Alkoholismi on psyykkinen ja mystinen, oman minän sairaus. Alkoholi saa alkoholistin tunne- elämän, aivan sekaisin. Tämä kaikki normalisoituu heti, kun juominen lopetetaan ja korkki laitetaan kiinni.
Alkoholistit ovat yleensä helposti uusista asioista innostuvia ja kun hän innostuu, niin hän on aina tosissaan !!
Alkoholisti jää helposti koukkuun, kaikkeen mikä tuotaa hänelle mielihyvää esim. masturboimiseen, liikuntaan, saunomiseen yms.
Alkoholistilla on monestikkin heikko itsetunto, jota yritetään peitellä alkoholin päihdyttävällä vaikutuksella. Humalassa olen suuri !! Ainakin niin alkoholisti itse kuvittelee.
Tästä kaikesta voi onneksi selvitä, kun lopettaa juomisen. Oma motivaatio on kaikkein tärkein asia.
Ihmiset tykkäävät ja rakastavat minua ihmisenä, eivätkä etanolin vaikutuksen alaisena ollessani. Todellisuudessa minä olen minä- itse, enkä se " toinen ". Sitä toista en onneksi ole, koskaan tavannut selvinpäin.
Viina muuttaa ihmistä... miestä ja naista. Ihmeitä se ei tee, korkeintaan vähemmän.
Ihminen on syvällä raittiuden syvimmässä olemuksessa, kun hänellä ei ole mitään tarvetta puhua alkoholista. Omasta alkoholin käytöstään tai muiden juomisesta. Tarvittaessa raitistunut alkoholisti antaa voimaa, juurikin niille ihmisille jotka kamppailevat oman juomisensa kanssa. Tästä syystä juurikin raitistunut alkoholisti on, juuri oikea henkilö tekemään päihdetyötä.
Hän voi olla hyvänä esimerkkinä alkoholisteille, jotka eivät ole vielä päässeet oman raittiutensa alkuun. Mikä raitistaa ihmisen ? Syvä ja rankka pohjakosketus, oma motivaatio, toivo ja usko paremmasta elämästä. Hyvin vaikea on eritellä syitä, mikä raitistaa ihmisen. Joka tapauksessa se on hyvin syvällinen ja pitkä prosessi, oman itsensä kanssa.
Se kannattaa jokaisen viinan kanssa ongelmissa olevan ymmärtää, että koskaan ei ole liian myöhäistä raitistua. Monikin kuvittelee ja ajattelee, etten minä pysty siihen. Älä sano ei koskaan, en pysty siihen . Elämä on niin ihmeellinen, ettei kukaan voi tietää yhtään mitään. Puhumattakaan raittiudesta ja raitistumisesta !!!
Oma tunne- elämä muuttuu normaaliksi, elämän laatu paranee joka osa alueella. Kaikki ihmissuhteet voivat paremmin, raha- asiat, oma mielenterveys jne.
Mutta kaikenlaiset helpon elämän unelmat, voit heti heittää menemään. Koska helppoa elämää ei, ole olemassakaan. Raittiinakin ollessa tunteita nousee pintaan, jotkin asiat ketuttaa. Mutta on se ilokin sitten, aivan erilaista. Ilo tulee paljon syvemmältä, kuin sekaisin ollessa. Huolehdi itsestäsi, pidä ystäviisi yhteyttä. Pyri kehittämään ihmissuhteita ja vuorovaikutusta ihmisten kanssa. Uusien ja vanhojen.
Viinan juomisen lopetettuaan näet huomattavasti laajemmin, kuin pelkän oma itsesi. Huomaat jopa senkin että, minkälaisissa olosuhteissa ihmiset elävät muualla, Afrikassa. Kaiken kurjuuden keskellä toiset kamppailevat, omasta elämästään ja sinä itse samaan, aikaan tuhoat omaa elmääsi juomalla.
Syyllistäminen ei auta yhtään, vaan pikemminkin oman minänsä ja tilansa huomaaminen. Eikä silläkään ole oikeastaan, mitään merkitystä... asiat, eivät ole yksinkertaisia, kun puhutaan alkoholistista ja raitistumisesta.
Miksi joku toinen raitistuu ja joku toinen ei, kun puhutaan ongelmajuojista ? Toinen haluaa raitistua ja toinen ei. Eikös olekkin hyvin yksinkertaista.
Alkoholismi
12
575
Vastaukset
- .___.
"Alkoholi saa alkoholistin tunne- elämän, aivan sekaisin. Tämä kaikki normalisoituu heti, kun juominen lopetetaan ja korkki laitetaan kiinni."
