Latvialainen lentoyhtiö Air Baltic on hakeutunut velkasaneeraukseen.
Yhtiön toimitusjohtaja ja osaomistaja Bertolt Flick kertoo syyksi kahden pääomistajan eli Latvian valtion ja Flickin sijoitusyhtiön sovittamattomat ristiriidat.
Valtapeli taustalla on ollut kovaa ja on estänyt yhtiön osakepääoman kasvattamisen. Esimerkiksi syyskuun alussa jo sovittu lähes 100 miljoonan euron pääomittaminen ei ole vielä toteutunut.
Latvian valtio omistaa Air Balticista lähes 53 prosenttia. Vähemmistöomistajana on Baltijas Aviacias Sistemas -sijoitusyhtiö, josta Flick omistaa puolet.
Air Baltic ilmoittaa jatkavansa ainakin toistaiseksi toimintaansa normaalisti. Yhtiö lentää useisiin kohteisiin Suomessa, jossa yhtiöllä on myös maan sisäisiä reittejä.
Elokuun lopulla Air Baltic kertoi aikovansa vähentää yli 200 työntekijää taloudellisen tilanteen heikennyttyä.
Air Baltic lentää päivittäin reittivuoron Lappeenrantaan. Kone tulee illalla Riiasta ja lähtee aamulla takaisin. Lappeenrannan vuoroja ei ole ainakaan toistaiseksi peruutettu. ES—STT—BNS
air baltic tiedote
0
96
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361