Miehet, ne VAATTEET!

Hugo Boss -mies

En ole sinkku enkä käy baareissa kuin firman bileissä. Silmääni on pistänyt sellainen ikävä asia, että "tasokkaissakin" paikoissa porukka maleksii t-paidoissa ja ties missä jalkineissa ja farkuissa ja yrittää lähestyä naisia.

Tiedän, että laadukas puku paitoineen maksaa n. 700 - 1 000 €, mutta kyllähän nyt sen verran pitää olla varaa laittaa omaan pukeutumiseen. Ja se paita pitää sitten silittää.... pyytäkää äitiänne opettamaan, jos se 7. luokan kotitalouden tunti tuli lintsattua.

Työelämässäkin pukeudutaan sentään edes kauluspaitaan. Tuntuu hurjalle, että kun naista lähdetään työpäivän jälkeen iskemään, vaihdetaan huonommat vaatteet päälle. Kyllä siellä yökerhossakin paska näkyy, varsinkin jos ei ole pahassa kännissä.

Ja ne deodorantit: ei miehen tarvitse tuoksua kilometrien päähän! Käyttäkää hajutonta deodoranttia ja laittakaa tuoksuksi joku miehekäs after shave kasvoihin.

Yhtä asiaa ei myöskään ole syytä unohtaa: kuningas humala. Luuletteko, että yhtäkään naista oikeasti kiinnostaa mies, joka örveltää liian humalassa. Itse koen hallitsevani tilanteet parhaiten selvin päin tai max kahdella juomalla. Tankatkaa vettä loppuillasta, niin krapulakaan ei iske.

Voin kokemuksesta sanoa, että näillä eväillä naisia kyllä riittää, vaikka sormus jo komeilee sormessani. :)

27

394

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muodin huipulla

Eikös Hugo Boss ole nykyään vähän sellainen persoonaton ja tylsä valinta. Hajuvesissäkin sitä käyttävät sellaiset miehet, jotka eivät parempia osaa valita.

Olet siis jämähtänyt itsekin "tyylikkyydessäsi" menneisyyteen.

• persoonaton ja tylsä

No eikö kaikki merkkivaatteet (tunnetuimmat brändit) ole persoonattomia ja tylsiä tuolla logiikalla? Hugo Boss, Sand, Armani jne.

Kirppisvaatteisiinko pitää pukeutua, että on persoonallinen ja jännä vai HM:n rytkyihin?

• Tasokas mies

Itsepä en sormusta laita sormeeni koska sellainen elämä on minusta todella tylsää.Niin ja olen tasokas mies joka pukeutuu hyvin.Seikkailen koko elämäni.En siis halua parisuhdetta vain seikkailuita :).

• Tasokas mies

Niin ja lisään tähän vielä sen että jos haluaisin pääsisin naimisiin tuosta vaan mutta ei voisi vähempää kiinostaa menettää älyttömän arvokasta vapauttani,jossa saa mennä ja tulla miten haluaa eikä tarvitse olla ikinä kenellekään tilivelvollinen menemisistään.Lisäksi olen niin kiireinen ihminen että minulle ei ole aikaa mihinkään parisuhde hömppään.

• IT-dippa-insinörtti

No, minä ainakin pukeudun päivittäin käytännön sanelemilla ehdoilla. Pukua käytän vain aniharvoin asiaan kuuluvissa asiayhteyksissä. Mulle ei edes tulisi mieleen, että toimistotyötä tekevänä alkaisin kuleksimaan puku ja kravatti päällä. Juu, kiitos ei ! Ennemmin vaikka maastopuvussa, joka on sentään kertaluokkaa miellyttävämpi päällä.

Mulle käytännöllisyys tarkoittaa sitä, että hyvin usein lähden suoraan töistä tekemään kuntolenkkiä päivän päätteeksi. Siksi mukana kulkee vain välttämättämin vaatekerta/vaihtovaatteet. Puku päällä ulkoilua en ole ajatellut edes harkita :D

Sitä paitsi, työelämässä ei ole mitään sääntöä, joka sanelisi sen, miten ihmisen tulisi pukeutua. Paitsi korkeintaan niillä työpaikkojen kumileimasimilla, jotka eivät tee työkseen mitään tuottavaa, vaan korkeintaan toimivat firmalle ns. kiinteänä kulueränä. Silloin riittää aikaa kauluspaitojen silittämiseen, föönaamiseen ja muuhun kähertämiseen.

• Nörtti ATM

Puvut ja muut muinaisjäänneasusteet eivät ole käytännöllisiä.

• Heh, joo. Olen itse käyttänyt farkkuja joskus aikaisemmin, mutta ne ovat oikeasti epämukavia. Kullankaivajien työvaatteita ne ovat. En ole itse mikään kullankaivaja, ostan kultani kultaliikkeistä. Yhdenväriset (tummansininen lienee paras väri) hyvin istuvat verkkarit, jotka eivät lepata sinne sun tänne, ovat parhaita housuja mitä rahalla saa. Kelpaavat talvisin ja kesäisinkin yhtä hyvin.

