
Reissu äippä kirjoitti:
Et ole varmaan käynyt koko maassa, kun paskaksi haukut.Siellä on todella hyvää ruokaa, ihmiset ystävällisiä, paljon nähtävää, edullinen lomakohde, ihanat rannat. Itse Heikinbaarissa käyneenä olen jo nähnyt sen baarin ja menen muihin.Jokainen valitkoon lomakohteensa , kuin parhaaksi näkee:-)
En käy edullisissa lomakohteissa jo pelkästään suo-maalaistenkaan takia.
- -12-
Reissu äippä kirjoitti:
Turkki oli ennen erinomainen lomakohde. Nyt sen ovat vallanneet Suomalaiset sotanorsut eli ns, lortot.
- Not Alanya :(
Heikin baari...joo..o....kävimme mekin eka kerran siellä ja toista ei tuu,drinksuja tuli kyllä enemmän kuin kaksi yhen hinnalla,mutta tarjoilijat "roikkuivat" ja tanssittivat kuin liimatut meitä illan ja sitten mieluusti olisivat saattaneet meidät omaan hotskuumme rannan kautta ? ööö.....emme suostuneet ja kiroilivat perään.....ihastuttava lomaparatiisi Suomi baareineen tämä Alanya ??
- ....
Not Alanya :( kirjoitti:
Heikin baari...joo..o....kävimme mekin eka kerran siellä ja toista ei tuu,drinksuja tuli kyllä enemmän kuin kaksi yhen hinnalla,mutta tarjoilijat "roikkuivat" ja tanssittivat kuin liimatut meitä illan ja sitten mieluusti olisivat saattaneet meidät omaan hotskuumme rannan kautta ? ööö.....emme suostuneet ja kiroilivat perään.....ihastuttava lomaparatiisi Suomi baareineen tämä Alanya ??
Muslimimies saa mennä vääräuskoisen naisen kanssa naimisiin, mutta musliminainen ei saa kunniamurhan uhanalaisena edes katsoa kristittyä miestä.
Todellista tasa-arvoa. - Siilo
Se on totta kirjoitti:
En käy edullisissa lomakohteissa jo pelkästään suo-maalaistenkaan takia.
Halvenpaa se on istua kotona vetää S marketin tarjous koffia
- siilo
Reissu äippä kirjoitti:
Satuin näkemään kun heikinbaarissa kerran syödystä annoksesta otetiin koristeet lähtevälle ruokaanokselle.Kurkkukruunu ja tomaattiruusu siitä vaan kraanan alle ja huuhdotiin. Tämä tapahtui 2 vuotta sitten ensimäisessä heikinbaarissa. Siinä se kokkipoika kaikessa rauhassa anoksia laitteli eikä huomannut että ,jokun sivusta seurasi se hyvästä ruuasta.
- Turkki on
.... kirjoitti:
Muslimimies saa mennä vääräuskoisen naisen kanssa naimisiin, mutta musliminainen ei saa kunniamurhan uhanalaisena edes katsoa kristittyä miestä.
Todellista tasa-arvoa.juuri tuosta syystä suo-maalaisien seksituristinarttujen ykköspaikka.
Ei kilpailua ja munan saanti varmaa.
Säälittävää... - alanyajee
Ei ne meilläkää tuo poppareita PÄIVÄLLÄ pöytään...ne tietää että ette ole kauan niin miksi tuoda poppareita silloin?
- ei Heikkiä, ei Bekoa
@reissu äippä: Turkissa ei todellakaan ole hyvä ruoka. Vai onko se siinä hyvää, että joka paikassa samaa kanaa tai pihviä hukutetaan erilaisiin kastikkeisiin, joista puuttuu mausteet ja joiden lautasille on koottu, perunamuusi, ranskalaiset ja riisi. Eikö yksi lisäke riittäisi? Samaa turistimättöä joka paikassa. Pizzoista ei voi puhua pizzoina. Ainoa, mikä on erikoista on kebab, mutta sitäkin saa esim. Suomesta ja paljon parempaa, maustettua.
Ihmiset on tasan tarkkaan niin kauan ystävällisiä, kun syöt ja juot, tuot rahaa heille. Jos otat vain yhden drinkin, ystävällisyys karisee, kuten joku tuossa ylempänä kirjoittikin.
Turkki on edullinen, sitä ei voi kiistää, mutta mitä järkeä on mennä Turkkiin, jossa ei ole muuta hyvää kuin että se on halpa? Mieluummin tasokkaampaan paikkaa ja vähän kalliimpaankin nauttimaan olosta. Miksi muuten halpuus on usein ainoa kriteeri lomalle, jota kauan odottaa? Halpaa pitää olla?
Ulkomailla kierrän hyvinkin kaukaa kaikki suomiräkälät, joissa lomalaiset vetää keittoa aamusta iltaan ilman paikalliskontaktia ja asioi (huutelee tarjoilijoille ja juoksuttaa heitä typeryyksillään pilkaten) suomen kielellä.- 1+11
Ruokahan on Turkissa erinomaista. 10 kertaa Alanyassa käynyt, enkä viellä ole huonossa paikassa tai huonoa ruokaa syönyt. Suomi baarit tosin olen yleensä kiertänyt kaukaa.
- Se sama reissuäippä
Jos tämä reissuäippä tykkää Turkin ruista, niin sitten tykkää.
Olen saanut aina ystävällistä palvelua, huolimatta siitä olenko ostanut mitään vai en.
Tällä reissuäipällä on sen verran rahaa, että olen käynyt monissa maissa ja ollut todella tasoikaissa hotelleissa, terveiset vaan viime talviselta Meksikon golf reissulta mm:-))
Silti Turkki on yksi suosikeistani ja pidän maasta. Kriteerini on perheeni kanssa lomailla siellä aina missä viihdymme:-)
Viettäköön jokainen siellä mikä milloinkin mukvalta tuntuu:-) - Not Alanya :(
Lomakohteena Alanya voi olla edullinen , mutta ei ruoan suhteen , samat hinnat kuin meillä kotomaassa ja todellakaan EI hyvää ruokaa tarjolla :(((
- Ruokaakin ikävä
Not Alanya :( kirjoitti:
Lomakohteena Alanya voi olla edullinen , mutta ei ruoan suhteen , samat hinnat kuin meillä kotomaassa ja todellakaan EI hyvää ruokaa tarjolla :(((
Söin paikallista ruokaa Alanyan keskustassa. Hinnat ovat puolet tai viidennes Suomen hinnoista. Ruoka on turkkilaista ja hyvää. Ei perunamuusia, ei pizzaa, ei kebapiakaan.
Jos menee sisään sinne, minne eniten kiskotaan lukematta listaa, saa maksaa. - näin minä
Minä valitsin Turkin lomakohteeksi ihan mielenkiinnosta. Eikä matka suinkaan halpa ollut. Ihan samaa tasoa kuin esim. Kreikka tai Espanja. Ja mitä suomibaareihin tulee, voin toki niissäkin poiketa. En todellakaan häpeä tai pelkää suomalaisia. Ihan naurattaa täällä nämä kommentit...voi voi. Mutta se, mitä itse lomallaan tekee, siihen voi kyllä vaikuttaa. Siitä se loma syntyy kun voi nauttia maisemista, lämmöstä ja oman perheen seurasta.
- FGFGFFGG
Samanlaiset ruokalistat on jokaisessa ravintolassa ,että ihan sama mihin menet syömään. Rannat kivikoisia ei kovinkaan ihania ja paskakokkareet kelluu pinnalla.
- huono a sapuskaa
Samaa safkaa se on joka paikassa. Mausteista ei tietoakaan ja leipää sekä ranskalaisia tungetaan jopa pastan kanssa lautaselle, ei voi ymmärtää. Mutta jos pitää maustamattomasta ruuasta, kaikenmaailman lisukkeista samalla lautasella ja peruspihvistä puolen litran kastikkeella, mikäs siinä.
Mitä palveluun tulee, luokatonta, vaikka ravintolassa on yhtä monta tarjoilijaa kuin on asiakasta. Varsinkin yksin naisena ravintolassa, et todellakaan saa kunno palvelua, vain ryhmiä palvellaan.- karat
Mitä sä sinne sitten meet kun kaikki on huonoa....kurkkaappa pahuuttas jääkaappiis ja kerro mitä sieltä löytyy. Noin pessimistisellä aseenteella on varmaan vaikeaa olla missään. Kannattaa istua siellä omassa vuokrayksiössä pimeässä ja surkutella kun kaikki on p.....aa.
