Tarvitaanko viinapassia..?

bm

Jos on työskennellyt 2,5v yökerhossa baarimikkona.. ylennys lasienkerääjästä baarimikoksi kävi aikoinaan täysin yllätyksenä ja nyt jos vaihtaa työpaikkaa niin eikö kokemus puhu puolestaan vai pitääks mennä suorittaa se viinapassi nyt kuitenkin varmuuden vuoksi? Oon jossain lukenut, että kokemus puhuu puolestaa..

3

350

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alkoholipassi pitää suorittaa, jos ei ole tutkintoa alan oppilaitoksessa. Tämä koskee kaiken ikäisiä: jos 60-vuotias ei ole käynyt ravintola-alan koulua, hänen pitää suyorittaa alkoholipassi voidakseen toimia vuorovastaavana. Jos on töissä ravintolassa, jossa on aina paikalla joku muu vuorosta vastaava (esim. hovimestari), ei viinapassia tietenkään tarvitse alaisilla olla.

• ex keikkari

Kyllä kaikki anniskelupaikat vaatii jokaiselta työntekijältä alkoholipassin eikä se anna pätevyyttä yksistään vastaavaan hoitajaan

• vuorovastaava

Anniskelupaikan vastaavalla hoitajalla tulee olla kaksi vuotta työkokemusta ja alkoholipassi. Voit suorittaa sen kaupunkisi alan oppilaitoksessa, maksaa n. 40e eikä todellakaan ole vaikea, jos olet ollut 2,5 vuotta baarissa töissä se on sulle ihan perushuttua. Siitä tosiaan on hyötyä, koska lain mukaan vuorovastaavalla tulee olla tarpeeksi sijaisia, siksi useat baarit/yökerhot palkkaavat vain ihmisiä joilla on alalta vähintään kahden vuoden työkokemus ja anniskelupassi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4850
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2255
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1434
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      88
      1352
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1346
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      130
      1141
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1075
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      261
      980
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      967
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      955
    Aihe