Nimimerkki 'a.' esitti kommentissaan
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10224790/#comment-51969998
seuraavan haasteeseen:
"Näyttäköön joku evokki yhden sellaisen varmaistetun evoluution todisteen jotta saataisiin hiukan eloa palstalle."
No kokeillaan:
Olet erilainen kuin vanhempasi. Jos pärjäät hyvin elinympäristössäsi ja kykenet hyvin jatkamaan sukua, sinulla on hyvät mahdollisuudet tuottaa itsestäsi poikkeavia jälkeläisiä.
Tahtooko joku kiistää tuon ikiliikkujan jonkin osasen?
Evoluution todisteet
14
98
Vastaukset
"No kokeillaan:
Olet erilainen kuin vanhempasi. Jos pärjäät hyvin elinympäristössäsi ja kykenet hyvin jatkamaan sukua, sinulla on hyvät mahdollisuudet tuottaa itsestäsi poikkeavia jälkeläisiä"
Kaikki itsestä poikkeavat jälkeläisetkin ovat ihmisiä. Uutta lajia ei ole syntynyt. Ihminen on synnyttänyt vain toisen ihmisen. Mitään evoluutiota ei ole tapahtunut.
Olet ilmeisesti sekoittanut evoluution ja saman lajin sisällä tapahtuvat muutokset keskenään."Olet ilmeisesti sekoittanut evoluution ja saman lajin sisällä tapahtuvat muutokset keskenään."
Ehei. Minä kyllä ymmärrän lajiutumisen tarkoittavan sitä, että jostakin kantalajista lähtee kaksi tai usemapia kehityspolkuja, jotka ennen pitkää johtavat niin merkittäviin eroihin, etteivät eri populaatioiden edustajat enään ole kykeneviä tuottamaan keskenään jälkeläisiä tai ihmiset katsovat ne muutoin riittävän erillisiksi omissa taksonomisissa luokituksissaan.
Nuin pitkälle ei kuitenkaan tarvitse mennä. Evoluution voi havaita aloituksen tasollakin, paitsi jos sen argumentti on kumottavissa.
- KvasiKide
Tuon ei tarvitse olla sokeaa. Se voi perustua myös havaintoon.
- buahhahhaaaaa
No oletko nähnyt muuta kuin erilaisia lapsia?
Erilaisuus ei ole todiste luomista vastaan.
Eikä edes eri ihmisrodut.
Olipa epätoivoinen yritys.Missä kohden ajattelit minun koettavan todistaa jotain luomista vastaan?
Pointtinihan on täysin evoluutiossa.
Mutta hyvä huomio, että lapset ovat erilaisia kuin vanhempansa. Muutosta siis tapahtuu.
Mitä olet mieltä väitteestä, että ympäristtöönsä sopeutuvat hyvät lisääntyjät saavat hyvin jälkeläisiä?- ++??????
A10097 kirjoitti:
Missä kohden ajattelit minun koettavan todistaa jotain luomista vastaan?
Pointtinihan on täysin evoluutiossa.
Mutta hyvä huomio, että lapset ovat erilaisia kuin vanhempansa. Muutosta siis tapahtuu.
Mitä olet mieltä väitteestä, että ympäristtöönsä sopeutuvat hyvät lisääntyjät saavat hyvin jälkeläisiä?Kuka täältä on kuollut sopeutumattomuuden vuoksi?
NE EKERITKÖ? Kyllä ne ekerit pärjää Suomessa yhtähyvin kuin me suomalaisetkin.
Eikä ympäristössä yleensä lisäännytäkään vaan pirtin lämpimässä. ++?????? kirjoitti:
Kuka täältä on kuollut sopeutumattomuuden vuoksi?
NE EKERITKÖ? Kyllä ne ekerit pärjää Suomessa yhtähyvin kuin me suomalaisetkin.
Eikä ympäristössä yleensä lisäännytäkään vaan pirtin lämpimässä.Toisinaan genomi antaa sellaiset eväät, että jälkeläiset jää tekemättä.
Tummaihoiset eivät pärjää pohjoisilla alueilla yhtä hyvin kuin vaaleaihoiset, koska heidän ihonsa ei tuota hyödyllistä D-vitamiinia riittävästi.
Pirtin lämmön pointtia en hoksaa. Kukin laji kuksii missä milloinkin luonnistaa.
Saavatko ympäristöönsä sopeutuvat hyvät lisääntyjät mielestäsi hyvin jälkeläisiä?
Mikään täällä esitetystä ei varmaan kelpaa.
http://www.talkorigins.org/faqs/comdesc/- a.
Talkkari kun ei esitä faktatodisteita vaan sen hommana on kuvitella sitä että miten evoluutio saataaisi toimia.
- a.
Koirsatkin saavat helposti paljon erilaisempia jälkeläisiä kuin ihmiset keskenään.
Kukaan ei silti sano että rodunjalostus olisi evoluutiota.
.......korjaan, tietysti tämän palstan evokithan näkevät evoluutiota kaikessa elollisessa.................................tiedemiehet eivät.Eläinten ja kasvien jalostus ei tietenkään edusta luonnollista evoluutiota, koska sopeutumisen ja eteenpäin siirtyvien geenien valinnan tekee ihminen. Sama homma eugeniikan kanssa.
Mutta esiin nostamasi jalostus osoittaa kyllä evoluution perusmekanismit hyvin. Jos ihminen pystyy tekemään valintaa, niin miksi julma luonto ei sitä tekisi?
- Hiski ja kissi
Jos kreat olette niin varmoja siitä ettei evoluutiota ole, ja jos kerran maailmalla enemmistö tiedemiehistäkin jo sen myöntää, miksette ole jo käyneet korjaamassa wikipedian evoluutioartikkelia tosi tieteen mukaiseksi? Eikö ole rohkeutta esiintyä muualla kuin typerän sivuston typerillä palstoilla? Mites nyt silleen?
Wikipedia kreationistit ovat sotkeneet roskallaan aivan tarpeeksi ilman yllytystäkin. Itsekin olen sieltä poistanut muutamia kreationistien tekeleitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873217
- 622917
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322435- 802273
- 742179
- 952026
- 121616
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan191593Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301440Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j321423