Silmiini osui tämän s24 palstan etusivulla ollut keskusteluavaus "Haluaisin olla kiinnostuneempi ihminen." Haluaisinkin kuulla mistä asioista palstalaiset ovat kiinnostuneita/mistä asioista innostutte vai vaivaako teitä kiinnostuksen puute? Onko esimerkiksi opiskelualanne tai työnne sellainen, että se kiinnostaa teitä vai onko se tullut nyt valittua vain siksi, että saa rahaa ja se nyt oli vähiten huonoin vaihtoehto?
Luin jostain, että naisilla olisi noin keskimäärin useampia kiinnostuksen kohteita elämässään kuin miehillä. Naisen elämän täyttävät mahdollisesti lapset, perhe/sukulaiset/ystävät, harrastukset, työ, kotiaskareet, ehkä joku vapaaehtoistyö ym. Miehillä taas työ täyttää suuren osan elämästä, ja vaikka miesten elämään kuuluiskin harrastusta ym, niin naisilla nuo kiinnostusten kohteet ovat jakautuneet tasaisemmin. Tämän vuoksi eläkkeelle jääminen tai työttömäksi jääminen on miehille yleensä vaikeampaa kuin naisille, kun se yksi tärkeä elämän täyttävä asia pitäisi korvata jollain muulla.
Jotkut ovat äärimmäisen kiinnostuneita jostain yhdestä asiasta, tietävät jo varhain mitä haluavat tehdä isona ja tekevät kovasti töitä päämääränsä saavuttamiseksi. Toiset taas ovat kiinnostuneita vähän siitä sun tästä, ja valitettavasti osaa ei kiinnosta mikään. Tuollainen kiinnostuksen puute voi pitemmän päälle riuduttaa ihmisen, ei jaksa enää välittää eikä kiinnostua mistään. Mihin kategoriaan näistä luokittelisit itsesi?
Onko sinkuilla yleensäkin suurempi todennäköisyys menettää kiinnostuksensa erilaisiin asioihin, kun ei ole kumppania, jonka kanssa ehkä osan kiinnostuksen kohteista/unelmista vois toteuttaa? Kertokaapa mietteitänne aiheesta.
Mistä asioista olette kiinnostuneita?
41
2119
Vastaukset
- fgoidfgidus 43897287
samaistun tuohon aloittajaan että ei ole kiinnostuksen kohteita. haluaisin kyllä että olisi mutta lapseninto puuttuu. no seuraan ajankohtaisuuksia aika tarkkaan. mutta ei se ole mikään harrastus! ainakaan ei ole samanmielisiä ympärillä.
- ATM kysyy
Miksi olisin kiinnostunut yhtään mistään asiasta hetkeäkään kauempaa, kun ei se kuitenkaan naista minulle tuo?
- neiti ruiskukka
Eli olet kiinnostunut vain naisista
- ATM kysyy
neiti ruiskukka kirjoitti:
Eli olet kiinnostunut vain naisista
Olen kiinnostunut myös töiden saamisesta sekä kaikista kivoista asioista joita voisin tehdä naisen kanssa housut jalassakin. Sinulle naisena varmaan vaikea ymmärtää miltä tuntuu kun on tuomittu parisuhteettomuuteen eikä pääse ikinä tekemään mitään mitä parisuhteissa tehdään.
- Kunhankyselen
ATM kysyy kirjoitti:
Olen kiinnostunut myös töiden saamisesta sekä kaikista kivoista asioista joita voisin tehdä naisen kanssa housut jalassakin. Sinulle naisena varmaan vaikea ymmärtää miltä tuntuu kun on tuomittu parisuhteettomuuteen eikä pääse ikinä tekemään mitään mitä parisuhteissa tehdään.
Mistä tämmöinen tuomio on tullut "kun on tuomittu parisuhteettomuuteen"? Yksi vaihtoehto on, että olet linnassa. Eli miten on?
- ATM kysyy
Kunhankyselen kirjoitti:
Mistä tämmöinen tuomio on tullut "kun on tuomittu parisuhteettomuuteen"? Yksi vaihtoehto on, että olet linnassa. Eli miten on?
Tajuan olevani mies jota naiset eivät arvosta. Ulkonäköä ja luonnetta voi muuttaa vain tiettyyn pisteeseen asti ja kun lähtökohta on että naiset oksentavat ajatellessaan minua niin ei siitä kovin mahtavia kehityskulkuja voi vetää vaikka kuinka panostaisi.
- neiti ruiskukka
ATM kysyy kirjoitti:
Mutta voihan niitä kivoja asioita tehdä ilman naistakin. Teet vaikka toisten miesten tai sukulaisten kanssa niitä juttuja. Ja miten sun töitten saaminenkaan nyt mitenkään naisiin liittyy. Eikä tuo parisuhteen löytäminen naisillekaan aina niin helppoa ole.
- Kunhankyselen
ATM kysyy kirjoitti:
Tajuan olevani mies jota naiset eivät arvosta. Ulkonäköä ja luonnetta voi muuttaa vain tiettyyn pisteeseen asti ja kun lähtökohta on että naiset oksentavat ajatellessaan minua niin ei siitä kovin mahtavia kehityskulkuja voi vetää vaikka kuinka panostaisi.
Eli olet itsesi tuominnut. Kuviteltu minuus muodostuu siitä, mitä ihmiset ovat sanoneet sinulle ja mitä olet kokenut. Elämän tärkein suhde on suhde oman itsensä kanssa.
Itseluottamus on ihmisen sisäinen mielikuva (uskomus) itsestään. Ihminen on sellainen kuin uskoo olevansa. Itseluottamus ei siis ole mikään fyysinen suure tai tarkasti määriteltävissä oleva kokonaisuus. Se on syvällä alitajunnassa oleva tunteenomainen mielikuva itsestä
Sisäinen dialogi on automaattista ajattelua, joka muuttaa menneisyyden tulevaisuudeksi. - ATM kysyy
neiti ruiskukka kirjoitti:
Mutta voihan niitä kivoja asioita tehdä ilman naistakin. Teet vaikka toisten miesten tai sukulaisten kanssa niitä juttuja. Ja miten sun töitten saaminenkaan nyt mitenkään naisiin liittyy. Eikä tuo parisuhteen löytäminen naisillekaan aina niin helppoa ole.
Toivottavasti joku niistä miehistä jotka sinulle tuodaan tarjottimella vetää sinua vielä turpaan. Hyvää yötä!
- ATM kysyy
Kunhankyselen kirjoitti:
Eli olet itsesi tuominnut. Kuviteltu minuus muodostuu siitä, mitä ihmiset ovat sanoneet sinulle ja mitä olet kokenut. Elämän tärkein suhde on suhde oman itsensä kanssa.
Itseluottamus on ihmisen sisäinen mielikuva (uskomus) itsestään. Ihminen on sellainen kuin uskoo olevansa. Itseluottamus ei siis ole mikään fyysinen suure tai tarkasti määriteltävissä oleva kokonaisuus. Se on syvällä alitajunnassa oleva tunteenomainen mielikuva itsestä
Sisäinen dialogi on automaattista ajattelua, joka muuttaa menneisyyden tulevaisuudeksi.Muiden ihmisten mielipiteet eivät muutu sillä että minä harjoittelen "positiivista ajattelua".
- neiti ruiskukka
ATM kysyy kirjoitti:
Toivottavasti joku niistä miehistä jotka sinulle tuodaan tarjottimella vetää sinua vielä turpaan. Hyvää yötä!
Mulle ei tuoda tarjottimella miehiä, enkä huoli ketään idioottia joka vetää turpaan.
- Yks ATM
ATM kysyy kirjoitti:
Johan on törkeätä puhetta vaikka ruiskukka kirjoitti aivan asiallisesti.
- tyyppi_-
ATM kysyy kirjoitti:
olipa kommentti!!
- neiti ruiskukka
Yks ATM kirjoitti:
Johan on törkeätä puhetta vaikka ruiskukka kirjoitti aivan asiallisesti.
Näinpä. Siinähän sitten ihmetelkööt, miksei kukaan nainen kiinnostu. Olis ehkä aika kattoa peiliin.
- Mies 28v
ATM kysyy kirjoitti:
Muiden ihmisten mielipiteet eivät muutu sillä että minä harjoittelen "positiivista ajattelua".
Kyllä vaan muuttuvat. Projisoit ajatuksesi ulosantiisi, vaikka sitten alitajuisesti, ja se vaikuttaa kaikkeen. Jos opit löytämään asioihin positiivisen näkökulman, se näkyy koko olemuksessasi, ja muuttaa ihmisten mielipiteitä.
- shdfgsjhfdjsdh
Mies 28v kirjoitti:
Kyllä vaan muuttuvat. Projisoit ajatuksesi ulosantiisi, vaikka sitten alitajuisesti, ja se vaikuttaa kaikkeen. Jos opit löytämään asioihin positiivisen näkökulman, se näkyy koko olemuksessasi, ja muuttaa ihmisten mielipiteitä.
Samaa mieltä, että muiden ajatuksiin vaikuttaa se miten suhtautuu itseensä ja muihin. Rumakin mies voi olla "henkisesti miehekäs", ja yleensä tekee silloin naisiinkin paremman vaikutuksen. Samoin kuin muut miehet saattavat kunnioittaa enemmän.
- realismus
Kunhankyselen kirjoitti:
Linnassa, luostarissa tai suljetulla...
- Jaska'
Monia harrastuksia on, mut tärkeimpinä vois mainita voimannoston ja heavy metallin, jota soitan myös itse. Ilman noita harrastuksiani voisin vaikka kuolla pois. Töistä en oo ikinä saanu mitään kiksejä.
Harrastukset ja työt onkin itseasiassa mulle juurikin se tärkein syy miksei mulla oo naista. Mulla nimittäin ei oo aikaa parisuhteelle, kavereille, eikä sosiaaliselle elämälle."Harrastukset ja työt onkin itseasiassa mulle juurikin se tärkein syy miksei mulla oo naista. Mulla nimittäin ei oo aikaa parisuhteelle, kavereille, eikä sosiaaliselle elämälle."
Kun lukee naisten profiileja nettideiteissä (varsinkin maistereiden), niin tulee väistämättä sama kuva noin 90% tapauksissa. Itse en ainakaan pidä kiinnostavana sellaista henkilöä, josta huomaa ettei aikaa löydy kenellekään kun harrastukset ja työ vie kaiken ajan.
Ajattelin kyllä tuomita myös sellaiset, joilla on kaikenlaisia tyhmiä liikuntaharrastuksia sun muita, mutta kun katselin vähän Mensan jäseniä, niin heilläkin oli valitettavan paljon tuollaisia harrastuksia. En sitten tiedä, ehkä tuollaiset mitäänsanomattomat liikuntaharrastukset vain kertovat erityisen hyvästä terveydestä, eli että on resursseja tuhlata energiaansa kaikenlaiseen turhaan toimintaan, eikä se edes harmita.- Mr. Karjala-lippis
m36-intj kirjoitti:
"Harrastukset ja työt onkin itseasiassa mulle juurikin se tärkein syy miksei mulla oo naista. Mulla nimittäin ei oo aikaa parisuhteelle, kavereille, eikä sosiaaliselle elämälle."
Kun lukee naisten profiileja nettideiteissä (varsinkin maistereiden), niin tulee väistämättä sama kuva noin 90% tapauksissa. Itse en ainakaan pidä kiinnostavana sellaista henkilöä, josta huomaa ettei aikaa löydy kenellekään kun harrastukset ja työ vie kaiken ajan.
Ajattelin kyllä tuomita myös sellaiset, joilla on kaikenlaisia tyhmiä liikuntaharrastuksia sun muita, mutta kun katselin vähän Mensan jäseniä, niin heilläkin oli valitettavan paljon tuollaisia harrastuksia. En sitten tiedä, ehkä tuollaiset mitäänsanomattomat liikuntaharrastukset vain kertovat erityisen hyvästä terveydestä, eli että on resursseja tuhlata energiaansa kaikenlaiseen turhaan toimintaan, eikä se edes harmita.Kohtuullinen liikunta lisää energiatasoa, ja sitä kautta myös työtehoa. Ja olo on muutenkin parempi. Mutta jos et sitä koe tarvitsevasi, sama kai se minulle.
- vk
Valitsin opiskelualan aikoinaan kiinnostuksen kohteen perusteella, seurasin silloin alaa, ostin kirjallisuutta, monia eri lehtiä, välineitä, jne. Työpaikka irtosi ennen opiskelujen päättymistä, ihan harrastuksen ja kiinnostuksen perusteella, ja liittyi sivuten opiskelualaan. Nyt kun opiskeluiden loppumisesta ja työhön siirtymisestä alkaa olemaan pian kymmenen vuotta aikaa, niin melko dramaattisesti tippunut se aika mitä käytän vapaa-ajastani kyseisten alojen seuraamiseen ja työssäkehittymiseen. Työ on kuitekin erittäin kiinnostavaa. Jos unohdetaan netti surffaus, niin yksi varsinainen harrastus on, mutta se ei ota paljon aikaa viikosta.
Kategorioista mitkää mainitsit, valitsen ehkä muokatan: olen kiinnostunut muutamista asioista.
Mielestäni sinkuilla voi olla suurempi todennäköisyys menettää kiinnostuksensa erinlaisiin asioihin, kuin niillä joilla on kumppani. Tosin kokisin kiinnostuksen lopahtamisen johtuvan pohjimmiltaan myös herätteiden vähyydellä, toteuttamisen vaikuudella, tai siitä ettei asia välttämättä aiheuta ongelmia, kuin suoranaisesti sinkkuudesta. Olen huomannut sen että, jos käyn jonkun porukan kanssa kokeilemassa jotakin uutta jutta, joka ei olisi itellä edes käynnyt mielessä, niin siitä voi kiinnostua siten, että alkaa käymään myös yksin ja perehtymään asiaan. Tai jos joku on kiinnostunut jostakin, niin saatan itsekin kiinnostua ja ottaa selvää, jotta tietää mistä toinen puhuu. Eli aika usein kiinnostuksen heräte lähtee ulkopuolelta, joten voisin kuvitella olevani enemmän kiinnostuneempi erinlaisista asioita jos olisin suhteessa.- neiti ruiskukka
Kiitos perusteellisesta vastauksesta.
"Eli aika usein kiinnostuksen heräte lähtee ulkopuolelta" Tää on kyllä ihan totta. Mutta sitten sinkulla taas on enemmän aikaa, vapautta ja mahdollisuuksia harrastaa erilaisia juttuja jos nyt vaikka vertaa perheellisiin. Mutta puolensa kummassakin.
Noh, minä olen valitettavasti kiinnostunut monista asioista, joiden mainitseminen saa vastakkaisen sukupuolen edutajat usein katsomaan kieroon. Yleensä pidän siis omana tietonani kyllä niin pitkään kuin mahdollista. =P Täällä tosin sillä ei ole niin väliä...
Näihin kuuluu mm. klassinen musiikki, rooli- ja lautapelit ja jousiammunta.- neiti ruiskukka
Häh, mitä kieroon kattomista nuissa on? Minusta ainakin kuulostaa kiinnostavalta.
"Noh, minä olen valitettavasti kiinnostunut monista asioista, joiden mainitseminen saa vastakkaisen sukupuolen edutajat usein katsomaan kieroon."
