Tämä ei kuulu tänne, mutta sijoitin tänne, kun en löydä mitää muutakaan paikkaa, ja laskuritkin vaatii tämän asian tietämistä ennen kuin antavat vastauksia.
En ole ostamassa mitään, mutta olen luonteeltanti mallintava kaikessa rahaanliittyvässä. Nyt iski tälläinen mallinnuskiksi.
Oletetaan, että ostan asunnon perustettavaan yhtiöön, ja asunnon tyyppeinä on kerrostalo joka on kaukolämmössä tai sitten rivari, joka on omassa sähkölämpösopimuksessa lämmityksenkin osalta.
Paljonko arvioitten vuotuisen / kuukausittaisen kulutuksen lämmityksen osalta. Jos muu kulutus on jossain 200kw/h kohdalla, niin onko lämmityksen osuus sitten paljonkin yli 1500-2000kw/h kuukaudessa ja 20 000 kw/h vuodessa.
Tiedän, että sähkölämmitys on kallis. Ja tiedän, että sähkönkäyttäjiäkin on aika monenlaisia......
Asunnon käyttökulut
Vertailunurkka
1
193
Vastaukset
- titity
Sähkölämmitystä on niin vaikea arvioida koska riippuu niin paljon talosta,että kuinka paljon menee harakoille lämpöä. Ja tietty kuinka lämpimänä haluaa asunnon pitää. Meillä oli sähkölämmitteinen talo,kerrospinta-ala n.130n, ja sähkönkulutus käyttösähköineen 16000kw vuodessa.Meillä oli myös käytössä huono takka,jota lämmitettiin silti talvisin ja ilmalämpöpumppu. Muuten oli patterit ja lattialämmitys sähköllä. Lämpötila pidettiin n.22asteessa talvella.
Kerrostalossa maksat lämmityksen yhtiövastikkeessa joten lämmitykseen on paha sanoa mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911274Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221118- 48844
- 70840
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 50655
- 52647