Vinkkejä ja neuvoja miten haetaan ja mistä viisumia Suomeen?? Mitä mä voin tehdä Suomessa asian eteen??
Suomeen
34
389
Vastaukset
- pysyerossa
Ainoa oikea tapa toimia on olla tekemättä mitään. Asioitten selvittäminen kuuluu sille joka haluaa tänne tulla. Jos ei tulija itse osaa asiaansa hoitaa, voi olettaa, että jatkossakin sinä olet asiainhoitajansa tuli eteen mitä tahansa.
- höynäytetty?
Juuri niin, ja mistäköhän yleensä viisumia haetaan. Annappa tulijan itsensä selvittää ja varata oleskelurahat, jos yleensä pääsee tulemaan. Kun kysymys on yllä olevan laatuinen, toivon ettei saakaan viisumia.
- uusavuttomuus
Kyllä viisuminhakijan pitäisi ihan itse ottaa selvää, mistä viisumia haetaan ja mitä liitteitä ja muita tarvitaan.
Jos asia ihan muuten vaan kiinnostaa, netistä löytyy paljon infoa sekä suomeksi, englanniksi että jopa turkiksi.- netistä löytyy......
avuton vastaus sulta, mitä hyötyä tosta rykäisystä oli kenellekään? maailman helpoin vastus mihin tahansa on persujen tyyli: ei vastata mitään. jätetään kaikki kysyjän kontolle.
- 10+14
netistä löytyy...... kirjoitti:
avuton vastaus sulta, mitä hyötyä tosta rykäisystä oli kenellekään? maailman helpoin vastus mihin tahansa on persujen tyyli: ei vastata mitään. jätetään kaikki kysyjän kontolle.
Vaan kun on totta, että sen joka viisumia tarvii, tulee itse ottaa selvää asioista. Ihan sama mistä tulee tai minne menee. Hyöty tuosta vastauksesta, jos osaa lukea ja ymmärtää, on se, ettei ala hoitaa toisen ihmisen asiaa kun ei siitä kuitenkaan ole hyötyä sille viisumin hakijalle vaan hän joutuu itse asiansa hoitamaan. Miksi ei siis jo alusta alkaen hoitaisi itse hommaansa? Sieltä se selviäisi kutsun tarvekin ja sen voi sitten laittaa, jos haluaa. siinäkin vaan on aina omat riskinsä. Allekirjoitus virallisissa papereissa velvoittaa.
- 10-14
10+14 kirjoitti:
Vaan kun on totta, että sen joka viisumia tarvii, tulee itse ottaa selvää asioista. Ihan sama mistä tulee tai minne menee. Hyöty tuosta vastauksesta, jos osaa lukea ja ymmärtää, on se, ettei ala hoitaa toisen ihmisen asiaa kun ei siitä kuitenkaan ole hyötyä sille viisumin hakijalle vaan hän joutuu itse asiansa hoitamaan. Miksi ei siis jo alusta alkaen hoitaisi itse hommaansa? Sieltä se selviäisi kutsun tarvekin ja sen voi sitten laittaa, jos haluaa. siinäkin vaan on aina omat riskinsä. Allekirjoitus virallisissa papereissa velvoittaa.
kun tää kuitenkin on kysy, me vastaamme -palsta, niin tolla perusteella tännekään ei saa kukaan kirjoittaa mitään. miksi edes oikeasti vastaat, kun ei ole muuta sanottavaa, kuin että ota itse selvää? huomaa, ettei tuo kutsumenettely ole sinulle tuttu ollenkaan, siihen kuuluu sekä kutsujan että kutsuttavan hoidettavat asiat.
sun kannattaa pysyä tältä palstalta pois. jokainen ottakoon selvää jokaikisesta asiasta, silleen se menis? joopa. - Kysytty ja vastattu
10-14 kirjoitti:
kun tää kuitenkin on kysy, me vastaamme -palsta, niin tolla perusteella tännekään ei saa kukaan kirjoittaa mitään. miksi edes oikeasti vastaat, kun ei ole muuta sanottavaa, kuin että ota itse selvää? huomaa, ettei tuo kutsumenettely ole sinulle tuttu ollenkaan, siihen kuuluu sekä kutsujan että kutsuttavan hoidettavat asiat.
sun kannattaa pysyä tältä palstalta pois. jokainen ottakoon selvää jokaikisesta asiasta, silleen se menis? joopa.Erehdyt pahasti. Asia on minulle varsin tuttu ja siksipä osaankin sanoa, että sen joka viisumia tarvii, tulee itse ottaa selvää asioista. Kyse kun ei monestikaan ole mistään ihan harmittomasta kutsusta johon ei liittyisi kutsujan vastuuta. Kutsujallakin on velvollisuutensa ja vastuunsa. Ja siksi mielestäni viisumin hakijan pitää itse olla kykenevä selvittämään miten asia hoidetaan.
Ikävä, jos pahoitan mielesi, mutta asia on juuri kuten jo sanottu.
Teet toki miten haluat, mutta mitään kutsua ei pitäisi kenellekään sellaiselle laittaa, joka ei yhtään osaa asiasta itse selvää ottaa.
Kun kysyy, ei pitäisi valittaa kun vastaus ei miellytä. Asiallisesti on sanottu ja varsin tutusta aiheesta. - 10-14
Kysytty ja vastattu kirjoitti:
Erehdyt pahasti. Asia on minulle varsin tuttu ja siksipä osaankin sanoa, että sen joka viisumia tarvii, tulee itse ottaa selvää asioista. Kyse kun ei monestikaan ole mistään ihan harmittomasta kutsusta johon ei liittyisi kutsujan vastuuta. Kutsujallakin on velvollisuutensa ja vastuunsa. Ja siksi mielestäni viisumin hakijan pitää itse olla kykenevä selvittämään miten asia hoidetaan.
Ikävä, jos pahoitan mielesi, mutta asia on juuri kuten jo sanottu.
Teet toki miten haluat, mutta mitään kutsua ei pitäisi kenellekään sellaiselle laittaa, joka ei yhtään osaa asiasta itse selvää ottaa.
Kun kysyy, ei pitäisi valittaa kun vastaus ei miellytä. Asiallisesti on sanottu ja varsin tutusta aiheesta.En ole alkuperäinen kirjoittaja ja menettely on minulle tasan tarkkaan tuttu. En siis ole kutsumassa ketään tänne, vedit suoraan väärät johtopäätökset eli 'erehdyit pahasti'.. Tosi 'asiallista' onkin ymmärtää väärin ja haukkua valittajaksi, jos turhanaikaiset ja ei-informatiiviset vastukset eivät miellytä.
Pointtini oli, että palstalla saa ja pitää voida kysyä ilman että saa nokkavan ottakaa itse selvää vastaukseksi. Jokainen tietää varmastikin, mikä merkitys allekirjoituksella sun muulla on. Toivottavasti en taas pahoittanut mimosanherkkää mieltäsi :( - Kysytty ja vastattu
10-14 kirjoitti:
En ole alkuperäinen kirjoittaja ja menettely on minulle tasan tarkkaan tuttu. En siis ole kutsumassa ketään tänne, vedit suoraan väärät johtopäätökset eli 'erehdyit pahasti'.. Tosi 'asiallista' onkin ymmärtää väärin ja haukkua valittajaksi, jos turhanaikaiset ja ei-informatiiviset vastukset eivät miellytä.
Pointtini oli, että palstalla saa ja pitää voida kysyä ilman että saa nokkavan ottakaa itse selvää vastaukseksi. Jokainen tietää varmastikin, mikä merkitys allekirjoituksella sun muulla on. Toivottavasti en taas pahoittanut mimosanherkkää mieltäsi :(Muruseni, lue uudelleen ihan kiihtymättä. En ole mieltäni pahoittanut viestisi takia, mutta kieltämättä on ikävää, että viestejä luetaan "kiihkon vallassa" ja vastataan miettimättä. Vai onko vika suomen kielen syvemmässä ymmärtämisessä?
- salaksin
Kysytty ja vastattu kirjoitti:
Muruseni, lue uudelleen ihan kiihtymättä. En ole mieltäni pahoittanut viestisi takia, mutta kieltämättä on ikävää, että viestejä luetaan "kiihkon vallassa" ja vastataan miettimättä. Vai onko vika suomen kielen syvemmässä ymmärtämisessä?
ei pitäisi valittaa kun vastaus ei miellytä
------------------- - selväksi tuli
salaksin kirjoitti:
ei pitäisi valittaa kun vastaus ei miellytä
-------------------Siis vikaa ymmärryksessä.
- On vikaa, vikaa
selväksi tuli kirjoitti:
Siis vikaa ymmärryksessä.
aloittajan ymmärryksessä, jos ei ymmärrä, miksi karvakäsi haluaa itsensä kutsuttavan EU:n sisälle.