- Litte
ok........palvelu on tosi p....stä,vaikka tarjoilijoita on paikat pullollaan,ainakin viikko sitten tulleena pois Alanyasta,näin oli.....ehkäpä ovat jo väsyneitä sesonkiin ja nyt ootellaan vaan paikkojen sulkemista,kallista ja huono palvelu!!!!
- nams
todellakaan EI ole turkissa eikä alanyassa samaa safkaa joka paikassa!!!!etkö muuta löytänyt kun ``heikin baarin``??sielt ei oo ikinä saanu syötävää ruokaa.....kannattaa kokeilla muutakin ja turkkilaisia paikkoja!!!olet eksynyt vääriin paikkoihin tai itse tietoisesti mennyt turistimassojen mukana....kannattaa kokeilla esim.ataturkin patsaalta antalyan suunnalta tultaessa vasemmalla olevia keittopaikkoja,aqvaparkin vieressä tadim restaurant ja,kippis bar jos eurooppalaista ruokaa ja maukasta haluat,ja satoja muita löytyyy
- aina näitä
Karat kirjotitpa tyhmän vastauksen ,tiedätkö etä jokaisella on oikeus sanoa mielipiteensä.
- minttu____86
Meillä ainakin oli mukava loma Alanyassa muutama vuosi sitten. Heikin baarissa käytiin parina iltana ja pois lähtiessä vielä istuskeltiin siinä hotellin luovutuksen jälkeen. Tarjosivat kahvit ja hedelmät vielä siinä eivätkä ottaneet maksua. Mieheni oli myös tarjoilijoiden kanssa pelaamassa jalkapalloa eräs yö ja sinnekkin päästiin ilman kuluja, vaikka pojat joutui maksaa kentän käytöstä..
- ei heikille
Kyllä oli Heikin baari suuri pettymys!! Ruoka oli huonoa ja erittäin kallista muihin ravintoloihin verrattuna, tarjoilijat "limaisia", liian äiteliä sekä epämiellyttävän tuttavallisia meitä tuntemattomia kohtaan. Baari kalustukseltaan vaatimaton ja epäviihtyisä, ympäristö karua ja rumaa seutua... Asiakkaina kännisiä suomalaisia, jotka tykkäävät näköjään lomallaan vain ryypätä kaltaistensa seurassa... Onneksi ei tarvitse toiste poiketa...
- niin..
edustaa normitasoa ilotalo-Turkissa
- See;)
niin.. kirjoitti:
edustaa normitasoa ilotalo-Turkissa
Niin , vastaan lyhyesti ja ytimekkäästi , älkää matkustako Alanyaan jos kaikki tympii , muita maita on pilvin pimein :))
- MIKSI MIKSI
Vastaan lyhesesti ja ytimekkäästi TYHMÄ. Miksi pitää keskustelut pilata aivottomilla huomaukuksilla.
- See ;)
Miksi pitää keskustelut pilata aivottomilla huomaukuksilla......no, opetellaan ensin kirjoittamaan ja sitten arvostelemaan.
Minä pidän Alanyasta ja kaikilla on oikeus kirjoittaa täällä asiallisesti , sorry niin se vaan menee.
Heikin Baari on yes ;)) - Olet siis
See ;) kirjoitti:
Miksi pitää keskustelut pilata aivottomilla huomaukuksilla......no, opetellaan ensin kirjoittamaan ja sitten arvostelemaan.
Minä pidän Alanyasta ja kaikilla on oikeus kirjoittaa täällä asiallisesti , sorry niin se vaan menee.
Heikin Baari on yes ;))saanut sieltä munaa, vai?
- ottoboy
joo,,informoin myös aurinkomatkojen palautesivuilla heikinbaarin vesipaukkujutust....oppaat kuulemma tietämättömiä asiasta....mulle kävi sama kohtalo ku tiiksalle
- ähäää
onko heille jo ilmoitettu pimpsa-Fetihistä joka on varmaan torkein sisäänheittäjä koko läävässä?
