Olen 24-vuotias ja mulla on kolme vuotias poika, olemme mieheni kanssa yrittäneet toista lasta yli vuoden mutta ei kuulu minulla on säännöliset kuukautiset ja olen muutenkin terve. eka lapsi pamahti heti ku lopetin pillerit missä nyt vika? musta on alkanu tulla jo harhaluulonen odotan aina kuukautis päivää ja joka kerta petyn ku ne alkaa..onko muilla samanlaisia kokemuksia? oisko syytä mennnä lääkäriin vai onko tää ihan normaalia??
yksi lapsi on toista ei kuulu..mikä vialla?
2
207
Vastaukset
Kiitos kysymyksestäsi!
On aika tavallista, että raskaudet voivat antaa odottaa itseään, eivätkä ala toivotussa aikataulussa. Ymmärrän sinua kuitenkin hyvin, että silloin kun elämä alkaa pyöriä vain kuukautisten ympärillä, voi raskaustoive muuttua kohtuuttomasti muuta elämää hallitsevaksi.
Tarkennan hieman lisäkysymyksillä: Kerroit, että SINULLA on 3-vuotias poika, mutta onko raskaus alkanut nykyisestä parisuhteestasi? Jos ei ole, niin suosittelen, että miehesi siemennestenäyte tutkitaan.
Jos taas parisuhde on sama, en vielä hätäilisi, koska ennuste toisen raskauden alkamiseen on sinun iässäsi hyvä. Kerroit, että kiertosi on säännöllinen, mikä on hyvä asia ja sulkee melkoisella varmuudella pois ovulaatiohäiriön. Oletko kokeillut koskaan ns.ovulaatiotestejä? Voisit muutaman kierron aikana kokeilla niitä ja ajoittaa yhdynnät ns. LH-huipun mukaan. Testejä saa apteekista ja mukana tulevat ohjeet niiden käytöstä.
Tutkimuksiin hakeutuisin vasta, kun olette yrittäneet raskautta kaksi vuotta. On nimittäin helposti vaarana ajautua ns.ylihoitamiseen, mistä ei välttämättä ole minkäänlaista todellista hyötyä raskauden alkamiselle.
Voit jatkaa puolestasi vielä lisäkysymyksillä, vastaan mielelläni.
Ystävällisin terveisin
Anna-Kaisa/Väestöliiton klinikat- kauheee vauva kuume
Joo sama mies on.. No ei auta muuta ku odotella ja koittaaa niitä testejä.. Kiitos =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 952006
- 571939
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351