Valitettavan paljon tuollaisia aloittajan kaltaisia vajakkeja on. - vikaavikaaaaa
On vikaa, vikaa kirjoitti:
aloittajan ymmärryksessä, jos ei ymmärrä, miksi karvakäsi haluaa itsensä kutsuttavan EU:n sisälle.
Valitettavan paljon tuollaisia aloittajan kaltaisia vajakkeja on.Suomeen max. 3 kk pääseminen ei tarkoita vielä mitään.Ei tänne sen perusteella voi jäädä,vajakki.Sun kaltaisiasi on niin paljon,luuloja löytyy,tietoa ei ollenkaan.
- 204-33
JOS tarkoitat kutsuviisumia, että olet itse kutsumassa turkkilaista tänne? Siihen on olemassa kaavake. Toisaalta voit tehdä sen vapaamuotoisena. Kutsun lähetät Turkkiin kutsuttavalle, joka hoitaa asian Suomen suurlähetystön kanssa Ankarassa. Siellä tutkitaan edelltykset siihe, voiko hakijalle myöntää viisumia Suomeen. Sinuun otetaan yhteyttä myöhemmin.
Sinun osasi on siis tehdä se kutsukirjehakemus. Muuta et voi hoitaa, se on viranomaiseten tehtävä. Vinkki: jos kutsuttava onkin naimisissa, intti käymättä, on syyllistynyt rikokseen, ei omaa tarvittavia rahavaroja yms., turistiviisumi evätään ilman muuta. Edellä olevat asiat tutkitaan AINA. Siinä viimeistään paljastuu, jos on taustalla salattuja asioita.
Prosessi ekaa kertaa tehtynä on laajempikin, mutta tämä infopläjäys saa riittää.- white trash nation
kutsuviisumia Mehmetille pitäisi saada, häät ensi viikolla
- virheellistä tietoa
Kutsujalle ei lähetetä minkäänlaista tietoa viisumista, saiko vai ei. Ei edes oteta yhteyttä, ei edes myöhemmin. Ainoa, joka kutsutaan paikanpäälle hakemaan passi takaisin ja saamaan tieto viisumista, on viisuminhakija.
- 204-22
Ei ole virheellistä tietoa: kaikkiin ei välttämättä ole yhteyttä otettu.Jos soitto viranomaiselta tulee, siinä kysytään onko vielä sitä mieltä että haluaa kutsua asianomaisen. Prosessi ei välttis ole 100 % saman kaavan mukaan.
Viisuminhakijalle tietty tieto päätöksestä.. Ei kait kutsujaa (Suomesta) mihinkään Ankaraan asti kutsuta tulosta kuulemaankaan, kuka niin väittää? Soittamalla saa myös tiedon, niin kutsuja kuin kutsuttavakin.
Ikävää, että leimaat kaiken virheelliseksi tiedoksi. Kuten sanoin, en jokaista yksityiskohtaa tuohon viitsinyt vaivautua kertomaan.
Voit toki vastata kysyjälle 'virheettömästi', miten homme menee. - Yildix
Turistiviisumin saantiin vaikuttaa myös onko kutsuttava ollut töissä nk virallisesti Turkissa vakuutuksella vaiko ei. Valitettavasti monet turistikohteissa työskentelevillä ei ole minkäänlaista vakuutusta työnsä puolesta (kertyy eläkettä). Rahaa on oltava myös riittävästi toimeentuloon Schengen maassa. Kutsujan tiedot näkyvät suoraan päätteeltä lähetystössä. Ei niitä tarvitse erikseen kysellä.
Pitää olla myös riittävä syy palata Turkkiin. Vakituinen työpaikka tai joku muu syy.
Viisumin liitteeksi tarvittaviin papereihin ei kannata suhtautua olkaa kohauttaen. Hyvin täytetyt paperit liitteineen tulevat harvemmin hylkynä takaisin. - Kehitys kehittyy?
Eikö kutsukirjettä tai valmista lomaketta enää siis tarvitse täyttää? Ei kertoa missä on tavattu, milloin ja millainen on suhde? Että kutsujan asiat näkyvät päätteeltä noin vain? Ennen ainakin kutsukirjeessä (vapaamuotoisessa) oli paras olla kutsujan itsensä esittely (työ, koti jne.), kenet kutsuu ja mistä syystä, miksi ajaksi, missä kutsuttava asuu, millainen on heidän keskinäinen suhteensa jne. Ja todella, soitettiin ja kysyttiin, josko kutsu on vielä voimassa - jo muutaman pvn päästä siitä, kun kutsuttava oli toimittanut kutsukirjeen liitteineen Ankaraan.