Kovin tuttua. Rooli- ja lautapelit kyllä kiinnostivat joskus nuorena. Nyt ne tuntuvat liian lapsellisilta. Olen itsekin suunnitellut joskus tuollaisia roolipelisysteemejä, mutta tullut siihen tulokseen, ettei hyvälläkään systeemillä saa mitään mullistavia aikaiseksi. Se pelinjohtajan taito kuitenkin ratkaisee lähes kaiken.
Joissakin roolipeleisssä tosin ei olla edes otettu kunnolla huomioon noppien tulosten noudattamia todennäköisyysjakaumia. Esim. se, että heität yhdellä 20-sivuisella nopalla 1-20, on ihan eri asia, kun heität vaikka kaksi 10-sivuista noppaa, ja lasket tulokset yhteen eli (2-20). Ensimmäisessä esimerkissä kaikki luvut ovat tasajakautuneita, eli yhtä todennäköisiä, mutta toisessa (2-20) ne noudattavat kolmiojakaumaa, ja jos noppia lisättäisiin vielä yksi, ja silmäluvut laskettaisin kaikki yhteen, niin siitä tulisi melko tarkasti normaalijakaumaa muistuttava jakauma.
Näitä todennäköisyysjakaumia voi johtaa konvoluutiolla, ja ns. generoivilla funktioilla. Haasteena on tietysti miettiä että mitä jakaumaa jonkin tietyn asian pitäisi noudattaa. Esim. älykkyysosamäärä noudattaa normaalijakaumaa. Mutta onhan meillä paljon muitakin, eli Poissonin jakauma, binomijakauma, eksponentiaalijakauma jne.
Tasajakautuneella luvulla (eli yhdellä nopalla) saa toki mitä tahansa todennäköisyyksiä aikaiseksi, mutta silloin täytyy todennäköisyystaulukot laskea erikseen ja indeksoida niitä, ja silleen. Inversiomenetelmällä. Eiköhän tuossa ole eväitä kaikille.
Jousiammunnasta en ole kiinnostunut - mutta joskus yritin simuloida lentävää nuolta tietokoneohjelmalla. Se on yllättävän hankalaa.neiti ruiskukka kirjoitti:
Häh, mitä kieroon kattomista nuissa on? Minusta ainakin kuulostaa kiinnostavalta.
Klassinen/orkestraali musiikki antaa kuvan epäsosiaalisesta, nykypäivän musiikkityyleistä ja sitä kautta muistakin ilmentymistä vieraantuneesta ihmisesta, lautapelit kielivät nörtteydestä ja jousiammunta kuulostaa joidenkin korvaan friikiltä.
Kyllähän sitä tulee tehtyä kaikkea muutankin, kuten sävelleltyä, käytyä salilla ja lenkkeiltyä, mutta nuo ensimmäiset ovat yleensä ne, jotka on syytä vaan jättää mainitsematta, ettei tule heti sekopään leimaa.m36-intj kirjoitti:
"Noh, minä olen valitettavasti kiinnostunut monista asioista, joiden mainitseminen saa vastakkaisen sukupuolen edutajat usein katsomaan kieroon."
Kovin tuttua. Rooli- ja lautapelit kyllä kiinnostivat joskus nuorena. Nyt ne tuntuvat liian lapsellisilta. Olen itsekin suunnitellut joskus tuollaisia roolipelisysteemejä, mutta tullut siihen tulokseen, ettei hyvälläkään systeemillä saa mitään mullistavia aikaiseksi. Se pelinjohtajan taito kuitenkin ratkaisee lähes kaiken.
Joissakin roolipeleisssä tosin ei olla edes otettu kunnolla huomioon noppien tulosten noudattamia todennäköisyysjakaumia. Esim. se, että heität yhdellä 20-sivuisella nopalla 1-20, on ihan eri asia, kun heität vaikka kaksi 10-sivuista noppaa, ja lasket tulokset yhteen eli (2-20). Ensimmäisessä esimerkissä kaikki luvut ovat tasajakautuneita, eli yhtä todennäköisiä, mutta toisessa (2-20) ne noudattavat kolmiojakaumaa, ja jos noppia lisättäisiin vielä yksi, ja silmäluvut laskettaisin kaikki yhteen, niin siitä tulisi melko tarkasti normaalijakaumaa muistuttava jakauma.
Näitä todennäköisyysjakaumia voi johtaa konvoluutiolla, ja ns. generoivilla funktioilla. Haasteena on tietysti miettiä että mitä jakaumaa jonkin tietyn asian pitäisi noudattaa. Esim. älykkyysosamäärä noudattaa normaalijakaumaa. Mutta onhan meillä paljon muitakin, eli Poissonin jakauma, binomijakauma, eksponentiaalijakauma jne.
Tasajakautuneella luvulla (eli yhdellä nopalla) saa toki mitä tahansa todennäköisyyksiä aikaiseksi, mutta silloin täytyy todennäköisyystaulukot laskea erikseen ja indeksoida niitä, ja silleen. Inversiomenetelmällä. Eiköhän tuossa ole eväitä kaikille.
Jousiammunnasta en ole kiinnostunut - mutta joskus yritin simuloida lentävää nuolta tietokoneohjelmalla. Se on yllättävän hankalaa.Jep, roolipelit ovat meikäläiselle vielä vähän uudempi kokemus, mutta oikealla porukalla ja sopivassa mielentilassa on kertakaikkiaan niin hauskaa, ettei mitään rajoja. =) Tämä pelimuoto on kyllä demonisoitu aivan suotta. Matematiikka taustalla tarjoaa myös mukavaa haastetta ja todennäköisyyksien kanssa on hauska painia. Sääli vaan, kuten sanoitkin jo, että hyvää ja toimivaa systeemiä ei ihan niin vain löydäkään ja loppupeleissä se pelinjohtaja on se, joka tässä touhussa ratkaisee.
Lautapelit ovat aina olleet lähellä sydäntä, koska samalla kertaa saa annoksen sosiaalisuutta ja matemaattista haastetta. Joskus tulee kyllä pelattua kepeämpiäkin pelejä, joiden silkka kaoottisuus pitää otteessaan. Haaste onkin löytää sopiva peli sopivaan mielentilaan, aina ei jaksa aloittaa viikkoja kestävää, raskasta ja aikaa vaativaa strategiapeliä, vaan mieluummin valitseen jonkun helpon, nopean ja pelimekaniikaltaan helposti lähestyttävän pelin.
Lapsellisuus... noh, onhan se tietyllä tasolla lapsellista, myönnetään, mutta mikäpä pelaamisharrastus ei olisi? Yleensä en myöskään pahemmin jaksa välittää siitä, mitä muut ihmiset huutelee, vaan teen tasan sitä mikä itsestä tuntuu hauskalta.- sikaniska666
enigmatica kirjoitti:
Klassinen/orkestraali musiikki antaa kuvan epäsosiaalisesta, nykypäivän musiikkityyleistä ja sitä kautta muistakin ilmentymistä vieraantuneesta ihmisesta, lautapelit kielivät nörtteydestä ja jousiammunta kuulostaa joidenkin korvaan friikiltä.
Kyllähän sitä tulee tehtyä kaikkea muutankin, kuten sävelleltyä, käytyä salilla ja lenkkeiltyä, mutta nuo ensimmäiset ovat yleensä ne, jotka on syytä vaan jättää mainitsematta, ettei tule heti sekopään leimaa.Kun menet riittävän nörtähtäviin naisiin (kauppakorkeasta ja oikiksestakin löytyy) niin klassisen kuuntelua pidetään ihan positiivisena. Varmaan jousiammunnankin saa esitettyä ihan positiivisesti kun lisää siihen jotain zen-höpinää.
Jos leikit joidenkin kaupan kassojen kanssa, niin ei varmaan mene niissä kuvioissa hyvin läpi. - täytyy vähän korjata
sikaniska666 kirjoitti:
Kun menet riittävän nörtähtäviin naisiin (kauppakorkeasta ja oikiksestakin löytyy) niin klassisen kuuntelua pidetään ihan positiivisena. Varmaan jousiammunnankin saa esitettyä ihan positiivisesti kun lisää siihen jotain zen-höpinää.
Jos leikit joidenkin kaupan kassojen kanssa, niin ei varmaan mene niissä kuvioissa hyvin läpi.Kauppakorkeassa ja oikiksessa on kusipäisiä pintaliitäjänaisia.
- neiti ruiskukka
sikaniska666 kirjoitti:
Kun menet riittävän nörtähtäviin naisiin (kauppakorkeasta ja oikiksestakin löytyy) niin klassisen kuuntelua pidetään ihan positiivisena. Varmaan jousiammunnankin saa esitettyä ihan positiivisesti kun lisää siihen jotain zen-höpinää.
Jos leikit joidenkin kaupan kassojen kanssa, niin ei varmaan mene niissä kuvioissa hyvin läpi.Sibelius-Akatemia on täynnä klassista musiikkia harrastavia ihmisiä.
- Mies1985
Minun harrastuksiani;
-voimailu
-tanssi , ammunta tai muu laji (ei ole toteutunut eli vain haave)
-lemmikkijyrsijät (otan taas kohta ehkä uuden)
-kielten opiskelu
-vapaaehtoisuus - Mies 28v
Tein yhdestä nuoruuden harrastuksesta ja kiinnostuksenkohteestani ammatin ja olen nyt mieluisassa työssä, joten sen alan harrastaminen on jäänyt melkein olemattomiin.
Muuten minulla on aika paljonkin erilaisia harrastuksia. Huomaan selvästi, että vaikka harrastankin omilla ehdoillani ja nautin siitä itseksenikin, mietin jatkuvasti, miten voisin vielä entistäkin tehokkaammin hyödyntää harrastukseni kumppanin löytämiseksi. - 5+13
Ehkä kiinnostuksen kohteiden valikoitumiseen vaikuttaa se, että ne on valittava ihan itse. Kun olet oikeasti yksin ei ole kukaan tekemässä ensimmäistäkään valintaa puolestasi, jota sitten vain peesailisit.
Toiseksi kun vapaa-aikaa ei ole tarpeen jakaa ihmissuhteiden hoitamiseen ja oman navan kaiveluun niin se on kaikki sitä jälkimmäistä. Niinpä helposti saattaa mennä päivä saman harrastuksen parissa kun mikään ei ole keskeyttämässä sitä.
En kuitenkaan usko, että sinkkuuteni olisi juurikaan vaikuttanut mihinkään muihin kiinnostuksen kohteisiini paitsi pornon katsomiseen ja masturbointiin. - naapurintytsi
Esimerkiksi nämä asiat kiinnostavat:
- musiikki (omaksi iloksi opettelen kitaransoittoa)
-käsityöt ja askartelut
-ruuanlaitto
-valokuvaus ja erityisesti kuvien kehittäminen pimiössä käsin
-luonto (esim. retkeily, marjastus)
Niin ja sitten vielä on tuo naapuritalon mies, joka kiinnostaisi... :-) - realismus
"Onko sinkuilla yleensäkin suurempi todennäköisyys menettää kiinnostuksensa erilaisiin asioihin, kun ei ole kumppania, jonka kanssa ehkä osan kiinnostuksen kohteista/unelmista vois toteuttaa? Kertokaapa mietteitänne aiheesta."
En usko, sillä yleensä miehen ja naisen kiinnostuksen kohteet ovat hyvin erilaisia. Naisen on luontevampaa jakaa kiinnostuksensa ystävättäriensä kuin miehensä kanssa ja sama pätenee miehiin.
Voisi kuvitella tapahtuvan päinvastoin, aktiivinen ja erilaisista asioista kiinnostunut sinkku muuttuu seurustelun aloitettuaan mökkihöperöksi nöösiksi puolison paheksuessa juoksuja ystävien kanssa. - määjoo
Noo, vaikka mikä kiinnostaa.
Liikunta/urheilu monessa muodossa:
-salibandy
-ratsastus
-suunnistus
-futis
-jumpat yms
Koirat kiinostaa,vaikka on vaik yhteishuoltajusstapaus tällä hetkellä :)
Ystävien seura kiinnostaa
Musiikki kiinnostaa.
Eli teen ja meen, saas nähdä miten muuttuu jos joskus seurustelis. Minulla ei ole koskaan ollut ongelmaa kiinnostua ja innostua asioista ja haluaisin samanhenkisen kumppanin :) - tuula-neiti
On toki työnikin kiinnostavaa mutta omalla ajallani minua kiinnostaa vegaanisen ruuan laittaminen. Yritän opetella mahdollisimman hyväksi vegekokiksi. Vegaanisen ruuan kokkaus tarjoaa haasteita paljon enemmän kuin normikokkailu. Sitten vielä jos olisi joku jolle kokkailla. Miehistä hyvin harvat pitävät vegaanisesta ruuasta. Miehen ei ole kuitenkaan pakko olla vegaani mutta hieman käytännön järjestelyjä se vaatisi jos saman katon alla asuttaisiin lihaasyövän miehen kanssa.
- lihaanimies
Vegeruoka pierettää, sattuu mahaan, lisää naishormonia veressä ja vähentää testosteronia (lihakset heikkenee), sekä maistuu harvoin kovin hyvälle. Jos vegeruokaan laittaa maitotuotteita saadakseen proteiinia, niin tulee helposti syötyä liikaa maitotuotteita, joka sattuu mahaan entistä enemmän, aiheuttaa limaisuutta hengitysteihin sekä huonontaa ihon kuntoa. Olisin sinänsä ihan mielelläni kasvissyöjä, mutta ihan tällaisia havaintoja vaan...
- tuula-neiti
lihaanimies kirjoitti:
Vegeruoka pierettää, sattuu mahaan, lisää naishormonia veressä ja vähentää testosteronia (lihakset heikkenee), sekä maistuu harvoin kovin hyvälle. Jos vegeruokaan laittaa maitotuotteita saadakseen proteiinia, niin tulee helposti syötyä liikaa maitotuotteita, joka sattuu mahaan entistä enemmän, aiheuttaa limaisuutta hengitysteihin sekä huonontaa ihon kuntoa. Olisin sinänsä ihan mielelläni kasvissyöjä, mutta ihan tällaisia havaintoja vaan...
Juuri tuossa se haaste piileekin. Miten saada maukasta aikaiseksi ilman mitään kermoja, voita ja läskejä. Joskus sitä onnistuukin ja silloin syö hartain mielin aikaansaannostaan. Minua ei muuten pieretä vegaaninen ruoka yhtään mutta voi johtua siitäkin että vatsa on niin tottunut näiden 25 vuoden aikana lihattomuuteen ja kalattomuuteen ruokavaliossa.
- lihaanimies
tuula-neiti kirjoitti:
Juuri tuossa se haaste piileekin. Miten saada maukasta aikaiseksi ilman mitään kermoja, voita ja läskejä. Joskus sitä onnistuukin ja silloin syö hartain mielin aikaansaannostaan. Minua ei muuten pieretä vegaaninen ruoka yhtään mutta voi johtua siitäkin että vatsa on niin tottunut näiden 25 vuoden aikana lihattomuuteen ja kalattomuuteen ruokavaliossa.
Sille et voi mausteillakaan mitään, että kasvisruoka heikentää miehen hormonitasapainoa. Etkä oikein sillekään, jos miehen maha ei kestä pelkkää kasvisruokaa...
- tuula-neiti
lihaanimies kirjoitti:
Sille et voi mausteillakaan mitään, että kasvisruoka heikentää miehen hormonitasapainoa. Etkä oikein sillekään, jos miehen maha ei kestä pelkkää kasvisruokaa...
Enhän toki vaadikaan mieheltä pelkkää kasvisruokavaliota.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723103
- 602834
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322395- 792208
- 602043
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351408