Kovin kaukana ovat ne nuoruusvuodet, kun työkavereitten kanssa mentiin tilipäivänä pubiin ja kännättiin pari päivää.Tarkistelin alkoholinkäyttötapojani, kun jäin eron jälkeen yksin. Käyttö jäi muutamaan saunakaljaan, mutta kun oli tottunut ottamaan enemmän, jätin senkin vähän pariksi vuodeksi.En ole koskaan viettänyt ravintolaelämää, siihen aikaan kapakat olivat vielä savuisia.Ja olin jättänyt myös tupakoinnin. Siinä nelissäkymmenissä kait moni tekee saman kuin minä...Lenkkipolut alkoivat kutsua ja sain vastuunalaisen työn.Nyt mummi kyllä on huomannut, että vanha taito ei ole kadonnut minnekään:D Mutta jotain on muuttunut.Olut maistuu pahalta,sensijaan hyvät viinit ovat elämys. Kokeilen kaikenlaisia viinejä, kun olen käynyt viinikurssin,siitä on hyötyä. Pieni määrä lämmittää ja kohottaa mielialaa. Sitten tietysti ottaa vielä pari kolme lasia lisää ja hups. järki pitää, mutta siinä vaiheessa nuorena vasta innostui, kun nyt väsähtää.Tervettä kehitystä vai vanhenemista:D Kaikki palstan kirjoittajat ovat varmaan käyneet läpi elämäntapojen muutoksen. Millaisia hyviä tapoja olet löytänyt?Uusia harrastuksia.Maistuuko tupakka? Miten käytät alkoholia, jos käytät ollenkaan.
Alkoholi,tupakka ja elämäntavat
25
166
Vastaukset
Täytyy tässä mennä röökille, ei nyt ehdi vastata.:-DDD No joo, mulla on ns. pahoista tavoista jäljellä toi tupakka, mutta poltan varsin malitiilisesti 8-12 savuketta päivässä. Pomokin sanoi töissä yhtenä päivänä, että sä poltat työvuorossa 2-3 savuketta päivässä, niin samako se olisi lopettaa kokonaan. No, ei se ihan niin helppoa ole.
Liikun kuitenkin 30-50 km viikossa, joten vastapainoksi tulee lenkkeiltyä reippaasti ja mitä siihen viinan juontiin tulee, en viitsi yksikseni täällä kotona tissutella.
Ehkä sitten otan kun muut viettävät joulua.- exnikki
-No, poltin itse 38 vuotta ja kiintiö täyttyi 2.1.2011 aamuyöllä kapakkareissun jälkeen. Vaikeata on ollut välillä, mutta savuakaan en ole vetänyt sen jälkeen. Kaapissa on pikkusikareita ja puolikas askia tupakkaa ihan vaan psykologisessa mielessä varalta, että tietää kuinka helppoa olisi taas aloittaa. Pussi nuuskaa (portion) käytän jonkin verran, joten paheiden tasapaino on kuitenkin kunnossa. Eihän se terveellisempää ainakaan ole, mutta savua ei enään nouse tämän porsaan korresta ja hengitysvaikeudet on helpottaneet (hengästyminen) todella mainittavasti..
Joo..Mun tupakkalakko(tää viimeisin) kesti viikon.Nyt polttanu 2 päivää, mutta niitä menee ainakin 15 päivässä, kauheeta. Mä muuten olen sairastanut uusiutuneen syöpäsairauden ja vedin röökiä noin puolet siitä hoitoajasta. Hyvinhän se meni! En nyt julkisesti kerro,minkälajin syöpä se oli, mutta sellaisessa paikassa, josta voitiin reippaasti leikata,kaikkea poistamatta. Se vielä uusi. On mulla kova pää, mutta polttamatta olin vain silloin, kun oli hoitoja.Lääkäri näkee jo ihon ja limakalvojen väristä, onko tupakoitsija...olen kai hullu.Täällä yksi kirjoitti, että vaimonsa vuosia sairastanut parantumatonta syöpää. Ei sellaista syöpää juuri ole, josta ei ole mitään mahdollisuutta parantua.
- exnikki
safirella kirjoitti:
Joo..Mun tupakkalakko(tää viimeisin) kesti viikon.Nyt polttanu 2 päivää, mutta niitä menee ainakin 15 päivässä, kauheeta. Mä muuten olen sairastanut uusiutuneen syöpäsairauden ja vedin röökiä noin puolet siitä hoitoajasta. Hyvinhän se meni! En nyt julkisesti kerro,minkälajin syöpä se oli, mutta sellaisessa paikassa, josta voitiin reippaasti leikata,kaikkea poistamatta. Se vielä uusi. On mulla kova pää, mutta polttamatta olin vain silloin, kun oli hoitoja.Lääkäri näkee jo ihon ja limakalvojen väristä, onko tupakoitsija...olen kai hullu.Täällä yksi kirjoitti, että vaimonsa vuosia sairastanut parantumatonta syöpää. Ei sellaista syöpää juuri ole, josta ei ole mitään mahdollisuutta parantua.
-Niin, ei olekaan. Joko parantuu, tai sitten menehtyy siihen. Mutta syöpä häviää molemmissa tapauksissa. Sorry skeptinen asenteeni,-))
exnikki kirjoitti:
-Niin, ei olekaan. Joko parantuu, tai sitten menehtyy siihen. Mutta syöpä häviää molemmissa tapauksissa. Sorry skeptinen asenteeni,-))
Ihan oikea asenne,exnikki! Kerranhan ne kaikki taudit lähtee....Mutta ennen sitä ja sen aikana pitää nauttia täysillä jokaisesta päivästä.
- exnikki
safirella kirjoitti:
Ihan oikea asenne,exnikki! Kerranhan ne kaikki taudit lähtee....Mutta ennen sitä ja sen aikana pitää nauttia täysillä jokaisesta päivästä.
-Toki toivon kaikille, poltti, tai ei, mukavaa elämästä nauttimista. Joskus skeptisyys vain tuo alastoman totuuden parhaiten esiin, ilman turhia kaunistelemisia... ,-)
Hyvät tavat minulla on ollut lapsuudesta asti. Huonoja olen ikäni yrittänyt opetella, erittäin huonolla menestyksellä, ei onnistu, ei...
safirella kirjoitti:
Arvasin jo ekasta kirjoituksestasi, minkä luin! Kyllä vanha tietää!
Juu, näin se menee. Joillekin ei kelpaa ihmiseksi ellei ryyppää, rällää ja juokse vieraissa. Haukut siitä vain saa palkakseen kun on olevinaan niin paljon parempi kuin muut.
yohuuhkaja kirjoitti:
Juu, näin se menee. Joillekin ei kelpaa ihmiseksi ellei ryyppää, rällää ja juokse vieraissa. Haukut siitä vain saa palkakseen kun on olevinaan niin paljon parempi kuin muut.
Yohuuhkaja,olet oikeassa. Vähissä olivat läheiset ihmiset, kun ei kuluttanut kuin kengänpohjia ja polkupyörää.Yllättäen kuitenkin lapset alkoivat pitää minusta, minulla oli pari kivaa kaveria, jotka tekivät pikkuvanhoja kyssäreitä:D Mutta vaikka olin kuinka vaatimaton ja hiljainen, minusta eivät monet pitäneet.syynä oli liian hyvät elämäntavat.Ja niiden mukanaan tuoma syvä mielenrayha, joka kai näkyi ulospäin.
- Rimmir tänään
Tupruttelut jäivät välillä kymmeniksi vuosiksi, sitten joku kerta kun oikein hermostutti oli pakko ottaa henkoset. No sehän jäi tavaksi, vaan nyt olen taas ollut polttamatta kaksi vuotta.
Koskaan en ole työkavereiden kanssa käynyt kaljoilla, monesti on ollut puhetta että joku kerta mentäisiin,mutta niin vaan after work iltaa ei olla toteutettu.
Kyllä minä mielelläni juon lämpimänä kesäiltana kylmän huurteisen. Ja kylmänä tuisku-iltana keskellä talvea voin laittaa rommia teehen taikka nauttia vain tavallisen viskin jäillä
Mutta grokien juonti on jäänyt, sitä tuli joskus muinoin exän kanssa harrastettua.
Liikuntaharrastusta kyllä voisi hyvällä omalla tunnolla lisätä ainakin 40%.- exnikki
Vaan on se mukava käydä juottolassa, kun ei ole tarvis mennä niihin hykyisiin savustuskoppeihin. ;-))
-No harvoin tulee nykyään kuitenkin enää käytyä. Kerran, pari ehkä kuussa, tai jotain ... - Rimmir tänään
exnikki kirjoitti:
Vaan on se mukava käydä juottolassa, kun ei ole tarvis mennä niihin hykyisiin savustuskoppeihin. ;-))
-No harvoin tulee nykyään kuitenkin enää käytyä. Kerran, pari ehkä kuussa, tai jotain ...Nii in, ei mitään pahaa jossa ei mukana hyvääkin. Kyllä tuo tupakkakielto anniskeluravintolan sisätiloissa on kertakaikkiaan sittenkin paras kielto. Vaikka ensin, silloin kun itse tupakoi, tuntui että eihän siitä tule yhtään mitään jos ei niitä savuja sisätiloissa saa vetää. Äkkiä sitä kuitenkin mukautuu, varmaan ravintolahenkilökunnallakin on nyt parempi tehdä töitä.
Ajatelkaa sitä kamalaa lemua mikä vaatteisiin ja hiuksiin tarttui. - exnikki
Rimmir tänään kirjoitti:
Nii in, ei mitään pahaa jossa ei mukana hyvääkin. Kyllä tuo tupakkakielto anniskeluravintolan sisätiloissa on kertakaikkiaan sittenkin paras kielto. Vaikka ensin, silloin kun itse tupakoi, tuntui että eihän siitä tule yhtään mitään jos ei niitä savuja sisätiloissa saa vetää. Äkkiä sitä kuitenkin mukautuu, varmaan ravintolahenkilökunnallakin on nyt parempi tehdä töitä.
Ajatelkaa sitä kamalaa lemua mikä vaatteisiin ja hiuksiin tarttui.-Jepulis. Olin kanssa vastaan vielä viime vuoden puolella koko lakia, mutta niin se mieli muuttuupi, kun itse lopettaa kärheemisen. ,-))
exnikki kirjoitti:
-Jepulis. Olin kanssa vastaan vielä viime vuoden puolella koko lakia, mutta niin se mieli muuttuupi, kun itse lopettaa kärheemisen. ,-))
Koko tupakointi on sivistyneen yhteiskunnan häpeä! Se pitäisi lailla kieltää. Lääkärin määräyksestä ikänsä polttaneet kroonisesti tupakkariippuvaiset voisivat saada apteekista askin pari viikossa! Sensijaan voisi vapauttaa hashiksen apteekkitavaraksi, jota saisi vain määrätyn määrän kuukaudessa. Niinkuin vanhan ajan viinakortilla sai ennen alkosta vain määrätyn satsin. En ole käyttänyt huumeita koskaan, mutta olen kuullut paljon hyvää hashiksen käytöstä kipulääkkeenä,ja muutenkin. Maistanut olen nuorena. Eihän sen vaikutus ollut edes tupakan luokkaa....
- exnikki
safirella kirjoitti:
Koko tupakointi on sivistyneen yhteiskunnan häpeä! Se pitäisi lailla kieltää. Lääkärin määräyksestä ikänsä polttaneet kroonisesti tupakkariippuvaiset voisivat saada apteekista askin pari viikossa! Sensijaan voisi vapauttaa hashiksen apteekkitavaraksi, jota saisi vain määrätyn määrän kuukaudessa. Niinkuin vanhan ajan viinakortilla sai ennen alkosta vain määrätyn satsin. En ole käyttänyt huumeita koskaan, mutta olen kuullut paljon hyvää hashiksen käytöstä kipulääkkeenä,ja muutenkin. Maistanut olen nuorena. Eihän sen vaikutus ollut edes tupakan luokkaa....
-Kun nyt mainitsit pössyttelyn, siis otan asian puheeksi aasin sillan kautta, niin olet oikeilla jäljillä. Tuo THD on aine, jota oikein käytettynä mainio lääke nivel kipuihin. Koska se ei suomessa ole laillista lääkärin kautta, olen polttanut koviin olkapään kipuihin kannabiksen kukkaa vesipiipulla hyvällä tuloksella. Kivut häviävät, kuin taika iskusta, eikä addiktiota ole ilmentynyt ainakaan minulle. Jotta en kirjoita laittomuuksia, en suosittele, mutta totean ainoastaan kokemukseni teille kaikille. Asiat eivät ole aivan niin musta-valkoisia aina. ;-))
- ...
Mnaah.
Elintavat on net, jotka kellekin sopivat. Kohtuus kaikessa, se riittävän terveellistä. Meinaan vaan, ällistyttävän paljon tuttuja, koulukavereita jne montussa, vaikka olivat maratoonareita tai uskovaisa ja raivoraittiita. On niitä niitäkin, jotka on unohtaneet kohtuudenkin ja ovat montussa. Mutta mun laskujen mukaan enenpi on näitä äärimmäisyysihmisiä kuollut, osa pahimmillaan lenkkipolulle...
Sitä pitää ihmisen syödä, naida ja juoda, net vähän niinkuin liittyy kaikkien muidenkin eläinten elämäntapoihin. Ihminen kai kaiketi ainoa eläin, joka tupakoi, mutta on niillä muillakin elukoilla omia omituisuuksiaan j muilla elukoilla elo paljon raadollisempaa kuin ihmisrodulla, joka muka luulee olevansa kaiken yläpuolella. Katellaa jonkun sadan vuoden päästä, montako ihmistä tälläkään planeetalla enää on, vaikka kuin perkuleen terveellisesti yritettäisiin elää. Ihminen nusssii liikaa. Se se kaikista polttavin ongelma terveysrintamalla on, maapallon väkiluku pitäisi saada nopeasti jyrkästi laskemaan, ei kasvamaan.
=DW=- exnikki
-Maapallon väkilukuun ei voida muuten vaikuttaa, kuin, esim. 10 vuoden yhden lapsen taktiikalla. Linnaa tulisi, jos toisen lapsen laittais alulle ja häkki heiluisi molemmille sukupuolille tasapuolisesti.
-Siinä lääke liikakansoitukseen. Niinhän siinä varmaan käy että kun Nykänen elää, hän on juoppo, mutta kun hän kuolee, hän onkin huippu-urheilija...
- Rimmir tänään
yohuuhkaja kirjoitti:
Niinhän siinä varmaan käy että kun Nykänen elää, hän on juoppo, mutta kun hän kuolee, hän onkin huippu-urheilija...
Täälläpäin urheilupiireissä (lehdistön ) hän toilauksistaan huolimatta on huippu-urheilija jonka veroista mäkilaskussa ei ole vielä löytynyt. Aina hänet mainitaan tuloksistaan eikä toilauksistaan.
Rimmir tänään kirjoitti:
Täälläpäin urheilupiireissä (lehdistön ) hän toilauksistaan huolimatta on huippu-urheilija jonka veroista mäkilaskussa ei ole vielä löytynyt. Aina hänet mainitaan tuloksistaan eikä toilauksistaan.
Pointti olikin siinä että samasta henkilöstä löytyy tavallisesti monia keskenään ristiriitaisia puolia.
Tupakkaa en ole opetellut polttaa .Tietty nuorena, kokeilu asteeelle jäi. Eipä tuosta haittaa oo ollu. Kaikista muusta kun kirkkaista viinoista saan hirveen olon. Siinä tehokas rajoittaja .Tosin ei tuota hirveesti oo hinkua ottaakaan. Monet kerrat saanu kuulla miten voit olla noin kipee kun et juuri mitään juonu. Joskus siis kirkasta tilanteen mukaan. Saunakalja ok.
Liikunta on kuulunu elämän tapoihin oikeestaan aina. Siihen se vapaa-aika sit suurilta osin meneekin. Ehkä olen päinvastoin ruvennu iän myötä aukomaan päätäni pahemmin ? Tai ainakin herkemmin sanon mitä oon mieltä. Enpä tiedä onko ne tavat parantunu?- exnikki
-Kannan ottaminen ei ole mielestäni päänaukomista, vaan sitä kehittävää reklamaatiota.
-Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru, sanoi joku viisas aikoinaan. ,-)) exnikki kirjoitti:
-Kannan ottaminen ei ole mielestäni päänaukomista, vaan sitä kehittävää reklamaatiota.
-Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru, sanoi joku viisas aikoinaan. ,-))Totta puhut ! Nykyisin ei kukaan enää sano et hyvä kun sinäkin sanoit mitä oot mieltä:)) Pomokin saattaa kysyä tuletko palaveriin kun sanot aina mitä aattelet.
Tupakkaa en ole koskaan polttanut.
Viinakset jäi elämästä pois pikkasen yli 20 vuotta sitten, ja takaisin en niitä halua.
Liikunta on mulle metsissä ja rannoilla samoilua lähinnä.
polvet kun on siinä kunnossa että juoksu ei onnistu mutta nautin muuten siellä huuhailusta ja ihmettelystä.
Eilen kävi systeri ukkonsa kanssa täällä ja tehtiin heidänkin kanssaan lenkki tuolla ympäristössä.
Jaa millaisia hyviä tapoja :)
Toi kuvaaminen on tullut mun elämään nyt ihan todellisemmin.
Jotenkin löytää ton maailman ihan uusin silmin, ennen kiertelin ja kävelin, kattelin muuten vaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577370Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393651Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3762046Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1681844- 861499
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164