Todennäköisemmin alkoholistilla on tunne-elämä ja itsetunto ollut sekaisin jo ennen alkoholisoitumista, sillä sen vuoksi alkoholin liikakäyttö alkaakin, ja josta päädytään riippuvuuteen.
Korkki kiinni laittamalla ei tapahdu mitään heti normalisoitumista, kun ne itsetuntovaivat ovat ennallaan.
Toki raittiina niitä voi käsitellä järkevästi, ja voi päästä niistä yli, jota juomista jatkamalla ei tietenkään tapahdu, kun ongelmat vain lisääntyvät. "Alkoholi saa alkoholistin tunne- elämän, aivan sekaisin. Tämä kaikki normalisoituu heti, kun juominen lopetetaan ja korkki laitetaan kiinni."
Useimmilla alkoholisteilla ei ole "normaalitilaa" johon palata. He ovat juoneet kenties vuosikymmeniä, heidän kasvu- ja kehittymisvuotensa ovat olleet viinahuuruisia. Viina on heidän elämänsä keskipiste ja tukipylväs.
Kun tuollainen alkoholisti lopettaa viinan juonnin, hänen on kirjaimellisesti opeteltava uusi elämä, koska ei ole mitään "vanhaa elämää" josta hän olisi lähtenyt juopporeissulleen ja jonne voisi palata. Se voi olla voimillekäypää ilman ulkopuolista apua ja senkin kanssa. Se ei tapahdu käden käänteessä, siihen voi mennä vuosia, juomisperiodin kestosta ja vahvuudesta riippuen.- Pöh..
"Palata".
Höh, elämässä kyse eteenpäin menemisestä, kasvamista, kypsymisestä ja lopulta vaan kuolemisesta. Olet taas kerran ymmärtänyt jonkin asian väärin. Edistymisestä kyse, ei palaamisesta apinaksi tai sammakoksi. Pöh.. kirjoitti:
"Palata".
Höh, elämässä kyse eteenpäin menemisestä, kasvamista, kypsymisestä ja lopulta vaan kuolemisesta. Olet taas kerran ymmärtänyt jonkin asian väärin. Edistymisestä kyse, ei palaamisesta apinaksi tai sammakoksi.Ei kuoleminen normaali-ihmisen tavoite ole, vaikka se onkin jokaisella edessä. Jos kuoleminen on s i n u n tavoitteesi, niin se ainakin toteutuu, vaikka juuri mikään muu ei toteutunutkaan.
- Kirmu..
"alkoholismi on psyykkinen ja mystinen, oman minän sairaus. Alkoholi saa alkoholistin tunne- elämän, aivan sekaisin. Tämä kaikki normalisoituu heti, kun juominen lopetetaan ja korkki laitetaan kiinni."
Ihmettelen kirjoitustasi. Noinkohan perustuu alkoholistin kokemuksiin ?- Päivä kerrallaan!
Alkoholismi on synnynnäinen ja parantumaton sairaus.
Siihen auttaa usko korkeimpaan voimaan, jumalaan. Sekä käynti kerholla, koko loppuikänsä, päivä kerrallaan.
Mikä parasta, kerholta onkin sitten erikiva lähteä kokouksen jälkeen virkistävälle ohrapirtelölle, esson paariin, samanhenkisessä kerholais-seurassa!
http://www.youtube.com/watch?v=RdEZLfueE5k
- Tylsä ilo
Kyllä alkoholi saa kenen tahansa tunne-elämän sekaisin, se ei todellakaan ole alkoholistien yksinoikeus. Tunne-elämän vaihtelut on vain yksi syy niiden miljoonien muiden syiden joukossa joilla alkoholiriippuvuutta yritetään selittää.
- Kapa65
Aloittaja on luultavasti tarkoittanut " heti ", yleensä puhutaan kuukausista- puoleen vuoteen. Alkoholistin tunne- elämä todellakin muuttuu, normaaliksi. Tunne- elämä palautuu, olotilaan joka on ollut ennen alkoholisoitumista.
Raitistunut alkoholisti voi, olla täysin itseensä tyytyväinen ihminen. Ja elää hyvin tasapainoista elämää, kuin hän ei olisi koskaan juonutkaan. Tämä kaikki tapahtuu, kun hän lopettaa juomisen.
On paljon heikolla itsetunnolla varustettuja ihmisiä, joilla on myös erinäisiä oman tunne-elämän ongelmia. Kuitenkaan lähellekkään kaikista ei tule alkoholisteja. Voidaan hyvin päätellä, että luonteen piirteillä, itsetunnolla yms. ei ole täysin puoltavaa vaikutusta ihmisen alkoholisoitumiseen.
