Olemme seurustelleet tiiviisti kumppanini kanssa kohta vuoden päivät ja olemme muuttamaisillamme yhteen. Minua painaa kuitenkin eräs seikka: kumppanini haluaa käydä ja käykin tanssimassa exänsä kanssa ja silloin tällöin myös esim lounaalla ja punttisalilla. Minä en ole tottunut tällaiseen aikaisemmissa suhteissani, enkä itse pidä mitään yhteyttä omaan exääni.
Yksi asia mikä minua ihmetyttää on se, että tämän exän nykyinen kumppani ei tiedä mitään näistä tapaamisista koska hän olisi liian mustasukkainen. Miksi juuri minun pitäisi olla tässä asiassa niin liberaali joka suuntaan?
Olenko liian vanhanaikainen vai pitäisikö minun vaatia muutosta? En osaa sanoa olenko mustasukkainen vai tuntuuko tämä muuten vain epäsopivalta.
Exän kanssa liiankin hyvissä väleissä?
34
4143
Vastaukset
- kylmän kukkia
Minulla on samantapainen kokemus ja nyt 4, 5 vuoden jälkeen se on osasyynä siihen , että koko suhteemme on kariutunut. Tämän miehen exä on aina etusijalla, hän soittaa kaikesta tälle miehelle joka kokee olevansa vastuussa tästä entisestä vaimostaan koko loppuelämänsä" koska hän n on kerran kuulunut laumaan". l Olen yrittänyt ymmärtää ja joustaa mutta en vain pysty tätä sietämään. Monet tuttavani ovat ihmetelleet miksi olen kestänyt tätä niinkin kauan. Heillä ei ole suhdetta siitä olen melko vakuuttunut mutta koska hän on aina kuitenkin se ykkönen niin oikeastaan onko suhdetta taikka ei ei ole kovin merkityksellistä. Olen ja tulisin aina tietyllä tavalla olemaan ulkopuolinen. Tämän kokeneena neuvoni on , että mieti tarkkaan haluatko tällaista piikkiä lihassa kantaa tulevina vuosina ja mikä sen vaikutus on teidän suhteeseenne?
Josku exän nimen mainitseminenkin saa minut raivon valtaan. Ehkä olen pikkusielu, ehkä en . Parempaan en tässä asiassa ole pystynyt. Mainittakoon, että en ole koskaan ollut mustasukkaisuuteen taipuva. Tässä suhteessa olen vaan kokenut, että minua ei ole tässä asiassa haluttukaan ymmärtää eikä kuunnella. Siksi olen nyt luovuttanut. varmaan olisi pitänyt tehdä sen jo paljon aikaisemmin. - joiyuioyv
kakkat se mies oo mitään LIIAN mustasukkainen. Tuo juttu on vaan noiden kahden keksimää potaskaa, jotta sinä et vaan osoittais samoja merkkejä. Exien kanssa ei seurustella, mikäli sinä ja exän nykyinen mies ei mahdu mukaan! Älä oo torvi!
- dfhdfjg
Kissa pöydälle ja sillä siisti: ehdotapa kumppanillesi, että järjestätte "tuplatreffit" hänen exänsä ja tämän kumppanin kanssa. Siinähän ei ole mitään merkillistä, jos ja kun kumppanisi ja hänen exänsä suhde on TÄYSIN päivänvalon kestävä ja vain kaverillinen! Luulisi olevan helpompaa kumppanisi exällekin pelata oman kumppaninsa kanssa avoimin kortein - ja noinhan se järjestyisi.
Itselläni on pari miespuolista työkaveria, jonka kanssa tapaamme toisinaan lounaalla tai työviikon jälkeen käymme yksillä. Toisen miehen kanssa tapailimme aikoinaan jonkin aikaa ja jäimme sitten ystäviksi. Olen esitellyt molemmat miespuoliset ystäväni miehelleni ja tavannut myös näiden miesten vaimot. Asetelmat pysyvät selvinä, kun ei niihin sisälly turhaa salakähmyisyyttä! Aivan hyvin olisin voinut "pimittää" tuon aiemman tapailun mieheltäni, mutta entäpä sitten, jos asia olisi tullut muuta kautta ilmi?! Ikävä maku asiasta ainakin olisi tullut, vaikka vain kavereita olemmekin tämän toisen miehen kanssa.Juu Juu olen samaa mieltä kissa pöydälle. mitä avoimempi suhde on sitä vankempi se on luottamus JA AVOIMUUS, niin suhde kestää ja teillä on auoinen elämä edessä!
- Just Be Friends!
