Tervehdys
Omistan 30-vuotiaan komean Z500 Kawasaki -pyörän. Moottoriltaan varsin hyväkuntoinen ja kauniisti soiva pyörä kärsii nyt öljyvuodosta moottorin käydessä ja erityisesti ajettaessa (tyhjäkäynnillä ei juuri vuotoja näy). Vuotopaikka näyttäisi olevan moottorin vasemman puolen (ei siis kytkinpuolen) sylinteriryhmän päällä kannentiiviste. Tuo tiiviste on juuri vaihdettu huollossa ja olenkin alkanut epäillä seuraavia:
1. Mahtavatko huohotinputket mennä herkästi tukkoon näissä UJM-pyörissä? (Universal Japanese Motorcycle) Tämähän aiheuttaisi painetta koneeseen mikä ilmenisi öljyvuotoina ajon aikana.
2. Sylinteriryhmän alapuolinen tiivistekään ei näytä olevan parhaimmilta päiviltään. Mahtaisikohan tuokin tiiviste osallistua öljynvuotamiseen? Onko yleistä tämän tiivisteen kohdalla? Öljyvana näet ilmaantuu vasemman sivukopan päälle eikä sitä ajon aikana juuri kykene kurkistelemaan, mistä vana tulee. Sylinterien jäähdytysrivat tosin ovat märät, joten se viittaa kannentiivisteeseen.
Muilla samanlaisia kokemuksia? Onneksi talvi tulee, jolloin on aikaa huoltaa.
Z 500 öljyvuoto
kawisti__;
0
103
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723013
- 552665
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322265- 792168
- 951976
- 351765
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171507Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301340Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329