- ääähä
ähäää kirjoitti:
onko heille jo ilmoitettu pimpsa-Fetihistä joka on varmaan torkein sisäänheittäjä koko läävässä?
Oletko mielestäsi tosi jätkä?
- rääväsuille rätti
aika vaarallista levittää perätöntä tietoa, olis pitänyt viedä labraan tutkimuksiin, oliko se pelkkää vettä.
tiedätkös, sä voit joutua oikeuteen perättömien juttujen levittämisestä.
- ottoboy
hui kauhiata,,vallampa peljästytit
etittäpäki alanyan elintarvikelaboratorio,,ens kerral..semmone,mikä on auki iltakymmenelt - eippa12
Sain viikolla 36 Heikin Baarista vatsataudin syötyäni katkarapucoctailin.Onneksi meni ohi yhden illan oksentelulla.Muuten aivan loistava reissu ja hotelli Sunpark Ocean aivan huippu!!
- pöloik
Kävimme mieheni kanssa kesäkuun alussa Heikin baarissa syömässä ja iltaa istumassa, kuten vuotta aiemminkin teimme. Ihan ok paikka, mutta suuret plussat täytyy antaa talon rehellisyydelle. Meidät vietiin talon autolla pois ja siihen autoon soitettiin, että olin unohtanut reppuni baariin. Auto kääntyi ja reppu tuotiin sinne ja kaikki oli tallella. Kiitos kovasti Heikin baarin kuskille ja sille, joka reppuni löysi!
- vesta
Heikki avaa toisen baarin aivan entisen viereen keväällä.Ei tarvii enää jonotella vapaata pöytää.
- näino
Jep ja tästä toisesta baarista on kuulemma tulossa enemmän kansainvälinen, eikä niinkään Suomi-baari, karaokekin mahdollisesti lähtee ( en ole kyllä aivan varma). Mutta sitä kyselisin että säilyykö alkuperäinen Heikinbaari?
Olis tosi ikävää jos se lähtee :( ja mihinhän työntekijät sitten menee.., toivottavasti siirtyvät uuteen baariin, niin mukavia kuin he ovatkin!
Heikinbaari 2 sentään säilyy vielä..
- luotettava lähde
Kansainvälisyydestä en tiedä, mutta ainakin tänä kesänä tämä 2. baari on vielä hengissä. Ja karaoke on ollut lähdössä sen takia että työntekijä joka on siellä aina karaokea pyörittänyt, lopetti työt mutta on palaamassa hyvinkin pian takasin kuvioihin. Käsittääkseni muilla työntekijöillä ei niin tietoa sitten siitä miten sen karaoken ja musiikin saa tarpeeksi sujuvasti pyörimään.
Mutta ei huolta, heikinbaari 2. jatkaa ainakin vielä toistaseksi ja nyt kun DJ on takaisin kuvioissa niin karaokeakin saadaan.
Tähän alkuperäiseen drinkkikysymykseen voisin sanoa että on totta ettei drinkeissä paljon alkoholia ole. Mutta se ei ole siellä tarkoituskaan, jos juodaan humalahakuisesti niin sitten suosittelen ottamaan lonksua tai efesiä. Drinkit on alkoholipitoisuudeltaan siellä mietoja ja makuhan niissä taitaa olla se syy miksi tilataan.. tai kullakin tietty omat syynsä. Mutta ei ole mitään huijausta, ja on niissä alkoholia, ei vaan ole läheskään saman verran kun suomalaisissa kapakoissa. Ja onhan maku siellä sentään 3 kertaa parempi kuin täälä kotosuomessa :)- outoa kirjotusta
"ja onhan maku siellä sentään 3kertaa parenpi kuin tääkä kotosuomessa" Just joo ne imelälitkut turkissa ole kylläkään mistään kotosin. Sekö muka ei ole huijausta jos alkoholi juomissa ei ole alkoholia.
