tuommoinen kapistus olisi suunnitteilla, kuinkahan sillä pärjäilee talvella, onko siitä vakiona olevasta sisäilman PTC-lisälämmittimestä mitään hyötyä. Eli pärjääkö sillä lohkolämmittimellä ( sisäpistokkeella) vai lähdetäänkö suosiolla webasto linjalle
1.6 TDI bluemotion talvella
21
3692
Vastaukset
- Golfari Blm 1.6 DSG
No itselläni on kokemusta viime talvesta, ei se mikään hautomo oo,mutta kuitenkin vähän lämpimämpi kuin ilman niitä vastuksia. Itselläni on tuo silitysrautalämmitin pohjassa ja sisähaaralla oleva pieni termini.
En tiedä saako tuhon malliin laittaa loki tai letkulämppäriä mulle ainakin sanottiin,että se silitysrauta on ainoa jonka saa laittaa. Ei se kyllä paljoa lämmitä moottoria. Olen ajatellut selvittää,että voisiko myös asentaa vaikka letkulämppärin lisäksi,silloin ainakin mylly lämpiäis paremmin. Maskipeitot saa laittaa heti kun lämpötilat menee nollan alapuolelle ylä ala aukkoihin ei ole mitään vaara ,että mylly lämpiäisi liikaa,hyötyä niistä kyllä on. Auto on kyllä ihan lämmin silloin kun kone saa kierroksia(maantieajo). Kaupunki kihnuttelu pakkasella on viileetä. Tilanne riippuu siitä kuinka olet vaativa lämmityksen suhteen.- olfiii
Montako maskin peittoa sulla on ollu? Vaimolla on 2011 mallin auto ja siinä ei ole auki kuin puskurin alla oleva maski. Puskurin yläpuolella oleva maski on täysin kiinni ja siitä ei virtaa ilma läpi. Ainoastaan pieni rako mistä taitaa ottaa imuilman moottorille. Tuo alempi oli peitetty viime talvena (ylempään oli mahdoton asentaa suojia, kun ei ole reunaa, mihin kiinnittää nipsuja) ja säteily ja sisätilanlämmitin oli ja ihan ok pärjäsi talven yli.
- Golfari Blm 1,6 DSG
olfiii kirjoitti:
Montako maskin peittoa sulla on ollu? Vaimolla on 2011 mallin auto ja siinä ei ole auki kuin puskurin alla oleva maski. Puskurin yläpuolella oleva maski on täysin kiinni ja siitä ei virtaa ilma läpi. Ainoastaan pieni rako mistä taitaa ottaa imuilman moottorille. Tuo alempi oli peitetty viime talvena (ylempään oli mahdoton asentaa suojia, kun ei ole reunaa, mihin kiinnittää nipsuja) ja säteily ja sisätilanlämmitin oli ja ihan ok pärjäsi talven yli.
Molemmat maskinreijät saat laittaa peittoon jos on pakkasen puolella. Itselläni on auki vaan se iso VW-logo kyllä se sieltä väleistä saa jäähdytysilmaa tarpeeksi.
Ei ole vielä koskaan nousseet lämmöt liian korkealle.
Se alareijän peittäminen on tärkeämpi kuin ylemmän reijän, sieltä alhaalta se vetää sitä kylmää pirusti. Eikö sitä yläpeittoa saa kiinni jos tekee pitemmät runkolangat niihin nipsuihin?
Eli mielummin niin ,että alhaalta tukkoon ja ylhäältä auki.
Minä tein itse maskinsuojat ostin mustaa tekstiilimattoa missä on kumipohja ja leikkasin siitä tuli paljon paremman näköiset kun kaupasta ostetut. Kiinnitysnipsut saataa olla hakusessa. Olen ajellut VW dieseleillä kymmeniä vuosia eikä koskaan ole ylilämmennyt koneet näilläkään ohjeilla, tosin asun napapiirin tuntumassa. - Golfari Blm 1,6 DSG
olfiii kirjoitti:
Montako maskin peittoa sulla on ollu? Vaimolla on 2011 mallin auto ja siinä ei ole auki kuin puskurin alla oleva maski. Puskurin yläpuolella oleva maski on täysin kiinni ja siitä ei virtaa ilma läpi. Ainoastaan pieni rako mistä taitaa ottaa imuilman moottorille. Tuo alempi oli peitetty viime talvena (ylempään oli mahdoton asentaa suojia, kun ei ole reunaa, mihin kiinnittää nipsuja) ja säteily ja sisätilanlämmitin oli ja ihan ok pärjäsi talven yli.
Teeite se maskinsuoja niin pystyt laittamaan kiinnikkeet mihin itse haluat.
Näppäryyttä...................................
- golfistikokö
no maantieajoa onneksi pääsääntöisesti onkin että joskos sillä sitten pärjäilisi ilman webastoakin
- Golfari.
Pärjää varmasti................. Maantiajossa riittää lämpöä ja kulutus on jopa alle 4 ltr.
- golfiskokö
liikkeestä kyselin noista lämmittimistä niin myyjä sanoi että 1.6 koneeseen tulis letkulämppäri ja 2 litraseen säteilevä ainakin defan asennuksilla ... tiedä tuosta sitten
- Jareta
Ainakin 1,6 tdi Jettaan tulee letkulämppäri, jota meinaan ruveta asentelemaan itse. Pitäisi vain keksiä, mitä pitää purkaa edestä pois ja mistä.
- Polo11
Itsellä Polo 1.6 TDI Bluemotion Technology vuosimallia 2011, johon Laakkosen asentamana laitettiin Defan letkulämppäri. Mukavasti antoi lämpöä viimetalven kovilla pakkasillakin.
