2 tonnin painoisen veneen siirto trailerilta pukeille

klwejr

Kokeneet merikarhuveljet!
Kuinka siirtää 2 tonnin painoinen moottorivene peräkärryn kyydistä talvipukeille? Kuinka saan veeneen pois trailerilta pukeille, onko vene kiinnitettävä perästä johonkin jotta trailerin saa vedettyä pois alta. En ole ikinä nähnyt tällaista prosessia, ja nyt pitäisi tehdä moinen itse.

Käytännön vastauksista kiittäen

11

3645

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monestihan niissä on takana lenkin josta saat sen kiinni ja vedät trailerin alta laittaen samalla pukkeja alle. Kaveri on aika hyvä olla mukana.

• u.y,tr

Paras, kun annat joidenkin kokeneimpien tehdän sen parilla kossupullolla. Siinä pitää ehtiä tukea ja vetää ja tukea ja katsoa, että pukit pysyy paikallaan..... ja monta muutakin asiaa.....
      Sitten jos onnistut ja kirjoitat tänne, niin kyllä tuo Trauma ja Skitso luokittelee sut satuolemmoksi ja Wickströmiksi, ellei peräti Jarmo Sa-...oseksi.

• Tehty on

Kaveri mukaan.

Veneen saa pakittamaan trailerilla kun vetää vissiin vaijerin/liinan jostain vähän taaempaa kuin veneen keula jonku rullan ympäri tms ja siitä keulalenkiin ja alkaa vinssaamaan...ts veto tulee taaksepäin.

Itse vinssaan perää taaksepäin sen verran että on takimmaisen pukin päällä, sitten vene johonkin kiinni ja traileri alta ja etupukki alle.

Melko helppoa tavallaan.

• nosto ja kuljetus

Eikös tuon kokoluokan trailereissa ole yleensä pylpyrä perässä, että saa vaijerin koukattua sieltä?

Me ollaan tilattu hiab-kuljetus, 140 euroa ottaa kun nostaa ylös, kuljettaa muutaman kilsan ja nostaa pukeille. Pelkkä nosto oli muistaakseni 80 euroa.

Onhan se kalliimpi kuin tarilerikuljetus, mutta kotipiha on sellanen ettei mahdu traileria vetään pois alta suoraan. Viimeksi oli 40 tonnin hiabbiauto, sillä olis saanu veneen vaikka katon yli takapihalle!

• 4jd

Näin on ainakin itse tehty. Vene vaikka takaknaapista johonkin kiinni ja traileri pikku hiljaa alta pois lisäten pukkeja/tukia.

• Narsis_LKV

Narsis väittää teitä osaaji nyt Aulis Merenkulkijaksi, Askoksi Raisiosta ja Muuan mieheksi!

• yi.jr

Keltä varastettu E,d,K?

• Ketjun aloittaja

Kiitokset asiallisista vastauksista. Arvasin siis suht oikein tuon perän kiinnittämistarpeen. Kiitos myös tinneri-osastoille kun olitte hengessä mukana! Otetaan sille.

• hylkii vaan ei hylkä

huomaatko, että Välittäjä_LKV-E.d.K. kirjoitukset ei oikein tartu tässä?

• Palsta puhdistuu!

Oliko nyt ennätys? Lähtkö kolme riivaaja Välittäjä_LKV:n ja varavarjonsa E.d.K:n huumehoureista rääpimistä tästä sensuuriin?
      Alkaa kirkastua täälläkin!

• tunkkipukki

Olen tehnyt 2,5 t veneelläni niin, että vetolaite köydellä puuhun tai kiveen kiinni ja sitten nostetaan tunkilla traileri veneineen 20 cm ilmaan takapäästään. sitten taakse laitetaan ne pukit. Ainakin tehdasvalmisteiset mahtuu , kunhan perässä on 30 cm tyhjää. Säädetään pukit niin , että ottavat veneen pohjaan kiinni. Sitten lasketaan traileri tunkilla alas (=irti veneestä ja paino on pukeilla) ja vedetään autolla alta pois. Kun ollaan melkein edessa , laitetaan etupukki alle. S Onhan se vähän jännä homma, mutta tähän asti onnistunut.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5690
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2487
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      271
      1849
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1727
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1556
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1518
    7. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      38
      1336
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1311
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      348
      1277
    Aihe