En ole seurannut palstaa aikoihin, joten en tiedä onko aihe ollut täällä esillä. Varmaan joskun on ollut, mutta kysynpä silti teiltä mielipiteitä seuraavasta monia koskettavasta aiheesta.
Eli kun mies ja nainen elävät yhdessä, sekä antautuvat toisilleen lihallisessakin mielessä, niin sitten kuitenkin suhde päättyy eroon, niin:
Saako eronneet aloittaa uuden suhteen jonkun toisen kanssa?
Jeesuksen opetus hylkäämisestä ja uuden ottamisesta on että; "joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen se, tekee huorin; ja joka nai hyljätyn tekee huorin".
Voiko tuosta päätellä, että petetty on vapaa uusiin naimisiin?
(Samoin leski on vapaa uusiin naimisiin)
Parisuhde
1
87
Vastaukset
- näinnäen
Ensiksikin on syytä kysyä miksi on mitään lupaa erilaisille tekemisilleen kysymässä noin ylipäätänsä. Kysynkö lupaa siksi, että tekisin oikein ja sen kautta tulisin vanhurskaaksi eli pelastuisin eli pääsisin taivaaseen kuoltuani?
Jos nyt olen siinä tilassa etten ole uskossa Herraan Jeesukseen ja Hänessä vanhurskaaksi tullut, ei minua auta vaikka kuinka hyvin eläisin tai kuinka oikeita valintoja elämässäni muuten tekisin.
Jos taas olen jo uskossa Jeesukseen ja vanhurskautettu Hänessä asian kysymyksen luonne on erilainen. Uskovana minun tulisi olla avioliitossa eikä ns vapaassa avosuhteessa puolisoni kanssa. Joskus kuitenkin käy niin, että myös uskovan avioliitto kariutuu ja raamattu myöntää avioeron sydämemme kovuuden tähden. Jos vaikka mies olisi yltiöväkivaltainen, ei mielestäni vaimon ole pakko olla sellaisessa liitossa henkensä kaupalla.
Kyllä näen niin, että petetty puoliso voi avioitua myöhemmin uudelleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih445199Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5211755Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748