• Valkokaulustyöläinen

Aika jännää, että mukavuuden nimiin vannovat pukeutuvat farkkuihin ja muihin epämukaviin, hiertäviin ja hiostaviin asusteisiin. Puku on mukavuudessaan ja käytännöllisyydessään ylivertainen. Taskuja on reilusti ja kuumanakin kesäpäivänä pysyy freshinä, kun valitsee vaalean puvun ohuella kankaalla.

Kuntolenkkisi ei taida olla kovin pitkä ja kovavauhtinen, jos teet sen työvaatteet päällä hikoilematta.

• IT-dippa-insinörtti
        Valkokaulustyöläinen kirjoitti:

Aika jännää, että mukavuuden nimiin vannovat pukeutuvat farkkuihin ja muihin epämukaviin, hiertäviin ja hiostaviin asusteisiin. Puku on mukavuudessaan ja käytännöllisyydessään ylivertainen. Taskuja on reilusti ja kuumanakin kesäpäivänä pysyy freshinä, kun valitsee vaalean puvun ohuella kankaalla.

Kuntolenkkisi ei taida olla kovin pitkä ja kovavauhtinen, jos teet sen työvaatteet päällä hikoilematta.

"Kuntolenkkisi ei taida olla kovin pitkä ja kovavauhtinen, jos teet sen työvaatteet päällä hikoilematta."

Kuka näin on väittänyt ? Sinäkö ?

Kuule, pystyn kuntoilemaan myös ihan työvaatteet päällä. Se on katsos niin, että työpaikka- ja ulkoiluasustus on pikemminkin varustekysymys. Kuten sanoin, minulle ei makseta palkkaa siitä, että pukeudun työpaikalla pukuun. Saan palkkani työn tekemisestä, en olemisesta.

Kyllä keskimäärin 5-15 km lenkillä hien saa pintaan irtoamaan. Milloin mennään reippaasti fillarilla, milloin kävellen. Joskus juosten. Joskus käydään paikallisen ison mäen tuntumassa sahaamassa hieman jyrkempää rinnettä ylös ja alas. Olen myös tottunut kuntoilemaan omatoimisesti ilman kalliita kuntosalikortteja...

• IT-dippa-insinörtti kirjoitti:

"Kuntolenkkisi ei taida olla kovin pitkä ja kovavauhtinen, jos teet sen työvaatteet päällä hikoilematta."

Kuka näin on väittänyt ? Sinäkö ?

Kuule, pystyn kuntoilemaan myös ihan työvaatteet päällä. Se on katsos niin, että työpaikka- ja ulkoiluasustus on pikemminkin varustekysymys. Kuten sanoin, minulle ei makseta palkkaa siitä, että pukeudun työpaikalla pukuun. Saan palkkani työn tekemisestä, en olemisesta.

Kyllä keskimäärin 5-15 km lenkillä hien saa pintaan irtoamaan. Milloin mennään reippaasti fillarilla, milloin kävellen. Joskus juosten. Joskus käydään paikallisen ison mäen tuntumassa sahaamassa hieman jyrkempää rinnettä ylös ja alas. Olen myös tottunut kuntoilemaan omatoimisesti ilman kalliita kuntosalikortteja...

Kuntoilu ei muuten ole mikään ratkaisu hyvään terveyteen:

Long-term endurance sport is a risk factor for development of lone atrial flutter

http://heart.bmj.com/content/97/11/918.abstract

Oma käännös:
        "kestävyysurheilijat, jotka harjoittelivat juoksemista, pyöräilyä, ja uintia yli 3 tuntia viikossa, saivat muita herkemmin erään tutkimuksen mukaan eteislepatus (flutteri) -rytmihäiriöitä. Ero verokkeihin, joista vain joka kuudes harrasti liikuntaa yli 3 tuntia viikossa, oli merkittävä: 50% verrattuna 17%:iin. Niillä urheilijoilla, joilla oli eteislepatus-rytmihäiriöitä, oli myös suurempi vasen sydäneteinen kuin verrokeilla, jotka eivät harrastaneet urheilua."

En suosittele. Minun ei kannata tässä selittää miksi sydän käyttäytyy noin, koska se menisi teille kuitenkin yli käsityskyvyn. Ei olisi mikään monimutkainen selitys, mutta teidät on ohjelmoitu hylkimään oikeaa tietoa.

• just asking
        m36-intj kirjoitti:

Heh, joo. Olen itse käyttänyt farkkuja joskus aikaisemmin, mutta ne ovat oikeasti epämukavia. Kullankaivajien työvaatteita ne ovat. En ole itse mikään kullankaivaja, ostan kultani kultaliikkeistä. Yhdenväriset (tummansininen lienee paras väri) hyvin istuvat verkkarit, jotka eivät lepata sinne sun tänne, ovat parhaita housuja mitä rahalla saa. Kelpaavat talvisin ja kesäisinkin yhtä hyvin.

Löytyi ainakin yksi paha virhe tästä itseään täydellisenä pitämästä miehestä: tyylitön pukeutuminen!

Miksi käytät verkkareita, kun et edes harrasta liikuntaa ja sitä vastustat muutenkin joka kommentissasi? Eikö tuo ole aika huonoa tilannepukeutumista?

• jopotijopoti
        m36-intj kirjoitti:

Long-term endurance sport is a risk factor for development of lone atrial flutter

Oma käännös:
        "kestävyysurheilijat, jotka harjoittelivat juoksemista, pyöräilyä, ja uintia yli 3 tuntia viikossa, saivat muita herkemmin erään tutkimuksen mukaan eteislepatus (flutteri) -rytmihäiriöitä. Ero verokkeihin, joista vain joka kuudes harrasti liikuntaa yli 3 tuntia viikossa, oli merkittävä: 50% verrattuna 17%:iin. Niillä urheilijoilla, joilla oli eteislepatus-rytmihäiriöitä, oli myös suurempi vasen sydäneteinen kuin verrokeilla, jotka eivät harrastaneet urheilua."

En suosittele. Minun ei kannata tässä selittää miksi sydän käyttäytyy noin, koska se menisi teille kuitenkin yli käsityskyvyn. Ei olisi mikään monimutkainen selitys, mutta teidät on ohjelmoitu hylkimään oikeaa tietoa.

Yleisellä tasolla kuntoilu vahvistaa verenkiertoelimistöä. ÖVeriksi ei kannata kuitenkaan vetää, eikä kuntoilla esim. sairaana. Vaikka olisit muissa täällä esittämässäsi jutuissa oikeassa, tässä et näe ns. metsää puilta.

• m36-intj kirjoitti:

Oma käännös:

Kuntoilu on erittäin tärkeä osa kokonaisuutta kun puhutaan terveydestä. Mutta sen tulee olla monipuolista. Mikä tahansa yksipuolinen liikunta johtaa pidemmän päälle kehon epätasapainoon.

• T-paita/farkut voi olla tyylikäs ja pukukin voi olla tyylikäs. Kummatkin voivat myös olla tyylittömiä. Kuka hullu laittaisi baariin 1000 euron asun? Kenellä edes on sen hintaisia vaatteita? huhhuh.

• No, mitä ihmelistä siinä on???

Mullakin kaapissa Armanin, Calvin Kleinin jne juhlamekkoja löytyy ja ihan yökerhoissa ne käyttän...

• Ehkä siinä on sellainen juttu, että normaalilla ihmisellä ei ole varaa laittaa kuukauden palkkaa johonkin mekkoon.

• wtheryjdtk

Eihän siinä mitään ihmeellistä ole, niinkuin ei ole farkuissa/t-paidassakaan.

Mielestäni tummat farkut ja tumma t-paita hyvä kroppa ovat hyvinkin tyylikäs/miehekäs kokonaisuus baari-iltaan.

Puku päällä baarissa tulis auttamatta hintahtava olo.

• Itse suosin joko puhtaasti funktionaalista tai sitten vain ja ainoastaan omaan tyyliini sopivaa vaatetusta. En halua esittää yhtään mitään muuta kuin mitä oikeasti olen, edes pukeutumisessa.

• Plaahz

Ööh, voisin pikkasen veikata, että kaikki naisetkaan eivät ole heti märkänä jostakin kauluspaidasta ja puvun housuista. Ihmisiä on erilaisia, joten pukeutukaa just niinkun ite tykkäätte, niin löydätte sellasen ihmisen, joka tykkää teistä sellasena kuin olette. Pukeutukaa vaan pukuun tai farkkuihin juuri niin kuin ITSE haluatte.

• lalalaa

naisen puhetta !!

• Tiina L.

Stocmanniltakin saa Hugo Bossia ja Lindströmin paitoja. Näin ne ovat jokaisen kaduntallaajan saatavilla.

"Naisettomat pöydät on katettu selityksillä."

• Pehonen..

Ja pojjaat hei: talveksi PITKÄ takki kaulahuivi eikä mitään pilottirotsia YÖKS!!!

• Joku tyyppi vaan

Tästäkin on erilaisia mielipiteitä naisilta kuultu. Itselläni on sekä pitkä takki että pilottirotsi, joita käytän paikan mielialan mukaan.

• 19+10

Sanopa onko sulla sormus sormessa kun olet baarissa?

• Parhaat viety..

Ei liene yllätys, että ne miehet jotka eivät osaa pukeutua ovat myös naisettomina baarissa naisia jahtaamassa...

• Turhaa touhua. Naisia on aina riittänyt, vaikka pukeutumiseni onkin melko casual-tyylinen. Pääasia, että löytää sen oman tyylinsä ja on sujut pukeutumisensa kanssa.
      Tyylikkyys ei ole automaattisesti yhtä kuin puku kraka. Ei ainakaan enää nykypäivänä. Joudun lisäksi yhdessä työssäni aina käyttämään pukua, joten en mielelläni enää vapaalla pukeudu siten.

Mutta siinä olit täysin oikeassa, että kännissä ei kannata lähestyä naisia.
      Ja vinkkinä naisille: teidänkään ei kannata lähestyä miehiä missään kaatokännissä. ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3023
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2675
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2275
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      35
      1775
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1556
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1507
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1350
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe