Mikä on totuus vl-tietämisestä?

Kiinnostaa tämä.

Tuolla "Miksi SRK vainoaa Johanna Hurtigia" -keskustelussa eräs kiivas SRK:n mies kertoo, ettei vl-pedofilia voinut tulla aiemmin esille, koska kukaan vl ei tiennyt yhtään vl-pedofiliarikostapausta. Mutta seuraavassa puheenvuorossa hän väitti, että kaikki vl-lastenraiskaamiset tiedetään vl-yhteisössä koska yhteisö on niin tiivis.

Voisiko joku vl-uskovainen valottaa tätä arvomaailmaanne, että kinka voisamanaikaisesti tietää kaikki ja ei yhtään?

20

258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-VL.

Rehellisesti vastattuna, itse en ole tiennyt ainuttakaan pedofiilitapausta VL:ssa, ennen kun nämä asiat nousivat julkisuuteen. Nyt tiedän ne tapaukset, jotka on tulleet julki.

• Uhrit heikoimmilla.

Kiitos rehellisestä vastauksestasi. Itse tiedän useita vl-pedofiliarikoksia jo yli kahdenkymmenen vuoden takaa, jolloin olin itse vielä vl. Aluksi vain ihmettelin, että kuinka se nyt kääntyikin niin, että koko tarinan "konna" on pedofiilimiehensä jättänyt äiti eikä "kaikki synnit anteeksi saanut" vl-pedofiliarikollinen. Vuosien vieriessä ja uusien rikosten myötä selvisi, että koko vl-arvomaailma on näiden vakavien rikosten osalta kääntynyt päälaelleen.

Olen siis saanut tietooni runsaasti vl-pedofiliarikoksia, koska olen avannut suuni aiheesta jo kauan sitten (ja saanut paskaa niskaani). Uhrit ovat ottaneet yhteyttä, kuten muutkin rikollisten lähipiiristä apua pyytääkseen. Oikeutta uhreille on haettu ja saatu.

• samoin

Samoin.

• Ex-VL.

Minua pyöristyttää eniten se, että uskovaisten pitäisi olla täysin avoimia, rehellisiä, vilpittömiä ja rakkaudellisia, mutta näissä pedofiilitapauksissakin on todella pahassti jotain pielessä VL-yhteisössä, kuten myös monessa muussakin asiassa.

En näe rakkauden hedelmiä kovinkaan paljon VL:ssä. Tiivis yhteisöllisyys on otollinen maaperä tuhota keskinäistä rakkautta ja sitten nostaa päätään ihmisen pahuus ja epäinhimillisyys. Epäilen, että tässä luotetaan nimen omaan liikaa yhteisön voimaan ja tiiveyteen ja Jumalan sanan opetus jää usein toissijaiseksi. Siksi en koe kuuluvani VL-yhteisöön, uskovainen olen edelleen riippumatta siitä, tunnustaako VL:t uskoani. Sepä on mulle yhdentekevää, en kaipaa kenenkään muun hyväksyntää uskolleni, kuin Raamatun sanan.

Uskon kyllä, että aika laajasti VL:t ovat olleet täysin tietämättömiä näistä tapauksista, ihan tapausten lähipiiriä lukuunottamatta, niin kuin itsekin olen ollut.

• Jatketaan myöhemmin

VL:ssä uskon kohteeksi on noussut yhteisö. Ohi Jumalan sanan. Kaikista tärkeintä on olla niin, ettei joutuisi vaan "hoidettavaksi". Näin kertoo myös Antti Pentikäinen.

• Solakka mies

**Minua pyöristyttää eniten se**

Kuinka pyöreäksi olet Ex-VL jo paisunut?

• Hyvä kirjoitus, mutta jäi auki, - luotatko Jeesukseen? Et maininnut Hänestä.

• Kaikella on aikansa

Ei mitään hajua näistä surullisen kuuluisista pedofiliatapauksista, ennenkuin ne tulivat ilmi. Eikä mitään hajua myöskään näistä SRK:ta arvostelevista opinmuuttajista (Antti Pentikäinen ym.), ennenkuin ne tulivat ilmi... Ja olen sentään osallistunut vl-herätysliikkeen toimintaan vuosikymmeniä usealla paikkakunnalla. Nyt on ilmeisesti se Jumalan aika.

• SRK vihaa uhreja.

Nuorena teologiopiskelijoina Antti Pentikäinen ja Johannes Alaranta peräänkuuluttivat hoitokokousaikojen selvittämistä ja siitä kostoksi SRK lähetti KUUSI hoitomiestä Oulusta Helsinkiin vaientamaan nämä rohkeat nuoret miehet. Vuosi oli muistaakseni 2001!

Jo vuonna 2006 olivat samat miehet asialla ja kävivät SRK:n puheilla vl-yhteisössä valtoimenaan rehottavan lastenraiskaamisen salaamisesta. Heidät suurinpiirtein naurettiin pihalle. SRK:ta ei lainkaan kiinnostanut se, että yhteisössä rikoksia salataan ja uhrit vaiennetaan järjestelmällisesti vl-maallikko-rippisalailun avulla. Olihan Olavi Voittonen itse toiminut juuri samoin "hoitamassaan" oululaisessa kolmea sukupolvea koskevassa vl-pedofiliavyyhdissä. Eikä tässäkään Voittosen touhuilussa ollut SRK:n johtokunnan mukaan mitään moitittavaa, vaan se on aivan normaalia vl-toimintaa (SRK:n lehdistötiedote 7.4.2011)

• "hoidot"
        SRK vihaa uhreja. kirjoitti:

Nuorena teologiopiskelijoina Antti Pentikäinen ja Johannes Alaranta peräänkuuluttivat hoitokokousaikojen selvittämistä ja siitä kostoksi SRK lähetti KUUSI hoitomiestä Oulusta Helsinkiin vaientamaan nämä rohkeat nuoret miehet. Vuosi oli muistaakseni 2001!

Jo vuonna 2006 olivat samat miehet asialla ja kävivät SRK:n puheilla vl-yhteisössä valtoimenaan rehottavan lastenraiskaamisen salaamisesta. Heidät suurinpiirtein naurettiin pihalle. SRK:ta ei lainkaan kiinnostanut se, että yhteisössä rikoksia salataan ja uhrit vaiennetaan järjestelmällisesti vl-maallikko-rippisalailun avulla. Olihan Olavi Voittonen itse toiminut juuri samoin "hoitamassaan" oululaisessa kolmea sukupolvea koskevassa vl-pedofiliavyyhdissä. Eikä tässäkään Voittosen touhuilussa ollut SRK:n johtokunnan mukaan mitään moitittavaa, vaan se on aivan normaalia vl-toimintaa (SRK:n lehdistötiedote 7.4.2011)

Järkyttävää, Voittonen sai kaiken tuen taakseen viime kesän suviseuroissa, vaikka Kalevassa kerrottiin ennen suviseuroja, miten Voittonen oli hoitanut ripillä pedofiilia, eikä ollut vienyt asiaa poliisille.
        Lääkkö nousi puolustamaan Voittosta, hakukkumalla Kalevan, jonka seuraksena Kaleva joutui vl-piirin boikottiin.

Lumijoen suviseurojen puhujainkokous antoi kaiken luottamuksen Voittoselle. Vl-kansa työntää lastenvaunuja ja tyytyy ihan kaikkeen. He ottivat vastaan aikoinaan "hoidot", nyt he antavat SRK:n johdon muiluttaa heitä, jotka ovat nousseet puolustamaan raiskattuja lapsia.

• 3+16
        "hoidot" kirjoitti:

Järkyttävää, Voittonen sai kaiken tuen taakseen viime kesän suviseuroissa, vaikka Kalevassa kerrottiin ennen suviseuroja, miten Voittonen oli hoitanut ripillä pedofiilia, eikä ollut vienyt asiaa poliisille.
        Lääkkö nousi puolustamaan Voittosta, hakukkumalla Kalevan, jonka seuraksena Kaleva joutui vl-piirin boikottiin.

Lumijoen suviseurojen puhujainkokous antoi kaiken luottamuksen Voittoselle. Vl-kansa työntää lastenvaunuja ja tyytyy ihan kaikkeen. He ottivat vastaan aikoinaan "hoidot", nyt he antavat SRK:n johdon muiluttaa heitä, jotka ovat nousseet puolustamaan raiskattuja lapsia.

¤¤Ei 100 000 kärpästä voi olla väärässä - paskan täytyy olla hyvää ¤¤

• Voittonen hävisi!
        "hoidot" kirjoitti:

Siitä, että Kaleva antoi haastattelun Olavi Voittosen rippisalaamisella vaientamalle uhrille, sai aikaan lukuisia vihapuheluita Olavi Voittoselta Kalevan päätoimittaja Markku Mantilalle. Mantilan mukaan näissä uhkaavissa puheluissa Voittonen uhkasi Kalevaa tilaajaboikotilla jos Kaleva vielä uutisoi vl-pedofiliarikollisuudesta.

Kaleva ei kiristyksen edessä voinut luopua ammattietiikastaan ja lehdistönvapaudesta, joten vihaboikotti toteutettiin. Yli 300 vl-vihaajaa perui Kalevan tilauksen, mutta Kaleva sai samanaikaisesti vielä enemmän uusia tilauksia ihmisiltä, jotka eivät hyväksy vapaan median kiristämistä.

• Ei ole normaalia
        Voittonen hävisi! kirjoitti:

Siitä, että Kaleva antoi haastattelun Olavi Voittosen rippisalaamisella vaientamalle uhrille, sai aikaan lukuisia vihapuheluita Olavi Voittoselta Kalevan päätoimittaja Markku Mantilalle. Mantilan mukaan näissä uhkaavissa puheluissa Voittonen uhkasi Kalevaa tilaajaboikotilla jos Kaleva vielä uutisoi vl-pedofiliarikollisuudesta.

Kaleva ei kiristyksen edessä voinut luopua ammattietiikastaan ja lehdistönvapaudesta, joten vihaboikotti toteutettiin. Yli 300 vl-vihaajaa perui Kalevan tilauksen, mutta Kaleva sai samanaikaisesti vielä enemmän uusia tilauksia ihmisiltä, jotka eivät hyväksy vapaan median kiristämistä.

Onko Voittonen henkisesti sairas?

• vaikeaavaikeaa
        SRK vihaa uhreja. kirjoitti:

Vaikea tehtävä nyt on näitä selvittää, vaikka kaikki osapuolet haluaisivatkin.

• VL-yhteisö on sairas
        Ei ole normaalia kirjoitti:

Onko Voittonen henkisesti sairas?

Voittonen ei selvästikään kykene tuntemaan empatiaa tai edes pienintäkään myötätuntoa raiskattua lasta kohtaan. Mutta koko vl-yhteisö on SAIRAS, koska valitsi hänet ja muun SRK:n johtokunnan yksimielisesti jatkamaan sairasta peliään!

• Halusta kiinni!
        vaikeaavaikeaa kirjoitti:

Vaikea tehtävä nyt on näitä selvittää, vaikka kaikki osapuolet haluaisivatkin.

Rikosten selvittäminen ei ole lainkaan vaikeaa. Tehdään poliisille rikosilmoitus ja poliisi tutkii. Poliisi toimittaa esitutkinta-aineiston syyttäjälle ja syyttäjä syyttää oikeudessa. Oikeus langettaa rikolliselle oikeudenmukaisen tuomion. That´s it!

Pedofiliarikoksesta tietävän tarvitsee vain ilmoittaa poliisille, niin homma hoituu sillä. Muuta ei tarvitse tehdä.

• Anonyymi
        Voittonen hävisi! kirjoitti:

ei saanut kun tilaajamäärät romahti lopullisesti.

• Anonyymi

Mikä oli se tarina Yrjö sedästä joka asuntoautossaan hipelöi sukulaistyttöään ?

• Anonyymi

Olavi Voittonen on puolustanut viimeseen asti pedofiileja, herää kysymys, miksi?

• Anonyymi

koska ei ole rakkautta totuuteen vaan ihan vaikk a mihin muuhun, siinä se on syy yksinkertainen ja toimiva.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      102
      3539
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3197
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2694
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      81
      2479
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      85
      2458
    6. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2134
    7. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2096
    8. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      50
      1742
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1720
    10. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1706
    Aihe