Niin, elikä minulla on melko nopeasti rasvoittuvat hiukset. Pesen otsatukkani joka päivä (jottei se vain roikkuisi inhottavan näköisesti otsalla), loput hiuksista pesen joka toinen päivä. Haluaisin kuitenkin pidentää näitä pesukertoja vielä useampaan päivään ja myöskin niin, ettei otsatukkaa tarvitsisi käsitellä erikseen päivittäin. Tavoitteenani on kasvattaa pitkät ja terveet hiukset, eikä usein toistuva peseminen ole suositeltavaa....
Olisiko pelkällä vedellä huuhtelemisesta mitään apua? Vesipesussahan hiuksista ei lähde niiden luontainen öljy pois, toisin kuin shampoopesussa. Lisäksi se ei uskoakseni ole yhtä rasittavaa hiuksille shampoopesuun verrattuna.
Keinoja shampoopesujen harventamiseen?
17
593
Vastaukset
- bfjkdlhgkl
Kyllä hiukset kestää päivittäisen pesun koko päähän hyvillä tuotteilla. Mutta siis ilmeisesti et vaan tahdo tehdä sitä. Eipä siihen kai pahemmin poppakonsteja ole, vesipesu saa hiukset näyttämään vielä rasvaisemmilta.
- rrroe
monet on sanoneet että kun pikku hiljaa vaan harventaa pesuväliä niin hiukset tottuu siihen eikä enää niin pahasti rasvoitu. aluksi tosin saattaa olla melko rasvaiset... mutta kannattaa lueskella vaikka muitten kokemuksia netistä ja sitten kokeilla itsellesi. ja edelliseen^ viitataten, kyllä se sampoopesu, varsinkin tosi pesevillä sampoilla hiusta rasittaa, että harvempi pesuväli saattaa olla parempi, jos siihen vaan pystyy:)
- 3+1=31
Vesipesu EI tee hiuksista rasvaisemman näköisiä, kunhan käyttää tarpeeksi lämmintä vettä ja hieroo päänahan huolella. Olen itse harrastanut n. 3kk pelkkää vesipesua jossain välissä. kyllästyin siihen hiusten tuoksuttomuuteen ja pitkiin pesuihin, joten palasin shampooseen. VIRHE! Nyt on rasvoituvat hiukset, tuntuu että pitäis kaks kertaa päivässä pestä.
- taaallalaa
Mullakin on aika nopeasti rasvoittuvat hiukset. Oon muute 14v tyttö (:
Mut itte käytän sellasta shampoota, joka pitää hiukset pidempään puhtaampina ja kyllä toimii hyvin ! Meillä oli kotona Yves Rocherin pullo, jossa luki et "puhtaat hiukset jopa 3 päivää". ja niin ne oli ! käyn jokatoinen päivä saunassa suihkussa, ja itelläni toi shampoo toimii tosi hyvin. Nyt sitten ostin Garnierilta shampoon rasvoittuville/normaaleille hiuksille ja yhtä hyvin toimii. SUOSITTELEN =) - Bob Marley
Kuivashampoota kehiin, kannattanee testaa. Löyty usealta valmistajalta.
- logk
mutta muistakaa nyt hyvät ihmiset, ettei runsas talikaan tee hyvää päänahassa. Tekee itseasiassa aika tavalla hallaa. Kyllä se pää pitää joskus shampoolla pestä ::D
- Reblika
Otsatukkahan "likaantuu"/"rasvottuu" jo ihan siitä kun se osuu otsaan jossa on meikkiä yms. eli siihen ei oikein voi muuta kuin kasvattaa pois otsit tai sitten pestä joka päivä.
Muuten koko päähän suosittelin juuri tuota pesu välin pidennystä,mutta joka toinen päivä kyllä on ihan hyvä väli eli se ei vaikuita juurikaa siihen että kasvaako hiukset vai ei.
Ja jos paljon myös esim hikoilee niin ihan pelkän hien voi päänahasta pestä vedellä.Mutta tässähän ei ollutkaan kyse siitä.
