altiosihteeri Raimo Sailas ehdottaa Aamulehden haastattelussa palkankorotuksien jäädyttämistä vuoteen 2013 asti. Sailas ehdottaa, että palkansaajat jatkaisivat nyt parin vuoden ajan nykyisillä sopimuksillaan ja pidättäytyisivät palkankorotusvaatimuksista.
"Jos taloustilanne kovasti huononee, mikä on todennäköistä, pari vuotta pitäisi edetä nollalinjalla", Sailas sanoo.
Sailaksen mukaan tiukka linja auttaisi Suomen vientiä ja kilpailukykyä.
"Kova tauti vaatii kovat lääkkeet", hän perustelee.
Sailaksen mielestä hallituksen lupaamat 2,5 miljardin euron säästötoimet vaalikauden loppuun mennessä eivät riitä. Hänen mukaansa samassa ajassa pitää karsia lisäksi ainakin kolme miljardia.
Sailas korottaisi myös eläkkeelle lähdön ikärajaa. Hän korostaa puhuvansa haastattelussa yksityishenkilönä, ei valtion virkamiehenä.
DEMARIVIRKAMIES PISTÄÄ PALKANSAAJAT KYYKKYYN
5
59
Vastaukset
- etunen
Sailas on oikeassa, on hyvä jos säästymme palkkojen alennuksilta.
Palkat ja kustannukset eivät kertakaikkiaan voi nousta kokoajan.
Tämä koskee myöskin johtajia. MUTTA KUN KUSTANNUKSET NOUSEVAT KOKO AJAN
- NIIN MITÄ ?
jees...kaukolämmön hinta 1.10 8 %
huoltoyhtiöiden palkkiot 1.11 5 %
bensiini 1.1.2012 8 %
REPIKÄÄ SIITÄ - nallenyyh
Niin tämä on sitä vihreitten talouspolitiikkaa, energian hinta ylös veronkorotuksilla. Näillä kustannetaan virkamiesten palkkoja mm Sailaksen.
- h-ammaspeikko
Jaakko Teppo lauloi: ...mitehän ne herrat pärjjee kun minullai on näin tiukkoo....
Ymmärtäkää ihmiset! Ei oo kivaa jos ei saa palkkaa vähintään 15 - 20 donaa, mieluummin enemmänkin kuukaudessa. Jos herroille tulis palkkakatto, se olisi kuin otettais lapselta tikkari pois. Mutta duunari ei tarvitse mitään korotuksia. Tikkari kun ei ole hyvä hampaille. Tää on herralogiikkaa nääs.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565680Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222477Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2691832- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos261502Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381286Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391281Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3471271