pailleet,hän saa ostaa mieleisensä vaatteet.On vaikea ostaa kenellekkään toiselle,kun jokaisela on oma makunsa.Hyvää alkanutta päivää jokaiselle.
Viikon vapaalla töistä.Olemme nuorimmaisen kanssa käyneet shopp
121
416
Vastaukset
- Mukava päivä teillä
Hei, mitäs nuorimmainen osti, uusia talvivaatteita? Siellä Helsingissä on kyllä loistavat ostosmahdollisuudet, kateeksi käy. Kävittekö Kampin liikkeissä. Itse olen suunnitellut Helsingin matkaa ensi kuussa, virkistykseksi.
- uyttyieiei
trrytrrrtyu
- -ra
Tunikan,leggikset,ja alusvaatteita sekä puseron.
- ytitididi
tturudytyt
- ytjytej
ytitididi kirjoitti:
tturudytyt
jdgjyjtyjy
- H&M
Kivaa kun tyttö on luonasi,mitä kaikkea puuhailette viikon aikana.H&M:stä löytyy paljon ihania vaateita teineille,sieltähän varamaan melekin kaikki teinit ne ostaakin.Hyvää viikoa teille.
- -ra
Lindeksissä löytyy myös ihania alusvaatteita.Tytär aloitti uuden kirjan kirjoittamisen ja siinä viihtyy tuntitolkulla.Herkuttelemme käymme veljellä ja vanhin tytär käy meillä koiransa kanssa.Kyllä se mieltä piristää kun saa jotain uusia vaatteita.Itselle täytyisi ostaa talvitakki ja talvi kengät .Ensin katson mihin rahamme riittävät.Ensimmäiseksi ostan tyttärelle ja välillä keskimmäiselle jotakin kaunista.Minulle tulee hyvä mieli,kun näen kuinka ovat tyytyväisiä ostoksiinsa.herkuttelemme ja aika kuluu kuin siivillä.Ensi viikolla on hammaslääkäri ja tiistain lääkäri joten on nautittava jokaisesta sekunnista kun ei ole kiire mihinkään,muuta kuin yhdessä oloon.
- ikimuori1
Kiireetöntä ja mukavaa lomaa teille!
- hfkhjkkf
jkgjkgkfkh
- ikimuori1
hfkhjkkf kirjoitti:
jkgjkgkfkh
Kiitos sitä samaa sinulle :-).
- -ra
Kiitos,nautimme toisemme seurasta ja samoin nuorin tulee hyvin toimeen veljensä ja siskonsa kanssa..Keskimmäisen kanssa keksivät aina jotain hassua.Huomenna tulee nuorimmaisen paras kaveri meille syömään ja vaihtamaan salaisuuksiaan.Kaksistaan annan heidän liikua mutten keskustassa.
- ikimuori1
Mukavaa että eri-ikäiset sisarukset tulevat juttuun keskenään. Jos ikä-ero on suuri, elävät usein niin eri ikä-kauden asioita, että ovat ikään kuin ainokaisia.
- Mama+Papa
Vähällähän ira pääsee kun flikka tyytyy vaatteisiin,mun tyttäret vaati milloin mitäkin,kuten yksi halusi oman vuonohevosen ja sai sen omaan talliin se mahtui,no toinen tyttäreni tietenkin halusi myös oman hevosen ja sen piti olla issikka ja ori vielä.No ei kyllä he on hoitanu ne hyvin ja heidän veli joka on ijältään heidän keskeltä,halusi oman rivitalokaksion läheltä keskustaa,no ei kai sitä lapsiltaan voi mitään kieltää,vaikka olivat silloin kaikki alle kaksikymppisiä,sellaista se elämä on kun lapsia tulee ja niistä tulee seuraamuksia,onneksi omat ovat pitäneet kuitenkin kaikkein tärkeimpänä sen että koulluttaneet itsensä ,poika on oikiksessa ja tytöt lääkiksessä,toinen jo valmis ja muut piakkoin valmistuu.Siis kyllä lapset tuo iloa ja hm menojakin,mutta jos on ainesta niin kannattaa panostaa,että eivät jää sitten veronmaksajien riesaksi.
- ikimuori1
Meillä taas lähdetään siitä, että jokainen oppii tekemään itse työtä ja omilla tienesteillään hankkii sitten autot, hevoset ja asunnot. Kaikki ei tule kuin manulle illallinen. Mutta mikäs siinä, kukin tyylillään ja mahdollisuuksiensa mukaisesti.
- Nykyaikainen
ikimuori1 kirjoitti:
Meillä taas lähdetään siitä, että jokainen oppii tekemään itse työtä ja omilla tienesteillään hankkii sitten autot, hevoset ja asunnot. Kaikki ei tule kuin manulle illallinen. Mutta mikäs siinä, kukin tyylillään ja mahdollisuuksiensa mukaisesti.
Voi kun teillä on ikävästi asiat,jos lapsille ei suoda mitään.Mihin ne vanhempien rahat kuiten loppujen lopuksi menee? Jokainen tyylilään,nykyaikana vanhemat onneksi auttavat lapsiaan ja hyvä näin.
- ikimuori1
Nykyaikainen kirjoitti:
Voi kun teillä on ikävästi asiat,jos lapsille ei suoda mitään.Mihin ne vanhempien rahat kuiten loppujen lopuksi menee? Jokainen tyylilään,nykyaikana vanhemat onneksi auttavat lapsiaan ja hyvä näin.
Voihan sen tietenkin noinkin nähdä joku omasta arvomaailmastaan käsin. Meillä on se ajatus että lapset oppivat pienestä pitäen näkemään että työnteolla pärjää ja itse hankkimillaan varoilla voi sitten ostaa mitä haluaa. Lapset oppivat näkemään että raha ei kasva puussa vaan se eteen tulee tehdä työtä.Samalla oppii arvostamnaan toistenkin omaisuutta. Auttaminenkin voidaan nähdä niin monessa valossa.
- Elän miehen palkalla
ikimuori1 kirjoitti:
Voihan sen tietenkin noinkin nähdä joku omasta arvomaailmastaan käsin. Meillä on se ajatus että lapset oppivat pienestä pitäen näkemään että työnteolla pärjää ja itse hankkimillaan varoilla voi sitten ostaa mitä haluaa. Lapset oppivat näkemään että raha ei kasva puussa vaan se eteen tulee tehdä työtä.Samalla oppii arvostamnaan toistenkin omaisuutta. Auttaminenkin voidaan nähdä niin monessa valossa.
Onpa tiukkaa, monet vanhemmat avustavat lapsiaan, samoin opiskelijanuoria, ei työnteolla Suomessa rikastu, vaan optioilla, tai perinnöillä, työntekoa pienellä palkalla,ei kiitos, mä elän miehen palkalla.
Raha kasvaa puussa kun osaa sijoittaa oikeisiin kohteisiin. Kauheaa elämää. - -ra
ikimuori1 kirjoitti:
Nuorimmainen on säästänyt jo aika summan viikkorahojaan,kannustan säästämään jotta jos jotain haluaa voi ostaa.
- Fiksu nuori sulla
-ra kirjoitti:
Nuorimmainen on säästänyt jo aika summan viikkorahojaan,kannustan säästämään jotta jos jotain haluaa voi ostaa.
Sinulla taitaa olla järkevä nuori neiti tämä nuorimmainen, olisiko autokoulu hyvä säästökohde, kannusta vaan säästämään.
- -ra
Fiksu nuori sulla kirjoitti:
Sinulla taitaa olla järkevä nuori neiti tämä nuorimmainen, olisiko autokoulu hyvä säästökohde, kannusta vaan säästämään.
Niin saa pieniä haaveita toteuttaa kun on omaa rahaa,ja lukioon kun menee niin silloin ainekin on omalla rahalla käyttöä.
- ikimuori1
Elän miehen palkalla kirjoitti:
Onpa tiukkaa, monet vanhemmat avustavat lapsiaan, samoin opiskelijanuoria, ei työnteolla Suomessa rikastu, vaan optioilla, tai perinnöillä, työntekoa pienellä palkalla,ei kiitos, mä elän miehen palkalla.
Raha kasvaa puussa kun osaa sijoittaa oikeisiin kohteisiin. Kauheaa elämää.Tottakai avustetaan lasta siinä mielessä ettei nälkää tarvitse nähdä tai pikavippejä ottaa, muutoin aika tiukka linja. Mutta jokainen perhe elää tyylillään ja varojensa mukaisesti. Se mikä sinulle on hyvä, voi olla toiselle vierasta. Kuten esimerkiksi en voisi kuvitella et eläisin mieheni palkalla. Kuka on sanonut et haluaisin olla rikas. Katsos kun sitä ei osaa kaivata sellaista mitä ei ole koskaan ollutkaan. Hyvin kuitenkin on tulut toimeen ja veloistakin selvitty.
- ikimuori1
-ra kirjoitti:
Samoin miellä. Lapset ovat itse keränneet ja säästäneet esim. ajokorttirahat. Opiskelunsa rahoittavat itse.
- -ra
ikimuori1 kirjoitti:
Samoin miellä. Lapset ovat itse keränneet ja säästäneet esim. ajokorttirahat. Opiskelunsa rahoittavat itse.
Oppivaat ettei raha kasva puissa.
- ikimuori1
-ra kirjoitti:
Oppivaat ettei raha kasva puissa.
Aivan, ja kannustetaan hakemaan esim. kesätöitä. Ja jos jotain haluaa, sen eteen pitää tehsä töitä. Kaikki ei tipahda valmiina syliin.
- Pentu parat kun muts
ikimuori1 kirjoitti:
Tottakai avustetaan lasta siinä mielessä ettei nälkää tarvitse nähdä tai pikavippejä ottaa, muutoin aika tiukka linja. Mutta jokainen perhe elää tyylillään ja varojensa mukaisesti. Se mikä sinulle on hyvä, voi olla toiselle vierasta. Kuten esimerkiksi en voisi kuvitella et eläisin mieheni palkalla. Kuka on sanonut et haluaisin olla rikas. Katsos kun sitä ei osaa kaivata sellaista mitä ei ole koskaan ollutkaan. Hyvin kuitenkin on tulut toimeen ja veloistakin selvitty.
