Onko olemassa tervettä mieltä? Sellaista jota ei tarvitsisi lääkitä?
Mistä sen tunnistaa?
Terveen mielen malli
6
103
Vastaukset
- Elämä on
Sehän pitkälti määrittelykysymys. Keskushermostolääkkeitä ei tarvitse monikaan "sairaaksi" diagnosoitu, vaikka niin on uskoteltu.
Usein sanotaan, että hyvä mielenterveys on kykyä rakastaa ja tehdä työtä.
Jotain sellaista se on.Martin Seligmanin mukaan:
MIELITERVE IHMINEN
"- pyrkii itse hallitsemaan elämänsä tärkeimpiä asioita eikä jätä elämäänsä
toisten hoidettavaksi
- tuottaa ratkaisuja sen sijaan, että analysoi jatkuvasti omia ongelmiaan
- uskoo puutteista huolimatta saavansa paljon elämältään
- hyväksyy itsensä sellaisena kuin on
- on kiitollinen siitä, mikä elämässä on hyvin
- kykenee rakastamaan ja vastaanottamaan rakkautta
- palvelee ja tekee työtä toisten hyvinvoinnin eteen
- katsoo innostuneesti eteenpäin, etsii hyvää huomista ja uskoo voimiensa lopulta riittävän tavoitteiden saavuttamiseen
- ottaa täyden vastuun hyvinvoinnistaan ja pitää hyvinvointia tärkeimpänä arvonaan
- päästää irti masentavasta eilisestä, antaa anteeksi itselleen ja toisille eikä mieti turhaan asioita, joita ei voi enää muuttaa."- iloa elämään
"Usein sanotaan, että hyvä mielenterveys on kykyä rakastaa ja tehdä työtä."
Sama asia: työ on rakkautta näkyväksi tehtynä. Elämän sisältö on rakkaudessa.
Ilman rakkautta elämästä katoaa mielekkyys. Kaikkki hyvä toiminta on rakkautta.
Lääkkeitä tai ei kannattaa etsä itselleen työ tai harrastus, joka tuottaa iloa,
hyvää mieltä.
- Eli jos
ei rakasta lähimmäistään tai tee työtä, niin on hullu ja joutuu lukkojen taakse!
- Elämä on
En puhu pakkohoidosta mitään.
- on,
Se että hyväksyy elämän sellaisenaan ja kuoleman. Hyväksyy muut luonnolliset ihmiset sellaisena kuin ovat. Hyväksyy omat ja muiden heikkoudet, tiedostaa myös hyvät puolet ja käyttääkin niitä yhteiseksi hyväksi. Hyväksyy luonnon ja eläimet, ihan kaiken ja se itsessään on jo täydellinen. Ei tarvitse sörkkiä. Luonto tietää itse parhaiten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih516926Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6803008Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981281- 841265
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371130- 721022
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.203955