Tämä viikonloppu: perjantai; Tuplajuusto ateria, pepsia 1,5l , sipsipussi
Lauantai; Tuplajuusto ateria, pekonijuustohampurilainen ja kinuski pehmis
Sunnuntai; pitsa, pepsiä 1l, jäätelöä, hampurilainen
Olen tämän orja, en saa itseäni pidettyä erossa roskaruoasta, vaikka söisin mahani täyteen kotiruokaa mieleni tekee silti hampurilaisia, pitsaa jne.. Tunnen olevani riippuvainen ja tämä on kamalaa ja pilaa elämäni. Olen lapsesta asti ollut rasvaisen ja suolaisen perään.
Painoa kertyy kilo/viikko lisää ja kierre olisi pakko saada poikki. Tällä hetkellä paino 76kg ja pituus 170cm eli lievää ylipainoa(toistaiseksi)
Onko neuvoja? Mistä voisin saada apua? Onko muita jolla samanlaista ongelmaa?
Roskaruoan orja (minä)! Apua:(
93
5613
Vastaukset
- Olen kade ;-)
En tiedä, mutta on sulla sitten ainakin paljon ylimääräistä rahaa!
- erkti34uheu
ja mielikuvitusta.
ei kierre kovin pitkä ole ollut jos kilo/vko tulee lisää.. Eiku olithan lapsesta saakka ollut koukussa... siis kuinka vanha aloittaja nyt olikaan?
oman matikkani mukaan tulisi siis 52kg ylimääräistä vuodessa. voi olla että laskin väärin...
mutta jos aloittaja on ihan tosissaan, niin ehdotan että tee viikonloppuisin jotain järkevää. Jätä telkkarin BB sekä salkkarit ja hanki elämällesi sisältöä. - kaamoskaappi
Minä tiedän: Jatka samaa rataa ja RÄJÄHDÄ!!
- Roskaa
Miksi ihmeessä kyselet kun tiedät mitä sun täytyy tehdä. Ei kukaan muu sun suustas niitä roskia ota. Kuule kaikki me pidetään himomme kurissa muutkin, eikä "ajauduta" . susta ittestäs on kiinni mitä annat itsesi tehdä.
Anna vaikka aina ne rahat hyväntekeväisyyteen - herkuttelija6
kaamoskaappi kirjoitti:
Minä tiedän: Jatka samaa rataa ja RÄJÄHDÄ!!
Kyllä Mäkkärin legendaarinen Big Mac-ateria isoilla ranskalaisilla ja isolla kokiksella on edelleen kaikkein paras, nam !!!!
- mk
herkuttelija6 kirjoitti:
Kyllä Mäkkärin legendaarinen Big Mac-ateria isoilla ranskalaisilla ja isolla kokiksella on edelleen kaikkein paras, nam !!!!
Eihän tuota ruokaa kukaan täysijärkinen syö mutta kunnon pippuripihvi näudan tai härän sisäfileestä niin on parasta mitä rahalla saa. Jos haluaa pikaruokaa niin kebappia ei voita mikään tai pitsaa koska ne maistuu jollekkin mutta nuo mäkkärusuuat eivät maistu millekkään jos ei oel maiustevaratoa mikana. Joskua teinipoikana -70 luvulla tuli nointa snäkärin ruolia syötyä mutta ei enöää 50v koska on paljon permpiakin ruokia ja vaikka loimulohi voitta nuo ruuat mennen tullen ja niin edelleen.
- mk
Käyppä joka päivä parituntia syömisen jälkeen juoksemaassa 10km tai uimassa 3km tai 50 km pyöräilemässä niin kilot pysyy kuriss tai siteen sinulla on päässä vikaa jos syöt enemmän kuin kulutat eli kärsit bulimiasta.
- tietoa?*
Bulimia on sitä, että syö ja sit oksentaa. Ihan vaan tietoa sullekin.
- mk
tietoa?* kirjoitti:
Bulimia on sitä, että syö ja sit oksentaa. Ihan vaan tietoa sullekin.
Bulimiaan ei välttämättä oksentaminen kuulu vaan ylenpalttinen syöminen ja niin edelleen.
- voi sitä
tunnetta, kun saa eteen tuoreen pita-kebabin.
Sitä miettii hiljaa mielessään, että ahmisinko tämän vaiko
nauttisin hiljalleen. Paistettu riisi ja kana, parasta terveysruokaa
mitä tiedän. Itselleni tuottaa myös vaikeutta pysyä erossa herkuista.
Tiesittekö että ruokahalut ja seksihalut sijaitsevat samassa
aivolohkossa? Pitää paikkansa. Ei tiedä, pitäiskö se kebab
syödä vai raiskata? Paha dilemma, sanos muuta ;-)- roskaruoka on hyvää
jos pitää valita raiskauksen ja kebabin väliltä ni mieluummin syön kebabin.. :) se kun täyttää masun pidemmäks aikaa.. :D
ja ap:lle mulla on sama "ongelma" mutta.. sillä erolla et jos oon syöny itteni täyteen kotiruokaa niin saatan kyllä haaveilla hampurilaisesta tms mut en sitä lähe hakemaan.. koska ajattelen kuitenkin loogisesti ja totean etteivät rahani todellakaan riitä semmoiseen ruokaan.. joskus toki sitä lähtee miehen kans ilta-ajelulle ja käy snägärin kaut hakee roskaruokaa mut se tapatuu ehkä noin kerran kolmessa kuussa.. parin kk:n välein ehkä tilaamme pitsat himaan.. mut sekin on hyvin harvoin.. ja pakko sanoa et onneks ei oo rahaa ni ei voi elää tommosella ruokavaliolla.. :) siis kyllähän mulla mieli tekee roskaruokaa hyvin usein mut harvoinpa sitä käyn oikeesti ostamassa.. ku en vain jaksa eikä ole rahaa semmoiseen..
- Ollut sama ongelma
Sinulla voi jo nyt olla terveysongelmia, verensokeritasapaino huono tms. Solujen energiansaanti voi jo nyt olla häiriintynyt, siksi himoitset aina nopeita kaloreita. Limsa tuhoaa hammaskiilteesi ja lihottaa.
Ala pitää kirjaa. Kirjaa ylös kaikki syömisesi- laita viereen kalorimäärä. Esim aamiainen, leipä kahvi viili - 350 kcal. päivällinen peruna liha salaatti - 400 kcal
Päivän kalorimäärä ei saa ylittää suositusta. Onko se sinulle 2500 vai mikä? Syö 4-6 kertaa päivässä. Kun elimistö saa säännöllisesti ruuan hirveä syömishimo katoaa ehkä viikossa. Yritä - ainakin tajuat sitten syötkö peräti 5000 kcal/pv. Puolet vähemmän pitäisi riittää. Kun saat sopivan määrän terveellistä ruokaa (ruisleipää,puuroa,kinkkua,raejuustoa,lihaa,vihanneksia) elimistösi tasapainottuu ja mahalaukkusi pienenee, eikä huuda enää tyhjyyttään. Kun jatkat tätä laihdut varmaan kilon viikossa. - asdgasd
Heikot sortuu paskaan. Niin se vaan menee. Toiset huumeisiin toiset roskaruokaan.
- Heikko Repa
Perjantaina 200 g ruikkua, lauantaina kuusi haudutettua pökälettä ja mustikkapitoista velliä, sunnuntaina arviolta 0,4 kg puolikovaa ruikulia.
Paskaan on sorruttu, tee Reino.
- mielenkiintoinenn
pointti. Taidanpa kokeilla tuota niksiä. Pitäsikö tällä konstilla
painon pudota, siis tällä bärssehoolihoidolla?? - vihreätee.
