Joulumarkkinoille Saksaan

joulunodottaja

Monen vuoden haave lähteä joulumarkkinoille Saksaan toteutuu joulukuun alussa. Olemme ajatelleet Berliiniä tai Muncheniä. Kumpaa suosittelette ja kumpi on kaupunkina kivempi. on Myös hotellivinkit keskustasta otetaan kiitollisuudella vastaan.

8

435

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+19

Molemmat ovat mukavia kaupunkeja, tosin vain Berliinissä olen käynyt joulumarkkinoiden aikaan ja Münchenissä kesällä. Kaupunkeja on vaikea verrata keskenään, koska ovat mielestäni aika eri tyylisiä. Münchenissä on yksi selkeä keskusta, Berliinissä taas on useita keskuksia. Molemmissa kaupungeissa on kuitenkin kattava metro/S-bahn verkosto, joten paikasta toiseen siirtyminen on helppoa. Molemmissa on paljon kaikkea nähtävää. Valitsittepa kumman kaupungin vaan, niin varmasti on joulutunnelmaa ja muutenkin mukava reissu!

• joulunodottaja

Kiitos sinulle! Aikani myllättyäni netissä ostimme lennot Muncheniin. Nähtävää ja koettavaa varmasti riittää ja tuskin maltan talvi-ihmisenä odottaa niitä joulumarkkinoita ja jouluntunnelmaa! Matkasta tulee varmasti mukava.

• erkk
        joulunodottaja kirjoitti:

Kiitos sinulle! Aikani myllättyäni netissä ostimme lennot Muncheniin. Nähtävää ja koettavaa varmasti riittää ja tuskin maltan talvi-ihmisenä odottaa niitä joulumarkkinoita ja jouluntunnelmaa! Matkasta tulee varmasti mukava.

Hotelli Luitpold, 200m rautatieasemalta. Kävelykatua ehkä 500m ja
        olet Marienplatzilla. Huoneet pienet ja käytävät ahtaat, mutta hyvä
        aamiainen ja muutenkin ok!

• tunnelmaista

Hei!
      Jos aikaa on ja lumitilanne suotuisa piipahtakaa Alpeilla - joulufiilis vain paranee.

• Lisäinfoa
    • Käynyt pari kertaa

Älkää jääkö niille keskustan isoille turistirysille, vaan menkää lähiseudun pikkukyliin, niissä aitoa tavaraa ja tunnelma ihan toinen kun paikallisetkin ostoksilla!

• weichnachtmarkt

Kummastakaan kaupungista ei ole kokemuksia, mutta viime vuonna olimme Lyypekissä ja pakkohan sinne on tänäkin vuonna mennä:) Kannattaa ilman muuta mennä sillä saksalaiset osaa tehdä tosi tunnelmallisen markkinameiningin. Liekö glühweinilla osuutta asiaan, mutta meno on rentoa ja mukavaa.

• Joulunodottaja

Kiitos kaikille!

Matka oli upea samoin kaupunki. Käytiin siellä Alpeilla myös ja matka sinne oli kokemuksen arvoinen. Meistä tuli kertaheitolla Saksa-faneja. Kiitos!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3013
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2655
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2265
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      34
      1749
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1556
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1507
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1340
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe