Alun perin Jumalan ainosyntyinen Poika oli taivaassa.
Jumala Jumalan luona. Poika Isän helmassa.
Sitten Hän tuli lihaksi.Pienen pieneksi ihmisen aluksi Marian kohtuun.
Ruumis, jonka Jumala Hänelle valmisti, kuoli ja haudattiin,
ja nousi kolmantena päivänä ylös haudasta.
Jeesus on kuolleista nousseiden esikoinen
eli ensimmäinen, joka on kokenut ruumiin ylösnousemisen.
Tuossa kirkastetussa ylösnousemusruumiissaan
Hän meni taivaaseen valmistamaan sijaa omilleen,
jotka tulevat kokemaan saman kuin Hän.
Joh 1:1-2;14 Hepr 10:5 1 Kor 15:20-23
Kaikki Jumalan lapset, joiden maallinen telttamaja on jo purettu,
ovat jo taivaassa Jeesuksen luona.
Mutta ylösnousemusruumista heillä ei vielä ole.
Kaikki Jumalan lapset niin taivaassa kuin me täällä alhaalla
odotamme vielä ruumiimme lunastusta.
Fil 1:23-24 Room 8:23
Kerran koittaa hetki, jolloin kaikki Kristuksessa kuolleet nousevat ylös,
ja meidät, jotka vielä olemme elossa,
jotka olemme jääneet tänne, muutumme silmänräpäyksessä.
Alennustilamme ruumis muuttuu Hänen kirkastetun ruumiinsa kaltaiseksi,
ja meidät temmataan kuolleista nousseiden kanssa yhtä aikaa yläilmoihin,
ja saamme sitten kaikki olla ikuisesti Hänen luonaan.
1 Tess 4:16-17 Fil 3:18-21
Mutta jo nyt Hän asuu Henkensä kautta jokaisessa uskovassa.
Ihminen, jossa Kristus ei asu, ei ole uskossa.
Herran Jeesuksen armo, Isän Jumalan rakkaus
ja Pyhän Hengen osallisuus ovat erottamaton lahjapaketti
jokaiselle uskovalle. Jokainen uskova on
Jumalasta syntynyt, voideltu ja Pyhän Hengen sinetöimä.
2 Kor 13:5;13 Ef 1:13 1 Joh 5:1 2:20
Elämme joko synnissä tai Jumalassa.
Olemme siis joko Jumalan lapsia tai perkeleen lapsia.
Jos emme ole Jeesuksen veli tai sisar,
emme kuulu Jumalan perheeseen.
Jos meitä ei ole siirretty Hänen rakkaan Poikansa valtakuntaan,
kuulumme vielä pimeyden valtakuntaan.
Matt 12:50 1 Joh 3:9-10 Kol 1:13
Sana Jeesuksesta Kristuksesta, Jumalan Pojasta
12
86
Vastaukset
Selväsanaista suoraa hyvää opetusta meille kaikille.
Piti ihan kirjautua sisään kirjoittamaan tämä viesti.Sellainen ihminen ei ole uskossa, joka esimerkiksi ei usko Jeesuksen SANAAN.
* Missä ihmeessä tämä " kalamos" on piileksinyt? Jos tätä, Raamatulla todeksi todistettua totuudellista sanomaa aletaan epäuskoisten ja nimellis uskovien taholta retostelemaan, se on mitä häikäilemätöntä Jumalan pilkkaa.
* Joku on tänään ehdottanut ,että ei vastattaisi jt.uskoisten ja epäuskoisten valheellisiin ja provosoiviin kommentteihin lainkaan, itse en alennu vastaamaan tässä ketjussa tuon totuudellisen aloituksen vääräksi vääntäjin leukailuihin. En toisesti Jeesuksen nimessä. Kiitos kalamos !Onko Jeesuskin epäuskoinen todistaessaan näin?
Mark.12.
28 Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.
Minä uskon mitä Hän sanoi, uskotteko te?Minä uskon kaiken juuri niin kuin Jeesus on sanonut.
Mutta näin kuin suomennoksessamme sanotaan,
Jeesus ei sanonut. Eikä Markus näin kirjoittanut.
Tuo käskyhän on Mooseksen tallentama,
ja kuuluu näin (5 Moos 6:4):
"Kuule Israel, Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi."
Ja jos vielä tarkennetaan, niin
Herra => JHWH
Jumalamme => Valtiaat
- Usko Toivonen
Valtavaa armon evankeliumin julistusta, Herra puhuu "kalamoksen" kautta.
>> Mutta jo nyt Hän asuu Henkensä kautta jokaisessa uskovassa.
Ihminen, jossa Kristus ei asu, ei ole uskossa.
Herran Jeesuksen armo, Isän Jumalan rakkaus
ja Pyhän Hengen osallisuus ovat erottamaton lahjapaketti
jokaiselle uskovalle. Jokainen uskova on
Jumalasta syntynyt, voideltu ja Pyhän Hengen sinetöimä. >>
17. Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.
Kiitos Herra Jeesus mittaamattoman suuresta armostasi!
Kaikki on lahjaa. Poika itse on näin todistanut:
Psalmit 2
'Minä ilmoitan, mitä - H e r r a - o n - s ä ä t ä n y t. - H ä n - lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin."
Sananlaskut 8
22 "H e r r a - l o i - m i n u t - t ö i t t e n s ä - e s i k o i s e k s i,
e n s i m m ä i s e k s i - t e o i s t a a n, - ennen aikojen alkua."
Daavid todisti Kristuksen herrakseen, jonka Jumala on herrojen Herra:
Psalmit 110
1 'Daavidin virsi. Herra sanoi minun herralleni: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi".'
Luoja Herra Jumala on luonnostaan herra, mutta poika on tehty herra:
Apostolien teot 2
36 "Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
Heprealaiskirje 1
9 "Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sen tähden on Jumala, - s i n u n - J u m a l a s i, - voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."
1. Korinttolaiskirje 3
23 "Mutta te olette Kristuksen, ja Kristus on Jumalan."
Isä Luoja on myös herramme Jeesuksen Kristuksen tuki ja turva, pojan Jumala. [Jes. 42:1]Ei Häntä ole luotu. Hän on syntynyt.
Kaikki on luotu Hänen kauttaan
"Alussa oli Sana ... Jumala ... Jumalan tykönä.
Ainokainen Poika ... Isän helmassa."
www.kalamos.omasivu.fi/Alkukalamos kirjoitti:
Ei Häntä ole luotu. Hän on syntynyt.
Kaikki on luotu Hänen kauttaan
"Alussa oli Sana ... Jumala ... Jumalan tykönä.
Ainokainen Poika ... Isän helmassa."
www.kalamos.omasivu.fi/AlkuAlussa oli Sana, koska Isä Jumala oli sen sanan sanononut. Sana on Jumalasta:
Johannes 7
28 'Niin Jeesus puhui pyhäkössä suurella äänellä, opetti ja sanoi: "Te tunnette minut ja tiedätte, mistä minä olen; ja itsestäni minä en ole tullut, vaan hän, joka minut on lähettänyt, on oikea lähettäjä, ja häntä te ette tunne."'
Johannes 8
42 'Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt."' [Apt. 2:36]ekivaari kirjoitti:
Alussa oli Sana, koska Isä Jumala oli sen sanan sanononut. Sana on Jumalasta:
Johannes 7
28 'Niin Jeesus puhui pyhäkössä suurella äänellä, opetti ja sanoi: "Te tunnette minut ja tiedätte, mistä minä olen; ja itsestäni minä en ole tullut, vaan hän, joka minut on lähettänyt, on oikea lähettäjä, ja häntä te ette tunne."'
Johannes 8
42 'Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt."' [Apt. 2:36]Isä lähetti ainokaisen Poikansa tyköänsä, helmastaan, maan päälle.
- Piste.
kalamos kirjoitti:
Isä lähetti ainokaisen Poikansa tyköänsä, helmastaan, maan päälle.
Huomannet jo omassakin kirjoittamassasi lauseessa että heitä on kaksi eri henkipersoonaa.... Isä lähetti ainokaisen poikansa tyköänsä, helmastaan, maan päälle.
Aloituksesta sen verran että siitä puuttuu Jumalan sana lähes kokonaan.
Totuutta on vain nimeeksi, koko aloitus pitäisi korjata Raamatun ilmoituksen mukaiseksi.
Luulen että teit jälleen kerran aloituksen vain riitaa rakentaaksesi. Ihmettelen mikä henki sinua riivaa.
Aloitus ei ansainne tämän enempää kirjoittelua. Piste. kirjoitti:
Huomannet jo omassakin kirjoittamassasi lauseessa että heitä on kaksi eri henkipersoonaa.... Isä lähetti ainokaisen poikansa tyköänsä, helmastaan, maan päälle.
Aloituksesta sen verran että siitä puuttuu Jumalan sana lähes kokonaan.
Totuutta on vain nimeeksi, koko aloitus pitäisi korjata Raamatun ilmoituksen mukaiseksi.
Luulen että teit jälleen kerran aloituksen vain riitaa rakentaaksesi. Ihmettelen mikä henki sinua riivaa.
Aloitus ei ansainne tämän enempää kirjoittelua.Jokaisen kappaleen jälkeen olen laittanut Raamattuviitteet.
En minä koskaan mitään omiani kirjoita.
Kaikki on aina ankkuroitu Jumalan Sanaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723093
- 572788
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322375- 792208
- 602023
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351398