Jos prolaktiini on päälle 2000, mutta luultavasti laskussa, maitoa tulee mutta kuukautiset olleet normaalit niin onko mahdollisuuksia?
Lääkitystä on tihennetty, mutta voi olla ettei tuo prolaktiini kovin äkkiä laske.
Paljoa se ei ole minulla koskaan laskenut, olen vaan saanut kuukautiset normaaliksi ja pääkivut pois kun on pikkusen laskenut. En usko että normaalitasoa tulee koskaan.
Jos prolaktiini on 1000-2000 voiko yleensä tulla raskaaksi?
Kauanko teillä on kestänyt joilla se on noin paljon?
Ikävää tässä on se että etsin itsestäni raskausmerkkejä ja luulen normaaleja asioita niiksi, vaikka en ole raskaana.
Niin ja lääkäri on sanonut voi, mutta ei yhtään osaa ennustaa kuinka vaikeaa se sitten on.
Prolaktinooma ja raskaaksi tulon kesto?
1
195
Vastaukset
Hei,
Kiitos kysymyksestä :)
Kun hoitava lääkärisi on sanonut, että voit tulla raskaaksi, uskoisin häntä. Sinut on varmasti tutkittu hyvin.
Onko sinulle selvitetty syytä siihen miksi prolaktiiniarvosi on koholla ? Tietyt lääkkeet saattavat kohottaa arvoa ja näiden lääkitysten poisjättö auttaa laskemaan prolaktiiniarvoa.
Aivolisäkkeesi on varmaankin kuvattu ja suljettu pois hyvänlaatuinen aivolisäkekasvain ?
Onko kyseessä ns. makroprolaktemia = suuret prolaktiinimolekyylit, jotka eivät ole biologisesti aktiivista prolaktiinia. Eli onko prolaktiini arvoa mitattaessa määritetty samalla makroprolatiinin osuus prolaktiiniarvostasi ?
Yleensä lääkityksellä prolaktiiniarvo saadaan normaaliksi, mikäli kyseessä ei ole tuo makroprolaktinemia, jolla taas ei ole merkitystä raskaaksituloon.
Hyvä, että kuukautiskiertosi on palautunut normaaliksi, se in kuitenkin merkki siitä, että munasolu irtoaa ja raskaaksi tulemisen mahdollisuus luonnollisesti paranee.
Riitta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361