Onko kaikki nyt muuttunut? Ennen ei riittänyt, että paperit on hyvin täytetty, tärkientä oli täyttää viisumivaatimukset. - 19+6
Mites nuo vaatimukset viisumin suhteen muuttuu jos on naimisissa suomalaisen kanssa? Vai muuttuuko mitenkään? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen...
- Kyllä muuttuu
silloin sille suomalaiselle osapuolelle myönnetään lupa lähte turkkiin, ihan pidemmäksi aikaa.
- 4-3
Kyllä muuttuu kirjoitti:
silloin sille suomalaiselle osapuolelle myönnetään lupa lähte turkkiin, ihan pidemmäksi aikaa.
Wau, sinä se tiedät kaiket ja tulet sen tänne heti kertomaan, kiitoskiitos!
- ei muutu
Kyllä muuttuu kirjoitti:
Ei kyllä pidä paikkaansa. Menisit töihin.
- Turkkilaisen Vaimo-8
Intin käymättömyys ei ole este. Ja kutsukirjeen voi myös toimittaa netin kautta sähköisesti. Tässä linkki lähetystön sivuille, sieltä löytyy myös kaikki sama tieto Turkiksi ja puhelinnumero lähetystöön josta saa lisää tietoa.
http://www.finland.org.tr/public/default.aspx?nodeid=39108&contentlan=1&culture=fi-FI- Turkkilaisen vaimo-8
Jos on naimisissa suomalaisen kanssa ei tarvitse todistaa millä elää ym. Viisumin saaminen saattaa olla jopa vaikeampaa riippuen oletteko asuneet turkissa yhdessä ja kuinka nopeasti tapaamisen jälkeen olette menneet naimisiin. Feikki liittoja on niin paljon... Tuolta sivuilta löytyy kaikki tuo tieto eli sieltä vaan lukemaan...
Turkkilaisen vaimo-8 kirjoitti:
Jos on naimisissa suomalaisen kanssa ei tarvitse todistaa millä elää ym. Viisumin saaminen saattaa olla jopa vaikeampaa riippuen oletteko asuneet turkissa yhdessä ja kuinka nopeasti tapaamisen jälkeen olette menneet naimisiin. Feikki liittoja on niin paljon... Tuolta sivuilta löytyy kaikki tuo tieto eli sieltä vaan lukemaan...
Kiitos
- vanhaksi
Hei paiviv71 onko sulla kaikki ihan kotona? meinaatko hankkia turkki pojalle viisumin suomeen?? herää hölmö!!ei millään pahalla mutta mutta............
- huoh...
vai tarzanille viisumi suomeen? Vois kyllä pysyä ihan siellä Turkissa jos ei itse osaa edes viisumia hankkia
- persut pulisee
Googleta hyvä 'Huoh' jostain miten se viisumi hankitaan! Sitä ei voi tehdä itse, siksihän sitä sanotaan KUTSUviisumiksi. Voi huoh sentään näitä nettiluteita, ei tietoa yhtään mistään, luuloja sen sijaan vaikka muille jakaa. Nämä peruskoulun hädin tuskin käyneet persukannattajat - syvä huoh.
- huoh...
no voi anteeksi! Itse vain asun Itä-Helsingissä enkä halua sellaisia naistenhakkaajia tänne, kuten tarzan Alanysta. Moni muu turkkilainen sentään on kunnollisia
- 5+14
Muruseni, ei se kutsu mitään auta, jos ei viisumintarvitsija itse tiedä miten pitää toimia. Minne mennä ja mitä tietoja hänen tulee esittää viisumia hakiessaan.
Puutteelliset ne ovat sinunkin tietosi;)
- persukka
suomipersu ei naista hakkaa vai?
- eikö riitä
Jos "suomipersu" kerran naista hakkaa , niin luulis silloin riittävän , ettei enää tarviis naistenhakkaajia turkista raahata.
- suoraan persusta
Kuka niitä raahaa, kun hakkaajia on omasta takaa! Tää on niin tyhjä ketju, ettei mitään rajaa. Persusta suoraan, hehe.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577310Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393577Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3651937Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641805- 861449
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841391- 911290
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247- 811154