Jos syöt vehnäleipää, juot sokeroituja mehuja lisäaine margariinia
suklaa-lisäaine patukoita,tai lisäaine metwurstia. Olet riippuvainen
Syö
ruisleipää
hedelmiä siltään
kokolihaa
voita
ja syö kaikkea puolet vähemmän kuin nyt, niin voit hyvin. - 7+16
No onpa tosi paha ongelma, kilo viikossa mukamas tulee lisää ja nyt painat 76kg. Eipä ole "kierre" kovin kauan kestänyt, ja toi on ihan normi viikonloppu ruokailu jos baarissa on käynyt. Jos söisit noin JOKA päivä niin tarttis varmaan jotain tehdä. Ja älä huolehdi, kyllä se painon nousu sitten pysähtyy kun sulta rahat loppuu.
Ja jos tämä ei ollut täysin pilaviesti niin.... Itse kanssa söin pari vuotta sitten joka päivä Hese/Mäkkäri/Kebab vuoron perään, ja voin sanoa että kyllä tuohon roskaruokaan jää tosipahasti koukkuun. Kun oli 2-3päivää syömättä niin tuli tosi outo olo ja aivan kamala hampurilaisen himo. Pari viikkoa kun pystyi olemaan käymättä pikaruokaloissa niin helpotti. Kun muutaman kuukauden päästä menin syömään hamppari aterian niin kyllä se maistui tosi pask.alle, ja huomasin kuinka paljon parempaa on oma tehty kotiateria vesi. - Piikkimattoo
ja personal traineri kehiin vaan, ja taas mentiin kohti uutta uljasta laiffii.
- ei ihramahaa ikinä
Tuolla menolla syöt itsesi tosi sairaaksi, ja kuolet ennen aikojaan. Näinhän viime viikolla tällä palstalla luki; lihavat kuolevat läskiinsä. Jos et kuole muutaman vuoden kuluttua, ainakin hankit kalliit hoidot sairauksillesi, jotka me veronmaksajat sitten kustanamme. Järkeä ajatteluusi, jos sitä edes hitusen rasvan seasta vielä löytyy.
- roskaruoka tuo
suomalaisille naisille hienot "kurvit" joita voi sitten ihailla monttu auki.
Tällä perusteella Suomessa on maailman seksikkäimmät naiset. - BED-oire
Omalle lääkärille (tai jos satut käymään terapiassa, niin sillekin) voit puhua tuosta ongelmasta. Mulla on samanlainen vaiva ku sulla. Sille on ns. diagnoosikin olemassa "binch eating disorder". Olen ollut aikaisemmin tosi kova liikkumaan, sitten on tullut murheita elämään ja toki ajan myötä vähän enemmän rahaakin käyttöön.. ja minähän syön niin paljon sipsejä, pizzaa, mäkki-ruokaa kuin vaan pystyn. Alkuun pidin sopimuksen, että kerran kuussa, sit se olikin kohta kerran viikossa, no sit mentiin et no pizza-perjantai pitää saada, ja lauantaina on niin helppoo käydä mäkissä..ja nykyäänhän mä syön siis aivan solkenaan melkein päivä ku päivä tolla tavalla roskaruokaa. Eikä se enää edes ole hyvää, mutta kun on pakko syödä. Olen käynyt ravitsemusterapeutilla myös, jonne sain lähetteen kun mainitsin tuosta syömisongelmasta terapeutilleni. Siellä mitattiin henkilökohtainen kalorinkulutukseni lepotilassa ja sain ohjeistuksen miten syödä oikein. Eli kaikki on paperilla, mutta on TODELLA vaikea noudattaa ohjeita, kun kyseessä on sairaus. Rääkkään itseäni ruualla. Tämä eroaa bulimiasta siten, etten oksenna eikä mua kiinnosta liikkua, niinkuin tuolla joku sanoi.
En tosiaankaan tiedä mikä auttaa. Mulla on hyviä ja huonoja kausia. Painoin vielä 3 vuotta sitten 58kg, eli olin hyvässä kunnossa, jaksoin liikkua ja voin hyvin. Nykyään painan 90kg. Mikään ei kiinnosta. Koitan saada hyvän olon tunnetta ruualla, mutta ei se toimi enää sekään.- foooooooour
" Sille on ns. diagnoosikin olemassa "binch eating disorder" "
Binge eating disorder on BEDin oikea kirjoitusasu. :-)
- rasvaa ja suolaa!
Mättää aina voita ja suolaa annosten väliin. Jälkiruuaksi 200 grammaa suklaata. Parin kuukauden päästä olet takuuvarmasti vegetaristi tai jotain sinnepäin. Ja paino putoaa.
Ihmiset kieltävät median pompoteltavina itseltään sitä sun tätä. Kaikki on nykyään vaarallista ja epäterveellistä. Ja sitten tekee kauhhiasti mieli ja ainainen nälkä jää päälle.
Alkoholin juominen loppuu alkoholia jatkuvasti juomalla ja rasvaisten ruokien syöminen niitä jatkuvasti syömällä. Niin helppoa se on. - ******
Et ole roskaruoan orja, vaan kuvittelet olevasi. Ole menemättä sinne grillille, mäkkärille tai heselle, lähde vaikka kävelylle kun himo iskee. Usko huvikses, vaikken itse roskaruoan perään ole, niin tupakka maistuu kyllä, että keinoja on välttää näitä mielihaluja.
- Aukino
Ihan höpöhomma.
Itsekin luulin tupakoinnin olevan "riippuvuus". Ei ollut - olin kaksi päivää HELPOSTI pottamatta, ja tietysti keho haluaa jonkinverran aina murtua polttamaan/herkkuja syömään, mutta ei se ole helvetti, jos joutuu hetken piinan niistä pikkuriippuvuksistaan kokemaan.. Kaveri sitten möi tänään HALVALLA askin, ja ostin sen mutta ihan yhtä helppoa vaikka lopettaa nyt kokonaan, ei siinä muuta kuin että joutuu ehkä NUKKUMAAN vähän enemmän sen takia.
Kysyin Jumalalta toisinaan miten riippuvuuden saa poikki, ja Jeesus vastasi: "Äläpä enää osta!". Ei tarkoittanut että varastaisinkaan, koska vankilaankaan en halua. Ei mitään järjettömän vaikeaa ohjetta kannata näissä asioissa suorittaa, tai jokin lääke-korvike sen tilalle, joka on aina kallimpikin tuote yleensä kuin se alkuperäienen "himo". - Mika++
Eihän nuo määrät vielä mitään ihmeellistä ole, jos et muuta syö. Mä saatan normaalin aterian päälle vetää litran jäätelöä ja siihen suolapähkinöitä desi päälle. Rupea kuntoilemaan. Sitten sulla on motivaatio syödä paremmin. Punttisali ei ole kellekään pahitteeksi. Ja sitten saa syödä hyvällä omalla tunnolla. Nimittäin energian kulutuskin on kova.
- voi pyhä jysäys
Minä olen onnistunut olemaan kolmeviikkoakin ilman tupakkaa, mutta sitten iskee himo. Nikotiini aiheuttaa oikeaa riippuvuutta, siihen ei jumala eikä jeesuskaan auta.
- 5+18
Roskaruokien lisäaineet sisältävät "koukuttavia" lisäaineita. Jos oikeasti haluat niistä eroon niin lakkaat syömästä ruokia, joissa on erilaisia arominvahvistajia ja syöt kotona tehtyä lisäaineetonta ruokaa. Jonkin ajan kuluttua mielihalusi on hävinnyt.
Älä kuitenkaan kuvittele, että voit syödä kuusi päivää viikossa terveesti ja yhtenä roskaruokaa, koska se ei tule onnistumaan. - Valeria
Vaatii ainoastaan tahdonvoimaa lopettaa roskaruualla mässäily. Itse kärsin humalahakuisesta juomisesta. Taas erään muistinmenetysillan jälkeen kovassa krapulassa päätin että nyt loppu juominen. Siitä on aikaa vasta pari viikkoa, mutta aion pysyä päätöksessäni.
Tsemppiä myös Sinulle, onnistut kun tarpeeksi haluat! Mieti että on muita joilla on paljon pahempiakin riippuvuuksia kuin Sinulla. Onnea :) - köyhäpska
Voisin antaa mun tilinumeron pistääkä sinne kaikki rahanne ja kun tulee nälkä niin voin siirtä 2 euroa kerralla niin ei pääse ostaa kun korkeitaan juustohampurilaisen, toinen vaihtoehto on keskitysleiri ei silläkään tainut olla yhtään lihava ihmistä..
- tietääkö kukaan???
Olen itse kokenut vastaavaa, vaan skaala on isompi, suklaa, sipsit, irtokarkit, happari, jäätelö, pitza jne...makeeta ja suolaista vuoronperään. Lihonnut olen
n.30kg/6vuotta. Mitään apua tähän ei saa, ellei ole ihan hirveesti rahaa.
Tää ahdistaa ja on hirveän tyytymätön olo.
Lihavuus on samanlainen addekti kuin esim. tupakka, huumeet, viina, peliriippuvuus, ylisiivoaminen, yliliikunnallisuus yms.
Menisin heti jos olis joku paikka mistä sais apua oikeesti...kuten alkoholisteilla AA-ryhmä, tehokas vertaistuki ryhmä viisaille ihmisille, jotka vielä haluavat auttaa itseään.- BED-oire
Kannattaa lukee koko ketju, tuolla ylempänä on jo yksi kommenttini tähän aiheeseen. Ei ne ihan pelkkään roskaruokaan rajotu mullakaan ne syömiset, vaan ihan mikä vaan, ja sitä pitää syödä paljon.
- se minulle kertokaa
BED-oire kirjoitti:
Kannattaa lukee koko ketju, tuolla ylempänä on jo yksi kommenttini tähän aiheeseen. Ei ne ihan pelkkään roskaruokaan rajotu mullakaan ne syömiset, vaan ihan mikä vaan, ja sitä pitää syödä paljon.
Mä käyn terkkarilla punnittavana, ei siitäkään ole apua. Olen myös tosi väsynyt ja kyllästynyt. Mulla ei ole edes seksiäkään ja sekin ahdistaa. Miestä ei kiinnosta, se ei kyllä johdu kuulemma musta, mutta sekin painaa.
- karppina
Se mikään oire ole, hiilarien puutetta.
Jos te mätä hiilareita, niin tuollaisia ei tule.
- Lollololol
Tunnen aina niin suurta myötähäpeää varsinkin niiden lihavien puolesta jotka vinkuvat kun eivät "tiedä" mitä pitäisi tehdä....
- Atkins
Jos rasva on hyvää, kokeilepa Atkinsin dieettiä. Saa syödä rasvaa, ei hiilareita. Mutta lue tarkkaan kirja ja noudata mitä käsketään. Netistäkin löytyy tietoa, mutta suosittelen kirjaa, se on tosi perusteellinen aloitusruoka-ohjeineen. Itse olen kys. ruokavaliolla ja se toimii! Luepa asiasta tarkemmin ja ryhdy toimeen! Tsemppiä!
- pikkuhiljaa
Sinulla ei ole ollut mitään mielekästä viikonloppuohjelmaa ja haet tylsyyteesi vaihtelua syömällä. Moni tekee sitä samaa juomalla, mikä ei ole yhtään parempi vaihtoehto.
Yritä löytää itsellesi uusia harrastuksia ja ole mahdollisimman paljon tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, joilla ei ole samaa ongelmaa. Uudet harrastukset eivät välttämättä heti innosta, mutta käy kokeilemassa ennakkolulottomasti. Nyt syksyllä on monia uusia harrastuspiirejä ja kävelylenkin voit tehdä koska vaan. - Kokeilepa tätä
Pidä ruokapäiväkirjaa ja pyri syömään säännöllisesti n 3h:n välein pieniä aterioita. Säännöllinen ateriarytmi ja lyhyt aterioiden väli estää verensokerin laskun ja siihen liittyvän nälän tunteen, jolloin pärjäät pienemmillä ruokamäärällä syömiskertaa kohtaan. Ruokaile pöydän ääressä äläkä yhdistä syömistä mihinkään oheistoimintaan, esim. TV:n katseluun. Syö hitaasti, pureskele ruokasi huolellisesti ja nauti ruuan mausta, mikä edesauttaa kylläisyyden tunteen syntymistä. Tee kotona ostoslista ennen kaupassa käyntiä äläkä laita listaan roskaruokia, joiden ahmintaan helposti sorrut. Mene kauppaan aina kylläisenä ja osta ainoastaan listaan kirjoittamasi ruuat. Muutosten toteuttaminen ruokailutottumuksissa varmasti onnistuu vähitellen. Älä luovuta, vaikka välillä tulisi retkahduksiakin. Palkitse itseäsi onnistuneista viikoista esim. jollakin virkistyksellä tai muulla mieleiselläsi asialla, joka ei liity roskaruokaan.
- nälkäkurki
Paljon sinulla on rahaa, jos pystyt tollasia roskaruoka-annoksia juomineen ostamaan. Mä teen maukasta kotiruokaa parilla eurolla kahdelle. On terveellistä ja nälkä lähtee.
Mieti maailman tilannetta (lapsia, jotka ei saa kuin vähän riisiä ja vettä) ja korvaatko tunteesi ruualla?
Odota oikeata nälkää, jolloin vatsa kurisee, ja syö vain pikkiriikkisen, et se lakkaa.
Vatsasi tottuu pieniin annoksiin ja lahidut ja on terveellistä. Lisää liikuntaa, mistä pidät! Takulla laihdut. - Jumbe Gloori
Kyllä se vaatii vaan itsekuria, että ei lankea ostamaan "roskaruokaa"
Roskaruoka on oikeastaan väärä nimi, ruokaahan se on, mutta ei niinkään tervellistä, ainakaan monta kertaa viikossa nautittuna.
Voihan sitä grilliruokaa joskus syödä.
Minä ainakin voisin syödä vaikka joka päivä näitä grilliruokia ja mieli tekisikin, mutta viimeksi olen syönyt hampurilasen ja sekin oli sellainen yksi pihvi, kurkkusalaattia, sipulia, majoneesia, ketsuppia ja sinappia.
Siitäkin on jo pari vuotta aikaa eli harvoin olen grillillä käynyt.
Netissä tulee käytyä katsomassa näitä hampurilaisia ja muita grilliherkkuja, niin mulle tulee ainakin kauhea nälkä ja alkaa tekeen mieli näitä herkkuja.
Omalta kohdaltani olen ainakin todennut, että jos on nälkä ja tekis mieli hampurilaista, niin syön kotiruokaa, että nälkä menee ohi, niin ei sen jälkeen ole enää himoinnut sitä hampparia.
Kyllä grilliherkkuja voi syödä, kunhan syö harvemmin ja on ne niin kalliitakin, ettei niitä ihan usein senkään vuoksi tule syötyä.
Olen hulluna, varsinkin koditorian makeisiin herkkuihin.
Nytkin tekee mieli kinuskileivosta, prinsessaleivota, kinuskimunkkeja, hillomunkkeja ja muita herkkuja.
Viime viikollakävin leipomossa ja ostin 2 berliinin munkkia ja yhden
kermavaahdolla täytetyn pitkulaisen munkin.
Söin kerralla yhden berliininmunkin ja sen kermamunkin, mutta säästin se toisen berliininmunkin seuraavalle päivälle, vaikka olsiin helposti voinut syödä ne kaikki kerralla.
Ennenkuin söin näitä leivoksia, niin söin ensin suolaista ruokaa.
Silloin kun joskus ostan vaniljapossuja, joita on 3 yhdessä pussissa, niin yleensä tulee syötyä ne kaikki samalla kertaa.
Nekin maksaa jo yli 4 euroa sellainen 3kpl vaniljamunkkeja, mutta on ne älyttömän hyviä, mutta eipä niitä enää raaski ostaa, kuin tosi harvoin.
Mää varmaan söisin näitä herkkuja joka päivä, jos ne olis halvempia.
Täällä on muutama konditoria ja mieli tekisi ostaa jokaisesta konditoriasta yksi jokaista leivonnaista, ei kerralla, mutta aina sillointällöin.
En ole kuitenkaan lihonut, vaan painoni on pysynyt tuossa 60-62 kilossa jo usemman vuoden ajan, vaikka syön mitä vaan.
Vaikka syönkin lähes kaikkea, niin syön aina suurinpiirtein saman verran ja aina jää pieni nälkä.
Kerran söin liian paljon ruokaa ja siitä tuli tosi huono olo.
Siksi syön vaan sen verran, että vaikka jääkin pieni näläntunne, niin on se olo paljon parempi kuitenkin, kuin että söisi itsensä täyteen.
Nykyään tulee leivottua makeaa, kuin ostettua, koska kaikki leivonnaiset maksaa aivan älyttömän paljon nykyään. - vihellä poikki
Karsi hiilihydraattipitoiset roskat ensin pois. Sipsit, ranskikset, leivät, pullat, pizzat. Syö lihat, makkarat (joissa ei jauhoja). Osta esim. kunnon pihvit, tarpeeksi isot että maha täyttyy ja lisäksi kasvikset, kasviksia joka päivä. Pidä tiukasti kiinni siit äettä et syö hiilareita. Lisää kasviksiin raejuustoa, vaikak purkillinen. Tulet huomaamaan viikon päästä jo, ettet kaipaa niitä rasvaisia hiilareita. Olosi paranee ja jo pelkkä elämä maistuu.
Roskaruokaravintolat pitäisi lailla kieltää, koska ihmiset selvästikin tulevat niistä riippuvaisiksi.
Kamala katsoa katukuvaa, kun lapset lihavia, ja lihavuus vaan kasvaa ja sen myötä sairaudet.
minä olen melkein 50v nainen, ja kun olin lapsi ei ollut roskaruokapaikkoja eikä lihavia lapsia.
Tsemppiä sulle et pääsisit eroon niistä, Ajattele vaikka sitä et 4kk:den ikäinen annos näyttää samalta kun tuore, eli jotain mätää on...urheilun lisääminen elämäntapoihin saattaa auttaa paljonkin, käy vaikka kävelemässä pitkiä matkoja. Tai lenkkeilemässä ihan hölkäten.
Itsekkin on pakko myöntää että joskus söin karkkia ja join virvoitusjuomia millonsattui, mutta kun vaan päättää ettei niitä syö ja juo, niin hyvin siitä selviää. Virvotusjuomat voi korvata hyvin aluksi vaikka maustetuilla vissyvesillä, jos sellaisia pystyy juomaan ja sitten ajan kuluessa vaikka pelkkää vettä. (Siis virvoitusjuomien tilalla.)
Karkkien tilalla voisi esim. syödä pähkinöitä, joista saa proteiinia ja hyviä rasvoja. Koita vain saada aikaiseksi itse tehtyä ruokaa, vaikka pikaruoka olisi helpompaa ja "maukkaampaa".
Ajattele mitä saisit sillä mega-aterian hinnalla ostettua kaupasta tuoreina raaka-aineksina, ja miltä se ruoka maistuu sitten kotona kun olet itse oikein valmistanut (tai hyvällä tuurilla nakittanut jonkun toisen tekemään)
Mutta elämänmuutokset lähtevät pienistä muutoksista liikkeelle, mutta se muutos on kiinni omasta halustasi. Jos haluat jättää roskaruuat, niin jätät ne!
Tsemppiä ja onnistumisia!- karppina
Ihmeellisiä selityksiä kaikesta mahdollisesta.
Jätä hiilarit vähemmälle, niin ei tule tuollaisia himoja.
Yksinkertaista. - sippulik
"Alkoholin juominen loppuu alkoholia jatkuvasti juomalla ja rasvaisten ruokien syöminen niitä jatkuvasti syömällä. Niin helppoa se on. "
Ei ole niin helppoa:( Sanoppa kuule narkkarille, että lopetat vaan niin helppoa se on... Eli alkujuttuun tuli virhe, painoa kertyy 1kilo/kuukausi ja siis tuossa esimerkki ruokavaliossa on myös tavallista kotiruokaa, kasviksia jne oman energia tarpeeni verran ja SEN LISÄKSI SYÖN NUO ROSKARUOAT..... sipsejä jokavälissä...
Tarkoitin sitä, että olen ollut lapsesta asti esim. hulluna sipsien perään, kerran kun olin n. 7vuotias varastin rannalla olevasti uimakopista avatun sipsipussin, kun jonkun kassi oli jäänyt auki ja mulla kävi houkutus liian suureksi.... Painoa ei tosiaan ole tullut (vielä) ihan hulluna , koska harrastan kyllä liikuntaa ja elämäni on perusaktiivista...
Aika paljon ilkeitä kommentteja... KIITOS NIISTÄ KANNUSTAVISTA!!- EL.a . K:IM
sippulik
Mä tunnistan ton suolan tarpeen tunteen hyvin.
Juotko paljon nesteitä?
Mulla ainakin on hirveä suolan tarve, jos olen juonut paljon nestettä.
Jos ei ole mitään jodioitua sontaa, vaan oikeaa suolaa, niin se sitoo sitä elimistön nestettä.
Se on niin yksilöllistä.
Mulla on ainakin niin hyvä aineenvaihdunta, että kaikki ylimääräinen skeida poistuu kropasta aika nopeasti.
Mutta mä olen opetellut kuuntelemaan, mitä kroppani tarvitsee.
Elä sitä painoas liikaa mieti.
Tollanen seitkytkuus kiloinenhan on viel ihan pikku keijjukainen :)
- EL.a .K.IM
sippulik
Elimistösi tarvitsee jotain tiettyä ainesosaa aina välillä.
on se sitten välillä suolaa, sokeria, tai rasvaa jne.. jne..
Se on yleensä aika spesifistä, mitä kroppa tarvii toimiakseen.
Monissa tuotteissa on kuitenkin muitakin aineita, mitä, keho ei tarvitse, ja silloin niistä kertyy rasvakerrosta.
Jos on himo syödä, niin etsi itsellesi sopiva laksatiivi .
Silloin ylimäärä poistuu suoraan pas.kahuussiin.
Toinen vaihtoehto on että opit tunnistamaan, mitä ainesosia elimistösi tarvitsee, ja tunget niitä suukkiin sillai täsmä systeemillä.
Kolmas vaihtoehto on, että alat harrastamaan liikuntaa.
Jos et ole alaikäinen, niin suosittelen liikunnaksi seksiä. Vaikka oma kokemus sanoo, että tuo on vielä aika vähän roskaruokaa.
itse olen monesti laittanut grillissä kotona hampurilaisia, syönnyt niitä pitkään joka päivä grillimakkarat, aihneenvaihduntani toisjn on erillainen ilmeisesti, eli oli ongelma edes saada ylös painoa 55kilosta,, noh nyt olen 177cm/85kg
Mutta koita vähentää hieman syömistä, eli ei lopettaa täysin grilliruokinen syömnistä, mutta esimerkiksi jätä ranskalaiset, syö vaan hampurailaienn, pienempi limsa yms.
Jos on suolanpuutetta niin voi myös tuntua että tarvitsee paljon tuollaista, koita syödä hieman merisuolaa päivässä, ei ole energiaa sinäänsä siinä, ja auttaa suolanhimoon.
Koita jaksaa, eipä sitä muuta voi sanoa.- Ongelmissa myös½
Ei mitään hajua mikä auttais. Olen itse samassa jamassa. Perjantaina makkaraherkku, lauantaina makkaraherkku, juustohamppari, majoneesia ja ranskalaiset... Tänään juustonaksuja ja dippiä. Auttakaa muaki ja kertokaa miten tästä pääsee eroon. Oon niin kyllästyny läskiin... Ja kyllä, mulla on elämää ja harrastan liikuntaa koirani kanssa. Mutta tää suolaisen ja rasvaisen himo on jotain niin käsittämätöntä. Pystyn syömään roskaruokaa niin järkyttäviä määriä että mikään liikunta ei auta pitämään painoani kurissa!
- paulix5
ALOITA SOUTH BEACH DIEETTI!! mikaan muu ei oo mulla auttanu! oon just niita ihmisia jotka on suolaisen ja rasvaisen peraan. aarettoman helppo ja tehokas dieetti!!! ihan varmasti paino putoaa, kun mullakin putos vaikka lahtopainokin oli vain 65kg ja pituus 171cm
- miksei mun paino
putoa? Syön joka toinen päivä mäkkärissä ja silloin kun en mäkkärissä
syö, syön seisovissa pöydissä.
Mättään muonaa naamaan oikein miehekkäästi niin, että
napa venyy ja paukkuu. Hyvä etteivät sentään porttikieltoa mulle
anna, sen verran rajuotteista mun mässääminen on.
Auttakaa nyt meikää mäessä kamoon. - evil/saviour
Tuolla ruualla korvataan jotain mikä elämästä puuttuu ja se on myös lohtuna jos on paha olla. Toisaalta kyllähän kaikkee voi jäädä koukkuun vaikka asiat olisikin hyvin .
- sparbösse
Joo. Lopeta työsi, juo asuntosi, autosi, mökkisi ja vielä pankkitilisi tyhjäksi. Tämä maa on nykyään käteislandia eikä enää mikään kekkoslandia. Ellei aivoja ole, niin ei niitä ole. Varmaan tällä palstalla taas lukuisat neuvojat yrittävät ohjata sinut ammattiauttajan pakeille. Ehkä jopa rasvaimuun.
Jos haluut yksinkertaisen neuvon, niin aina, kun sua nälättää tai "roskattaa", niin juo litra vettä ja unohda koko juttu. Lähre mettään kävelemään ja tutkimaan hirvenpapanoita. Niin ne muutkin hyvinvointisuomen keskiverrot tekee. Kävelet niin, että tuulipuku suhistessaan sauhuu.
Eikös paksukaiset ole sitä paitsi iloista porukkaa? Jokainen lisäkilo viikossa tekee siis toisaalta sinut vain iloisemmaksi, niin että pian naurattaa. Ja nauruhan pidentää taas ikää. Saatat siis elää jopa 35-vuotiaaksi, ja ajattele poikuuttaan menettämättä, koska silloin kun muut jätkät oli naisissa sinä vetelit McDonaldsin kuivat.. Pääset siis vielä Quinnesin ennätysten kirjaankin. "Hän, joka ei koskaan saanut aitoa lihaa." Ole siis iloinen siellä possu pontevainen. - OrderDisOrjarar
Ai Orja? Itehän tykkäät syömisestä.
Tietysti voisit kokeilla vaihteeksi itse ruuan alusta asti valmistamisesta ja liiku.
Pienemmät annokset ja lisää kuitua, vaikka puuroa ja leseitä, sekä ulkoile, jätä limsat pois, korvaa vissyllä taikka raanavedellä, on muuten herkkua jääkaappikylmänä. Soodavesikin on ihq.
Niin. Tota noin... 76kg 170cm, et paljoa paina.. joten kykenet varmasti liikkumaan.
Ulkoile, syö terveellisesti, ruisleipää yms.. niin huomaat että ruuasta voi tulla kylläiseksi kun syö oikeita aineksia, paljon pidempään kuin hampurilaisesta. - hellanlettas~~
On meillä länsimaalaisilla hyvin asiat, kun tämmösestäkin asiasta tulee ongelma: "en pysty lopettamaan roskaruoan syöntiä". Suosittelen että miettisit vähän maailmaa, ja ajattelisit niitä joilla on todellisia ongelmia. Tiesit varmaan, että maailmassa on valtavasti ihmisiä jotka keräävät ruokansa kaatopaikalta? Kaikilla ei ole mahdollisuus edes tuohon, vaan he kuolevat nälkään ja janoon. Tai tauteihin jotka ovat saaneet pilaantuneesta ruoasta/saastuneesta vedestä. Mietippä uudestaan, onko ongelmasi todella niiiiin iso?
Neuvo sinulle: Ota nyt vittu itseäsi niskasta kiinni, ja lopeta turha ruikuttaminen. Oot helvetin onnekas ihminen. - ....................
Joo itsekkin tulee syötyä noita euron ja kahden euron burgereita sekä tilattua pizzaa.
Tulee aikapaljon light limua lipitettyä. Pepsi on kyllä hyvää ja Samoin coca cola.
Ajattelin jossain vaiheessa tilata Saksassa jenkkiläisiä herkkuja myyvän liikkeen kautta tilata energiajuomia, coca colaa ja erikoisia karkkeja.
Kebabbi on tosi hyvää, samoin Kiinalainen noutoruoka.
Voi olla, että kaupastakin löytyy. - diabeeetestäääääääää
Lisää vaan hiilareita kitusiin, niin että insuliini virtaa oikein kunnolla, ja sehän varastoi energian talteen.
Proteiinista ja rasvasta ei niin väliä, kunhan on hiilareita kunnolla. Siis pullamössöö ja vehnäpullaaa. ne tappaa ihmisen sopivasti 50 vuotiaana, että ei jää turhaan eläkettä nauttimaan - 22
olet selvästi homo.!
- jarmo74
ei saatanan apina voitkonyt vittu lopettaa ton satumaassa elämisen, täällä o ihmisillä oikeitaki ongelmia... jos olet liian läski kulutat liian vähän, lenkille ja salille ni voit syyä vaikka 100 kiloo paskaa päivässä
- Peruspera
Hei jatka samaan malliin niin puhkaiset alle vuodessa kunnioitettavaan 100kg rajan, siitä uus tavoite seuraavaan maaliin, esim. 120kg
- TRAH-O
Kylläpäs oli todella kannustavia kommetteja. Monikaan ei varmaan ymmärtänyt todellista asiaa. Monella ihmisellä on diaknoosi 1D 100 TT1.!
Ystävällisestihän sitä pyydettiin apua. Ei voi tietää mitä hän syö viikolla ja millainen työ hänellä on ja kuinka paljon hän liikkuu???
Voisi varmaan ottaa selvää ensin kuin vastaa noin päättömästi. - .................
Aamulla puuroa hillon kanssa, Ruisleipää paahtimessa ja päälle keijua, polarin juustoa, kurkkua ja paprikaa, päivällä (kevyt )kermaista itsetehtyä broilerkastiketta ja täysjyväriisiä, toisena päivän vaikka kalakeittoa.. jne.. kuka oikeesti haluaa syödä jotain hampurilaisia. Mitäs jos opettelisit laittamaan itse ruokaa. Välipalaksi voi aina syödä hedelmiä.
- hillohyivvvvvv
Unohda se sokerinen hillo siitä puuron päältä ja laita vaikka marjoja sellaisenaan.
- pienin askelin
Ruokapäiväkirjan pitäminen on pitkällä aikavälillä hyvä asia. Koska ongelma ei nopeasti lähde ja "parantumisen" jälkeen voi olla repsahduksen vaara ehkä jopa loppuelämän, on päiväkirja hyvä apuväline ongelman seurannassa ja kannustimena. Merkkaa siihen joka päivä syödyt kalorit jos jaksat ootko syönyt terveellistä vai roskaruokaa, miten liikkunut ym. Kun hyvä päivä, eli syönyt maksimissaan sen mitä kulutat(plussaa jos normaalia ruokaa), niin merkitse se hymiöllä tms. Kun tarpeeksi hymiöitä viikossa/kuussa, palkitse itsesi(ei ruualla)!
Ei kannata varmaankaan aluksi tähdätä totaali lopettamiseen, vaan vähentämiseen. Yritä sinnitellä joka toinen tai kolmas päivä ilman roskaruokaa, tai jos ongelmana on vain viikonlopun syömiset, niin yritä pitää esim. pe tai la herkuttomana tai että saat syödä herkkuja vasta kahdeksan jälkeen tms. Sokerilimsan voi vaihtaa lightiin, makuun tottuu ajan kanssa. Yritä pienentää annosmääriä tai ottaa kevyempiä vaihtoehtoja edes välillä(kevyt sipseja, karkkeja tms). Kuten aiemmin sanottu, on tärkeätä pyrkiä heti aamusta syömään monipuolisesti ja siten, ettei tule nälkä 2-4 tunnin välein eli 5-6 krt päivässä hyvä.
Ota siis pieniä tavoitteita ja yritä taistella jokainen hetki tai päivä kerrallaan. Onnistumisen tunteen saaminen on tärkeätä, koska sen avulla jaksaa yrittää. Ammatti/vertaisapu tai ystävien tukea on hyvä olla saatavilla, jos mahdollista. Yritä keksiä viikonlopuiksi sen verran tekemistä, ettei ole aikaa herkutella yksin, ainakaan koko päivää, jos yksin syöminen ongelma.
Tsemppiä, ei varmastikaan ole helppoa! Sitten kun pääsee vähentämisen alkuun, niin se helpottuu. - zemia89089
Syö kunnon ruokaa mikä pitää nälän, eihän noi hampurilaiset nälkää pidä.
Ja vähän pitää olla myös itsekuria eikä antaa periksi, joten ota itseäsi niskasta kiinni ja yritä saada mielihyvää chipsien ym. sijasta vaikka 1/2-1 h juoksulenkistä tai vaikkapa ruisleivästä jossa on vaan juustopala päällä.
Joka tapauksessa syö vaan joskus noita hamppiksia ym. ja korvaa ne kunnon aterialla ja kotona tee itse sapuskan valmis eineksien sijaan.
Viikon sapuskoihin vaikka 1 x kalaruokaa 1x liharuokaa 1 x kanaruokaa 2 x vihannesruokaa ja 2 valinnaista, joka voi olla vaikka molemmat pastaa kera broiskun tai kalan jne..
Sun painosi ker pituus ei vielä ole kovinkaan pahalla tolalla joten älä anna homman lipsua tuosta ns. pahempaan suuntaan, nyt on vielä helppo toimia mutta 150 kiloisena on vähän vaikeampi pudottaa painoa :) - .-.-..,.,.,.kjghjd
Pitäisikö sinun hakea apua jostain? Yksin voi olla vaikeaa päästä eroon pahasta riippuvuudesta.
- sdp help
kyllä on, neuvoja asiasta voit esimerkiksi kysellä sdp eero heinäluomalta sillä sdp=sosiaalidemokraattinen puolue pitäisi olla kaikkia auttava ja kaikkien puollella joten se on sinuakin velvollinen auttamaan ota rohkeasti heihin yhteyttä
- 30
Oletko yrittänyt korvata herkkuja terveellisemmillä ja vähäkalorisemmilla herkuilla? Kun kokkailee itse, voi saada vaikka millaisia herkkuja aikaan, suht terveellisestikin.
Esimerkiksi tästä löytyy hyviä vinkkejä: http://www.mtv3.fi/makuja/ajankohtaista.shtml?1415999
Voin sanoa, että itsetehtyinä hampuraliaiset ovat ihan eri tasoa kuin jotkut mäkkiroskat! - mahtavaa upeeta
"Eikös paksukaiset ole sitä paitsi iloista porukkaa? Jokainen lisäkilo viikossa tekee siis toisaalta sinut vain iloisemmaksi, niin että pian naurattaa. Ja nauruhan pidentää taas ikää. Saatat siis elää jopa 35-vuotiaaksi, ja ajattele poikuuttaan menettämättä, koska silloin kun muut jätkät oli naisissa sinä vetelit McDonaldsin kuivat.. Pääset siis vielä Quinnesin ennätysten kirjaankin. "Hän, joka ei koskaan saanut aitoa lihaa." Ole siis iloinen siellä possu pontevainen."
Mitään näin hauskaa en ole lukenut aikoihin. Pitää muuten paikkansa
tuo yllämainittu. Oli helppo tunnistaa itsensä tekstistä.
Komppaan 100% - lihavat ei
niuhoa ja raivoa, kuin laihat. Seksi lihavan kanssa on paljon parempaa,koska
lihavat suostuu sängyssä kaikkeen, toisin kuin laihat. - ouvoivoivoi
Ehdottaisin kokeilemaan ainakin sitä, että tekisit nuo samat pöperöt itse kotona. Kun itse tekee, tulee lähes saman makuista, jonka lisäksi ruoka on paljon terveellisempää kuin valmiina ostetut mättöruuat. Kun onnistut niin voit palkita itsesi vaikka ensin kerran viikossa sillä epäterveellisellä valmismätöllä, mutta syö sitten hitaasti maistellen ja mieti tuntemuksiasi, älä ahda ähkyyn asti vaan lopeta sitten kun tuntuu että mahtuisi vielä vähän... minusta tuntuu että tuo on sinulle ihan vaan tottumuskysymys. Olet kuin tupakoija jonka on saatava nikotiinia rentoutuakseen, sinä tunnet rentoutuvasi roskaruuan mausta. Etsi vaikka väkisin jotain korvaavia ruokia ja pakota itsesi syömään vain sitä mitä itse kotona teet.
Täällä on ihan kauheita viestejä. Ja pari järkevääkin onneksi.
Olen ihan tosissani nyt kun kirjoitan tämän :)
Olen kärsinyt eräänlaisista "syömishäiriöistä" ahmimisesta syömättömyyteen yms.
Ruokavalio, joka vei ahmimishaluja, ja poistaa epärationaalista näläntunnetta vaikka olisi juuri syönyt on: vähähiilihydraattinen ruokavalio. Eikä mikään tiukka atkins, vaan ihan sellanen rento meininki tuolla dieetillä auttaa myös. Ota sitä selvää ja kokeile. Alku on hankalaa, ja se lisää niitä himoja hetkeksi. Mutta alun jälkeen olo oli itselläni tasainen ja hyvä. Ei ahmimista, vaan suhde ruokaan alkoi tulla terveemmäksi.
Enäähän en ole tuolla dieetillä, mutta saatan aloittaa uudelleen piakoin.
Suhde ruokaan voi olla ihan rento ja normaali :P- .............
Rasvainen ruoka aiheuttaa riippuvuutta,sen olen huomannut, ja ainut apu siihen on kova itsekuri.
- Juhani A.
Keksi joku energiaa kuluttava harrastus.