Alkoholistilla taas dopamiinit, keskushermoston välittäjäaineena toimivat hormonit ryhtyvät " värisemään ", täysin poikkeavalla tavalla alkoholia saadessaan. Poikkeavalla tavalla " normaaleihin " ihmisiin verrattaessa. Tämä tapahtuma on vahvasti alkoholisoimassa heitä.
Mikä on normaali ihminen ?
Yhtä varmasti omasta mielestään hyvällä itsetunnolla varustettu ihminen, joka ei pode tunne-elämän ongelmia alkoholisoituu.
Voi myös sanoa että yhtä varmasti ihminen alkoholisoituu kuohuviinillä, kuin korvikkeilla.
Itse olen tehnyt päihdetyötä nyt 16- vuotta. Joten tiedän näistä asioista paljon. Olen lukenut ja opiskellut. Alkoholismista on myös oma rankka kokemus. Raitistuin itse noin 17- vuotta sitten.
Aloittajalla on kirjoituksessaan paljon hyviä kohtia, jotka pitävät täsmälleen paikkansa. - Hah..
Kapa65 kirjoitti:
Aloittaja on luultavasti tarkoittanut " heti ", yleensä puhutaan kuukausista- puoleen vuoteen. Alkoholistin tunne- elämä todellakin muuttuu, normaaliksi. Tunne- elämä palautuu, olotilaan joka on ollut ennen alkoholisoitumista.
Raitistunut alkoholisti voi, olla täysin itseensä tyytyväinen ihminen. Ja elää hyvin tasapainoista elämää, kuin hän ei olisi koskaan juonutkaan. Tämä kaikki tapahtuu, kun hän lopettaa juomisen.
On paljon heikolla itsetunnolla varustettuja ihmisiä, joilla on myös erinäisiä oman tunne-elämän ongelmia. Kuitenkaan lähellekkään kaikista ei tule alkoholisteja. Voidaan hyvin päätellä, että luonteen piirteillä, itsetunnolla yms. ei ole täysin puoltavaa vaikutusta ihmisen alkoholisoitumiseen.
Alkoholistilla taas dopamiinit, keskushermoston välittäjäaineena toimivat hormonit ryhtyvät " värisemään ", täysin poikkeavalla tavalla alkoholia saadessaan. Poikkeavalla tavalla " normaaleihin " ihmisiin verrattaessa. Tämä tapahtuma on vahvasti alkoholisoimassa heitä.
Mikä on normaali ihminen ?
Yhtä varmasti omasta mielestään hyvällä itsetunnolla varustettu ihminen, joka ei pode tunne-elämän ongelmia alkoholisoituu.
Voi myös sanoa että yhtä varmasti ihminen alkoholisoituu kuohuviinillä, kuin korvikkeilla.
Itse olen tehnyt päihdetyötä nyt 16- vuotta. Joten tiedän näistä asioista paljon. Olen lukenut ja opiskellut. Alkoholismista on myös oma rankka kokemus. Raitistuin itse noin 17- vuotta sitten.
Aloittajalla on kirjoituksessaan paljon hyviä kohtia, jotka pitävät täsmälleen paikkansa.Otas vajaapäinen juopporetku ja luuseri taas viinaa, tai käy pilleripurkilla, niin rauhotut vähäksi aikaa, ettei tarvitse yökaudet roikkua palstalla lähettelemässä lapsellisuuksia.
Ja käy lääkärillä tutkituttamassa viinalla lahonnut pääsi, vaikka diagnoosi on selvä:
http://piv.pivpiv.dk/
- heh..
Otas vajaapäinen juopporetku ja luuseri taas viinaa, tai käy pilleripurkilla, niin rauhotut vähäksi aikaa, ettei tarvitse yökaudet roikkua palstalla lähettelemässä lapsellisuuksia.
Ja käy lääkärillä tutkituttamassa viinalla lahonnut pääsi, vaikka diagnoosi on selvä:
http://piv.pivpiv.dk/ - Kylmät kädet
Tämä kohta vähän ihmetyttää:
"Alkoholistit ovat yleensä helposti uusista asioista innostuvia ja kun hän innostuu, niin hän on aina tosissaan !!"
Totta tuo on vain onnistuneessa (pirteässä) nousuhumalassa ja vain sen aikana. Mielestäni.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496215Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6412562Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831199- 791100
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3121065Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.721046Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä551040- 64934
- 66897
- 228854