- Alanyaa
No Heikinbaari 1 ei ole lähdössä eikä kakkonenkaan.Hyvää ruokaa oli eikä kallista,sain hyviä ystäviä heikinbaarissa ollessa ja tarjoilijat ovat niin mukavia eikä roiku perässä koko ajan.Myöhemmin illalla sit mentiin joidenkin työntekijöiden kanssa Robin Hoodiin ja Havana Clubille..Laulaa saatiin heikinbaarissa ja tanssia,lopuksi saatiin kyyti hotellille.Jos hotelli on lähellä ne ei vie kyydillä sitten mutta muuten kyllä.Ei yömyöhään ala kuskaa ja päivälläkin on ihan kiva käydä jos tykkää kun rauhallisempaa.Rannat on hyviä,paitsi ehkä ei itäinen ranta muistaakseni siellä on enemmän paikallisia.Kebabia en kerennyt maistaa,mutta pizzat ja muut ateriat on hyviä.Aina jos porukat tilasi alkoholi juomia,silloin saatiin alkoholi juomia,popcornia tuotiin koko ajan ja tänä vuonna saimme ilmaiseksi tuoreita hedelmiäkin. :) Mutta kaikilla on mielipiteensä kuten minäkin kerron omani. Ensi vuonna uudestaan!
- EI!!!!
Heikin baarissa käytiin yhtenä iltana, ja se riitti. Mutta toiset tykkää äidistä ja toiset tyttäristä =) makuasioista ei kannata edes näillä palstoilla riidellä.
Todellakin oikein varsinainen happy hour Heikkilässä;) Maksat toisestakin..esim. yhdessä ravintolassa maksoin drinkistä tyyliin vaikka 10 liiraa ja sama drinkki Hekassa 20 liiraa,eli 20 liiralla saat 2. Mikä happy hour sellanen on? Kerran ystäväni epäilivät,että toisessa drinkissä ei ole viinaa,niin tulivat kaatamaan lisää raakaa viinaa :D Ruoka Heikkilässä ei ole todellakaan hintansa veroista. Pihvit ovat kengänpohjia. Ennemmin menen syömään Villa Okan:iin,joka on suunnilleen hintaluokaltaan sama kuin Heikkilä,mutta laadultaan 100 kertaa parempi:D Toinen mahtava ravintola on Ev. Heikkilässä annosten hinnat ovat nousseet,mutta laatu laahaa perässä. Kyllä Heikkilässä on kiva istuskella ja nauttia juomista sekä laulaa karaokea.
- Alanyajee
En syöny pihviä siellä,mutta muuten ruuasta kyllä pidin.Joten siitä en ala kiistelemään ku siitä en tiedä.Mun mielestä ne juomat olivat hyviä varsinkin yhdestä tietystä drinkistä pidin paljon.Meillä ei käynyt kalliiksi laskut ikinä,kun ei juonut koko ajan pelkkiä drinkkejä.AINA oli molemmissa drinkeissä viinaa.Laatu ja hinta olivat hyvä.Karaokea lauloin itsekin ja tanssin..PALJON!
HEIKINBAARIIN UUDESTAAN!
- kesälomalla
Mä noin yleisesti kysyn, miksi lomalla pitää tunkea suomibaariin? Juu mä olen tylsä ja varasin all inclusive matkan. Mutta käydään kyllä muaallakin kuin hotellilla. Ja silloin suomibaari ei ole ykkösvalinta. Pääsee täällä kotomaassakin "jakomäen tai kontulan" lähipubiin, ei sitä varten tartte Turkkiin matkustaa. Huijaahan ne kun tietää, että suomalaiset sinne joka tapauksessa tuppaa. No ehkä meen sieltä mulle ostaa lasin viiniä ja pojalle kokiksen, ihan vaan käydäkseni katsomassa "nähtävyyttä" joka näin paljon tunteita kuohuttaa.
- 2viikkoasittenalanya
Tultiin pari viikkoa sitten alanyasta. Käytiin yhtenä iltana heikinbaarissa, auto haki hotellilta ja vei takaisin, otettiin yhdet oluet ja trinksut, ei sillä että olis ollu huono paikka vaan meillä oli allinclusive. Hotellille tultua huomasin kännykän hävinneen, soitettiin vaimon puhelimella siihen ja heikinbaarin tarjoilija vastasi siihen ja toivotti tervetulleeksi noutamaan samana iltana tai huomenna. Hyvä baari ei mielestäni liian tyrkky. Ehkäpä Heikki suomessa asuneena tietää suomalaisten mentaliteetin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873217
- 622937
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322445- 802283
- 742189
- 952026
- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201603Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j341518Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301440