Jos on työskennellyt 2,5v yökerhossa baarimikkona.. ylennys lasienkerääjästä baarimikoksi kävi aikoinaan täysin yllätyksenä ja nyt jos vaihtaa työpaikkaa niin eikö kokemus puhu puolestaan vai pitääks mennä suorittaa se viinapassi nyt kuitenkin varmuuden vuoksi? Oon jossain lukenut, että kokemus puhuu puolestaa..
Tarvitaanko viinapassia..?
3
350
Vastaukset
Alkoholipassi pitää suorittaa, jos ei ole tutkintoa alan oppilaitoksessa. Tämä koskee kaiken ikäisiä: jos 60-vuotias ei ole käynyt ravintola-alan koulua, hänen pitää suyorittaa alkoholipassi voidakseen toimia vuorovastaavana. Jos on töissä ravintolassa, jossa on aina paikalla joku muu vuorosta vastaava (esim. hovimestari), ei viinapassia tietenkään tarvitse alaisilla olla.
- ex keikkari
Kyllä kaikki anniskelupaikat vaatii jokaiselta työntekijältä alkoholipassin eikä se anna pätevyyttä yksistään vastaavaan hoitajaan
- vuorovastaava
Anniskelupaikan vastaavalla hoitajalla tulee olla kaksi vuotta työkokemusta ja alkoholipassi. Voit suorittaa sen kaupunkisi alan oppilaitoksessa, maksaa n. 40e eikä todellakaan ole vaikea, jos olet ollut 2,5 vuotta baarissa töissä se on sulle ihan perushuttua. Siitä tosiaan on hyötyä, koska lain mukaan vuorovastaavalla tulee olla tarpeeksi sijaisia, siksi useat baarit/yökerhot palkkaavat vain ihmisiä joilla on alalta vähintään kahden vuoden työkokemus ja anniskelupassi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564850Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031434
- 881352
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231346Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1301141Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681075Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi261980- 72967
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955