Muista jätettävä hoitoaine! Akatemian kampaamoissa suositellaan, et hiukset pestään kaks kertaa viikossa. Jos haluaa pestä useammin voi pestä vaahtoshampoolla.( Sitä voi kysyä hiusakatemian kampaamoista.) Jos pesee hiukset tav. shampoolla..niin hiusten oma happovaippa häviää. Jos on rasvoittuva hiuspohja, niin mitä useammin peset sitä enemmän ne rasvoittuu. Pelkkä vesikin avaa hiussuomut.
Hiuksia kun pestään, niin muista et se on päänahan pesu.- Ammattitutkinto
Itse vastaan 25v kokemuksella ihan "kentältä" ilman akatemioita,että älä vaan jatkuvasti käytä kuivashampoota,se on ainoastaan hätätilassa ja matkoilla käytettävä aine.
"tavalliset" ja hiusakatemian shampoot ei eroa toisistaan millään tavalla.Hiusten ja yleensäkkin ihon happotasapaino häviää liiallisella pesulla,pesee sitten millä tahansa shampoolla(liikaa)
Vaikka olen alan ihminen niin sanon että joskus olen yllättynyt iloisesti ihan "halpa"shampoilla,kokeileppa huviksesi Aussie merkin volume shampoota,saa sokoksista,stocmannilta sekä kick's liikkeistä....itselläni sama ongelma kun sinulla ja tuo shampoo todella toimii vaikka hinta oli muistaakseni n6e.Lehdessä sitä kehuttiin ja erittäin hyvä.Se on nimenomaan rasvoittuvalle päänahalle - minkä takia
^ miksei kuivashampoota voi käyttää jatkuvasti? tai että mitä haittaa siitä sitten tulee. ihmettelin vaan kun en oo ikinä ennen kuullu ettei sitä vois käyttää esim viikoittain...
- niksnaksis
Kuivashampoo-ja valitettavasti kaikki mitä laitat hiusjuureen tukkii niitä.Mistähän mahtaakaan johtua niin monella se hiustenlähtö.Syväpuhdistavaa shampoota sillointällöin ja vältetään hiuksen juureen turhein aineiden laittamista
Vaahtoshampoo ei oo mitään kuivashampoota. olen käyttänyt joskus tarvittaessa. Oon joskus käyttänyt kuivashampootakin. Siitä on kakskyt vuotta aikaa.
Itse hoidan hiuksia, et käytän turvehoitoa joskus, sit öljyhoitoa joskus. Syväpuhdistavalla shampoolla/hoitoaineella. Sit käytän tulehdusta estävää/poistavaa shampoota. Olen kyllä lukenut kampaamo aiheisia oppikirjoja ja sain vielä muutakin opetusta hiustenhoidosta. Myös päänahka ja hiusjuuret on tutkittu...
- jooooopp
niksnaksis okei kiitti, en oo tullut ajatelleeksi.. no onneks en käytäkään kauheen usein nii ehkä mun hiukset ei vielä kuole:)
- wellok
myös runsas tali tukkii hiusjuuria, että kyllä se päänahka kannattaa aika-ajoin puhdistaa kunnolla
- Pa-Ka1996
Mikäli ongelma on rasvaisuus, siihen tehoaa vain shampoo. Rasva ei irtoa pelkällä vedellä.
Kuivashampoo on hyvä vaihtoehto sekä Hiuspuuteri, Ne imevät itseensä rasvaa. Kysy paikkakuntasi arvostetulta kampaajalta (nuoret harvoin tietävät). Hyvä kampaaja on usein alalla toiminut 5-15v. - niksnaksis
Vaikka olenkin ammatti ihminen niin silti suhtaudun kriittisesti kovaan vahojen,hiuskiinteen ym käyttöön.Nehän ei meinaa normaalilla pesulla puhdistua,ja hiustenlähtö on todella yleistä ja varmasti näissä on suuri syy.Kun katsoo niissä maissa hiuksia ketkä ei hiustuotteita paljon käytä niin onhan heidän hiukset paljon paremmassa kunnossa.Itsellänikin on hiuskiinteen käyttö etuhiuksiin vähentynyt koska ne alkoivat harventua.Kuivashampoota käytän ainoastaan matkoilla jos on pakko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506763Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6742932Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831270Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981261- 841235
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611144- 891130
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371110- 721012
- 223917