No mä ainakin kaipaan ja haaveilen semmoisista asioista joita ei oo ollut,enkä saanu.Ihmisellä pitää olla haaveita.No jokainen elää tavallaan ja kasvattaa muksunsa sen mukaan.Pentu parat!
- ikimuori1
Pentu parat kun muts kirjoitti:
No mä ainakin kaipaan ja haaveilen semmoisista asioista joita ei oo ollut,enkä saanu.Ihmisellä pitää olla haaveita.No jokainen elää tavallaan ja kasvattaa muksunsa sen mukaan.Pentu parat!
Haaveilu ei maksa mitään. Pennut on tyytyväisiä :-).
- Ontarion ...
Elän miehen palkalla kirjoitti:
Raha kasvaa puussa kun osaa sijoittaa oikeisiin kohteisiin. Kauheaa elämää.Tosi on ei suomessa työnteolla rikastu,ellei keksi hyvää markkinarakoa,verotus pitää siitä huolen,mutta taidokas ja hyvän ammatin omaava markkinoi taitonsa ulkomaille kuten sijoitukset es m Canadaan,kiintestöt tuottavat ihan toisenlaisen voiton kuin täällä.Eipä tarvii elää miesten siivellä kun on noheva nainen.
- Teillä on hirveää
ikimuori1 kirjoitti:
Aivan, ja kannustetaan hakemaan esim. kesätöitä. Ja jos jotain haluaa, sen eteen pitää tehsä töitä. Kaikki ei tipahda valmiina syliin.
Kuulostaa aivan hirveältä, mikä orjatyöleiri teillä on. Mielestäni lapsilla on oikeus saada haluamansa tavara/esine ilman raatamista. Ja olen aikuinen 40 , en raada itsekään, vaan nautin elämästä.
- Muori se raataa
Ontarion ... kirjoitti:
Tosi on ei suomessa työnteolla rikastu,ellei keksi hyvää markkinarakoa,verotus pitää siitä huolen,mutta taidokas ja hyvän ammatin omaava markkinoi taitonsa ulkomaille kuten sijoitukset es m Canadaan,kiintestöt tuottavat ihan toisenlaisen voiton kuin täällä.Eipä tarvii elää miesten siivellä kun on noheva nainen.
Höpö, kun on naisellista vetovoimaa on ihanaa nauttia elämästä. Antaa ikimuorin raataa, sille se sopii.
- ikimuori1
Muori se raataa kirjoitti:
Höpö, kun on naisellista vetovoimaa on ihanaa nauttia elämästä. Antaa ikimuorin raataa, sille se sopii.
Niinhän se on, huoks :-). Mie oonki aina ollu paremminki semmonen Hyvä Jätkä ;-).
- ikimuori1
Teillä on hirveää kirjoitti:
Kuulostaa aivan hirveältä, mikä orjatyöleiri teillä on. Mielestäni lapsilla on oikeus saada haluamansa tavara/esine ilman raatamista. Ja olen aikuinen 40 , en raada itsekään, vaan nautin elämästä.
Nuo taitaa olla semmoisia arvokysymyksiä. Mikä sopii teille, ei sovi meille. Vaikka tekisi työtä, voi nauttia elämästä. Ja kyllä voin sanoa jotta työnteko mahdollistaa elämästä nauttimisen myöäs eläkkeellä, eläke karttuu.
- Olet siis jätkämäine
ikimuori1 kirjoitti:
Niinhän se on, huoks :-). Mie oonki aina ollu paremminki semmonen Hyvä Jätkä ;-).
Just niin, oletko ihan jätkän näköinen? Minä taas nautin kun saan vietellä ja vampata. Kuljetko lippis päässä, ja muutenkin epäviehättävänä, saat raataa ilomielin niska limassa, kivaa.
- Laitoshoitajalle
ikimuori1 kirjoitti:
Nuo taitaa olla semmoisia arvokysymyksiä. Mikä sopii teille, ei sovi meille. Vaikka tekisi työtä, voi nauttia elämästä. Ja kyllä voin sanoa jotta työnteko mahdollistaa elämästä nauttimisen myöäs eläkkeellä, eläke karttuu.
Juuri niin, laitoshoitaja ikimuori kerää mahtavan eläkkeen, mutta sopii sulle.
- ikimuori1
Olet siis jätkämäine kirjoitti:
Just niin, oletko ihan jätkän näköinen? Minä taas nautin kun saan vietellä ja vampata. Kuljetko lippis päässä, ja muutenkin epäviehättävänä, saat raataa ilomielin niska limassa, kivaa.
No täytyy kyllä sanoa että joo-o, iso ja roteva, sanoisinko semmoen tasapaksu. En varmaan monenkaan mielestä mikää viehättävä.
Mua taas viettelyt ja vamppaukset lähinnä jo tässä iässä ainakin oksettaa. Ne ajat ovat minulta jo auttamattomasti muutenkin ohi (naimisissa) . Silloin sinkkuna kyllä tartuin hetkeen, ei tarvinnut vietellä eikä vampata vaan kyllä tilanteet tuli kohdalle ihan useimmiten puskasta :-)).
Ei mulla ihan lippistä ole mutta eipä juuri muutenkaan. Töissä meil oli työpuku, kotona lähinnä yöpuku ja työmatkoilla tuulipuku.
Niskakin limassa on saanut kyllä raataa, ja oikeammin sanottuna kaikki ihmisestä ulos lähteväyt eritteet ovat kyllä käyneet erinomaisen tutuiksi :-). - ikimuori1
Laitoshoitajalle kirjoitti:
Juuri niin, laitoshoitaja ikimuori kerää mahtavan eläkkeen, mutta sopii sulle.
Huoks näin se menee :(.
- Pieni eläke sulla
ikimuori1 kirjoitti:
Huoks näin se menee :(.
"Ja kyllä voin sanoa jotta työnteko mahdollistaa elämästä nauttimisen myöäs eläkkeellä, eläke karttuu."
Eihän tuo pidä paikkaansa, pienipalkkainen raataja saa pienen eläkkeen, mutta ethän edes osaisi elää niin, että saa kaiken, minkä haluaa, toiset ne ihan nauttivat pienestä eläkkeestä, kauheaa. - ikimuori1
Pieni eläke sulla kirjoitti:
"Ja kyllä voin sanoa jotta työnteko mahdollistaa elämästä nauttimisen myöäs eläkkeellä, eläke karttuu."
Eihän tuo pidä paikkaansa, pienipalkkainen raataja saa pienen eläkkeen, mutta ethän edes osaisi elää niin, että saa kaiken, minkä haluaa, toiset ne ihan nauttivat pienestä eläkkeestä, kauheaa.No suu säkkiä myöten kun on tottunut elämään nin eipä tuota vaikeuksia sekään.
- Lasket centtejä
ikimuori1 kirjoitti:
No suu säkkiä myöten kun on tottunut elämään nin eipä tuota vaikeuksia sekään.
Harva raskan työn raataja pääsee vanhuuseläkkeelle suht hyvässä kunnossa, kyllä terveys menee ennen eläkettä, siinä sitten lasket centtejä, elämä on oikeudenmukaista.
- ikimuori1
Pieni eläke sulla kirjoitti:
Eihän tuo pidä paikkaansa, pienipalkkainen raataja saa pienen eläkkeen, mutta ethän edes osaisi elää niin, että saa kaiken, minkä haluaa, toiset ne ihan nauttivat pienestä eläkkeestä, kauheaa.Ai nii. Tuolla karttumisella tarkotin sitä, et jos jäät ukon elätettäväksi eläkkeesi ei kartu. Jos olet töissä eläkeikään, eläkkeesi on isompi kuin että jos jäisit pois työelämästä jo aiemmin.
- ikimuori1
Lasket centtejä kirjoitti:
Harva raskan työn raataja pääsee vanhuuseläkkeelle suht hyvässä kunnossa, kyllä terveys menee ennen eläkettä, siinä sitten lasket centtejä, elämä on oikeudenmukaista.
Siin olet erinomaisen oikeassa, olemme samaa mieltä. ja vielä suunnitttelevat eläkeiän nostoa. Mutta otetaan vastaan kaikki ajallaan. En usklo et nälkään tai kylmään Suomessa kuolen kuitenkaan.
- Raada sinä minä naut
ikimuori1 kirjoitti:
Ai nii. Tuolla karttumisella tarkotin sitä, et jos jäät ukon elätettäväksi eläkkeesi ei kartu. Jos olet töissä eläkeikään, eläkkeesi on isompi kuin että jos jäisit pois työelämästä jo aiemmin.
Väärin taas, työn teolla ei täällä rikastu, ei vaan optioilla ja osingoilla.
- Raha ei juokse
ikimuori1 kirjoitti:
Ai nii. Tuolla karttumisella tarkotin sitä, et jos jäät ukon elätettäväksi eläkkeesi ei kartu. Jos olet töissä eläkeikään, eläkkeesi on isompi kuin että jos jäisit pois työelämästä jo aiemmin.
Onpa erikoisia kommentteja tässä syöpäpotilaat palstassa. Toinen kommentoija ei satu olemaan syöpään sairastunut.
- ikimuori1
Raada sinä minä naut kirjoitti:
Ei rikastu mut elättää itsensä ja siitä hyvä mieli :-). Optioista ja osingoista mie en älyä mitään.
- -ra
Raada sinä minä naut kirjoitti:
Niin ei työnteolla useinkaan rikastu,mutta hyvä jos ruokaan riittää ja kattoon päänåäällä-
- 7+1
Raha ei juokse kirjoitti:
Onpa erikoisia kommentteja tässä syöpäpotilaat palstassa. Toinen kommentoija ei satu olemaan syöpään sairastunut.
