Ihana downshifting!

työtön sinkku

Ihanaa olla työtön! Ei mistään stressiä ja saa käyttää päivänsä niin kuin haluaa, valvoa myöhään ja nukkua aamuisin pitkään.

Töissä oli kamala stressi ja suorituspaine koko ajan ja viikonloppuisinkin sai usein paiskia töitä, illoista puhumattakaan. Jatkuvia palavereita ja ylitöitä ja uusia vaatimuksia johdolta. Rahaa tuli mukavasti, mutta jatkuvasti oli väsynyt. Palkasta ei voinut eikä ehtinyt nauttia.

Nyt käytän kertyneitä säästöjä ja nautin liiton korvausta. Huomaa, että pärjää paljon vähemmällä kuin luulin. Elämisen laatu parani kertaheitolla. Ei ole kiirettä töihin.Ihanaa!

Työttömyys ei tosiaankaan ole loppu elämälle vaan uuden elämän alku. Nyt voisi jopa alkaa etsiä kumppaniakin, kun vihdoinkin on aikaa!

12

253

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen työtön

Näin on juu!
      Elämästä kannattaa muistaa nauttia!
      Elämä ei ole vain työtä ja muiden mielistelyä ja pomojen käskyjen vastaanottamista ja työkavereiden paskapuheiden kuuntelua tai urakkatöiden tekemistä saati kellokortin lyömistä.

Muista nyt nauttia! niin minäkin teen.
      Töihin menen kun sopiva pesti löytyy.

• M.

Mulla on ihan sama tilanne. Perusperiaate on, että enemmän aikaa, vähemmän roinaa. Eihän tässä nyt koko elämän ajan ole aikeissa olla työttömänä, mutta paljolti riippuu itsestä miten sen työttömyyden tuoman ajan käyttää hyväksi. Mä ainakin täydennän opintojani ja etsin rauhassa sitä uutta mahdollista työpaikkaa. Rahaa tulee vähemmän, mutta elintaso muuten on kasvanut ihan mielettömästi!

• m36-INTJ

Tällaisia olenkin odottanut, tervetuloa mukaan makeaan elämään =) Tosin itse en kyllä mitään vakituista työtä ole koskaan viitsinyt edes tehdäkään. Olen aika ennakoiva luonne, tiesin etten viihtyisi töissä koskaan. Mutta ei se mitään, kohta monet ovat kuitenkin työttömiä. Tässä vaan odottelen.

• yrittäjä.

Loiset downshiftaavat ja ahkerat maksavat viulut. Kova työnteko oli ennen kunniassa, nykyään halutaan saada kaikki ilmaiseksi.

• alyn_haamu

Kun sillä työnteolla ei saa muuta kuin vitutuksen.

• Kisukissa
        alyn_haamu kirjoitti:

Kun sillä työnteolla ei saa muuta kuin vitutuksen.

Miauuu! Ruokaa!!

• alyn_haamu
        Kisukissa kirjoitti:

Miauuu! Ruokaa!!

Ei tipu! Mene metsästämään hiiriä.

• En ole ikinä nostanut työttömyystukea, vaikka en ole käynytkään töissä. Tosin valtio on minulle velkaa noin 35 000 € kaikista epäreiluista perintöveroista ja myyntivoittoveroista, joissa ei ole päätä eikä häntää. Verotetaan jo usean kertaan verotettua omaisuutta.

• sir_von_baughen

jooo,ei siinä mitään jos homma pysyy hanskassa ettei tule "elämätapatyötön " joka vain loisii yhteiskunnan rahoilla.Sellaiset vois potkia mun puolesta Venäjälle missä ei pahemmin nähdä tukia tms.
      Ja ap:lle tiedoksi että on olemassa sellaisiakin työpaikkoja joissa pärjää ihan 8h/päivä.Ei tarvitse elää laidasta toiseen

• 15+7

Kuulostaa tosi hyvältä.
      En ymmärrä ihmisiä jotka eivät pysty nauttimaan lomista tai työttömyydestä tyyliin "mitä sitä sitten tekisi". Ihan kuin työnteko olisi se ainut tekeminen, miten joku voi nauttia työnteosta? Varmaan jos heille tarjoaisi rahaa ilman työntekoa niin olisivat vain pettyneitä :D
      Harrastukset pitäisi olla se elämänsisältö eikä työ..

• Kyllä työ on

elämän sisältö. Se tuo leivän pöytään. Harrastusten ei pidä koskaan antaa mennä työn ohi.

• Kansantalous

ei kasva makaamalla ja kasvua me juuri nyt tarvitsemme. Jyrkkä ei downshift-villitykselle

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      67
      2801
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2544
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      431
      2207
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2118
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1946
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1682
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1516
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1477
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      25
      1274
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      18
      1155
    Aihe