Oma ruokavalioni on samanlainen, mutta ajan useita kertoja viikossa (kesällä useammin) pitkiä pyörälenkkejä ja kuljen kameran kanssa metsässä. Paino laskee vaikka mitä söisi. ...ja tuntuu todella hyvältä söydä pari purilaista sen jälkeen kun on maastossa rämpinyt muutaman tunnin. - kovuutta peliin!
Mieti miltä näyttäisit kun syöt järkevästi ja kuntoilet.Herää ..malauta ja tee kokonaisvaltainen muutos liikkumisen ja syömisen osalta.Äläkä anna missään vaiheessa periksi.Alku on hankalin.Ihmisiä raitistuu jatkuvasti tai lopettavat jonki järjettömyyden elämäntavoissaan.Sä kykenet samaan.Se on vaan tehtävä se eka askel.Mieti ja keskity muutokseen esim. jossain aivan yksinäisenä miettien ja voimaa hakien.Se onnistuu kun haluat sitä muutosta itsessäs.Heikkous on heikkoutta eikä siinä lässyttelyt auta.Ole luja ja tajua miltä näytät jo kk kuluttua,puhumattakaan mielialan muutoksesta.
- popsi popsi porkkana
mihin unohtuivat porukoilta vihannekset,marjat ja hedelmät ?? Ei noissa höpöruuissa ole mitään vitamiineja eikä kivennäisaineita,ainoastaan kaloreita..
itse voin ehkä kerran kuukaudessa ostaa pienen valmispizzan,mutta ei se mitään erikoista herkkua ole..itse tehty makkarasoppa,porkkanasalaatti ja muut kotiruuat
voittavat nuo mäkkäriruuat kevyesti......voi olla että nuoret ovat niin uusavuttomia,
etteivät osaa tehdä mitään itse ????
Tervetuloa vain roskaruuan syöjät 40 vuotiaina diapetesklinikoille,nimittäin ihmisen täytyisi tajuta,että elimistö kaipaa vitamiineja ja muita rakennusaineita niinkuin kalkkia..ei kokiksessa ole muuta kuin sokeria..tulee myös osterporoosi jos ei juo maitoa tai piimää ja käytä muitakii maitotuotteita..- ...
Kun vaikkapa hampurilaisen leittää lautaselle ruokaympyrän mukaisesti, niin kappas: siinä on lähes suositusten mukainen ateria. On rehuja salaatin, kurkkujen ja tomaatin muodossa, jne.
Sellainen 'itse tehty makkarasoppa' on ravintoarvoiltaan pahempaa roskaruokaa kuin useimmat hampurilaiset tai pizzat, niillä on ihan turhaan huono maine. Kokikset kannattaa vaihtaa muuhun, mutta ateriana varsinkin pizza peittoaa tuollaiset kotiruoat mennen tullen. Ainakin jos tajuaa oikeat täytteet valita.
Osteoporoosin puhkeamisen yleisimpiä syitä on muuten D-vitamiinin puute, alipainoisuus sekä tupakan ja alkoholin käyttö. - makkramaist
"..itse tehty makkarasoppa,porkkanasalaatti ja muut kotiruuat
voittavat nuo mäkkäriruuat kevyesti......voi olla että nuoret ovat niin uusavuttomia, etteivät osaa tehdä mitään itse ????"
Ei se makkara kovin terveellistä ruokaa ole, vaikka se olisi sopassa juuresten keskellä.
Ja se on muuten "diabetes" ei "diapetes".
- -25kg
Salli itelles näin aluksi 1 pieni annos roska ruokaa päiväs.
Mieti tarkkaan mitä haluat,mutta vähennä niiden kalori määrä sen päivän muista ruuista.Kun totut tähän niin sit vähennät
roska ruat(hampprit kebatit,kakut )2 annoskertaan viikossa.
Mieleistäsi makeaa saat syödä joka päiva 100dan kalorin
verran.Jälleen valitese se makea jota eniten haluat.Näin totut
pikkuhiljallen normaaliin ruokaan ja roska ruoka ei enään olekkaan niin houkuttavaa.Mulle toi 2 kertaa viikossa roska
ruoka toimii hyvin ja vähän makeeta joka päivä,niin ei tule
sitä tunnetta että jäis jostain paitsi.Mä laihduin tolla keinolla
25kg eikä tehny tiukkaa. - turhaa porua
Otan pizzan täytteillä ananas, tonnikala ja kinkku ja paikanpäältä
salaatit mukaan. Kun tarkastellaan ruokaympyrää, saan kasvikset
salaatista, hedelmät ananaksesta, tonnikalasta kalantarve ja
kinkusta lihantarve tyydytettynä. Voiko joku vielä kirkkain silmin
väittää, etten noudata päivittäistä ruokaympyrää niiihhh.
Aina pizza makkarasopan terveellisyydessä pätkii. - aloitin päiväni
Kahvin kera johon lorautin aimoläjäyksen kuohukermaa, juuri niin, sitä
tujuinta paksuinta rasvaisinta tosimiehen herkkua, eikä mitään
laimennettua homomaitoa. Kahvini huuhdoin alas Arnold´s Donuts'in
kinuskipäällysteisellä ja mustikkahilloa sisältävällä herkkudonitsilla, nammm.
Jahka olin tästä selvinnyt, oli jo puolipäivä ja lounasaika.
Mahaani rupesi kurnimaan siihen malliin, että olisin voinut raapia
mahaani perseen kautta. Mikä avuksi tähän hätään??
Pelastukseni koitti, kun huomasin, että Buffa oli kauppareissuni varrella.
Nautin suurella rakkaudella 26 slaissia meheviä pizzoja, jotka huuhdoin
alas muutamalla Pepsilasillisella. Pakkiin jäi sen verran vielä pelivaraa, että
otin muutaman pannukakun jäätelön ja siirapin kera. Oli sanomattakin selvää
että nämäkin huuhdottaisiin alas mojovalla kahviannoksella ja sisältäisi
(mitäpä muutakaan) kuin kuohukermaa. Olin ähkynä mutta onnellinen.
Nyt oloni on sellainen, että massu meinaa räjähtää. Hiljaa sisimmässäni
tiesin, että elämä voittaa ja paskahätä olisi oleva pelastukseni.
Oli 11. hetki kun kerkesin Arabian luokse. Hulk Hogan-maiseen
tyyliiin revin farkkuni napit ja istuin pytylle nopeammin kuin
kerkeäisin sanomaan Nat King Cole. Karjaisin kuin kuohittavana
oleva leijona, kun annoin ulosantini tulla, ja voi veljet sitä tavaraa
tuli. Olo oli n. 3,4 kg kevyempi ja taas matkasin kohti uusia
haasteita. Päivän temmellykset rupesivat kuitenkin
vaatimaan veronsa ja matkasin kotia kohti. Rakas vaimoni
oli leiponut suklaapiirakan ja kahvikin oli tippunut. Voiko tämä
olla totta, vai pitäisikö nipistää vaimoa pepusta ja kysyä onko tämä
unta?? 4 isoa siivua uunituoretta suklaapiirakkaa höystettynä
isolla kahvilla( nimenomaan, kuohukermalla).
Ei hullumpi päivä vai mitä? Saa kadehtia jos haluaa, en pane
pahakseni. - karppis84
ALAT KUNTOILEMAAN, KÄYMÄÄN SALILLA JA LENKILLÄ! siitä se lähtee. silloin alat huomaamaan, miten epäterveellistä ja huonoa ravintoa syöt. Kun alat tarkkailemaan kaloreita ja mietit enempi liikuntaa, ja saat siitä mielihyvää, niin et tarvitse suolaa ja lisäaineita enää. Niistä on vain yritettävä vieroittua. Kierrät pikaruokapaikat kaukaa parin viikon ajan, niin siitä se lähtee. jokainen jostakin riippuvainen, sinun on suolainen pikaruoka. koita edes, millaista on olla ilman sitä, ja mitä otat tilalle.
