Suuntakulma?

jokuuuvaaa

Etsintälennolla oleva lentokone lentää 148km suuntakulmaan 30 astetta, sitten 95,70km suuntakulmaan 125 astetta ja lopuksi 83,1 km suuntakulmaan 210 astetta. määritä lentokoneen paikka lähtöpisteen suhteen.

Elikkäs mitenköhän tämmönen tehtävä lasketaan.

kiitos etukäteen!

6

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • airfoil joka ei kirj

Eikös kolmio laskulla. ensimmäinen piste= 148km suuntaan 30 astetta. koordinaatistossa jossa 0 astetta on pohjoisessa. trikonometrialla tiedät minne kone päätyy, seuraava lasku 95km suuntaan 125 astetta. nolla edelleen pohjoisessa tai ylhäällä, ja viimeinen myös samalla tavalla. eipä oo vissiin kaukana mistä lähti. koska kaksi eka legia vieItään ( koilliseen paljon ja kaakkoon , ei tosin palaa takaisin samalle tasolle mistä lähti) ja viimeinen lounaaseen

• Kulmapa hyvinkin

Oletko koskaan kompassia nähnyt? Sitä käytetään mm. lentäessä. Pitäisköhän sun kuitenkin pysyä maassa?

Normaalia trigonometriaa. Jos lähtöpiste on origossa niin ensimmäisen kääntöpisteen x-koordinaatti on sin(30)*148km ja y-koordinaatti cos(30)*148km. Siitä sitten eteenpäin.

• airfoil joka ei kirj

Mikäs minun vastauksessa väärää oli. sama vastaus kun sulla, eri sanoilla??

Laitoin varmuuden vuoksi ilmansuunnatkin, koska kysyjä vaikutti olevan ihan pihalla

• en vastannut sinulle
        airfoil joka ei kirj kirjoitti:

Mikäs minun vastauksessa väärää oli. sama vastaus kun sulla, eri sanoilla??

Laitoin varmuuden vuoksi ilmansuunnatkin, koska kysyjä vaikutti olevan ihan pihalla

...vaan kysyjälle. Sinun vastaustasi ei vielä näkynyt kun aloin kirjoittaa.

• martta0

Meniskö vektoreilla parhaiten ja helpoiten eli kolmen vektorin summa..

• >>Meniskö vektoreilla parhaiten ja helpoiten eli kolmen vektorin summa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7360
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3634
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      374
      2019
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1489
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1267
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe