Aamulla käydään koulua ja aloitetaan työelämään sopeutuminen.0-30v) Päivällä kasvatetaan lapset ja kerätään omaisuutta.(30-50v) Illalla sitten hommataan hautapaikka, odottamaan kuolemaa.(50-hauta)
Elämän päivän kulku.
21
204
Vastaukset
Joo noin se menee...toisaalta, sitä vois kaivaa haudan jo 15-vuotiaana, ni olispahan valmiina.
- -mietiskelijä-
Jep, mutta silloin ei vielä jaksa itselleen hautaa kaivaa, koska sen ikäisenä ollaan kuolemattomia. :-))
-mietiskelijä- kirjoitti:
Jep, mutta silloin ei vielä jaksa itselleen hautaa kaivaa, koska sen ikäisenä ollaan kuolemattomia. :-))
Niin toivottavasti. Jotkut nuoretkin joutuu ikävä kyllä "kaivaa" sitä omaa hautaansa. Mut tää keskustelu ei varmaan oo tarkotettu niin vakavaks. Ja siltikin on vaan elettävä eteenpäin sen kaivamisen lomassa.
Liippaa kai liian läheltä niin väkisin tuli mieleen.- -mietiskelijä-
Irkka kirjoitti:
Niin toivottavasti. Jotkut nuoretkin joutuu ikävä kyllä "kaivaa" sitä omaa hautaansa. Mut tää keskustelu ei varmaan oo tarkotettu niin vakavaks. Ja siltikin on vaan elettävä eteenpäin sen kaivamisen lomassa.
Liippaa kai liian läheltä niin väkisin tuli mieleen.-No, ei tää ollut oikeasti vakavaksi tarkoitettu, vaan ihan keskutelua yritin vain herättää...,-))
-mietiskelijä- kirjoitti:
Vaan sun aloitukses oli niin synkkä.
Ihan kuin pitäs heti syntyessään alkaa kuolemaa odottamaan ja mitää ei olis siinä välissä.
Mä en ainakaan vielä tiedä yhtään 50 v jotka odottas kuolemaa.
Ne touhuaa asuntoautojensa ja lastenlastenkanssa ja nauttii elämästään?-mietiskelijä- kirjoitti:
-No, ei tää ollut oikeasti vakavaksi tarkoitettu, vaan ihan keskutelua yritin vain herättää...,-))
Joo ei aihetta paniikkiin ja se siitä :))) jatketaan kevyemmällä linjalla.
- -mietiskelijä-
anjaniina_ kirjoitti:
Vaan sun aloitukses oli niin synkkä.
Ihan kuin pitäs heti syntyessään alkaa kuolemaa odottamaan ja mitää ei olis siinä välissä.
Mä en ainakaan vielä tiedä yhtään 50 v jotka odottas kuolemaa.
Ne touhuaa asuntoautojensa ja lastenlastenkanssa ja nauttii elämästään?-Synkkä? Älähän viitti... Aloitukseni on aivan realistinen mielestäni. Miksi kaunistella asioita liikaa? On aivan tieteelinen fakta, että ihminen vanhenee heti syntymästään lähtien. Joten? ,-))
-Vuositasolla voit toki muokata janaa oman mieleiseksesi. Esim. 90-hauta ja sitä rataa, jos tuntuu sinusta siedettävämmältä?
-Lopuksi vielä totean, että aivan jokainen leivän purija tällä planeetalla on tähän mennessä kuollut, joten miksei asiasta voi keskustella näin yleisellä tasolla? -mietiskelijä- kirjoitti:
-Synkkä? Älähän viitti... Aloitukseni on aivan realistinen mielestäni. Miksi kaunistella asioita liikaa? On aivan tieteelinen fakta, että ihminen vanhenee heti syntymästään lähtien. Joten? ,-))
-Vuositasolla voit toki muokata janaa oman mieleiseksesi. Esim. 90-hauta ja sitä rataa, jos tuntuu sinusta siedettävämmältä?
-Lopuksi vielä totean, että aivan jokainen leivän purija tällä planeetalla on tähän mennessä kuollut, joten miksei asiasta voi keskustella näin yleisellä tasolla?Ei mula kuolemaa vastaan ole mitään ;))) se tulee kun on tullakseen ja sellaisenaan kuin haluaa.
Mut jotenkin loukkaavaa on ajatus et täytä 50 ja mee hautaan...
Yksinkertaistit liikaa...- -mietiskelijä-
anjaniina_ kirjoitti:
Ei mula kuolemaa vastaan ole mitään ;))) se tulee kun on tullakseen ja sellaisenaan kuin haluaa.
Mut jotenkin loukkaavaa on ajatus et täytä 50 ja mee hautaan...
Yksinkertaistit liikaa...Joopa joo, minä vaan laitan ajatukset kohdalleen ja täytän itse talvella 57, joten samassa veneessä ollaan, eikä huimaa "pimeän" pelko yhtään. Jos et sitten ole itse väärällä ikäryhmä palstalla,-)) Pitäähän oma ikä hyväksyä, eikös juu?
Eiköhän tämä ollut sitten tässä, etten yksinkertaista taas jotain liikaa? -mietiskelijä- kirjoitti:
Joopa joo, minä vaan laitan ajatukset kohdalleen ja täytän itse talvella 57, joten samassa veneessä ollaan, eikä huimaa "pimeän" pelko yhtään. Jos et sitten ole itse väärällä ikäryhmä palstalla,-)) Pitäähän oma ikä hyväksyä, eikös juu?
Eiköhän tämä ollut sitten tässä, etten yksinkertaista taas jotain liikaa?Onks oman iän hyväksyminensama kuin kuoleman odotus ;)
Miks sulle on niin vaikee hyväksyä, et monet ihmiset elää tästä eteenpäin elämänsä parasta aikaa ;))))
- pohtiva,.-
Tuon mukaan sitä kuolemaan odotetaan n. 30 - 40 vuotta vaan luulen, ettei elämänkaari ihan noin mene. EIkä työelämäänkään pääse heti koulujen jälkeen vaan saattaa venähtää pitkäksi ennen kuin esim. vakituinen paikka löytyy.
Ennen oli ennen, nyt on nyt-- -mietiskelijä-
-No, joo, tuo avaukseni olikin vain sellaista tajunnan virtaa ja sinällään hieman karrikoitua tarinaa. Tuli vaan yht'äkkiä mieleen. Vaihtelu kronologisessa virrassa toki hyväksytään. :-)
Jotenkin mulla on toi päivänkulku mennyt vähän eritavalla.
Aamulla kyllä alotettiin toi koulu (0-!6)
Sitten mentiin sumussa ja humussa (17-30)
Sitten hierottiin silmiä ja havahduin tähän oikeaan elämään (30-
Ja sille ei ole vielä loppua tullut, jatkan havahtumista edelleen.
Eli toi lasten kasvatus ja omaisuuden kerääminen on multa jäänyt kokonaan.
Ja kun yö tulee, ikänä jonain, niin alan hommaamaan sitä hautapaikkaa ja odottamaan kuolemaa.
Noh hautapaikka on kyllä mun kohdalla poltto / meri.Ilmankos tämä maa on menossa konkurssiin ja eläkeikää pitää vain nostaa kun työelämään sopeutuminenkin vie kolmikymppiseksi. Ennen se tapahtui jo viitisentoista vuotta aiemmin eikä niihin aikoihin tarvinnut muutenkaan eläkepommeja pelätä...
- pah!!
Sinähän näytät aina kaiken tietävän.
pah!! kirjoitti:
Sinähän näytät aina kaiken tietävän.
Hienoa että joku antaa pollolle tunnustusta.Eihän se ihan turhasta tullut....
anjaniina_ kirjoitti:
Hienoa että joku antaa pollolle tunnustusta.Eihän se ihan turhasta tullut....
Kiitos mutta tiedän itsekin...
;-))- heh heh.
yohuuhkaja kirjoitti:
Kiitos mutta tiedän itsekin...
;-))Narsistinen luonne?
heh heh. kirjoitti:
Narsistinen luonne?
Ei mulla, sinusta en tiedä joten en minäkään ihan kaikkea...
- heh heh.
yohuuhkaja kirjoitti:
Ei mulla, sinusta en tiedä joten en minäkään ihan kaikkea...
no, tuosta sait plussan:))
Jos katsotaan ihmisen elämän virtaavan unesta uneen, niin silloin voitas verrata 16 tunnin valveillaolojaksoon. Jos elää vain esim 80 vuotiaaksi, niin se tekis siis 5 vuotta/tunti. Herätään nyt vaikka kuudelta. Puolelta päivin olis tommoset 30 vuotta. Kello 15 olis 45 vuotias. Kello 18 oli 60 v. Ehkä joku pukeutuu jo pyjamaan siihen aikaan, mut kyl se mun mielestä on vähän liian aikasta. Kello 21 olis 75 vuotta. Silloin vois alkaa suunnitella yöpuulle menemistä, paitsi jos tulee vielä jotain hyvää ohjelmaa. Voi olla, että jollakin kello edistää, ja joillakin jätättää, ja joillakin uni ei vaan tule yhtä aikaisin.
On muuten arveltu, että lähitulevaisuudessa ihmisten elinikä tule pitenemään paljon. Ensimmäinen 150 elävä on todennäköisesti syntynyt. Hän saattaa olla meidän ikäluokassamme. Tuskinpa tuota 150 kantsii tavoitella, mutta mielestäni 80 vuotiaaksi elävästä ei voi vielä sanoa, että eli vanhaksi. Nykypäivän olosuhteiden valossa tuo minun tunti/vuosi-laskelma olisi todenmukaisempi vertaus, jos klo6-syntymä, klo12-36v, klo15-54v, klo18-72v, klo21-90 ja nukkumaan klo 22 eli 96 vuotiaana, jos väsyttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577360Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393634Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3742019Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861489
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164