- nyt tekisi mieleni
tosca-piirakkaa kahvin kera. Ruoaksi broiler-ananas-kinkkupastaa.
Leffan parissa taidan pakertaa pussillisen Daim-suklaata.
Parempaa kuin seksi hmmm...... - hyvä kirja
Käy mieluiten kirjastossa ja lainaa kirja laihdu,älä laihduta. Se on hyvä kirja siinä kehotetaan tekemää tee jotakin erilaista.
- Et ole.
Roskaruoan orja,vaan mielikuvan,eli mainosten orja. Sen kun ymmärrät,niin et kaipaa roskaruokaa. Jos syöt terveellisen aterian,joka sisältää riittävästi valkuaista esim.kalaa,maitotuotteita,vihanneksia,ruisleipää,niin yksinkertaisesti olosi tuntuu niin kylläiseltä ettei sinulle yksinkertaisesti maistu mikään. Mutta kun syöt roskaruokaa nopeita hiilihydraatteja limsaa,valkoisesta jauhosta valmistettuja hampurilaisia,verensokerisi kipuaa hetkessä tappiin ja sieltä samaa vauhtia taas alas ja kohta on taas näläntunne.
- KKKKKKKK2
Syöminen on meille joillekin tosi koukuttavaa. Minulla tämä riippuvuus on varsin laaja-alaista. Roskaruuat houkuttaa, sipsit ja mäkkärit. Sitten vielä tuo suklaa, ei mitkään sekalaiset suklaapatukat, vaan pitää saada fazerin sinistä ja mieluiten JOKA AINUT PÄIVÄ. Lisäksi rakastan salaatteja: salaattia, kurkkua, tomaattia, paprikaa, sipulia ja siihen kippaa sellaisen fetasnacksin päälle. Siis terveellistä periaatteessa, mutta kun mun pitää syödä sitäkin sellainen kulhollinen kerralla. Jostain syystä nuo munkit ja pullat ei enää niin viehätä, mutta pannarit, letut, jätskit, niitä voi syödä ihan mielettömiä määriä. Rakastan yrttejä, pastaa, italialaista ruokaa, kreikkalaista ruokaa, pihvejä, kalaa, kanaa, texmex-ruokaa jne. Hyvin tehdyt perinneruuatkin maistuu, maksalaatikot, veriletut, kaalilaatikot, makaronilaatikot, keitot jne. Teen paljon kotona perheelle ja vieraille ruokaa hyvistä raaka-aineista. Muutkin rakastaa näitä mun ruokia, kun käytän kunnolla mausteita ja suolaa. Itse syön niitä tietysti mielettömiä annoksia. Mitään ruokaa, mikä on mielestäni pahaa/mautonta/huonosti tehtyä, en suostu syömään. Esim. jos ravintolan ruoka-annos on mielestäni huono, voin jättää sen syömättä. Lapsena olin laiha, kun kotona oli aina ruuan perustana keitetyt perunat, jotka eivät todellakaan ole mitään maukasta ruokaa. Nyt oman perheen kanssa voin tehdä sellaista ruokaa mistä myös itse pidän.
Vaikeaahan tässä on se, että ihmisen täytyy syödä joka tapauksessa jotakin, eli kokonaan ei voi syömistä lopettaa. Ja kun nyt sitten on pakko syödä jotakin, miksi haluaisin syödä pahaa ruokaa, kun hyvän ruuan syöminen on yksi suurimpia nautintoja elämässä. Eihän hyvässä ruuassa sinänsä ole mitään huonoa, vaan se voi olla erittäin terveellistä, kuten vaikka hyvä salaatti tai herkullinen uunikala. Hyvässä ruuassa on vain se ongelma, että sitä tulee sitten syötyä ihan liikaa.
Ehkä voisi ajatella, että mieluinen ruoka antaa meille joillekin todella mielettömät fiilikset. On hienoa, että osaa todellakin nauttia jostakin. Kääntöpuolena on sitten se liiallisuuksiin menemisen vaara, jolloin mukaan voi tulla vaikkapa lihominen ja syyllisyyden tunteita. Ja sitten kun vielä miettii, että ihmisen genetiikka on historian hämärissä varmaankin sopeutunut varustautumaan myös pahoihin aikoihin tankaamalla hieman vararavintoa ja nykyisin on aina hyvinkin energiapitoista ruokaa tarjolla, olisi suorastaan omituista, jos ihmiset eivät lihoisi. - sippulik
"itse tehty makkarasoppa,porkkanasalaatti ja muut kotiruuat
voittavat nuo mäkkäriruuat kevyesti......voi olla että nuoret ovat niin uusavuttomia,
etteivät osaa tehdä mitään itse ????"
VOI HEMMETTII!!! mä osaan tehdä itse ruokaa ja teenkin melkein joka ainoa päivä.. ongelmani on vain se, että heti kun ruoka laskee (1-2h) vaikka olisin vielä kylläinen tulee kauhea roskaruoka himo... ja sitten syön roskaruoat muiden terveellisten ITSETEHTYJEN KOTIRUOKIEN LISÄKSI!!!!
TÄMÄ ON MINULLE SE HITON ONGELMA!
Aloin muuten pitämään ruokapäiväkirjaa ja tämä viikko on mennyt hienosti (3pv:) vain yksi roskaruoka-annos mittarissa eli hesen juustoateria light limulla eli ei paha,,siis meikäkäisen mittarista katottuna. - sippulik
Tänään
aamupala: moniviljasämpylä juustolla ja kurkulla ja tomaatilla ja teelusikallinen oivariinia
Lounas; Tuplajuustohamppari(mäkki) ja pikkuinen pallo jäätelöä (ou nou!=)
Päivälinen; uunilohta n. 200g, kurkkua, tomaattia, salaattia ja punasipulia ja yksi pieni peruna
Iltapalaksi ajattelin noin desi maustamatonta turkkilaista jugurttia ja mustikoita desi
paljonkohan noin. voisi noista tulla kaloreita?
Tarkoitus olisi tehdä myös pieni kävelylenkki... - dietin vihaja
Kaikki diedit ovat roskaa. Sen kun yöt terveeliseti. Paljon kasviksia ja myös pieniä aterioita päiväsä.
- haista paska
Hei ! Kysyppä itseltäsini miksi näin käy normaalisti avoissa oleva ennergintarve on oelemassa ja sitähän on vaikea muuttaa mutta turhanpainen syöminen on itsestäsi kiinni mieti onko sun aivot saaneet tarpeeksi energiaa ennenkin aloit ylen syömään mie meinaan että kunnon atereria noin 17-18 on hyvä sitä mie moudatan ja olen 185cm,62kg siis laiha mie käytän punaista maitoa ja makkarat ja leiikkeet pitää olla rasvaista. Muista aivot on se joka säätelee meidän energian tarvetta siis me itse vaikkemme sitä aina jos koskaan huomaakaakantaan Taitsi@mbnet.fi
- 45gg
nojaa jos olet siis nainen olet 170 pitkä niin sinulla on lähes 20 kiloa ylimääräistä..
- sippulik
NO mielestäni 68kg voisi olla ihan sopiva paino..
Eikö kukaan osaa laskea noita kaloreita? - sippulik
Ihme keskustelua, kun ensin tulee melkein 100 kommenttia ja sitten ei enää kukaan vastaa:(
Viikonloppu ryöstäysyi aivan täysin käsistä, mutta nyt olen saanut taas jonkulaisen kurin.. tänään söin taas hesessä, mutta onneksi vain juustoaterian.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506733Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6752915Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831270Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.971249- 841235
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611144- 891130
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371100- 721012
- 241911