Tiedättekö mitään tuollaisia joiden tiedetään kohottavan mielialaa? Esim. d-vitamiini taitaa kohottaa mielialaa. Tai näin ainakin sanotaan.
Luontaistuotteita/vitamiinejä jotka kohottavat mielialaa?
5
1088
Vastaukset
- luomukerma
D-vitamiinin puute väsyttää, joten sillä tavalla sen riittävä saanti on tärkeää. Ja lisöksi sen puute vaikuttaa sataan muuhunkin vaivaan.
Luonnollinen ruoka ja varsinkin luonolliset rasvat ovat hyväksi.
Gluteiiniviljat eivät sovi kaikille ja aiheuttavat jopa skitsofreniaa.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/ravinteet.htm - ...
Tuossa oli paljon kiinnostavaa tietoa. Onko luontaistuotekaupoista saatavat vitamiinivalmisteet "turvallinen" valinta, jotka eivät siis ole tuollaisia synteettisiä? Katsoin yhden luontaistuotekaupan sivuilta monivitamiinejä, niin tässä on sen ainesosat: Magnesiumoksidi, beetakaroteeni, askorbiinihappo, sinkkiglukonaatti, D-alfa-tokoferyyliasetaatti, mangaaniglukolaatti, nikotiiniamiini, nikotiinihappo, L-selenometioniini, kupariglukonaatti, kalsiumpantotenaatti, syanokobalamiini, pyridoksiinihydrokloridi, riboflaviini, tiamiinihydrokloridi, kolekalsiferoli, foolihappo, biotiini, paakkuuntumisenestoaineet (mikrokiteinen selluloosa, dikalsiumfosfaatti, talkki, piidioksidi, hydroksipropyylimetyyliselluloosa, rasvahappojen magnesiumsuolat, maissiproteiini). Onko nämäkin niitä synteettisiä?
- luomukerma
Ovat valitettavasti synteettinen.
Itse en ole löytänyt suomesta luonnollista monivitamiinia, joten tilaan ne iHerbistä. Syön kuureittain.
Syön aika vähän ruokaa, joten siksi monivitamiinia.
En tosin ole olossani mitään huomannut, joten saan ruuasta varmaankin kaiken D-vitamiinia syön 125µg/vrk. - kuis?
>Syön aika vähän ruokaa..
Miksi? - duri
Monet vitameiinien puutokset kyllä aiheuttaa väsymystä.samoin raudanpuute.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873237
- 622947
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322465- 802283
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361693- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450