- hiljaa empivä
Hyvä keskustelu ! Itse aloittelemassa suhdetta mieheen, joka tiiviisti ex.nsä kanssa yhteydessä. Ei mene päivääkään, etteivätkö soittelisi tai tapaisi. En pelkää heillä olevan suhdetta, mutta tunnen itseni kakkoseksi. Aiemmin en ole ollut mustasukkainen, nyt on raastavaa olla!
Olen puhunut deittini kanssa avoimesti asiasta. - Vifinition
Ei kai se sen kummalisempaa. http://vifinition.com
- eksän.nussija
Ne nussii vieläkin. :D Sua viedään,ku pässiä narussa..
- without.name
sun kannattais oikeesti mennä hoitoon
- "vanhanaikainen"
Et ole lainkaan vanhanaikainen, vaan täysin oikeassa. En ole koskaan ymmärtänyt näitä exien kanssa pyörijöitä. Miksi ihmeessä on ex, jos sen kanssa kerran niin kauhean hyvin viihtyy, niin että nykyinen kumppani jää jopa kakkoseksi. Omassa suhteessanikin käytiin vääntöä näistä entisistä, jotka ottivat yhteyttä. Jopa keskellä yötä viestejä ja puheluita. Riideltiin aiheesta aika usein.
Sanoin suoraan kuinka pahalta minusta tuntuu ja sain kultani ymmärtämään. Sovittiin, että exät on menneisyyttä ja nyt eletään tätä päivää. Kaikki tuommoinen aiheuttaa väistämättä riitoja ja mustasukkaisuutta. Itse en ainakaan tunne mitään tarvetta pitää exään yhteyttä.
Ihmetyttää tuon naisen käytös, jos pitää salata tapaamisia miehesi kanssa kumppaniltaan. Ei takuulla ole puhtaat jauhot pussissa. Keskustele asiasta miehesi kanssa ja koeta saada hänet ymmärtämään asia, tai muuten se mmyrkyttää suhteenne ennnenpitkää. - maria879
kannattaa puhua miehesi kanssa, tilanne vaikuttaa vähän kummalliselta kun et voi olla ikinä mukana ja toinen osa puoli salaa mieheltään tapaamisia. Jos olisi rehellinen ex-kaverisuhde niin näitä kahta hommaa ei olisi. Älä ole liian sinisilmänen ja satuta itseäsi henkisesti. Jos miehesi paljastuu myöhemmin petturiksi niin siitä jää pitkäksi aikaan sydämmeen syvät haavat. Puhu miehesi kanssa ja pidä pääsi. Älä ole tossun alla. tsemppiä ja voimia sinulle, kaikki järjestyy kyllä. :)
- mk
En muista tiedä mutta monen entiseen tyttöystävään on aika huonot välit mutta en onneksi tapaa heitä yleensä koskaan kun ei asuta samalla pikkaku´nnalla j en edes tiedä miassä vanhat heilat edes asuvat ja kun ei ole lapsia kun yhden naisen kanssa joka asuu meillä. Eleensä mitä muita tunnen niin ei edes olla puheväleissä kun on sukset kerran mennyt ristiin pahemman kerran.
- caijun
Joo oon ex-naisystävän kanssa hyviä kavereita"kyllä se ärsyttää toista,kun naisethan ei oo mustiksii"
- pastelliliitu
Minullakin oli alkavan suhteen kanssa liki samanlainen tilanne ja vaikka en olekaan mustasukkaista tyyppiä aloin pikku hiljaa miettimään onkohan se exä sitä sitten enemmänkin. Mieskaverini ei nähnyt asiassa mitään erikoista, vaan ikään kuin -minun mielestäni- suostui jatkamaan tiettyjä rutiineja exänsä ehdoilla vanhaan malliin.
Olin kuitenkin sitä mieltä, että jos yhden oven sulkee avaa uuden eli jos menneisyyteen jää jotakin kaipaamaan on aivan turha kuvitella tulevaisuuden antavan yhtään mitään tilalle. Kaikkea ei siis voi raahata mukanaan, vaan on vaan osattava jättää asioita taakseen. Mielestäni miehelläni ja sinun miehelläsi on jotakin siinä suhteessa ongelmaa.
Ratkaisin tilanteen toteamalla miehelleni, etten vain pidä tilanteesta ja sillä selvä. Väänsin rautalangasta ajatuksen,miten heidän on kyettävä jatkamaan eteenpäin ja ilman toisiaan. Jos se ei heiltä onnistu, niin sitten on hyvä jokaisen osapuolen miettiä kuka on kenenkin kanssa oikeasti. Sillä kaikkeahan ei voi aina järjellä selittää ja joskus on vaan luotettava omaan tunteeseensa.
