Potuttaa !

pete-j

Syyslomaviikko alkamassa. Meillä meni suunnitelmat uusiksi kun meikäläisen kunto on vähän niin ja näin. Hengenahdistus ja yskä vaivaa edelleen, nyt kokeillaan keuhkoja avavaa lääkitystä. Saa nähdä auttaako vai joko ne keuhkot rupeaa olemaan finaalissa ? Kuvista ei ole löytynyt selitystä oireille.
Tarkoitus oli lähteä mökille, mutta kun ajomatkaa on melkoisesti ja sielläkään ei pysty mitään tekemään niin ei ollut oikein järkeä lähteä reissuun. Muu porukka hyppäsikin sitten lentokoneeseen ja lähti pitkän viikonlopun viettoon e-suomeen. Näisväki voi shoppailla ja poika käy tapaamassa kavereitaan. Minä yritän ottaa yhtä rennosti kuin tuo koiramme tuossa kuvassa. Viikonloppuja kaikille !

55

1027

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alveoli

Olikos sinulla etäpesäkkeitä keuhkoissa? Ja syyskesällä nesteinen keuhkopussintulehdus? Olisiko noissa selitystä hengitystieoireille?

• pete-j

Keuhkoissa on etäispesäkkeitä, ct-kuvien mukaan tilanne ollut stabiili viime kuukaudet. Heinä-elokuussa poistettiin nestettä, nyt ei ole enää kertynyt, oireet olivat tuolloin hieman erilaiset. Yksi vaihtoehto on että sytostaatti aiheuttaisi keuhko-oireita.

• Alveoli
        pete-j kirjoitti:

Keuhkoissa on etäispesäkkeitä, ct-kuvien mukaan tilanne ollut stabiili viime kuukaudet. Heinä-elokuussa poistettiin nestettä, nyt ei ole enää kertynyt, oireet olivat tuolloin hieman erilaiset. Yksi vaihtoehto on että sytostaatti aiheuttaisi keuhko-oireita.

Etäpesäkkeet ja sytostaattihoito. Toivottavasti saat apua keuhkoputkia avaavasta lääkkeestä. Miten happi riittää, oletteko harkinneet lääkärisi kanssa lisähappea kotiin jos oireet ovat kovin hankalat?

• Viikonloppu edessä

Onneksi kotona on kaikki tarvittavat, senkun vaan valitset oman jaksamisesi mukaisesti. Sinulla on todella söpö koira. Viikonloppuhalit!

• Minullakin on aina kaapissa avaamaton ja tuore buventoli./ infektioastmaani.

Se auttaa siten että laajentaa niitä keuhkojen verisuonia, sekä alussa limantulokin saattaa sen takia lisääntyä.

Onko ollut mitään apua vielä avaavasta?

• pete-j

Ehkä hieman on helpottanut oloa, mutta ei oo vielä hurraamista. Täytynee ensi viikolla kysellä tarkemman viipalekuvauksen tekemisestä, oli jo alustavasti puhetta tohtorin kanssa. Jos vielä jotain olis tehtävissä keuhkoille.

• ttyrusutrs

rttrtutruru

• Hiusverisuoni

Eikös Buventol laajenna keuhkoputkia?

• aamun-virkku

Harmi kun et päässy mökillesi :( Toivottavasti joutuin löytäävät syyn miks ei henki kulje kunnolla ja apuakin siihen.. Minun pinkkien syönti ja tiputukset siirty viikolla ainakin. Ei meinaa tost rinnan alta haava parantua.

• ELÄN!

Tuo haavan huono paraneminen on harmillinen juttu. Itsekin minullakin sama juttu aiemmin. Aikanaan parani, mutta tuli ruma arpi. Kokeile etanavoidetta! Jatkohoidot siis siirtyvät... Ei voi muuta sanoa kuin halit jaksamisessa hoidoissa oleville!

• c37

Harmittaa varmasti kun suunitelmat menee uusiksi. Toivotaan että löytävät jonkun keinon jotta ilma kulkisi keuhkoissa sinulla paremmin.
      Meillä myös lomaviikko menee ihan kotona ollessa.

Joka tapauksessa toivotan sinulle ja perheellesi hyvää syyslomaviikkoa ja parempaa vointia sinulle.

• pete-j

Matkaajat saapuivat reissultaan, varmaan teki ihan hyvää tuollainen lyhytkin "lomareissu". Minä olen ollut viime aikoina vähän kuin persiiseen ammuttu karhu, kiukkunen ja pinna palaa helposti. Mieli tekis tehdä mutta kun ei pysty, ja sitten on toinen tämä jatkuva sisällä olo.
        Mukavaa syyslomaviikkoa teillekin !

• mhgjff

Aurinkoista alkanutta viikkoa

• aamun-virkku

Sisällä olo rupee todella pitemän päälle ottamaan todella aivoon... Ja uskon et on olo kun persiisiin ammutullu karhulla. Itelläni on niistä kanssa jonkinverran kokemusta. Muttei ihan niin kovasti kun sinulla pete-j. Minulla ei ole kun tuo poika kuuntelemassa minun kiukkuilua ja se lähtee pihalle jos menee jo yli miu kiukkuilut ;) Huomenna sit alkaa se hoito ja miun jonkin verran enemmän sisällä olot. Nyt on noin viikon voinu olla leikkauksen jälkeen pikkusen enemmän ulkona.. Tuntuu et koht juuret kasvaa tohon sohvaan miusta ;)

• Kerron vähän omasta sairastamastani : seitsemän kuukautta sairaaloissa ! Enpä tiennyt paranenko, sen tiesin sisimmässäni että selviän elämään.

Sieltä voi nousta, sängynpohjalla ollaan oltu, mutta sietäkin voi siis nousta.
      Usko Jeesukseen auttoi sielläkin ja auttaa jokaista joka Jeesusta avuksi huutaa.
      Saa käyttää ääntä, mutta kuiskauksetkin Hän kuulee.

• pete-j

Perjantai-iltapäivää kaikille ! Hieman valkoista on sadellut pitkin päivää taivaalta, jospa se talvi nyt tulisi. Olisihan se valoisampaa kun lumi on maassa.
      Kuinkas aamu-virkku on toipunut ekasta sytohoidosta ? Mites menee muilla ?
      Oma oloni ei fyysisesti ole helpottanut, henkisesti menee jo paremmin, vaikkei nuo tämän viikon oys:n terveiset niin positiivia kaikilta osin olleet. Tapasin nyt vakitohtorini ja hän oli sitä mieltä keuhko-oireet johtuvat tuosta isoimmasta metarista. Sytot ei oikein enää tehoa ja niinpä tuota metaria tuhotaan pari viikkoa säteillä. Lisäksi kortisoonikuuri. No ensi viikolla nähdään rupeaako olitila kohenemaan.

• MöKin-MuiJa

Perjantai ehtoota sinne Kainuunmaille!Sinne sitten lunta tai räntää hipsii niinkuin tännekkin vesiräntää,no ei todellakaan maa valkene se vaatisi routaa jo pintaan olevan,mikäli se pysyisi.
        Hyvä että henkinen jaksaa tasapainoilla tuon vaikean tilanteen kanssa,sitähän minäkin että on lääkäreillä vielä Ässiä hihoissa niinkuin aijemmin taisin mainita jossain "privassa" muistelen niin.

• aamun-virkku

Toivottavasti pete-j olo kohenisi kunnolla uusilla kikoilla... Miu eka sytö oli pikkusen hankala. Ei kestä suonet enää niitä myrkkyjä. Ensin meni oikee käsi kipeeksi ja sitten ei vasen vetäny kun pikkusenaikaa. Ensviikolla laitetaan laskimoportti. Sit pitäs olla helpompaa mykkyjen kulku... Nuhan sain viimeviikonloppuna kanssa, nyt on yskänä... Olo ollu aika kurja.. Juominen miulla meinas tehdä ihan topin. Oli vaikee löytää neste mitä sain kurkusta alas ilman yökkäilyjä.. Mut onnistuhan se kun käytti vähästä jäljellä olevaa mielikuvitustaan ;) Nyt on huiliviikkoo ens torstaihin asti...

• c37

Tuo laskimoportti on kyllä hyvä ,mullekkin se asennettiin toukokuussa kun hoidot alko. Sillo eivät saaneet ensimmäisellä suunnitellulla hoitopv:nä mulle neulaa ollenkaan käteen vaikka kuinka pistelivät ja olo oli kuin neulatyynyllä. Nyt ei laiteta kun neulaporttiin ja myrkyt kulkee hienosti.

• Lysu10

Minulle on tulossa kutsu tähystykseen vähän suunniteltua aikaisemmin, kun uusimiseen viittaavia merkkejä on ilmaantunut. Juttelin lääkärini kanssa tänään puhelimessa asiasta. En pysty vielä jättämään apuvälineitä kävellessä. Kädetkään ei toimi normaalisti ja suoliston alue on tunnoton mutta olisiko vähitellen korjaantumassa, kun toisivaan tuntuu kipuja. Kaksi kutsua pikkujouluruokailuun on jo tullut mutta pitäisi olla terveemmät kädet. Sain fysioterapiaan maksusitoumuksen kymmenelle kerralle. Vuosi aikaa niiden toteuttamiselle. Ensi vuoden puolella aloitan jos vatsa tulee kuntoon. Solunsalpaajahoidot on todettu hermovaurioiden syyksi.
      Toivon teille hoidoissa käyville hyvää kestävyyttä ja voimia sekä hoitojen tehoamista/vastetta.

• Teitä seurannut ....

Voi sua Lysu,noi hermovauriot on niin ikäviä.Toivotaan että fysioterapeutti keksii jotain.Miten kipuklinikka,oiskos sieltä mitään apua?No,asia kerrallaan.

Teille muille urheille potilaille tsemppiä ja paljon haleja,olette kaikki niin urheita ja jaksatte kirjoitella kaikesta huolimatta.

• aamun-virkku

Olipaa kokemusta kerrakseen kun laitettiin tänään laskmoportti.. Muuten ihan ok. mutta se puuduts aineen psito kaulaan AUTS... Nyt on sit helpompaa huomenna laittaa tiputus hoito menemään... Lysylle jaksamista ja toivottavasti saat helpotusta...

• Lysu 10

Kiitos tsempistä! Laskimoportti on hyvä. Minulla laitettiin aluksi kylmälakki ja
        käsivarteen lämmin kääre että suonet nousisivat. Oltiin sitten, kun päänahka
        oli jäähtynyt 5 asteeseen valmiit lääkkeen tiputukseen.
        Hermojen vauriot korjaantuvat ajan kanssa itsekseen, toivottavasti.
        Tänään sain kutsun 21.12. päivälle suoliston tähystykseen. Pitää joulun alusviikolla tyhjentää vatsa ja suolisto ja palkitaan sitten jouluna herkuilla.

• Lääketiede kehittyy
        Lysu 10 kirjoitti:

Kiitos tsempistä! Laskimoportti on hyvä. Minulla laitettiin aluksi kylmälakki ja
        käsivarteen lämmin kääre että suonet nousisivat. Oltiin sitten, kun päänahka
        oli jäähtynyt 5 asteeseen valmiit lääkkeen tiputukseen.
        Hermojen vauriot korjaantuvat ajan kanssa itsekseen, toivottavasti.
        Tänään sain kutsun 21.12. päivälle suoliston tähystykseen. Pitää joulun alusviikolla tyhjentää vatsa ja suolisto ja palkitaan sitten jouluna herkuilla.

Mielenkiintoista. Millaisella mittarilla se päänäahan jäähtyminen viiteen asteeseen mitattiin?

• pete-j

Laskimoportti on kyllä hyvä, ei tartte käsivarsia pistellä, onneksi laittoivat minulle heti hoitojen alussa.
      Tänään olikin työntäyteinen päivä oys:ssa, selvittelivät vielä minun keuhkojen toimimattomuutta. Aamulla syöpätohtori, sitten verikokeet, keuhkoröntgen, korvalääkärin konsultaatio (tarkisti ylähengitystiet). Lopuksi vielä syöpätohtori ja sädetys. Nyt yrittävät saada järjesteltyä vielä sen tarkemman keuhkokuvauksen.
      Lysu10, kyllä tuo oksaliplatina on varsinainen myrkky kun saa tuota kaikkea aikaiseksi. Ei ne turhan tenttaa hoitojen aikana sivuvaikutuksista. Yritähän pärjäillä muidenkin tuntemuksien kanssa.

• aamun-virkku

No onmpaa siulla ollu päivä. On varmaa ollu aika naatti olo tuollasen jälkeen...

• aamun-virkku

Olipaa tuo taas tiputusreissu. Kesti noin 10 min. Sitten tuli kunnon alergiareaktio. Tuntu että ois koko suolisto tulessa.. Eli ei miulle enää oksiplatiinia... Ja sirty koko touhu ensviikolle kaikkine pinkki pillerineen päivineen..

• pete-j

No jopas se rupesi sinua vastustamaan, oiskohan se irinotekaani sitten tarjolla ?
      Mulla on aamulla sädetys jo 7.30, pääsee aikaisin kotimatkalle.
      Viikonloppuja ! Jatketaan harjoituksia ensi viikolla.

• aamun-virkku

Joo on se huomenna irinotekaanin kokeilu.... toivoo vaa sopii ettei siit tule mitän ongelmia.. :)

• c37

Toivotaan ett'ä hoidot tällä kertaa sinulla onnistuisi.

• pete-j

Toinen sädeviikko menossa, yskä on kyllä helpottanut, mutta henki ei kulje. Huomenna kuvaavat keuhkoja tarkemmin. Saa nähdä löytyykö sieltä jotakin uutta. Ensi viikolle pitänee kysellä lisähappea, on tämä välillä sen verran työlästä tämä hengittäminen.
      Toivotaan että irinotekaanin tiputus onnistuu, se ei ainakaan minulle ollut niin paha myrkky kuin tuo oksaliplatina.

• c37

Hyvähän se on jos yskä on menny pois niin ei tartte voimia yskimiseen käyttää. Toivottavasti antavat sinulle tuota lisähappea ja siitä olisi sitten apua jotta henkikin kulkisi.
        Itselläni nyt kans flunssayskä vielä päällä,muuten olen parantunut. Ensi viikolla pitäs sit hoitoihin mennä ja loppu kuusta olis sit kontrollikuvaukset jo.
        Jaksamia sinulle pete-j.

• Hyvä että yskä helpotti.

Toivon kanssa että saat sitä lisähappea, niin olo helpottuisi sen myötä.
        Minä täältä näppikseltäni lähetän positiivista virtaa sinnepäin.

• aamun-virkku

Pete-j lle jaksamista. Minulla meni ihan hyvin nyt tiputus. Ainut oli hankaluus laittaa tohon laskimoporttiin neulaa. On niin kipee vielä sen asennuksestakin. Yöllä sit valvoin pahanolon ja närästyksen kanssa. Mut onneks niihin oloevat lääkkeet helpotti es jonkinverran

• pete-j

Lämmin kiitos kaikille tsempeistä ! Säteet on saatu, keuhkojen ihmettelyä jatketaan ensi viikolla. Odottelen keuhkolääkärin kommentteja ja viikon päästä on käynti keuhkopolilla. Maanantaina käyn tk:ssa tuon lisähapen tiimoilta. Hyvä että asiat rullaa eteenpäin. Olen tuumannut että on meillä iso koti kun hengästyy sohvalta jääkaapille mennessä.
      Talvikin tuli lopulta, pakkasta -15 C ja lunta maassa 10 cm, on se ihan eri valoisaa vaikka ei tuo aurinko kauan näyttäydy.
      Ei muuta kuin hyvää alkavaa viikkoa kaikille ! Yritetään rimpuilla haasteittemme kanssa.

• Hapeton

Kotihappihoitoon ottaisin sinuna kannanoton mieluummin sieltä keuhkolääkärlltä kuin terveyskeskuksesta kun sinulla kerran on sinne jo olemassa oleva hoitosuhdekin. Asiantuntemus löytyy sieltä. Erikoissairaanhoidossa voidaan myös määrittää tarvittava ja turvallinen hapen virtausmäärä litroissa, mitä taas useimmissa terveyskeskuksissa ei voida tehdä.

• pete-j

Näin oli tarkoituskin, kävin perjantaina oys:ssa tarvittavissa verikokeissa ja maanantaina odottelen keuhkolääkärin kannanottoa ja sen jälkeen tk.

• Hapeton

Tk:stako he sen happihoidon sitten järjestävät? Happipullotko? Minulla on sellainen käsitys että happipullohoito kotona toteutettuna on aika kallista potilaalle?

• pete-j

En ole vielä hirveästi ehtinyt perehtyä asiaan, mutta ymmärsin että jos kotihappihoitoon päädytään niin se toteutetaan happirikastimella happipulloilla. Näin ensi hätään ajattelin että jos saisi lisähappipullot liikkumista/asioiden hoitoa yms. varten. Happipullot ovat arvokkaita, olen ymmärtänyt että kela korvaa ne samoilla kriteereillä kuin lääkkeetkin.

• Hapeton

Aivan. Eräs tuttavani sai happirikastimen yliopistosairaalan keuhkoklinikasta apuvälinelainaamosta lainaksi. Jännä laite. Kököttää uoneen nurkassa ja hapettaa hapen huoneilmasta. Erittäin kätevä laite kotiin, mutta sen saamiseksi pitää olla tutkimuksert erikoissairaanhoidossa tehtyinä. Happipullot hänellä on myös liikkumista varten. happi on lääke ja siihen tarvitaan resepti.Pullot tyhjenevät yllättävän nopeasti ja pullojen vaihtaminen ja kuljettaminen maksaa.

• Uskon että sinulta on poissuljettu monta asiaa, mutta onko otettu verestä mycoplasman vastaaineet?

• petej222

terveiset oulusta!
        Viikonloppuna rupes hengittäminen olemaan sen verran vaikeaa että läksin tk:n päivystykseen. Nyt ollaan oys:ssa keuhko-osastollla. Lääkäri totesi että keuhkoissa liian paljon ylimääräistä: kasvaimet, syton aiheuttama lääkeainereaktio ja vielä keuhkokuume. Niitä nyt hoidetaan ja yritetään oloa helpottaa.

• rs*2
        petej222 kirjoitti:

terveiset oulusta!
        Viikonloppuna rupes hengittäminen olemaan sen verran vaikeaa että läksin tk:n päivystykseen. Nyt ollaan oys:ssa keuhko-osastollla. Lääkäri totesi että keuhkoissa liian paljon ylimääräistä: kasvaimet, syton aiheuttama lääkeainereaktio ja vielä keuhkokuume. Niitä nyt hoidetaan ja yritetään oloa helpottaa.

Onpas sinulla nyt monenlaista vaivaa siellä keuhkoissa, ei ihme kun on vaikea hengittää. Minäkin toivon, että saat apua noista hoidoista ja hengittäminen helpottuu. Voimia.

• Lumeton maa

Iltaa! Jos olet se rekattu pete-j, niin todella harmittaa sinun nykytilanteesi. Toivotaan, että olosi paranee hyvin. Halit!

• aamun-virkku

Voi harmi kun on menny siulla pete-j hankalaksi.... :( en osaa tuohon nyt muuta sanoa.. Miulla siirty vaihteeksi hoito. Kuume nousi illalla.

• Eräs ex-syöppis

Iltaa! Kuinka sinä voit nyt? Joko kuume on laskenut? Onko leikkaushaava kunnossa?
        Halit Sinullekin!

• 2011

Tsemppiä Pete,toivotaan että hengittäminen helputtuu pian.

Toipumisia myös teille muille syöpäpotilaille ja toivotaan etta asiat pysyisivät suht koht kunossa.

Suuret jaksamis halit teille kaikille!

• -ra

toivotan

• pete-j!

Olen syvästi pahoillani, että joudut nyt semmoiseen vaikeaan vaiheeseen. Olen hiljainen lukija. En voi muuta kuin halata Sinua, hyvä pete-j, todella lämpimästi. Tiedostat tilaasi. Kiitän ja niiaan Sinua. Jotta voisin ymmärtää lähestyvää tuntemustasi. Toivon hartaasti, että se lähestyvä on Sinulle lempeä. Rakkaudella, pete-j! Halaan sinua lempeästi ja kiittäen.

• petej222

Kiitokset tuesta, kyllä se mielialaa nostattaa. Sama rekattu pete-j olen, kirjoittelen nyt kännykän kautta ilman sisään kirjautumisia, siksi hieman eri puumerkki. Tulehdusarvo on lähtenyt reippaaseen laskuun eikä kuumetta ole eli oikea antibiootti löytynyt. Jospa nuo keuhkotkin rupeais pikkuhiljaa pelittämään paremmin, aikaa se varmasti vie. Ei tässä vielä nyt luovuteta!