Tämän hetken keskikulutus 4.11 l/100 km. Mitattu tankkauksista. Ajotietokoneen näyttää noin 0.3 litraa liian suurta keskikulutusta.
- temperature'
Mutta miten käy ajossa, kun letkulämppärin piuha on irti.
Muissa autoissa on kojelaudassa sellaisia vipusia tai pyörylöitä, mistä sitä lämpöä saa eli sellaista kun haluaa ja ihan ajonkin aikana.- Johto Puskuri
Ei siinä käy mitenkään. Eikö se letkulämppärin johto pidä ottaakkin seinästä ja autosta irti kun lähdetään liikkeelle? Voithan sinä ajella johto puskurissa jos haluat.
- antitemperature'
Mutta miten käy ajossa, kun kojelaudan sellaiset vipuset tai pyörylät on irti.
Volkswageneissa on sellainen polttomoottori, mistä sitä lämpöä saa kun haluaa ja ihan ajonkin aikana. - 1.9 cdti
antitemperature' kirjoitti:
Mutta miten käy ajossa, kun kojelaudan sellaiset vipuset tai pyörylät on irti.
Volkswageneissa on sellainen polttomoottori, mistä sitä lämpöä saa kun haluaa ja ihan ajonkin aikana.Hyvin näyttää lämpöä tulevan kun sivuikkunatkin jäätyvät pakkas kelillä ajettaessa.
Sukulaisuus suhde Kuplaan ainakin näyttää selvältä.
Ei kai sitä Kuplaakaan turhaan natsi pakastimeksi sanottu. - kübelwagen'
Johto Puskuri kirjoitti:
Ei siinä käy mitenkään. Eikö se letkulämppärin johto pidä ottaakkin seinästä ja autosta irti kun lähdetään liikkeelle? Voithan sinä ajella johto puskurissa jos haluat.
Ei voi ajaa johto puskurissa kun se pistoke morsettaa pohjaan niin kovasti.
Mutta VW-lämppäreistä on kokemusta 30 vuoden ajalta eikä ole kiitoksen sanaa tarvinnut sanoa. Kirouksia on tullut sen verran, että taivasosuudet on varmasti mennyttä kauraa.
Eipä myyjä muista kertoa, että korkein siedettävä pakkaslukema on -15 C , minkä jälkeen matkustaminen on yhtä tuskaa. Ainoa paikka missä kohtuulämmöt pysyy on pitkä maantietaival, missä konetta voi huudattaa.
Taajamissa ja sivuiteillä auto jäähtyy nopeasti. MIten ihmeessä noilla voi pärjätä kehä kolmosen ruuhkissa tai pohjois-suomessa kun täällä etelärannikollakin on koko ajan ongelmia. Pitää laittaa ainakin kolmen banaanilaatikon pahvit jäähdyttimen eteen.
M inusta tuntuu, että tuo vanha takatuuppari T3 oli lämpimämpi auto kuin nämä uudet . Ainakin puhallusta riitti. - eiskallt*
antitemperature' kirjoitti:
Mutta miten käy ajossa, kun kojelaudan sellaiset vipuset tai pyörylät on irti.
Volkswageneissa on sellainen polttomoottori, mistä sitä lämpöä saa kun haluaa ja ihan ajonkin aikana.Kumpa saisikin lämpöä silloin kun haluaa !
Kun muutamat moottorilehdet ovat todenneet Golfin euroopan kylmimmäksi autoksi testeissään, niin vielä joku jaksaa ujeltaa, että olisi muka ihan lämmintä. - VW:n omistaja
eiskallt* kirjoitti:
Kumpa saisikin lämpöä silloin kun haluaa !
Kun muutamat moottorilehdet ovat todenneet Golfin euroopan kylmimmäksi autoksi testeissään, niin vielä joku jaksaa ujeltaa, että olisi muka ihan lämmintä.Siinä on sellainen säädin, josta voi valita lämmön määrän. Ladassasi voit polttaa vaikka moottorilehtiä lattialla lämpöä saadaksesi.
- kkkkkkuuytf
VW:n omistaja kirjoitti:
Siinä on sellainen säädin, josta voi valita lämmön määrän. Ladassasi voit polttaa vaikka moottorilehtiä lattialla lämpöä saadaksesi.
Onhan Volsussa toki säädin mutta ei se vaikuta mihinkään, laatuautoissa lämmitystä voi säätää.
- Ladassa
kkkkkkuuytf kirjoitti:
Onhan Volsussa toki säädin mutta ei se vaikuta mihinkään, laatuautoissa lämmitystä voi säätää.
Sinun Ladassasi se voi olla koriste. Autoissa se toimii.
- skyndapp
VW:n omistaja kirjoitti:
Siinä on sellainen säädin, josta voi valita lämmön määrän. Ladassasi voit polttaa vaikka moottorilehtiä lattialla lämpöä saadaksesi.
Lada on muuten lämmin auto ja toimiva kulkupeli. Siis ne vanhat takavedot, uusista en tiedä mitään.
- Golfari...
Ei siinä voi olla PTC vastuksia, kuulemma ei riitä akussa virtaa. Impivaaralaisten ruutupaitojen mukaan täysin mahdoton yhtälö.
VW:n tehdas on kyllä asian toteuttanut ja toimii hyvin.
Nämä ajelee vanhoilla romuilla niille joku PTC on täyttä utopiaa.- VW omistaja
Näin on Karikin ajelee 4-koppasella Variantilla missä on sähköikkunat ja kattoluukku eli kaikki vermeet mitä hän arvostaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1901201Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221068- 70800
- 48794
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53740- 60649
- 33642
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva48642- 52607
- 50595