Kuka maksaa vai maksaako kukaan?

ddwith

Ajoin kaverin auton parkkipaikalle ja sakko napsahti ja minut on tunnistettu (valvoja paikan päällä).

Onko kummankaan meistä (minun tai kaverin auton omistajana) pakko maksaa sakkoa?

Jos jonkun on se pakko maksaa niin minä sen sitten maksan, mutta voisko tästä jotenkin selvitä ilman maksamisia?

10

191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valvoja tietää siis nimesi, sotusi ja osoitteesi jotta hän voi laittaa sakon sinulle.
      Tuskin kuitenkaan omistaa kasvojen tunnistuslaitetta millä nämä tiedot selviäisi ;)

Minutkin yksi valvoja näki Tennispalatsin päädyssä, sakkopaikalla.....vielä ei ole tullut laskua.

• älä maksa.

"Ajoin kaverin auton parkkipaikalle ja sakko napsahti ja minut on tunnistettu (valvoja paikan päällä)."

Tietääkö nimesi?

• ddwith

Firma tietää etu ja sukunimen, kun menin tyhmänä sinne soittamaan. Eli taisin mokata? Ensi kerralla kukaan ei sitten kerro nimeään ja tai ajaneensa autoa. Kai tämäkin nyt piti oppia kantapään kautta.

• 15+13

Ai menit privaattifirmalle kertomaan tietosi niinkuin vapaaehtoisesti?

Noh tyhmyydestä kyllä pitääkin maksaa! :)

Että kyllä sinä sopimusosapuolena nyt sitten joudut makselemaan. Toki, voithan kiistää maksun perusteen, sillä nuo eivät perustu lakiin. Suosittelisin tätä kiistämistä kaikissa tapauksissa, mutta älkää hyvät ihmiset nyt näin sinisilmäisiä ole, että menette tietonne antamaan kun siihen ei vieläpä ole minkäänlaista velvoitetta :D

• vai tuli sakot

Mistä sinä sakot sait, teitkö jonkun liikennerikkomuksen ja virkavalta sai kiinni parkkipaikalla.

• Muka Sopimus

Ainakin minun kohdalla kävi niin, että kuljettaja erehtyi reklamoimaan omissa nimissään. Tästä huolimatta maksukehoitus lähetettiin minulle koska olin auton omistaja. Reklamoin ja kerroin etten ole heidän sopimuskumppaninsa. Vastauksen mukaan he pitivät minua maksuvelvollisena jollen kerro kuljettajaa. Kerroin ettei minulla ole velvollisuutta tai aikomusta auttaa heitä kuljettajan selvittämisessä. Lupasivat haastaa oikeuteen ja lupaus oli tietysti höystetty kaikilla luottotieto yms. uhkauksilla. Tarjosivat kuitenkin "ystävällisesti" vileä mahdollisuutta maksaa.

Maksamatta edelleenkin. Eikä sitä kutsua oikeuteenkaan ole kuulunut.

Näyttäisi siltä, että firmat keskittyvät uhkailuun. Näyttäisi myös siltä, etteivät he oikeasti edes välitä kenelle maksukehoitukset menevät tai onko maksu aiheellinen edes silloin kun perustuslaki sivuutetaan.

Minä en maksaisi muuta kuin siinä tapauksessa että auton omistajalla menee pupu pöksyyn uhkailujen kanssa. Kannattaa siis rauhoitella omistajaa ja kertoa mistä on kysymys

• Laki on laki

Maksaja on viime kädessä auton omistaja/haltija (jos auton omistaa rahoitusyhtiö tms)...

Se on myös ulosottokelpoinen!!!!

Ei sitä erikseen oikeudessa sen takia käydä, jossain vaiheessa tulee voudilta ilmoitus tai yksityiseltä perintäfirmalta!!

Ja sit se on halpaa lystiä!! Eikun kokeilemaan....

• lklklklkl

Ja lässyn lässyn. Paavo se taas itkee surkeuttaan.

• lklklklkl kirjoitti:

Ja lässyn lässyn. Paavo se taas itkee surkeuttaan.

Parkkimaksut, ne oikeat, ovat kyllä ulosottokelpoisia.

Sitten on niitä valelaskuja, mutta niistä tuskin on tässä kyse.

• muka sopimus

Jos kyseessä on ihan oikea pysäköintivirhemaksu, jonka on antanut poliisi tai kunnallinen pysäköinninvalvoja, niin maksa pois.Muuten peritään auton haltijalta ja hänelle jää oikeus periä se sinulta. Tämä kuitenkin koskee vain ja ainoastaa niitä aitoja ja oikeita "parkkisakkoja"

Jos kyseessä on pysäköintivirhemaksun tapainen lasku yksityiseltä yritykseltä, tilanne on ihan toinen. Mistää automaattista ulosottokelpoisuutta tai ajoneuvon haltijan vastuuta ei noihin liity.

Jos maksun saanut ei halua maksaa, privaattisakkofirma joutuu viemään asian oikeuteen. Tällä hetkellä vain noilla firmoilla ei näytä olevan mitään halukkuutta viedä maksamattomia "sopimussakkoja" oikeuteen. Ja syytkin tähän ovat aika ymmärrettäviä kun perustuslakivaliokunta on todennut vastaavat maksut perustuslain vastaisiksi.

Jos haluat tukea yksityistä pysäköinninvalvontaa, niin maksa toki. Muussa tapauksessa maksaminen on enemmän tai vähemmän vapaehtoisuuteen pohjautuvaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5710
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2487
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      271
      1849
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1737
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1566
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1528
    7. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1369
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1325
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      352
      1286
    Aihe