Langaton ei toimi

Sontiaisen kakka

Ensinnäkin todettakoot että olen tyttö, en siis ymmärrä muuta kuin selkesti selitettyä näissä nettijutuissa.

Asiaan, minulla on jo muutaman vuoden ollut soneran kiinteä laajakaistaliittymä. Asetuksista on vastannut entinen kämppis, enkä siis tiedä mistään mitään. Oma koneeni toimi hienosti langattomassa yhteydessä vielä viikko sitten. Nyt kuitenkin taloudessa on kaksi muutakin konetta, jotka pitäisi saada liitettyä langattomaan verkkoon. Kumpikaan uusista koneista ei näytä tätä yhteyttä langattomien yhteyksien listassaan. Molemmat koneet toimivat kuitenkin verkossa jos ne johdolla modeemiin kytkee.Useampaan kertaan on testailtu myös muita kuin omaa modeemia, aivan turhaan, nekään eivät langattomaa yhteyttä näytä.

Minulla ei ole mitään käsitystä liittymän tai yhteyden tai minkä lie "verkkoavaimesta" tai muistakaan sellaisista.

Mitä pitäisi tehdä?

Soneralta ei ainakaan apua heru muussa kuni helpsonin muodossa (10min/20e). (Älkää ikinä ryhtykö soneran asiakkaiksi.)

3

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • J

Toimiiko sinulla kuitenkin langaton yhteys edelleen omalta koneeltasi vai onko sekin rikki?

Jos toimii, veikkaisin, että langattoman modeemin asetukset on laitettu sellaisiksi, että modeemi ei lähetä tunnustaan julkisesti vaan siihen kytkeytyminen onnistuu ainoastaan tietämällä modeemin tunnus ja salasana.

Onko sinulla tallella modeemin ohjekirjaa? Siinä kerrotaan miten modeemin asetuksia pääsee muokkaamaan tietokoneelta (esim. nettiselaimella avaa jonkin tietyn osoitteen). Siellä pystyy vaihtamaan salasanan ja määrittämään näkyykö tuo modeemin tunnus julkisesti. Jos ohjetta ei ole tallessa, modeemin merkillä googlettamalla saattaa löytyä netistä kopio.

• Sontiaisen kakka

Langaton ei toimi enää edes omalla koneellani. Ja Modeemin asetuksissa olen käynyt useampaan kertaan, siellä ei ole mitään tietoja joita voisi "muuttaa". Siis se on vain sivu jossa ei voi klikkailla tai kirjoitellayhtään mitään. Modeemin resetointi ei myöskään muuttanut mitään.

• J

Tarkoitatko tuolla modeemin restoinnilla virtojen katkaisua ja uudelleen käynnistystä vai oletko yrittänyt palauttaa tehdasasetukset? Tosin sen jälkeen sen laittaminen uudelleen käyttöön ei välttämättä ole ihan helppoa. Tehdasasetusten palauttaminen ainakin joillakin malleilla vaatii sitä, että neulalla tai muulla piikillä tökkää jotain modeemin takana olevaa koloa. Mutta yleisohjetta en osaa sanoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1254
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1108
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      824
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      820
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      760
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      695
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      672
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60