Korri muori synkkänä kertoo elämästään.
- ikimuori1
7+1 kirjoitti:
Korri muori synkkänä kertoo elämästään.
Nii. mie olen shynkkä :(.
- Olet ivallinen
ikimuori1 kirjoitti:
Nii. mie olen shynkkä :(.
Just niin, lisäksi suhtaudut ivallisesti syöpäpotilaisiin.
- ikimuori1
Olet ivallinen kirjoitti:
Nounou, vain ilkimyksiin.
- Ei ilkimyksiä
ikimuori1 kirjoitti:
Nounou, vain ilkimyksiin.
Et ole syöpäpotilas.Ja ilkimykset ovat kaikki jotka ovat eri mieltä kuin sinä.Ihmeelistä kun ilkimyksiä on melkein kaikki muut palstalaiset.Ja he ovat syöpäpotilaita.Eivätkä ole synkkiä.
- IkiMuori
Ei ilkimyksiä kirjoitti:
Et ole syöpäpotilas.Ja ilkimykset ovat kaikki jotka ovat eri mieltä kuin sinä.Ihmeelistä kun ilkimyksiä on melkein kaikki muut palstalaiset.Ja he ovat syöpäpotilaita.Eivätkä ole synkkiä.
Eläpä puhu paskaa. Laitat Ikimuori1:n päähän asioita jotka eivät pidä paikkaansa. Mistä sinä tiedät muiden palstalaisten ja ylipäätään kenenkään sairaushistorian täällä. Tuollainen ajeeraaja ei voi olla muuta kuin synkkä, niin kerta!!!
- Huoks :(((((
Olet ivallinen kirjoitti:
Näihin ivakirjoituksiin rupee jo tottumaan,vähän pakkohan se on,kun niitä jaksaa muori täällä jaella.Huoks:(((
- IkiMuori
Huoks :((((( kirjoitti:
Näihin ivakirjoituksiin rupee jo tottumaan,vähän pakkohan se on,kun niitä jaksaa muori täällä jaella.Huoks:(((
Sole poikha ivakirjotuksia nähänykkää!
- Usklo pois.
ikimuori1 kirjoitti:
Siin olet erinomaisen oikeassa, olemme samaa mieltä. ja vielä suunnitttelevat eläkeiän nostoa. Mutta otetaan vastaan kaikki ajallaan. En usklo et nälkään tai kylmään Suomessa kuolen kuitenkaan.
Kyllä kuolee.On kodittomia ihmisiä jotka kuolevat kovilla pakkasilla.
- IkiMuori
Usklo pois. kirjoitti:
Kyllä kuolee.On kodittomia ihmisiä jotka kuolevat kovilla pakkasilla.
No minä puhuinkin itsestäni.
- tkari1?
oho, onpas sulle Siunaantunut jaettavaa, hyvä niin !
- Sniff...
Ja minulla ei oo muuta jaettavaa kun tuulenhuuhtoma takapuoli :(
- Ojjoj
Sniff... kirjoitti:
Ja minulla ei oo muuta jaettavaa kun tuulenhuuhtoma takapuoli :(
No aika erikoinen tavara jakaa lapsille. Liekkö laillistakaan?
- Sniff...
Ojjoj kirjoitti:
No aika erikoinen tavara jakaa lapsille. Liekkö laillistakaan?
Tavara?
Älä oo niin tosikko ; ) - Ojjoj
Sniff... kirjoitti:
Tavara?
Älä oo niin tosikko ; )No tuo Sniffhän itsew keertoi et ei ole muuta jaettavaa kuin tuulenhuuhtoma takapuoli ;). Sitähän se sitten jakaa vissiin :-)).
- Sniff...
Ojjoj kirjoitti:
No tuo Sniffhän itsew keertoi et ei ole muuta jaettavaa kuin tuulenhuuhtoma takapuoli ;). Sitähän se sitten jakaa vissiin :-)).
Selvennän pikkusen, oon tyhjätasku?
Ymmärsittekö?
Ei oo mistä jakaa mitään. - ikimuori1
Sniff... kirjoitti:
Selvennän pikkusen, oon tyhjätasku?
Ymmärsittekö?
Ei oo mistä jakaa mitään.Joo, ei mullakaan, mutta eipähän kenekään tarvitse tapella perinnöistä :-).
- Sulle Ojjoj
Ojjoj kirjoitti:
No tuo Sniffhän itsew keertoi et ei ole muuta jaettavaa kuin tuulenhuuhtoma takapuoli ;). Sitähän se sitten jakaa vissiin :-)).
Älä tyrkytä tapojas toisille!
- -ra
Kyllähän sitä mielusti jakaa lapsilleen sen verran mihin on varaa.
- -ra
Ihana kuulas syyspäivä,lämmintä on vaikka pian jo on lokakuu.Hyvää viikonloppua toivotan jokaiselle.
- ................
Pian jo on lokakuu??? Kyllä minun allakkani mukaan pian on marraskuu...
- -ra
Heh ;) tietty tarkoitin marraskuu,pieni moka.
- -ra
Lomat loppu ja arki alkoi.Hammaslääkärillä kävim eilen .Ksi hammas otettiin pois ja ylsi paikatjstattiin.Vielä jäi muutama josta paikat ovat irronneet.
- -ra
sory,poikkasin kesken kirjoiyuksen.Tietty tarkoitin jottaa paikkoja on vielä vaihdetaan.
- Loma loppu ja näin
-ra kirjoitti:
sory,poikkasin kesken kirjoiyuksen.Tietty tarkoitin jottaa paikkoja on vielä vaihdetaan.
Siis mitä? Heti alkaa kumma söhellys kun tyttö häviää kuvioista.Miksi?
- 7+2
-ra,koska osaproteesi tehdään sinulle?
- -ra
Ensin täytyy paikata vielä kaksi juurihoitoa
- ikimuori1
Juurihoito on tympiää..............
- -ra
Muutaman vuoden aikana paikat eivät ole pysyneet,ja hampaista lojkeat lohkeavat
- ikimuori1
Monet sairaudet ja lääkitykset haurastuttavat kai hammasluuta.
Siskoni -ra, kysyppä niiltä hammaslääkäreilta implanttihampaista. Minunkin hampaat murenivat ja sain erikoissairaanhoidolla implantit; 13 ruuvia leukaluissa ja niihin ruuvattuna täydet tekarit. Ei saa irti kuin ruuvimeissillä. Kannatta kysellä, kysyminen ei maksa mitään.
- -ra
Kiitos tiedosta.
- -ra
Aika kuluu kuin siivillä.Pian alkaa jo marraskuu.Hyvää viikonloppua itsekullekkin
- .................
Aina voi toki kysyä, mutta implantteja ei saa -ra:n tilanteessa, sinulla K oli syöpä aivan toisaalla ja hoidot ovat ilman muuta haurastuttaneet hampaitasi.
- -ra
Hsmmaslääkärille mennyt jo yli 1000 euroa ja lisää menee vielä vaikka kuinka.Mutta ei voi mitään
- ++++++++
Tonnihan on vielä alhainen summa siihen nähden miten paljon sinulle on hoitoja tehty.
Implantti maksanee n. 2000 euroa kappale........mutta sinullehan julkinen sektori ei niitä korvaa jos sellaisia ajattelet, koska sinun syöpäsi ei ole ollut esim. suun alueella.
- Aamun käki kukkuu
Hyvä kun hankit sen duunipaikan,jotta pystyt maksaan hsmmaslääkärisi,sinuna vaihtaisin jo toiseen,jos samoja hampaita paikkaillan koko ajan,jossain mättää.Milloin rosis,toivotaan että sieltä saat hyvän lottopotin!
- käk
Onkos ira hankkinut työpaikan? Hänhän kertoi, ettei kannata tehdä töitä palkalla, kun suurin osa palkasta menee velkojen maksuun voudille, miten hän on töihin mennyt ja minne??
- -ra
Käyn kaupungin hammashoitoloissa milloin mistäkin antavay ajan.Ensin Punavuoresta,sitten Lauttasaaresta,Pitäjänmäeltä,Kannelmäestä ja nyt käyn Tilkassa voelä yhden kerran.ja sitten yritetään jos saisin käydä loput käynnit Kannelmäessä.Antavat aina käynnin jälkeen vasta ajan sieltä mistä löytyy.Onhan se ihan pelleilyä,muttei ole varaa käydä yksityusellä.
- -ra
Menee varmastu jouluun asti ennenkuin saan proteesin,niin paljon on vielä hammaslääkärissä käyntejä
- IkiMuori
No siinähän sinulle on sitten mieluine joululahja :-). Ehjät hampaat ja uusi proteesi. Sitten ei varmaan enää säre hampaita.
- -ra
Joo onneksi sitten rumba hellittää-Joko olette siirtyneet talviaikaan?Minäkin nukuin nyt vähän myöhempään.
- -ra
Pian jo marraskuu.Kaupoissa jo on joulu tavaroita myynnisä.
- Noin muille,ei meill
Mukava lahja valtioilta,uudet kalusteet suuhun.
- -ra
Kun sairasmenot menevät määrätyn summan yli maksaa Kela loput,niinhän se on lääkkeidenkin kanssa.Kela maksaa kun määrätty raja menee yli .Se on jokaisen ihmisen oikeus,ei niitä sossusta haeta,vaan Kelalta tulee kirje kun määrä summa on ohitettu ja vuoden alusta taas saa asikas maksaa kaiken itse niin kauan kun summa tulee täyteen,joten se siitä.Joka ihmisellä on sama oikeus.Ei niitä sossulasta haeta vaan lain määräminä Kela korvaa.
- --------------------
Kyllä sinä sen proteesin maksat ihan itse, ei noille hammashoitokuluille ole maksukattoa. KELA ei maksa proteeseja.Piste.
Sairaalamaksut ym. ovat sitten aivan eri asia, ja _yksityisestä_ hammashoidosta toki KELA korvaa osan, sinun hoitosi suoritetaan JULKISELLA sektorilla! - -ra:lle
-------------------- kirjoitti:
Kyllä sinä sen proteesin maksat ihan itse, ei noille hammashoitokuluille ole maksukattoa. KELA ei maksa proteeseja.Piste.
Sairaalamaksut ym. ovat sitten aivan eri asia, ja _yksityisestä_ hammashoidosta toki KELA korvaa osan, sinun hoitosi suoritetaan JULKISELLA sektorilla!Juuri noin. -ra etjö tiedä, että proteeseja tai implantteja ym. ei Kela korvaa. Maksat proteesisi itse. Hämmästyttää tuo tietämättömyys.
- Ei korvata
Hammashoito ja korvaukset
Saat korvausta yksityishammaslääkärin antamasta suun ja hampaiden hoidosta sekä suuhygienistin suorittamasta tutkimuksesta ja hoidosta yksityishammaslääkärin määräämänä. Lisäksi saat korvausta hammaslääkärin määräämistä radiologisista ja laboratoriotutkimuksista. Kela korvaa myös hammashoitoon liittyviä lääkekuluja ja matkoja.
Kela ei korvaa
julkisen terveydenhuollon kustannuksista
proteettisista toimenpiteistä, kuten irtoproteeseista, hammaskruunuista,
-silloista tai -implanteista tai niiden korjauksista*
hammasteknisestä työstä*
oikomishoidosta (paitsi erityisin perustein)
ajalta, jolloin olet hoidossa julkisessa sairaalassa tai laitoksessa.
kela.fi - Tietämättömälle
Ei korvata kirjoitti:
Hammashoito ja korvaukset
Saat korvausta yksityishammaslääkärin antamasta suun ja hampaiden hoidosta sekä suuhygienistin suorittamasta tutkimuksesta ja hoidosta yksityishammaslääkärin määräämänä. Lisäksi saat korvausta hammaslääkärin määräämistä radiologisista ja laboratoriotutkimuksista. Kela korvaa myös hammashoitoon liittyviä lääkekuluja ja matkoja.
Kela ei korvaa
julkisen terveydenhuollon kustannuksista
proteettisista toimenpiteistä, kuten irtoproteeseista, hammaskruunuista,
-silloista tai -implanteista tai niiden korjauksista*
hammasteknisestä työstä*
oikomishoidosta (paitsi erityisin perustein)
ajalta, jolloin olet hoidossa julkisessa sairaalassa tai laitoksessa.
kela.fi-ra olet sinä tietämätön ikäiseksesi.
- Eurot jonoon
Tietämättömälle kirjoitti:
-ra olet sinä tietämätön ikäiseksesi.
-ra, menitkö sanattomaksi, proteettisen hoidon maksat itse, siinä saat laittaa eräänkin euron likoon, mutta sinähän et rahasta välitä...
- -ra
Nyt tillilihaa vatsa täyteen ja jälkkäriksi Aino lakka jäätelöä,vaatteet päälle ja Vantaan kierto metsäteitä pitkin niin kalorit sulavat
- -ra
Nyt on lähdettävä lenkille,jottei tähän koneen ääreen jumitu-
- IkiMuori
Hieno ilma, minä kävin jo lenkin. Nyt ruoan päälle vatsan viereen maate ja hyvä kirja käteen.
- lenkkiii
Nyt menen lenkille!!!!!11!!!
tillit suuhuen mja mneolksi- tullilihja
ilta olin heino olin lenkilla
ihmiset oli pois ei mölisseet
nyt tiullilijaa pojalle että saa yuöllä suödä
remontoin asunnon tänbään siinä se huomenna saapurfin - lakkakyyky
tullilihja kirjoitti:
remontoin asunnon tänbään siinä se huomenna saapurfinnyt maatre että herään ,mreontoimaan nappurin sauntoa
armon nuuhky - Mölinää ja mälinää
tullilihja kirjoitti:
remontoin asunnon tänbään siinä se huomenna saapurfinEikö ollut autojen mölinää ja mälinää ja ihmisiä, jotka kulkevat päin. Lakaisetko vielä lattiat, ja peset ikkunat, ja 10 km:n lenkin taisit heittää. Mölinää ja mälinää riittää jopa lenkkipoluilla, eikös vaan?
- -ra
Kunnon lenkin tein,Verrä satoi niin ei kovin paljoa lenkkeilijöitä ollut.Keräsin kanervia ja puolukan varpuja niin syksy tuli hotiimme
- -ra
Onneksi enään 4 kuukautta ja sitten saan lopettaa Aromasiinin,tulee 5v, täynnä lääkkeiden syöntiä.Toivottavasti kivutkin jaloista ja lonkasta häviäisivät?Vähän tyhjälle tuntuu kun ei enään ole lääkkeitä sitten,mutta hyvä niin.Rakastan rauhallisia aamuja,kun vielä kaupunki nukkuu.Tunnin päästä jo alkaa vipinä töihin lähtijöistä.Parin tunnin päästä lähden minäkin kaupungin ruuhkaan.
- -ra
Huomenna firman 45-vuotis juhlat,minä en pääse kun on lääkärillä käynti.Hirvipaistia siellä on tarjolla
- IkiMuori
Hirvenliha on hyvää kun sen osaa oikein laittaa. Ja lammas.
- En syö lihaa
Monet kerrat olen syönyt hirvenlihaa hirvipeijaisissa, en enää vuosiin ole syönyt lihaa, ei maistu, enkä pysty syömään, kala maistuu, muttei liha, olenkin eläinten ystävä, en kä syö ystäviäni. Kuka nainen voi syödä vaikka lammasta, sellaista suloista määkijää.
- IkiMuori
Minä kait syön lammasta ja hirveä ja poroa ja nautaa, sikaakin jopa :-). Ja tipua. Ja kalaa myös.
Lautasella lammas ei määì eikä possu röhki. Karhu on vielä maistamatta ja susi.Pupua en kyllä sitten taas syö, hypelköön rauhassa. - Olet julma
IkiMuori kirjoitti:
Minä kait syön lammasta ja hirveä ja poroa ja nautaa, sikaakin jopa :-). Ja tipua. Ja kalaa myös.
Lautasella lammas ei määì eikä possu röhki. Karhu on vielä maistamatta ja susi.Pupua en kyllä sitten taas syö, hypelköön rauhassa.Ihan hirveää, olet julma.
- Kulinaristi?
Olet julma kirjoitti:
Ihan hirveää, olet julma.
Mitä julmuutta siinä on jos syö elukoita?
Mä itse söisin hirvenlihaa vaikka joka päivä jos vain olis varaa siihen.
Oikeen laitettuna parempaa lihaa ei oo olemassakaan kuin hirvi.
Karhun lihaa oon myös syönyt (purkista) : ) - IkiMuori
Kulinaristi? kirjoitti:
Mitä julmuutta siinä on jos syö elukoita?
Mä itse söisin hirvenlihaa vaikka joka päivä jos vain olis varaa siihen.
Oikeen laitettuna parempaa lihaa ei oo olemassakaan kuin hirvi.
Karhun lihaa oon myös syönyt (purkista) : )Kulinaristi joo, sinä olet jäljillä, kuulikko (: .
Hyvä ruoka, parempi mieli. Mikä onkaan sen mukavampaa kuin istua hyvän ruoan ja juoman parissa mieluisten ihmisten kanssa kynttilän valossa, siinä maailman murheet pienenee.
Minun lapsuudenkodissani on kaksi pakastinta täynnä hirvenlihaa, siellä ei muuta lihaa juuri syödäkkään kun kuulutaan hirviporukkaan. Karhua söisin kernaimmin toisten laittamana muualta kuin säilykepurkista.Poro on niin kallista et se säästetään vain erityisiin juhlahetkiin. - Kulinaristi?
IkiMuori kirjoitti:
Kulinaristi joo, sinä olet jäljillä, kuulikko (: .
Hyvä ruoka, parempi mieli. Mikä onkaan sen mukavampaa kuin istua hyvän ruoan ja juoman parissa mieluisten ihmisten kanssa kynttilän valossa, siinä maailman murheet pienenee.
Minun lapsuudenkodissani on kaksi pakastinta täynnä hirvenlihaa, siellä ei muuta lihaa juuri syödäkkään kun kuulutaan hirviporukkaan. Karhua söisin kernaimmin toisten laittamana muualta kuin säilykepurkista.Poro on niin kallista et se säästetään vain erityisiin juhlahetkiin.Kuulolla ollaan IkiMuori : )
Totta, hyvä ruoka, parempi mieli.
- En käytä ystäviä
Sanomattakin selvää, että mitään untuva, tai merinovillavaatteita en käytä, mielestäni barbaarit käyttävät. Turkisten käyttäjät saavat maalia päälleen.
- En käytä ystäviä
Näen punaista myös eläinten huonosta kohtelusta.
- IkiMuori
Mutta nahkakenkiä käytät?
- IkiMuorille
Huomasiko IkiMuori että sinusta on kanneltu ylläpidolle. Minua ei herjata syyttä. Pystyn poistattamaan joka ainoan herjausviestin.
- IkiMuori
IkiMuorille kirjoitti:
Huomasiko IkiMuori että sinusta on kanneltu ylläpidolle. Minua ei herjata syyttä. Pystyn poistattamaan joka ainoan herjausviestin.
En huomannut. Missä olen sinua herjannut?
- Turha ketju?
Ovatko ikimuori1 ja IkiMuori samalta kirjoittajalta? Tuli pitkä ketju.
- ikimuori1turhake
Ei ole. Ihan on eri.
- -ra
Onneksi on ikimuori,muuten ei paljoa kirjoituksia olekkaan.Ihme jotta harva aloittaa uutta ketjua,naan vanhoihin kirjoitellaan
- IkiMuori
Huomenta, aloita sinua uusi ketju.
- IkiMuori
IkiMuori kirjoitti:
Huomenta, aloita sinua uusi ketju.
siis korjaan, sinä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577340Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393604Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3721988Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861479
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164