Meidän tilanteessa exä sai järkyttävän hepulin ja kuulin samassa huonetilassa,miten hän huusi puhelimeen suorastaan tuskissaan voiko mies niin tehdä. Minusta se kertoi omaa tarinaansa kuka roikkui ja kenessäkin. Exä ryhtyi sitten soittelemaan minulle ja oli hyvinkin kielteinen minua kohtaan, mutta sainpahan vahvistuksen omille tunteilleni ettei kaikki ollut ihan niin viatonta kuin näytti.- Altavastaaja
Kehtaanko kysyä että mitä ne "tietyt rutiinit" olivat?
- hmm.
En usko että siellä on menossa mitään erikoista. Huomaisit sen sitten aika äkkiä jos olisi. Jos mies on luotettava niin hyvä, jos petturi sillä ei muutenkaan tekisi vissiin mitään?
Et ole altavastaaja minusta. Päinvastoin. Ystävyys tukee elämässä ja auttaa tekemään päivistä valoisampia. Eri asia jos et luota mieheen, niin voi kai asiasta keskustella tai onko joku muu kuin tanssi ok. Siinä saa toki liikuntaa. - Muorix5
Kummallista ystävyyttä, että mennään tanssimaan ja lounastetaan yms. salaa kumppanilta. Usko kun sanon, että sua viilataan linssiin tällä "ystävyydellä". Jos niin ystävyksiä ovat, niin miksei voisi mennä nelistään ulos?
- Voi olla hankalaa
Kannattaa seurata tilannetta. Mulla oli sama tilanne vaimon kanssa, hän tapaili useampia miesystäviään ja exiään baareissa, jatkoilla ja yhteisten tuttavien luona kun minä hoidin pieniä lapsia kotona. Kun sain Klamydian niin vaimo selitti että se oli näköjään ollut hänellä piilevänä eräästä suhteesta joka hänellä oli ollut aikoja sitten erään saksalaisen kanssa. Huolestuin kun kalsareittein joukousta löytyi vasta pestyt miesten tangat jotka eivät olleet minun kokoa vaan pienemät. Samoin se, kun vaimo aina sai mahdottomasti kukkia synttäreillään ympäri maailmaa sekä huomionosoituksia esim ystävien päivänä. Ystävänpäivänä hän usein kävi myös miesystäviensä kanssa illallisella. Hän sai myös paljon koruja, myös mieskolleegoiltaan töistä. No lopuksi hän tunnusti kun rupesin ihmettelemään miksi hän niin usein tekee "alapäänpesun" kun tulee kotiin töistä, baarista jne. Hänellä oli seksisuhde viiden miesystävänsä kanssa, hän ei kertakaikkiaan voinut kieltäytyä kanssakäymisestä heidän kanssaan koska oli niin aina tehnyt ja se oli heidän tapa olla yhdessä. Parin kaverin kanssa he tapasivat yleensä kolmestaan. Se ihmetytti myös minua että vaimoni ei kokenut suihinottoa seksiksi eikä uskottomuudeksi. Sen hän teki lähes aina "pakokeinona" jos joku mies rupesi hakkailemaan tai pyysi hotellihuoneeseen. Tällöin hän ennemmin "hoiteli" miehen autossa tai rappukäytävässä päästäkseen miehestä nopeasti eroon. Nyt on tilanne rauhoittunut ja ilokseni täytyy sanoa että petihommat minun kanssa kiinnostaa nyt myös vaimoa kun hän ei vehtaa niin paljon muiden kanssa.
- kokemusta on
Exmiesystäväni oli jatkuvalla syötöllä tekemisessä 'exänsä' kanssa. Eivät olleet toisistaan irti päässeet. Ovat varmasti jo tänäpäivänä palanneet yhteen.Törkeätä ja sairasta touhua jota ei todellakaan kannata jäädä katsomaan. On niitä miehiä olemassa jotka eivät exissään roiku! Onneksi tämä kyseinen exässään roikkuja on minulle tosiaankin ex!
- ex on ex
Minun exmiesystäväni kylpyhuoneeseessa oli naisten shamppoota ja hoitoainetta. Kyselin milloin hän on alkanut käyttää naisten tuotteita. Hänen mukaansa ex oli antanut ne lapselleen joka oli siis pikkutyttö ja sitä kautta olivat kulkeutuneet hänen kylpyhuoneeseensa. Äijän kotoa löytyi myös kondomeja, jotka olivat kuulemma exän ostamia joskus satavuotta sitten. Vaikka tämä kyyhkyläispariskunta oli eronnut ja muuttaneet eri asuntoihin löytyi miehen kotoa exän huonekaluja astioita, liinavaatteita ja ties mitä. Lapsia ex kävi tapaamassa miehen asunnolla ja yöpyi siellä samalla. Tämä naurettava exmiesystäväni saa nyt todellakin olla ihan rauhassa armaan exänsä kanssa.
- wsxcdee
Minä sanoin omalle naiselleni aika alkuvaiheessa että se on my way tai highway, eli 0-toleranssi. Ei ole mitään syytä tapailla exiä. Ja my way on pitänyt. Ja on hän itsekin myöntänyt että ei niitä vanhoja ole mitään syytä/järkeä tapailla. Toinen asia tietysti jos on yhteisiä lapsia. Eli hänen ex-aviomiehensä (jonka kanssa hänellä on siis kaksi parikymppistä lasta) olen tavannut itsekin monta kertaa ja hyvin tullaan juttuun.
- rouvanamu.47
Tykkäätkö itse käydä tanssimassa tai punttisalilla?
Jollet, ei haitaa mitään jos miehesi jakaa harrastuksensa ystävänsä kanssa joka tässä tapauksessa on ex.
Jos taas itse nautit samoista harrastuksista on ehdottomasti sinulta pois ja kummallista jos sinua ei pyydetä mukaan.
Minusta on hienoa että miehesi on hyvissä väleissä exänsä kanssa, samoin sinä olet saanut avoimen ja luottavaisen kohtelun hänen puoleltaan, koska tiedät missä mennään toisin kuin toisen puolen kumppani. Miehesi on arvioinut sinut eri tavoin kuin ex nykyisen kumppaninsa, uskoakseni syy löytyy ennemmin teidän uusien kumppaneiden luonteenpiirteistä kuin heidän välistään. Jos suhteessa olisi syytä salailuun se toimisi kumpaankin suuntaan.
Kysyit, miksi sinun pitäisi olla liberaali, no siksi että miehesi on arvioinut sinut sellaiseksi, jollei se sinusta tunnu hyvälle, voit kertoa tuntemuksesi miehelle.
Kaikkein hölmöintä on uuden kumppanin "sanelu" siitä, miten toisen pitää kohdella ihmisiä jotka ovat olleet elämässä ennemmin. Joko mahtuu toisen maailmaan tai ei mahdu, sitä mahduttamista ei tarvitse tehdä tunkemalla väliin vaan mukautumalla ja jollei hyvälle tunnu, sensijaan että vaatii toista muuttumaan voi itse mennä jatkamaan elämäänsä juuri niiden rajoitusten parissa mitkä itselle hyväksi kokee.- dsnb
Ihan turhaa mummo-lässytystä. Jos kuvio ei sovi sinulle, sano se ääneen hyvissä ajoin. Tuo my way tai highway toimii hyvin.
Minä en ainakaan suostuisi katselemaan sivusta moista touhuamista exän kanssa. SIlle ei ole olemassa mitään perustetta. Mummo -ikäiset ovat eri asia.
- altavastaaja myös
Entäs tämä: Muija olisi kovasti kiinnostunut vakavasta suhteesta. Mutta haluaisi olla samaan aikaan kaveri kahden vanhan kasuaalin panoseuran kanssa. Nämä miehet olivat ja ovat edelleenkin varattuja. Tästä kaveruudesta eivät siis heidän vaimot tiedä mitään.
Nämä suhteet olivat muutaman kuukauden mittaisia, joten mitään pitkää historiaa ei ole takana. Missä vaiheessa panoseuraa muuttuu kaveruudeksi???
Mainittakoot vielä että ymmärrän täysin että jos on yhteisiä lapsia, exän kanssa on hyväkin olla jonkinmoisissa väleissä, mutta kaikki muu menee minun ymmärrykseni ulkopuolelle. - sivusta seurannut
Kannattaa kysyä nykyisen kumppaninsa exältä millainen tämä kumppani oli tai on. Ellei sitten tämä ex ole päätynyt mielisairaalaan. Tällasta tapahtuu.
- altavastaaja myös
Miksipä ei.. Mutta kyllä on hullu tämä maailma. En olisi uusiosinkkuilua aloittaessani voinut kuvitella minkälaisia kuvioita ihmiset pitävät yllä. Tai ehkä olen liian vanhanaikainen ja omistushaluinen. Tässä ei kylläkään ole kyse mistään mustasukkaisuudesta. Ainoastaan siitä että mikä on sopivaa ja mikä ei.
Täytyy kai yrittää löytää joku vähän klassisempi nainen.
- ei kolmansia pyöriä
Niin juuri, mikä on sopivaa ja mikä ei, se on pointti. On hyvä jos ei ole ihmeempiä kaunoja exien kanssa, mutta jos exät ovat jatkuvasti läsnä uutta suhdetta aloitellessa, ei siitä mitään tule. Tosiasia on se, että se häiritsee ja rikkoo uuden suhteen ja sen mahdollisuudet. Puhdas pöytä!
- dgsdhsh
eikö rakkaus ole sitä että haluaa toista miellyttää? miten joku voi hengailla exänsä kanssa tietäen että nykyinen ei siitä tykkää? en koskaan voisi kuvitella että sellaista piinaa haluaisin rakkani kokevan. itse tilanteessa jossa mua satutetaan.. olen paljon ajatellut että onko hän rakkauteni arvoinen, mutta rakastunut kun olen niin vaatii aikaa ennenkuin pystyy toimimaan järkevästi ja lähteä omaa polkua kävelemään.
- ei normaalia
EXmiesystäväni oli jatkuvasti tekemisissä exänsä kanssa. Soittelivat jatkuvasti, varmaan päivittäin. Ex soitti lomalle, soitti jopa kun olimme sängyssä. En ollut koskaan aiemmin moiseen törmännyt enkä ikinä enää jatkossa moista sontaa katso.
- eksien ongelmat
Itse pidin paljon yhteyttä eksääni. Jopa uuden suhteen aikana. Tosiasia on, että rakastan eksääni valtavasti edelleenkin, ja ajattelen häntä usein.
Yritin huijata, että kyse on muusta. Kun tajusin kusettavani itseäni, lopetin yhteydenpidon. Minulla oli hyvät syyt eroon, ja hyvät syyt olla nykyisen kumppanini kanssa.
Ei pidä ymmärtää väärin, en koskaan pettänyt uutta miestä eksän kanssa. Mutta jotain älytöntä menneeseen palaamista siinä oli. Kyllä eksä tuntee minut paremmin kuin nykyinen vieläkään... se tuntui hienolta. Eikä ollut parisuhteen painolastia niskassa.
Ehkä vielä joskus voin olla oikeasti kaveri tämän eksän kanssa. Siihen kyllä kuluu varmaan vuosia. Yhden eksän kanssa olen ihan normaalisti hyvä ystävä, eikä siinä ole enää mitään haikailua. Joten vaikka välit ovat läheiset, voi se olla ihan normaaliakin. - 9oe3woroiefo
Riippuu itseasiassa minkä ikäisiä olette ja mikä elämäntilanne. Kun on keski-ikäinen ja ehkä omia lapsiakin jo (vaikkei saman kumppanin), asioiden tärkeysjärjestys muuttuu. Itse en 18-vuotiaana sietäisi tuollaista, mua oksettaisikin ajatella, että poikaystäväni tapailisi koko ajan exäänsä ja se ei olisi edes normaalia! Mutta kun ihmiset vanhenevat ja vuosien varrella on kertynyt pitkiäkin suhteita niin ei jotain ihmisiä vaan voi unohtaa ja sulkea pois elämästä. Mutta oma moraalini ei sallisi mun pitää tolla tavalla yhteyttä kehenkään exään. Miksi ihmiset sitten eroavat jos muka pystyvät olemaan samalla lailla yhdessä kuin suhteenkin aikana? Seksi ei voi olla aino tekijä - vaikka se jäisikin pois niin yhtälailla tunteidenkin pitäisi sammua. Jos exäänsä vielä rakastaa ja ikävöi uuden suhteen alettua, sen voisi jopa laskea pettämiseksi!
- Jokuvaa..
Itse olen nyt parisuhteessa olemme kohta olleet vasta kuukauden ja tämä jätkä oli exsänsä kanssa noin 2v yhdessä edelleen tekstailevat ja soittelevat ja puuhastelevat yhdessä käyvät yhdessä kavereillaan ja näkevät joka päivä koska opiskelevat samassa koulussa ja tänään kuulin parhaalta kaveriltani että hän oli exsänsä kanssa käynyt kaverillaan eikä minun poikaystävä vieläkään ole minulle maininnut asiasta ja toinen juttu kun hän kertoo enemmän asioita kaverilleni kun minulle ja jopa antaa omat tupakkansa hänelle eikä minulle JNE enkä kehtaa sanoa poikaystävälleni että se häiritsee mitä minun pitäisi tehdä vai olenko vain turhaan mustasukkainen...
- jokuvaa1
Ja edelleen hänen ex rakastaa häntä ja on yrittänyt erottaa meitä
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496385Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6512679Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831219- 841145
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.841124Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601088Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2901080- 871072
- 70971
- 228864