...ja tuntuu kuin ei olisi enää minuakaan. En tunnista itseäni enkä sitä ihmistä joka joskus olin. Miten minulle voi käydä näin ja mitä olen tehnyt, että näin käy minulle. Missä minun äitini nyt on ja mitä minä nyt teen???
Jos joku jaksaisi kuunnella, ymmärtää ja kirjoittaa takaisinkin.
bigred_85@ovi.com
äitiä ei enää ole....
5
357
Vastaukset
- Luonnollista
Kaikille meille käy noin.Jokaiselta kuolee läheisiä jossain elämän varrella.Itseltäni kuollut paljon ja osa nuorena."Hukassa" oleminen läheisen kuoleman jälkeen kuuluu asiaan,"pakka" kääntyy ja on etsittävä paikkansa uudestaan.Kannattaa lukea vaikka täältä netistä surusta ja sen vaiheista ja tarpeen tullen hakea apua vaikka sururyhmistä tai terapiasta.Usko pois,aika parantaa.Tulee hyviäkin hetkiä,iloisiakin asioita elämään,vaikka nyt ei siltä tuntuisi.Suru on "terve" reaktio menetykseen ja se kannattaa kohdata ja käydä läpi .Siihen ei saa jäädä kuitenkaan"kiinni",vaan jätkaa omaa,ainutkertaista elämäänsä.Äitisikin toivoisi varmasti tätä yli kaiken.Missä äitisi nyt on..?Itse miettinyt samoja asioita,enkä osaa sanoa,missä läheiseni nyt ovat.Toiset uskovat taivaaseen,toiset jälleensyntymiseen jne.Omalla kohdallani olen lopetellut miettimistä,kun en löydä vastausta.Tsemppiä,aurinko paistaa kyllä suurimman suruajan jälkeen vielä,kunhan teet oman hyvinvointisi eteen,mitä on tarpeen ja sinulle hyväksi.
- JK
VAI NIIN
- Mapsu11
Minä olin samassa tilantessa neljä vuotta sitten. Äitini kuoli yllättäen. Löysin hänet kotoaan kuolleena. Siihen päättyi eräs aikakausi. Aluksi tuntui,että siihen päättyi myös minun elämäni. Olin todella hukassa melko pitkään. Masennuin. Joka aamu heräsin vastentahtoisesti,ajattelin etten vaan voi elää loppuelämääni ilman äitiä. Sinnittelin eteenpäin. Suru painoi päälle raskaana, elämä tuntui harmaalta ja turhalta. Aika kului. Jotenkin kummasti ajan myötä alkoi nähdä jotain valon pilkahduksiakin. Päivä päivältä eteenpäi. Suru hieman helpotti,mutta ikävä ei helpota koskaan. Jos ajattelen sitä tilannetta kun äidin löysin tai hautajaisia, itken aina. Vieläkin,nejän vuoden jälkeen. Ikävä on ja pysyy, mutta elämässä mennään eteenpäineikä asia ole koko ajan mielessä - enään. Alussa oli ja melko kauan.
Suuresti voimia!! Hei!
Otan osaa suruusi! Olet varmaankin syntynyt v.85. Olet nuori.
Eilen laskettiin hautaan minun ystäväni. Häneltä jäi 12 ja 14-vuotiaat lapset. Se tuntuu kovalta.
Varmaan sinunkin surusi on kova. Olet ehkä surutyön shokkivaiheessa.
Äitisi lepää tiedottomana. Häntä ei siis ole enää missään olemassa. Kun Jeesus tulee toisen kerran,Hän herättää kaikki uskossa kuolleet. Tiedätkö,oliko äitisi uskossa? Silloin sinulla olisi jälleennäkemisen toivo. Jätä elämäsi Jeesukselle. Hän voi lohduttaa sinua hellimmin. Suojelusenkeli on aina rinnallasi. Lue Raamattua. Aloita Uuden Testamentin puolelta Johanneksen evankeliumista. Voit lukea myös Psalmeja Vanhasta Testamentista. Niissä mennään surun syövereihin ja voit samaistua niihin.
Sinä et ole tehnyt mitään,miksi sinulta on äiti otettu pois. Se ei johdu mitenkään sinusta. Eikä se johdu äidistäsikään. Ei se ole hänenkään syytään.
Sinulla on nyt edessäsi surutyö. Voisitko lukea seppo Jokisen kirjan Isän ikävä. Siinä kerrotaan myös tästä surutyöstä. Olisi tärkeää ymmärtää mitä kaikkea se sisältää.
Jos tuntuu liian vaikealta olla asian kanssa yksin,niin mene keskustelemaan vaika seurakunnan diagonissan kanssa. Se on ilmaista. Puhu asiasta niille jotka haluavat kuunnella. Näin saat purkaa tuskaasi.
Toivotan sinulle voimia ja Jeesuksen läsnäoloa ja enkelien varjelusta.
T.Sinikka- läheisiä menettänyt
Onko sinulla työtä / koulua? Omalla kokemuksella se auttaa paljon - äitini kuoli n. 1,5 vuotta sitten. Oli pakko käydä koulussa ja paneutua ammattiasioihin sen lisäksi että tietysti järjesteli hautajaisia ja puuhaili kyseisen asian parissa useamman viikon ajan... Vaikka olin ollut monissa hautajaisissa aiemminkin (sukulaisia ja tuttuja), niin ne äidin hautajaiset oli vaikeimmat... - ja huokaisin helpotuksesta sitten illalla kun olivat ohi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih567217Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243391Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1501665Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2911583- 841365
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 911250
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631227Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2401184- 811134