Tämä on hassu tilanne. Eilen mies tuli baarireissulta kotiin. Neuvoin puhelimessa hänet oikeaan linja-autoon ja olin käynyt hakemassa yöeväitä hesestä. Kehui "maailman ihanimmaksi tyttöystäväksi" yms. Sitten hän sai raivokohtauksen kotona.
Tässä raivokohtauksen syy: Olin aiemmin päivällä vastannut työpuheluun kotona (olin lähdössä töihin), jossa alaiseni (miespuolinen) selitti työasian ja sen jälkeen toiseen työhönsä liittyvää hauskaa tarinaa jolle naureskelin.
Kuulemma naureskelin tämän alaiseni jutuille samalla tavalla kuin "meidän ekoilla treffeillä" enkä ole hänen jutuilleen pitkään aikaa nauranut niin paljon kuin alaiseni jutulle. Hän jäi siis oven taakse kuuntelemaan puhelua kun odotin hissiä.
Noniin. Tästä hän alkoi siis yöllä avautumaan. Sitten hän veti extemporee nyrkillä täysiä käteeni (maattiin sängyllä ja oltiin menossa nukkumaan). Tämä sattui ja nyt kättä koristaa mustelma.
Mies ei muistanut aamulla mitään asiaan liittyen. En tiedä painanko tämän villaisella vai mitä hittoa?! Sanonko vaan sille, ettei vetäis enää tollasia jurreja ettei tajua mitä tekee? Hän oli nimittäin todella kännissä .. En haluais "alistua", mutta ymmärrän että ihmiset tekevät virheitä..
Mies "löi" humalassa
40
4655
Vastaukset
- mies 36 v
surkee tekosyy ettei muka muista mitään kun oli kännissä. Varmana muistaa mut yrittää vähätellä tapahtunutta. Jokaisella väkivaltaisella miehellä on aina sama selitys ettei muista mitäään. samoin kun pettää ja panee vierasta naista ja kiinni jäätyään yrittää puistää kännin piikkiin. munaa ei laiteta pilluun vahinkossa eikä kukaan lyö toista vahinkossa. löi sua siis tahallaan ja taatusti muistaa sen.
- InVinoVeritas
"surkee tekosyy ettei muka muista mitään kun oli kännissä. Varmana muistaa mut yrittää vähätellä tapahtunutta. "
et ole vissii koskaan ollut kännissä - pupu tupuna
InVinoVeritas kirjoitti:
"surkee tekosyy ettei muka muista mitään kun oli kännissä. Varmana muistaa mut yrittää vähätellä tapahtunutta. "
et ole vissii koskaan ollut kännissäja sä et vissii oo koskaa ollu suhteessa jossa toinen osapuoli hakkaa??
eksänikin käytti aina "sori mä olin niin kännis emmä muista" selityksiään vaikka tasan muisti mitä oli tehny.. ihan sama hänen kohdallaan oli kun pettämisestä jäi kiinni.. "emmä muista mitää ku olin niin kännis" hmm.. niimpä.. herätä meidän yhteisestä kodista vieraan naisen vierestä ku mä tulin yötyöstä himaan.. nii.. eihän siellä varmaa mitää tapahtunukaa.. lakanat kostean märät ja molemmat alasti sängyssä.. joopah.. melkein uskoin.. - xdghdghdgh
jaa, miksei muka voisi mennä muisti kännnin takia? itse ainakin olen tehnyt yhtä jos toista todella kännissä, eikä asioista ole jälkeenpäin minkäänlaista muistikuvaa, muilta olen tekemisistä kuullut. onneksi tosin kännäily ei enää kuulu elämääni.
- rshhr
erittäin vakava/tiukka keskustelu asiasta!!! ja ukon on paree miettiä tarkoin ja analysoida itsensä mikä johti moiseen tilanteeseen. Jatkossa jos joku asia kiristää, niin sanoo sen sitten suoraan ja selvinpäin. Ei todellakaan pidä antaa olla vaan, joska jos unohdat tai päästät liian helpolla, tulet huomaamaan että olet pian samassa tilanteessa uudestaan. Sinä jos kuka pistät rajat omalle kohtelullesi.
- juokse lujaa
No niin, tästä se alkaa henkinen pahoinpitely. Seuraava tapaus tulee olemaan pikkujoulun aikana. Siloin kaveri tekee kaikkensa pilatakseen iltasi. Lähde nostelemaan hyvän sään aikana tosta suhteestasi.
Jos hän olisi ollut niin kännissä ettei tiennyt mitä teki niin tuskin olisi bussiin noussut. Olisi maannut selviytymissellissä. - kännissä ollut
silloin on jo rappioalkoholistia ja juoppohullu, jos ei muista mitä tekee kännissä..
- tarpeeksi nähnyt
jos muistat sen vanhan sanonnan että jos mies lyö kerran niin hän lyö toistekin.
noinkin pienellä kerronnalla sanoisin, että miehessä piilee sairaalloinen mustasukkaisuus. en oo koskaan voinu käsittää miksi jotkut puolisot kyttää toisten puheluita. luottamus puuttuu.taidan olla aika suora ihminen mutten jälkeen huonon avioliiton , enkä silloinkaan ole voinut ymmärtää toisen puhelimelle menoa tai sekaantumasta asioihin ellei toinen kerro. siis voihan tuo lyönti olla kertaluontoinen, mutta kannattaa miettiä mitä hyvää siinä miehessä on. - bitter_moon
Ex miesystäväni väkivaltaputki minua kohtaan alkoi samalla tyylillä. Istuttiin iltaa kavereiden kesken ja yhtäkkiä mies flippasi kun juttelin hänen kaverinsa kanssa. (muistaakseni musiikista) Hyppäsi omalta paikaltaan jaa katoi minut maahan ja kuristi. Lähdin saman tein pois asunnosta ja seuraavana päivänä miehen rakkausviestiin vastasin kysymyksellä miksi kävit päälle.. Tästä eteenpäin mies kävi joka ikinen kerta kimmppuuni kun oli vähänkin alkoholia veressä. Tähän lisänä vielä henkinen väkivalta ja järkyttävä mustasukkaisuus mitä hän harrasti selvinpäinkin jatkuvasti. Kolme vuotta kestin ja oli liian pitkä aika kestää, olisi pitänyt nostaa kytkintä heti. Hälytyskellot soivat siinä vaiheessa kun henki meinasi lähteä kuristamisesta. Keräsin rohkeutta tarpeeksi kauan ja kerroin jättäväni hänet. Ei ollutkaan niin helppoa vaan poliisin oli puututtava asiaan..oli aika pitkä projekti. Eli lähde hyvän sään aikana.
- yksin kotona
Heivaa heti se ukko pihalle, muuten voi tapahtuu pahempaa jos et tee mitään. Känni on tosi surkee tekosyy sille ettei muista mitään. Lyömistä ei tarvitse sietää kertaakaan ja kannattaa miettiä mitä pahempaa tapahtuu kun se kunnolla sekoo. on paljon esimerkkejä et toinen sekoo ja sit voit löytää ittes sairaalasta seuraavan kerran.
- fddgddf
Aika vakava merkki. Nimittäin on tosiasia että mies varmasti tulee lyömään jatkossakin, kynnys on nyt ylitetty. Seuraava nyrkin isku voi tullakkin jo päähän. Se on miehellä luonteessa tuo väkivaltaisuus naisia kohtaan, sen joko sallii tai sitten ei. Mitään välimuotoja ei ole, sanon tämän näin itsekkin miehenä.
Neuvon sinua: jätä se. Tuskin haluat pilata loppuelämääsi. Puhukaa asia selväksi.Älä an. Tee asia hänelle todella SELVÄKSI!!!
- HENKIIN jäänyt
ET HALUA ALISTUA ,mutta ymmärrät että ihmiset tekee virheitä....MUTTA LYÖNTI ON JO NIIN ISO VIRHE ETTEI SITÄ KATSOTA LÄPI SORMIEN...YLEENSÄ SE VAN PAHENEE...LOPULLA OLET KUOLLUT...NÄIN MONELLE NAISELLE VLAITETTAVAN USEIN KÄY...NOIN se alkaa...hutasi löi...mukiloi pieksi...ym ÄLÄ VÄHÄTTELE JOS ARVOSTAT ITSEÄSI JA HENKEÄSI...
- muistan,,,,
Kyllähän ne sitten seuraavana päivänä lupaavat vaikka kuun ja tähdet taivaalta, kunnes uudelleen ryyppäävät, eivätkä muista muka mitään. Kokemuksesta.....lähde heti pois sen miehen luonta,,,ei ne muuta tapojaan, pahemmaksi vaan menee. Ei ole sen arvoinen että sinun kannattaa koko elämäsi pilata.
- järkeä
jos sinulle on oikeasti käynyt näin , niin itse en pystyisi kertoilemaan tänne, olisin aivan sanaton
- tottelitatteli
Toisin sanoen kaikki tänne kirjoittelevat keksivät kaiken omasta päästään ja koittavat saada säälipisteitä?
No haloo tollo, tämä palsta juuri on sitä varten, että tullaan kysymään neuvoa ja kerrotaan oma tarina.
Et se sinäkään mikään järjen jättiläinen taida olla..
- Hoitoa saa!!
Minun mieheni löi minua kerran ja potkaisi ja repi tukasta toisella kertaa.Näytin ovea jos ei hae apua.Pakotin hänet Jussi-projektiin(taitaa olla nykyään lyömätön linja..vai joku miessakki??).Hän kävi siellä aikansa juttelemassa,vaikka alkuun kapinoikin ,että se on homojen hommaa,mutta eipä ole lyönyt sen jälkeen.Henkinen pahoinpitely sen sijaan alkoi nostaa päätään,mutta senkin hän selätti.On myöntänyt saaneensa sieltä apua.
Tästä on nyt 10 vuotta aikaa ja elämä sujuu ihan mukavasti nykyään.Ei tarvitse enää olla varuillaan.
Suosittelen ap:n miehellekin tätä "hoitoa".Jos hän kieltäytyy,ei hän välitä sinusta tarpeeksi. Juu,ihmiset tekee virheitä,mutta: kynnys lyödä alenee jokaisesta kerrasta... Eli sanoopa mies muistavansa tai ei,niin näytä mustelma,lienee kyllä nähnytkin(?)ja ilmoita että tämä oli sitten ensimmäinen ja viimeinen kerta,tuliko selväksi!? seuraavan kerran kun tulee yhtä humalassa kotiin,lukitse itsesi turvaan tai poistu paikalta HETI kun alkaa jankkaamaan jotain. Sillä jupinalla lietsoo itseään raivoon! Ei kannata jäädä odottamaan,että sinusta tulee taas yksi otsikko perheväkivaltatilastoihin! Yksikään mies ei ole sinun henkesi arvoinen. Olen omassa lapsuudessani riittävästi seurannut känniraivokohtauksia,joissa käytettiin nyrkkiä,huonekaluja,aseita jne. Omalle avomiehelle sanoin jo kauan sitten,että riidellään vaan,mutta kerran kun lyöt,minua et näe sen jälkeen. Eipä ole kyllä yrittänytkään,ei sen puoleen. Jos nyt et saa miestä lopettamaan väkivaltaa,tilanne vain pahenee. Onko sen arvoista??
- öde ö
ap:lle sen verran, niinkuin muutkin sanovat että ei kummene yrittää odotella että muuttuis paremmaksi.
Jos reilusti lähtee hakeen apua itse ja ymmärtää oman tekemänsä vääryyden, voi hetken katella, mutta ei muuten. toimi ripeästi, sillä muuten on suuri riski että vaan jäät oottamaan seuraavaa kertaa. Se kerta tulee, ole siitä varma, jos ei kuviot muutu miehellä vapaaehtoisesti apua hakemaan, pikimmiten.
Sinun on myös turha yksin yrittää availla miehelle ovia uuteen elämään. Hän yrittää keinolla millä hyvänsä välttää muutosta, joten tulet kokemaan tiukkaa vastarintaa, jos yrität. Hae tukea itsellesi voidaksesi tehdä muutoksen omaan elämääsi, jota ehdottomasti tarvitaan.
Voin sanoa että tunnelmat tulevat olemaan vähän niinkuin öde ö, siis autiolla saarella ensin alkuun, ennenkuin on saanut apua. - EL.a . K:IM
ÖöÖDeÖöö
Jos tilanne kerran mielestäsi oli hassu tilanne, niin pyydä edes, että vetelee kunnolla sua turpaan. Siitähän vasta hyvät naurut sais. - Jukka11221
No johan on.... Itse en ole lyönyt koskaan ketään - en mistä enkä naista. Viinaa on tullut juotua ja kapakoissa käytyä mutta jos silloin lyö niin vaihtoon vaan. On meitä normaaleitakin miehiä olemassa jotka ei pahoinpitele tyttöystäviään / vaimojaan millään tekosyyllä tai verukkeella.
- Olen sun miehesi..
Kyllä, kannattaa vaan alistua. Pyydä seuraavan kerran mottaamaan silmään niin voit katsella maailmaa mustan silmän läpi, ja vaikka sitten aurinkolasien takaa..
No just joo.... missä itsekunnioitus? Humalassa tai ei niin tilanne jokatapauksessa kertoo lyöjän tunne/ajatusmaailmasta. Mikäli tahdot jatkaa kyseisen henkilön kanssa niin voithan kertoa hänelle, että ei enään koskaan ikinä milloinaan tule toista kertaa, jolloin ko. henkilön käsi nousisi sinua vastaan, vaan siinä olisi lopullinen piste teidän tarinalle.
- joijoijoijoijoiii
Kyllä toi oli ihan omaa syytäs, et arvosta ja kunnioita miestäsi. Ota joku tumma mamu miehekses niin opettaa sut tavoille ja opit arvostamaan nykyistä perussuomalaista isämmaan toivoasi. Ei se sua sitten enää takaisin huoli kun hakee taimaasta kunnon vaimon mutta oppisit itte jotain.
- Naista EI LYÖDÄ !
Katso toinen kerta jatkuuko. Älä missään tapauksessa ala antamaan anteeksi ja painamaan villaisella lyöntejä. Ota jo ensimmäisestä kiinni vakavasti. Myöhemmin ne voi muuttua vain pahemmiksi. Pane mies lujille tässä asiassa.
Älä hyväksy väkivaltaa!
Mies lyö toisenkin kerran!
Ongelma on hänessä, ei sinussa!
Etsi arvoisesi ihminen!
Kunnioita itseäsi - ja toista!
Väkivaltainen käyttäytyminen on oire sairaudesta.
Jos et ole psykiatri, niin anna toisen mennä asiantuntijan pakeille.
Parisuhteessa toisen tehtävä ei ole olla toisen psykiatri!
Lähde sairaasta suhteesta!- 34
"extemporee nyrkillä täysiä käteeni"
aloittaja ei ollenkaan liioittele,kyllä se on niin että jos mies täysiä oikeasti lyö niin kyllä pitäis pikkasen enemmän tapahtua kuin joku pieni mustelma
vittu näitä idiootteja taas.
aika hyvä provo. - Leelia L
Sinuna muuttaisin pikasesti turvakotiin
- Tuskaa vaan
Minulla narsisti pahoinpiteli henkisesti ja fyysisesti. Kynnys mataleni, kunnes olin sairaalassa ja mies teki itsemurhan, paljastumisen pelosta! Lähde menemään, siitä ei seuraa koskaan hyvää, jos joku lyö!
- Lähde..
heti toisesta!
- lyöty avovaimo
ota asia esille miehesi kanssa! kun hän on lyönyt yhden kerran, tulee lyömään uudelleenkin... känni ei ole mikään selitys lyömiselle, pettämiselle tms.
jos miehesi vetoaa muistamattomuuteen, niin näytä yöllä syntynyttä mustelmaa hänelle ja kerro miten se tuli. miten miehesi tähän reagoi? kiistääkö, onko välinpitämätön? tunnustaako muistavansa yön tapahtumat? onko aidosti pahoillaan tapahtuneesta?
mitä tulee tuohon mustasukkaisuuteen, niin terve mustasukkaisuus on hyvästä. silloin kun mustasukkaisuus alkaa saamaan sairaita piirteitä, kuten toisen ihmisen kyttääminen tms. niin hälytyskellojen pitäisi jo soida! kohta tilanne saattaa olla se, että miehesi tutkii puhelimesi ja sähköpostisi muilta miespuolisilta henkilöiltä tulleiden viestien suhteen. jos näitä sattuu olemaan, niin on takuu varmaa että nyrkki heiluu taas!
asiaan kannattaa tosiaan puuttua jo nyt, kun asialle on vielä tehtävissä jotain. siis miehesi ei ole vielä hakannut sinua henkihieveriin tms. uskoisinpa, että tulet olemaan paljon viisaampi kunhan olet keskustellut asiasta miehesi kanssa ja nähnyt hänen suhtaumisensa asiaan.
teetpä sitten mitä tahansa, niin asiaa ei tosiaan kannata painaa villaisella! - vilma*
Aloittajalle: Mä olen aina ollut sitämieltä että jokainen saa erehtyä kerran mutta jos toistuu niin sit lopetat koko suhteen.
Eipä tässä sitten muuta. - hjhkjhkjhkj
Miehesi lyö, koska on mustasukkainen, eikä osaa purkaa sitä muulla tavalla, kuten esim. normaalisti puhumalla. Mikäli haluat vielä jatkaa suhdetta, anna miehelle toinen tilaisuus, mutta älä missään nimessä vähättele tapahtunutta. Istukaa alas ja puhukaa tilanteestanne. Sopikaa että puhutte aina suoraan ja ehdottomasti selvin päin kaikista mieltänne painavista asioista. Puhumattomuus ja asioiden hautominen tappaa suhteen kuin suhteen, vaikka kuvioissa ei väkivaltaa olisikaan. Voitte myös sopia, ettei mies enää juo itseään sellaiseen kuntoon, ettei muista tekemisiään tai hallitse itseään. Kyllä aikuinen ihminen osaa laskea annosten määrän ja tietää missä omat rajat menevät. Kaikkein viimeisimmäksi teet selväksi, että jos tämä toistuu, sinä lähdet, eikä silloin ole enää sanoilla sijaa.
Tämä keskustelu on tärkeä, mutta vielä sen sisältöäkin tärkeämpi miehen suhtautuminen asiaan. Onko hän aidosti katuva, pyytääkö anteeksi? Se ettei muista ei ole mikään syy olla pyytämättä anteeksi. Suotuuko hän puhumaan mustasukkaisuudesta? Jos hän vähättelee asiaa, puhuu sinulle alentavasti eikä suostu näkemään virheitä käytöksessään, et voi tehdä muuta kuin lähteä.
Jos kuitenkin päätät jäädä, pidä huolta turvallisuudestasi. Jos tämä ikävä tapahtuma kaikesta huolimatta toistuu, on aika nostaa kytkintä. - Örinäää
Yleensä jokaisella naisella on isä, eno, setä , veljiä ,serkkuja, tai muita miespuolisia sukulaisia/ystäviä.
Kerro asiasta myös heille, he auttavat varmaan mielellään miestäsi tietämään miltä tuntuu kun lyödään. - Tee diili,
jokaisesta iskusta saat kiskaista kolme kertaa miestäsi valitsemiisi kohtiin. Kättäpidemmällä, jos ei käsivoimat riitä.
- pitäähän miehellä
jotain huvia olla, älkää nyt kaikkea kieltäkö ;)
- pahapahapaha
Naisessa on oltava jotain vikaa jos mies noin hurjistuu mutta se ei käy kirjoituksesta ilmi.
Ei kukaan mies naista lyö tai ketään muutakaan e l l e i naisessa olisi jotain vikaa mistä kiukku johtuu.
Tämä kannattaa muistaa kun kuuntelee valitusta väkivaltaisesta ihmisestä ei kukaan napsahda itsestään.
Yleensä näissä mustasilmä-mustelma-naisissa on jotain pahasti vialla että joutuu sitä pahaa pois ihan hakkaamalla pois ajamaan.
Ja jos jommalla kummalla on koira se on syytön kaikkeen koska koirat on yleensä syyttömiä asioihin.
Ei kyllä se vaan on niin että naisessa on jotain vikaa kun mies lyö!
Uskokaa nyt jo ettei kukaan ketään lyö ellei ole esim. tosi ärsyttävä tjms! - pahapahapaha
pahapahapaha kirjoitti:
Naisessa on oltava jotain vikaa jos mies noin hurjistuu mutta se ei käy kirjoituksesta ilmi.
Ei kukaan mies naista lyö tai ketään muutakaan e l l e i naisessa olisi jotain vikaa mistä kiukku johtuu.
Tämä kannattaa muistaa kun kuuntelee valitusta väkivaltaisesta ihmisestä ei kukaan napsahda itsestään.
Yleensä näissä mustasilmä-mustelma-naisissa on jotain pahasti vialla että joutuu sitä pahaa pois ihan hakkaamalla pois ajamaan.
Ja jos jommalla kummalla on koira se on syytön kaikkeen koska koirat on yleensä syyttömiä asioihin.
Ei kyllä se vaan on niin että naisessa on jotain vikaa kun mies lyö!
Uskokaa nyt jo ettei kukaan ketään lyö ellei ole esim. tosi ärsyttävä tjms!Ja vielä jos on selluliittiä niin kylä ne mustelmat tulee tosi vähästä jos vaikka vaan luunapin antaa niin jo on koko muija sinisenä ja tekee niiin kipeää onneksi tuollaiset naiset ei voi tehdä lapsia kun se sattuu niiiiiin.... ja tietysti sekin on pahoinpitely ja vauva joutuu vankilaan tai sukulaisten hakattavaksi
- .valitan.
Kuules nyt aloittaja,,,
On omituista ja varsin tyypillistä että täällä heitetään jokin ongelma toisten eteen ja katsotaan vaan mitä vastaillaan.
Olet saanut neuvoja, hyviä ja huonoja sekä muutaman herjan.
Minulla ei kiinnosta vastata koska et osallistu keskusteluun aloituksen jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527040Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7043138Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1021332Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831320- 841305
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631187- 891180
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2181149Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 781069