• petej222 kirjoitti:

Kiitokset tuesta, kyllä se mielialaa nostattaa. Sama rekattu pete-j olen, kirjoittelen nyt kännykän kautta ilman sisään kirjautumisia, siksi hieman eri puumerkki. Tulehdusarvo on lähtenyt reippaaseen laskuun eikä kuumetta ole eli oikea antibiootti löytynyt. Jospa nuo keuhkotkin rupeais pikkuhiljaa pelittämään paremmin, aikaa se varmasti vie. Ei tässä vielä nyt luovuteta!

Hienoa kuulla että olo kohentuu, kohta pääset kotiin perheesi luokse ja saatte viettää joulua yhdessä.
        Kiva kuulla iloiset uutiset:) Minäkin olen nyt sisäistänyt että parasta joulussa on se lomaaika ja yhdessäolo.

• Stressi pois
        claudia.c kirjoitti:

Hienoa kuulla että olo kohentuu, kohta pääset kotiin perheesi luokse ja saatte viettää joulua yhdessä.
        Kiva kuulla iloiset uutiset:) Minäkin olen nyt sisäistänyt että parasta joulussa on se lomaaika ja yhdessäolo.

Hyvä juttu,cc, että olet päässyt sinuiksi itsesi kanssa, etkä stressaa joulusta. Just, hyvin sanottu, parasta on se, että yhdessäolo perheen kanssa lämpimine katseineen ja halauksineen. Ei kannata asettaa liikaa odotuksia kuin elää hetki tai päivä kerrallaan.
        petej222, jaksamishalit edelleen, hyvässä hoidossa.

• petej222
        claudia.c kirjoitti:

Kyllä tässä varmaan vielä aikaa menee ennen kuin pääsee kotiin. Keuhkojen tila tuntuu aika surkeelta, lisähappea tarvitaan levossakin, petipotilaana ollaan. Aikaahan se ottaa perus terveelläkin keuhkokuumeesta toipuminen ja tiedä sitten miten nuo syton aiheuttamat muutokset käyttäytyy.
        Joulun valmistelut jäi vähän vaiheeseen, mutta eipä tässä muuta kaipaa kuin saisi olla perheen parissa, oikea kunnon kuusi kynttilöineen ja joulukinkku ja laatikot pöytään.

• lysu10
        petej222 kirjoitti:

Kyllä tässä varmaan vielä aikaa menee ennen kuin pääsee kotiin. Keuhkojen tila tuntuu aika surkeelta, lisähappea tarvitaan levossakin, petipotilaana ollaan. Aikaahan se ottaa perus terveelläkin keuhkokuumeesta toipuminen ja tiedä sitten miten nuo syton aiheuttamat muutokset käyttäytyy.
        Joulun valmistelut jäi vähän vaiheeseen, mutta eipä tässä muuta kaipaa kuin saisi olla perheen parissa, oikea kunnon kuusi kynttilöineen ja joulukinkku ja laatikot pöytään.

Läheltä seurasin miten syöpäpotilaalta vaikea keuhkokuume selätettiin. Kuitenkin fyysinen kunto ei palautunut ennalleen ja lisähappea annettiin jatkuvasti. Mutta jokainen tapaus on henkilökohtainen ja siksi toivon jotta kuntoutuisit ja happiasiasi saataisiin kohdalleen itsenäisyyspäivän ja joulun välisenä aikana ja
        perinteinen kotijoulu olisi mahdollinen. Itselläni se pakollinen levinneisyyden tähystys tehdään joulunalusviikolla. Tänään lapseni perheineen lähti paluumatkalle kotiinsa ja joulun vietän taas yksin pääasiassa musiikkia kuunnellen ja lukien. Hyvää oulun odotusta Petej.lle ja ihan jokaiselle syöpäpotilaalle!

• -ra

Jokaiselle toivoisi rauhallisen joulun,ja vielä jos lunta tulisi.Ei sitä joulua ole niin hössötettävä,voimiensa mukaan viettää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7320
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3594
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      371
      1978
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1816
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1459
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1290
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1257
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe