Vauvalle jogurttia

äteritsiputeritsipum

Teen itse vauvan ruoat. Olen käyny vakoilemassa kaupan hyllystä ideoita ruokiin. Tietäiskö joku että mitä jogurttia ja rahkaa noihin valmis purkkiruokiin on käytetty?

6

490

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eiköhän se ihan samaa ole kuin me itsekin kaupasta ostamme, mutta sokeroimatonta. Kysyin asiaa Piltiltä, koska neuvolan ohjeissa ym. neuvotaan antamaan maitotuotteita vasta 10kk alkaen ja noissa kaupan vauvanruuissa on rahkaa, jukurttia ja kermaa ym jo 5kk ikäisille tarkoitetuissa.
      Vastaus oli "Rahkat ja jogurtit valmistetaan lehmänmaidosta, mutta proteiinimäärä ja jogurtin määrä ovat alhaisia ja vastaavat ravitsemussuosituksia. Lasten jogurttisoseissa on enemmän hedelmää, vähemmän proteiinia, suolaa ja sokeria kuin tavallisissa jogurteissa. Siksi ne sopivat annettaviksi jo 5-6 kk iästä lähtien."
      Olen myös miettinyt että voisiko siis kotihedelmäsoseeseen lisätä sillointöllöin hieman juggea tai rahkaa esim...

• äteritsiputeritsipum

Sitäpä juuri olenkin miettinyt, kun ei maitotuotteita saisi antaa, Kiitos vastauksesta. Ajattelin että puolukan kirpeyttä ainakin mukavasti miedontaisi.

• huhhahhei!

No voi jessus. joku täällä palstalla sanoo sinulle, että anna vaan ja sä oot ihan, et jee, no mäpä annan ihan tavallista rahkaa ja jogurttia!

Ne on tietenkin käsiteltyjä, niinkuin korvikkeetkin, ei niitä ihan noin vaan voi vauvalle antaa...

• ........

Ei se jogurtti ole samaa kuin mitä aikuiset syö vaan siis sen jugurtin maitoproteiini on muokattu äidinmaitokorvikkeen kaltaiseksi ja siksi niitä voi antaa jo 5kk ikäisille vauvoille. Vauvan elimistö ei osaa käsitellä normaalia lehmänmaidon proteiinia, joten sen "tavallisen rahkan" laimentaminen hedelmäsoseella ei ole hyvä asia.

• korvikkeesta

Ne jugurtit on valmistettu korvikkeesta ja siksi sopivat aikasemmin kun 10kk. En tosin muista mistä iästä lähtien niitä suositellaan. Mutta ei siis lehmänmaitoa vauvalle!!

• Höhhö'

Juu, ei tavallista jogurttia alle 10 kk ikäiselle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7360
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3634
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      374
      2019
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1489
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1267
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe