kissan kynnet

Miten saisin leikattua kissan kynnet.Kynnet ovat pitkät välillä se roikkuu verhoissa kun ei pääse omin voimin pois.Kyseessä on alle 2vuotias kissa joka ei pysy paikallaan kun yrittää leikata kynsiä se on yhtä raapimista ja puremista.Onko kellään mitään vinkkejä miten ne saisi leikattua.

10

217

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Trollercoaster

Ei

• 6+2

Jos on noin hankalaa, niin ei kai siinä auta muu kuin kiepaista kissa tiukasti pyyhkeen sisään ja ottaa aina kerrallaan yksi tassu käsiteltäväksi.

Itse leikkaan kissojen kynnet niin, että ensin otan kissan syliini makaamaan selällään pää minuun päin. Silittelen otusta ja näytän kynsisaksia kissalle jotta se tietää mitä nyt tehdään.
      Sitten vain rauhallisesti päättäväisin ja varmoin ottein napsaisen kynnenpäät pois ja kiittelen kissaa hyvästä käytöksestä.
      Näin olen leikannut pentukissojen kynnet, löytökissan kynnet ja entisen 100% ulkokissan kynnet ilman ongelmia.

Olen sisareni kanssa leikellyt kynsiä kaikkiaan kahdeksalta erilaiselta kissalta, antanut niille kaikille tabletteja ilman vippaskonsteja, tutkinut korvat, hampaat ja nielun, harjannut ja tehnyt muitakin hoitotoimenpiteitä jne. Kissa kannattaa jo pennusta opettaa käsittelyyn jotta se ei myöhemmin osoittautuisi ongelmaksi tai vaikeaksi. Tosin, kuten jo todettua niin aikuinenkin kissa oppii hoitotoimenpiteet sun muut sietämään kun vaan omistajalla kärsivällisyyttä ja oikeat otteet löytyy.

• Pirna

Meidän kissa on pennusta lähtien opetettu kynsien leikkaukseen. Leikkaan kynnet kahden viikon välein.
      Melkein kaksivuotiasta ei varmaankaan saa millään konstilla pysymään paikoillaan, niin kuin kirjoitatkin.
      Suosittelisin myöskin tuota pyyhkeeseen kietomista. Olen lukenut jostain kissakirjasta sen toimivan.
      Voithan viedä kissan eläinlääkäriasemalle. Jospa hän jo kerrasta oppisi, ja sen jälkeen pystyisit itse kynnet leikkaamaan ilman tappelua.
      Onnea ja etenkin kärsivällisyyttä.

• Mjayy

Ite leikkelen kisujen kynnet sillon kun ne nukkuu, eivät kauheesti häiriinny ;)

• katti mikä katti

Hupaisaa kissojen kynsien leikkaus. Minunkin on kissa käärittävä pyyhkeeseen aikasta tiukalle että yksi tassu vaan jää pyyhkeen päälle ja sekin tassu vielä pitää kääriä kaulaliinalla niin että tassun pää vaan jää näkyviin. Muuten ei onnistu mitenkään. Hirveä huuto ja mouruaminen koko leikkuun ajan. Pyyhekkin oltava aika tiukalla ettei kiemurtele pois. Lääkkeitten anto ja kaikki muukin hoito ihan helppoa mutta kynnenleikkuu varsinainen taistelu.

• kissan vara äitee

Minä laitan semmoisen muovikopan sen päähän,niitä saa apteekista ainakin ja eläinlääkäriltä.
      Sitten istun tuolille ja laitan jalkojeni suojaksi vaikkapa ison kaksinkertaisen pyyhkeen ,käsineet käteen ja " ihmisten" isolla kynsileikkurilla leikkaan kynnet.
      Kissa on jo niin tottunut ,ettei enään kiemurtele ,kun tajuaa ettei mamma anna periksi.
      Kissaa ei satu mitenkään,eikä leikkaajaakaan : ))) sitten herkullista ruokaa
      palkinnoksi ja kehuja tietenkin.

• MiukuMaukuMurr55

Minulta saa kissanpennun ilmaiseksi. Meidän liiteriin oli poikinut joltakin karannut kissa. Rotua en tiedä, mutta sieviä ovat. Mustia ja sit valkoista kaulassa ja suun ympärillä. Lähetän pari kuvaa jos joku haluaa. Yhden on jo emo hylännytkin, kun naisväki ei malttanu pitää näppejään erossa siitä pennusta. Pakkohan sitä on syöttää ja hoivata, mutta ei kauaa kylläkään. Kissat on Sysmässä.
      Sähköposti: johannekki@suomi24.fi

• 0+5

Jatkahan vielä tuota niin tehdään ilmoitus ylläpidolle massapostauksesta!

• errrrs

kunnon raapimapuu riittää

• jaa entienytkään,

että kissa poikii lehmät poikii kissa synnyttää no jooo ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5680
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2477
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      269
      1832
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1727
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1556
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      26
      1502
    7. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1311
    8. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      38
      1286
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1281
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      347
      1271
    Aihe