Kiinnostaisi kuulla mielipiteitä ja käyttökokemuksia otsikon mukaisista veneistä. Tarkoituksena on veneillä Suomenlahdella ja mahd. Saimaalla. Meillä on nelihenkinen perhe, lapset 6 ja 4, mukaan olisi tarkoitus välillä ottaa kaksi vierasta, joten makuupaikkoja olisi hyvä olla 5-6. Olen ajatellut polttoaineenhintojen takia diesel koneella varustettua puoliplaanaria/uppoumarunkoista. Hintakatto on 40.000,00€. Olen halukas kuulemaan kaikenlaisia mielipiteitä myös äitien näkemyksiä. Usein veneiden esittelyissä ei kyetä tuomaan perhenäkökulmaa kovinkaan hyvin esiin.
Seuraavia malleja olen jo tutkaillut, löytyykö lisävaihtoehtoja?
Albatross 26
Albatross 29
Flying Albatross 870
Bella 8000-sarja
Belmar 29
Finmar Family
Bellassa minua eniten askarruttaa merikelpoisuus kovassa kelissä, ainakin testissä sitä on parjattu.
Mielipiteitä ja kokemuksia perheveneilyyn sopivista matkaveneist
9
534
Vastaukset
- Veneen alla
Nimbus 26, 2600, 27
Lisäisin listaan Marino 9000, tilaa koko suvulle ja kovassa kelissä pesee koko tuon listan. Itsellä vuodesta -97 ja tuttavilla 3 lisää. Tosin noihin on moneen työnnetty jäkikäteen yli-iso kone, max 165hv Marinon mukaan. Niiden käyttäymisestä en ole varma.
Tuo nimbuskin on hyvä lisätä listaan.
Ainakin Flying Albatros on aivan sika kiihkerä laiturissa, tavallisista en tiedä ovatko nekin.
Belmarista en ole kuullut huonoa, on aika harvinainen, yhdellä tuttavan tuttavalla oli ja piti siitä ja teki paljon matkaa.
Finmarista ei mitään kokemusta.
Ainakin omistajat sanoneet Bellaa karmeaksi ajettavaksi, kuten itsekin epäilit.
Tämä siis minun mielipiteeni, odotan innolla kun joku ampuu ne alas ;)- Valittaja_LKV
Jaahas Wickström on sitten ottanut sinisen nimen!
Valittaja_LKV kirjoitti:
Jaahas Wickström on sitten ottanut sinisen nimen!
Eiks nää pösilöt ymmärrä että tänne voi (saakin) kirjoittaa muutkin kuin Wickki ja Aulis. Ei se että on joku muu nimerkki, tarkoita että kirjoittaja on em. henkilö.
Eipä mennyt pitkään tämäkään ketju kun häiriköt hyökkää.
Ja sitten, juu ei tuosta Norpastakaan ole pahaa kuulunut. Itse en ole päässyt edes sisälle saakka. Kerholla yhdellä oli, myi pois mutta ei kestänyt ilman joten osti uuden Norppa 10:n
- Varmavalintakin
Norppa 9TK tai Norppa 10
Lyö mainitsemasi veneet ylivertaisesti. Tilaa reilusti enemmän - yläohjaamo - ei kuomujen kanssa pelaamista. Huomattavasti tasaisempaa kyytiä luvassa ko veneillä. Edulliset käyttökustannukset.- 14
Tehdäänkö norppia vielä? Kuulin, että tuotanto olisi lopetettu.
- Noubella
Kahtena kesänä olen ajanut Bellalla 500h joten tiedän. ÄLÄ OSTA BELLAA:
- Erkki74
Kiitos tähän astisista mielipiteistä ja kommenteista sekä venerepetuaarin laajentamisesta. Vielä saa siis kommentoida ja tuoda uusia vaihtoehtoja pohdintaan.
- scand-mies
scand 29, suosittelen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565690Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271518Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381336Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3481277